Monsterzege PSG op Monaco: club voor vijfde keer in zes jaar tijd kampioen

Monsterzege PSG op Monaco: club voor vijfde keer in zes jaar tijd kampioen

zondag 15 april 2018 om 23:12

Paris Saint-Germain is voor de vijfde keer in zes jaar tijd kampioen van Frankrijk gewonnen. Het duel met nummer twee AS Monaco was een simpele prooi voor de grootmacht uit Parijs: het werd maar liefst 7-1.

PSG en Monaco troffen elkaar twee weken geleden ook al in de finale van de Coupe de la Ligue, de tweede beker van Frankrijk. Ook toen waren de Parijzenaars met duidelijke cijfers te sterk: 3-0. Zondagavond deed de ploeg van Unai Emery er een flinke schep bovenop. De wedstrijd was al na twintig minuten beslist. Giovani Lo Celso opende al vroeg de score, waarna ook Edinson Cavani en Angel Di Maria trefzeker waren. Na 27 minuten maakte Lo Celso zijn tweede en de vierde voor PSG.

Rony Lopes deed voor rust namens Monaco nog wat terug met de 4-1, maar na de pauze ging PSG vrolijk door. Di Maria maakte er na een uur spelen 5-1 van en via een eigen goal van Radamel Falcao werd het 6-1. Julian Draxler zorgde in de slotfase voor de 7-1 einduitslag.

De landstitel is de tweede prijs voor PSG dit seizoen. De ploeg van Emery kan ook nog de beker winnen. Daarvoor moet er woensdag in de halve finale worden afgerekend met Caen.

Plaats een reactie

zondag 15 april 2018 om 23:13
Het PSV van Frankrijk. Scheelt maar 1 letter ook nog :)
Vind ik leuk
power +3800
zondag 15 april 2018 om 23:16
Niveau is ook vergelijkbaar met PSV, alleen verschil is PSG heeft ongeveer een miljard geïnvesteerd PSV niet
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:29
Niveau is echt niet te vergelijken!
Vind ik leuk
power +3800
zondag 15 april 2018 om 23:31
PSV stuk beter denk je
Vind ik leuk
Bizzy +13516
zondag 15 april 2018 om 23:41
De jeugd wel
Vind ik leuk
Het Brein +2857
maandag 16 april 2018 om 03:24
En een Eiffeltoren..
Vind ik leuk
Ajacied_8 +3319
zondag 15 april 2018 om 23:13
PSG, Bayern en Juve. Wat dat betreft is het bij ons al een paar jaar enigszins spannend.
Vind ik leuk
Verratti +1164
zondag 15 april 2018 om 23:26
Klopt, het is in die landen niet spannend. De JL schijnt een onvoorspelbare competitie te zijn en kent vele fans en titelkandidaten. De eredivisie ook wel, maar qua spanning in mindere mate (3 kanshebbers voor de titel).

De Franse competitie is naast vrij hard ook technisch en vrij snel. Vanavond heb ik genoten van PSG tegen Monaco. PSG wilde er een gala-voorstelling van maken. Ze zijn hautain (dat brak tegen hun Real Madrid op), maar het afjagen, hun plezier en enthousiasme met daarnaast techniek en intelligentie is een lust voor het oog. Amusement. En daarvoor kijk ik voetbal.

Vroeger ging ik naar het circus.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:47]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:46
JP-League? Waar is dat?
Vind ik leuk
Verratti +1164
zondag 15 april 2018 om 23:54
Jupiler League, reeds gewijzigd. Dank.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 01:15]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:21
Nu staat er Jupiler League league ;-)
Vind ik leuk
Verratti +1164
maandag 16 april 2018 om 10:48
Klopt. Bedankt, weer gewijzigd.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:49
Het niveau van de Franse competitie niet hoog genoeg om voldoende door te groeien voor PSG

Een handje vol kan enigzins tegenstand bieden aan PSG maar verder is het niet best
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 00:03]
Vind ik leuk
Verratti +1164
zondag 15 april 2018 om 23:56
Ik raad je aan die competitie eens te volgen. Maar wat is het gemiddelde niveau? Ik probeer hopeloos te plaatsen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 00:04
Eentje had op mijn account gereageerd

Heb het gewijzigd haha

Ik heb de Franse competitie gevolgd maar ik ben niet echt onder de indruk
Vind ik leuk
Verratti +1164
maandag 16 april 2018 om 00:15
Dat kan. Dat heb ik bij de Engelse. Het niveau wordt hoger door het geld wat er ingepompt wordt en het is ook spannender, maar door die vele wedstrijden wordt het niveau aan het einde van de competitie een stuk minder. Ik kijk niet om de spanning, maar om het amusement.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:14
PSV bevindt als terecht landskampioen in goed gezelschap van andere Europese grootmachten.
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:15]
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
zondag 15 april 2018 om 23:31
Interessant om te kijken wat de grootmacht van de povere ED het er af brengt in de CL competitie.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:50
Hetgeen óók geldt voor de tweede afgezant, waarvan de identiteit nog onthuld gaat worden.
Vind ik leuk
rpaulp50 +6174
maandag 16 april 2018 om 00:11
Uiteraard, waar kan je je versterken, kan je de boel bij elkaar houden en zo niet, kan je op korte termijn er dan toch weer een hecht team van maken.....
Dat laatste is misschien nog wel het grootste compliment aan het adres van de PSV leiding.
Vergeet niet dat Cocu flink verguisd werd door dezelfde supporters die nu "hosanna galmen", wat deed Gerbrands en Brands ? Steunde Cocu, in woord en gebaar, de spelers ( 8 ) gingen er uit.....hoe verfrissend en moedig !
Dan zou je denken, ( mijn hoop destijds ) dat gaat PSV wel een half jaartje kosten, met het nodige puntenverlies, maar nee, Cocu heeft dat "smeden" meesterlijk gedaan.
Dit PSV Kampioenschap geeft maar weer eens aan dat succes altijd een reflectie is van competent management aan de basis.
Bij Ajax speelt een zelfde scenario af, in negatieve zin echter.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:25
Niks nieuws onder de zon
PSG kan die schaal net zo goed al op de eerste speeldag krijgen

Hopelijk zijn ze uitgesloten van champions league volgend jaar

Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:28
Tuurlijk joh. Wie wilt nou een trio van neymarmbappecavani zien spelen in een prachtig voetballende ploeg??
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:33


Zal Europees nooit wat worden

Er is gewoon geen tegenstand in Frankrijk

Die gasten worden nog kampioen als ze de helft van de wedstrijden moeten hinkelen

Zo prachtig voetballen ze in Europa niet

Gewoon ordinair op de counter
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:41]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:35
Ik heb ze anders Bayern aardig zien wegtikken
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:40
Maar uiteindelijk staat Bayern in de halve finale en hebben ze daar niks behalve alle bekers die ze toch ieder jaar in Frankrijk wel winnen

400 miljoen voor 2 spelers is niet genoeg voor internationaal succes
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:43
PSG loot ook Real Madrid waar Bayern Sevilla en besiktas lootte
[Reactie gewijzigd op zondag 15 april 2018 om 23:43]
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:32
Midden noord jij bent iemand van ICT er is iemand die mij hackt .
Vind ik leuk
_Mark +677
maandag 16 april 2018 om 09:21
Nu maar hopen dat hij je account verwijdert.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
zondag 15 april 2018 om 23:38
Nou leuk zeg, erg verrassend ook.
Vind ik leuk
zondag 15 april 2018 om 23:40
Wacht maar tot wij ons bij dat rijtje gaan voegen.
Vind ik leuk
Voebtal +1191
maandag 16 april 2018 om 02:47
Leuke competitie daar net als in Duitsland. Wie zullen er volgend seizoen kampioen worden?
Vind ik leuk
Farmer +7851
maandag 16 april 2018 om 02:51
Heh.... Nou Vitesse, haal die grijns maar weer van jullie smoel!

Denk je ook dat je eens uithaalt in het voetbal :P
Vind ik leuk
Teo Smith +18198
maandag 16 april 2018 om 06:28
Vond die 8 titels op een rij van lyon knapper.

Dit zijn olietitels. ;).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Monsterzege PSG op Monaco: club voor vijfde keer in zes jaar tijd kampioen