Weekendje Ameland op de tocht door woedende trainer: Hebben al 'n huisje geboekt

    Weekendje Ameland op de tocht door woedende trainer: "Hebben al 'n huisje geboekt"

    Gepubliceerd: donderdag 22 maart 2018 om 10:30do 22-03-2018 om 10:30

    Alfons Groenendijk was woensdagavond not amused nadat zijn ADO Den Haag kansloos onderuit ging in een benefietwedstrijd tegen Feyenoord. De trainer van de Hagenezen overweegt zijn spelers te ontdoen van hun vrije weekend. 

    "Het is je werk, mag ik dan alsjeblieft verwachten dat je de dingen doet die we afspreken? Dit is cadeau's uitdelen, daar ben ik geen trainer voor." Of de spelers moeten vrezen voor hun vrije weekend? "Ik heb wel eens trainers gehad hoor, die dat deden. Dat klopt", begint Groenendijk in gesprek met FOX Sports. "Het spookt wel door m'n hoofd. Het is een andere tijd, maar het spookt wel door m'n hoofd."

    ADO-speler Erik Falkenburg kan dus mogelijk zijn weekendje Ameland met vrienden afzeggen. "Dat mag ik toch niet hopen?!", reageert hij bij FOX Sports. "Ik had eigenlijk al wat gepland. Ameland, met vrienden. We hebben al een huisje geboekt, dus dat wordt lastig dan", glimlacht Falkenburg. "Het komt vast wel goed."

    Plaats een reactie

    Psv1989 +2505
    donderdag 22 maart 2018 om 10:33
    Die Groenendijk heeft het een beetje te hoog in ze bol verwacht die van ADO omdat ze leuk seizoen draaien Feyenoord ff van de mat te spelen ?
    Vind ik leuk
    Voetballert +1237
    donderdag 22 maart 2018 om 10:33
    Nee maar wel dat ze hun best doen, vooral diegene die niet vaak spelen normaal.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2990
    donderdag 22 maart 2018 om 10:43
    Is toch volkomen logisch dat Groenendijk het uiterste van zijn ploeg vraagt, die gasten verdienen de hoofdprijs. Verliezen kan maar niet zonder inzet.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:41
    Verdien je bij ADO al de hoofdprijs (als voetballer)?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 13:59
    Het ging niet om de nederlaag jij dom stuk stondt, maar om het feit dat ze alleen van af minuut 1 er geen donder van hebben gebakken of niks voor hebben gedaanm als je het verhaal niet kent moet je gewoon je smoel houden.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2505
    donderdag 22 maart 2018 om 14:08
    Jij dom stuk stondt ? Moeilijke he iets Nederlands typen !! En zo praat je maar tegen je vrienden al betwijfel ik of je die wel heb grafbek van je
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:47
    Rustaaagh Willempie,je klapt er nogal op zeg!!
    Vind ik leuk
    allround +1685
    vrijdag 23 maart 2018 om 11:39
    eerste helft niet eens de helft van de basis spelers erin, 2de helft 9 uit ADO belofte team. Wat had hij anders verwacht? Misschien zand in de ogen strooien?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3541
    donderdag 22 maart 2018 om 10:33
    Beetje overdreven zeg
    Vind ik leuk
    Hupfean +4226
    donderdag 22 maart 2018 om 10:34
    Wij spelen met de jeugd op Ameland Zaterdag dus kom maar ff kijken Erik, tenminste als je mag. Het is bij Amelandia 10:45u.
    Vind ik leuk
    afca34 +467
    donderdag 22 maart 2018 om 10:37
    Dit vroeg ik mij altijd wel af, wordt er op de eilanden ook competitief gevoetbald, en hoe wordt dat geregeld qua vervoer dan?(is kijken of je soms nog wat aan het VP forum hebt)
    Vind ik leuk
    Hupfean +4226
    donderdag 22 maart 2018 om 10:42
    Jazeker word daar ook in competitie gespeeld. Op Ameland heb je zelfs 2 verenigingen: Amelandia en Geel wit. Het vervoer (boot) wordt betaald door de club. En die kunnen het declareren bij de knvb. Schiermonnikoog heeft ook 1 en dat is de Monnik. Zelfde met het vervoer. En voor de jeugd word op de pier door ouders/leiders van de ontvangende club de spelers en begeleiders met auto,s/busje opgehaald en weer gebracht naar de betreffende club.
    Vind ik leuk
    afca34 +467
    donderdag 22 maart 2018 om 10:49
    Ah dat is dan best een leuk trip waarschijnlijk,(als je 'm wint dan) en dan bestaat de competitie voornamelijk uit teams uit Groningen en Friesland?
    Vind ik leuk
    michelhx +3769
    donderdag 22 maart 2018 om 12:07
    En als de veerdienst stil ligt vanwege hoog water of iets dergelijks, wordt de wedstrijd dan ook afgelast? Of win je dan automatisch met 3-0 omdat de tegenstander niet is op komen dagen?

    En stel: het loopt uit de hand. Laten jullie de tegenstander dan nog wel van het eiland af komen?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4226
    vrijdag 23 maart 2018 om 11:53
    Dan wordt het automatisch afgelast, maar zulke dingen zijn van te voren wel bekend. Of je weet het een dag van te voren. Calamiteiten heb je toch niet in de hand. Het loopt bij ons nooit uit de hand en mocht dat wel gebeuren dan lossen wij dat wel op. Wij wonen niet in het midden of zuiden vh land dus hier gebeurt vrijwel nooit wat.
    Vind ik leuk
    allround +1685
    vrijdag 23 maart 2018 om 11:41
    Is de trainer bij Monnik niet die ene Pastoor?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    donderdag 22 maart 2018 om 11:20
    En als je denkt dat Hupfaen zijn verhaal spannend klinkt, moet je je even verdiepen in de Franse beker.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2505
    donderdag 22 maart 2018 om 10:34
    Groenedijk RUSTIGGGG
    Vind ik leuk
    Hupfean +4226
    donderdag 22 maart 2018 om 10:59
    Voor zover ik weet afca34 wel. Iig voor Ameland en Schiermonnikoog. Het is zeker een mooie trip. Tenminste als het mooi weer is zowieso. En je kan er nog een mooi dagje van maken.
    Vind ik leuk
    Akki +1
    donderdag 22 maart 2018 om 11:03
    Zoals derksen al zei zeikerd
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    donderdag 22 maart 2018 om 12:22
    Als er iemand een ouwe zeikerd is, dan is dat wel die snor wel-:)

    Fons mag toch wel van zijn spelers die tegen het eerste aanzitten toch wel wat meer inzet en passie verwachten. Fons is een winnaar en wil altijd het max haalbare.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15686
    donderdag 22 maart 2018 om 11:04
    Denk dat Groenendijk dit net als reden gaat aangrijpen om ze uiteindelijk toch maar vrij te geven.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 11:15
    Laat ze wat extra s voor het goede doel storten. Het is een prima seizoen voor ADO, dit was slechts een benefietwedstrijd.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    donderdag 22 maart 2018 om 11:15
    Til er niet te zwaar aan, stond niks op het spel en was voor een goed doel.

    Anderzijds wel mooi dat hij zoveel eist. Mede daarom staan we zo hoog!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22655
    donderdag 22 maart 2018 om 12:24
    Niks mis mee en het is juist de juiste spirit!
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    donderdag 22 maart 2018 om 12:46
    Het missen van en week-end Ameland is wel een heel erg zware straf, de trainer is er zeker zelf nog nooit op dit prachtige eiland geweest anders kan hij dit nooit bedenken. AMELAND is n.l, de WADDEN DIAMANT!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33833
    donderdag 22 maart 2018 om 12:49
    Fons doe niet zo moeilijk man. Het was een wedstrijd voor het goede doel.
    Vind ik leuk
    peinke +2113
    donderdag 22 maart 2018 om 13:01
    Mijn sympathie voor Groenendijk is al heel snel aan het wegebben door i.p.v. het goede doel, alle aandacht te vestigen op zichzelf. Doe even normaal Alfons. Met dergelijk publiciteitsgeile quotes gaat geen speler nog een extra stapje voor je doen. Even al die arrogantie aan de kant en nu weer even over tot de orde van de dag en de schijnwerpers op diegene die het verdienen, dus Stichting 'Overleven met Alveesklierkanker'.
    Houdt al dit gelul lekker intern!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 15:07
    Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar in tegenstelling tot jou kan ik me werkelijk er kapot aan ergeren als een profclub er met de pet naar gooit in een oefenwedstrijd.
    Het kan dan wel nergens om gaan, maar het is wel je werk.
    Daarnaast ging deze oefenwedstrijd wel ergens om, zoveel mogelijk geld binnen brengen voor een goed doel.
    Afgaande op het bericht en de reacties vonden de spelers van ADO dat ze dit al voldoende hadden gedaan.
    Daarnaast reageert hij waarschijnlijk (omdat zijn uitspraak zo geschreven staat) op de directe vraag of ze moeten vrezen voor hun weekend. Hij kan moeilijk zeggen dat hij hier niks mee gaat doen.
    Vind ik leuk
    Mari +10146
    donderdag 22 maart 2018 om 13:53
    Ik zou het maar gauw uit mijn hoofd zetten.
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    donderdag 22 maart 2018 om 17:50
    Waarom niet naar Valkenburg Falkenburg?
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:54
    Het was ado onwaardig heel jamner
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws