PEC ziet concurrentie dichterbij komen na nieuw gelijkspel tegen Excelsior

    PEC ziet concurrentie dichterbij komen na nieuw gelijkspel tegen Excelsior

    zaterdag 14 april 2018 om 22:34

    PEC Zwolle en Excelsior hebben elkaar zaterdagavond in evenwicht gehouden. Met het gelijkspel zal PEC op basis van de eerste helft ongetwijfeld niet tevreden zijn.

    De wedstrijd werd na achttien minuten spelen opengebroken door Youness Mokhtar, die de bal hard en subtiel in de kruising achter doelman Kristinsson schoot. Excelsior bakte er in Zwolle weinig van en liet PEC bepalen wat er gebeurde. De Zwollenaren kregen meerdere kansen om de wedstrijd nog voor de rust te beslissen, maar zonder succes. Kansen van Saymak en Parzyszek werden om zeep geholpen.

    Vlak na de rust kwam Excelsior via de strafschopstip op gelijke hoogte. Kingsley Ehizibue legde Levi Garcia in het strafschopgebied neer, waarna Mike van Duinen het buitenkansje vanaf elf meter benutte: 1-1. De goal gaf de Kralingers moed, want Excelsior was in de tweede helft een stuk beter dan in de eerste. PEC had het met name in de slotfase moeilijk en kwam er nog maar weinig uit. Het beslissende doelpunt viel echter niet meer.

    In de strijd om een play-off-ticket kan PEC drie duels voor het einde nog wel een zege gebruiken. De ploeg van John van 't Schip staat met 44 punten op de zevende plek, maar nummer acht sc Heerenveen en nummer negen ADO Den Haag hebben slechts één puntje minder. Excelsior staat met 39 punten op plek tien.

    Plaats een reactie

    elmagico070 +20380
    zaterdag 14 april 2018 om 22:35
    Goed gedaan Excelsior!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3637
    zaterdag 14 april 2018 om 22:37
    Genoeg kansen, te weinig gescoord en een hele goedkope penalty tegen gekregen. Wat een mafkees die scheidsrechter. Lekker laten fluiten bij de amateurs.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 14 april 2018 om 22:38
    Die kan er echt niks van, belachelijk dat hij in de eredivisie mag fluiten.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1904
    zaterdag 14 april 2018 om 22:38
    Goede eerste helft en slechte tweede. Al met al wel veel meer kansen gehad en gelijk gespeeld door onterechte strafschop.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12145
    zaterdag 14 april 2018 om 22:40
    Die strafschop was echt een aanfluiting, maar Zwolle doet daarna ook geen hol meer. Jammer dit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 22:40
    Net Sjakie swart gesproken. Hij is woest! Deze wedstrijd dient opnieuw gespeeld te worden wegens een onterechte strafschop van Excelsior
    Vind ik leuk
    Pec010 +1904
    zaterdag 14 april 2018 om 22:41
    Een hele vreemde wissel om Ondaan voor Piotr te brengen.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1478
    zaterdag 14 april 2018 om 22:42
    Pec is toe aan een echte goede nummer 9
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 april 2018 om 22:50
    PEC Zwolle slaagt er na de winterstop niet in om haar Dr Jekyll and Mr Hyde imago van zich af te schudden.

    De lichtvoetige en mercurial Ryan Thomas man of the match.

    Het gemis van een genadeloze spits komt opnieuw pijnlijk aan het licht.

    Het gejank op het arbitrale kwartet leg ik naast me neer.
    Vind ik leuk
    Tossa +2089
    zaterdag 14 april 2018 om 23:13
    Pfff, wat een wedstrijd weer...
    Die wissel Piotr->Ondaan snapt niemand, denk ik. Die laatste is echt een aanfluiting.
    Namli had het vandaag niet, dat kan.
    Eerste helft was aardig, excelsior kon niets. Zo jammer dat de kansen dan wederom niet afgemaakt worden!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PEC ziet concurrentie dichterbij komen na nieuw gelijkspel tegen Excelsior