Ten Hag ziet Van Gaal op tribune zitten: Wat mij dat doet? Het doet me deugd

Ten Hag ziet Van Gaal op tribune zitten: "Wat mij dat doet? Het doet me deugd"

zondag 15 april 2018 om 14:11

Erik ten Hag was tussen 2013 en 2015 trainer van Bayern München II. Een kijkje in de Duitse keuken leerde hem veel. Ten Hag, sinds de winter aan het roer in Amsterdam, ziet gelijkenissen tussen Ajax en Bayern.

"Bayern München en Ajax zijn op dit moment onvergelijkbare grootheden, maar ze hebben één ding gemeen: het zijn clubs die in eigen land niemand onverschillig laten", vertelt Ten Hag aan Het Parool. "In Nederland ben je vóór Ajax of je bent tegen. Daar zit niets tussenin. Als coach van de tegenstander is dat makkelijk: je hoeft je spelers niet te motiveren om tegen Ajax alles uit de kast te halen."

"En zeker niet als coach van FC Utrecht, waar ik heb gewerkt. Vóór mijn komst naar Utrecht hoorde ik dat mensen van die club het seizoen geslaagd vonden als werd gewonnen van Ajax. Ik vind dat onbegrijpelijk. Ik verloor liever twee keer van Ajax en dat ik de rest won, dan andersom."

Ten Hag krijgt soms de kritiek dat hij een verdedigende coach is. "Maar als je weet waar ik vandaan kom, hoe ik ben opgeleid als voetballer, wie mijn voorbeelden zijn als trainer, dan valt dat niet te rijmen. Het past ook niet bij Ajax, een defensieve trainer." Vorige week zag hij Louis van Gaal op de tribune zitten tijdens Ajax - Heracles Almelo (1-0). "Dat is leuk, en goed, want hij is Ajacied. Wat dat met mij doet? Het doet me deugd."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 14:16
Ze spreken beide goed Engels.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:17
:D
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:21
Voor Rood-Wit gezongen
Vol man'lijke kracht
Een lied met ons allen
want eendracht maakt macht
Wij trekken ten strijde
Een strijd vol van vree
Vooruit nu Rood-Witten
Vooruit PSV #PSVAJA
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:23
Ik kopieert het effe van jou? Goed?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:23
Tuurlijk!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:17
Ajax zit in een leerzaam proces stapjes bij stapjes komt hij naar een doel en dat is plaats 2 het ultieme doel en prijs voor Ajax ..
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:19
Wat een bluffertje is het ook.

Ik weet niet waarom maar heb een pesthekel aan deze gast! Is geen winnaar en zal het ook niet worden.

Vind ik leuk
Ajacied_8 +2846
zondag 15 april 2018 om 14:21
Ik zou de statistieken wel eens willen zien hoe vaak hij een aanvaller eruit haalde en er een middenvelder voor in bracht. Of met een middenvelder als spits beginnen. Volgens mij elke wedstrijd tot nu toe.
Hij neemt gewoon een voorsprong op 4-4-2 te gaan spelen volgend seizoen.
Vind ik leuk
Utca030 +5279
zondag 15 april 2018 om 14:28
Seizoen is geslaagd als we van Ajax winnen dat zeker. Maar voor de rest willen ook gewoon punten halen, dus je loopt beetje dom te lullen ten hag.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:30
Ajax blijft natuurlijk groot. Daar kan geen boer iets aan veranderen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:35
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. PSV is in de 21e eeuw gewoon de voetbalhoofdstad van Nederland.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:36
Daar krijgen jullie een stempeltje voor.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:39
Fout! Wederom een schaal
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:40
Voetbalhoofdstad. Omdat je wat meer titels hebt deze eeuw? Laat me niet lachen
Vind ik leuk
Utca030 +5279
zondag 15 april 2018 om 15:25
Was groot stelt geen kut meer voor.
Vind ik leuk
Pvm9 +349
zondag 15 april 2018 om 14:30
Tot nu toe heeft hij alleen zijn Engels overgenomen
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 14:30
Die neemt volgend jaar het stokje over denk ik. Is nu al aan het inventariseren :p
Vind ik leuk
ajax1973 +1822
zondag 15 april 2018 om 15:07
matige trainer die ten hag met hem als trainer geen vertrouwen in de wedstrijden met psv en az
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 15:25
Opgeleid als voetballer. Twente graafschap RKC en Utrecht. Want die spelen heel aanvallend?
Vind ik leuk
Hugo59 +1335
zondag 15 april 2018 om 16:15
Vanmiddag 2-3
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ten Hag ziet Van Gaal op tribune zitten: "Wat mij dat doet? Het doet me deugd"