'Ajax schrikt FC Barcelona af en vraagt 60 miljoen euro: naam van de lijst'

    'Ajax schrikt FC Barcelona af en vraagt 60 miljoen euro: naam van de lijst'

    donderdag 22 maart 2018 om 06:53

    Matthijs de Ligt wordt door FC Barcelona voorlopig niet als een reële transferoptie gezien. Daarvoor ligt de vraagprijs van Ajax te hoog.

    De Amsterdammers hebben aan Barcelona laten weten dat De Ligt voor niet minder dan 60 miljoen euro mag vertrekken, meldt Sport in Spanje. Directeur spelersbeleid Marc Overmars geeft de Catalanen geen korting, ook al is de relatie tussen beide clubs goed. Barça-scouts kennen de potentie van De Ligt, maar de clubleiding vindt 60 miljoen euro vooralsnog te gortig.

    Er is echter nog een obstakel: de ambities van De Ligt zelf. Barça heeft meerdere malen contact opgenomen met het kamp van de jonge Oranje-international en heeft begrepen dat het de grote wens is van De Ligt om in een team te spelen waar hij veel speelminuten kan maken. En dat lijkt in Barcelona onmogelijk door de aanwezigheid van Gerard Piqué en Samuel Umtiti. De Catalanen hebben De Ligt nu op een lijst gezet met eventuele opties voor de toekomst en kijken nu naar goedkopere alternatieven.

    Poll

    Is De Ligt 60 miljoen euro waard?

    (8876 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 22 maart 2018 om 07:00
    Dit wordt een gevalletje De Boer... Het wordt voor Ajax natuurlijk heel moeilijk hem te behouden na weer een jaar zonder prijzen en CL...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 07:01]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:04
    60 is echt teveel. Van dijk was bijna 80. Die heeft een berg ervaring, en heeft zich al bewezen
    Vind ik leuk
    DonQuichot +333
    donderdag 22 maart 2018 om 07:15
    Ajax hoeft en wil hem niet kwijt, De Ligt hoeft en wil niet weg. 1 + 1 = 60 miljoen.
    Vind ik leuk
    PRICE +32080
    donderdag 22 maart 2018 om 07:33
    Berrie van Aerle in deze tijd zou 110 miljoen kosten :-)
    Belachelijke bedragen tegenwoordig allemaal.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:32
    Hahaha, zelfs Berry had in deze tijd waarschijnlijk een maandloon ontvangen..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    chicken +10853
    donderdag 22 maart 2018 om 10:51
    En contributie betaald;)
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 11:30
    Ja, maar dat spreekt vanzelf.

    Keurige mensen als Berry vergeten dat niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    chicken +10853
    donderdag 22 maart 2018 om 15:09
    Waarschijnlijk doet hij dat nog steeds;)
    Vind ik leuk
    PRICE +32080
    donderdag 22 maart 2018 om 11:46
    Ha ha :-)
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2523
    donderdag 22 maart 2018 om 09:01
    Berrie.....en van Neerlands meest onderschatte voetballers.
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    donderdag 22 maart 2018 om 13:24
    Ja zeker wel 110 miljoen uien?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:44
    Inderdaad, Ajax heeft groot gelijk. Hoop echter voor ze dat De Ligt het waarmaakt anders lopen ze hier veel geld mis
    Vind ik leuk
    Carl +3965
    donderdag 22 maart 2018 om 08:15
    Groot gelijk? Volgens mij is overmars hartstikke high. Niemand, ik herhaal, niemand, gaat dit voor de ligt betalen.
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 08:19
    Dan blijft hij toch lekker. Je doet net of AJAX van hem af wilt.
    Ze willen juist niet van hem af. Dus er zal een onrealistisch bedrag moeten komen om hem toch te halen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42582
    donderdag 22 maart 2018 om 10:46
    Dan dient de Ligt zijn contract uit en loopt gratis de deur uit.
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 14:45
    Dat is in 2021. Als ie zo lang blijft mag hij van mij wel gratis weg.
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    vrijdag 23 maart 2018 om 17:47
    Dat gaat nooit gebeuren en dat weet jij ook wel.
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +238
    donderdag 22 maart 2018 om 12:53
    Ze kunnen natuurlijk ook gewoon zeggen dat ie niet te koop is.
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 14:45
    Dat kan.
    Vind ik leuk
    Padason +956
    vrijdag 23 maart 2018 om 05:17
    Dat kan ja, maar stel je voor dat Barcelona gek genoeg is en 60 miljoen bied, dan heb je 60 miljoen extra en kun je volgend jaar met Wober en Schuurs spelen en 60 miljoen winst.

    Dus Ajax zegt niet dat hij niet te koop is maar gewoon zeggen niet minder dan 60. Als er een gek tussen zit en dat er voor betaald dan zit je gebakken, ik vind de ligt een super speler vooral voor Ajax begrippen, maar als hij nu naar Barcelona gaat voor 60 miljoen moet ik het maar zien of hij zo goed gaat worden. Er zijn al wat spelers die het uiteindelijk niet redden ondanks zoveel veren in de reet gestoken te hebben. Kijk naar Klaassen, S. de Jong, Afellay en zelfs Bojan, meest scorende speler uit de barcelona jeugd geschiedenis, scoorde meer dan Messi in de jeugd. Maar is nu ook geen topper. En zo kan ik nog een hele batterij opnoemen maar het punt is, veel spelers worden bestempeld als the next big thing. Afgelopen week zelfs de Messi onder de Keepers, What the fuck?

    Ziyech idem dito is nu lekker bezig met 6 mooie beslissingen in 1 wedstrijd, staat dan tegenover heleboel foute beslissingen en ballen die de 2e ring in gaan. Leuk voor Nederland en voor een subtopper, maar die jongen gaat echt nooit bij de top spelen, Mag blij zijn als hij bij Stoke, Westham, Wolfsburg, Gladbach, Valencia kan spelen.

    Om er een punt aan mijn betoog de breien :P

    De ligt het zelfde, nu ziet het er heel goed uit, maar dat is met alle respect in de Disney competitie tegen de looney toons. Als hij elke week moet presteren op Top niveau moet ik het maar zien.
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    vrijdag 23 maart 2018 om 17:52
    Jammer hoor dat je Ziyech zo moet neer sabelen. En je begon nog wel zo goed. Ziyech is een geniale voetballer, met een zeer goede pass. En dan je rijtje of clubs is ook weer zo bedroevend.
    Ziyech gaat een heerlijk WK draaien en naar.een GOEDE subtopper.
    Gaat Ajax genoeg aan verdienen en we hebben al een geniale speler klaar staan om hem te vervangen.
    Vind ik leuk
    Padason +956
    vrijdag 23 maart 2018 om 23:34
    Ik sabel die man niet neer, maar is keihard realiteit. Goede Subtop bedoel je dan Atletico, Lazio, Dortmund, Arsenal, liverpool dat soort clubs?

    Bij dat soort club verwachten ze dat je elke wedstrijd meer geniale dingen doet dan slechte, meeste doelpogingen uit de eredivisie maar 8 doelpunten, af en toe leuke passen maar veel van zijn passen kan wel in de Disney competitie tegen looney toons maar niet in de 3 grote competities. Standaard spel momenten zie je niet vaak goed gaan wanneer Ziyech achter de bal staat, vrije trap op doel van de 20 schiet hij er 1 op doel de rest gaat richting de parkeerplaats. Bij de Goede subtop moet je toch van de 20, 15 op doel schieten en ongeveer de helft van de 15 erin. Heeft toch ook te vaak balverlies, verlaat te vaak zijn positie om naar de nummer 6 positie te gaan of de vleugels op te zoeken terwijl zijn positie nummer 10 is. Dit kun je niet flikken bij de goede subtop.

    Afellay was ook zo een speler die het spelletje sneller zag en dus ook in onze ogen vaak geniale ballen gaf, in tegenstelling waren zijn dode spel momenten wel gevaarlijk en waren zijn afstandschoten ook gevaarlijker. Afellay deed het beter dan ziyech nu. En die tijd was de Nederlandse competitie toch ook een stukje beter. Die jongen zit nu bij Southampton, begrijp me niet verkeerd, speelt in de Primier League, mooiste competitie en een heel lekker salaris maar is geen top club in europa.

    Je noemt hem geniaal maar je vind hem goed genoeg voor de sub maar niet goed genoeg voor de top dus hij is niet geniaal dan? Wat in jouw ogen komt hij te kort voor de top?

    Vergeet niet dat veel van zijn geniale passen op sub top niveau niet zou kunnen
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    zaterdag 24 maart 2018 om 01:26
    Laat ik een vergelijking maken.met wijnaldum. Ik vind ziyech beter.
    Liverpool,Arsenal, Tottenham, Valencia,.Athletico, Dortmund zijn dus de ploegen die ik bedoel.
    Vind ik leuk
    VanGoal +625
    donderdag 22 maart 2018 om 08:22
    Haha dan heb je het over dit moment? En zelfs daar twijfel ik over.

    In de toekomst lijkt me dit zeker reëel.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    donderdag 22 maart 2018 om 09:31
    hij heeft geen CL ervaring, geen prijzen gewonnen...

    60 miljoen is erg veel dan hoor.
    Vind ik leuk
    VanGoal +625
    donderdag 22 maart 2018 om 09:50
    Je kan ook kijken naar wat hij wel heeft. Een Europa League finale op 17 jarige leeftijd (correct me if i'm wrong)

    Goede fysiek, sterk aan de bal, sterk in de duels en een zeer zeer 'slimme' speler. Met daarnaast een grote potentie. Clubs zoals Barca willen ook niet over 5 jaar 90 miljoen betalen omdat ze er nu geen 50-60 in willen investeren. En met de op hol geslagen transfermarkt lijkt me dat een serieuze optie.
    Vind ik leuk
    Stig +1802
    donderdag 22 maart 2018 om 09:58
    Als je al 8 gele kaarten gepakt hebt ben je nog niet uitgeleerd in Nederland.
    Dus laat hem nog maar een jaar bij Ajax blijven en zich dan bewijzen in de Europa of Champions League, dan kunnen we altijd weer verder kijken.
    Vind ik leuk
    Padason +956
    vrijdag 23 maart 2018 om 23:41
    Nou dat betekend niet dat je niet bent uitgeleerd in de Nederlandse competitie. Een goede tackle op de bal is in Nederland gewoon een gele kaart terwijl top 3 competitie het spel door speelt. We zitten in Disney competitie met Disney scheidsrechters. Mannelijk voetbal is niet toegestaan in Nederland behalve bij Nijhuis.

    Je mag in Nederland een speler geen schouder duw geven, je mag spelers niet in de weglopen en een tackle op de bal waarbij de tegenstander over je heen valt omdat je voorbij glijt krijg je allemaal geel voor. Dit is dus meer aan te merken op het niveau scheidsrechters in Nederland dan op de speler aan te merken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 10:58
    Ik heb hierover elders mijn licht laten schijnen. Dat kan je lezen. Wat jij doet is wat ik in dat stukkie zeg: Er zullen wel weer mensen zijn die de speler binnen de filosofie van Ajax willen fietsen. Ik begrijp het, je bent w.s een hartstikke goede fan, maar praat dan niet over geld, die dollartekens ($$$) daar zijn mensen als Overmars en RvC wellicht mee bezig. De spelers zijn daaraan totaal ondergeschikt. Fans kunnen zich daar maar beter verre van houden, want je maakt je daardoor belachelijk omdat mensen als Overmars zich belacheliijk maakt. Kijk naar de reactie van Barcelona, die kijken ook naar het geld en die kijken ook naar de potientie van veel andere spelers met potentie, waar jij als echte clubman nu De LIgt in je focus hebt. Met respect.
    Vind ik leuk
    VanGoal +625
    donderdag 22 maart 2018 om 11:25
    Hoezo mogen we het niet over de transferwaarde hebben? Gaat het artikel toch over. Mij boeit het persoonlijk weinig voor hoeveel hij vertrekt. Ik probeer objectief te kijken naar de speler en de ontwikkeling op de transfermarkt. En dan vind ik 60 miljoen geen gek bedrag meer. Van Dijk is beperkter. Heeft zich weliswaar bewezen in een sterke competitie. Maar de Ligt speelt dit seizoen extreem stabiel. 8 gele kaarten zegt me ook niks trouwens. Als je er een veelbelovende aanval uithaalt zijn die kaarten het waard.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 11:49
    He VanGoal, dat is gek. Je zegt dat je 60 miljoen geen gek bedrag meer vindt. Jou bevinding is dus op zoveel experience gestoeld dat je kunt zeggen: Die mensen van Barca zijn gek, die moeten dat gewoon doen. Daar denken ze wellicht andersom: Overmars? Die is me toch een partij gek zeg. Die vraagt voor De LIgt 60 miljoen he? Voor De LIgt, dat is toch niet normaal? Wel, ik respecteer jouw mening,als ik daar in mee zou gaan zou ik zeggen: Ga voor 84 man, of 79 miljoen. Dat is De Ligt als meest ervaren verdediger in Europa op Barca niveau toch gewoon waard?
    Vind ik leuk
    VanGoal +625
    donderdag 22 maart 2018 om 13:15
    Ik zeg niet dat ik het normale bedragen vind. Maar er worden nou eenmaal abnormale bedragen geboden. Zoals Milik 32 miljoen.

    Als je de marktwerking niet begrijpt zeg dan niks. De Ligt is waard wat de gek ervoor geeft. Kan ook een club uit China zijn...
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 14:11
    Kijk, hier ben je het eigenlijk met me eens. Je zegt: “Maar er worden nou eenmaal abnormale bedragen geboden”. Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar heeft er een club een abnormaal bedrag voor De Ligt geboden? Nee, er is absurd hoog bedrag gevraagd. Niet door Barca, maar door Overmars. Heel goed, als hij denkt: ‘t Is wat de gek er voor geett, heeft hij bovendien geen hoge pet op van de Barca-onderhandelaars, die zijn dus n i e t gek.. En natuurlijk het kan ook een club uit China zijn. Natuurlijk, in principe kan dat ook. Denk je dat dit in het hoofd van De Ligt zal spelen? Of in de hoofden van Ajax’ onovertroffen Overmars? Kijk in het hoofd van De LIgt, want die is echt niet gek, die weet ook wel dat hij maar beter eerst in Europa goede naam kan maken. Jouw begrijp ik wel in dat China verhaal. Want daar kan De Ligt waarschijnlijk heel goed meekomen. Wel, De Ligt gaat dus Ajax rijk maken, tegen zijn eigen belang in en tegen zijn persoonlijke wens om naar Barcelona te gaan. Goed gedacht VanGoal, maar Louis van Gaal denkt daar toch echt ook heel anders over.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1687
    donderdag 22 maart 2018 om 12:42
    Een EL finale die kansloos verloren werd ja. Ja hij is voor NL begrippen heel ver qua ontwikkeling, maar dat is geen garantie dat ie over 2 jaar in het eerste van Barca spelen. Slim van Ajax om 60 te vragen want geen zelfrespecterende club gaat dat betalen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42582
    donderdag 22 maart 2018 om 10:46
    Het slaat dan ook nergens op.
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    vrijdag 23 maart 2018 om 17:54
    Wel in een europese finale gestaan en nog maar 18jaar en.dan ook nog eens international. Met de potentie om een absolute.wereldtopper te worden.
    Tuurlijk dat is hij nog niet.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38014
    donderdag 22 maart 2018 om 08:28
    Als de vraagprijs 60 miljoen is, gaat niemand dat betalen nee.
    Dan kom je uit op een 50-55 miljoen, afhankelijk van de bonussen.
    Gezien de transfersom van Sanchez en de huidige gekte, ook rondom prijzen van CV's, is dat een reeel bedrag.
    Vind ik leuk
    Simonsopa +419
    donderdag 22 maart 2018 om 10:27
    Heel veel mensen zeggen de Ligt moet blijven. Ajax zorgt voor een zodanig hoge drempel dat dit dus gaat gebeuren. En Weer is het niet goed.
    Vragen ze 10 miljoen is hij weg,
    Wat willen we nu???
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 14:14
    Arie, wat doe je nu toch? Je vergelijkt hem met Sanchez en de voor hem betaalde transfersom? LIcht dat niet aan alle kanten ver uit elkaar?
    Vind ik leuk
    VanGoal +625
    donderdag 22 maart 2018 om 14:31
    Hoezo ligt dat ver uit elkaar. Ik weet niet of jij wedstrijden van Ajax hebt gekeken überhaupt? Sánchez was bepaalde wedstrijden dramatisch aan de bal. Hij is er zelfs 1 of 2 keer voor gewisseld door Bosz. Daarnaast zag ik ook regelmatig dat hij bij duels zijn lichaam niet goed gebruikte waardoor hij van kleinere behendige spelers duels verloor.

    Beiden hebben hun zwakke punten maar ook zeker veel potentie. Ik zie de Ligt uiteindelijk verder komen.

    Verklaar me maar voor gek.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 15:20
    Je bent echt ergens vanaf gevallen of zo. Ik hoop dat het niet al te zeer doet, maar ik denk dat ik meer wedstrijden van Ajax heb ‘gezien’ en daarmee bedoel ik niet alleen het voetbal kijken. Je kunt het allemaal heel groot op een heel groot scherm naar voren halen. Je kunt precies van elke speler in slow motion zien wat ze doen en je afvragen: waarom doet hij het nu zo? Sanchez had internationaal gewoon aandacht om zijn heel grote spelerskwaliteiten (ik heb het hier helemaal niet over talent, dat heeft hij allang ontwikkeld en dat bewijst hij in een veel grotere competitie elke week. Echt, ik zou het zo graag willen, jou serieus nemen, maar waar ik je juist wil vragen jezelf eens serieus wat vragen te stellen laat ik dat maar achterwege.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 15:37]
    Vind ik leuk
    VanGoal +625
    donderdag 22 maart 2018 om 19:44
    Wat zit je nou te zeveren? Ik kijk elke wedstrijd van Ajax. Fijn voor je dat je het op een groot scherm naar voren haalt.

    Het is niet voor niks dat Sánchez in de Premier League terecht komt en dat het 'voetballende' Barcelona haar pijlen richt op de Ligt.

    Sánchez heeft ook een aantal zwakkere potten gespeeld in de Eredivisie. Hij heeft daar van geleerd en een toptransfer gemaakt. Gaat de Ligt ook doen, zijn ontwikkeling gaat als een trein. Misschien moet je dat maar eens in slowmotion bekijken..
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    vrijdag 23 maart 2018 om 09:06
    VanGoal, Ajax laat net weten dat ze De Ligt niet willen laten gaan. De discussie is derhalve achterhaald en Barcelona krijgt hem (nu) niet. Einde discussie.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38014
    donderdag 22 maart 2018 om 14:43
    Waarom zou dat aan alle kanten ver uit elkaar liggen?
    De transfer van Sanchez laat zien dat er voor CV's een forse prijsstijging is geweest de afgelopen jaren en dat dit kennelijk ook kan voor CV's uit de eredivisie.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 22 maart 2018 om 08:29
    Dat dachten ze van 40 mil voor Sanchez ook niet... en 32 mil voor Milik ook niet
    Vind ik leuk
    Gizmo +3869
    donderdag 22 maart 2018 om 09:13
    Die 32 van Milik geloof ik nog steeds niet
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 22 maart 2018 om 11:04
    Moet je ff in het geldpakhuis kijken van Ajax
    Vind ik leuk
    Degraaf +16539
    donderdag 22 maart 2018 om 12:10
    Klopt, het was ook 34 milj
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 14:15
    Zo kom je dus precies op die roze, die grote roze wolk terecht. Doe je tula aan Pietprecies en ga meedansen op die roze wolk. Je wordt daar onzichtbaar en je mening slaat dan ook nergens op.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 22 maart 2018 om 18:15
    Je reactie laat eerder zien dat je veel te serieus neemt wat ik zeg. Natuurlijk is het voor de ontwikkeling van het NL voetbal en internationale status ruk dat de “beste” spelers elke keer weg worden gekocht maargoed, er is een grens aan wat je kan doen om dat tegen te houden. Als een speler dan toch in zn hoofd heeft om weg te gaan, heeft het al weinig zin om ze vast te houden in bepaalde gevallen en kan je beter blij zijn dat je er in zo’n geval nog een dikke zak geld voor krijgt al vind ik wel dat je op een bepaald moment als je toch veel geld hebt een grens moet stellen, als ik echter kijk naar de hele eredivisie is het niveau droevig en dan ook nog kunstgras, dat is nu niet bepaald een helpende factor.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    vrijdag 23 maart 2018 om 09:09
    Ja, hiermee kan ik het wel eens zijn, je klinkt niet alleen realistisch, je stelt je nu veel realistischer op. Je stelt het NL voetbal voorop en daar is het mij in eerste instantie ook om te doen. Lees net even een kopregel dat Ajax De Ligt niet kwijt wil, en voor wat dat waard is, het zou wel tegemoetkomen aan onze wens om de ED weer iets te laten voorstellen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:32
    Misschien is dat wel.de bedoeling en voor het zelfde geld zijn ze wel zo gek om het te betalen... Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:34
    Misschien precies wat we willen....
    Vind ik leuk
    zwollie +7284
    donderdag 22 maart 2018 om 08:41
    Ze willen hem toch ook niet kwijt. Groot gelijk, had nog meer gevraagd in deze krankzinnige voetbal wereld
    Vind ik leuk
    Degraaf +16539
    donderdag 22 maart 2018 om 08:43
    Net zoals veel hiet zeiden dat er nooit geen 34 milj voor Milik zou worden betaald ;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 14:18
    Ooit het verschil tussen de internationale transferwaarden van aanvallers en verdedigers bekeken? Je hebt het over 34 miljoen voor Milik. Dat is bijna de helft van die zestig miljoen en dan zeg ik: je komt zeker in aanmerking voor deze hoofdprijs.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2395
    donderdag 22 maart 2018 om 08:54
    Dan heeft Overmars toch gelijk?

    Voor het geld hoeven ze het niet te doen en de speler blijft nu.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 15:45
    Echt niet he? Je doet er ook geen moeite voor? Voor het geld hoeven ze het niet te doen, als je dat meent dan zeg ik: Ik ben het met je eens. Ze hoeven het niet voor het geld te doen, maar het is hun drijfveer om het WEL voor het geld te doen. En de speler blijft nu? Ja, nu kan hij niet eens ergens heen, maar welke garantie heb jij in hemelsnaam dat dit ook zo blijft komende zomer. Ik hoop het voor jou in de eerste plaats en daarna voor De Ligt, hij moet het niet willen. Maar helaas, daar gaat Overmars, daar gaat de Raad van Bestuur, daar gaat de Raad van Commissarissen over. De Ligt zal dan kiezen voor een transfer, zo wordt dat gebracht. En hij zal denken, Pot-Jan Dorie, ik wil naar Barcelona. Die club zal gewoon bieden wat ze hem wel waard vinden en dan komen ze ergens met 30 miljoen, hooguit. Misschien komen daar bonussen op, maar zeker geen doorverkooppercentage of zo. Dan is Ajax aan zet en gaan met een club in zee die denkt: oh, als die toch voor meer dan 30 miljoen weg moet dan bieden wij toch 35 miljoen? Zie hier, het plafond zoals ik dat zie, maar tevens denk ik: waar ben ik mee bezig. Die vent mag sowieso blij zijn als hij naar een betere club kan, want op basis van wat hij internationaal nu heeft laten zien, overdrijven van fans daargelaten, komt hij in mijn gedachten, als verdediger, op 8 miljoen. Ik houd dan, ik weet het, geen rekening met de gekte op transfergebied. Ik ben namelijk gewoon niet gek.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:28
    Prima, dan blijft ie toch een jaartje? Als ie dan nog eens Europees goed presteert en in Oranje beter gaat presteren zien we een jaar verder wel weer. Bovendien: in de huidige markt een verdediger van 18 die zich zo makkelijk staande houdt... als daar wat internationale ervaring bij komt, wordt dat bedrag alleen maar reëler.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    donderdag 22 maart 2018 om 09:37
    Miss wil hij hem gewoon houden
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:33
    Met dat geld kun je als club in feite toch niks mee...
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:35
    Her-investeren toch?
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:45
    Voor hetzelfde geld zal nooit dezelfde kwaliteit komen. Kwestie van salaris....
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:50
    Juist wel, je stelt de aandeelhouders tevreden. En laat dat nou net erg belangrijk zijn bij Ajax.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3635
    donderdag 22 maart 2018 om 11:27
    Onzin, Ajax heeft zelf alleen al 73% in handen..
    7,7% is in bezit van fans en er zijn maar 3 commerciële partijen te weten de NN Group (5,3%), de erven van Strating (9%) en Invesco 5%
    Ajax betaalde de laatste 20 jaar slechts 3x een zéér bescheiden dividend uit en Invesco is de enige partij die is begonnen over het uitblijven van dividend.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2395
    donderdag 22 maart 2018 om 08:53
    Geld is bij Ajax niet het probleem dus laat de spelers maar lekker blijven. Ook al loop je het risico dat ze voor niks vertrekken. Het draait niet om de centen maar om het team wat er staat.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42582
    donderdag 22 maart 2018 om 10:49
    De spelers zijn het hier niet altijd over eens...
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7737
    donderdag 22 maart 2018 om 09:36
    En wat moeten ze dan met al dat geld, ik heb liever een titel als nog 200 miljoen die ze toch niet op het veld zetten
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 10:02
    Daarin zou je je wel eens kunnen vergissen. Voor 60 miljoen verkoop ik ook heel graag mijn schoonmoeder. Maar ja, dat is niet zo moeilijk. Ze hoeven maar te zeggen waar ik die asbus neer moet zetten en de buit is binnen. Ajax denkt veel te megalomaan. Ze denken dat Barcelona geen andere speler dan De Ligt moet kopen, want hij is in de wereld toch minimaal de beste verdediger van Europa. It laatste kan je ook nog omdraaien.

    Duidelijk wordt nu het patroon van, ik zou haast zeggen de liefdeloze gedachte van Overmars c.s.: Verkoop als de wiedeweerga je jeugdtalenten voordat ze hun grote jongerendip hebben en vraag veel, ongelooflijk en ongeloofwaardig veel geld. Trappen ze bij Barca erin, dan kopen ze een Tagliafico, of een Sánchez voor minder dan 60 miljoen. Ik geef je op een briefje: zo zit het en zo is de bedrijfsfilosofie. De liefdeloosheid zit erin dat de speler helemaal niet in het verhaal voorkomt. En nu de reacties hier: ik vermoed dat iedereen het helemaal onderuithaalt of de speler De Ligt met veel liefde in dit verhaaltje fietst. ik heb daar begrip voor, fans zijn veel liefdevoller voor hun club dan de mensen die Ajax gebruiken om het beursgenoteerde karakter inhoud te geven. Daar hebben de fans helemaal niks aan, de spelers ook al niet (vandaar dat ze niet in het verhaal voorkomen) en het Nederlands voetbal heeft er ook niets aan, of toch: ze hebben er zelfs last van.
    Vind ik leuk
    3ziz +270
    donderdag 22 maart 2018 om 12:02
    Dan gaat barca lkkr ergens anders kopen! Wij houden ze niet tegen! De ligt met zijn lichaam inzicht en zo jong de beste van zijn generatie. Hij is compleet zowel in de lucht als op de grond. En ook europeese ervaring international en staat altijd zijn man! Zelfs hummels stam maldini waren minder op die leeftijd. De ligt was in elke jeugd team de beste en viel altijd op! Ajax weet wat het in huis heeft... de ligt is een bijzonder talent dat een toekomst toegedicht word ala maldini. Dan moet je gewoon betalen of door fietsen!
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 12:04
    Laten we dan eerst deze fantastisch Europees zeer ervaren jongeling maar in het Nederlands elftal zien functioneren. Het zal niet tegen de E-tjes zijn uit Engeland, dat begrijp je hoop ik 3ziz?
    Vind ik leuk
    sjoerd18 +84
    donderdag 22 maart 2018 om 07:29
    De ligt kan voetballen , van Dijk niet.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 07:47
    van Dijk kan goed verdedigen, de Ligt niet
    Vind ik leuk
    elijah +1496
    donderdag 22 maart 2018 om 08:25
    pannekoek ze schelen bijna 10 jaar
    De Ligt kan veel beter worden dan VanDijk al is
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 09:13
    Worden IS het nog niet
    Vind ik leuk
    elijah +1496
    donderdag 22 maart 2018 om 09:22
    DeLigt is heel wat beter dan VanDijk was op zijn leeftijd ;)
    Hij kan een hele grote worden en heb ik alle vertrouwen in. Bovendien, wij mogen blij zijn met een groot talent als DeLigt. Dat belooft veel voor de toekomst
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 09:26
    Bilal Ould Cheick was op zijn leeftijd (16) heel wat beter als Neres of Kluivert op die leeftijd.
    Vertrok naar Portugal.
    Bilal is nu reserve bij Utrecht en Neres en Kluivert zijn basisspelers van Ajax.
    Zoek de verschillen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 09:27]
    Vind ik leuk
    elijah +1496
    donderdag 22 maart 2018 om 11:09
    Dit is toch een belachelijke vergelijking?

    Bilal scheelt een paar jaar met kluivert en zijn beide heel erg jong.

    VanDijk zit aan de top en had tijd nodig om tot die niveau te komen. DeLigt is aanvoerder, nu al in Oranje, en kan nog meer groeien. DeLigt zal alleen maar meer kunnen leren van VanDijk en net zo goed worden of beter op een jongere leeftijd dan Virgil. Theoretisch gezien zou hij op top niveau spelen 3-4 jaar vanaf nu net als VanDijk als DeLigt constant blijft presteren.

    Deze situatie is toch compleet anders dan een bankzitter als Bilal?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 11:53
    Ik heb het erover dat er steeds gesuggereerd wordt dat de Ligt een grote zal worden omdat hij nu nog zo jong is.
    Werd toen ook van Bilal verwacht.
    Op zijn 16de had hij acties die Neres en Kluivert nu pas laten zien.
    Maar Bilal viel terug.
    Kan de Ligt net zo goed overkomen.
    De Ligt is in potentie de beste verdediger die we hebben maar is het (nog steeds) niet.
    Dus om een speler te bombarderen hoe hij in de toekomst zal zijn gaat mij te ver.
    Ander voorbeeld.
    Ola John.
    Ook qua leeftijd eerder wat laten zien dan Kluivert en Neres.
    Of is dat ook weer zo'n waardeloze vergelijking?
    Welke vergelijking kan ik dan aanhalen?
    Kisna?
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 15:28
    Dat ‘als’ zit dus inderaad in de staart van je verhaal. Heb je nu niet even geduld om te zien hoe De Ligt dat internationaal gaat doen en blijft doen? Vergelijk hem dan met Van Dijk, waarvan we weten hoe hij presteert in Engeland. Kijk naar het voorbeeld van Lucky Kes met Bilal Ould Cheik. Een weloverwogen opmerking van hem. Dan gaan we kijken naar De Ligt na een transfer naar het buitenland (afgezien van de transferprijs wat dat zegt in zijn geval echt niet zoveel). De LIgt, als hij niet op de tribune zit moet het dan maar tegen Engeland en Portugal laten zien, met dien verstande dat Portugal wel wat minder hoog (door mij) wordt aangeslagen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 15:36
    Nee elijah, je maakt hier een denkfout. Als je zo zou schaken volgens deze denkwijze dan weet ik zeker dat je ineens verrast bent door schaakmat.
    De Ligt heeft veel talent en dat met Van Dijk op die leeftijd vergelijken is als de erotische kunsten vergelijken van een jonge vrouw en een oude vrouw die op dit moment nog veel beter is. Dat doe je niet en je hebt er niks aan. Als Koeman straks de keuze heeft voor de verdediging van Oranje en hij kan voor die ene plek alleen kiezen voor De LIgt (die o zo goed kan worden (welke garantie heb je?) of Van Dijk (die hij heel goed kent, dan moet je eerlijk zijn. Je zet op dat moment iemand die NU goed is in die verdediging en daarna, misschien voor een kwartier De LIgt. Je wilt namelijk winnen, dat blijft toch het doel van sport.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 22 maart 2018 om 08:55
    Jaaaaa klopt. Jurgen Klopp met zijn Liverpool snapt er niks van.
    Die weten niks van voetbal :)
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 22 maart 2018 om 12:07
    Oh, Van Dijk werd wel verkocht en Barca heeft voor twintig miljoen minder geen trek in De LIgt. Je hebt vast volkomen gelijk hoor..., maar ik zie het niet. Licht dat nu aan mij?
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 08:17
    Dan blijft hij toch lekker. Prima toch. Graag of niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:59
    Van Dijk zich bewezen? Waar? Bij Groningen niks bijzonder en in Engeland ook niet. Alleen zijn de prijzen belachelijk in Engeland. Van Dijk speelt bij Liverpool echt niet overtuigend.
    Vind ik leuk
    Hans Goor +44
    donderdag 22 maart 2018 om 10:05
    Dat is appels met peren vergelijken.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    donderdag 22 maart 2018 om 10:48
    De Ligt is 8 jaar jonger. Dus daar kun je nog veel langer gebruik van maken. Snap wel dat Ajax daarom zoveel vraagt met de steeds hoger wordende transferbedragen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:09
    nou nou bewezen !!!!!Bierprofessor morgenavond even kijken !!!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 14:47
    60 is nog te weinig. De ligt heeft 10x meer kwaliteit en talent dan van dijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 14:49
    60 is te weinig. De ligt heeft 10x meer talent en kwaliteit dan van dijk.
    Vind ik leuk
    13 +11398
    donderdag 22 maart 2018 om 16:14
    Aha, je wacht op een bod van 850 miljoen.
    Vind ik leuk
    Drobtine +2404
    donderdag 22 maart 2018 om 17:29
    Maar de Ligt kan ook nog voetballen dat is duidelijk minder bij van Dijk
    Vind ik leuk
    14forever +8519
    vrijdag 23 maart 2018 om 17:46
    Maar van Dijk is ook vele jaartjes ouder. Ik vind 60 nog aan de lage kant. De Ligt heeft alles in huis om een topverdediger te worden. Hiervoor moet hij wel naar het buitenland om betere spitsen tegen over zich te krijgen
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +20534
    donderdag 22 maart 2018 om 09:58
    Als Bayern komt met 40.000.000, moet je dat direct doen. Wachten tot hij transfervrij is zullen de aandeelhouders niet leuk vinden. Wel echt een hele goede rustige speler hoor. Mogen we jaloers oo zijn.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3635
    donderdag 22 maart 2018 om 11:35
    De aandeelhouders maakt het niets uit.. (hierboven al een toelichting gegeven) en wachten kan prima.. Hij heeft een contract tot 30-6-2021 dus er zijn nog zat verkoop momenten te gaan voordat de ligt in zijn laatste jaar zit en de prijs op zeker naar beneden gaat. (De verdere ontwikkeling van Mathijs is ongewis ongeacht wat ik of andere er van verwachten dus dat is ook niet te berekenen.) Het hebben van veel geld betekend dat je dit, het behouden van je eigen talenten kan doen/proberen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:13
    Ik zie de Ligt wel als toekomstige Bayern speler. Kijk naar Süle en Kimmich.
    Bij Bayern heeft de Ligt meer kansen op minuten dan bij Barca
    Vind ik leuk
    Iggy +3619
    donderdag 22 maart 2018 om 20:19
    Wat een lulkoek. De wens is de vader van de gedachte.
    Vind ik leuk
    Olfie +4279
    donderdag 22 maart 2018 om 07:02
    Zou een bizarre prijs zijn. Maar in dezs bizarre tijd is niets meer gek. Bijna niets.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    donderdag 22 maart 2018 om 09:31
    Dat is precies wat Ajax wil. Een bizarre prijs waardoor je nagenoeg iedereen afschrikt.
    Tuurlijk is hij geen 60M waard, maar Ajax heeft genoeg geld en hopelijk speelt ie nog zeker 1 jaar bij Ajax.
    Waarom is het zo lastig te begrijpen dat de prijs niet bepaald wordt door wat een speler werkelijk waard is maar door hoe graag een club er vanaf wil en door hoeveel een ander ervoor wil betalen in de huidige absurde markt.
    Als De Ligt voor PSV of Feyenoord had gespeeld was de vraagprijs een stuk lager omdat die geen 175 miljoen op de bank hebben.
    En dat heeft niks te maken met hoeveel hij daadwerkelijk waard is....
    Vind ik leuk
    Sportvogel +173
    donderdag 22 maart 2018 om 07:03
    Hij heeft zeker potentie. Maar 60 miljoen?
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8866
    donderdag 22 maart 2018 om 07:05
    5-10 goed betaald ! Maakt veel fouten zonder sanches ! Je kan wel 100 vragen trouwens. Die gast wil weg dus arbitragezaak zal het wel worden.
    Vind ik leuk
    Sportvogel +173
    donderdag 22 maart 2018 om 07:08
    Meer dan 5-10 is hij wel waard. Dat ventje kan echt wel lekker ballen. Maar waarom zo'n hoge vraagprijs. Straks krijg je een gevalletje Dolberg. Kon voor 45 miljoen weg? Nu is hij nog maar 5 miljoen waard als hij dat al waard is...
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:48
    Blessure?
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    donderdag 22 maart 2018 om 07:09
    Het zal wel meer zijn ,maar deze Amsterdamse bluf is wel heel erg overdreven,als ze dit betalen moet Brenet ook 40 milj. zijn.
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 08:30
    Amsterdamse bluf???
    Waarom??
    Dit is natuurlijk niet het bedrag dat hij waard is. Dit is het bedrag waarvoor AJAX hem wilt verkopen. Dat is iets heel anders
    Vind ik leuk
    James655 +773
    donderdag 22 maart 2018 om 09:08
    @Enden:
    Zo is het, Enden! Kun je zien hoe weinig mensen hier kunnen lezen, laat staan begrijpen. Komen ze ineens met allerlei andere spelers en de waarde, die daarbij volgens hun, zou horen. Gaat het toch helemaal niet om. Barcelona komt voor De Ligt en die wil Ajax niet kwijt. Zelfde discussie als die over eventuele afkoopsom voor Messi of Ronaldo. Zijn ook absurde bedragen, maar niet omdat die clubs die spelers dat waard vinden.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    donderdag 22 maart 2018 om 20:04
    Als het andersom is moet je eens kijken wat een kritiek je krijgt want dan is het niet waar dus gewoon Amsterdamse bluf.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:48
    Bluf is ALTIJD overdreven...
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    donderdag 22 maart 2018 om 07:19
    Welke fouten maakt hij dan? Leg de feiten eens op tafel.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 07:49
    Afgelopen weekend werd hij afgetroefd zodat Sparta kon scoren
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:00
    Volgens mij liep Wober niet mee met Kramer die scoorde.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    donderdag 22 maart 2018 om 11:38
    Hee Lucky Kes het was Wober. Misschien ff nieuwe brilglazen kopen, want je ziet 't allemaal niet zo goed meer!
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 11:56
    Oke, excuseer. Ik dacht dat de Ligt (indirekt) betrokken was bij een doelpunt.
    Hierbij mijn veronderschuldiging van mijn verkeerde reactie.

    Nieuwe brilleglazen ben ik wel aan toe.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    donderdag 22 maart 2018 om 12:08
    Klasse reactie!
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3694
    donderdag 22 maart 2018 om 07:22
    Als hij zo weinig fouten maakt naast sanchez, dan gaat het met pique naast hem nog een stukje beter
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 22 maart 2018 om 08:31
    Ik vind Pique niet per se meer beter dan Sanchez
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    donderdag 22 maart 2018 om 11:41
    Nee meervoudig CL winnaar, EK en WK winnaar haalt 't niet bij Sanchez.Wordt steeds gekker hier.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16539
    donderdag 22 maart 2018 om 07:47
    Hij wil helemaal niet op kort termijn weg, dat heeft hij inmiddels meermalen aangegeven.
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 08:20
    Hoe kom je erbij dat hij weg wil?
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 22 maart 2018 om 08:33
    Ach dat willen ze gewoon graag in Eindje, bovendien willen ze na vele voorbeelden nog altijd niet geloven dat Ajax spelers voor dergelijke bedragen kan verkopen omdat hun grote psv dat niet lukt dus hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat het Ajax wel lukt ;-)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 22 maart 2018 om 08:58
    Is dat echt belangrijk voor je ? Als ik Ajacied was zou ik liever willen weten waarom bijv. Kishna, Bazoer, Tete, El Ghazi en nog een paar eigenlijk stokken in hun ontwikkeling en voor veel te weinig geld weggaan. En hoe je dat verandert. Hoe je jonge talenten langer bindt. zoveel veelbelovende jongens die de stap niet kunnen maken. zonde
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 09:03]
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 09:12
    De jongens die je benoemt zijn ongeduldig. Vonden zichzelf te groot om bij AJAX op de bank te zitten. Frank de Boer gaf ze geen aai over de bol.
    Hun omgeving maakte deze spelers nog groter.
    Kijk maar naar de talenten van AJAX die het wel redden. Dat zijn echte winnaars, deze jongens laten zich gewoon snel gek maken.

    Vind het binnen dit groepje alleen jammer van Tête.

    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 22 maart 2018 om 09:22
    Toch jammer want in potentie waren dit betere spelers als Klaasen, Veltman en zo maar ja Hard work beats talent if talent doesn't work hard
    Vind ik leuk
    Enden +3940
    donderdag 22 maart 2018 om 09:23
    Dat zeker
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:00
    De Ligt wil een stap naar een grote club maken, als hij daar veel minuten gaat maken. Bij Barcelona lijkt mij dat uitgesloten.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3635
    donderdag 22 maart 2018 om 11:40
    Dat je de moeite neemt om zoveel onzin op te schrijven joh.. Alleen de zin met je kunt wel 100 (Miljoen!) vragen komt niet volslagen onzinnig over.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:47
    Nee. Nee. Ja. Nee.
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    donderdag 22 maart 2018 om 07:06
    Overdrijven maakt de zaak duidelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:58
    In de tijd waar we leven waar er miljoenen worden betaald voor een speler is die 60 mio niet eens gek gezien zijn leeftijd en potentie. Zelfde gaat gebeuren met de Jong, Kluivert en wellicht na volgend seizoen een Schuurs
    Vind ik leuk
    Vato75 +2235
    donderdag 22 maart 2018 om 07:04
    Dat is ie nog niet waard maar kan het zeker wel waard worden
    Vind ik leuk
    Kees Bman +3609
    donderdag 22 maart 2018 om 07:07
    Ook niet het is een verdediger.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 07:46
    Ik ben zelf niet zo'n fan van van Dijk. Die is ouder en kostte meer en ik vind hem dus gewoon niet zo goed.

    Gek dat velen blijkbaar vinden dat hij minder waard is, ondanks zijn nog lang lopend contract. Overwegend niet-Ajacieden als ik het zo eens goed bekijk...
    Ajacieden weten als geen ander dat je als NL club weinig met al dat geld kunt. In zo'n geval dus de hoofdprijs vragen. Het is een absurd bedrag, maar in de huidige markt niet vreemd.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:51
    Maar misschien kijken de niet Ajax aanhangers net een meer objectieve blik. Hij is wel goed met potentie maar zoveel gaat niemand betalen. De beste verdedigers ter wereld kosten ook rond de 60 miljoen. Dan gaat een op hoger niveau niet bewezen talent dat nooit ophalen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:04
    Ajax moet vooral naar zichzelf kijken. Geld genoeg en je hebt een speler met kwaliteiten die je nooit terug kunt kopen. Bovendien een langlopende verbintenis. Gewoon de hoofdprijs vragen dus.
    Het is graag of niet. Eigenlijk wil niemand hem kwijt....
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:59
    Nee natuurlijk wil niemand hem kwijt, maar wanneer hij zelf weg wil en je vraagt zo'n hoog bedrag kun je een probleem krijgen met hem. Desalniettemin is het gewoon normaal dat je veel geld vraagt, maar verwacht dan niet dat je het krijgt. Zoiets zag je ook met Dolberg. Één goed seizoen de andere wisselvallig tot slecht en je bent je geld 'kwijt'.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 07:52
    @Jozef
    Ik ben het met je laatste zin eens.
    Maar sorry, van Dijk heeft een tas vol ervaring bij meerdere clubs/competities.
    Is ouder dus meer ervaren.
    Daarom ook meer in trek.
    Maar beiden (van Dijk en de Ligt) zijn zoveel geld niet waard.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 07:59
    Ben ik met je eens, maar ik vermoed dat Ajax beseft dat het een voetbalclub is en dat er weer eens prijzen gewonnen moeten worden. Dan doe je simpelweg geen verkoop van een van je grootste talenten, tenzij voor de absolute hoofdprijs. In de huidige markt en gezien de financiële positie van Ajax vind ik 60 miljoen vragen niet zo heel slim. Voor je het weet is er een bod en kun je alsnog opnieuw beginnen... Dat willen we nou eindelijk eens niet....
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:14
    Hij kan 60 miljoen waard worden zeker waar.

    Maar niet bij Ajax en uberhaupt niet in de eredivisie.

    30, miljoen lijkt mij wel het plafond voor een speler uit een competitie zonder tegenstand van niveau.

    Ook qua leeftijd dan he.
    Sanchez was wel al verder.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:16
    Maar het is toch gewoon reëel dat Ajax hem niet kwijt wil en de absolute hoofdprijs wil?

    Kwestie van kapitaal op het veld houden...
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:20
    Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

    Kan me ook voorstellen dat je als aanstormend talent ziet dat een vertrek naar het buitenland er niet inzit omdat Ajax een bovengemiddeld team, naar eredivisienormen, zie Dolberg en misschien De Ligt ook dat ze wel 4x nadenken voor ze een contract tekenen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:27
    Ajax geeft reële kansen. Misschien een belangrijke reden om zoals de Ligt en Dolberg al heel jong een meerjarig contract te tekenen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 08:27]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    donderdag 22 maart 2018 om 08:51
    Een meerjarig contract is zeer betrekkelijk als er veel geld op tafel komt en de speler wil weg, dat is nu juist het probleem........een contract is geen contract meer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 08:52]
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 11:35
    Je noemt de voorwaarden op.

    Eerst veel geld op tafel en een speler die wil.

    Vooralsnog is het win-win.

    Als de Ligt voor dat bedrag verkocht wordt zal de kopende partij hem niet graag of gauw op de bank zetten lijkt me. Dat zou precies zijn wat Matthijs wil en wat Ajax wenst. Willen ze minder geven dan blijft alles tevreden en vertrouwd zoals het nu is. Misschien net zijn contract wat opwaarderen of zo. Ik juich het toe.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    donderdag 22 maart 2018 om 18:52
    Het ging mij om "het contract, een meerjarig contract" , ik erger mij dat zo'n wettelijk schriftelijke afspraak niets meer waard is als er maar genoeg geld op tafel komt.
    Ik ben het overigens met je eens.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 19:27
    Tja, dat een contract geen enkele zekerheidswaarde heeft, dat heeft me eigenlijk ook altijd verbaasd. Als kind kon sowieso niemand me uitleggen dat een afspraak blijkbaar geen afspraak hoeft te zijn. Later wen je er aan. Normaal vind ik het zeker niet...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    donderdag 22 maart 2018 om 19:35
    Kijk, de UEFA/FIFA doen niks.....waarom niet een contract keihard maken, dus geen licentie afgeven bij "breuk", dit gedurende de gehele periode van het contract. De speler kan nergens anders naar toe....als je nu eens die Makelaars wil aanpakken, dan de je dat zo !
    Waren die contracten "hard" had Sanchez gewoon nog bij Ajax gespeeld.
    De clubs zijn de dupe in dit geval, de spelers chanteren.....Neymar, Pogba, Aubameyang etc.,
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 19:49]
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 19:37
    Klopt en spelers worden met de huidige contracten - ook bij Ajax - bepaald niet uitgebuit dacht ik.

    Je zou zeggen dat ze met hun volle verstand tekenen voor een overzienbare periode. Dit zou inderdaad best eens aangepakt mogen worden. Het zou ook vervelende toestanden teweeg kunnen brengen bij arbeidsconflicten, maar al met al zou het het voetbal leuker gaan maken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 19:39]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    donderdag 22 maart 2018 om 19:39
    Dat iemand voor geld valt is logisch, maar je hebt dan een contract om een speler te weerhouden om voor die begrijpelijke verleiding te gaan.....
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 19:47
    Daar zijn we het helemaal over eens geloof ik....;-)
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 22 maart 2018 om 09:19
    Het kan zijn dat jij of ik of wie dan ook van Dijk niet zo goed vindt maar in Engeland lopen ze weg met hem. Hij moet er dus echt wel wat van kunnen. Hij speelt niet voor niks bij Liverpool. Maar ik vind dat de Ligt tot nu toe nog niet genoeg bewezen heeft en waarom zou hij dan meer waard zijn ?. Alleen omdat hij jonger is en een lang contract heeft ? Er zijn genoeg voetbalfans die zien dat de Ligt potentie heeft maar laten we wel wezen, hij moet echt nog groeien en we weten niet waar zijn plafond ligt. Het belangrijkste is dat hij zijn traject van clubs goed uitstippelt en dat de verwachtingen niet torenhoog opgestapeld worden.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 09:57
    Van de vraagprijs gaat de boodschap naar de selectie en naar de buitenwereld uit dat Ajax behouden van de huidige spelers nastreeft. Als clubs dan zo hebberig zijn om hem toch te willen halen, dan is dat volledig hun ding lijkt me.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 22 maart 2018 om 09:59
    Ik ben helemaal met je eens dat ze de hoofdprijs moeten vragen. Hij hoeft niet weg en zolang hij dat ook niet echt wil werkt dat goed. Alleen kan ik me wel voorstellen dat van Dijk op dit moment wat hoger ingeschaald wordt als het over werkelijke prijzen gaat. De Ligt moet op dit moment vooral zoveel kosten omdat je hem niet kwijt wil.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 10:01]
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 11:33
    Precies.

    Maar zelf ben ik nog steeds niet kapot van van Dijk. Misschien komt het nog, maar ik vond zijn transfersom absurd.
    Vind ik leuk
    pietprecies +4210
    donderdag 22 maart 2018 om 08:35
    Want? Van Dijk kostte nog 20 mil meer..
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    donderdag 22 maart 2018 om 07:07
    Vond sanchez al een stap verder als de ligt en die ging voor 40 hoe durfen ze 60 te vragen voor ED speler van 18 jaar
    Vind ik leuk
    Figurant +555
    donderdag 22 maart 2018 om 07:12
    Gewoon omdat het kan
    Vind ik leuk
    PRICE +32080
    donderdag 22 maart 2018 om 07:34
    Niet omdat het moet,...zegt Barcelona
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 07:34]
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:06
    Laat deze matige speler nog maar lekker vier jaar bij Ajax blijven...
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 07:53
    Gewoon, omdat we hem per se niet kwijt willen en het kapitaal op het veld willen houden. Bovendien klotst het geld inmiddels over de muren bij Ajax. Waarom zouden we hem gezien zijn contract en zijn kwaliteiten in hemelsnaam willen verkopen??
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    donderdag 22 maart 2018 om 07:59
    Hij zal vast en zeker prijzen willen winnen en dan is Ajax in het heden van nu niet de juiste club !! En waarom moeten Ajacieden altijd praten over genoeg geld en al het kapitaal als dat zo werkelijk zou zijn zou Ajax Nederland domineren misschien datbhet vroeger zo was maar die tijd is voor bij dus prAat niet of dat Ajax een wereld team heb want zonder prijzen winnen heb je ook geen wereld team !!
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:10
    Het lijkt erop dat je Ajax nu verwijt dat het veel geld vraagt. Juist omdat Ajax elk jaar weer wordt beroofd van zijn beste spelers is het zo rijk, maar worden geen prijzen gewonnen.

    Vandaar alleen verkopen voor absurde bedragen waar je simpelweg geen nee tegen kunt zeggen en anders je kapitaal op het veld houden om weer eens wat te winnen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 08:18]
    Vind ik leuk
    sven1977 +182
    donderdag 22 maart 2018 om 08:37
    beroofd groot woord dat gebeurt bij iedere club in nederland niet alleen bij jullie trouwens afgelopen jaar viel dat reuze mee en weer geen prijs ?????? maar het is hun goedrecht om dat bedrag te vragen ik snap dat wel.
    of ie het waard is is een andere vraag ik vind van niet
    terwijl het een goede verdediger is is jong die kom erwel
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 08:43
    Met Sanchez en Klaassen er nog bij had Ajax er momenteel beter voor gestaan...
    Vind ik leuk
    sven1977 +182
    donderdag 22 maart 2018 om 08:48
    met kasdorp kongolo elia kuyt feyenoord ookdat zijn er wat meer toch daarom zeg ik 2 valt reuze mee dan vind ik het woord beroofd niet op zijn plaats
    Vind ik leuk
    Degraaf +16539
    donderdag 22 maart 2018 om 08:53
    Maar daarom is jullie achterstand ook vele malen groter. Het verval bij Feyenoord is schrikbarend dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 09:14
    Feyenoord ondervond inderdaad de prijs van succes. Waar het jarenlang relatief rustig bleef moest het nu ineens veel veranderingen slikken. Je ziet waartoe dit kan leiden lijkt me...
    Bij PSV is er ook al enkele jaren relatieve rust qua verkopen.... Dan zie je welke impact dat heeft. Het geeft een groot verschil wanneer je je in de zomer kunt versterken.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 22 maart 2018 om 09:45
    Degene die achterblijven zijn meestal niet de spelers die interessant genoeg zijn.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16539
    donderdag 22 maart 2018 om 08:50
    Dat snap jij toch niet knul,
    Vind ik leuk
    sven1977 +182
    donderdag 22 maart 2018 om 09:02
    ik snap dat goed maar jozef gebruikt het woord ajax word beroofd vind ik zo overdreven terwijl dat overal in NL gebeurt, en zeker met de middelen die ze hebben om een selectie neer te zetten sla je een flatter als je al zo lang niets wint knulletje degraaf.
    Dat snap jij weer niet
    Vind ik leuk
    Jozef +36090
    donderdag 22 maart 2018 om 11:39
    Nee, ik mag niet zeggen beroofd.

    Dat klopt niet.

    Ajax krijgt telkens grof geld voor zijn beste spelers (da's niet beroven dus) en daarom moet het telkens weer opnieuw bouwen. Het is niet anders en het lot van de opleidingsclub die we geworden zijn.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    donderdag 22 maart 2018 om 09:26
    Niet zeg niks verkeerd volgens mij geef gewoon een mening waar iets van waarheid in zit maar dat snap jij toch niet opa
    Vind ik leuk
    sven1977 +182
    donderdag 22 maart 2018 om 09:40
    ben nog geen opa mijn kinderen zijn pas 5 en 10 jaar :)
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1795
    donderdag 22 maart 2018 om 09:45
    En ik ben geen knul heb zelf namelijk al een kind
    Vind ik leuk
    Freddy M. +879
    donderdag 22 maart 2018 om 09:08
    Simpel. Ze willen hem niet kwijt alleen als er een bedrag wordt betaald waarvan ze weten dat dit toch niet gaat gebeuren. Mocht er toch een gek zijn dan zeg, strik erom en afleveren want niemand in de eredivisie is zoveel geld waard. Trouwens niemand in het voetbal want ze zijn doorgeslagen!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:54
    Ja, inderdaad hoe durfen se.
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    donderdag 22 maart 2018 om 07:10
    Zijn ze de 1 voor de 6 vergeten. Beetje cheap 60 miljoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:16
    En dan het woord miljoen erachter weg. Dan heb je een realistisch bedrag.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1496
    donderdag 22 maart 2018 om 07:13
    Gewoon lekker laten betalen. Er word al over de 200 miljoen betaald, dus wat is dan 60 voor een grote club. En als de grote club ze doorverkopen dan zijn ze opeens 150 waard.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 07:55
    Tha 200 milj voor Messi, Ronaldo of Neymar.
    Nee dan is 60 milj voor ene de Ligt een koopje
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:15
    Niet meer dan logisch is het bedrag voor een speler met veel potentie en die nog ruim 15 jaar mee kan op het hoogste niveau.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    donderdag 22 maart 2018 om 07:38
    Waarvan de vraag is hoe hij presteert tegen absolute topspitsen met de druk van een internationale topclub..
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1210
    donderdag 22 maart 2018 om 07:16
    Wel eens van nep nieuws gehoord.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    donderdag 22 maart 2018 om 07:17
    60 miljoen minstens en dan ook een jaar gratis laten terug huren.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    donderdag 22 maart 2018 om 07:37
    Ik moet je nageven, je hebt wel humor
    Vind ik leuk
    buddha +8343
    donderdag 22 maart 2018 om 07:18
    nelom misschien ?
    Vind ik leuk
    Basik013 +377
    donderdag 22 maart 2018 om 07:21
    Zou ik ook vragen als ik ajax was , toont aan hoe belangrijk mathijs voor ons is.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:22
    Nou zo graag willen ze hem dus niet hebben haaaaa
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    donderdag 22 maart 2018 om 07:24
    De ligt vindt ik een geweldige voetballer. Maar laat hem maar in het Nederlands elftal goed presteren kan hij overal heen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    donderdag 22 maart 2018 om 09:24
    Dat is nou juist het punt. Ajax wil niet dat hij overal heen kan. Ajax heeft genoeg geld en wil hem behouden.
    Tuurlijk is hij geen 60 miljoen waard maar hopelijk schrikt dat genoeg clubs af zodat hij zeker nog 1 jaar bij Ajax blijft.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12206
    donderdag 22 maart 2018 om 17:48
    Zou mooi zijn als jullie hem voor langere tijd vast zou kunnen leggen.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5698
    donderdag 22 maart 2018 om 19:01
    Ik denk dat hij wel bijtekent maar ik denk ook dat hij na volgend seizoen weggaat.
    Iedereen blij ;o)
    Vind ik leuk
    Nashua +6726
    donderdag 22 maart 2018 om 07:24
    Dubbeltje 1e rang die jongens van Barcelona
    Vind ik leuk
    Ticojohn +56
    donderdag 22 maart 2018 om 07:24
    Wat een onzinverhaal
    Barca is helemaal niet concreet voor de Ligt
    Doet Ajax alleen om de prijs op te drijven voor deze zwaar over het paard getilde speler...komop zeg ze doen net of het een speler is voor de buitencategorie
    Zo lopen er in Europa zoveel rond van dit nivo
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:45
    Volgens mij weet jij niet wat de definitie is van 'over het paard getild'.
    Vind ik leuk
    TheMariner +3395
    donderdag 22 maart 2018 om 07:24
    60 miljoen een dreumes zonder internationale ervaring op het hoogste niveau is bespottelijk. Maar Ajax heeft gelijk dat ze het vel over de neus van die corruptie Spanjaarden probeert te trekken. Dat zou elke club moeten doen die zaken doet met Spanjaarden.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:25
    Ik zou zeggen Barcelona kijk eens rond in Eindhoven, Rotterdam en Alkmaar
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    donderdag 22 maart 2018 om 07:29
    Haja ter bevesiging dat hij er met kop en schouders boven uitsteekt?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:54
    Nou ik denk eerder dat hij net zo goed is als andere verdedigers. Die net 10 a 15 miljoen euro waard zijn.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +3208
    donderdag 22 maart 2018 om 07:57
    Is hij zo lang dan?
    Vind ik leuk
    Zultkop +4051
    donderdag 22 maart 2018 om 07:27
    1 april zeker, 60 mln voor een 18 jarige verdediger uit de Nederlandse competitie is een wat gortige vraagprijs denk ik. Maar goed ze mogen het vragen .
    Hoop niet voor ze dat matthijsje ontevreden wordt een ratjola als zaakwaarnemer heeft....
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38014
    donderdag 22 maart 2018 om 08:31
    De Ligt heeft Raiola niet als zaakwaarnemer.
    Een jaar geleden werd er ook een bak geld betaald voor Sanchez uit de eredivisie. Enkele jaartjes ouder.

    De Ligt is de next big thing en dat weet iedereen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4051
    donderdag 22 maart 2018 om 13:12
    Met het verschil dat Sanchez al ervaring had in de Zuid-Amerikaanse copa en hier ook een aardige rol in speelde, de Ligt heeft hoofdzakelijk ervaring in de nederlandse competitie, (minder weerstand e.d.)
    Sanches was al een 'beest' toen hij kwam en de Ligt heeft dat nog niet.
    Vandaar dat ik het bedrag voor Sanchez logischer vond dan een vraagprijs die Ajax nu heeft voor de Ligt, in potentie misschien een topper, maar dat is hij nog niet structureel.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38014
    donderdag 22 maart 2018 om 13:55
    Sanchez al een beest toen ie kwam? Das wel heel simpel.
    Die kwam voor 5 miljoen of zo? Barca wilde hem voor het tweede, naar de geruchten, en de rest van de top dan? Was het zo'n beest?

    Sanchez is geen aanvoerder geweest. Is nooit de enige CV geweest zoals de Ligt nu.
    Begrijp me goed; ik vind Sanchez echt geweldig.
    Maar zoals hij vorig jaar belangrijk was voor Ajax, is de Ligt dat nu exact zo. En enorm constant. En dan nog zo ontiegelijk jong.

    We kunnen het vreemd vinden of niet; maar de markt zegt dan toch echt dat je fors meer waard bent.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4051
    donderdag 22 maart 2018 om 14:08
    Die 5 miljoen was dus een koopje, goed gescout. Ik snap de vraagprijs van Ajax, die willen hem houden, maar of het realistisch is dat hij daarvoor (op dit moment) verkocht zou worden, ik denk het niet.
    Ik denk bovendien dat ze in het buitenland wel wat meer oppassen met veel geld uitgeven aan nederlandse spelers die alleen in de nederlandse competitie ervaring hebben. Er zijn een aantal duur verkochte spelers nog niet helemaal uit de verf gekomen de afgelopen paar jaar. (Janssen, Klaassen, Depay.)
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:59
    22 Maart.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:30
    Vraag maar veel geld aan de topclubs. Goed gedaan. Moeten proberen de talenten langer in nederland te houden en niet voor een appel en een ei te verkopen
    Vind ik leuk
    rolo1 +76
    donderdag 22 maart 2018 om 07:32
    Barcelona moet niet denken dat ze een speler voor niks kunnen. Binnen halen en daarbij is het een vraagprijs
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    donderdag 22 maart 2018 om 07:35
    Ja, hij is een groot talent. Maar 60 miljoen voor een speler die zich nog niet bewezen heeft in een grote competitie, en ook voor z’n land nog niets heeft klaargespeeld, is echt een belachelijk bedrag. Zelfs in de huidige transfermarkt.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +796
    donderdag 22 maart 2018 om 09:16
    Haha!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    donderdag 22 maart 2018 om 09:45
    Bedankt voor je aanvulling. Het is inderdaad een lachertje dit nieuwsbericht ;)
    Vind ik leuk
    Hupfean +3945
    donderdag 22 maart 2018 om 07:39
    En dan vinden de topclubs dat de subtop clubs teveel vragen voor hun spelers. Wat een belachelijk bedrag voor een joch dat net komt kijken.
    Vind ik leuk
    Hansdijk +386
    donderdag 22 maart 2018 om 07:39
    Wanneer heeft De Ligt in een serieuze wedstrijd tegen een topspits uitgeblonken?? En dan 60 mio vragen, dat doet alleen ajax. Zelfingenomen en dom.
    Vind ik leuk
    Azsub +159
    donderdag 22 maart 2018 om 07:45
    Hij blonk uit in de cruciale wedstrijd van Oranje. Negatief, maar blonk uit.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38014
    donderdag 22 maart 2018 om 08:32
    Moet je zelfingenomen zijn om 60 miljoen te vragen voor een CV die je niet kwijt wil en door de gehele top begeerd wordt?
    Begrijp dat je Ajax niet zo mag. Maar iedere droeftoeter die maar een beetje voetbal volgt, weet dat een 18 jarig toptalent als deze voor niets minder dan 50 miljoen weggaat. En dus vraag je er meer voor.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +796
    donderdag 22 maart 2018 om 09:23
    Arie, respect dat je nog steeds de moeite en tijd neemt om het uit te leggen!
    Het zijn allemaal hatertjes, die er als de kippen bij zijn wanneer ze Ajax of een speler kunnen afbranden.
    Dat de markt gek is geworden weten we immers allemaal. Waarom zou je dan achterblijven?
    50 miljoen, en zeker niet minder wanneer hij gaat!
    Vind ik leuk
    Hansdijk +386
    donderdag 22 maart 2018 om 15:09
    Neusie, wat maak De Ligt een toptalent? Daar kun je pas van spreken als je serieus getest bent en het dan aardig doet. Dat heeft De Ligt nog nooit laten zien. Het is dus een potentiële topper in de Eredivisie. Maar een hoger niveau? Daarvan heeft ajax er zo onnoemelijk veel gehad, jij kent het rijtje ook wel. Maar hoe gaat het nu met El Ghazi, Bazoer, Andersen, Dolberg, Boilessen enz. enz????
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:00
    In dit geval is dom slim.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1271
    donderdag 22 maart 2018 om 07:42
    De vraag is niet of hij het (nu al) waard is, maar Ajax heeft geen geld nodig, en ze willen de Ligt heel graag houden, in ieder geval nog een jaar of twee. Tel dat bij elkaar op en je hebt een vraagprijs van 60M. Ja, je hebt een risico, net als met Dolberg, maar zo werkt t.
    Vind ik leuk
    Azsub +159
    donderdag 22 maart 2018 om 07:43
    Denk toch echt dat ze een nul teveel geschreven hebben.
    Vind ik leuk
    Johan1984 +796
    donderdag 22 maart 2018 om 09:24
    Dat dat je überhaupt lukt met die 2 cellen vind ik al bewonderenswaardig!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:46
    Waar eindigt het voetbal als een de Ligt al 60 miljoen moet kosten. Waar baseert Ajax dat bedrag op. Zou die bij Ajax al een inkomen hebben van boven de miljoen per maand.
    Vind ik leuk
    Haka Zieyech +1513
    donderdag 22 maart 2018 om 07:47
    Groot gelijk van Ajax. 60 Vragen en uitkomen rond 50 tot 53.

    Er zit nog veel rek in de Ligt. Die hoeft niet voor een dubbeltje de deur uit. Ga dan maar shoppen in Eindhoven of Rotterdam
    Vind ik leuk
    Foebele +53886
    donderdag 22 maart 2018 om 07:59
    60? Is nog weinig, 100 en niks minder!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25331
    donderdag 22 maart 2018 om 08:03
    Maar wat als de Ligt wel naar Barcelona wil..
    Vind ik leuk
    Romo +623
    donderdag 22 maart 2018 om 08:09
    Leuk talent, kan misschien een grote worden
    Maar Ajax vergeet dat dit de Nederlandse competitie is en hij in de EL al niet overeind bleef
    Hij moet geduld hebben
    En 60 miljoen op dit moment is overdreven.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    donderdag 22 maart 2018 om 08:13
    Vreemd dat 60 miljoen voor in potentie de beste verdediger ter wereld Barcelona afschrikt, maar 40 miljoen voor Alcacer als back up spits is wel prima.
    Vind ik leuk
    Tjeentje +189
    donderdag 22 maart 2018 om 08:35
    Belachelijke prijzen, maar Ajax heeft gelijk, de Ligt is te waardevol, al heeft hij nog niet zoveel ervaring. Voor hem ook beter om nog 2/3 jaar te blijven.
    Vind ik leuk
    Renelas +179
    donderdag 22 maart 2018 om 08:39
    60 miljoen, betekent Ajax wil m niet kwijt, behalve als een club het onredelijke will betalen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:47
    Max 15 miljoen omdat hij potentie heeft...hij laat het zien in een competitie waar Wout weghorst en lukken de jong de beste spitsen zijn....dat lukt elke verdediger uit de hoofdklasse ook
    Vind ik leuk
    Buddy +28
    donderdag 22 maart 2018 om 08:47
    Wtf, het lijkt erop dat er mensen zijn die dit bericht serieus nemen...bizar
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:48
    De Ligt is een talent en het is dus te hopen dat hij weg gaat. Een betere comp zou ideaal zijn zodat hij beter wordt voor het Ned elftal. Bij Ajax leert en wint hij niks. Kijk Eriksen. Hoe hied is hij niet geworden na Ajax. Veel meer power etcetc
    Vind ik leuk
    5by5 +1275
    donderdag 22 maart 2018 om 08:51
    Barcelona denkt Ajax is gestoord een mening die ik deel.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:09
    Je moet juist groter denken dan die 25 m2. Out of the box denken heet dat.
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    donderdag 22 maart 2018 om 09:15
    Beetje half werk Marc...
    Dan had ik er ook een stickertje van 160 miljoen opgedaan.
    Nu zouden ze nog kunnen denken dat je serieus bent.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3972
    donderdag 22 maart 2018 om 09:17
    Hij zou beter nog een seizoen blijven, wellicht twee. Dat hij talent heeft is duidelijk, maar hij kan nog voldoende leren en vooral ook prijzen pakken. Toen Vertonghen en Alderweireld bij Ajax vertrokken waren ze toch al wat ouder, rijper en duidelijk de Eredivisie ontgroeid. Zover is De Ligt imo nog niet.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4250
    donderdag 22 maart 2018 om 09:23
    Iedereen die “ja”heeft gestemd

    Kom onderneemsters vandaan
    Zet die gekleurde bril af
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +247
    donderdag 22 maart 2018 om 09:24
    Als ajax nou dat geld krijgt of niet, zou niets uitmaken.
    Wie kunnen zij halen?
    Niemand wil naar de eredivisie, behalve scandinaviers of 2e divisie toplanden :P
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:10
    Vlaar?
    Vind ik leuk
    san the man +1010
    donderdag 22 maart 2018 om 09:55
    Nee is hij niet waard, maar natuurlijk proberen ze er veel geld uit te halen.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4987
    donderdag 22 maart 2018 om 10:01
    Hahaha de frustratie druipt er weer af, schitterend. Een grote calimero-vijver hier.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1162
    donderdag 22 maart 2018 om 10:04
    belachelijk wat een vraagprijs, maar daar is het alleen bij ajax voor te doen
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:11
    Jij snapt het.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3175
    donderdag 22 maart 2018 om 10:10
    Groot gelijk dat ze zo hoog bedrag vragen. Speler met super veel potentie. Europa legue finale gespeeld en international. Clubs schikken niet meer van de bedragen wat gevraagd wordt dat is vandaag de dag allemaal normaal.
    Vind ik leuk
    hassel +705
    donderdag 22 maart 2018 om 10:11
    Wat een BS. Een zeer matige verdediger met een grotere draaicirkel dan de gemiddelde mammoettanker.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:12
    Tja, dat van die tanker weten alleen havenslaven.
    Vind ik leuk
    De Hout +1665
    donderdag 22 maart 2018 om 10:13
    60 mln. Ik viel van m’n stoel van het lachen zojuist. Wat een giller!
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    donderdag 22 maart 2018 om 12:27
    'n dijenkletser in de categorie van, van dijk (maar ja da's in engeland, . . dat telt niet zo serieus) !?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:52
    Groot gelijk dit te vragen, zouden alle Nederlandse clubs moeten doen... miss word het dan nog wat met het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    donderdag 22 maart 2018 om 11:15
    Prrcies
    Vind ik leuk
    michelhx +3505
    donderdag 22 maart 2018 om 10:56
    Geen één speler die in de Eredivisie speelt is dit bedrag waard en voor een verdediger die in Nederland speelt is dit sowieso veel te veel geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:58
    Heel goed van Ajax. Het moet maar eens afgelopen zijn dat buitenlandse clubs denken dat spelers voor een prikkie te koop zijn. Laat dit een signaal zijn naar andere clubs.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8853
    donderdag 22 maart 2018 om 11:09
    Haha, tot real gaat bieden en dan loopt barca er zo achteraan
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88857
    donderdag 22 maart 2018 om 11:13
    Logisch, als je een speler wilt behouden gewoon dit soort bedragen vragen.

    Take it or leave it....
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    donderdag 22 maart 2018 om 11:14
    Goes bezig Marc alleen de absolute hoofdprijs en anders maar niet. Kamp de Ligt ook er goed imzit met de garantie Voor speeltijd. Voor een bedrag van 20 miljoen komt ie daar makkelijker op de bank te zitten.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1462
    donderdag 22 maart 2018 om 11:16
    Groot gelijk. In elke andere competitie zouden ze hetzelfde vragen. Wij moeten gewoon minder nederig zijn. We leiden gemiddeld genomen ontzettend goed op waar anderen falen dan moeten we dat niet in de uitverkoop zetten maar duur laten afkopen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4321
    donderdag 22 maart 2018 om 11:19
    In een markt die ze zelf verziekt hebben is 60 miljoen marktconform.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    donderdag 22 maart 2018 om 11:28
    Niet alles geloven wat je leest..
    Vind ik leuk
    Laliga +1960
    donderdag 22 maart 2018 om 11:32
    Geen gek bedrag hoor . Potentie + basisplek +aanvoerder + international + lange contractduur denk ik? Daarbovenop komt welke club komt voor hem? Barcelona in dit geval . Kassa , gew hoog in de boom zitten. Heeft niks te maken met of hij het op dit moment waard is . Ousmane dembele was ook geen 110 miljoen waard . Verschrikkelijk veel potentie jonge leeftijd en lange contractduur maakte de som zo hoog
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:37
    Die 60 miljoen is goed voor de Ligt dan is hij in 1 klap miljoenaire :)
    Ik zie hem bij Bayern meer minuten maken dan bij Barca.
    Kijk maar naar Kimmich en Süle
    Vind ik leuk
    kees ee +537
    donderdag 22 maart 2018 om 12:23
    10 te ligt-en zijn op dit moment nog geen 6 miljoen waard, vandaar dat barca de focus richt op andere talenten die misschien hun belofte gaan inlossen ??
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1738
    donderdag 22 maart 2018 om 12:51
    EN minimaal 10 % doorverkoop percentage..... Als je als Ajax gewoon weer de pech hebt dat je beste 2 spelers gaan vertrekken (Ziyech en De Ligt) dan mag daar ook best een mooi bedrag tegenover staan.... minimaal 80 miljoen zal Ajax toch echt wel willen ontvangen..... want hoe je het ook wendt of keert... je wordt er als Ajax altijd weer zwakker op.... Schuurs en bv een Thomas???? zijn nog lang niet van dit nivo.... dit is nu precies de reden dat ieder jaar de top van Nederland en daarmee ook het hele nivo van het Nederlandse voetbal achteruit holt... de beste spelers vertrekken en wat er voor terug komt is jeugd of spelers die nog niet zover zijn als diegene die zijn vertrokken. Dan vind ik dat Ajax slim is door eerst contracten langdurig te verlengen en daarnaast de hoofdprijs te vragen. dat vele geld van Ajax gaat straks echt het verschil maken waardoor wij als enige club in Nederland nog een klein beetje kunnen aanhaken bij de subtop in Europa.... door het vele geld nl zullen straks spelers uit Zuid Amerika en Afrijka ook niet meer voor een appel en een ei op te halen zijn... vergelijkbaar met een Poolse arbeider die 10 jaar geleden voor 5 euro per uur werkte hier en waar je nu ook al het 8 voudige voor moet betalen... gewoon een kwestie van vraag en aanbod...
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4188
    donderdag 22 maart 2018 om 12:55
    Het lijkt mij duidelijk, die blijft zijn hele carrière bij Ajax. 60 miljoen . Wat een giller . Niemand die dat ervoor betaald. Barca betaald 15 miljoen max en dat is ook genoeg voor een bankzitter
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 13:05
    Zeker wel!
    Vind ik leuk
    Bassie666 +383
    donderdag 22 maart 2018 om 13:11
    60 miljoen? wat een giller ;-)
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    donderdag 22 maart 2018 om 13:16
    Belachelijk, alsof hij nu al bijna net zo goed als Van Dijk is.Dat ze zoiets vragen voor een speler die niet eens kampioen geworden is, niet eens in de CL heeft gespeeld met zijn club. Als ze kampioen worden, verkopen ze hem zeker voor 110 miljoen?
    Klaasen is weggegaan voor 28 miljoen, ik moet maar zien of een club bereid is om hetzelfde voor hem te betalen in de toekomst?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 13:57
    Van dijk is wel kampioen geworden?
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    donderdag 22 maart 2018 om 20:57
    Bij Van Dijk kan je zeggen dat hij een stormachtige ontwikkeling heeft gemaakt, voor iemand die ooit begon bij FC Groningen. Hij speelt al jaren in de Premier League tegen spitsen van wereldklasse, de Ligt niet!
    Vind ik leuk
    Blac-ca +374
    donderdag 22 maart 2018 om 13:29
    Hahahahaha nou dan maar verlengen in A,dam ,,,,genoeg potentie nu en dan ,hopelijk wordt het geen gevalletje Dolberg van 50mljn naar nu denkende 5tot10 miljn hahahhahahaba
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20468
    donderdag 22 maart 2018 om 13:59
    Mooi bedrag howel 70 mijoen meer recht doet
    Vind ik leuk
    Raptor +88
    donderdag 22 maart 2018 om 14:11
    Dortmund of een Arsenal zou voor hem beter zijn. Kans op speelminuten is daar vele malen groter dan bij een Barca en zijn daarbij ook mooie clubs.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 14:12]
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    donderdag 22 maart 2018 om 15:20
    60 miljoen? Het is maar wat de gek er voor geeft maar 10-12 miljoen is een stuk realistischer.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:03
    60 miljoen laat me niet lachen.Dat is de hele selectie niet eens waard ,laat staan een speler van ajax.

    Ze krijgen het een beetje in de bol daaro, of hadden ze dat niet al?.
    Zo n wereld selectie zou toch al 4 jaar lang nationaal alle prijzen moeten winnen . maar wacht ...................................................X X X X
    Vind ik leuk
    Drobtine +2404
    donderdag 22 maart 2018 om 17:28
    Goed hoog houden die vraagprijs. Andere clubs doen dat ook
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 18:49
    Blijkbaar is 58% van de VP bezoekers Ajacied.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:25
    Ajax word met de dag gekker.
    De ligt is meschien 15 miljoen waard.
    En al zou die naar het buiteland verhuizen.
    Dan word die net zoals klaassen heel snel vergeten.
    Omdat die dan vast op de bank zal belanden.
    Klaassen was niks en de ligt is helemaal niks.
    Maar ja dat zijn amsterdammers.
    Die zien in elke speler die ze opleiden een talent.
    Het valt alleen op dat er geen 1 de top bereikt.
    Ze belanden op de bank of komen bij een clubje terecht die nooit europaas voetbal hebben gespeelt.
    Verkoop de ligt aan roda meschien kennen die er wel iets mee doen
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13371
    donderdag 22 maart 2018 om 23:05
    Als je financieel sterk staat hoef je de spelers niet voor een appel en ei te verkopen. Heel goed Overmars, dan komt het bod van 50 miljoen vanzelf al hoop ik dat Mathijs nog lekker blijft bij Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 maart 2018 om 00:30
    Hahahaha 18 mille en strikje eromheen
    Vind ik leuk
    Padason +956
    vrijdag 23 maart 2018 om 05:04
    Toch wel grappig, ik dacht dat Barcelona het een misdaad vond dat andere geintresseerde clubs de buiten de club omging en contact zocht met spelers en nu doen zij dat bij Ajax speler.

    En terecht dat Ajax geen korting geeft aan die kutclub Barcelona, paar jaar geleden was ik fan van Barcelona manier van spelen en eigen jeugd, maar die zijn afgelopen jaren zo enorm klote geworden. Met het zeiken in de pers, excuses zoeken en dat genaai naar andere clubs. Bah!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 maart 2018 om 05:05]
    Vind ik leuk
    Raptor +88
    vrijdag 23 maart 2018 om 14:07
    Op basis van wat is De Ligt nu 60 miljoen waard hahahaha
    Van Spelen in de kleuter competitie Nederland? Hij heeft nog niks laten zien en is geen graadmeter.
    Wellicht kan hij een Int. topper worden die 60 miljoen waard gaat worden maar zover is het nog lang niet. Ik zou zeggen 30 miljoen. niet meer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 april 2018 om 20:47
    voorlopig nog niet

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ajax schrikt FC Barcelona af en vraagt 60 miljoen euro: naam van de lijst'