Cocu nog niet klaar na derde kampioenschap: Ik heb gewoon een contract

Cocu nog niet klaar na derde kampioenschap: "Ik heb gewoon een contract"

zondag 15 april 2018 om 20:11

Phillip Cocu werd zondag voor de derde keer landskampioen als trainer van PSV. Met vijf dienstjaren is hij de langstzittende trainer in de Eredivisie, maar aan afscheid nemen denkt hij nog niet. Dat zegt hij in gesprek met FOX Sports na de ruime overwinning op Ajax.

"Stabiliteit typeert ons seizoen. Het collectief heeft de titel behaald", analyseert Cocu het nog lopende seizoen, waarin PSV voor de 24ste keer beslag wist te leggen op de schaal. "Ze zijn gedurende het seizoen echt een team geworden. Ze gingen voor elkaar door het vuur, in goede maar ook in moeilijke tijden. Ik ben heel trots op dit team."

"Ik heb gewoon een contract, dus dat loopt door. Het wordt alleen maar mooier", zegt de oefenmeester over zijn eigen toekomst, waarna hij snel weer overgaat op de behaalde hoofdprijs. "Dit heb ik ook als speler nooit meegemaakt. Natuurlijk gaat het om de titel, tegen wie je die binnenhaalt maakt in principe niet zo uit. Maar zo is het wel heel mooi om te doen."

Plaats een reactie

Psv1989 +743
zondag 15 april 2018 om 20:13
Held!!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:16
LEKKER BROEDAAHHSSSS KAAAAAMOOONNN
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:22
Onze held als speler en trainer
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:13
In 4 jaar tijd 3x kampioen. Heel knap gedaan van PSV.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:13
Langstzittende trainer in de eredivisie. Das misschien nog wel de kern.
Waar je veel te vaak - ook of misschien wel vooral bij Ajax - ziet dat er snel spelers en trainers worden afgeserveerd...

Luuk de Jong: Cocu heeft hem toch steeds weer vertrouwen gegeven. En zie nu. By far de beste spits in de eredivisie.
Cocu: had echt kut periodes. Toch nooit omstreden geweest lijkt het.

Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:16
TUIRLIJKK

FEEEEEEESTT
Vind ik leuk
jaja_PSV +31887
zondag 15 april 2018 om 20:17
Luuk en Cocu zijn bepalend voor PSV. Ik hoop echt dat Luuk blijft, ik zit niet te wachten op 6 of 10mio.
Luuk moet.blijven!

PS tekenend dat Brands niet zeker weet of hij het warme PSV wel wil verlaten voor Everton.
Vind ik leuk
#KeizerIn +2951
zondag 15 april 2018 om 20:26
Ik vind Luuk de Jong niet de beste spits van de ED. Weghorst en Sol vind ik beter.

Ajax had gewoon nog 4 jaar door moeten gaan met Keizer. Ten Hag moeten we wel zo snel mogelijk lozen!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:13
Doet het gewoon naar behoren en pakt als trainer prijzen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:23
Precies midden hij was als speler al een held en nu als trainer
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:14
Gelijk heeft ie. Lekker van genieten
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:15
Ook zo lekker voor de Cocu critici dit! ! !
Ik heb altijd in hem gelooft.
Proost.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:20
In het begin van het seizoen wilde het merendeel dat hij zou vertrekken, nu trekt hij terecht een lange neus na iedereen, niemand had dit verwacht met Cocu aan het roer aan het begin van het seizoen.
Als je wint heb je vrienden....rijen dik
Vind ik leuk
Teo Smith +17963
zondag 15 april 2018 om 20:21
Wie het laatst lacht lacht het best;).
Vind ik leuk
#KeizerIn +2951
zondag 15 april 2018 om 20:22
Cocu is een geweldige trainer! Met niet het beste materiaal toch vrij gemakkelijk kampioen geworden. Heeft natuurlijk deels te maken met het falende beleid door bijv Keizer te ontslaan en zo'n slechte trainer aantestellen. Of met zoveel vermogen zo slechte aankopen te doen. Ook die Bandé weer middelmaat. Maar ondanks dat geweldige prestatie van Cocu!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:27
Het heeft niet alleen met Ajax te maken. Wie had gedacht dat Feyenoord zo slecht was. In het begin waren zij met Ajax toch echt de favoriet.
Cocu heeft het desalniettemin helemaal zelf gedaan. De beste coach uit Nederland sinds jaren. Pakt waarschijnlijk nog veel punten ook. Die eindigen dik in de 80 punten. Dat aantal zegt genoeg. Al waren de rest slecht PSV was alsnog beter geweest met deze tactiek!
Vind ik leuk
#KeizerIn +2951
zondag 15 april 2018 om 20:35
Ik zeg ook deels met Ajax. Keizer had Ajax makkelijk kampioen gemaakt. Keizer had het goed voor elkaar. Begin lastig met Nouri en Keizer was nog vrij onervaren, maar laatste weken: 3-0 PSV, 8-0 NAC, 2-1 AZ, 5-1 Roda enz... waren erg goed! PSV heeft het erg goed gedaan met het materiaal wat ze hebben en zijn terechte kampioen!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:50
Maar ja PSV heeft ook niet veel punten laten liggen sindsdien. En Ajax zou onder Keizer ook wel punten laten liggen. Dan zou PSV alleen later kampioen worden. Want jullie zeggen altijd dat je makkelijk kampioen zou worden, maar dat is al jaren niet meer zo makkelijk gegaan.
Vind ik leuk
#KeizerIn +2951
zondag 15 april 2018 om 21:25
Ik denk als we zo bleven spelen en de ploeg kwam ook steeds meer invorm ADO en Vitesse sws gewonnen hadden en tegen hetzelfde hadden gedaan als in de thuis wedstrijden. Ook Utrecht hadden we anders aangepakt (weet niet of we op dat veld gewonnen hadden). Bovendien zou het spel wel veel aantrekkelijker zijn.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:29
Klopt, maar zeggen dat alles makkelijk zou gaan weet je niet. En je moet er voorzichtig mee zijn. Dan zorg je alleen maar meer voor te hoge verwachtingen voor jezelf.
Vind ik leuk
Busk +1062
zondag 15 april 2018 om 20:42
Ik hoop dat Cocu volgend seizoen ideeën heeft om met PSV potten te breken in Europa. Want daar zijn we wel erg aan toe. Een beetje resultaat op Europees niveau.
Geldt voor allen die zich plaatsen voor Europees voetbal.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:50
Zoals Ajax vorig jaar? Zou PSV dat trouwens ook graag zien doen, daar niet van. Zo'n jaar als dit waar alle Nederlandse clubs afgaan in Europa zit ik niet op te wachten.
Vind ik leuk
alaaf +68
zondag 15 april 2018 om 20:43
Toptrainer! Geef ‘m een contract voor 10 jaar!
Vind ik leuk
iceman +668
zondag 15 april 2018 om 20:43
Cocu blijft gewoon. Hij weet ook wel dat er een enorm getalenteerde lichting jeugd spelers aan zit te komen. Zitten een aantal pareltjes tussen. Genoeg perspectief dus. Datzelfde geld voor Marcel Brands. Ze hebben toch iets neer gezet waar PSV de komende jaren de vruchten van kan plukken. Daarom zie ik Brands ook niet vertrekken.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:44
Echte topclub zonder franje met toptrainer en gewoon de beste ploeg!
Vind ik leuk
Kuip +4670
zondag 15 april 2018 om 20:54
Cocu is gewoon een heel matige trainer. Het voetbal van PSV lijkt nergens op en Cocu is niet in staat gebleken er een swingend geheel van te maken.
Waarom iedereen hosanna schreeuwt over Cocu is mij een raadsel.
In Nederland strijden (behalve vorig seizoen) altijd slechts twee clubs om het kampioenschap. Als een van de twee een seizoen allerbelabberdst presteert wordt de ander automatisch kampioen. Dus het is absoluut geen prestatie om kampioen van Nederland te worden. PSV en Cocu moeten zich schamen dat ze al vroeg uit het bekertournooi en vooral uit Europa zijn geknikkerd. Met name dat laatste door twee keer te verliezen van een clubje uit Kroatië is te schandalig voor woorden.
Een kinderhand is tegenwoordig snel gevuld in ons land. Gefeliciteerd PSV met deze bovenmenselijke prestatie....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:02
Cocu ik ben trots op je geweldige dag vandaag
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:03
Pracht vent
Vind ik leuk
Bizzy +13380
zondag 15 april 2018 om 23:43
Ruud v. Nistelrooij werd helemaal gek van blijdschap. Mooi gezicht.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 02:40
Seizoen 2017/2018: Psv werd onderschat.
Luuk de Jong werd onderschat.
Bergwijn werd onderschat.
Hendrix werd onderschat.
En de bescheiden Cocu werd onderschat.
In de tussentijd smeedde hij een hecht scorend team.
Vind ik leuk
Aspers +362
maandag 16 april 2018 om 07:59
Yes!! Nog een seizoen op de counter thuis tegen Excelsior!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu nog niet klaar na derde kampioenschap: "Ik heb gewoon een contract"