Spits doet boekje open over Oliseh: Hij behandelde ons als honden

    Spits doet boekje open over Oliseh: "Hij behandelde ons als honden"

    donderdag 22 maart 2018 om 07:40

    Volgens Sjoerd Ars was iedereen bij Fortuna Sittard bang voor Sunday Oliseh. De spits van De Graafschap en oud-speler van de Limburgers legde dinsdag een verklaring af in de arbitragezaak waarin Oliseh zijn terugkeer als trainer bij Fortuna wilde afdwingen.

    "Zo’n trainer had ik nog nooit meegemaakt. Ik heb jaren in het buitenland gevoetbald en daar zaten rare trainers tussen. Maar een trainer die mensen bedreigt en spelers vernedert, die had ik nog nooit meegemaakt. Hij behandelde ons als honden", zegt Ars in gesprek met de Gelderlander. "Er heerste bij Fortuna onder leiding van Oliseh een angstcultuur. Iedereen was bang. Na een paar maanden waren al drie mensen van de staf weg. Die man intimideerde mensen. De bom moest wel een keer ontploffen."

    "Niet voor niets heeft hij als speler bij Borussia Dortmund al een keer een medespeler geslagen. En als bondscoach van Nigeria liet hij de keeper van het nationale teams uit het hotel zetten, nadat hij vanwege de begrafenis van zijn moeder een dag te laat in het trainingskamp was gearriveerd. Bij ons waren spelers ook bang voor hem. Die durfden niets te zeggen. Het zegt ook wel iets dat Oliseh overal met bonje is vertrokken."

    Plaats een reactie

    MojoRisin +10042
    donderdag 22 maart 2018 om 07:52
    Hoe kun je als speler nou bang zijn voor je trainer.. Als hij je echt als een hond behandelt dan stap je toch naar de clubleiding of mep je hem neer ?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16087
    donderdag 22 maart 2018 om 07:53
    Meppen mag niet :•)
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10042
    donderdag 22 maart 2018 om 07:54
    What goes around comes around.. :)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 07:55]
    Vind ik leuk
    Degraaf +14871
    donderdag 22 maart 2018 om 08:27
    Bedreigen en intimideren ook niet!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 07:57
    Ik snap het ook niet hoor, bang zijn voor die magere gek!, maar hij heeft wel ogen van een waanzinnige.
    Vind ik leuk
    Ari as +206
    donderdag 22 maart 2018 om 08:38
    Voodoo
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 09:40
    Blackvoodoo, hij heeft van alle een haarlokje genomen en die gemalen met kippenpootjes en een geitenhoorn ingebracht bij stoffen poppetjes!
    Vind ik leuk
    mcmodd +19814
    donderdag 22 maart 2018 om 11:05
    Je vergeet de gemalen bokkenlul.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:01
    Als je als mens bang moet worden van dit kaliber personen kan je je beter opsluiten op een zolderkamertje of direct aan een hoge boom gaan hangen want dan ben je niveau pussy
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:01
    Gaat natuurlijk niet om het postuur van zo iemand maar om zijn positie...hij maakt tenslotte de opstelling en kan een speler maken en breken!
    Vind ik leuk
    Enden +3054
    donderdag 22 maart 2018 om 08:24
    Daarom door de clubleiding op non actief gezet
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:12
    hoeveel vangt Sjoerd hier voor ????? MojoRisin
    Vind ik leuk
    Objectief +2794
    donderdag 22 maart 2018 om 11:55
    Bang voor hun basisplek of plek in de selectie.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16087
    donderdag 22 maart 2018 om 07:52
    Het verhaal wordt met de dag vreemder..
    Vind ik leuk
    Barrybatsbak +1481
    donderdag 22 maart 2018 om 08:22
    als dit toch allemaal klopt dat wil toch geen club meer die Oliseh als trainer hebben. kan die beter terug gaan naar Nigeria en daar een stamhoofd worden.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19814
    donderdag 22 maart 2018 om 11:06
    Dat gun je toch geen enkele stam daar?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    donderdag 22 maart 2018 om 13:57
    Nou niet echt, ik heb dit in januari al een keer doen melden maar mijn neefje speelt in de jeugd waar hij de jeugdleiders etc ook deed uitschelden. Er is momenteel van de jeugd tot de koffievrouw geen mens die er rouwig om is dat hij weg is. De Leiding heeft hem tot september / oktober nog de hand boven het hoofd gehouden maar het was uiteindelijk niet meer verdedigbaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:53
    Wat gek toch dat oliseh dan zulke goede resultaten heeft geboekt in sittard. Dat was deze eeuw nog niet gebeurd. Blijkbaar was t nodig
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 07:59
    Dat laat je toch niet toe als spelers en club. Dan treed je toch gelijk op.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1459
    donderdag 22 maart 2018 om 10:44
    Waarom?....bijv. Ajax laat het toch ook toe dat een trainer onverstaanbare onzin mompelt tegen de spelers en pers en daar ook nog eens geen resultaten mee haalt
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22268
    donderdag 22 maart 2018 om 13:28
    Haaaaaa superleuk
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22041
    donderdag 22 maart 2018 om 08:00
    Met z'n elven moet je die magere lat toch wel kunnen hebben?
    Vind ik leuk
    Jordtt +1000
    donderdag 22 maart 2018 om 09:31
    Elf? Ik denk dat de rest van de selectie ook wel wil helpen... Die staan er nog eens naast ook bij die snuiter.
    Vind ik leuk
    Morris +20969
    donderdag 22 maart 2018 om 08:08
    Of ars is niet vies van zwart geld.

    De resultaten komen niet overeen met een team dat de trainer niet pruimt.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    donderdag 22 maart 2018 om 09:02
    Moet dat dan?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19814
    donderdag 22 maart 2018 om 11:10
    Zou dat niet gewoon kunnen komen van hun eigen kwaliteiten? Bovendien, een monster dat zelf gevoetbald heeft kan een goede trainer zijn. Een beetje dreiging, een beetje intimidatie (hartstikke erg hoor) zullen dat niet zomaar wegnemen. Wees realistisch, de speler heeft hier blijkbaar ook iets te zeggen. Nou, laat dat lekker in balans komen dan.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    donderdag 22 maart 2018 om 11:12
    Ik ben ook niet vies van zwart geld, ideaal
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:21
    Het zegt ook wel iets over de spelers dat ze hebben laten gebeuren.
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2158
    donderdag 22 maart 2018 om 08:59
    Nou Frans, denk dat je hetmoet vergelijken als je ergens werkt en er loopt een manager te kloten en te stoken.....en je blijft toch braaf je werk doen zo goed mogelijk omdat naar de leiding stappen geen zin heeft....
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:49
    Dan past Oliseh toch prima bij een club als Fortuna?
    De Limburgse Pinokkio's (aldus VI) ?

    En bij de Turkse eigenaar van Fortuna, met zijn envelopjes en zijn dubbele contracten?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    donderdag 22 maart 2018 om 14:00
    Ha ha ha maar die heeft niet vastgezeten zoals jullie geldschieter ! Maar die vervalst alles alleen geen ranglijst ! Dat is dan de pech voor jullie! Volgend jaar fijn JL of 2de bundesliga !
    Vind ik leuk
    Juppes046 +353
    zaterdag 24 maart 2018 om 00:39
    Meen jij dat andere voorzitters in Nederland nooit envelopjes uitdelen. Dat gebeurd overal! Je hebt er alleen één die geeft die envelopjes nooit op tijd en nu die zit hij vast in Dubai ;)
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    zaterdag 24 maart 2018 om 01:21
    Ga je volgende week mee uit ? Kunnen we biertje doen anders week erna !
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:53
    gewoon nergens meer aannemen. laat hij eerst hulp gaan zoeken ,agrassie hulp enz. dit is geen afrika waar er veel dictators heersen
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    donderdag 22 maart 2018 om 08:54
    De clubleiding die hem heeft gecontracteerd en die ziet dat ze bovenin staan ipv 19de zoals gewoonlijk?
    Die gaan echt niet ingrijpen als de reserve spits komt klagen.

    Uiteraard gebeurt dat wel als er meer komen op den duur maar dat Oliseh een rare snuiter was wisten ze waarschijnlijk ook wel toen ze hem aanstelden als trainer.
    Verhalen over Nigeria waren genoegzaam bekend.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 08:58
    Afrikanen aan de macht gaat altijd fout , dictators worden het dan
    Vroeger was alles beter geregeld toen bedreigde ze je niet,maar poetsten ze gewoon je schoenen
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    donderdag 22 maart 2018 om 09:03
    Één van de grootste mannen /leiders ooit was een Afrikaan
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 12:53
    Welnee man, omdat hij tegen apartheid streed in Afrika is hij niet ineens een groot staatsman
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    donderdag 22 maart 2018 om 22:29
    Dus een president is geen groot staatsman?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    vrijdag 23 maart 2018 om 09:33
    Een staatsman ja, maar een hele grote niet per definitie, ze doen net of hij een belangrijke wereldleider was. Wel in zijn eigen land maar niet voor de wereld vind ik
    Vind ik leuk
    Rodajc +11028
    donderdag 22 maart 2018 om 09:57
    Sylvana is watching, maar vind het wel vermakelijk haha.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 12:59
    Sylvana horen we pas weer in november
    Vind ik leuk
    Pec010 +1767
    donderdag 22 maart 2018 om 10:42
    Rapporteer. Poets lekker je eigen schoenen mafkees.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 12:59
    Rapporteer, mafkees zeg je maar tegen je vader
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:44
    Zielig...wat een simpele inkopper.....ik denk als er een grote neger voor jouw neus staat dat jij gaat schoenen poetsen, sukkel
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 12:58
    Bij jou is een neger al snel groot he Wesley?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:59
    Padam tsss je blijft maar doorgaan
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 09:23
    Ik vraag mij dan af waarom ze hem in de eerste instantie hebben aangesteld. Ze kennen zijn verleden maar gaan toch in zee met dit type trainer.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2695
    donderdag 22 maart 2018 om 10:10
    Awww kijkt mammie ook elke avond even onder je bed of er geen monsters zitten meneer Ars? Schijtluis.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    donderdag 22 maart 2018 om 11:14
    Aldus oma's kindje....
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    donderdag 22 maart 2018 om 13:02
    Is een heel verhaal, oma bleek na 18 jaar ineens op haar sterfbed zijn moeder te zijn, ze was 63 toen ze zwanger raakte(een wonder) en liet haar zoon in het gezin van haar dochter opgroeien.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19814
    donderdag 22 maart 2018 om 11:04
    Met dit commentaar herzie ik mijn mening volledig. Daar hoef ik me niet voor te schamen. Dit is een andere kant die ik liever eerder van deze speler of anderen had gehoord. Als dit beeld klopt had hij al helemaal niet aangesteld moeten worden. Maar ik begrijp, het Fortunabestuur en andere (staf)mensen wisten het voordien ook niet. Beter ten halve gekeerd, dan ten dele gedwaald. Prima stukkie.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:13
    Nee is heel ongebruikelijk dat werknemers alles slikken van hun leidinggevende/trainer. Dit omdat ze bang zijn werkloos/tribuneklant te worden. Als je deze reactie oprecht meent ben je redelijk wereldvreemd gozer.
    Vind ik leuk
    Dicky +17121
    donderdag 22 maart 2018 om 12:28
    Niet te geloven dat er nog mensen zijn ook die het voor deze dwaas blijven opnemen.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 13:04
    Tsja achteraf deugt er natuurlijk allemaal niets van....hadden hierover hun mond moeten opendoen eerder in het seizoen toen Fortuna nog boven aan stond in de JL....niemand gehoord toen!!
    Vind ik leuk
    Zitterd +145
    donderdag 22 maart 2018 om 13:31
    Is geen achteraf gelul, eetste vethalen kwamen al naar buiten toen oliseh een maand in dienst was, deze verhalen hebben alleen niet de landelijke media gehaald.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    donderdag 22 maart 2018 om 14:02
    Er is door enkele spelers bij de clubleiding geklaagd en door staf. Daarna zijn er gesprekken geweest maar die heeft Oliseh niet doen veranderen. Uiteindelijk is dan ontslag onvermijdbaar
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:31
    Dan moet je dat toch ook aan de clubleiding wijten.....er had gelijk iemand naast gezet moeten worden....op het moment dat de eerste klachten binnen kwamen...
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    donderdag 22 maart 2018 om 17:50
    Dat moet een trainer ook willen.daarnaast hebben ze hem aangezien de goede resultaten een kans gegeven.als je die niet pakt roep je het een beetje over jezelf af toch ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spits doet boekje open over Oliseh: "Hij behandelde ons als honden"