De degradatiestrijd: het programma van NAC, Roda JC, Sparta en Twente

    De degradatiestrijd: het programma van NAC, Roda JC, Sparta en Twente

    donderdag 19 april 2018 om 16:55

    FC Twente, Sparta, Roda JC, NAC Breda: wie degradeert rechtstreeks en wie speelt nacompetitie? In de laatste twee wedstrijden van het seizoen valt de beslissing. VoetbalPrimeur zet het resterende programma van de vier degradatiekandidaten op een rij.

    De 32ste speelronde zit er nog niet op, maar Twente, Sparta, Roda JC en NAC kwamen dinsdag en woensdag allemaal al in actie. In Kerkrade onderstreepte Roda de goede vorm door een punt te pakken tegen landskampioen PSV (2-2), terwijl Sparta nipt te sterk was voor NAC (2-1). Het doemscenario lijkt daardoor waarheid te worden voor FC Twente, dat weliswaar PEC Zwolle met 2-0 versloeg, maar een wonder nodig heeft.

    De huidige stand van zaken onderin de Eredivisie:
    15. NAC Breda - 30 punten - -19
    16. Roda JC - 27 punten - -29
    17. Sparta - 27 punten - -36
    18. FC Twente - 23 punten - -21

    Door de nederlaag bij Sparta is NAC absoluut nog niet zeker van rechtstreeks lijfsbehoud. Pikant: in de laatste speelronde staat een uitwedstrijd tegen FC Twente op het programma. Roda JC en Sparta kunnen aan het einde van de rit nog boven NAC eindigen, maar hebben wel een minder doelsaldo.

    Twente speelt sowieso nacompetitie, maar moet vrezen voor erger. Als Vitesse volgende week wint in Arnhem, is Twente gedegradeerd. Een ander scenario is dat streekgenoot Heracles Almelo in de laatste speelronde Twente kan laten degraderen door bij Sparta te verliezen. Kortom, alleen een wonder kan de ploeg van Marino Pusic nog in de Eredivisie houden.

    FC Twente
    29 april: Vitesse - FC Twente
    6 mei: FC Twente - NAC Breda

    Sparta
    29 april: Feyenoord - Sparta
    6 mei: Sparta - Heracles Almelo

    Roda JC
    29 april: VVV-Venlo - Roda JC
    6 mei: Roda JC - ADO Den Haag

    NAC Breda
    29 april: NAC Breda - sc Heerenveen
    6 mei: FC Twente - NAC Breda

    Poll

    Welke club gaat rechtstreeks degraderen?

    (3486 stemmen)

    Plaats een reactie

    TheLobster +1509
    donderdag 12 april 2018 om 13:05
    Nog een keer Sparta-Feyenoord?
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12712
    donderdag 12 april 2018 om 13:36
    Ja,

    En ze proberen ook nog Vitesse Sparta te ruilen voor Exelsior Sparta zodat ze de laatste 4 wedstrijden allemaal in Rotterdam spelen en de laatste 3 zelfs thuis.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 april 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1866
    maandag 16 april 2018 om 16:03
    Denk dat je Sparta daar geen plezier mee doet..

    De laatste keer dat Sparta van Excelsior won was in 2007. Sinds dien 5x gelijk en 8x verloren.

    Hoop wel dat Sparta in de ED blijft. Zijn altijd leuke potjes tussen Excelsior en Sparta. Daarnaast zijn 3 Rotterdamse ploegen natuurlijk geweldig voor alle mensen in de stad.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    Aal +21848
    maandag 16 april 2018 om 16:43
    Heerlijk eens geen Ajax topic!
    Vind ik leuk
    Carl +3938
    maandag 16 april 2018 om 22:50
    Goed dat je het waardeert. Ze beginnen steeds zeldzamer te worden.
    Vind ik leuk
    stratumseind +166003
    donderdag 19 april 2018 om 18:01
    hoe zou dat toch komen.......
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    donderdag 12 april 2018 om 15:17
    Ja.
    Want dat beviel de eerste keer dit seizoen ook zo....
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5578
    donderdag 12 april 2018 om 13:07
    Spannend!
    Vind ik leuk
    henkvlis +4063
    donderdag 12 april 2018 om 13:07
    Lijkt mij het meest voor de hand liggend dat TWENTE rechtstreeks er uit gaat.
    Ze hebben al een redelijk forse achterstand en er zijn nog maar 4 wedstrijden te spelen.

    Dat halen ze nooit in, of ze moeten de bus parkeren voor het doel en tevens het doel laten dicht spijkeren.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +927
    donderdag 12 april 2018 om 13:35
    Dan zou die wedstrijd nog steeds niet op meer uitlopen dan een 0-0tje
    Vind ik leuk
    Hesses +977
    maandag 16 april 2018 om 18:58
    3 wedstrijden
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    donderdag 19 april 2018 om 17:06
    Oftoppic
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 17:08]
    Vind ik leuk
    Sargon +1462
    donderdag 19 april 2018 om 19:25
    2 wedstrijden
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11429
    donderdag 19 april 2018 om 17:05
    Twee wedstrijden, en wij kunnen ze volgend weekend al het laatste zetje geven.
    Vind ik leuk
    Sargon +1462
    donderdag 19 april 2018 om 19:26
    Hoop dat jullie dat ook gaan doen.
    Vind ik leuk
    rjc71 +1424
    donderdag 12 april 2018 om 13:09
    Hoop dat roda nog de nacompetitie gaat missen.. En rechtstreeks in de eredivisie blijft..
    Zal niet makkelijk worden..
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    donderdag 12 april 2018 om 13:34
    Ik zie roda van de onderste 3 nog punten pakken.PSV is de enige waar je 100 % verlies moet incalculeren en alles meer in die wedstrijd is bonus.mocht je van groningen winnen dan denk ik dat jullie rechtstreekse degradatie gaan ontlopen. Succes uit Zitterd in ieder geval !
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +380
    donderdag 12 april 2018 om 14:19
    Als PSV kampioen wordt zondag dan zie ik Roda woensdag nog wel winnen van PSV ook. Die worden op maandag gehuldigd en zullen aardig los gaan, die zullen woensdag alles behalve 100% fit en geconcentreerd zijn.
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    donderdag 12 april 2018 om 14:38
    Voor Roda en Sparta is het ontlopen van rechtstreekse degradatie al een “overwinning”. Dus zorgen dat je Twente onder je kan houden en dan de strijd aangaan met Jupiler ploegen in de NC.
    Vind ik leuk
    0546 +245
    donderdag 12 april 2018 om 13:09
    Mooi die laatste wedstrijd Sparta - Heracles. Winnen zou leuk zijn, maar als we verliezen ben ik net zo blij.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8727
    donderdag 12 april 2018 om 13:35
    Ik denk dat grote deel van de heraclieden het niet erg zouden vinden om die wedstrijd te verliezen
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6543
    donderdag 19 april 2018 om 19:21
    Ik heb het gevoel dat Stegeman flink wat jeugdspelers zal opstellen :D
    Vind ik leuk
    13 +13129
    donderdag 12 april 2018 om 13:17
    Sparta heeft Feyenoord al op Het Kasteel ontvangen, wat meteen het ontslag van Pastoor opleverde. (Vond ik persoonlijk een trieste kant van de 0-7 winst van Feyenoord.) Kramer en Nelom keren terug naar De Kuip.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:13
    Kramertje niet op het veld in ieder geval.
    Vind ik leuk
    zomer +1039
    donderdag 12 april 2018 om 13:32
    ik denk dat twente serieus 9 punten gaat pakken, sparta gaat denk ik nog 5 punten pakken, roda gaat nog 2 punten pakken.

    Dat wordt dan:
    Roda 26 + 2 = 28
    Sparta 24+5 = 29
    Twente 20+9 = 29

    Verwacht dan toch dat Roda er rechtstreeks uit zal gaan ondanks dat ik het hun niet gun, vind immers alle 3 wel leuke clubs.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 april 2018 om 13:52
    Haha je denkt serieus dat twente 3 keer wint dat hebben ze het hele seizoen nog niet gedaan.
    Vind ik leuk
    zomer +1039
    donderdag 12 april 2018 om 14:19
    des te groter de kans :)
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +380
    donderdag 12 april 2018 om 14:20
    Hoezo des te groter de kans? In 30 wedstrijd kunnen ze het niet maar in 4 wedstrijden wel? Hahaha..
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    donderdag 12 april 2018 om 14:23
    Het kan, maar we zijn redelijk in vorm op het moment en de spelers zijn ervan doordrongen dat ze alles moeten geven tegen degradatie.
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    donderdag 12 april 2018 om 14:40
    Relax! Twente gaat absoluut geen 6 punten meer pakken, dus Roda is al verzekerd van NC.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    donderdag 19 april 2018 om 17:16
    3 punten hebben ze al gepakt tegen PEC en verwacht tegen Vitesse ook minimaal een puntje en tegen NAC 3 punten. Ik zou zeker nog rekening houden met Twente.
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    donderdag 19 april 2018 om 17:18
    Ja, daar denken we dus duidelijk anders over. Twente verliest gewoon van vitesse.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    donderdag 19 april 2018 om 18:33
    Als Roda bij Vitesse wint waarom zou Twente dat niet kunnen?
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    donderdag 19 april 2018 om 19:43
    Het kan altijd.
    Maar gaat niet gebeuren.
    En zowel, dan pakken Roda en Twente ook nog wel punten.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21702
    donderdag 19 april 2018 om 19:48
    Je bedoelt Roda en Sparta. We gaan het allemaal meemaken de komende weken. Lekker spannend zo onderin. Heb liever jullie erin als onze buren.
    Vind ik leuk
    Kevin013 +52
    maandag 16 april 2018 om 16:05
    Ik denk dat jullie je niet druk hoeven te maken. Jullie zitten in een goede vorm en NAC heeft ook nog een moeilijk schema. Ookal spelen jullie wel nacompetitie, ben ik daar ook vrijwel zeker van dat jullie er in blijven. Hoop dat in iedergeval wel!

    Ook voor NAC hoop ik dat ze erin blijven, niks mooiers dan Willem II - NAC voor mij dan
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:06]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13062
    donderdag 12 april 2018 om 15:20
    Roda is in de winning mood met 3 achtereenvolgende winstpartijen. Onderschat die flow niet zo aan het eind van het seizoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 april 2018 om 15:21
    hahah!! wat een waanzin sla jij er uit....
    Vind ik leuk
    Pruus +66
    maandag 16 april 2018 om 19:59
    Gooi die glazen bol maar gauw weg, die deugt voor geen meter.........
    Vind ik leuk
    zomer +1039
    maandag 16 april 2018 om 20:06
    Das dan de 1e glazen bol die ik tegen kom, die niet deugd.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 april 2018 om 13:37
    Wordt weer een spannend weekend, Groningen - Roda JC
    NAC-Willem2 zou wel eens een gelijk spelletje kunnen worden,
    maar aangezien het een derby is zullen ze beiden ervoor gaan.
    ADO-Twente hopelijk wint ADO ze hebben nog een reële kans op het behalen van de play-offs
    Vind ik leuk
    Hakbal +933
    donderdag 12 april 2018 om 13:53
    Als Twente wint van ADO moet ik het nog maar zien of ze degraderen. Hoop het trouwens wel
    Vind ik leuk
    WG +728
    donderdag 12 april 2018 om 14:32
    Twente gaat rechtstreeks, daar is de gifbeker nog niet leeg. Plaats 16 en 17 zullen worden verdeeld onder Roda en Sparta. Sparta gaat nacompetitie niet ontlopen, daar missen ze gewoon kwaliteit voor. Roda lijkt beter te gaan voetballen, maar dat gaat te laat zijn. De clubs boven Roda draaien simpelweg beter en pakken nog punten, waardoor Roda de nacompetitie niet meer kan ontlopen. Plaats 12, 13, 14 en 15 zullen worden verdeeld onder Groningen, NAC, Venlo en Willem2.
    Vind ik leuk
    Napier +42
    donderdag 12 april 2018 om 15:59
    De wens is de vader van de gedachte. Ik heb het liefst dat Sparta het redt. De rest is mij om het even.We kunnen het alleen per week bekijken en het blijft dus oer spannend wie er direct degradeert. Volendam is ooit met 30 punten direct gedegradeerd, dus zeg het maar.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 april 2018 om 17:21
    Horen alledrie in de eredivies maar helaas zal er minstens 1 uitgaan dus. Hoop dat Excelsior er eens uitgaat die club voegt niks toe.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    dinsdag 17 april 2018 om 06:05
    blijkbaar horen ze dat niet anders hadden ze wel hoger gestaan
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 07:16
    Bedoel meer qua historie.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    dinsdag 17 april 2018 om 08:07
    historie van oplichting bedoel je
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1169
    donderdag 19 april 2018 om 18:02
    FCT bedoel je dan. Sparta en RodaJC staan daar los van.

    En ik hoop dat NAC thuis van SC Heerenveen verliest en bij FCT ook verliest. En Roda 4 punten pakken en t seizoen rustig afsluiten (Na een start van 6 of 7 nederlagen op rij).

    Daarnaast hoop ik dat Vite$$e FCT definitief naar beneden trapt. Let wel, voor de supporters van FCT is het verschrikkelijk. Ik heb het met Roda meegemaakt (handjeklap Ajax en NEC en ene Daley Blind blij was niet meer naar t zuiden hoefde af te reizen). Maar voor bestuurders volgt dan eindelijk gerechtigheid.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 april 2018 om 18:09
    roda verdiend het om erin te blijven, laten de trainer zitten en waren degradatie kanditaat nummer 1 voor het seizoen begon, stond al vast. Mijn gunfactor hebben ze.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 april 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    maandag 16 april 2018 om 16:43
    Zegt een Rodafan? ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:45
    Nee absoluut niet, maar heb het hier puur over het gevoerde beleid.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14343
    maandag 16 april 2018 om 19:07
    Oohh je profiel zegt iets anders haha.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 22:25
    😀😀
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 april 2018 om 15:48
    Wat doet een non-Ajax artikel hier. Vandaag moet alles gaan over de grootste club van Nederland en het feit dat ze geen kampioen zijn geworden. Wie wel kun je terug vinden in de statistieken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:49
    Het is nog niet gespeeld voor nac; nog tegen Sparta en tegen Twente. Tegen de onderste vijf ploegen tot nu twee schamele puntjes gepakt. Schandalig.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20931
    maandag 16 april 2018 om 15:57
    Sparta wordt heel spannend. Wint NAC dan is het onderin ook meteen niet meer spannend (Mits twente ook niet wint natuurlijk)

    Roda overleeft dan de NC en Sparta niet
    Vind ik leuk
    Kevin013 +52
    maandag 16 april 2018 om 16:13
    Toch hoop ik dat jullie wel in de eredivisie blijven, die derby is altijd leuk. Maar jullie hebben ook geen simpele eindwedstrijden nu.. we gaan het zien, hoop dat jullie onder ons eindigen maar wel in de eredivisie blijven!
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1945
    maandag 16 april 2018 om 15:54
    Wat een onzinnig gebeuren... is toch allang beslist...
    Nu alleen hopen dat de volgorde voor de nacompetitie zo blijft.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8766
    maandag 16 april 2018 om 15:58
    Handig die stelling met 3 clubs die niet meer rechtstreeks kunnen degraderen als antwoord...
    Vind ik leuk
    Kramertje +902
    maandag 16 april 2018 om 16:15
    Sparta gaat in beroep voor de straf van Kramer (dan maakt Kramer de winnende) tegen NAC
    Vind ik leuk
    poklane +4863
    maandag 16 april 2018 om 17:17
    Ben benieuwd met wat voor team PSV aantreed tegen Roda, als die gewoon met een B-team aantreden liggen daar zeker kansen voor Roda.
    Vind ik leuk
    Cookee +10641
    maandag 16 april 2018 om 17:43
    VP moet je ook de clubs daarboven niet meenemen in de lijst?
    Want NAC is ook niet veilig.
    Wel jammer dat er 4 èchte clubs op degradatie staan.
    Voor de Jupilerclubs wordt dat zwaar.
    Maar de ranglijst liegt nooit.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:43]
    Vind ik leuk
    orion73 +1423
    maandag 16 april 2018 om 18:05
    Roda pakt 3 punten van psv en kan de dans nog weleens gaan ontlopen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    dinsdag 17 april 2018 om 06:01
    nou hopen maar dat die duitsers eruit vliegen maar ik ben bang dat sparta kind van de rekening word haha kind vd rekening toepasselijk bij twente
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    donderdag 19 april 2018 om 17:20
    Denk je dat nu nog steeds?
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    vrijdag 20 april 2018 om 07:16
    ja helaas wel
    Vind ik leuk
    Spartan +6727
    vrijdag 20 april 2018 om 07:40
    Haha. Ok.
    Vind ik leuk
    Rjc1980 +1169
    donderdag 19 april 2018 om 18:06
    Duitsers?? Wat een intellectueel ben jij toch. Is iedereen aan de oostelijke grensstreek Duits dan? En aan de zuid Westelijke Belgisch?

    Man man man wat een simpele...
    Vind ik leuk
    4everfcu +2528
    vrijdag 20 april 2018 om 07:17
    ja goochem
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:54
    W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> w­w­w.­S­e­x­yd­r­o­m.­c­o­m
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 07:07
    Hoe is de verhouding qua rivaliteit tussen de 3 Rotterdamse clubs eigenlijk? Heeft iemand hier weet van....
    Vind ik leuk
    orion73 +1423
    zondag 22 april 2018 om 09:22
    Twente punt pakken bij Vitesse, Sparta verliest sowieso tegen Feyenoord en op laatste dag NAC de nacompetitie induwen en Sparta verliest thuis tegen Heracles. Sparta degradeert rechtstreeks.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De degradatiestrijd: het programma van NAC, Roda JC, Sparta en Twente