Van Hanegem: 'PSV kampioen van de armoede? Ajax en Feyenoord, dat was armoede'

Van Hanegem: 'PSV kampioen van de armoede? Ajax en Feyenoord, dat was armoede'

maandag 16 april 2018 om 06:47

Willem van Hanegem vindt PSV de meer dan terechte kampioen van deze Eredivisie-jaargang. De Algemeen Dagblad-columnist benadrukt echter dat de Eindhovenaren optimaal geprofiteerd hebben van het falen van de concurrentie.

'PSV de kampioen van de armoede?', opent De Kromme zijn column van maandagochtend. 'PSV dat etiket opplakken, is complete onzin. De armoede, dat was de concurrentie. Dat waren Ajax en Feyenoord.' Volgens Van Hanegem heeft met name Ajax gefaald. 'Met spelers als Onana, De Ligt, Ziyech, Frenkie de Jong, Van de Beek, Huntelaar en Kluivert had Ajax meer in huis dan PSV. Maar Phillip Cocu, die ik altijd reëel vind na wedstrijden, heeft ze verrast. En dat heeft hij knap gedaan.'

Het spelersmateriaal in Eindhoven is toch minder dan bij Ajax, vindt Van Hanegem. 'De vier verdedigers Arias, Isimat, Schwaab en Brenet zitten al aan hun top, die zie ik geen enorme stappen zetten', schrijft de oud-Feyenoorder. 'Marco van Ginkel is een strafschoppenspecialist, dat is duidelijk. Verder denk ik niet dat hij kan uitgroeien tot een bepalende speler in Oranje. Jorrit Hendrix kun je gebruiken als je als elftal achteruit moet, maar de clubs in Europa zullen niet in de rij staan voor hem.' Van Hanegem vindt dat ook dat PSV de transfermarkt op moet. 'Want dit PSV kan zomaar een seizoen als Feyenoord tegemoet gaan.'

Poll

Is PSV de terechte kampioen?

(6028 stemmen)

Plaats een reactie

Patrickj3 +1674
maandag 16 april 2018 om 06:51
Precies,Ajax heeft dik gefaald en Feijenoord al helemaal,PSV terecht kampioen
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:05
Gisteren moest Gio het de laatste 20 minuten doen met : Diks, Malacia linksbuiten en Bilal rechtsbuiten.

Wat kan Gio daar aan doen? Aan sommige dingen doe je niks.

Gelukkig stond het al 3-1. Door een buitenspel goal. Weer een dwaling vd scheids tegen Feyenoord.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:06]
Vind ik leuk
RR12 +112
maandag 16 april 2018 om 07:08
Boetius gespaard..Berghuis geschorst.. Larsson uit voorzorg er uit. Wie is de 4 buitenspeler bij bv Ajax..PSV..AZ?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:14
Dat weet niemand, want die waren niet nodig.
Bij Feyenoord wel.
Vind ik leuk
RR12 +112
maandag 16 april 2018 om 07:27
Maar je kan in Nederland bij wie dan ook geen rekening houden in je selectie met die afwezigheid zonder er minder op te worden.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:41
Zonder 4 aanvallers?

Haal Suárez en Messi bij Barça eens weg.
Vind ik leuk
RR12 +112
maandag 16 april 2018 om 08:53
In Nederland zeg ik ook..Barca is wat anders..of Bundesliga of PL ect
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:55
In vergelijking niet.

Dit zijn de besten van Feyenoord.
Vind ik leuk
dhrwobo +16020
maandag 16 april 2018 om 07:16
Malen, gudmundsson. Evt Pereiro nog.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:20
Had PSV 4 geblesseerden voorhoede spelers op het zelfde moment?
Of 5 verdedigers?
Vind ik leuk
RR12 +112
maandag 16 april 2018 om 07:25
Dat bedoel ik..dan kom je in dat segment. Prima jongens maar je gaat er op achteruit.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:18
Ik denk dat er bij PSV juist genoeg opvolgers klaar staan. Alleen achterin zal er wat gehaald moeten worden. Het enige gevaar is dat er straks te weinig ervaren krachten(leiders) in staan bij het vertrek van de Jong, van Ginkel en Zoet.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:30
het is allemaal niks bij pisvee, armoede
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:49
Maar waarom blijft hij Bilal brengen?
En waarom brengt hij Malacia op die positie?

Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:08
Wie dan? Botteghin?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:11
Ik zeg niet dat het mijn speler is, maar je zou natuurlijk altijd een Hansson moeten brengen, ipv Malacia. Ik weet dat Malacia ook jeugd is, maar die is dit seizoen al genoeg gekieteld. Hansson heb je heel het jaar erbij, maar je laat hem geen minuten maken. Die had je gisteren gewoon een boost van vertrouwen moeten geven door hem te laten spelen.

Vind ik leuk
RR12 +112
maandag 16 april 2018 om 08:51
Das idd puntje..ik dacht ook aan Hansson ipv Malacia.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:22
Ik zou Haps daar wel eens willen zien. Speelde bij AZ vroeger ook linksbuiten. Dan geef je Malacia de kans voor in de basis. Dan heb je twee vliegen in één klap. Iemand met snelheid en zijn goede voet op de goede kant én een van je grootste talenten in de basis.
Vind ik leuk
2cents +43828
maandag 16 april 2018 om 07:10
PSV is zeker de terechte kampioen. En Ajax heeft ook zeker gefaald.

Maar was ik nu één van de weinigen die dit al zag aankomen toen het drama Nouri volledig duidelijk werd?

In december gloorde er toch nog hoop toen de ploeg zich had opgericht en de achterstand had teruggebracht tot 5 punten. Die groep viel echter weer uit elkaar toen de leider werd ontslagen.

Toen was het écht over.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:13
Hoe erg het allemaal ook is, vind ik het te makkelijk om het hier op af te schuiven. Ik zou er in kunnen komen als de stemming wat gelaten zou zijn in de groep. Maar vervolgens komt de ene arrogante koekebakker na de andere voor de camera. De een nog een grotere mond als een andere. Een stukje relativeren zou dan wellicht beter geweest zijn.
Vind ik leuk
2cents +43828
maandag 16 april 2018 om 08:37
Relativeren is altijd beter...

Maar eerlijk gezegd, en met alle respect, het maakt mij niet zoveel meer uit dat anderen zich er niet in kunnen vinden.

De impact was enorm en liep heel lang door. Voor een aantal is het nog steeds heel erg aanwezig.

Dat neemt niet weg dat ze het een plekje hebben gegeven en zich weer hebben opgericht.

Dit seizoen was gedoemd te mislukken en dat is ook uitgekomen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:35
begin er mee zou ik zeggen , en bedenk wat het met jonge spelers doet , die jaren met hem gespeeld hebben
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:39
Ik begin er niet mee. Waarom zou ik? Sta er ver buiten. Kan me niet het leed van de wereld aantrekken.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:41
maar een beetje in leven wel , maar is moeilijk voor het pisvee
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:01
Ik ben geen PSV’er.
Moeder Theresa eillen uithangen en dan zulke zielige bewoordingen gebruiken. En dan je afvragen waarom iedereen een hekel aan je heeft.......
Stumperd
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:05
daar sta ik ver van buiten , wat een ander vindt kan me niet alles aan trekken , en een pisvee weet niet beter, ik hoorde net , je was al vroeg lelijk
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:09
ik ben mooi van lillikigheid
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:10
wat lees ik van geilig heid
Vind ik leuk
Leeuw +4188
maandag 16 april 2018 om 08:28
Drama Nouri zag ik niet terug in de gewonnen wedstrijd van Aax - PSV. Nu is dat wel relevant?
Vind ik leuk
2cents +43828
maandag 16 april 2018 om 08:49
Dit gaat over het seizoen. Niet over deze wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:32
nouri heeft er echt mee te maken , kun je pisvee , niet wijs maken , en beleid fouten
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:48
Thanks ja terecht idd
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:50
Patrickj3 top dat je reëel bent
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:10
Ik ben net weer terug in het land. Wat is er gebeurd dit weekend. Is maxima zwanger?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:36
ja van mij
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 06:53
Ik vind van Hanegem altijd reëel in zijn columns. PSV inderdaad de verdiende kampioen, bij Ajax waren het enkel woorden ipv daden en Feyenoord zit weer in de slaapmodus om over 16 jaar weer eens kampioen te worden.
Vind ik leuk
J Kiprich +11205
maandag 16 april 2018 om 06:56
Misschien moet je de slaapmodus even uit je hersenpan halen als je het over Feyenoord hebt. Als Ajax hetzelfde blessureled zo hbben gehad dan keken ze nu vanaf onderen naar boven naar Twente.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:08
De degredatieclub waar Ajax drie keer problemen mee had.
Vind ik leuk
Guust +4655
maandag 16 april 2018 om 08:47
Je kunt de straatlengte achterstand op Ajax niet aan blessures wijden, dat is gewoon een gigantische tekortkoming van kwaliteit. Feyenoorders kunnen afgeven op Ajacieden maar hebben totaal geen recht van spreken, Feyenoord is wel heel slecht. Kijk naar de stand.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:49
Vorig jaar was Feyenoord kampioen. Raar dan.

En waarom is er zo'n verschil in kwaliteit? Juist ja.
Vind ik leuk
Guust +4655
maandag 16 april 2018 om 08:54
De gigantische achterstand op een heel slecht Ajax zegt al genoeg. En dat komt niet door blessures, dat is gewoon kwaliteit verschil. Bij Ajax ook veel blessures, en dan nog de slechte voorbereiding.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:55]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:57
Feyenoord speelde CL. Dat scheelt ook al 7 punten.

Het kwaliteitsverschil komt door de reserves.

Vind ik leuk
Guust +4655
maandag 16 april 2018 om 09:04
Dan had Ajax dus eigenlijk toch wel kampioen moeten zijn de keren dat ze CL speelde, als dat 7 punten scheelt. Dat is toch geen excuus, Feyenoord heeft net als Ajax geen goede aankopen gedaan waardoor het veel minder is geworden, maar het is toch echt kwaliteit verschil. Ah volgend jaar beter, de PSVers lachen iig weer het hardst.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:10
Gio heeft 5x met zijn eigenlijke 11 basisspelers kunnen starten, denk ik.

En Ajax heeft meer geld en daardoor betere reserves.

Het zat er gewoon niet in dit jaar. Jammer. Volgende keer weer beter.

Gelukkig krijgen we nog een wk. Als troost. Haha.
Vind ik leuk
J Kiprich +11205
maandag 16 april 2018 om 09:20
Man, Ajax heeft nu al minder punten dan dat ze vorig seizoen haalden met een Europese campagne. En ze komen niet in de buurt van het aantal transfers/gestopte spelers in combinatie met de blessuregolf van Feyenoord.
Vind ik leuk
Guust +4655
maandag 16 april 2018 om 13:17
Het is ook dramatisch, maar veel Feyenoorders lachen er om en hebben commentaar en dat terwijl jullie eigen club nog veel slechter presteerd. En dat er blessures zijn is geen excuus. Cocu heeft ook geen goede selectie maar word fluitend kampioen, het is ook hoe je er als trainer en zeker als speler mee omgaat.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:26
ben ik het helemaal met je eens

Feyenoord heeft mede door de blessures spelers moeten laten spelen die het jaar daarvoor niet aan de bak kwamen (zie maar een Kramer, Nelom, Tapia, Bilal, Diks gehuurd was bij Vitesse al niet zoveel) in combi met nieuwe spelers dat ga je er zoveel op achteruit.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:42
pisvee was ook een drama
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:39
ik ben voor ajax toch ben ik het niet mee eens , de achter staan , staat niet in verhouding, , feijenoord heeft ook pech gehad, net zo als ajax met ,die jongen nouri, pisvee , is een zwakke lafe kampioen
Vind ik leuk
Patrickj3 +1674
maandag 16 april 2018 om 07:10
Ja tuurlijk want Ajax heeft niemand geblesseerd,viergever de jong sinkgraven dolberg Huntelaar aantal wedstrijden
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:19
Maar Ajax heeft veel meer spelers. Ajax heeft 60 a 70 contractspelers.
Cassiera loopt voor 5 miljoen in de JL te spelen. Bijv.
Vind ik leuk
Sytz +2399
maandag 16 april 2018 om 08:04
Jullie moesten alleen niet met een vijfde keus achterin centraal beginnen in de klassieker. Tapia, Botteghin, Arie en van Beek geblesseerd toen. Diksie toen centraal.... wat een drama was dat zeg.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:24
Wij hadden tegen AZ en in mindere mate tegen PSV ook amper verdedigers beschikbaar en beide wedstrijden werden gewonnen, dat zegt dus ook niet alles.
Vind ik leuk
Sytz +2399
maandag 16 april 2018 om 10:18
Maar niet een vijfde keus centraal en een derde keus op rechtsback. Dat zegt dus best veel. Er zit denk ik ook een verschil tussen Frenkie de Jong en Kevin Diks (vooral toen) qua kwaliteit.
Vind ik leuk
Garrie +3114
maandag 16 april 2018 om 06:54
PSV was de beste van de slechte, al speelde ze de laatste 2 wedstrijden goed.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 06:57
De tijd zal het leren. Niet iedereen zal leren, wat tijd nodig heeft.
Soms zit je weleens te piekeren ... wat heeft tijd nodig? En wat kun je leren binnen afzienbare tijd?

Aardig ... voetballen kan iedereen.
Leuk voetballen kunnen er velen.
Goed voetballen wordt al wat moeilijker.
Maar vaak moet je zelfs, heel goed je best doen, om te winnen.

Soms moet je de tijd, ff de kans geven. Om het doel te bereiken. De tijd zet zich vanzelf voort. Dan hoef je hem alleen nog maar te maken.

Als je voor je gevoel tijd tekort komt. Dan is de kans groot, dat je hem mist.

En zo gaat dat ook, met het maken van beslissingen. Meestal heeft je gevoel tijd nodig, terwijl je ongeduld ... tijd tekort komt. Want tijd is geld.


Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 06:58
Ik als Feyenoorder heb genoten van een prachtige middag! Denk dat dit de grootste vernedering van ajaks ooit was en daar heb ik gewoon van genoten. Ik walg gewoon van de arrogantie. Zelfs nu na de wedstrijd nog zegt zyech dat Ajaks de beste is! Waar haalt hij die onterechte arrogantie vandaan? Meeste geld van Europa en al 4 jaar geen 1 prijs! Zelfs az en vitesse doen het dus beter! Heerlijk dat de arrogantie afgestraft wordt! Gefeliciteerd psvers en bedankt PSV!
Vind ik leuk
Hvdp +205
maandag 16 april 2018 om 08:00
Iddd Ajax was niet echt goed

Hoe slecht was F dan wel niet??????
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:03
Wellicht 2 prijzen. De jc schaal en de beker. Ik teken voor 2 prijzen per jaar.. any time..
Vind ik leuk
Hvdp +205
maandag 16 april 2018 om 08:07
De titel en CL zijn bepalend
In beide is F ontzettend afgegaan
Vind ik leuk
Guust +4655
maandag 16 april 2018 om 08:51
De competitie is het belangrijkst, de rest stelt niet zo wel voor, maar het feit dat Ajax arrogant genoemd word terwijl Feyenoord zover achter staat en dan de beker knap vind is toch niet echt reeël, Feyenoord moet zich nog veel meer schamen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:51
Feyenoord zal ajax nooit kunnen vernederen
Vind ik leuk
Cappie +6443
maandag 16 april 2018 om 07:00
De mensen die op nee stemmen mogen dat wel eens uit gaan leggen dan. Hahahaha.
Vind ik leuk
dezink +651
maandag 16 april 2018 om 07:04
Bart ? Bart ? Waar ben je Bartje Pisvee ??
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:46
psv staat voor pedo sport verenneging pisvee
Vind ik leuk
dezink +651
dinsdag 17 april 2018 om 07:25
Wat is een verenneging ?
Vind ik leuk
Marco S +3100
maandag 16 april 2018 om 07:04
Willem heeft gelijk.. Ajax heeft voor bakken met geld verkeerder keuzen gemaakt, sar, overmars en Erik Hag moeten weg. Dag dag
Vind ik leuk
100%PSV +1304
maandag 16 april 2018 om 07:05
PSV is de terechte kampioen en daar kan niemand om heen. Cocu heeft een hecht team gesmeed met een zeer goede mentaliteit. Daarnaast is Cocu altijd correct en heeft respect voor iedere tegenstander. Daar zou men in A’dam een voorbeeld aan moeten nemen. Hoog van toren blazen en vervolgens niet presteren. Benieuwd wat Sjakie vandaag hierover te melden heeft.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:15
Klasse willem
Vind ik leuk
Teo Smith +17958
maandag 16 april 2018 om 07:17
Willem heeft gelijk :).
Vind ik leuk
Korm +27390
maandag 16 april 2018 om 07:27
Ben het helemaal met willem eens al spaart hij feyenoord nog want daar mag je ook van verwachten dat ze geen 23! Punten achter staan. PSV moet ook zeker gaan door selecteren anders krijg je inderdaad zo’n seizoen als feyenoord nu
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:45
Gaat gebeuren doir selecteren,plus dat er verkocht gaat worden. Komt absoluut transfer geld binnen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:28
Als Feyenoord en Ajax armoede zijn dan is PSV toch kampioen van de armoede Willem?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:36
Volledig eens met Willem. Ik ben Ajacied, maar we hebben al jaren weinig te vertellen (al was vorig seizoen onder Bosz een mooi seizoen zonder prijs). Club mist beleid en zit nu opgescheept met een trainer die ongeschikt is voor Ajax. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen de komende maanden.
Vind ik leuk
Bizzy +13341
maandag 16 april 2018 om 07:40
Waarom moeten we de transfermarkt op gaan ? Laten we eerst kijken wat wij in de jeugd hebben rondlopen. Verder ben ik het wel eens met Willem.
Vind ik leuk
Korm +27390
maandag 16 april 2018 om 07:43
Jeugd moet je rustig brengen
Vind ik leuk
Bizzy +13341
maandag 16 april 2018 om 07:49
Maar spelers als Mauro, Gudmundsson, Rosario en Malen zijn toch wel klaar voor Psv 1. De jongens maken nu al minuten voor Psv 1.
Vind ik leuk
Korm +27390
maandag 16 april 2018 om 08:19
Ja maar wel rustig brengen, die moet je nu nog niet dew druk op leggen van een basis speler.. dat is mijn mening in ieder geval ;)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:44
Toch vreemd om nu zoveel positiviteit te lezen, terwijl we vrijwel elke week werden afgebrand door de media ook Borst heeft psv de grond ingeboord en nu is hij ineens lovend.
Vind ik leuk
Leeuw +4188
maandag 16 april 2018 om 08:32
Succes brengt veel zogenaamde vrienden met zich mee. Zo werkt het nou eenmaal.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:53
Feyenoord was dit seizoen gewoon een groot drama. De ploeg speelde ver ondermaats. Selectie is van een hoger niveau als wat ze op het veld laten zien.
Ik hoop zelf op een vertrek van de coach. Of het beter wordt is afwachten, maar zijn behoudende tactiek altijd, daar stoor ik me mateloos aan. Zijn vreemde wissels en voorkeur voor een speler als Bilal evenzo.
Hopelijk vertrekt VIlhena en ook Ahmadi. Tijd voor vers bloed op het middenveld. Meer voetbal, minder dravers.
Vind ik leuk
rinirat +1412
maandag 16 april 2018 om 08:21
Hij zegt het gewoon goed.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:36
We kunnen na gisteren wel stellen dat het spelersmateriaal van PSV een stuk beter is dan dat van alle andere ploegen. Een van Ginkel is wel wat meer dan louter een strafschoppen specialist, simpelweg de beste middenvelder van de Eredivisie. Zoet de beste doelman in onze competitie. Lozano en Pereiro zijn klasse spelers die het ver kunnen schoppen. Arias idem. Luuk de Jong is voor de Eredivisie een topper.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:36
Ehhh Willem, als je de concurrentie armoede vindt, dan is PSV dus kampioen van de armoede. Dat is precies wat die term inhoudt, domoor
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:50
van hanegem zegt ,pisvee lees goed, ajax heeft betere spelers,, helemaal , en de grootste club
Vind ik leuk
Axim +396
maandag 16 april 2018 om 10:43
dat zou dit seizoen toch al geweest zijn zeur??!! En je ziet het aan de stand....du.....
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:27
ja was armoede, de laaste 3 wedstrijden waren ze iets beter, de rest , was pisvee ,echt heel slecht , met laf voetbal , niet om aan te gluren
Vind ik leuk
John040 +770
maandag 16 april 2018 om 15:31
Nou ik vind dat Van Hanegem de spelers beter vind dat ze zijn Kluivert is een talentje meer nog niet die zit in de zelfde fase als Younes vorig seizoen. En de Light is nog geenszins een Sanches moet veel leren nog gewoon een groot talent niet standvastig met de nodige fouten. Van der beek ook door de mand gevallen niks meer. En om Arias zo af te doen hij speelde ZIJN groot talent Kluivert helemaal zoek. En Hendriks was gisteren en tegen feyenoord heer en meester dus dan ook Zoet terecht de beste keeper van NL. Bergwijn Chucky De Jong Perreiro veel betere talent en speler dan welke Ajaxiet op die positie hetzelfde geld voor Swaab en Arias en van Ginkel Ajax heeft talenten meer niet. En geen van de talenten hebben 5 wedstrijden goed gespeeld
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Hanegem: 'PSV kampioen van de armoede? Ajax en Feyenoord, dat was armoede'