'Genant' Ajax krijgt opdonder: 'Vier jaar prachtige cijfers, vier jaar armoede'

'Genant' Ajax krijgt opdonder: 'Vier jaar prachtige cijfers, vier jaar armoede'

zondag 15 april 2018 om 20:48

Ajax krijgt een flinke veeg uit de pan van Ajax-watcher Freek Jansen. De journalist van Voetbal International denkt niet dat alleen trainer Erik ten Hag schuldig is aan de sportieve malaise, maar vooral de clubleiding.

"Het is gewoon wéér niet bij Ajax. Vier jaar op rij prachtige cijfers op de bank en vier jaar op rij armoede op het veld", zegt Jansen tegen VI. "Hoe genant die vertoning op het veld was, zo genant is het al jarenlang binnen de club. Ik mag aannemen dat ze ervan leren. Ze mogen toch wel een keer een prijs pakken? Het is vier jaar geleden. De keuzes die gemaakt werden, zijn verschrikkelijk slecht uitgepakt."

"Neem de keuze om Keizer eruit te gooien en Ten Hag aan te stellen. Daarvoor hebben ze Bosz weggejaagd. Dat is de domste keuze die Ajax in de afgelopen decennia gemaakt heeft. Overmars zei in september: nee, Keizer moet weg, want we willen Ten Hag. Het voetbal werd iets beter en de speler waren positief over Keizer. Dan gooien ze hem eruit. Een paar maanden later sta je tien punten achter."

Jansen richt zich vervolgens tot de clubleiding van Ajax. "Qua spelersbeleid is het totaal warrig geweest. Er was geen spits, geen buitenspeler, geen linksback. Ook op dat vlak is het niet goed geweest, maar ze hadden wel een volle bankrekening. Het geeft aan dat deze clubleiding niet in staat is om een selectie samen te stellen, die een prijs kan pakken."

"Het kan een keer een jaartje gebeuren, maar dit is structureel. Ajax is vier jaar lang prijsloos. Dan kun je naar een trainer kijken, maar ik denk dat het probleem veel dieper zit. Deze clubleiding is niet goed genoeg om met Ajax succes te hebben."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 20:49
De crisis is begonnen... Proost:)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:51
Geld zat joh! Daar ging het toch ook om?

Iedereen juicht het toe, hier op VP en nu is het ineens een probleem?

Kapitaal moet op het veld staan! Dan win je nog eens wat ;)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:55
Die Freek Jansen is ook een opportuun mannetje. Sinds Ten Hag ten tonele is gekomen mag hij halen wat er te halen valt.

Daarnaast geeft Ajax zelf aan dat er deze zomer nog verschillende spelers bij gaan komen.

Met Keizer was het niet te doen omdat hij zelf bijna aan het huilen was als ze een kritische vraag stelden, Ten Hag kan je niet afrekenen op 1 seizoen.

Desalniettemin weer een verloren seizoen.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:13
Als er een iemand bijna moet huilen bij een moeilijke vraag is het ten hag wel...
Vind ik leuk
cj_fey +3225
zondag 15 april 2018 om 21:15
Half seizoen....
En Keizer mocht afgerkend worden... ?
Het voetbal onder Keizer gaf wel een positieve gedachte, ondanks het moeilijke begin.
Ten Hag lijkt het niet te kunnen bewerkstelligen...

Maar goed ik ben maar een aanhanger van een andere club (die het dit jaar nog vele malen slechter doet)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:36
Aanhanger van een andere club of niet, het is altijd fijn om een reactie te lezen die reëel is. Of het nou een half jaar is of niet, Ajax speelde een stuk leuker voetbal voordat ten hag kwam onder Keizer en hij moest eruit. Ik zeg Ten Hag —-> EXIT, met de staart tussen de benen. Samen met vd Sar, zoals hij een half jaar geleden gezegd heeft. Cruijff Jr binnen halen en opnieuw beginnen. Is de enige oplossing denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 09:18
Ja late we weer een nieuwe trainer nemen...

Nog meer onrust.

Selectie gewoon upgraden.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 18:24
Ja idd een andere trainer. Geef mij één pluspuntje wat ten hag heeft bereikt bij Ajax in een half jaar. 1 dingetje dat verbeterd is.....
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 21:04
Geen voorbereiding, geen elftal dat hij kan kneden, onrust vanwege wissel en meteen druk op de ketel omdat je achter staat. Ja, ideale formule om te starten.

Hij heeft laten zien dat hij het wel kan, geef nu in godsnaam iemand de tijd ipv dat opportune gelul.

Zo simpel, je kan de spelers ook gewoon wat verwijten.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 21:42
O maar ik verwijt het de spelers net zo goed. Hun instelling was, zeker de laatste wedstrijden, niet optimaal. En of Erik nou wel of geen voorbereiding heeft gehad, hij deed het best bij subtoppers, maar een topclub is geen subtopper. Vertel mij nou eens wat hij heeft verbeterd in het team, dat was mijn eerste vraag.

Het mag dan geen ideale formule zijn om te starten, maar je moet als coach van een topclub gelijk presteren. Doe je dat niet na een half jaar, en zeker als het alleen maar slechter gaat tja, dan weet je dat er gemopper en boe-geroep gaat komen. Is toch niet heel moeilijke rekensom toch? 1en 1 is 2
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 21:57
Hij heeft Ziyech weer aan het draaien gekregen, rust gezorgd qua opstelling (onder Keizer iedere week anders) en er op gestaan dat er een knappe LB kwam.

Ajax heeft in de wedstrijden dat ze punten verloren handenvol kansen gehad om voor te komen en te winnen. Hij heeft enorme pech gehad dat die kansen niet werden benut.

Om die reden, niet eens om dat ik fan van hem ben, zeg ik; 'geef hem een kans'.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 22:30
Dan nog vind ik dat het sinds zijn aanstelling alleen maar slechter is geworden. Bovendien kan hij niet omgaan met de pers, en lijkt het voor mijn gevoel heel erg alsof de spelers hem niet heel serieus nemen.
Maar goed ik denk dat wij hierin gewoon teveel van mening verschillen, en dat mag gelukkig ook toch? Wat er ook gaat gebeuren we zien wel hoe het aankomende seizoen loopt. Ik hoop dat zowel Ajax als Psv de poulefase van de CL halen, al is het alleen maar voor het totale nederlandse voetbal!

Fijne avond man ;-)
Vind ik leuk
woensdag 18 april 2018 om 09:07
Daar kunnen wij het dan wel over eens zijn! En Feyenoord en AZ knallen in de EL.
Vind ik leuk
woensdag 18 april 2018 om 10:53
Zou heel fijn zijn ja :-)
Vind ik leuk
JustH +7611
woensdag 18 april 2018 om 09:55
Klopt, tegen Heracles 30 doelpogingen.
Vind ik leuk
JustH +7611
woensdag 18 april 2018 om 09:53
Keizer is door die zelfde stukjes schrijvers met de grond gelijk gemaakt.
Vind ik leuk
Sanuk +1075
maandag 16 april 2018 om 04:52
Klopt geef tenhag 3 seizoenen de tijd.
Vind ik leuk
:O +1555
zondag 15 april 2018 om 21:14
Dat word smullen. Ik ga er maar eens goed voor zitten. Bier en zoutjes erbij.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:49
In alles de mindere van PSV, op het geld na..
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:50
Ze hebben ook meer babbels
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:51
Excuses, daar heb je helemaal gelijk in!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:50
Beurs genoteerd bedrijf. Geld is belangrijker dan kampioen worden. Eerst van de beurs af en weer een voetbalclub worden. De Arena zal wel nog leger zijn donderda tegen VVV.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:01
En jullie zijn een triest gemeentelijk clubje dat allang failliet had moeten zijn in 2010. Maar ja overeind gehouden met schandalige staatssteun!
Vind ik leuk
Jur74 +5435
zondag 15 april 2018 om 21:12
Bart, de staatssteun waar jij het over hebt is door de EC in Brussel onderzocht en er is geconstateerd dat het géén staatssteun betreft.
Vind ik leuk
Chucky +201
zondag 15 april 2018 om 21:13
Eeeh Bartje...ook zo genoten?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:52
Arm Bartje. Ik ben niet voor PSV. Maar ik gun het hun wel meer dan Ajax. Fijne avond verder.
Vind ik leuk
100%PSV +1390
zondag 15 april 2018 om 21:58
Ook voor Bartje zijn de druiven zuur. In de slimste regio van Europa gaan wij bij een financiële crisis creatief te werk. In A’dam komen ze niet verder dan het ontslaan/wegpesten van nieuwe trainers en het aankopen van nog meer nieuwe spelers. Van enige zelfreflectie is geen enkele sprake en de typische A’damse ongepaste arrogantie viert hoogtij!
Vind ik leuk
markus040 +2306
zondag 15 april 2018 om 22:32
bartjeeee trieste internet supporter
ajax heeft dit jaar net zoveel bereikt als jij in het leven
helemaal niks
ik en vele anderen lachen bart de stumperd gewoon keihard uit en schijten daarna in je rotte bek
ik blijf jou vernederen tot augustus
WIJ ZIJN KAMPIOEN EN BART LEKKER NIET
weltruste bart
pak je pilletjes maar en blijf een jaar in coma
misschien dat jullie volgend jaar weer mee mogen doen
Vind ik leuk
Garrie +3145
maandag 16 april 2018 om 02:23
Bart een kneus ok, maar jij zet jezelf met één bericht naast hem neer. Mag hopen dat je veel teveel gedronken had toen je deze onzin typte..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:49
7 PSV supporters hebben een stadionverbod gekregen omdat ze twee weken geleden onschuldige studenten belaagden. triest volk daar in Eindhoven. Dus jullie hebben geen enkele recht om over het vuurwerk van gisteren te zeiken!
Vind ik leuk
JustH +7611
woensdag 18 april 2018 om 09:58
Dat bedoel ik Markus, zo ben je en zo zit je in elkaar. Vals!
Vind ik leuk
markus040 +2306
woensdag 18 april 2018 om 10:05
bij ajacieden die gewoon normaal doen reageer ik normaal
ajacieden zoals bart die alleen maar haten en het zelfs over pedofilie hebben stamp ik de grond in op deze manier
dat is heel simpel
en dat jij de dingen goedkeurt die bart allemaal hier op vp zet zegt eigenlijk al genoeg over jouw karakter justh
Vind ik leuk
JustH +7611
woensdag 18 april 2018 om 10:07
Keur ik die goed dan?
En dan veroordeel je mijn karakter?
Vreemd. Maar dat ben jij.
Vind ik leuk
markus040 +2306
woensdag 18 april 2018 om 10:12
lees dan maar eens een keer wat die medesupporter van jou hier allemaal op vp pleurt
en dan noem jij mij vals na mijn reactie
dat betekent dus dat je zijn gedrag gewoon goedkeurt ofniet
anders had je ook wel iets over hem gezegt
zoals ik al zei , ik reageer normaal op normale ajacieden
hij heeft hier nog nooit iets op vp gezet zonder te schelden op psv
ik sta dus in zijn geval voor 100% achter mijn reactie
Vind ik leuk
JustH +7611
woensdag 18 april 2018 om 11:36
Keur ik het goed, is de vraag.
Nee natuurlijk niet.
Ik reageer op jou, op je uitspraken altijd.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:48
Daar is Bart weer maar Bart moet je niet serieus nemen heeft een ernstige beperking
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:47
En jij bent een rotmongool! Internetheld
Vind ik leuk
Sanuk +1075
maandag 16 april 2018 om 04:55
Ik snap je frustaties, al 4 jaar helemaal niets en PSV 3 keer kampioen laatste 4 jaar.
Vind ik leuk
Ruud40 +9602
zondag 15 april 2018 om 20:50
Het gaat maar door en maar door
Jaar na jaar na jaar

Dus nee, ze leren er niet van
Vind ik leuk
Decimius +2381
zondag 15 april 2018 om 20:58
Welkom in onze wereld.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
zondag 15 april 2018 om 20:51
Freek heeft hier toch echt een punt.
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
zondag 15 april 2018 om 21:01
Freek wil vooral makkelijk scoren.
Van een Ajax watcher verwacht ik wel iets meer.
Vorig jaar een EL finale en één punt achter de kampioen. Hoezo armoede op het veld.
Dat er dit jaar fouten zijn gemaakt is duidelijk, maar vorig jaar was half Europa enthousiast over Ajax.
Bosz laten gaan was de grootste fout van de afgelopen decennia. Dan mag ik aannemen dat het aannemen van Bosz, door deze directie, een uitstekende beslissing was, maar daar hoor je hem dan weer niet over.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
zondag 15 april 2018 om 21:25
Klopt. #PeterBoszin :-)
Vind ik leuk
#Keizerout +15050
zondag 15 april 2018 om 21:36
Van een Ajax watcher namens VI verwacht ik gewoon net iets meer dan van een boze emotionele supporter die betaalt om naar binnen te mogen.

En als het komend seizoen niks wordt kunnen we hem wat mij betreft bellen.
Vind ik leuk
Sanuk +1075
maandag 16 april 2018 om 04:59
En de grootste fout dit jaar was Keizer ontslaan onder druk van het publiek en wat gefrusteerde internet supporters net als jij.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:51
Een puinzooi daar in Amsterdam. En gotaal overklast.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:53
Gotaal overklast idd...
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3319
zondag 15 april 2018 om 20:51
Ik roep dit al 3 jaar Freek. Sinds Jonk weg moest. Toen wist je al dat het fout zat daar.

Het duurt heel lang voor het bij de rest doordrong, maar misschien was dit debacle van vandaag wel de druppel voor vele.
Vind ik leuk
Mass +3450
zondag 15 april 2018 om 20:52
Dat mag je concluderen...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:52
De reactie van Ziyech is hét grote probleem van Ajax
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 00:46
Heb soms het idee dat Ziyech het probleem is in het elftal; Alles lijkt rond hem te draaien. Ja, hij is 'de technische man, en hij zet de lijntjes uit'...

'uit', maar ze eindigen nooit ergens. Er is zélden eens een Ziyech die die mooie voorzetten geeft, of die aanval tiki-taka even opzet bv, nee T is altijd Ziyech, 1-2tje, en Ziyech.....naast...

iets van.. 50-60 schoten dit seizoen al. waar in minstens 1 op de 5(3!) gevallen, hij ipv eigen succes, een medespeler had bediendt, dit bíjna zeker een goal had opgeleverd.
Veels te egoistisch, vééls te veel voor zichzelf aan het voetballen...

Mahi bij Groningen net zo...

Is dit een trend of zo met die 'Marokkaanse Nederlandse-voetballers'?
Vind het wel frappant iig...
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zondag 15 april 2018 om 20:54
Als de trend zich doorzet van de laatste 20 jaar dan is PSV de recordkampioen van nederland over 20 jaar van nu. Blijkbaar roepen ze in Amsterdam dat ze betere spelers hebben maar weten ze in Eindhoven betere teams neer te zetten. Dat is uiteindelijk belangrijker dan goede spelers.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:05
Eh dat is niet helemaal waar. In die tijd sprokkelde PSV er 10 en Ajax er 6. Je loopt er dus met nog 20 jaar, 4 in. Terwijl je er 9 achter staat. Over 40 jaar kom je eindelijk in de buurt.
Vind ik leuk
FSCeara +6809
zondag 15 april 2018 om 21:38
Dat klopt . Maar het gaat iig wel hard. Had gedacht dat PSV nog achterhaald zou worden maar ze hebben prima stand gehouden en vandaag goed afgemaakt. Hopelijk doen er volgend jaar wat meer teams mee om de apanning erin te houden.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:54
Omgekeerde telfort reclame is dat ajax
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:54
Ik als Feyenoorder heb genoten van een prachtige middag! Denk dat dit de grootste vernedering van ajaks ooit was en daar heb ik gewoon van genoten. Ik walg gewoon van de arrogantie. Zelfs nu na de wedstrijd nog zegt zyech dat Ajaks de beste is! Waar haalt hij die onterechte arrogantie vandaan? Meeste geld van Europa en al 4 jaar geen 1 prijs! Zelfs az en vitesse doen het dus beter! Heerlijk dat de arrogantie afgestraft wordt! Gefeliciteerd psvers en bedankt PSV!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:57
Het zegt wel iets dat jullie zover achter dit Ajax staan, jullie hebben nog minder recht van spreken dan wij met de slechtste titelverdediging sinds AZ had toen DSB omviel...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:59
Maat je weet toch wel dat je 4 jaar op rij geen prijs hebt gewonnen in de eredivisie, terwijl je t meeste geld van europa hebt...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:13
Ah ja, Ajax is duidelijk rijker dan andere Europese clubs zoals Real, Bayern, Barça of een willekeurige Engelse club. Fijne avond nog.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:14
Ja hoor.. die staan allemaal dik en dik in het rood!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:23
Hoe snel jij telkens op mij reageert zegt alles over je...
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:26
Gebruik jij nog een telegram of een postduif ofzo dan?
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:27]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:59
Wat ben jij een trieste lulhannes! Ik hoop dat AZ jullie komende zondag vernedert en dan zingen wij ook helemaal niets in Rotjeknor met jullie zielige vierde plaats. Achterlijke mongool kakkerlak
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:01
Helemaal niets? We hebben al een prijs hoor dit seizoen.. de JOHAN CRUIFF schaal nota bene!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:03
DAT IS GEEN PRIJS! DE FRUITSCHAAL!!!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:06
Ow sorry. Raar dat hij dan bij jullie in de prijzenkast staat en op de prijzenlijst.. maarja die lijst is natuurlijk wel wat gedateerd nu dus kan zijn dat ie nog afgestoft en aangepast moet worden
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:09
Respectloos naar een prijs die is vernoemd naar de grootste Nederlandse voetballer ooit. Ook nog eens een ajacied.
Vind ik leuk
Chucky +201
zondag 15 april 2018 om 21:15
Een Bartje...verder alles goed?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:50
Beperking
Vind ik leuk
JustH +7611
woensdag 18 april 2018 om 10:02
Vernedering? na 2 wedstrijden is het 3-3.
Waar gaat dit toch over?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:55
'Er was geen spits'
Gestopt met lezen. Je kan Ajax veel verwijten, maar dat is echt ongelofelijke onzin. Je kan Overmars niet verwijten dat Dolberg en Huntelaar zo tegenvallen dit jaar.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:55
Het hele idee van Cruijff word vermoord. Alleen gerichte aankopen, alleen als er in eigen jeugd niet beter loopt. Die Deense rechtsback is zo slecht. Ik weet zeker dat er een betere in de jeugd rond loopt. En die gozer uit België die nu geen bal meer raakt. Weet zeker dat er in de jeugd een betere loopt. En zo zijn en komen er nog meer. Koop ervaring.
Vind ik leuk
ajax1973 +1826
zondag 15 april 2018 om 21:11
cruijf is hier mede schuldig aan die heeft die gasten op hun plek gezet
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:22
Maar als Cruijff er nog was geweest, dan had hij ook gewoon die mensen weer vervangen. Nu blijven de prutsers zitten en niemand durf ze weg te sturen omdat ze elkaar indekken. Jonk was de enige die de Cruijff ideeën uitvoerde.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:55
Achteraf is het altijd makkelijk praten, PSV staat nu met de schaal, prijs waar het om gaat idd, maar eerlijk hebben ze deze prijs gehaald met goed voetbal, was vaak niet om aan te zien....
Is een voetbalwet die zegt dat wanneer je slechte wedstrijden wint je kampioen wordt....
Volgend seizoen moet je vrezen dat niet de beste, de dragende spelers van AJAX verkassen anders loop je weer tegen hetzelfde probleem aan en dat is dat je weer opnieuw moet bouwen....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:57
Ach ja Pisvee is kampioen van de armoede. En hebben zoiezo europees niks te zoeken. en wat zou ik die Jan Joost van gangelen graag een dreun willen verkopen die er iedere keer van geniet als Ajax verliest en hetzelfde wil ik doen bij die vreselijke Guus Meeuwis!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:08
Van de armoede.......3-0 pik. Je stelt je hier ongelofelijk erg aan.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:14
Nee hoor het is een feit. Ze hebben heel het seizoen veel geluk gehad en vorige week nog persoonlijk geholpen door PSV scheids BLOm
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:16
Je tovert een glimlach op m'n smoelwerk.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:01
Hij's wel grappig.. .tot zover :P als je m niet serieus neemt bv ^^
Wat n stripfiguur.

Maar denk je nu echt dat zó eentje eens wérkelijk 'tegenover iemand zal staan"? :P

^^ Ik heb 'het oude Midden-Noord' van 'ut Zuiderpark' genoeg gezien. Ik durf je nu wel om een kratje pils te wedden dat...

hihhi!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:14
Bartje is een sneu persoontje! Kijk eens na jullie laatste 2 kampoenschappen hoe vaak ajax die seizoenen geluk had en de scheidsen mee. En dit seizoen, fcg en WII met heel veel geluk gewonnen en toch geen kampioen en zo nog meer wedstrijden. Jij moet wel een heel zielig kut leven hebben, net als Sjakie swart, als je de waarheid niet onder ogen kunt zien dat PSV dit seizoen stukken beter was dan Ajax, dat zal trouwens de komende jaren ook zo zijn. Ik zou zeggen, maak je school af, haal een diploma, vind werk en maak je leven wat vrolijker, dan heb je ook niet meer van dit soort frustraties
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:27
ha ha ha jij bent een sneu figuur. PSV is dit seizoen met behulp kampioen geworden met behulp van de KNVB! Met hulp van PSV - hoer Blom in zijn PSV pyama. en onder Frank de boer waren wij veruit de beste! Had niks met geluk te maken.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:04
Blom was de scheids bij FCG-Ajax, 2 weken terug, lolsmurf.

Die onterecht-afgekeurde Goal(de 2-0 nekslag bv?, met díe goal, had de pot van vanmiddag er bv hélemaal niet meer toe gedaan)...
Neres die aan rood ontsnapte na een elleboog...
(vanmiddag wéér trouwens: die trap die hij gaf was ook rood, maar zou de DERDE worden voor Ajax, binnen 10 minuten, dan had Makkelie de pot afgelast ivm DRIE rode kaarten voor Ajax, en had men een reglementaire 5-0 genoteerd, meen ik. Dáár wou Makkelie, in díe 81 minuut ook niet meer aan beginnen, dus begin niet over matsen!)
Dát zijn wel regels voor hoever ik weet :P
Stel je de SCHANDE eens voor zeg!! hohoho, Ajax is wat dat betreft nog voldoende bespaard gebleven, DANKZIJ die arbitrage!
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 00:55
Geluk? HAHAHAHA

Fantást!!!

Zullen we dat potje van 2 weken geleden er even bij halen? Weet je wel.. in
GRONINGEN!!

G*dv*rd*mme breek me de bek even niet open zeg...
Sodeflikker op en ga je mond spoelen met een chloorwaterstof-oplossing oid.... 'geluk gehad'... BAAAAH!! mekkerend schaapje....

Ajax heeft het, het héle seizoen, vanaf de aanloop, tot de CL/EL kwalificatie, etc etc, hélemaal zélf laten liggen.

DAt PSV er 'zo armoedig', alsnog met TIEN punten voorsprong, en op déze manier nog Kampioen overheen wordt...

Ja,

dát is een feit!

En nu terug naar die steen waar je onder vandaan bent gekropen, knurft! :P
Dappere held.. 'ik wil guus meeuwis en van gangelen wel op de bek slaan" HAHAHAHA!!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 00:59]
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 00:52
Toen nou Mid'... heb nu toch médelijden met deze verwaande stumper :P

(hij weet toch niet beter, dat lees je toch wel zo)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:11
Komt door die oneindige arrogantie van Ajakkus, Butt ehhh bartje. :)
Vind ik leuk
Jur74 +5435
zondag 15 april 2018 om 21:14
Geen 1 Nederlandse club heeft wat te zoeken in Europa .
Vind ik leuk
Chucky +201
zondag 15 april 2018 om 21:17
Bartje gewoon je verlies nemen lieverd....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:24
Weer zo'n slechte verliezer.
Vind ik leuk
100%PSV +1390
zondag 15 april 2018 om 22:04
Bartje, ga toch lekker slapen in de Ajaks-pyama en onder dito dekbed. Huil jezelf lekker in slaap en droom van opnieuw een mislukt seizoen. Slaap lekker, ventje!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:51
Heb je dat van je ouders die beperking
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 00:50
Kampioen van de Armoede...

En dat zeg je, terwijl Ajax, meer banktegoed heeft, dan álle andere Eredivisieclubs(dus incl PSV, Feyenoord, en AZ bv) samen....

En PSV is kampioen.... van de wát-nog-maar-weer?

MBT 'dreun verkopen',, doe dat maar met je zelf, of misschien, als je écht het left hebt, met een Ajax-commissaris, die dit seizoen, toch nog in een zakelijk perspectief 'politiek correct weet te lullen' bv....

Voor de rest kan je reactie zó op een stuk papier waar ik morgenvroeg mijn achterwerk mee afveeg. Meer nut heb ik er eigenlijk niet voor.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 20:58
komt goed met ajax , lang geduurd dit keer zijn ze wakker geschut, ik zou me maar zorgen maken , als ik psv was, ze zijn dan wel kampioen , maar wat nu, als het feest voorbij is , ze gaan de voorronde niet halen , ze hebben niet veel kapitaal, de problemen zijn groter dan ieder een denkt, het bestuur, laat niet weten , hoe ernstig , het is bij psv, te veel risico nemen ze, ajax toekomst ziet er beter uit voor ajax,
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:07
Zijn jouw komma's nu op?
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:13
wakker haha lig echt in een deuk.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:26
Echt zielig ben je.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:30
ik begrijp je wel , wat je zegt , is ook moeilijk , als je moet toekijken , dat de toekomst van ajax vele malen beter is , naar het feest van psv , gaan ze pas bedenken vat nu , ze staan met het kapitaal heel slecht voor , slechter als ieder een denkt
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:33
Ik zou meer komma's gebruiken.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:18
Na het feest, Wat nu, en iedereen hoort aan elkaar Louis. En afgezien van de 1-malige uitschieter van ajax in de EL in de afgelopen jaren doet PSV het europees beter dan Ajax in de afgelopen 10 jaar. Zeker in de CL. Zoals gezegd, financieel draaid ajax goed maar dat is op het veld totaal niet te zien. Zo positief is de toekomst dus niet voor jullie hahaha
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:19]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:24
nou dat valt wel mee , ik weet nog dat 2 zuivere doel punten tegen madrid werd afgekeurd , dat was onder de boer , dat scheeld ajax 3 punten , ze hadden wel meer pech door fouten , ja wel psv heeft kwa kapitaal, en talent een groot achter stand , ik weet wat je gaat zeggen , ze hebben nu geleerd wat er nu gebeurd , ze gaan niet meer op de centen zitten ,
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:51
Je kan nog zoveel spelers kopen zoals ajax altijd doet maar het wordt nooit een team. Allemaal voetballers die voor zichzelf ballen om zich in de kijker te spelen bij topclubs (lees ajax is geen topclub meer in Europa) Ja, kwaliteit en qua talent staan ze voor op iedereen en ook financieel maar als je in 4 jaar tijd helemaal maar dan ook helemaal niks wint, wat heb je dan??? Juist.... Helemaal niks. Pas als ze weer eens voor teamspelers gaan ipv voor de loners met veel individuele kwaliteiten maken ze weer een kans. Maar ajax kennende leren ze er toch nooit van, ook al roepen ze van wel, en gaan ze voor megadure buitenlanders die niks toevoegen wat een teamspeler wel zou doen.
Vind ik leuk
alaaf +71
zondag 15 april 2018 om 20:58
Ajax verliest gewoon punten omdat heel Nederland hen uitkotst vanwege misplaatste arrogantie. Alle tegenstanders spelen met het mes tussen de tanden en dat breekt je uiteindelijk op
Vind ik leuk
Lemon +1542
zondag 15 april 2018 om 21:00
Liever nooit meer kampioen, dan op een laffe manier.
Vind ik leuk
FACT +1910
zondag 15 april 2018 om 21:01
Hou ik je aan, jankie!
Vind ik leuk
Lemon +1542
zondag 15 april 2018 om 21:02
Waar hou je me aan? Je begrijpt de essentie niet eens..
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:07
De rest van AFC Ajax nog wel dan? pffwhahaha.
dat was dúidelijk te zien vanmiddag...
wát een essentie!
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:31
Ja Ajax heb dit seizoen echt de pannen van het dak gespeeld. Geweldig voetbal. Doet me denken aan Barça een paar jaar geleden. Echt super. Met een makkie zich geplaatst in Europa. En daar ver gekomen natuurlijk....... stel je niet zo aan man.
Vind ik leuk
FACT +1910
zondag 15 april 2018 om 21:00
Hoe was 't ook alweer de laatste tijd......

'Donny van de Beek: 'PSV gaat tegen ons in ieder geval geen kampioen worden
'Justin Kluivert: 'Als de ploeg met het mooiste voetbal kampioen werd, zouden wij dat zijn'
'Sjaak Swart: 'Ongelofelijk wat meneer Blommetje allemaal voor dingen doet in het veld'
'Sjaak Swart: 'Is het geen idee om AZ - PSV ook effe over te spelen?'

Sjaak!!!!!!!! Donny!!!!!!!!!!! (en vooral) Justin!!!!!!!!!!!

Moel!
Vind ik leuk
Marco S +3169
zondag 15 april 2018 om 21:02
Clubleiding is niet capabel. Overmars zit er voor zijn bonus en er kan er niets van. Ze hebben keizer binnengehaald zonder ervaring en geslachtofferd omdat ze Dennis wilde kielhalen. Die zit gewoon terecht betaald thuis..
Ten Hak kan er ook geen donder van.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:03
Vond Neres ook tegenvallen en Brenet had hem in de tas. Dat had ik niet verwacht vandaag om eerlijk te zijn. Brenet de zwakste plek van PSV maar levert wel netjes een assist. Anderzijds doet hij het redelijk aan de andere kant.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:13
omdat hij het vandaag even goed doet , je zegt al ,je had het niet verwacht , geeft al aan dat hij er niet veel van kan ,een kinder hand is snel gevuld,, nee het was niet top,het voetbal, stelt niets voor ,en vindt psv een zwakke kampioen
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:15
Niet zo piepen. Je bent gewoon zwaar overklast door volgens jou een zwakke ploeg. Ik als Den Haag supporter vind niet dat PSV een zwakke ploeg heeft. In tegendeel zelfs. De ploeg toont veerkracht en speelt on-Nederlands. Prima toch, alles gaat om de prijzen!
Vind ik leuk
R2 +4656
zondag 15 april 2018 om 21:33
Brenet heeft al meerdere wedstrijden prima gespeeld. Het punt is alleen dat zijn slechte wedstrijden ook bar en bar slecht zijn. Dat gezegd hebbende, de avond is nog jong en we hebben morgen de hele ochtend om te herstellen. Dus ik ga nog even door. ;)
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:39
voor bjj jou wel ,mij gaat om mooi voetbal , maar er zijn 2 voor nodig , helaas gaat iedereen tegen ajax voor het hok liggen ,ook psv, , geeft toch aan hoe groot ajax is
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:42
Dan moet je ook niet piepen als je geen kampioen wordt.
Ajax is toch beter, heeft de beste spelers en is de grootste.

Stop dan met piepen, je zet jezelf alleen maar voor Sjaak hier.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:44
ik piep niet ik kijk naar de toekomst, mij gaat om goed voetbal niet om de punten ,
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:45
Hahahaha.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:09
Ajax kijkt al vijf jaar naar de Toekomst.

Vooral met dikke dollartekens in de ogen...

Heb je je nieuwe Seizoenskaart al weer betaald? 'Trouwe supporter'? :P
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:53
Net zo klein als jou pikkie
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:52
He sukkel een broer van Bart en de zelfde beperking
Vind ik leuk
Kuip +4685
zondag 15 april 2018 om 21:03
Het enige dat Ajax moet doen is een toptrainer halen. In Nederland lopen die niet rond, dus dat moet een buitenlander zijn. Met de Keizertjes en ten Hagjes haal je subtoppers binnen en zo voetbalt Ajax ook.
Wat spelersmateriaal betreft mist Ajax in grote wedstrijden gewoon duel-en kopkracht. Schone kan het niet meer aan op het middenveld en achterin hoort naast de Ligt nog een sloper te staan (zoals vorig seizoen Sanches). Daarnaast heb ik de adoratie van Neres nooit begrepen. Dat is een speeltuinvoetballer die niet goed genoeg is voor Ajax.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:10
Faber van Groningen is transfervrij!!

Maar ik denk dat je voor een rollade bv, hem nu al wel mag ophalen... :P
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
zondag 15 april 2018 om 21:04
Precies, maar niet verwonderlijk als je iemand als v.d. Sar aanstelt ( Cruijff ) zonder enige noemenswaardige bestuurservaring en bewezen successen in het management van bedrijven over langere perioden.
Vanaf dag 1 was deze benoeming gedoemd te mislukken maar de voltallige
domme sport pers vond het allemaal prachtig inclusief Jaap de Groot en Derksen.....

Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:18
dat is achter af , en derksen is anti ajax en geen fan van v.d sar
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
zondag 15 april 2018 om 21:28
Dat is niet achter af, dat roep ik al sinds de belachelijke aanstelling van v.d Sar .
Derksen komt niet met harde kritiek want Cruyff had die verantwoordelijkheid voor de benoeming van onbenullige en onervaren v.d Sar.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:32
de vi is een feijenoord uit zending, en jij neemt het over van de midia
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:04
Altijd in het begin van een seizoen slapen, selectie niet op orde hebben,
teveel jongelingen, geen sterkhouders, de enige is met zijn 19 jaar de Ligt....
Bij Willemll loopt zo'n Rienstra (?) op het middenveld te bikkelen,bij Ajax nog niet gezien....
Allemaal eigen winkeltjes in het elftal, tijd voor schoonmaak, Schöne, Ziyech, Neres, Wöber(al kan hij doorgroeien, maar veel te veel fouten)
Veltman, Huntelaar (teveel op zijn retour)
Als je tegen Vitesse, Utrecht den Haag al ziet dat je middenveld wordt overklast dan moet je maatregelen nemen, dit ettert al jaren zo door, een stofzuiger nooit van gehoord...
buitenspelers die geen bal voor de pot kunnen gooien, maar wel al dromen van een topclub....en nog uitspreken ook.
Geen strijd, alleen maar eigenbelang, triest.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:05
Misschien een Dyson aanschaffen. Die schijnen goed te zuigen.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:13
'AFC: Arrogant F*cking C*nts".... excuseert u mijn deftig-franse accentje :P
Vind ik leuk
Kees Bman +3289
zondag 15 april 2018 om 21:04
Geef toe dat je niet tegen verlies kan en heel het probleem is opgelost.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:07
Ja, de clubleiding is net als de ploeg: middenmoot
Vind ik leuk
Axim +399
zondag 15 april 2018 om 21:12
alleen het geld telt voor de aandeelhouders en de fans worden alweer in de steek gelaten .... sjonge daar wil je toch geen fan van zijn van zo'n melkfabriek....
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:47
Je bent fan van een club als ajax om zijn (vroegere) geweldige spel en vergeet niet dat Ajax aan het begin stond van het hedendaagse totaalvoetbal. Ik durf nog steeds met trots te zeggen dat ik een echte ajax-fan ben. Let goed op azijnpissers, ik ben fan van de CLUB Ajax, het is het bestuur waar ik van walg.

Axim betekend dat als jouw clubje het verkloot en bestuurlijk afdwaalt dat je dan fan word van een andere club?
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 22:48]
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:25
'In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'..

Voor een club die met énorme afstand, de mééste financiele middelen tot haar beschikking heeft, en toevallig ook de béste scout van Nederland in dienst heeft(Veldmate)... Ja, daar mag je wel wat meer van verwachten dan de mágere schertsvertoning die dit seizoen vooral is gepresenteerd. Met deze pot tegen PSV nog wel als ánticlimax.
Sodemieters zeg. Ondergrens? heh, dat is nog een zwáre understatement!!!

Ajax is afgelopen middag, zondag 15-4-2018, FINAAL afgedropen, afgedroog, en afgegaan.

Erger kún je niet verliezen!
En ik hoop dat je je dit aantrekt, want dit ligt idd op 'technisch/bestuurlijk' niveau, GOED mis..

NB:
Hoeveel SCC's waren er begin Augustus in recordtijd verkocht?
Hoeveel miljoenen zijn er binnen geharkt met de EL, spelersverkoop etc?
Hóe veel mogelijkheden hééft Ajax bv, tov de rést vd competitie?

Hoe veel geld betaal je eigenlijk voor die SCC/deze bende van ellende?

En, last but not least:

Hoe lang pik je deze rotzooi nog? Jij betaald 'grof geld' om wat leuk voetbal te zien en dan wordt je als supporter ZO te kakken gezet.

Maar de RVC is dík tevreden straks als de Ligt alleen al verkocht wordt voor 75% van de vraagprijs! Want dan verdienen de aandeelhouders weer flink, en krijgen ze hun díkke bonus weer.

Oftewel, naar het boerenfluitjes vertaald: Hey, F*ck jou jonge, domme shitfan! Ze hebben SCHIJT aan je!!
Dat droop er vanmiddag toch wel vanaf(op een enkeling, bv Onana na?).
Zelfs voor de EER wilden ze er niet het beste van maken. Integendeel, ze maakten dr gewoon een ordinaire schoppartij van..

74" Ziyech, vrije trap bv; hij lobbed em zó slapjes in de handen van Zoet, waar zelfs de Ligt nog mee naar voren kwam om bv tóch nog die ere/aansluitingstreffer te maken... Nope... geen zin in... straálde er ook van af..

Dat is niet álleen bestuur. Dat zit in die koppies....

Ajax moet een GROTE bezem kopen en een schoonmaak houden. Zitten té veel bobo's met zgn zeggenschap-achter-de-schermen daar.
Kosten té veel geld, en houden té veel tegen.

Dit seizoen is státement aan die malaise.

Hoe veel erger en duidelijker wil je het nog hebben?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:30
Ja precies, en daarom vind ik dus dat supporters best verhaal mogen halen bij de spelersgroep en het bestuur. Begrijp me goed, je blijft van de spelers af, maar verder vind ik dat het mag, en zolang er niks veranderd moet je je club boycotten. Mja er zijn altijd maar een handjevol mensen die dat doen. Gaat dus niet helpen
Vind ik leuk
Axim +399
maandag 16 april 2018 om 11:10
Neuzekneus, begrijp me goed , het Ajax uit de jaren 70 wat toonzettend en goed ! Maar tijden veranderen , het gaat alleen om geld. En nee , tuurlijk ga je niet naar een andere club overlopen , maar als je ziet dat je club naar de klote wordt geholpen door mensen die het denken te weten en voor de aandeelhouders een diepe buiging maken en de fans een mes in de rug steken snap ik dat dat veel pijn doet......Niet dat Ajax mijn club is , maar ik begrijp het wel en is ontzettend jammer voor het NL voetbal. (alleen maakt de vreselijke arrogantie het zo dat Ajax bij een verlies veel hoongelach en commentaar en onderling moddergooien oplevert, maar goed, dat is een andere zaak.)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:23
Ok dan begreep ik je even verkeerd. Het is inderdaad heel frustrerend dat je, ondanks een leuke bankrekening, zo waardeloos presteerd, en ik denk idd dat het vooral te maken heeft met bestuurlijke dwalingen. En wat betreft de arrogantie, tsja, enerzijds snap ik dat wel maar aan de andere kant hoort dat een klein beetje bij de branie die bij ajax hoort in mijn ogen.
Ik hoop dat ze nu eindelijk eens iets gaan doen aan het bestuur(vd sar eruit!) en ook iets gaan doen aan die vervloekte beursgang zodat ajax weer een echte club kan worden, maar ben bang dat dat ijdele hoop is :(
Vind ik leuk
Axim +399
maandag 16 april 2018 om 11:33
Snap ik helemaal , zou er ook gek van worden . Maar het probleem bij jullie is dat ze de spelers niet kunnen houden. Zo bouw je niks op en blijf je aan het zoeken. Niet vaak dat spelers direct aangepast zijn en zich hun plek eigen hebben gemaakt. En ja , Amsterdamse branie hoort er bij , maar iets minder aub hahahahaha , dat scheelt ook weer op de vervelende reacties onderling.......
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:18
Luuk de Jong: "We zijn dan wel uigeschakeld door FC Osijek, maar PSV blijft toch de beste van Europa". En je dan vervolgens als een Sjaak Swart gaan afvragen waarom iedereen zo moet juichen wanneer jij uitgeschakeld wordt of wederom geen kampioen bent geworden.

Echt, hoe krijg je dat soort teksten uit je bek als je net een kampioenswedstrijd kansloos hebt verloren en met 9 man geëindigd bent. Ze kennen echt geen schaamte daar.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 21:22]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:25
Edwin van de Sar:

Bied je ontslag aan, dank.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:26
Of maak ren afspraak met mr Van Gaal. Dank u.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:30
Het is gewoon een domme fout om Ten Hag aan te stellen. Met Keizer aan het roer was je achterstand een stuk minder geworden en had je geen totale vernedering mee hoeven maken. Eind van het seizoen Ten Hag out en wel heel snel!
Vind ik leuk
Pjotr26 +1174
zondag 15 april 2018 om 21:31
hopen op nog 4 jaar
Vind ik leuk
Het Brein +2857
zondag 15 april 2018 om 21:34
Ajax heeft wel een apart beleid gevoerd. De ineens mogelijke overload aan nieuwe spelers heeft daaraan bijgedragen..
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:40
Zou van de Sar het einde van deze maand halen.. Binnen ieder normaal geleid bedrijf zou hij al lang ontslagen zijn.

Ik vraag me zo af hoe het jaarlijks beoordelings gesprek dan loopt met Etwin van de Sar.

Manoman Ajax: WORDT WAKKER ! ! ! !
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 21:44
Wat zijn ze goed hè.? Allemaal naar Barcelona de nieuwe Busquets, de nieuwe Iniesta, en niet te verfeten de nieuwe Kluivert. Deoom maar verder kapsoneslijers.
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 01:27
Ziyech is wel 10x beter dan Iniesta hey.. dat zag je vanmiddag toch wel!! zo, liep met magistrale passes te strooien...

guardiola en mourinho zaten het op de smartfoon te bekijken op de livestream, met beiden een pakje kleenex op de bank naast hun....

:P
Vind ik leuk
Cappie +6443
zondag 15 april 2018 om 21:57
Psssst... Brands kopen?
Vind ik leuk
Teo Smith +18198
zondag 15 april 2018 om 22:10
Ze mogen van mijn part nog wel een tijdje blijven zitten.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 22:16
Wat doen al die feestvierende boeren hier op VP? Laat me raden....zo vieren ze feest in Niemandsland!
Vind ik leuk
JoeyC +479
zondag 15 april 2018 om 23:06
Ajax is een beetje het Arsenal geworden van Nederland. Leuk voetbal, leuke talentjes, maar geen / weinig prijzen. En dat terwijl Ajax de rijkste club van Nederland is. Zowel qua geld als qua prijzen in het verleden. Ajax zou het Bayern München van Nederland moeten zijn. Niet het Arsenal.
Vind ik leuk
Aspers +365
maandag 16 april 2018 om 07:50
Geen/weinig prijzen? Volgens mij meest succesvolle ploeg van afgelopen 10 jaar met bekerwinst, kampioenschappen en een Europese finale! En laten we nu niet net doen of PSV iets fantastisch is, ook hen lagen er vroeg uit in Europa (tegen een NOG slechtere tegenstander) en de beker.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:57]
Vind ik leuk
fr1963 +1784
zondag 15 april 2018 om 23:06
AFC....
Amateuristische Football Club....
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 02:34
Er waren te veel kapiteins op het Ajax schip.
Toen Vander Sar eindelijk zijn verantwoordelijkheid nam,
nam hij een besluit dat niet goed uitpakte.
Van fouten kun je leren, dus moet Van der Sar blijven.
Vind ik leuk
Aspers +365
maandag 16 april 2018 om 07:44
Als Ajacied heb ik persoonlijk 10x liever het vorige seizoen met die EL finale en prachtig voetbal dan een titel met dat zaadvoetbal van PSV (of van het huidige Ajax). Maar wel gefeliciteerd !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Genant' Ajax krijgt opdonder: 'Vier jaar prachtige cijfers, vier jaar armoede'