Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag

    Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag

    zaterdag 14 april 2018 om 21:31

    Vitesse heeft in de eerste wedstrijd na het ontslag van Henk Fraser een monsterzege geboekt. Onder leiding van interim-trainer Edward Sturing moest degradatiekandidaat Sparta eraan geloven. Vitesse rekende met maar liefst 7-0 af met de Spartanen.

    Sparta maakte vanaf het eerste fluitsignaal geen schijn van kans en keek al na twee minuten spelen tegen een achterstand aan. Thulani Serero schoot een afvallende bal hard en fraai achter doelman Jannik Huth. Vitesse bleef kansen creëren en maakte na twintig minuten spelen ook de 2-0. Roy Beerens krulde de bal achter Huth in de verre hoek en maakte daarmee zijn eerste treffer in Vitesse-dienst.

    Sparta kreeg nauwelijks ademruimte en leek het op te geven na de 3-0, die tien minuten later viel. Deze keer was Tim Matavz de doelpuntenmaker, op aangeven van Bryan Linssen. Sparta leek er helemaal niets aan te doen. Vlak voor rust benadeelde Michiel Kramer zijn ploeg behoorlijk door zijn noppen in het gezicht van Alexander Büttner te planten. Het gevolg: een rode kaart en wellicht een forse schorsing voor de spits.

    Ook na rust ging Vitesse door met scoren. Linssen was bij de 3-0 van Matavz de aangever, de 4-0 mocht hij zelf maken. Wederom ging daar slecht verdedigen van Sparta aan vooraf. Het leidde tot woede van Dick Advocaat, die zich meerdere keren langs de zijlijn liet zien en zijn frustratie uitte.

    Na een voorzet van Mason Mount maakte Matavz zijn tweede treffer van de avond en de 5-0 voor Vitesse. Het Vitesse-publiek genoot met volle teugen en kreeg als kers op de taart ook de 6-0 van Thomas Bruns en de wereldgoal van Linssen cadeau: 7-0. Verder leed werd Sparta bespaard.

    Aan de stand verandert er niets. De ploeg van Advocaat blijft zeventiende met 24 punten en heeft nog altijd een voorsprong van vier punten op FC Twente, dat hekkensluiter is met twintig punten. Volgende week neemt Sparta het thuis op tegen NAC Breda. Twente treft PEC Zwolle.

    Plaats een reactie

    Florian87 +10567
    zaterdag 14 april 2018 om 21:33
    Gelukkig is het bij 7-0 gebleven en werd het niet zo'n afstraffing wat ooit de stadgenoot uit Rotterdam meemaakte in Eindhoven :D
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15298
    zaterdag 14 april 2018 om 21:40
    Ja die mislukte smiley maakt het goed. Fijn man, veel geld maar gen prijzen.... Hahahaha, toch?
    Vind ik leuk
    plein19 +1618
    zaterdag 14 april 2018 om 21:59
    Blijven genieten. Nog 17 tot hey volgende kampioenschap
    Vind ik leuk
    Florian87 +10567
    zaterdag 14 april 2018 om 22:09
    Niet zo snel op dat Feyenoord plassertje van je getrapt voelen, wat laat jij je weer kennen.

    Welke smiley moet ik voortaan gebruiken, Kiprich?

    :)
    ;)
    xD
    :o
    :p

    Zeg het maar, alles om jou op je wenken te bedienen, ik ben niet zo moeilijk :-)
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29438
    zaterdag 14 april 2018 om 22:19
    Ze blijven gissen met hun ten hagje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 22:16
    Naar verluidt wil PSV dat record morgen gaan verbreken ;)
    Vind ik leuk
    Florian87 +10567
    zaterdag 14 april 2018 om 22:18
    Zou wat zijn zeg, pakt Ajax het record van Feyenoord af :D
    Vind ik leuk
    Het Brein +3846
    zaterdag 14 april 2018 om 21:33
    Lullig voor Fräser dit, geeft hem denk ik toch een nare bijsmaak (nu kan het wel)..
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 21:35
    Kan hier toch vrij weinig aan doen. Sparta was zooo ontzettend slecht.
    Alweer...
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8534
    zaterdag 14 april 2018 om 21:34
    Kramer zijn ze ook tot het einde van het seizoen kwijt. Wat een smeerlap!
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 21:38
    Dat mag ik toch hopen, die smeerkees.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 21:34
    Beerens zijn eerste goal. Zegt weer genoeg over zijn rendement :p
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 09:45
    Net als Rashica moet hij voorzetten geven (wat hij ook al heeft gedaan).
    Als je naar een vleugelaanvaller kijkt, moet je ook daar naar kijken.
    Vind ik leuk
    Dezeun +4297
    zaterdag 14 april 2018 om 21:35
    Wat maakt het uit Twente heeft verloren
    Vind ik leuk
    Grappenman +156
    zaterdag 14 april 2018 om 21:35
    Er heerst een grimmig sfeertje in huize Fraser!
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 21:36
    Dikkie Dik, 10 spelers kopen en er nog niets van bakken. Ga lekker weer in Eindhoven werken.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 21:37]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 07:14
    Met slecht materiaal is het gewoon lastig winnen. In Eindhoven zou Dick gewoon ook kampioen worden
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25332
    zaterdag 14 april 2018 om 21:37
    Sparta heeft mazzel dat Twente 4 punten onder hen staat.. Anders waren zij rechtstreeks gedegradeerd..
    Vind ik leuk
    Spartan +6406
    zaterdag 14 april 2018 om 22:54
    Mazzel?
    Ze hebben toch gewoon 4 punten meer gehaald dan Twente tot nu toe?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25332
    zaterdag 14 april 2018 om 23:53
    Klopt. Sparta loopt ook niet over van kwaliteit. Des te zuurder is die actie van Kramer. Het begon net lekkerder te draaien met hem en Muhren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88858
    zaterdag 14 april 2018 om 21:37
    Het lek is boven.....gefeliciteerd Vitesse!
    Vind ik leuk
    HansVites +4593
    zaterdag 14 april 2018 om 21:37
    Goed voor het doelsaldo en eindelijk weer eens een duidelijke overwinning.
    Vind ik leuk
    Nikos M +12
    zaterdag 14 april 2018 om 21:40
    Bij f’noord kwam ie met dit soort idiote acties altijd weg, maar Sparta staat niet onder knvb-protectie.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8074
    zaterdag 14 april 2018 om 21:40
    Ben bang dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt.
    Vind ik leuk
    Fan123 +69
    zaterdag 14 april 2018 om 21:41
    Lag niet aan Sturing of Fraser, als Sparta met zo’n slechte instelling begint vraag je er om. Totaal geen zin of vechtlust om er maar iets van te maken, deze spelers snappen niet waar ze mee bezig zijn...
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 21:41
    Az moet Linssen halen als vervanger voor jahanbaks
    Vind ik leuk
    Het Brein +3846
    zondag 15 april 2018 om 00:15
    Staat aan de verkeerde kant! Dan eerder Kuwas..
    Vind ik leuk
    DrDeef +1611
    zaterdag 14 april 2018 om 21:42
    Het is voor Michiel nu balen dat van Benthem niet is mee getransfereerd. Die zien we dit seizoen terecht niet meer terug. Achterlijke recidivist.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2608
    zaterdag 14 april 2018 om 21:43
    Spelers van Sparta mogen zich doodschamen. En gaan het met deze instelling ook niet redden in de playoffs.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1439
    zaterdag 14 april 2018 om 21:43
    Je weet als Sparta op bezoek komt bij een ploeg die al weken niet heeft gewonnen dan is het feest. Ik had zelf al een grote nederlaag ingecalculeerd. Jammer dat wij niet tegen het Vitesse van Fraser konden spelen. Hadden we misschien kans gehad. Iedereen met een Sparta hart zag dit al mijlenver aankomen. We staan altijd en overal voor lul als er al weken niet gewonnen wordt door de tegenstander. Kramer heeft ons ook flink genaaid en zien we ook niet meer terug. Niet alleen voor Twente is het doek gevallen maar ook voor Sparta. De play offs win je sowieso al bijna nooit en zeker nu niet. Allemaal brandhout wat speelt. Waren 2 (leuke) jaren in de Eredivisie maar we moeten toch echt weer iets nieuws gaan opbouwen in de Jupiler. Het is niet anders.
    Vind ik leuk
    VA1 +1563
    zaterdag 14 april 2018 om 22:37
    Haha kon wel lachen om deze zin; jammer dat wij niet tegen het Vitesse van Fraser konden spelen. Gaat wat worden volgend seizoen met Henkie Beton.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +1439
    zaterdag 14 april 2018 om 22:53
    Ja is een wereld van verschil toch haha. Voor Sparta zou een coach met wat meer defensieve kennis geen kwaad kunnen denk ik zo.
    Vind ik leuk
    Gid010 +679
    zaterdag 14 april 2018 om 22:21
    Henk Fraser weet niet waaraan hij gaat beginnen volgend jaar. Ze zijn gewend bij Sparta om een 7klapper te krijgen. Zo iets gebeurde ook al op het kasteel.
    Kramer introduceert na broodje kroket, de kramer karate veeg trap :)
    Met die maat kano kan je moeilijk missen
    Vind ik leuk
    VA1 +1563
    zaterdag 14 april 2018 om 22:41
    Kun je nagaan hoe triest de situatie onder Fraser was... onder zijn beleid hadden we vandaag vast en zeker gelijk gespeeld tegen zo'n matige ploeg.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11023
    zaterdag 14 april 2018 om 23:31
    Eindelijk weer eens genoten van een wedstrijd van ons cluppie, en vele mooie doelpunten gezien.
    Vind ik leuk
    Verratti +1898
    zaterdag 14 april 2018 om 23:44
    Ja, de sfeer was ook goed. Nu was Sparta wel erg slecht, de goals waren in ieder geval mooi.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    zaterdag 14 april 2018 om 23:46
    Als we morgen zouden winnen een perfect weekend voor mijn clubje!
    Vind ik leuk
    dezink +1168
    zondag 15 april 2018 om 07:34
    Dicky zei nog van te voren 8-0 dat kan nooit..
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    zondag 15 april 2018 om 08:56
    Stel dat Frezer eerder was ontslagen.
    Hij heeft het hele jaar kunnen teren op de bekerwinst (van van Wolfswinkel).

    Eigenlijk is Sparta de dupe.

    Spelers mogen na een bepaalde datum niet meer verkassen, maar trainers wel.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 10:52
    Die Fraser heeft al die tijd als een handrem gewerkt op de selectie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag