Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag

Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag

zaterdag 14 april 2018 om 21:31

Vitesse heeft in de eerste wedstrijd na het ontslag van Henk Fraser een monsterzege geboekt. Onder leiding van interim-trainer Edward Sturing moest degradatiekandidaat Sparta eraan geloven. Vitesse rekende met maar liefst 7-0 af met de Spartanen.

Sparta maakte vanaf het eerste fluitsignaal geen schijn van kans en keek al na twee minuten spelen tegen een achterstand aan. Thulani Serero schoot een afvallende bal hard en fraai achter doelman Jannik Huth. Vitesse bleef kansen creëren en maakte na twintig minuten spelen ook de 2-0. Roy Beerens krulde de bal achter Huth in de verre hoek en maakte daarmee zijn eerste treffer in Vitesse-dienst.

Sparta kreeg nauwelijks ademruimte en leek het op te geven na de 3-0, die tien minuten later viel. Deze keer was Tim Matavz de doelpuntenmaker, op aangeven van Bryan Linssen. Sparta leek er helemaal niets aan te doen. Vlak voor rust benadeelde Michiel Kramer zijn ploeg behoorlijk door zijn noppen in het gezicht van Alexander Büttner te planten. Het gevolg: een rode kaart en wellicht een forse schorsing voor de spits.

Ook na rust ging Vitesse door met scoren. Linssen was bij de 3-0 van Matavz de aangever, de 4-0 mocht hij zelf maken. Wederom ging daar slecht verdedigen van Sparta aan vooraf. Het leidde tot woede van Dick Advocaat, die zich meerdere keren langs de zijlijn liet zien en zijn frustratie uitte.

Na een voorzet van Mason Mount maakte Matavz zijn tweede treffer van de avond en de 5-0 voor Vitesse. Het Vitesse-publiek genoot met volle teugen en kreeg als kers op de taart ook de 6-0 van Thomas Bruns en de wereldgoal van Linssen cadeau: 7-0. Verder leed werd Sparta bespaard.

Aan de stand verandert er niets. De ploeg van Advocaat blijft zeventiende met 24 punten en heeft nog altijd een voorsprong van vier punten op FC Twente, dat hekkensluiter is met twintig punten. Volgende week neemt Sparta het thuis op tegen NAC Breda. Twente treft PEC Zwolle.

Plaats een reactie

zaterdag 14 april 2018 om 21:33
Gelukkig is het bij 7-0 gebleven en werd het niet zo'n afstraffing wat ooit de stadgenoot uit Rotterdam meemaakte in Eindhoven :D
Vind ik leuk
J Kiprich +11179
zaterdag 14 april 2018 om 21:40
Ja die mislukte smiley maakt het goed. Fijn man, veel geld maar gen prijzen.... Hahahaha, toch?
Vind ik leuk
plein19 +834
zaterdag 14 april 2018 om 21:59
Blijven genieten. Nog 17 tot hey volgende kampioenschap
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:09
Niet zo snel op dat Feyenoord plassertje van je getrapt voelen, wat laat jij je weer kennen.

Welke smiley moet ik voortaan gebruiken, Kiprich?

:)
;)
xD
:o
:p

Zeg het maar, alles om jou op je wenken te bedienen, ik ben niet zo moeilijk :-)
Vind ik leuk
Teo Smith +17957
zaterdag 14 april 2018 om 22:19
Ze blijven gissen met hun ten hagje.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:16
Naar verluidt wil PSV dat record morgen gaan verbreken ;)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:18
Zou wat zijn zeg, pakt Ajax het record van Feyenoord af :D
Vind ik leuk
Het Brein +2853
zaterdag 14 april 2018 om 21:33
Lullig voor Fräser dit, geeft hem denk ik toch een nare bijsmaak (nu kan het wel)..
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:35
Kan hier toch vrij weinig aan doen. Sparta was zooo ontzettend slecht.
Alweer...
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:39
Fräser,had bij de 1-0 er 3 verdedigers in geflikkert.
Lekker fris Vitesse,eindelijk weer genoten.
Vind ik leuk
VA1 +535
zaterdag 14 april 2018 om 22:34
Haha ja echt...
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:34
Kramer zijn ze ook tot het einde van het seizoen kwijt. Wat een smeerlap!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:38
Dat mag ik toch hopen, die smeerkees.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:34
Beerens zijn eerste goal. Zegt weer genoeg over zijn rendement :p
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:45
Net als Rashica moet hij voorzetten geven (wat hij ook al heeft gedaan).
Als je naar een vleugelaanvaller kijkt, moet je ook daar naar kijken.
Vind ik leuk
Dezeun +1600
zaterdag 14 april 2018 om 21:35
Wat maakt het uit Twente heeft verloren
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:35
Er heerst een grimmig sfeertje in huize Fraser!
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:36
Dikkie Dik, 10 spelers kopen en er nog niets van bakken. Ga lekker weer in Eindhoven werken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 april 2018 om 21:37]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 07:14
Met slecht materiaal is het gewoon lastig winnen. In Eindhoven zou Dick gewoon ook kampioen worden
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:37
Sparta heeft mazzel dat Twente 4 punten onder hen staat.. Anders waren zij rechtstreeks gedegradeerd..
Vind ik leuk
Spartan +4290
zaterdag 14 april 2018 om 22:54
Mazzel?
Ze hebben toch gewoon 4 punten meer gehaald dan Twente tot nu toe?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 23:53
Klopt. Sparta loopt ook niet over van kwaliteit. Des te zuurder is die actie van Kramer. Het begon net lekkerder te draaien met hem en Muhren.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:37
Het lek is boven.....gefeliciteerd Vitesse!
Vind ik leuk
Dicky +13088
zaterdag 14 april 2018 om 21:38
Het lek is pleite ;)
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:39
Was een verstopping, is verholpen. Wij zijn nu in strijd met jullie.
Vind ik leuk
HansVites +3710
zaterdag 14 april 2018 om 21:37
Goed voor het doelsaldo en eindelijk weer eens een duidelijke overwinning.
Vind ik leuk
Dicky +13088
zaterdag 14 april 2018 om 21:38
Allereerst even een vraag aan J.Staatsen. Jij beweerde 2 weken geleden dat Vitesse bewust van Roda verloor om jouw clubje te laten degraderen in verband met tv geld. Hoe past deze uitslag in het evil masterplan dat Vitesse heeft uitgedacht om jouw club te laten degraderen?
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:41
Ja dat was ook voor mij 1 van de sickste complottheorieen van de laatste tijd. Sloeg nergens op.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:40
Bij f’noord kwam ie met dit soort idiote acties altijd weg, maar Sparta staat niet onder knvb-protectie.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:40
Ben bang dat 1 zwaluw nog geen zomer maakt.
Vind ik leuk
Fan123 +17
zaterdag 14 april 2018 om 21:41
Lag niet aan Sturing of Fraser, als Sparta met zo’n slechte instelling begint vraag je er om. Totaal geen zin of vechtlust om er maar iets van te maken, deze spelers snappen niet waar ze mee bezig zijn...
Vind ik leuk
Dicky +13088
zondag 15 april 2018 om 17:00
Had Fräser nog op de bank gezeten dan had het 1-0, 2-0 of 1-1 geworden. Fräser werkt verlammend op een elftal. Ik ben benieuwd hoe jullie volgend seizoen over Fräser praten. In Den Haag en Arnhem heeft hij geen fans. Sterkte de komende wedstrijden.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:41
Az moet Linssen halen als vervanger voor jahanbaks
Vind ik leuk
Het Brein +2853
zondag 15 april 2018 om 00:15
Staat aan de verkeerde kant! Dan eerder Kuwas..
Vind ik leuk
Dicky +13088
zondag 15 april 2018 om 03:11
Vitesse moet Mitso halen voor het geval dat Serero vertrekt.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:52
Gaat wel veel geld kosten maar dat zal een echte aanwinst voor Vitesse zijn!
Vind ik leuk
Dicky +13088
zondag 15 april 2018 om 12:57
Mwa.
Vind ik leuk
DrDeef +846
zaterdag 14 april 2018 om 21:42
Het is voor Michiel nu balen dat van Benthem niet is mee getransfereerd. Die zien we dit seizoen terecht niet meer terug. Achterlijke recidivist.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:43
Spelers van Sparta mogen zich doodschamen. En gaan het met deze instelling ook niet redden in de playoffs.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 21:43
Je weet als Sparta op bezoek komt bij een ploeg die al weken niet heeft gewonnen dan is het feest. Ik had zelf al een grote nederlaag ingecalculeerd. Jammer dat wij niet tegen het Vitesse van Fraser konden spelen. Hadden we misschien kans gehad. Iedereen met een Sparta hart zag dit al mijlenver aankomen. We staan altijd en overal voor lul als er al weken niet gewonnen wordt door de tegenstander. Kramer heeft ons ook flink genaaid en zien we ook niet meer terug. Niet alleen voor Twente is het doek gevallen maar ook voor Sparta. De play offs win je sowieso al bijna nooit en zeker nu niet. Allemaal brandhout wat speelt. Waren 2 (leuke) jaren in de Eredivisie maar we moeten toch echt weer iets nieuws gaan opbouwen in de Jupiler. Het is niet anders.
Vind ik leuk
VA1 +535
zaterdag 14 april 2018 om 22:37
Haha kon wel lachen om deze zin; jammer dat wij niet tegen het Vitesse van Fraser konden spelen. Gaat wat worden volgend seizoen met Henkie Beton.
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:53
Ja is een wereld van verschil toch haha. Voor Sparta zou een coach met wat meer defensieve kennis geen kwaad kunnen denk ik zo.
Vind ik leuk
Dicky +13088
zondag 15 april 2018 om 10:30
Met Fräser heb je het hele seizoen een wisselende opstelling, en samenstelling in het veld en loopt het elftal als los zand op het veld. Ik ben benieuwd hoe Sparta fans volgend seizoen praten nadat Fräser een paar maanden aanwezig is. Ik Den Haag en Arnhem zijn er maar weinig mensen positief over deze man.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 18:35
We gaan het meemaken, ik denk dat het wel een match is voor zowel Fraser als Sparta.
Vind ik leuk
Dicky +13088
zondag 15 april 2018 om 03:13
Klote jongen, succes de komende tijd.
Vind ik leuk
Gid010 +492
zaterdag 14 april 2018 om 22:21
Henk Fraser weet niet waaraan hij gaat beginnen volgend jaar. Ze zijn gewend bij Sparta om een 7klapper te krijgen. Zo iets gebeurde ook al op het kasteel.
Kramer introduceert na broodje kroket, de kramer karate veeg trap :)
Met die maat kano kan je moeilijk missen
Vind ik leuk
zaterdag 14 april 2018 om 22:36
Is ook de eerst wedstrijd na Fraser ontslag dus logisch dat het de grootste zege ooit is na Fraser ontslag. Nu is de vraag of ze ooit een grotere zege hebben gevierd, maar de kop zal de lading wel dekken. Vitesse boekt de grootste zege ooit. Dit gebeurde in de eerste wedstrijd na ontslag van Henk Fraser.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:03
Grootste zege ooit, dus niet grootste van het seizoen of van na Fräser. We hebben in de eredivisie gewoon nog nooit met 7-0 gewonnen in Arnhem.
Vind ik leuk
VA1 +535
zaterdag 14 april 2018 om 22:41
Kun je nagaan hoe triest de situatie onder Fraser was... onder zijn beleid hadden we vandaag vast en zeker gelijk gespeeld tegen zo'n matige ploeg.
Vind ik leuk
Gustavo +1279
zaterdag 14 april 2018 om 22:52
Zo dan.

Heel klein signaaltje naar Fräser.
Vind ik leuk
Dicky +13088
zondag 15 april 2018 om 10:25
Fräser, tja ik ben hem al vergeten. Maar beter ook.
Vind ik leuk
Vak-DD +10169
zaterdag 14 april 2018 om 23:31
Eindelijk weer eens genoten van een wedstrijd van ons cluppie, en vele mooie doelpunten gezien.
Vind ik leuk
Verratti +1159
zaterdag 14 april 2018 om 23:44
Ja, de sfeer was ook goed. Nu was Sparta wel erg slecht, de goals waren in ieder geval mooi.
Vind ik leuk
Dicky +13088
zondag 15 april 2018 om 17:10
Vitesse is lekker op schot dit weekend. Waar Vitesse 1 met maar liefst 7-0 van Sparta won winnen de beloften vanmiddag met 9-2 van ADO 20. UNA heeft verloren dus de beloften staan nu 5 punten los van de nummer twee.
Vind ik leuk
Vak-DD +10169
zondag 15 april 2018 om 20:31
Netjes van de beloften.
Vind ik leuk
Rodajc +6820
zaterdag 14 april 2018 om 23:46
Als we morgen zouden winnen een perfect weekend voor mijn clubje!
Vind ik leuk
dezink +650
zondag 15 april 2018 om 07:34
Dicky zei nog van te voren 8-0 dat kan nooit..
Vind ik leuk
Mari +4452
zondag 15 april 2018 om 08:56
Stel dat Frezer eerder was ontslagen.
Hij heeft het hele jaar kunnen teren op de bekerwinst (van van Wolfswinkel).

Eigenlijk is Sparta de dupe.

Spelers mogen na een bepaalde datum niet meer verkassen, maar trainers wel.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:52
Die Fraser heeft al die tijd als een handrem gewerkt op de selectie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Horroravond voor arm Sparta: Vitesse boekt grootste zege ooit na Fraser-ontslag