Ten Hag: 'Negen goals gemaakt, dat komt niet vanzelf. Het is een indicatie'

Ten Hag: 'Negen goals gemaakt, dat komt niet vanzelf. Het is een indicatie'

donderdag 22 maart 2018 om 16:47

Ajax-trainer Erik ten Hag is te spreken over de progressie die zijn elftal de laatste weken boekt. Hij blikt tijdens de interlandperiode met Ajax TV terug op zijn eerste weken in de hoofdstad.

Ten Hag is blij met de ruime zeges op sc Heerenveen (4-1) en Sparta (2-5). "In de afgelopen twee wedstrijden hebben we negen goals gemaakt. Dat komt niet vanzelf", aldus de coach, die veel vraagt van zijn groep. "Vanaf het eerste moment de duimschroeven aandraaien, de tegenstander bij de strot grijpen en een hoog baltempo doorvoeren. Gelijk de druk erop houden, dan zie je dat de tegenstander het niet meer kan belopen, waardoor ruimtes en gaten vallen. Op dat moment moeten wij toeslaan."

Volgens Ten Hag zijn de eerste weken ondanks alles 'prima verlopen'. "Je weet dat er altijd hobbeltjes komen. Een proces gaat nooit alleen naar boven, natuurlijk komen er tegenslagen. Het gaat erom hoe je daar mee omgaat. Soms kan daar iets goeds uit ontstaan. De laatste twee wedstrijden zijn daar duidelijk een indicatie van. Na de interlandweek moeten we daar op voortborduren. Sterker nog, het moet beter, elke keer weer."

Ten Hag heeft tijdens de interlandperiode wat meer rust, maar neemt geen vrij. "We kijken al richting de zomer. Er is genoeg te plannen, dus er is genoeg werk aan de winkel."

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Gaat Ten Hag het redden bij Ajax?

(5538 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 22 maart 2018 om 16:52
Zo blijf je wel elke wedstrijd bezig met verbeteren. Waar is het eindpunt?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:04
Plaats 2
Vind ik leuk
Ruud40 +9601
donderdag 22 maart 2018 om 22:23
Die plaats 2 is nog steeds maar de vraag, AZ heeft ook nog steeds kans.

Waar het eindpunt ligt?
Kan zomaar in Groningen zijn.

Maar dat maakt echt niks uit.
Dan gaan ze gewoon weer bouwen aan een nieuwe serie...
Vind ik leuk
Pino61 +13013
donderdag 22 maart 2018 om 17:53
The sky is the limit met die ten Hag.
Alles is goed en hij zie fantastische dingen die voor ons normaal zijn.
Ik kan zijn stem echt niet meer horen, misschien moet die Blind zijn gebral maar eens gaan vertalen in normaal Nederlandsch, want die niksnut in de RVC van Ajax gaat m ook niet worden.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:35
Net als onze Gio een echte raspositivist. Ziet bij iedere mislukte aanval 3 lichtpuntjes....






... wel jammer dat zij verder de enige zijn die het zien maar ach
Halfvol/halfleeg.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 18:55
Verschil is wel dat Ten Hag een veel betere trainer is
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:55
Dat moet hij nog maar eens bewijzen.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:04
Ten Hag heeft het tot nu toe bij 3 clubs goed gedaan. Gio krijgt al vrij veel kritiek vanaf zijn eerste jaar. (En terecht)
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
donderdag 22 maart 2018 om 20:33
Gio wel meer prijzen gepakt.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 20:36
Ja, maar geen prijzen die bewijzen dat hij een goede trainer is.
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
donderdag 22 maart 2018 om 22:43
Nee, maar bij jullie zijn uitgedeelde ellebogen volgens de scheids, supporters, knjb en aanklager er ook geen.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 22:45
wat bedoel je?
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
donderdag 22 maart 2018 om 22:51
Huntelaar, donny van de beek. Als jullie of sorry ajax daar passend geaetaft zou zijn had ajax extra punten laten liggen. Dus een coach afrekenen op basis van beschikbaar materiaal bij feyenoord mag wel, maar een coach afrekenen op beter materiaal, wat zelfs door de media,beter elftal en scheidsrechters corps geen prijzen pakt is een betere trainer?
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 22:58
geaetaft?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:36
Tis idd een coach met 0,0 uitstraling. Maar ik geloof wel dat het n vakman is. En hij moet beoordeelt worden op zijn resultaten. Maar dat gezever van progressie gezien dit en dat...... daar moet hij mee kappen. Das lulkoek. Die 10goals die ajax maakte komen meer voort uit zwakte vd opponent dan de klasse v ajax. Geldt ook voor psv ed.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:05
Dan kan hij toch nog wel progressie zien?
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 19:36
Jij snapt het niet, het is een proces en aan het einde van het proces staat Ten Hag buiten. Hij doet erg zijn best in ieder geval.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:59
Er is geen eindpunt. Alles is altijd voor verbetering vatbaar
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:01
Real Madrid inhalen qua CL-eindoverwinningen.. Hij hoopt dus nog héééél lang te blijven ;)
Vind ik leuk
Koeroe +7156
donderdag 22 maart 2018 om 16:53
Hij had beter de goals ook kunnen verdelen in t potje tegen ADO
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:53]
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 16:53
17 uur tijd voor de dagelijkse onzin topics van Ten Hag
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:22
Jij bent ook een en al onzin!!
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:27
nee jij trekt volle zalen, hahaaaa
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
donderdag 22 maart 2018 om 22:45
Bart is de grootste uitdager die ik ken. Maar dat mag omdat hij een grafjood is en dan doen de moraalridders en vp er niets aan
Vind ik leuk
035 +2370
donderdag 22 maart 2018 om 19:36
Je kunt ook wat anders gaan lezen.....
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 16:54
72% nee. Bizar hoeveel mensen het fout hebben
Vind ik leuk
#KeizerIn +3179
donderdag 22 maart 2018 om 16:54
Druk erop?? Hoogtempo?? Ajax heeft in de gescheidennis van Ajax nog nooit zo weinig druk gezet en nog nooit zo langzaam handelen met de bal. Als maar dat geloop en aanemen kijken nog een keer kijken verder dribbelen nog een keer kijken enz.. gewoon tiki taki!

#TenHagOut
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 16:55]
Vind ik leuk
Pino61 +13013
donderdag 22 maart 2018 om 17:54
Je heb gelijk
Vind ik leuk
Leedz +4673
donderdag 22 maart 2018 om 17:02
De eerste weken prima verlopen?

Hij moet wel realistisch blijven anders is het snel over, een beetje zelfreflectie mag wel
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:04
Hij kan niet eens normaal praten ,hoe kun je dan een groep training geven.

Maar ja er zit ook een directeur daar die er geen zak van kan dus jaaaaa op naar nr 5 XXXXX.
Vind ik leuk
Nouwske +1441
donderdag 22 maart 2018 om 17:23
Haha wat ben jij een sneue provocerende kakkerlak. Bitch eat shit and die
Vind ik leuk
Kijkmaar +1647
donderdag 22 maart 2018 om 20:35
Weer een zielige reactie van een ajaxied
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:05
Tjonge jonge die praat te weel met Sjaak zwart dus ik noem hem vanaf nu Erik ten zwart
Vind ik leuk
3Bier +4664
donderdag 22 maart 2018 om 20:30
Zo hee! Goeie hoor!
Vind ik leuk
Doe dan! +4934
donderdag 22 maart 2018 om 17:09
Volgend jaar kampioen.
Vind ik leuk
Polly11 +2546
donderdag 22 maart 2018 om 17:17
Maken jullie maar lekker goals, dan pakken wij de punten. 3 uitschieters dit jaar en dat is het.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:24
Ik zeg Willem Ii - PSV 5-0!! Ik lach me nog steeds rot!! Jullie hebben Europees gezien toch niks te zoeken!!
Vind ik leuk
Hoogeveen +5139
donderdag 22 maart 2018 om 17:39
Damn Bart, je beleefd er wel heel veel plezier aan. Hoe vaak ga je dit nog typen, of heb je de tekst onder Control C?
Vind ik leuk
Spiegel +6231
donderdag 22 maart 2018 om 17:49
Rosenborg wel natuurlijk...
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:29
He domme bart
Vind ik leuk
Polly11 +2546
vrijdag 23 maart 2018 om 07:57
Ik lach met je mee. Met een biertje op stratums eind.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:17
Wel een beetje positief blijven hij staat nog maar net voor een groep die hij helemaal niet kent. Het vormen van een eenheid is niet zomaar klaar. Ook een trainer als van Gaal heeft tijd nodig gehad om Ajax maar een nivea te brengen die naar een landstitel leidt. Het inzicht heeft hij volgens mij wel. Volgens seizoen zeker kampioen. Dit jaar waarschijnlijk ook psv verliest punten tegen AZ en Ajax en speelt die laatste wedstrijd gelijk in en tegen Groningen . Kortom kampioen. Positief of niet dan
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:45
Heb ik alle begrip voor, echter geen begrip voor allerlei vage, vreemde, domme ondoordachte opmerkingen tijdens interviews en gesprekken dat is echt tenenkrommend en hij komt echt zo opgejaagd over.
Vind ik leuk
ajax1973 +1826
donderdag 22 maart 2018 om 17:22
hij doet het gewoon slecht en gaat het ook niet maken bij ajax
dat hebben veel mensen binnen ajax maar ook fans al voorspeld voor hij naar ajax kwam
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:30
Dat zeiden heel veel mensen ook over Bosz, dat ging volgens mij toch best lekker.
Vind ik leuk
ajax1973 +1826
donderdag 22 maart 2018 om 19:54
ook pas de laatste 6 wedstrijden in de comp en er voor was het vaak niet veel en in Europa was het meer geluk als kunde deze trainer is nog minder als dat ratje was
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:54
Hahaha, jij bent echt serieus niet lekker in je hoofd. Misschien moet je hockey gaan kijken ofzo, of korfbal
Vind ik leuk
Dorzon +3490
donderdag 22 maart 2018 om 17:34
ik hoop dat hij er na de zomer niet meer is
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 17:39
Tunnelvisie; 1e weken prima verlopen .. man man er zijn toch nogal wat voorvallen geweest. Oa Younes,.. hij praat zoveel quatsh.
Vind ik leuk
Spiegel +6231
donderdag 22 maart 2018 om 17:47
Vanaf begin af aan de duimschroeven aandraaien bij de tegenstander?

Kwam Ajax niet op achterstand tegen Sparta?

Terechte overwinning hoor van Ajax, maar Ten Hag raaskalt hier.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:31
Hij vraagt het van zijn groep, dat het nog niet gaat zoals gewenst zegt niks over wat hij van ze vraagt.
Volgens mij dus een normale tekst.
Vind ik leuk
Gustavo +1295
donderdag 22 maart 2018 om 17:54
Ten Hag is een mooie piemel maar ik heb het gevoel dat deze man, wanneer het een beetje spannend wordt, helemaal uit zijn panty flipt en keihard de hoodstad uit holt.
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:00
Wat een verschrikkelijke vent is die Ten Hag toch. Alles is Hosanna maar in tussen weer geen kampioen en het spel is ook niet leuker om te zien dan voor de winterstop. Volgend seizoen zal er wel weer een goed proces zijn maar je moet bij ajax gewoon winnen zeker als je in 1 seizoen meer uitgeeft dan alle clubs uit de top 3.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
donderdag 22 maart 2018 om 18:09
Weer geen kampioen moet je eerder Keizer in de schoenen schuiven.
Hij had in zijn periode vijf verliespunten meer dan PSV gehaald.
Ten Hag nog "maar" twee verliespunten meer (tot nu toe).
Mocht hij er ook vijf of meer verliespunten krijgen dan kun je hun samen rekenen voor het niet halen van het kampioenschap.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:32
Oh pardon, verkeerd gelezen
[Reactie gewijzigd op donderdag 22 maart 2018 om 19:32]
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
donderdag 22 maart 2018 om 19:33
No problems
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:34
Gelukkig, ik krijg al genoeg problems over dingen die ik wel goed heb gelezen :p
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 18:18
Puur naar verliespunten kijken heeft volgens mij weinig zin. Als je puur naar het spel kijkt is het echt niet beter geworden en vergeet niet dat Ten Hag er wel een fatsoenlijke links back bij heeft gekregen. Maar het gaat me niet eens om wie de schuld heeft. Wel hoe hij ermee omgaat. Hij heeft iedere keer van die nutteloze feiten... we hebben meer passes.. ja en als die achteruit of opzij zijn heb je er weinig aan. We hebben vaker op doel geschoten.... ja en als je geen doelpunten maakt heeft dat ook geen zin. En dan Younes belonen met 1 minuut speeltijd, los van het feit dat younes dat had moeten doen slaat het nergens op om dan zulke dingen te zeggen. Zeg dan ik wilde met 4-2 nog even nutteloos tijdrekken of mijn part ik wilde iemand een publiekswissel geven en daarom moest hij erin.
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
donderdag 22 maart 2018 om 19:36
Op de rest geen verkeerde commentaar van mij.
Ging mij erom dat je in jouw zin met weer geen kampioenschap Ten Hag daar verantwoordelijk stelde.
Tenminste zo kun je het lezen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
donderdag 22 maart 2018 om 19:05
Ten Hag MOET het redden van Overmars en v.d. Sar, die kunnen zich geen
zeperd meer veroorloven......dat is ten Hag's z'n geluk en Keizer zijn pech.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:33
Keizers pech was vooral dat hij wekelijks fouten maakte.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
donderdag 22 maart 2018 om 19:37
En ten Hag doet dat niet ha ha
Keizer deed het beter dan Bosz, weet je nog ?
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:39
Volgens mij niet nee. Hij kost zijn team in ieder geval niet structureel punten zoals zijn voorganger.

Oh ja, dat klopt niet. Ja, een punt in de competitie zozo nou nou, en geen Europees voetbal? Oh ja, dan doe je het eigenlijk niet beter, maar minder goed.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
donderdag 22 maart 2018 om 19:47
Volgens jou niet, dat dacht ik al ha ha
ten Hag en Keizer schelen niet zoveel, weinig ervaring allebei, heb je ook al toegegeven in het prille verleden.
Keizer z'n prestatie in de ED ivm Bosz spreekt gewoon keiharde taal, dus niet ; "ik vind, ik denk, ja maar etc., maar gewoon de feiten.
Met betrekking tot de EL prestatie ga je even voorbij aan het feit dat Sanchez en Klaassen vertrokken, het Nouri vertrek daargelaten......
Ten Hag heeft mazzel en Overmars koopt lekker door totdat hij een Kampioensteam bij elkaar heeft om zijn protégé aan het Kampioenschap te helpen, is v.d. Sar ook gered.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 19:53
Ja, aangezien jij meestal gekke dingen vindt is het niet gek dat ik het er niet mee eens bent, dat klopt.

Dat heb ik in niet in die woorden toegegeven, want ik vind dat ze qua ervaring behoorlijk verschillen.

Ja, in de eredivisie wel. Alleen ben je (als het goed is) niet alleen actief in de eredivisie. Europees spelen kost je punten in de competitie, Bosz speelde Europees, ergo, Bosz zou in een vergelijkbare situatie (allebei geen Europees/allebei wel Europees) beter hebben gepresteerd.
Daarnaast lukte het Bosz bijvoorbeeld wel om zich te kwalificeren voor de Europa League. Ook iets dat Keizer niet lukte, maar dat valt zeker niet onder 'Keizer deed het beter dan Bosz', want dat komt je niet uit, toch?
En keiharde taal, één punt verschil was het geloof ik he? Jezus wat een verschil.

De drie dingen die je noemt zorgen er volgens mij niet voor dat je tactisch onverstandig wisselt en daardoor punten verspeelt toch? Of kun je die link even uitleggen?

Haha, ja lekker kopen, 2 hele backs. Waarvan de ene er nu pas inkomt. Nou, Galacticos noemen ze dat in Madrid toch?

Schitterend verhaal Paul, niks meer aan doen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
donderdag 22 maart 2018 om 20:08
Ha, ha, "like wise", zoals ik al stelde, de cijfertjes liegen niet en zijn objectief.
Ik misgun ten Hag niet dat hij de kans krijgt die Keizer niet kreeg, zo gaat het leven soms.....
Volgend jaar wordt Ajax gewoon weer kampioen, met ten Hag, het verleden daargelaten.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 20:11
Schitterend staaltje argumenten negeren as always.
Serieus, hoe fucking durf je mij te verwijten dat ik slecht argumenteer?

Ah, leuk dat je je waardeloos beargumenteerde dingetje er toch nog even ingooit 'de kans krijgt die Keizer niet kreeg' De kans die Keizer kreeg en heeft verprutst bedoel je, maar dat geeft niks.

Ja, dat sowieso.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
vrijdag 23 maart 2018 om 07:47
Veel insiders en spelers zijn het niet met je eens betreffende Keizer, die vonden namelijk niet dat hij stond te prutsen......
Maar ja, dat zijn natuurlijk professionals, jij weet het allemaal veel beter.
Commentaar:
Van der Sar belde naast Veltman ook de vice-aanvoerders Lasse Schöne en Klaas-Jan Huntelaar. „Ik heb daarna Lasse aan de lijn gehad en heb Nick Viergever gebeld”, aldus Veltman. Daarna hebben we een appje gestuurd in de groepsapp, omdat we niet wilden dat de rest van het team het via de pers te weten zou komen. Wat ik in de groep merk is dat iedereen het jammer vindt dat Marcel weg moest, juist ook omdat we de stijgende lijn te pakken hadden. We waren goed bezig, voerden de druk op bij PSV. Ik was niet de enige die verrast werd door het besluit van de directie. In de avond heb ik nog een bericht gestuurd naar Marcel en Hennie.”

Veltman vond dat moeilijk om te doen. „Ik gunde het Marcel misschien wel meer om te slagen dan een andere trainer. Ajax is zijn club en ook om datgene wat we met zijn allen hebben moeten doorstaan rondom de tragedie met Nouri. Wat hij heeft meegemaakt als trainer, maakt een andere coach niet eens in vijf jaar mee.”
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
vrijdag 23 maart 2018 om 10:35
Paul, sorry het is mijn eigen schuld. Ik begon deze discussie zelf, maar ik vind het zulke zinloze en idiote argumenten, ik heb er niet eens zin in
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
vrijdag 23 maart 2018 om 17:22
Ha, ha, Keizer is er al lang niet meer, dus waar gaat het over joh.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
vrijdag 23 maart 2018 om 17:35
Het gaat over goed argumenteren.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
vrijdag 23 maart 2018 om 17:46
Je naam duidt op een obsessie......de man is al "out"
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
vrijdag 23 maart 2018 om 18:10
Ah, de kampioen misvattingen slaat weer eens toe. Niemand kan die titel van jou afpakken Paul, supergoed bezig
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
donderdag 22 maart 2018 om 20:10
Nog 1 keer: EL etc etc; Sanchez/ Klaassen, je leest toch wel ?
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
donderdag 22 maart 2018 om 20:15
Jazeker las ik Sanchez en Klaassen.
En toen zei ik dat dat geen reden is om zo te wisselen dat je je team verzwakt.
Hebben we het er dan ook over dat Neres gewend was en klaar voor een basisplaats en ongeveer de meest productieve speler was van de eredivisie?
Of laten we dat voor het gemak weg, omdat je dan misschien een vollediger beeld zou krijgen?
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
vrijdag 23 maart 2018 om 07:40
Omdat die jongen tijd nodig had, die tijd hebben ze hem gegeven en die aanpak heeft gewerkt.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
vrijdag 23 maart 2018 om 07:53
/www.foxsports.nl/video/1610182/bosz-vraagt-geduld-neres-heeft-tijd-nodig/

Misschien moet Neres langer wennen en speelt hij volgend seizoen pas’
Vrijdag, 17 maart 2017 om 15:08

Lees meer op www.voetbalzone.nl
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
vrijdag 23 maart 2018 om 07:38
Dat is subjectief: Tactisch onverstandig wisselt ha ha wie ben jij dat je dat vaststelt als een feit ???
Omdat jij dat vindt ??
Je hebt een vermoeden vanuit je luie stoel maar kan dat helemaal niet hard maken en of bewijzen, hooguit vermoeden, een beetje hooghartig en betweterig van je.


Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
vrijdag 23 maart 2018 om 08:04

Ten Hag kreeg bij Ajax wél waar Keizer om vroeg
https://www.telegraaf.nl/.../ten-hag-kreeg-bij-ajax-wel-waar-keizer-...
Vind ik leuk
donderdag 22 maart 2018 om 19:19
Heeft hij het over de 1e helft Sparta-Ajax? Had 4-1 moeten zijn!!
Vind ik leuk
Lucky Kes +2030
donderdag 22 maart 2018 om 19:39
Nou niet overdrijven.
Alhoewel ik alleen de samenvatting had gezien.
Maar de samenvatting Heerenveen - Ajax was wel duidelijker eerste helft voor Heerenveen waar het 2-0 kon staan.
Echter Ajax rechtte hun rug en won met 0-4.
Misschien net zo'n wedstrijd?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ten Hag: 'Negen goals gemaakt, dat komt niet vanzelf. Het is een indicatie'