Stam-ontslag 'klote': Man, in Engeland ziet echt iedereen hem als een koning

    Stam-ontslag 'klote': "Man, in Engeland ziet echt iedereen hem als een koning"

    Gepubliceerd: donderdag 22 maart 2018 om 07:23do 22-03-2018 om 07:23

    Pelle Clement baalt er stevig van dat Jaap Stam ontslagen is bij Reading. De aanvallende middenvelder werd afgelopen zomer door Stam bij Ajax weggeplukt.

    "Dit is klote, ik had dit na afgelopen weekeinde ook niet meer zien aankomen", zegt Clement in De Telegraaf over het vertrek van zijn coach. "We zijn wel beter gaan voetballen, maar je moet wel gewoon wedstrijden winnen. Zoiets hangt natuurlijk in de lucht als dat lang niet gebeurt, maar het blijft toch altijd een beetje raar dat een trainer eruit gegooid wordt wanneer spelers niet presteren."

    Stam genoot veel respect binnen de spelersgroep én bij de fans. "Hij heeft jaren in de Engelse top gespeeld, je ziet dat hij als geen ander weet wat er gevraagd wordt in Engeland. Dat is ook wat hij heel goed overbracht op ons, tactisch kon iedereen daarin mee. Maar wij moeten het uiteindelijk doen op het veld", aldus Clement. "Man, in Engeland ziet echt iedereen hem als een koning. Hij krijgt zo ontzettend veel respect, dat merk je altijd. Er staan altijd mensen met fotoboeken van de selectie, waar je dan handtekeningen in kan zetten. Maar overal staan mensen met weer aparte foto’s van Stam of die echt met hém op de foto willen."

    Plaats een reactie

    donderdag 22 maart 2018 om 07:30
    Terug naar Willem2 Jaapje!
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14266
    donderdag 22 maart 2018 om 07:42
    Jaap was natuurlijk ook wel echt een enorm beest hoor. Bij zo'n Virgil van Dijk of Stefan de Vrij heb je nog af en toe wel het gevoel dat ze een beetje inhouden op sommige momenten. Hij ging gewoon vol voor de bal, al nam ie de man met zich mee.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3809
    donderdag 22 maart 2018 om 07:46
    John de wolf deed dat ook, al nam hij altijd de man mee en soms de bal
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6026
    donderdag 22 maart 2018 om 07:58
    Mooie tijden... De Wolf, Fraser, Van Gobbel, Heus..

    Dan dacht je als spits nog wel een keer na ;')
    Vind ik leuk
    :O +5085
    donderdag 22 maart 2018 om 08:57
    Inderdaad man. Nu zie ik alleen maar ideale schoonzonen als verdedigers.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6026
    donderdag 22 maart 2018 om 09:03
    Tegenwoordig krijg je al geel als je er alleen al aan denkt om een duel aan te gaan ala Stam of De Wolf
    Vind ik leuk
    :O +5085
    donderdag 22 maart 2018 om 09:34
    klopt. Scheidsrechters zijn bezig om er meisjes voetbal van te maken.
    Vind ik leuk
    :O +5085
    donderdag 22 maart 2018 om 08:56
    Dat soort type verdedigers ontberen we nu. De killers. De type dat als je met de bal op ze afkomt bij voorbaat al kansloos bent. De type die je niet in een donker achteraf straat wil tegen komen. De type waar je als dochter niet mee naar je ouders brengt om kennis te maken. Kijk pa dit is mijn nieuwe slager.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 08:56]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46444
    donderdag 22 maart 2018 om 12:19
    Komt omdat jeugdtrainers dit niet naar waarde inschatten.
    De focus ligt erop dat iedereen moet kunnen meevoetballen, terwijl in mijn ogen een verdediger allereerst moet kunnen verdedigen.
    Vind ik leuk
    :O +5085
    donderdag 22 maart 2018 om 12:58
    Klopt man. 100% eens.
    Vind ik leuk
    :O +5085
    donderdag 22 maart 2018 om 13:00
    Kan me nog herinneren dat als er mot was op het veld en Alex kwam aangesneld, de mot gelijk over was. De uitstraling van die gast alleen al en men liep weg.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46444
    donderdag 22 maart 2018 om 13:31
    Yep, in de goeie oude tijd had je de spelers rondlopen als Stam, Alex, Nielsen bij PSV.
    Echte stoppers.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:58
    Daar kunnen een hoop VP'ers hier nog wat van leren. Respect tonen voor één van de beste verdedigers die Oranje ooit heeft gehad! De MC Donald generatie heeft geen idee hoe je respect in de praktijk nou echt toont ! Triest en dom!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10186
    donderdag 22 maart 2018 om 09:02
    Veel ex voetballers begrijpen niet dat je over een zekere intelligentie moet beschikken gecombineerd met een slimme zakelijke instelling.......verstand van voetballen hebben is slechts een onderdeel van het totaalpakket.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15686
    donderdag 22 maart 2018 om 10:04
    Tja als een speler als Clement al steeds frequenter begint te spelen weet je dat je geen hoogvlieger in de Championship gaat zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws