Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag

Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag

Gepubliceerd: zaterdag 14 april 2018 om 21:31za 14-04-2018 om 21:31

Vitesse heeft in de eerste wedstrijd na het ontslag van Henk Fraser een monsterzege geboekt. Onder leiding van interim-trainer Edward Sturing moest degradatiekandidaat Sparta eraan geloven. Vitesse rekende met maar liefst 7-0 af met de Spartanen.

Sparta maakte vanaf het eerste fluitsignaal geen schijn van kans en keek al na twee minuten spelen tegen een achterstand aan. Thulani Serero schoot een afvallende bal hard en fraai achter doelman Jannik Huth. Vitesse bleef kansen creëren en maakte na twintig minuten spelen ook de 2-0. Roy Beerens krulde de bal achter Huth in de verre hoek en maakte daarmee zijn eerste treffer in Vitesse-dienst.

Sparta kreeg nauwelijks ademruimte en leek het op te geven na de 3-0, die tien minuten later viel. Deze keer was Tim Matavz de doelpuntenmaker, op aangeven van Bryan Linssen. Sparta leek er helemaal niets aan te doen. Vlak voor rust benadeelde Michiel Kramer zijn ploeg behoorlijk door zijn noppen in het gezicht van Alexander Büttner te planten. Het gevolg: een rode kaart en wellicht een forse schorsing voor de spits.

Ook na rust ging Vitesse door met scoren. Linssen was bij de 3-0 van Matavz de aangever, de 4-0 mocht hij zelf maken. Wederom ging daar slecht verdedigen van Sparta aan vooraf. Het leidde tot woede van Dick Advocaat, die zich meerdere keren langs de zijlijn liet zien en zijn frustratie uitte.

Na een voorzet van Mason Mount maakte Matavz zijn tweede treffer van de avond en de 5-0 voor Vitesse. Het Vitesse-publiek genoot met volle teugen en kreeg als kers op de taart ook de 6-0 van Thomas Bruns en de wereldgoal van Linssen cadeau: 7-0. Verder leed werd Sparta bespaard.

Aan de stand verandert er niets. De ploeg van Advocaat blijft zeventiende met 24 punten en heeft nog altijd een voorsprong van vier punten op FC Twente, dat hekkensluiter is met twintig punten. Volgende week neemt Sparta het thuis op tegen NAC Breda. Twente treft PEC Zwolle.

Plaats een reactie

Florian87 +12137
zaterdag 14 april 2018 om 21:33
Gelukkig is het bij 7-0 gebleven en werd het niet zo'n afstraffing wat ooit de stadgenoot uit Rotterdam meemaakte in Eindhoven :D
Vind ik leuk
J Kiprich +18997
zaterdag 14 april 2018 om 21:40
Ja die mislukte smiley maakt het goed. Fijn man, veel geld maar gen prijzen.... Hahahaha, toch?
Vind ik leuk
plein19 +3131
zaterdag 14 april 2018 om 21:59
Blijven genieten. Nog 17 tot hey volgende kampioenschap
Vind ik leuk
Florian87 +12137
zaterdag 14 april 2018 om 22:09
Niet zo snel op dat Feyenoord plassertje van je getrapt voelen, wat laat jij je weer kennen.

Welke smiley moet ik voortaan gebruiken, Kiprich?

:)
;)
xD
:o
:p

Zeg het maar, alles om jou op je wenken te bedienen, ik ben niet zo moeilijk :-)
Vind ik leuk
Smithsonian +43342
zaterdag 14 april 2018 om 22:19
Ze blijven gissen met hun ten hagje.
Vind ik leuk
Het Brein +4776
zaterdag 14 april 2018 om 21:33
Lullig voor Fräser dit, geeft hem denk ik toch een nare bijsmaak (nu kan het wel)..
Vind ik leuk
COYG +8139
zaterdag 14 april 2018 om 21:35
Kan hier toch vrij weinig aan doen. Sparta was zooo ontzettend slecht.
Alweer...
Vind ik leuk
voetbal!!! +9424
zaterdag 14 april 2018 om 21:34
Kramer zijn ze ook tot het einde van het seizoen kwijt. Wat een smeerlap!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:38
Dat mag ik toch hopen, die smeerkees.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:34
Beerens zijn eerste goal. Zegt weer genoeg over zijn rendement :p
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:45
Net als Rashica moet hij voorzetten geven (wat hij ook al heeft gedaan).
Als je naar een vleugelaanvaller kijkt, moet je ook daar naar kijken.
Vind ik leuk
Dezeun +6295
zaterdag 14 april 2018 om 21:35
Wat maakt het uit Twente heeft verloren
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:36
Dikkie Dik, 10 spelers kopen en er nog niets van bakken. Ga lekker weer in Eindhoven werken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 21:37]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 07:14
Met slecht materiaal is het gewoon lastig winnen. In Eindhoven zou Dick gewoon ook kampioen worden
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
zaterdag 14 april 2018 om 21:37
Sparta heeft mazzel dat Twente 4 punten onder hen staat.. Anders waren zij rechtstreeks gedegradeerd..
Vind ik leuk
Spartan +7177
zaterdag 14 april 2018 om 22:54
Mazzel?
Ze hebben toch gewoon 4 punten meer gehaald dan Twente tot nu toe?
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
zaterdag 14 april 2018 om 23:53
Klopt. Sparta loopt ook niet over van kwaliteit. Des te zuurder is die actie van Kramer. Het begon net lekkerder te draaien met hem en Muhren.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
zaterdag 14 april 2018 om 21:37
Het lek is boven.....gefeliciteerd Vitesse!
Vind ik leuk
HansVites +6426
zaterdag 14 april 2018 om 21:37
Goed voor het doelsaldo en eindelijk weer eens een duidelijke overwinning.
Vind ik leuk
Nikos M +11
zaterdag 14 april 2018 om 21:40
Bij f’noord kwam ie met dit soort idiote acties altijd weg, maar Sparta staat niet onder knvb-protectie.
Vind ik leuk
Kopstootje +9505
zaterdag 14 april 2018 om 21:40
Ben bang dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt.
Vind ik leuk
Fan123 +79
zaterdag 14 april 2018 om 21:41
Lag niet aan Sturing of Fraser, als Sparta met zo’n slechte instelling begint vraag je er om. Totaal geen zin of vechtlust om er maar iets van te maken, deze spelers snappen niet waar ze mee bezig zijn...
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:41
Az moet Linssen halen als vervanger voor jahanbaks
Vind ik leuk
Het Brein +4776
zondag 15 april 2018 om 00:15
Staat aan de verkeerde kant! Dan eerder Kuwas..
Vind ik leuk
DrDeef +2351
zaterdag 14 april 2018 om 21:42
Het is voor Michiel nu balen dat van Benthem niet is mee getransfereerd. Die zien we dit seizoen terecht niet meer terug. Achterlijke recidivist.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5598
zaterdag 14 april 2018 om 21:43
Spelers van Sparta mogen zich doodschamen. En gaan het met deze instelling ook niet redden in de playoffs.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2634
zaterdag 14 april 2018 om 21:43
Je weet als Sparta op bezoek komt bij een ploeg die al weken niet heeft gewonnen dan is het feest. Ik had zelf al een grote nederlaag ingecalculeerd. Jammer dat wij niet tegen het Vitesse van Fraser konden spelen. Hadden we misschien kans gehad. Iedereen met een Sparta hart zag dit al mijlenver aankomen. We staan altijd en overal voor lul als er al weken niet gewonnen wordt door de tegenstander. Kramer heeft ons ook flink genaaid en zien we ook niet meer terug. Niet alleen voor Twente is het doek gevallen maar ook voor Sparta. De play offs win je sowieso al bijna nooit en zeker nu niet. Allemaal brandhout wat speelt. Waren 2 (leuke) jaren in de Eredivisie maar we moeten toch echt weer iets nieuws gaan opbouwen in de Jupiler. Het is niet anders.
Vind ik leuk
VA1 +2905
zaterdag 14 april 2018 om 22:37
Haha kon wel lachen om deze zin; jammer dat wij niet tegen het Vitesse van Fraser konden spelen. Gaat wat worden volgend seizoen met Henkie Beton.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2634
zaterdag 14 april 2018 om 22:53
Ja is een wereld van verschil toch haha. Voor Sparta zou een coach met wat meer defensieve kennis geen kwaad kunnen denk ik zo.
Vind ik leuk
Gid010 +714
zaterdag 14 april 2018 om 22:21
Henk Fraser weet niet waaraan hij gaat beginnen volgend jaar. Ze zijn gewend bij Sparta om een 7klapper te krijgen. Zo iets gebeurde ook al op het kasteel.
Kramer introduceert na broodje kroket, de kramer karate veeg trap :)
Met die maat kano kan je moeilijk missen
Vind ik leuk
VA1 +2905
zaterdag 14 april 2018 om 22:41
Kun je nagaan hoe triest de situatie onder Fraser was... onder zijn beleid hadden we vandaag vast en zeker gelijk gespeeld tegen zo'n matige ploeg.
Vind ik leuk
Vak-DD +12391
zaterdag 14 april 2018 om 23:31
Eindelijk weer eens genoten van een wedstrijd van ons cluppie, en vele mooie doelpunten gezien.
Vind ik leuk
Verratti +2303
zaterdag 14 april 2018 om 23:44
Ja, de sfeer was ook goed. Nu was Sparta wel erg slecht, de goals waren in ieder geval mooi.
Vind ik leuk
Rodajc +18664
zaterdag 14 april 2018 om 23:46
Als we morgen zouden winnen een perfect weekend voor mijn clubje!
Vind ik leuk
dezink +1185
zondag 15 april 2018 om 07:34
Dicky zei nog van te voren 8-0 dat kan nooit..
Vind ik leuk
Mari +12489
zondag 15 april 2018 om 08:56
Stel dat Frezer eerder was ontslagen.
Hij heeft het hele jaar kunnen teren op de bekerwinst (van van Wolfswinkel).

Eigenlijk is Sparta de dupe.

Spelers mogen na een bepaalde datum niet meer verkassen, maar trainers wel.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:52
Die Fraser heeft al die tijd als een handrem gewerkt op de selectie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws