Cocu nog niet klaar na derde kampioenschap: Ik heb gewoon een contract

    Cocu nog niet klaar na derde kampioenschap: "Ik heb gewoon een contract"

    zondag 15 april 2018 om 20:11

    Phillip Cocu werd zondag voor de derde keer landskampioen als trainer van PSV. Met vijf dienstjaren is hij de langstzittende trainer in de Eredivisie, maar aan afscheid nemen denkt hij nog niet. Dat zegt hij in gesprek met FOX Sports na de ruime overwinning op Ajax.

    "Stabiliteit typeert ons seizoen. Het collectief heeft de titel behaald", analyseert Cocu het nog lopende seizoen, waarin PSV voor de 24ste keer beslag wist te leggen op de schaal. "Ze zijn gedurende het seizoen echt een team geworden. Ze gingen voor elkaar door het vuur, in goede maar ook in moeilijke tijden. Ik ben heel trots op dit team."

    "Ik heb gewoon een contract, dus dat loopt door. Het wordt alleen maar mooier", zegt de oefenmeester over zijn eigen toekomst, waarna hij snel weer overgaat op de behaalde hoofdprijs. "Dit heb ik ook als speler nooit meegemaakt. Natuurlijk gaat het om de titel, tegen wie je die binnenhaalt maakt in principe niet zo uit. Maar zo is het wel heel mooi om te doen."

    Plaats een reactie

    Psv1989 +1795
    zondag 15 april 2018 om 20:13
    Held!!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:16
    LEKKER BROEDAAHHSSSS KAAAAAMOOONNN
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:22
    Onze held als speler en trainer
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:13
    In 4 jaar tijd 3x kampioen. Heel knap gedaan van PSV.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +38009
    zondag 15 april 2018 om 20:13
    Langstzittende trainer in de eredivisie. Das misschien nog wel de kern.
    Waar je veel te vaak - ook of misschien wel vooral bij Ajax - ziet dat er snel spelers en trainers worden afgeserveerd...

    Luuk de Jong: Cocu heeft hem toch steeds weer vertrouwen gegeven. En zie nu. By far de beste spits in de eredivisie.
    Cocu: had echt kut periodes. Toch nooit omstreden geweest lijkt het.

    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:16
    TUIRLIJKK

    FEEEEEEESTT
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42569
    zondag 15 april 2018 om 20:17
    Luuk en Cocu zijn bepalend voor PSV. Ik hoop echt dat Luuk blijft, ik zit niet te wachten op 6 of 10mio.
    Luuk moet.blijven!

    PS tekenend dat Brands niet zeker weet of hij het warme PSV wel wil verlaten voor Everton.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88851
    zondag 15 april 2018 om 20:13
    Doet het gewoon naar behoren en pakt als trainer prijzen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:23
    Precies midden hij was als speler al een held en nu als trainer
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18372
    zondag 15 april 2018 om 20:14
    Gelijk heeft ie. Lekker van genieten
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12081
    zondag 15 april 2018 om 20:15
    Ook zo lekker voor de Cocu critici dit! ! !
    Ik heb altijd in hem gelooft.
    Proost.
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:20
    In het begin van het seizoen wilde het merendeel dat hij zou vertrekken, nu trekt hij terecht een lange neus na iedereen, niemand had dit verwacht met Cocu aan het roer aan het begin van het seizoen.
    Als je wint heb je vrienden....rijen dik
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29429
    zondag 15 april 2018 om 20:21
    Wie het laatst lacht lacht het best;).
    Vind ik leuk
    Busk +1215
    zondag 15 april 2018 om 20:42
    Ik hoop dat Cocu volgend seizoen ideeën heeft om met PSV potten te breken in Europa. Want daar zijn we wel erg aan toe. Een beetje resultaat op Europees niveau.
    Geldt voor allen die zich plaatsen voor Europees voetbal.
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1161
    zondag 15 april 2018 om 20:50
    Zoals Ajax vorig jaar? Zou PSV dat trouwens ook graag zien doen, daar niet van. Zo'n jaar als dit waar alle Nederlandse clubs afgaan in Europa zit ik niet op te wachten.
    Vind ik leuk
    alaaf +722
    zondag 15 april 2018 om 20:43
    Toptrainer! Geef ‘m een contract voor 10 jaar!
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 20:44
    Echte topclub zonder franje met toptrainer en gewoon de beste ploeg!
    Vind ik leuk
    Kuip +6945
    zondag 15 april 2018 om 20:54
    Cocu is gewoon een heel matige trainer. Het voetbal van PSV lijkt nergens op en Cocu is niet in staat gebleken er een swingend geheel van te maken.
    Waarom iedereen hosanna schreeuwt over Cocu is mij een raadsel.
    In Nederland strijden (behalve vorig seizoen) altijd slechts twee clubs om het kampioenschap. Als een van de twee een seizoen allerbelabberdst presteert wordt de ander automatisch kampioen. Dus het is absoluut geen prestatie om kampioen van Nederland te worden. PSV en Cocu moeten zich schamen dat ze al vroeg uit het bekertournooi en vooral uit Europa zijn geknikkerd. Met name dat laatste door twee keer te verliezen van een clubje uit Kroatië is te schandalig voor woorden.
    Een kinderhand is tegenwoordig snel gevuld in ons land. Gefeliciteerd PSV met deze bovenmenselijke prestatie....
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 22:02
    Cocu ik ben trots op je geweldige dag vandaag
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:03
    Pracht vent
    Vind ik leuk
    Bizzy +20041
    zondag 15 april 2018 om 23:43
    Ruud v. Nistelrooij werd helemaal gek van blijdschap. Mooi gezicht.
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    maandag 16 april 2018 om 02:40
    Seizoen 2017/2018: Psv werd onderschat.
    Luuk de Jong werd onderschat.
    Bergwijn werd onderschat.
    Hendrix werd onderschat.
    En de bescheiden Cocu werd onderschat.
    In de tussentijd smeedde hij een hecht scorend team.
    Vind ik leuk
    Aspers +455
    maandag 16 april 2018 om 07:59
    Yes!! Nog een seizoen op de counter thuis tegen Excelsior!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cocu nog niet klaar na derde kampioenschap: "Ik heb gewoon een contract"