'Die arrogantie kan ik nooit plaatsen, Ajax heeft al jaren niet de beste spelers'

'Die arrogantie kan ik nooit plaatsen, Ajax heeft al jaren niet de beste spelers'

maandag 16 april 2018 om 07:05

Ajax kan zich nu al opmaken voor een zwaar seizoen in de Eredivisie. Onder leiding van Erik ten Hag ligt er 'een hypotheek' op volgend jaar.

Dat stelt Willem Vissers, verslaggever van de Volkskrant, bij Studio Voetbal. "Ajax speelt niet meer zo aanvallend", concludeert hij. "Ten Hag gaat uit van controle en controle is niet het eerste waar je aan denkt als je aan Ajax denkt. Dus je moet je afvragen of het geen mismatch is."

Vissers vervolgt: "Er ligt nu al een hypotheek op volgend seizoen. Straks zijn er al boze mensen nog voordat het seizoen begonnen is. Er hoeft maar iets te gebeuren of er is alweer gedoe bij Ajax."

Kees Jansma vindt dat Ajax een fout heeft gemaakt door Marcel Keizer te ontslaan. "Daarna komt er toch een soort arrogantie naar boven: ze gaan het wel even redden. Dat kan ik gewoon nooit plaatsen. Waar is die eeuwige hoop op gebaseerd? Hebben ze betere spelers? Dat is al jaren niet meer het geval. Ze winnen niks."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

Carl +3021
maandag 16 april 2018 om 07:07
De dag na het kampioenschap van PSV: 4 artikelen over Ajax, 0 over PSV. Kom op VP.
Vind ik leuk
Marco S +3169
maandag 16 april 2018 om 07:10
Ja maar Ajax is geen kampioen. dat is gewoon wel nieuws..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:14
Is al jaren geen nieuws meer
Vind ik leuk
Marco S +3169
maandag 16 april 2018 om 07:18
Je hebt gelijk..
Sar met zij girav schiet staat al jaren in zijn hemd..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:37
Is geen nieuws meer, zijn we al aan gewend, helaas zijn er nog hele hordes die nog leven in het verleden en niet inzien dat het huidige Ajax gewoon middenmoot is.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:12
Dus je zegt nu eigenlijk dat van Hanegem alleen over Ajax schreef?
Dat PSV geen kampioen van de armoede is, aldus van Hanegem, is ook een Ajax-stelling zeker?

Doe niet zo zielig man.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:19
Weet je toch. Alles vanuit het perspectief van Ajax. Objectiviteit hoef je hier niet te zoeken
Daar heb je een integere zichzelfrespecterende redactie voor nodig
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:31
Tja Vp is toch een beetje veel ajax
Vind ik leuk
JustH +7611
dinsdag 17 april 2018 om 21:50
Zo lang de PSV-ers zo blijven reageren, zal het nooit anders worden.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:44
Carl je hebt gelijk,gelukkig negatieve artikelen over Ajax :-)
Vind ik leuk
Marco S +3169
maandag 16 april 2018 om 07:07
Niks hypotheek, gewoon iets ander kopen want de markt is goed; de boer of bosz terug en de directie eruit..
Volledig falen van Sar en Overmars is blij want de bonus voor Ziyech komt eraan..
Geen deskundigheid geld staat op de bank van de club en de directie en niet op het veld.
Ik zie het niet zitten met deze trainer. Hij presteert aantoonbaar slecht: dus wegwezen
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:10]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:12
De Boer terug? Of Bosz?

Haha.
Vind ik leuk
Marco S +3169
maandag 16 april 2018 om 07:19
Ik hoop op de Boer.. Bosz zie ik wel naar Feyenoord gaan..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:21
Die is al TD geweest.

Van mij mag Gio wel blijven. Cocu bleef ook.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:22]
Vind ik leuk
chicken +8155
maandag 16 april 2018 om 17:30
Bosz bracht feyenoord financieel naar de afgrond...die komt daar niet meer binnen..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:11
Wat is een goede speler? Is de Ligt beter dan Ziyech?

Je zal toch ook ballen moeten afpakken?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:40
En dan te bedenken dat de grote clubs scouts hadden gestuurd om spelers van Ajax te bekijken.
dadelijk kopen ze Brenet nog weg :)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:43
Dat van die scouts ... dat zegt de media.
En dan weten we wel genoeg. Klaassen kon naar alle clubs in Europa. En t werd Everton.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:44]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:05
Te licht voor de PL.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:07
Hoeft niet. Kijk maar naar Pröpper. Je moet gewoon spelen en meegroeien in dat nivo.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:07]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:18
Hij was volgens de kenners toch zo ontzettend goed? Hetzelfde verhaal nu weer over deLigt en Kluivert. Bedragen van 60 miljoen worden geroepen.Alsof deze jongens Barça beter gaan maken. Klaasen kan het niveau van de PL gewoon niet aan.
Vind ik leuk
Marco S +3169
maandag 16 april 2018 om 21:32
Clasie..
Vind ik leuk
100%PSV +1390
maandag 16 april 2018 om 07:14
Zou tekenend zijn voor ‘t A’damse wanbeleid wanneer Ten Hag ‘t veld moet ruimen. In één jaar tijd trainer Bosz weggepest, Keizer te licht bevonden en dan vervolgens Ten Hag afserveren. Fijne club, of moet ik zeggen beursgenoteerd bedrijf?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:15
Hebben we wel al jaren, alleen komt het er maar miet uit( domme pech) het houdt maar niet op! Klap op l
Klap krijgen we! En het lijkt wel of heel de wereld ons haat!
Vind ik leuk
Korm +27486
maandag 16 april 2018 om 07:19
Hahahaha jij maak mij dag compleet
Vind ik leuk
Decimius +2381
maandag 16 april 2018 om 07:24
Jij hebt er kijk op.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:25
En op zijn hoofdje staat een eierdop ahoi ahoi.
Vind ik leuk
soksa +1306
maandag 16 april 2018 om 07:39
Ja echt al jaaaaren zit Ajax alles maar dan ook alles tegen wat er tegen kán zitten. Elke wedstrijd onterechte penalty's en rode kaarten tegen enzo. Eigenlijk zijn ze net zo goed als Barcelona en Manchester City maar vanwege die domme domme pech staan ze toch steeds zonder prijzen aan het eind.

Laat me niet lachen man. Reacties zoals die van jou zorgen er juist voor dat veel mensen een hekel krijgen aan Ajax. Ik heb zelf helemaal niks tegen Ajax maar die totaal misplaatate arrogantie in reacties zoals deze is dus de reden dat je sommige mensen over je heen krijgt. Denk daar maar eens over na.
Vind ik leuk
Axim +399
maandag 16 april 2018 om 10:41
een opmerking van bezinning...ja , heel NL heeft de pest aan ajax door hun grote waffel , en nu het niet meer van alle kanten meezit wordt de eierdop alleen maar hoger boven die pruillipjes. Met beide benen op de grond proberen te staan wat jullie niet lukt door alle steunen die jullie altijd hebben gehad. Wat prachtig toch dat ze daar nu ook eens in de echte wereld komen waar je het zelf moet doen...pijnlijk he !!!!!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:41]
Vind ik leuk
Leeuw +4191
maandag 16 april 2018 om 08:36
Je klinkt heel erg zielig.
Vind ik leuk
Jur74 +5435
maandag 16 april 2018 om 07:15
Allerlei meningen en ik zit gvd al vanaf kwart voor vijf met smart op sluwe sjakie te wachten.
Vind ik leuk
Korm +27486
maandag 16 april 2018 om 07:20
Ben benieuwd wat hij zegt hahaha zal wel aan de scheids en arias en lozano liggen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15519
maandag 16 april 2018 om 07:56
Die slaapt vandaag een dagje uit denk ik..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:18
Nee jij wint veel( kale idioot)!
Vind ik leuk
Teo Smith +18198
maandag 16 april 2018 om 07:18
Donder op man. Ajax heeft de beste selectie alleen ten hag is geen ajax trainer.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:21
Niet mee eens. Ik vind dat een groot deel gehyped wordt. Ben niet zo onder de indruk. Bleek dit jaar al meerdere keren.
Vind ik leuk
Teo Smith +18198
maandag 16 april 2018 om 09:44
De verdediging van ajax is al beter dan die van psv op veltman na,middenveld ook en aanval ook.

Het komt er niet uit.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:45
Ik vind eigenlijk ook dat ajax op de meeste posities de beste spelers heeft lopen. Sowieso op papier het sterkste team. Maar toch net de verkeerde mix.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:43
Misschien wel de beste selectie (al betwijfel ik dat) maar niet het beste team.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:51
Trainer kan gewoon geen team smeden. Geen betere spelers??? Waarom zijn Ajacieden altijd zoveel waard. Ik denk als ze de Ligt, Ziyech en kluivert verkopen dan heeft Ajax weer een krappe 100mil op bank. Dat is budget van kakkerlakken en Pisvee zowat. Of qua geld hetzelfde als het winnen van EC. Sportief stelt het niks voor. Vorig jaar verzachte het de pijn met het behalen van de finale. Alleen veel poen heeft Ajax. Ze moeten eigenlijk met dit geld net als Bayern de competitie domineren. Koop je concurrentie leeg. Verhoog salarisplafond. Inmiddels heeft Ajax mss over de 300mil op bank. Met de deal deze zomer na wk nog meer.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 07:54]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:59
Haha manneke toch. Noem die 2 clubs toch gewoon bij naam joh!
En de concurrentie leegkopen? Je weet toch wel dat niet iedereen voor Ajax wil spelen heh. Was vroeger al zo en nu nog steeds.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:07
Denk eenmaal de salaris 3x dubbele bieden. Dan maakt het echt niet uit welk T shirt je aan gaat dragen. Tenzij je al genoeg geld bijelkaar heb gevoetbald zoals een Kuijt, V Persie ofzo. Maar van kakkerlakken hoeft niemand te vrezen. 1x in de 18j eenmaal de schaal winnen. Hmmm schaar ik als het kaliber. AZ, Twente die ook eens in de zoveel jaar een schaaltje pakt. Hehe
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:59
Maar ja Feyenoord heeft lekker wel een grotere achterban, meer mensen gunnen het Feyenoord. En met het nieuwe stadion is Ajax niks meer. Dus geen iet nog maar even van je misplaatste, uitdagende arrogantie. Plus Feyenoord en PSV laten Ajax volgend jaar de hielen zien. Slecht beleid bij een gevallen topclub. Denk eerder dat de top 3 met goed beleid, veel geld en veel trouwe supporters door PSV, Feyenoord en AZ gevormd is.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 13:58
Nou ik merk noet echt dat de kakkerlakken nu echt aanhaken voor de kampioenschap. 1x in de 18jr de schaal opeisen vind ik wel mager. Ook dit jaar zitten ze niet in de top 3. Wellicht pakken de de waardeloze beker waarin je niets aan hebt. Maar voor de rest... schaar ik kakkerlakken hetzelfde als AZ en degradant Twente. Jammer joh. Weer een concurrent minder voor Pisvee en Ajax. Nu hopen dat AZ aanhaakt. Zal wel een mooi plaatsvervanger zijn. Hehe
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 14:37
Tja jammer dat je niet kan lezen. Iedereen vindt toch dat Feyenoord samen met PSV en nu ook AZ de top 3 is.
Vind ik leuk
woensdag 18 april 2018 om 10:40
Dat is niet historisch en aan de ranglijst te zien jonge. Als je dat kan lezen zie je dat aan de ranglijst. Hahaha nou genoeg flauwekul gelezen van jouw bye
Vind ik leuk
woensdag 18 april 2018 om 10:42
Wederzijds. Koekje van eigen deeg zegmaar. Aju
Vind ik leuk
Rodajc +6967
maandag 16 april 2018 om 09:18
Ze hebben de grootste talenten, niet de beste spelers. Daar zit het verschil.
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 09:00
Nog niet eens alle talenten zijn zo goed. Alleen de Ligt is buitencategorie. De rest is toch redelijk normaal qua niveau.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
dinsdag 17 april 2018 om 09:30
Klopt, ze kunnen wel echt goed worden maar dat zijn ze nu nog niet. En met de huidige instelling a la Kluivert gaat dat ook moeilijk worden
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 07:54
nu praten ze zo en toen ajax 4 x kampioen werd zouden ze de boer 10 jaar moeten houden en nog jaren kampioen worden .. ach, ten hag past prima bij ajax en volgend seizoen moet dat eruitkomen..nu is het makkelijks coren en ik vind psv niet best dit seizoen en gister ook niet , alleen het zit hun vaak mee waar huntelaar moet scoren komt de bal tegen zoet zijn been wat gewoon geluk is en bij bergwijn valt pardoes voor zijn voeten en hij schiet hem erin dat is het verschil ajax moet gewoon de kansen beter afmaken want ook gister hadden ze die weer maar ze lopen het hele seizoen al achter de feiten aan en psv heeft gewoon 3 , 4 wedstrijden x met alle geluk nog gescoord in de laatste minuut wat geen kwaliteit is maar geluk en dat heeft ajax het hele seizoen niet gehad maar eigenlijk kon dat na het drama Nouri ook niet want telkens is het een mentale kwestie bij de ze groep teveel spelers die alleen goed zijn als het loopt maar als het tegenzit zie je ze niet ..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:02
Bergwijn legt hem zelf stil uit de lucht, niets pardoes voor zijn voeten....Ajax is dood. Succes in het verleden bied geen garantie voor de toekomst
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:50
Misschien is het je ontgaan maar als we de door jou genoemde drie wedstrijden van de vier hadden verloren, waren we vandaag nog steeds kampioen. Geluk wil ik het niet noemen wat Zoet presteert. Is gewoon een goede keeper. Ik ben het wel met je eens dat als Ajax de kansen beter had afgemaakt PSV waarschijnlijk gelijk had gestaan met Ajax. Kansen hebben ze genoeg gecreëerd Volgend jaar beter. Succes.
Vind ik leuk
Rodajc +6967
maandag 16 april 2018 om 09:20
Lange zinnen gebruik je. PSV is de terechte kampioen, deal with it.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:01
Zit ik op per toeval op Ajax-primeur. Word helemaal lijp van die joden verhalen, pleurt toch een eind op met die stink neuzen. Volgens mij is PSV kampioen of niet....kut neuzen berichten, niemand die het interesseert wat die flapoor en co hebben of wille
Vind ik leuk
Sil95 +7779
maandag 16 april 2018 om 08:18
Ga je lekker? Lucht het op? Ik zou je willen adviseren iets meer op je taalgebruik te letten. Die scheldtirade komt vrij agressief maar ook erg dom over. Bovendien , als je niet geïnteresseerd bent in een bericht als deze klik je het toch lekker weg?
Vind ik leuk
rinirat +1423
maandag 16 april 2018 om 08:10
Who the fuck is die journalist....Het is wel makkelijk om achteraf iets te roepen ;zo kon Cocu er niets meer van aan het begin seizoen etc.
Eigenlijk doet iedereen dat,Ajax maakte veel mee;psv speelde saai en met veel geluk.
Toch als team uiteindelijk psv de beste.
Gefeliciteerd er mee.
Maar dan zo een domme journalist met een achteraf verhaal,daar kan ik niets mee.
We hebben allemaal van alles geroepen echter na 34 wedstrijden is er maar een kampioen.
Klaar dus.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:18]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:13
Er wordt helemaal niet ingegrepen denk ik. Iedereen blijft zitten waar ie zit dus blijven ze lekker verder aanklooien. Het aankoopbeleid is waardeloos, de bedrijfsvoering is waardeloos, de RVC kijkt ernaar en doet niks en zo zal het altijd wel blijven. Als Ajax supporter ben ik dus weer teleurgesteld. Maak van Gaal Technisch Directeur, zoek een ervaren Algemeen Directeur, vervang de RVC en wat de technische Staf betreft zijn daar ook nog wat mutaties nodig. Maar wie ben ik.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:02
Neem vooral geen oud spelers als bestuursleden. Zorg dat je misschien een buitenstaander aanstel zodat die een andere visie brengt, waar het bij Ajax al vele jaren fout gaat.
Vind ik leuk
plein19 +860
maandag 16 april 2018 om 08:13
Vorig jaar was het verschil 1 punt plus een EL finale. Geen prijs maar met het mooie spel wel een goed seizoen. Nu onder Ten Hag is er niets meer van vorig jaar over. En alleen maar ellende om naar uit te kijken. Vrijer voetballen in plaats van aanpassen aan de tegenstander
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:27
hallo Ajax is dit jaar ten onder gegaan Door vriendjes politiek. En NOURI dat was voor deze jonge jongens een te !! zware wissel. Ajax gaat evalueren en radicale beslissingen nemen! Andere trainer, want Ten hag heeft gefaald! mvg ritje
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:11
PSV terecht kampioen. Volgend jaar weer nieuwe kansen voor 18 clubs.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:23
Ja, Ajax heeft WEL betere spelers. En nee, toch zijn ze geen kampioen. Heb het idee dat hun kampioenschap al vervloog in de aanloop naar dit afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
Blindsy +5205
maandag 16 april 2018 om 09:25
Ten Hag gaat zijn proces niet afmaken, is of van de zomer, of straks met de Kerst al weer vertrokken.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:29
Juistem!
Vind ik leuk
Jarinr10 +2084
maandag 16 april 2018 om 09:44
Als wij niet de beste spelers hebben Kees Jansma, waarom worden wij dan elk jaar leeg gekocht voor dikke bedragen? Kan iemand mij dat uitleggen dan?
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:44]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:06
Arrogantie bij Ajax? Nee joh, ben je mal. PSV is bang voor ze hahahahahahahahaha. Ten Hag wanne gek zeg. Die clown moet lekker contract voor het leven krijgen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:47
Ze lullen te veel in A'dam
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:26
Typisch Ajax gedrag. Altijd de tegenstander verbaal vernederen en zichzelf op een voetstuk plaatsen. Hoogmoed komt voor de val gelukkig. Van huidige selectie heeft alleen de Ligt de mentale en fysieke kracht om mee te kunnen met de top. En Onana is een goede keeper. Ziyech voetballend goed, maar mentaal zwak.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 13:30
Wat is psv
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 14:37
Ben zeer benieuwd naar komend seizoen!
Vind ik leuk
John040 +804
maandag 16 april 2018 om 15:44
Komt omdat er een direktie zit die zich als speler bewezen hebben en met kunst en vliegwerk zich hebben kunnen redden met veel geluk(sanchez) en nu door de mand vallen qua eerdere aankopen. 2 backs 1 miskoop buitenspeler Bandé veel te duur en geen goede aankoop Schuurs moet zich nog aanpassen Wöber te licht en nu dadelijk de marokaan Onana die ook weg wil weggejagen en dan zit je met een heel matige selectie die ZEKER nog 6 direkte en versterkte aankopen nodig hebben. Daarnaast betere direktie die eigelijk buiten het Ajax verleden staan. Of Van Gaal erin met Jordi Cruyff of geheel andere boeg. Anders gewoon opdoeken hahaha
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:28
Ze hebben zeker de beste spelers maar het is geen team, dat is het probleem
Vind ik leuk
fr1963 +1784
maandag 16 april 2018 om 22:14
Auw....pijnlijke waarheid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Die arrogantie kan ik nooit plaatsen, Ajax heeft al jaren niet de beste spelers'