Feyenoord bindt 'krachtige, snelle vleugelspeler' (18): Heel erg dankbaar
    Zwarts (links) met Thijs Timmermans van ADO Den Haag

    Feyenoord bindt 'krachtige, snelle vleugelspeler' (18): "Heel erg dankbaar"

    vrijdag 13 april 2018 om 17:02

    Feyenoord heeft aanvaller Joël Zwarts officieel vastgelegd. De achttienjarige aanvaller tekende vrijdagmiddag zijn eerste profcontract in De Kuip, dat hem tot de zomer van 2019 aan de stadionclub bindt.

    De talentvolle aanvaller is in de wolken met zijn eerste Feyenoord-contract. "Ik heb al even mogen proeven van hoe het is om te spelen met Feyenoord 1 tijdens mijn debuut in de Benefietwedstrijd tegen ADO Den Haag (voor de actie Support Casper, red.). Dat smaakte zeker naar meer", vertelt hij aan de clubsite van de Rotterdammers. "Dit contract betekent voor mij dat de club vertrouwen heeft dat dat gaat lukken, waarvoor ik de mensen hier heel erg dankbaar ben."

    Ook technisch directeur Martin van Geel is blij met de deal. "Joël is een krachtige, snelle vleugelspeler die ook nog eens veel voetballende kwaliteiten bezit. Hij heeft een sterk seizoen gedraaid bij Feyenoord Onder 19. Met dit contract bieden we hem de kans om zich nog verder te ontwikkelen bij onze club."

    Plaats een reactie

    Jarinr10 +11398
    vrijdag 13 april 2018 om 17:08
    Dacht ff dat 't over Usain Bolt ging totdat ik de leeftijd zag!
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8622
    vrijdag 13 april 2018 om 17:12
    Een contract tot medio 2019 voor een 18 jarige speler klinkt niet alsof ze erg veel vertrouwen hebben in zijn kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3668
    vrijdag 13 april 2018 om 18:04
    Heeft weinig met vertrouwen in zijn kwaliteiten te maken denk ik. We hebben te vaak langdurige contracten gegeven aan grote talenten en die bleken toch niet zo goed te zijn. Op deze manier zal hij zich moeten blijven ontwikkelen om weer een verlenging te krijgen.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8622
    vrijdag 13 april 2018 om 18:48
    Of hij ontwikkeld zich erg goed en loopt volgend jaar gratis de deur uit. Hopelijk heeft Van Geel er nog een optie voor 1 of meer seizoenen opgenomen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3668
    vrijdag 13 april 2018 om 19:19
    Allebei de opties brengen risico's met zich mee.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    zaterdag 14 april 2018 om 00:34
    Voordat je het weet loopt hij voor niets de deur uit........
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6817
    vrijdag 13 april 2018 om 17:16
    Talentvolle jongen, al schat ik Touré nog wat hoger in. Prima talenten in Rotterdam! Sparta ook met Duarte.
    Vind ik leuk
    AjaxRio81 +238
    vrijdag 13 april 2018 om 17:43
    Gaat Feyenoord volgend jaar nu wel iets serieus doen met Jong? Zou jammer zijn als dit soort jongens tussen wal en schip belandt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 18:09
    Mooi dat een speler van de feyenoordjeugd genoeg talent heeft voor een profcontract.
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2772
    vrijdag 13 april 2018 om 18:49
    Een 1-jarig contract met een optie spreekt zeer weinig vertrouwen uit. Feyenoord krijgt volgend seizoen haar Jong elftal terug en hier moeten spelers voor gecontracteerd worden. Ik verwacht dat ze 11/12 spelers gaan contracteren en aanvullen met jongens uit A1 en bankzitters van het eerste.

    Leuk voor die jongen, maar hij moet nu niet gaan dromen en denken dat men heel veel vertrouwen in hem heeft. Nooit op de bank gezeten en speelt nauwelijks met het Jong van nu
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31353
    vrijdag 13 april 2018 om 18:57
    Hij krijgt dus 1 kans.... tot 2019....
    Vind ik leuk
    Legioen +20
    vrijdag 13 april 2018 om 20:53
    Eigen jeugd doet het vaak heel goed. Mooi dat hij de kans krijgt. Zo hoort het. In plaats van weer iets kopen wat mislukt.
    Vind ik leuk
    fer65 +231
    vrijdag 13 april 2018 om 21:07
    Die jongens weten nog niet wat hun waarschijnelijk te wachten staat positief gezien.Dit heeft weer tijd nodig ,met de rest van de verjonging wat er al staat.Er gaan waarschijnelijk 7 spelers weg van de zomer dus maakje borst maar weer nat.Ik ben benieuwd wat het weer op gaat leveren ,en wat nu de verwachtingen zijn .Het is mooi hoor daar niet van ben er ook best blij mee ,dat onze jeugd nu eens de voorkeur krijgt.Maar ja als er geen fanatisme in zit van af de technise staf ,dan houd ik mijn hard weer vast ,afwachten doen wij al jaren en jaren maar steeds is het net niet of helemaal niet .
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 april 2018 om 22:51
    Succes jongen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord bindt 'krachtige, snelle vleugelspeler' (18): "Heel erg dankbaar"