Broedertwist bij PSV-Ajax: 'Toen zoiets: het zou mooi zijn als Siem het doet'

Broedertwist bij PSV-Ajax: 'Toen zoiets: het zou mooi zijn als Siem het doet'

zondag 15 april 2018 om 08:02

George de Jong weet een ding zeker: hij kan aan het eind van het seizoen zoon Luuk of zoon Siem feliciteren met het Eredivisie-kampioenschap. De vader van de PSV'er en Ajacied denkt dat de Eindhovenaren het afmaken.

"Ik verwacht dat PSV kampioen wordt. Het zou mooi zijn als dat zondag is. Maar als dat niet lukt, verwacht ik dat ze het alsnog wel redden", zegt de voormalig volleybalinternational tegen Omroep Brabant. "Het zou in totaal de achtste keer zijn dat een van de twee kampioen wordt. Siem is het al vier keer geweest, voor Luuk zou het de vierde keer zijn. Mooi verdeeld."

"En het went niet hoor. Iedere keer blijft het speciaal", gaat George de Jong verder. "Siem heeft een dipje in zijn carrière. Hij heeft pech gehad met blessures en begint nu weer echt terug te komen. En ook Luuk heeft het lastig gehad. Dan leef je mee. Als er dan zo'n finalewedstrijd komt, waar ze allebei kunnen spelen, dat is mooi."

De familie De Jong heeft geen voorkeur. "Het is anders dan in 2011. Toen was Luuk dat jaar ervoor kampioen met FC Twente geworden en zat Ajax al lange tijd zonder titel. Toen hadden we zoiets: het zou mooi zijn als Siem het doet."

Poll

Wat wordt PSV - Ajax?

(15033 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 08:07
Mooi voor een vader om dit 8x mee te maken.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:36
De polonaise wordt al gelopen in Eindhoven, hoe laat arriveren de figuranten uit Amsterdam voor het schavot?
Vind ik leuk
Itsese +2635
zondag 15 april 2018 om 11:00
Absoluut. Goed zaad!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 08:07
Hoe komt het toch dat zijn ene zoon prima op zijn benen kan staan en de andere bij een windvlaag al omvalt?
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 08:08]
Vind ik leuk
Mdam +341
zondag 15 april 2018 om 08:22
Evenwichtsorgaan van Luuk werkt niet mee..
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:11
Luuk heeft zich weten te wapenen tegen die niks kunnende verdedigers.
Alleen met hangen kunnen ze luuk afstoppen en dan moet je gewoon gaan liggen.
Pingel niks meer niks minder simpel als dat.
Top gedaan door luuk zoals elke spits zou doen.
Alleen als het psv is dan is het ineens slecht.
Heerlijk die misgunning van anderen.
Psv is gewoon de beste.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:43
Zelfs Jezus ziet dat als er niks gebeurd hij ook gaat liggen. En zielig kijken en veel zeuren, dat werkt prima....PSV houdt toch van mannelijk voetbal?? Van het fluiten van Nijhuis waarbij je in de Arena 2 collega's het veld uit mag schoppen zonder ook maar een kaart?? Dat mag je alleen niet bij een speler van PSV doen begrijp ik??
Elke wedstrijd 10 penals voor beide teams dus.....en een hele hoop kaarten, ook voor beide teams natuurlijk!! Als voetbal geen contactsport meer mag zijn kunnen jullie beter gaan korfballen of zo!!
Vind ik leuk
Itsese +2635
zondag 15 april 2018 om 11:02
Wauw, Je haalt gelijk Jezus erbij! :p
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:04
Hij ook, hij noemt zichzelf jezusisvoorpsv....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:20
Mannen voetbal wordt er al jaren niet meer gespeeld.
Bij sommige zit hun haar nog goed na de wedstrijd.
Voetbal is een grote toneelschool geworden waar veels teveel geld in omgaat. Als je je daar niet een beetje aan aanpast zal het nederlandse voetbal nog meer afglijden,zo was het net als met de nederlandse voerbalschool.
Allang achterhaald.
We zijn met ze alle afgegleden naar dit niveau omdat we telang zijn blijven hangen aan het oude.
Psv is wakker geworden en kijk hoe de rest reageert hierop.
Prachtig psv is simply the best.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:22
Ik mag toch hopen dat voetbal het altijd wint van theater en matenaaierij!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:28
Dat hoop ik ook ,maar wordt wakker en kijk om je heen.
Hoop dat met de videoscheidsrechter het allemaal wat minder gaat worden.
Maar als ik dan lees dat de pl tegen stemt vindt ik dat ongelooflijk.
Maarja de rijke zijn niet gebaat bij eerlijk spel natuurlijk.
Kijk naar de nieuwe opzet van de cl.
Een grote zwendel.
Geld is de bron van alle kwaad.
Zelfs een leuk spelletje wordt er door omzeep geholpen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 12:31
Gedeeltelijk eens, al hoef je dat duikelen en kaartennaaien natuurlijk niet te doen....het is een keus en je wordt er blijkbaar kampioen mee....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:09
Vergeet u ook meneertje huntelaar niet. Die doet ook niet anders,die is geen haar beter met vuil spel.
Had meer van huntelaar verwacht. Hij probeert zo zijn tekortkomingen goed te maken. Huntelaar onwaardig ,hij kan beter stoppen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:13
Tja, hij kan beter bij elk contact gaan liggen....had hij ook 9 penalty's kunnen nemen en was hij topscorer geweest...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:22
Onzin want hij is degene die juist uitdeeld.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:27
Zeker, dat zeg ik. Hij moet gaan liggen bij elk contact....als er op de beelden maar te zien is dat het shirtje geraakt wordt, dan is het een terechte penalty...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 15:49
Dat is jammer genoeg wel de realiteit vandaag.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:25
En als ajax het doet is het matennaaien,grappig
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 08:08
Ik begreep dat het een grote wens was om samen op het veld te staan in een kampioenswedstrijd. Nou, dat is gelukt...mits Siem speelt
Vind ik leuk
Marco S +3077
zondag 15 april 2018 om 08:10
Jonge jonge wat een nieuws
Vind ik leuk
Marco S +3077
zondag 15 april 2018 om 08:11
Vader van sar komt niet in de krant? Vierde seizoen dat Edwin zonder coach er een bende van maakte
Vind ik leuk
PSVFU +103
zondag 15 april 2018 om 09:14
Is de vader van vd sar een olifant? ?
Vind ik leuk
jaja_PSV +31590
zondag 15 april 2018 om 10:30
Kan goed, gezien de flaporen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 08:11
Het is te hopen dat de broedertwist niet uitmondt in een handgemeen. Dan is Siem weer geblesseerd!
Vind ik leuk
Utca030 +5239
zondag 15 april 2018 om 08:14
Kom op PSV, vandaag kampioen worden. 3-0
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:45
Zou lullig zijn als PSV geen kampioen wordt hè?? Voor niks al die punten weggegeven....
Vind ik leuk
Itsese +2635
zondag 15 april 2018 om 11:05
Zou toch gewoon lullig zijn voor jou? Toch ieder jaar de beste, maat al 4 jaar geen kampioenschap......
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 11:05]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:17
Ik slaap er wel om hoor... ik had het liever anders gezien, dat wel. Ajax moet zich eens gaan beseffen dat het seizoen (helaas) al in het eerste weekend van Augustus begint....
Na de eerste wedstrijden in Europa en tegen Heracles, toen Sanchez het niet kon opbrengen om te spelen, was het seizoen al verloren....Met Sanchez hadden we i.i.g in de EL doorgegaan en de eerste wedstrijd niet verloren. Hij heeft dus een jaar geholpen en een jaar verkloot.....Ajax heeft er te laat op ingespeeld, door geen linksback te halen en de rest van het team op orde te hebben!!
Ook het geval Nouri heeft natuurlijk niet geholpen..
Vind ik leuk
Itsese +2635
zondag 15 april 2018 om 14:08
Aaah ok, dus de schuld van Sanchez en Nouri? Ieder jaar het zelfde met jullie... smoesjes...
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 14:09]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:17
Tuurlijk, het is de schuld van Nouri...die zichzelf deze dramatische toestand toebedeelt.... mafklapper!! dat zeg ik toch niet dat het zijn schuld is?? Maar jij denkt dat het meehelpt in de voorbereiding met allemaal tieners?? Sanchez is wel schuldig met dat gelul van ïk kan niet spelen want ik ben met een transfer bezig" Wat een bullshit is dat!! Zorg dat de club die je dat podium heeft gegeven netjes achterlaat!! Nu moest Zeefuik erin tegen Rosenborg....
Vind ik leuk
Itsese +2635
zondag 15 april 2018 om 15:43
Hennug:p succes vanavond!
Vind ik leuk
Mauritz +604
zondag 15 april 2018 om 08:17
Ik hoop dat Siem en de rest van ajax welbdeverehaagvhebben geoefend deze week, is al laf dat Swart er niet bij durft te zijn.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 08:37
Dan praat je ook wel over de meeste hypocriete ajax lafbek of all times....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:16
Of je vernederd PSV in eigen huis net als in de Arena. En het Ajax syndroom neemt alleen maar toe. Ik ga ervan uit dat de Politie het druk krijgt rond half 7 om de zatte boertjes te troosten
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 08:42
Vader De Jong heeft wel heel weinig vertrouwen in Psv zeg.
Als je nu nog zegt ,"ik verwacht dat Psv kampioen word".Als ze het nu niet worden ,dan kunnen ze beter stoppen met voetballen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:04
Siem en Luuk 2 broers en zo verschillend, onvoorstelbaar. Siem de sportieve eervolle voetballer tegenover Luuk de nationale jankerd van Nederland. Er is maar 1 conclusie mogelijk, dit verwerpelijke gedrag wordt aangeleerd in Eindhoven.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 09:24]
Vind ik leuk
Romario9 +7852
zondag 15 april 2018 om 09:10
Nog onvoorstelbaarder is een tweeling met een leeftijdsverschil van 1,5 jaar
Vind ik leuk
PSVFU +103
zondag 15 april 2018 om 09:15
????
Vind ik leuk
Romario9 +7852
zondag 15 april 2018 om 09:17
Luuk en Siem zijn geen tweeling
Vind ik leuk
PSVFU +103
zondag 15 april 2018 om 09:39
Nee dat weet ik daarom vond ik je opmerking grappig.
Vind ik leuk
BB040 +101
zondag 15 april 2018 om 09:06
Als je een zoon bij psv hebt spelen en de andere bij ajax dan ben je eigenlijk elk jaar al zo goed als zeker dat een van de twee kampioen gaat worden.
Vind ik leuk
Romario9 +7852
zondag 15 april 2018 om 09:07
Hoelang duurt dat “dipje” van Siem nu al? Jaartje of 5?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 09:22
PSV heeft hem inderdaad geen goed gedaan.
Vind ik leuk
PSVFU +103
zondag 15 april 2018 om 09:40
Maakte toch een leuke goal in de arena
Vind ik leuk
Romario9 +7852
zondag 15 april 2018 om 09:42
Zelfs PSV heeft ‘m niet kunnen oplappen inderdaad. Zowel voor als na dat jaartje PSV lijkt ie altijd ziek, zwak of misselijk. Jammer. Sympathieke gast wel.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:47
Zei je nou "WEL een sympathieke gast??
Vind ik leuk
Romario9 +7852
zondag 15 april 2018 om 11:04
Ik vind Siem best wel sympathiek ja, zeker voor een Ajacied.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:18
Ik bedoelde je vindt Siem wel sympathiek en Luuk niet... Snap ik wel, ik heb hetzelfde. Als Luuk lacht kijkt hij nog steeds verdrietig en verongelijkt....
Vind ik leuk
Romario9 +7852
zondag 15 april 2018 om 21:14
Lastige taal he, dat Nederlands? Vooral voor een Fries, kan ik me voorstellen...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:19
Wie zegt dat ik Fries ben en wie zegt dat Friezen niet de Nederlandse taal beheersen? Ik ben geboren vlakbij Arnhem, ik woon alleen in Friesland. Ondanks dat ik in Groningen werk spreek ik wel vloeiend Fries. We zijn een landelijk opererend bedrijf maar hebben wel heel veel klanten in Friesland, best handig dus. Maar Romario was ook niet zo goed in Nederlands toch?? Heb je niet een feestje te vieren trouwens?? Gefeliciteerd met het kampioenschap!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 10:58
Zou heel mooi zijn als Siem PSV een pootje ligt vandaag, deed die vorig seizoen in de Arena met PSV. Tijd om dat gelijk te trekken!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 11:07
Siem heeft een dipje, geweldig. Siem heeft een groot dipje bedoel je
Vind ik leuk
Gid010 +489
zondag 15 april 2018 om 11:50
Het is mooi als Siem het doet in eigen goal. Vertel Hugo dat het ook mooi is, als Sparta nog een zevenklapper om de oren krijgt :)
Vind ik leuk
FACT +1901
zondag 15 april 2018 om 14:32
'Toen hadden we zoiets'

Wat is dat nou toch voor 'Nederlands'?!

'Ik heb zoiets van'.....

HOU DAAR NOU EENS MEE OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Broedertwist bij PSV-Ajax: 'Toen zoiets: het zou mooi zijn als Siem het doet'