Wijnaldum kritisch na trainerswisselingen Oranje: Nu moet het weer anders

    Wijnaldum kritisch na trainerswisselingen Oranje: "Nu moet het weer anders"

    donderdag 22 maart 2018 om 09:52

    De komst van Ronald Koeman betekent niet automatisch dat Oranje de lijn omhoog weer gaat inzetten. Dat stelt Georginio Wijnaldum in gesprek met de NOS.

    "We moeten zien hoe het gaat lopen. Het is geen garantie voor succes", zegt Wijnaldum. "Toen het slecht ging onder Guus Hiddink, vond iedereen dat we wat anders nodig hadden. Toen kwam Blind. Daarna vond ook iedereen dat het anders moest en toen kwam Advocaat. En nu moet het weer anders. Altijd als het slecht gaat, vindt men dat we wat anders nodig hebben."

    Zelf verwacht Wijnaldum meer van zichzelf. In Oranje valt hij nog te vaak tegen, terwijl hij bij Liverpool een belangrijke kracht is. "Ik heb mezelf ook de vraag gesteld hoe dat kan. Maar op sommige vragen heb je geen antwoord. Ik wil nu laten zien dat ik ook kan presteren bij het Nederlands elftal. Maar het voelt voor mij niet als revanche. Wel voor het team als geheel, want twee eindtoernooien achter elkaar missen, dat is wel iets te veel", aldus Wijnaldum.

    Plaats een reactie

    Mionel Lessi +2957
    donderdag 22 maart 2018 om 09:57
    Hoe kan je dat nou zeggen dat hij meer van zichzelf verwacht bij NL, bijna slechter kan het niet hetzelfde geld voor Strootman.. Toch raar dat ze het bij hun club goed doen maar als ze in het Nederlands elftal spelen er niks van bakken.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 09:58]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:02
    Waarschijnlijk hebben ze bij Nederland een andere taak dan bij hun club. Wijnaldum speel meer als aanvallende middenvelder. De schakel tussen de aanval en de rest van het middenveld. Strootman speelt bij ons op nummer 6, terwijl hij bij AS Roma gewoon op een gedeelde nummer 8 positie staat. Zij spelen meestal 343. Hij speelt dan samen met Naingolan of Florenzi op 8. Daarom gaat het fout. Een combinatie van beiden met een échte nummer 6 (De Roon) zou niet verkeerd zijn.
    Het liefts zie ik De Roon met Wijnaldum en Pröpper.
    Vind ik leuk
    Rene Tak +147
    donderdag 22 maart 2018 om 11:11
    Mee eens, hoop dat koeman een waarschuwing geeft met wijnaldum en strootman 2 wedstrijdennreserve te zetten en dat het niemand zeker is voor een basis plaats. Ben voorstander van jeugd in te brengen, spelers laten spelen die in vorm zijn. Zou beginnen in een 523 systeem

    Zoet
    Ake de vrij de ligt van dijk hateboer
    Van roon propper van beek
    Depay dost promes

    Maarten van roon kort voor de 3 cv
    Ake en hateboer de backs
    Propper en van beek de verbinding en werklust
    Depay en promes op een soort 10 kort achter diepe spits dost

    Dost als diepe speler die de bal vast kan houden als proper beek depay en promes aansluiten en aan de buitenkant ake en hateboer.

    Met een aanval, of balbezit kun je schakelen naar een 352 systeem!
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11816
    donderdag 22 maart 2018 om 11:35
    Zoet??? Grabbelaar
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 12:46
    Wat heeft dit met zoet te maken druiloor
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11816
    donderdag 22 maart 2018 om 13:19
    Lees hierboven de opstelling mafkees
    Vind ik leuk
    Jorchie +317
    donderdag 22 maart 2018 om 11:40
    Zo winnen we misschien n keer, gewoon 12 spelers opstellen.
    Vind ik leuk
    Ziggotje +1035
    donderdag 22 maart 2018 om 17:05
    2 keepers is die discussie tussen zoet en cillessen ook weer klaar
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8819
    donderdag 22 maart 2018 om 10:08
    Omdat Strootman en Wijnaldum binnen hun teams een andere speelwijze kennen en andere verantwoordelijkheden hebben. Bij oranje wordt er, geholpen door de afwezigheid van spelers die echt het verschil kunnen maken, direct naar die twee gekeken aangezien ze bij relatief grote ploegen spelen, terwijl een Strootman veel verdedigend werk opknapt en Wijnaldum enorme meters maakt om verschillen tussen aanval en verdediging te overbruggen. In en wat behoudendere speelwijze met snelle uitbraken komen ze al beter tot hun recht. Strootman kan de duels aangaan door de kleine ruimtes en Wijnaldum heeft meer ruimte voor dan achter zich. Dan komen ze mijn inziens in hun kracht te spelen. Zet daar een Propper bij op het middenveld en Promes en Depay voor dan komen we al een heel eind denk ik.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 10:12]
    Vind ik leuk
    mcmodd +23701
    donderdag 22 maart 2018 om 13:07
    Oude wijn in nieuwe zakken?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25655
    donderdag 22 maart 2018 om 10:08
    Ach, bij hun clubs spelen ze in een team dat lekker draait... met goede spelers om zich heen.. dat voetbalt voor iedereen makkelijker... maar in oranje zijn ze onderdeel van een drijfzandteam dat echt totaal geen teamspirit en ultieme drive heeft.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2957
    donderdag 22 maart 2018 om 10:11
    Alsnog, als je bij zo'n club speelt heb je sowieso individuele klasse waar ik echt helemaal niks van terug zie. Als ik ze zie bij het Nederlands Elftal zou ik verwachten dat ze bij excelsior spelen. Ik heb geen een moment gedacht: ai, die heeft echt klasse.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25655
    donderdag 22 maart 2018 om 10:16
    Vergeet je even de bijdrage van Wijnaldum op het WK in Brazilië? Veel basisplaatsen, halve finale behaald en gescoord in de strijd om brons. Ja de laatste 3-4 jaar is het drama, maar dat geldt voor iedereen in oranje.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23701
    donderdag 22 maart 2018 om 15:14
    Die individuele klasse kunnen we niet ontkennen. Maar dat Excelsior is nu precies de spijker op zijn kop. Met individuele klasse heb je nog geen klasseteam, dan lijkt dat op die mooie club uit Rotterdam ja. Wat Koeman wil, en dat mag je van hem, die in Italie en Engeland heeft rond mogen kijken (niet veel meer), wel verwachten. Die heeft andere clubs zien spelen, maar liet Southampton spelen... zoals hij dat in Nederland van die spelers zou vragen. Een ezel in het gemeen, stoot zich nimmer aan dezelfde steen. Hij heeft erg goed geleerd en ik denk dat hij een goede bondscoach wordt. Leer de spelers maar wat meer, leer ze vooral (want hier zit vaak de clou) dat ze moeten denken op het veld. Dat doe je vooral als je moet denken aan de volgende stap in het switchen naar een ander systeem. “Waarom zou ik dat doen?” Dat is wat Wijnaldum hier zegt. Ik denk dat hij bedoelt: “Ik weet het wel beter, ik ben bewezen een heel goede speler bij Lyon, en hier hoef ik het echt niet te leren, zeker niet van Koeman want die kan wat mij betreft de pot op.
    En behaalde resultaten in Brazilie waren nu juist op basis van een snel geimproviseerde andere manier van spelen, dus als je het over resultaten hebt: ga door op de ingeslagen weg, verander zoveel mogelijk, want met het oude systeem van 4-3-3 heb je maar een vijfde in je hoofd en in je voeten van wat je in je hoofd moet hebbenals je een keer op Europees niveau, laat staan op Wereldniveau wilt presteren. Vraag nu jezelf maar af waarom het Nederlands elftal zo beroerd presteert, de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    michelhx +3674
    donderdag 22 maart 2018 om 11:03
    Het is heel simpel: Bij Liverpool speelt hij met betere spelers om zich heen en dus gaat je eigen niveau ook omhoog. Idem voor Strootman.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23681
    donderdag 22 maart 2018 om 11:39
    Het is niet raar. Als je omringd wordt door kwaliteit, speel jezelf ook beter. Bij oranje is het niveau lager, dus moet hij " vuiler werk " opknappen , waardoor hij niet meer in zijn kracht ( box to box ) komt.
    Vind ik leuk
    san the man +1071
    donderdag 22 maart 2018 om 09:58
    Wijnaldum heeft 2 dingen nodig meer inzet en minder zeuren. Wat een slapjanus.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:27
    Onomstreden in Liverpool, hoe bedoel je....
    Vind ik leuk
    san the man +1071
    donderdag 22 maart 2018 om 16:29
    Kijk eens naar zijn wedstrijden in het oranje shirt. En strootman precies hetzelfde.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:41
    Op een onduidelijke positie met een onduidelijke taktiek met een onduidelijke bondscoach. Wijnaldum als diepe 10 zoals bij Newcastle met Strootman en proper/de Roon achter hem. Dan zal je zien wat Klopp in hem ziet en die is niet achterlijk
    Vind ik leuk
    Bizzy +20730
    donderdag 22 maart 2018 om 09:59
    Beter is om te berusten in dit matige zooitje. Matige generatie voetballers met hier en daar een uitschieter. We kunnen nog zoveel trainers aanstellen maar het materiaal blijft nagenoeg hetzelfde. Je kan hooguit wat defensiever speler om de schade te beperken.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 16:42
    Al is je kwaliteit laag acht ik dit niveau spelers gewoon eindtoernooi waardig. Dit is puur mentaliteit geweest en heeeeeeel veel verkeerde keuze vd bondscoach
    Vind ik leuk
    Bizzy +20730
    donderdag 22 maart 2018 om 16:53
    Als je je niet kan opladen tegen vb Bulgarije of IJsland dan heb je niks te zoeken op een eindtoernooi.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14351
    donderdag 22 maart 2018 om 10:00
    Ja Gini, als je resultaten van van Gaal vergelijkt met die van Hiddink een jaar later, dan kun je moeilijk tevreden zijn. Met de aanstelling van Blind was de overgrote meerderheid het van begin tot eind oneens. Advocaat heeft het relatief gezien gewoon goed gedaan maar wilde zelf ook niet door. Dus dan moet er weer een nieuwe komen ja, lijkt me logisch.
    Vind ik leuk
    Grijs +1242
    donderdag 22 maart 2018 om 11:04
    Als je in de zandbak speelt, nooit wordt opgeroepen en er zo'n beperkte visie op na houd, oke.

    Maar als je zelf betrokken bent bij het Nederlands elftal en niet begrijpt wat en waarom er al die jaren is gebeurd, dan moet hij god maar op zijn blote knieën bedanken dat hij tegen een balletje kan trappen.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1131
    donderdag 22 maart 2018 om 10:12
    Je hebt bij het huidige Nederlands elftal te maken met spelers die niet geschikt zijn voor de hollandse speelstijl. Het balbezit positiespel uit het verleden is nou net iets wat deze spelers juist niet willen. Wijnaldum wil meters maken en sleuren en niet bang zijn om de bal te verliezen.

    Ik hoop van harte dat Koeman er een team van maakt dat goed op elkaar afgestemd is. Dan nog is het niet goed genoeg voor de wereldtop, maar dan moet plaatsing voor het EK toch wel lukken.
    Vind ik leuk
    Tommy10w +10
    donderdag 22 maart 2018 om 10:14
    Hiddink was gewoon super slecht en iedereen schreeuwde toen al voor Koeman. Dat van Oostveen dan Blind doorschuift had iedereen al door dat dat niks zou worden. Advocaat was interim, alles beter dan Grim. Dus Wijnaldum denk daar is over na voordat je dit zegt. Het moet niet WEER anders, het had NOOIT zo gemoeten.
    Vind ik leuk
    JD85 +582
    donderdag 22 maart 2018 om 10:22
    Wijnaldum ga je schamen man.
    2 Eindtournooien op rij missen vanwege deerbarmelijke prestaties van met name Wijnaldum (en Strootman). Waarom krijgt deze man zoveel krediet? Hij heeft het werkelijk nog nooit laten zien in Oranje.

    Het ligt echt niet aan de trainer, het ligt gewoon aan de instelling en de mentaliteit van de spelers in de selectie.
    Kijk bijvoorbeeld eens naar de wedstrijd Nederland - Zweden. Men wist dat ze de plaatsing misliepen, maar toch als een bende schoolmeisjes gaan lopen te juichen bij een doelpunt alsof ze net de wereldbeker hebben gewonnen (met name Berghuis).

    Het interesseert ze geen ene moer dat ze niet naar het WK gaan, het belangrijkste is dat de speler in kwestie net gescoord heeft, en zijn eigen marktwaarde hierdoor waarschijnlijk met een knaak is gestegen. Dan lopen ze zo trots als een aap met 7 lullen over het veld te paraderen.

    Het is echt niet te geloven hoe sommige spelers er in staan. Deze schandelijke acties moeten een tijdelijke, zo niet definitieve schorsing van het Nederlands Elftal opleveren. Eens kijken of ze dan nog zo egoïstisch zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 10:31
    Aannames zijn geen waarheden...oranje heeft vooral tactisch gefaald met blind....4-3-3 terwijl je niet een middenveld daarvoor heb...overschatte Klaassen die er toen al niks van bakte. Robben vaak geblesseerd...constant Janssen in de spits die nooit speelde bij tottenham.... De ligt..........etc etc
    Vind ik leuk
    Simonsopa +417
    donderdag 22 maart 2018 om 10:29
    Als je een slecht product levert ga je dit proberen te verbeteren.
    Zo zit de hele maatschappij in elkaar Heer Wijnaldum.
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    donderdag 22 maart 2018 om 10:44
    Wijnaldum is het voorbeeld van de ,,oud'' internationals, die er in al die perioden die hij noemt, er niets van heeft gebakken. Als Koeman het wel eens heeft over spelers die naar het NL elftal komen en dat beleven als een korte vakantie met vrienden, dan bedoeld hij onder andere Wijnaldum.
    Hij gaat er wederom van alles aan doen, maar hij zou per definitie zeker niet mijn eerste keus zijn bij vernieuwen. Laat eerst maar eens zien of je iets graag wilt, of heel graag wilt. De categorie spelers die heel graag willen zijn interessant. Wijnaldum is een erg overschatte speler, waterdrager bij Liverpool, niet goed genoeg voor het NL elftal Nieuwe editie!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:02
    Weer een uit de lucht gegrepen aanname....Liverpool met wijnaldum is beter dan zonder wijnaldum....Tjerk wedstrijden... Als er iemand is die top prof is is het wijnaldum. Was ook de enige die durfde te zeggen dat hij het niet eens was met de keuzes die blind maakte. Bij Newcastle op 10 had hij een betere gemiddeldes dan die media gehypte spelers van manU, city spurs Arsenal, Chelsea...

    Bij Liverpool alleen bank wanneer hij aan de racekak is..zeker niet overschat, eerder onderschat...onomstreden en al 38 wedstrijden dit seizoen

    Ga eens voetbal kijken IPV lezen op internet
    Vind ik leuk
    peinke +2031
    donderdag 22 maart 2018 om 12:51
    Omdat jij 38 wedstrijden hebt gezien, mag jij het evangelie verkondigen en jouw waarheid is het dan! Respecteer ik, maar doe het ook andersom en roep dan niet meteen dat het onzin is. Ieder z'n oordeel maakt het leven aantrekkelijk!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:13
    Tjonge wat heeft onze Gini een grote mond gekregen alsof hij zoveel gepresteerd in het Nederlands elftal. Lever eerst is wat fatsoenlijke wedstrijden af en doe dan je mond open.
    Vind ik leuk
    remakil +5680
    donderdag 22 maart 2018 om 11:26
    Toen Guus weg moest, had Blind nooit mogen komen en hetzelfde gold voor Advocaat...

    Falend beleid in Zeist zorgde voor 3 trainers, die ongewenst waren. De eerste kwam uitbuiken voor zijn laatste klusje, de tweede had overal laten zien weinig te kunnen en heeft de uitstraling van een zak hooi. En de derde liet het schip als assistent achter voor een zak Turks geld, om vervolgens weer doodleuk binnen te lopen als kapitein! Onbegrijpelijk!
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    donderdag 22 maart 2018 om 12:55
    Is toch logisch dat er iets anders moet,als je niet presteert Ginie. Je bent al 4 jaar niet op een eindronde actief geweest als land. Dan vindt je het raar dat het weer, anders moet. Op bepaalde syteem of manier van spelen, kan gewoon niet op voortbeduren als het met een spelersgroep niet werkt. Dan moet er toch iets veranderen als je kans wilt maken op deelname eindronde van EK of WK
    Vind ik leuk
    Hans Goor +50
    donderdag 22 maart 2018 om 13:15
    Volgens mij zijn er tegenwoordig te spelers die zichzelf op een voetstuk zetten en denken dat zij het verschil kunnen maken. De beste spelers laten ook hun medespelers beter spelen. Teamsport.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23701
    donderdag 22 maart 2018 om 14:02
    Opmerkelijk. Wijnaldum spreekt zich duidelijk uit tegen het te hanteren systeem. Ik denk dat Koeman nog met hem moet gaan praten want als je in een ander systeem gaat spelen, moet je er wel in geloven. Dus Ronald Koeman, zet deze ongemotiveerde speler maar op de tribune, totdat hij zich voor een ander systeem wil inzetten. Dit gaat een beetje lijken op de reactie hier dat er met veel ongeloof en frustratie geschreven werd over Ten Hag, wat die wel niet in zijn kop haalde, dit was toch Ajax? Laten we gewoon goed begrijpen dat in het buitenland verschillende systemen wordt beheerst, dat je er met 4-3-3 alleen niet meer komt. Dan kan dit wel jaren het succes van Ajax hebben veroorzaakt, het voldoet niet meer. Zelfs tegen FC Utrecht is dat al gebleken, daar had Ten Hag er al vier systemen inzitten met verschillende variaties, dienend om van het ene systeem over te schakelen op de volgende. Aan de prestaties van het Nederlandse elftal hebben we nooit goed de laatste tijd de kwaliteit van het team meer kunnen zien, hooguit de individuele kwaliteiten van spelers. Maar daar hebben we dus nooit meer iets mee gewonnen. Dan moet je het alleen van inzet hebben. Als dat een grote inzet is, denk aan Ajax in de EL, dan kom je nog heel ver, complimenten nogmaals. Maar winnen vraagt net iets neer. Kijk die wedstrijd terug en kijk wat de tegenstanders deden. Vooral in die laatste wedstrijd van Ajax. Kijk naar het systeem en de invulling ervan. Zie hoeveel sneller een counter kan worden, ik zou zeggen: bekijk het maar (dat bedoel ik heel positief).
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws