Monsterzege PSG op Monaco: club voor vijfde keer in zes jaar tijd kampioen

    Monsterzege PSG op Monaco: club voor vijfde keer in zes jaar tijd kampioen

    Gepubliceerd: zondag 15 april 2018 om 23:12zo 15-04-2018 om 23:12

    Paris Saint-Germain is voor de vijfde keer in zes jaar tijd kampioen van Frankrijk gewonnen. Het duel met nummer twee AS Monaco was een simpele prooi voor de grootmacht uit Parijs: het werd maar liefst 7-1.

    PSG en Monaco troffen elkaar twee weken geleden ook al in de finale van de Coupe de la Ligue, de tweede beker van Frankrijk. Ook toen waren de Parijzenaars met duidelijke cijfers te sterk: 3-0. Zondagavond deed de ploeg van Unai Emery er een flinke schep bovenop. De wedstrijd was al na twintig minuten beslist. Giovani Lo Celso opende al vroeg de score, waarna ook Edinson Cavani en Angel Di Maria trefzeker waren. Na 27 minuten maakte Lo Celso zijn tweede en de vierde voor PSG.

    Rony Lopes deed voor rust namens Monaco nog wat terug met de 4-1, maar na de pauze ging PSG vrolijk door. Di Maria maakte er na een uur spelen 5-1 van en via een eigen goal van Radamel Falcao werd het 6-1. Julian Draxler zorgde in de slotfase voor de 7-1 einduitslag.

    De landstitel is de tweede prijs voor PSG dit seizoen. De ploeg van Emery kan ook nog de beker winnen. Daarvoor moet er woensdag in de halve finale worden afgerekend met Caen.

    Plaats een reactie

    Knoerisgeitje +22139
    zondag 15 april 2018 om 23:13
    Het PSV van Frankrijk. Scheelt maar 1 letter ook nog :)
    Vind ik leuk
    power +6118
    zondag 15 april 2018 om 23:16
    Niveau is ook vergelijkbaar met PSV, alleen verschil is PSG heeft ongeveer een miljard geïnvesteerd PSV niet
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1510
    zondag 15 april 2018 om 23:29
    Niveau is echt niet te vergelijken!
    Vind ik leuk
    power +6118
    zondag 15 april 2018 om 23:31
    PSV stuk beter denk je
    Vind ik leuk
    Bizzy +21409
    zondag 15 april 2018 om 23:41
    De jeugd wel
    Vind ik leuk
    Het Brein +4348
    maandag 16 april 2018 om 03:24
    En een Eiffeltoren..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19455
    zondag 15 april 2018 om 23:13
    PSG, Bayern en Juve. Wat dat betreft is het bij ons al een paar jaar enigszins spannend.
    Vind ik leuk
    Verratti +2133
    zondag 15 april 2018 om 23:26
    Klopt, het is in die landen niet spannend. De JL schijnt een onvoorspelbare competitie te zijn en kent vele fans en titelkandidaten. De eredivisie ook wel, maar qua spanning in mindere mate (3 kanshebbers voor de titel).

    De Franse competitie is naast vrij hard ook technisch en vrij snel. Vanavond heb ik genoten van PSG tegen Monaco. PSG wilde er een gala-voorstelling van maken. Ze zijn hautain (dat brak tegen hun Real Madrid op), maar het afjagen, hun plezier en enthousiasme met daarnaast techniek en intelligentie is een lust voor het oog. Amusement. En daarvoor kijk ik voetbal.

    Vroeger ging ik naar het circus.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:46
    JP-League? Waar is dat?
    Vind ik leuk
    Verratti +2133
    zondag 15 april 2018 om 23:54
    Jupiler League, reeds gewijzigd. Dank.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 01:15]
    Vind ik leuk
    goedemorgen +3217
    maandag 16 april 2018 om 07:21
    Nu staat er Jupiler League league ;-)
    Vind ik leuk
    Verratti +2133
    maandag 16 april 2018 om 10:48
    Klopt. Bedankt, weer gewijzigd.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    zondag 15 april 2018 om 23:49
    Het niveau van de Franse competitie niet hoog genoeg om voldoende door te groeien voor PSG

    Een handje vol kan enigzins tegenstand bieden aan PSG maar verder is het niet best
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 00:03]
    Vind ik leuk
    Verratti +2133
    zondag 15 april 2018 om 23:56
    Ik raad je aan die competitie eens te volgen. Maar wat is het gemiddelde niveau? Ik probeer hopeloos te plaatsen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    maandag 16 april 2018 om 00:04
    Eentje had op mijn account gereageerd

    Heb het gewijzigd haha

    Ik heb de Franse competitie gevolgd maar ik ben niet echt onder de indruk
    Vind ik leuk
    Verratti +2133
    maandag 16 april 2018 om 00:15
    Dat kan. Dat heb ik bij de Engelse. Het niveau wordt hoger door het geld wat er ingepompt wordt en het is ook spannender, maar door die vele wedstrijden wordt het niveau aan het einde van de competitie een stuk minder. Ik kijk niet om de spanning, maar om het amusement.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    zondag 15 april 2018 om 23:25
    Niks nieuws onder de zon
    PSG kan die schaal net zo goed al op de eerste speeldag krijgen

    Hopelijk zijn ze uitgesloten van champions league volgend jaar

    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22139
    zondag 15 april 2018 om 23:28
    Tuurlijk joh. Wie wilt nou een trio van neymarmbappecavani zien spelen in een prachtig voetballende ploeg??
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    zondag 15 april 2018 om 23:33


    Zal Europees nooit wat worden

    Er is gewoon geen tegenstand in Frankrijk

    Die gasten worden nog kampioen als ze de helft van de wedstrijden moeten hinkelen

    Zo prachtig voetballen ze in Europa niet

    Gewoon ordinair op de counter
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:41]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22139
    zondag 15 april 2018 om 23:35
    Ik heb ze anders Bayern aardig zien wegtikken
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    zondag 15 april 2018 om 23:40
    Maar uiteindelijk staat Bayern in de halve finale en hebben ze daar niks behalve alle bekers die ze toch ieder jaar in Frankrijk wel winnen

    400 miljoen voor 2 spelers is niet genoeg voor internationaal succes
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22139
    zondag 15 april 2018 om 23:43
    PSG loot ook Real Madrid waar Bayern Sevilla en besiktas lootte
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    zondag 15 april 2018 om 23:32
    Midden noord jij bent iemand van ICT er is iemand die mij hackt .
    Vind ik leuk
    _Mark +830
    maandag 16 april 2018 om 09:21
    Nu maar hopen dat hij je account verwijdert.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15753
    zondag 15 april 2018 om 23:38
    Nou leuk zeg, erg verrassend ook.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7620
    maandag 16 april 2018 om 02:47
    Leuke competitie daar net als in Duitsland. Wie zullen er volgend seizoen kampioen worden?
    Vind ik leuk
    Farmer +12732
    maandag 16 april 2018 om 02:51
    Heh.... Nou Vitesse, haal die grijns maar weer van jullie smoel!

    Denk je ook dat je eens uithaalt in het voetbal :P
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34182
    maandag 16 april 2018 om 06:28
    Vond die 8 titels op een rij van lyon knapper.

    Dit zijn olietitels. ;).
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws