Bizarre blessure De Jong: Nog nooit meegemaakt, ik wist niet dat dat kan'

Bizarre blessure De Jong: "Nog nooit meegemaakt, ik wist niet dat dat kan'

maandag 16 april 2018 om 07:58

Luuk de Jong maakte zondag de tweede PSV-treffer in de kampioenswedstrijd tegen Ajax (3-0), maar maakte het laatste fluitsignaal niet mee op het veld. Hij moest na een uur gewisseld worden door een bizarre blessure.

"Ik kwam in een duel, kort voor de 3-0", vertelt De Jong aan Omroep Brabant. "Toen ik de lucht in wilde gaan, liep ik tegen iemand aan en klapte m'n duim dubbel. Toen dacht ik: die is uit de kom of er is een pees gescheurd. Maar ik keek en zag ik dat mijn huid was losgescheurd van mijn duim. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik wist niet dat dat kan."

De Jong moest vervolgens naar binnen om zijn duim te laten hechten. "Dat duurde te lang om weer het veld in te kunnen komen", verklaart De Jong. "Gelukkig kan ik hem nog bewegen. Er zijn geen pezen gescheurd, maar morgen gaan we toch even kijken voor de zekerheid, want dan kan het weer anders zijn. Het is niet zo ernstig dat ik niet bij het feestje kan zijn. Na een paar drankjes voel ik het waarschijnlijk niet meer."

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +15436
maandag 16 april 2018 om 08:00
Zag er niet lekker uit...
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:04
Lekker boeiend, voetballen kan hij niet
Vind ik leuk
Quareck +5286
maandag 16 april 2018 om 08:07
Scoren tegen Ajax wel, maar daar hoef je natuurlijk niet voor te kunnen voetballen!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:10
Meer geluk als wijsheid. Hij kan niet eens een pass over 3 meter in iemand zijn voeten geve
Vind ik leuk
Quareck +5286
maandag 16 april 2018 om 08:14
En toch alles gespeeld, hoe geniaal is de rest van psv dan als ze kampioen worden terwijl ze elke week met tien man spelen?

Een gelukje natuurlijk voor psv, die loser scoorde wel even vaak als de topscorer van Ajax!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:16]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:28
Dan snap je er maar weinig van volgens mij. De Jong is een bruikbare targetman en hij is een prima spits voor Eredivisiebegrippen. Je kan niet 50 doelpunten maken in 2 jaar tijd met alleen geluk en dan ook nog een goed seizoen draaien in je 4de jaar.
Vind ik leuk
Quareck +5286
maandag 16 april 2018 om 08:40
Niet serieus op in gaan joh, je krijgt er alleen irritaties van, gewoon ook onzin roepen, veel leuker
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:08
Luuk is wederom ook onze Held
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:23
Maar wel scoren
Vind ik leuk
Polly11 +2540
maandag 16 april 2018 om 08:38
Zuurpruim, verliezen doet toch zo een pijn
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:38
Als je zo uithaalt na gisteren laat je je wel erg kennen. Je hoeft geen PSV supporter te zijn om te erkennen dat zij het meest elkaar aanvullende en complete elftal hebben, en dat dit team over een aanzienlijke mentale veerkracht beschikt. Een enkele speler afkraken leidt er niet vanaf dat het 1e elftal PSV de terechte kampioen is.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:57]
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 07:56
K heb het ook over luuk, PSV kampioen maar neemt niet weg dat die jongen al 2 seizoen bar slecht speelt
Vind ik leuk
dhrwobo +16020
maandag 16 april 2018 om 09:58
Poh, poh, poh. Stoere opmerking hoor! Veel plezier op het kinderdagverblijf vandaag. Geven ze je wel op tijd het flesje?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:08
Veruit de beste spits v Nederland! Stuntelaar hebben we gisteren gezien! Haha en Dolberg is een mierje
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:11
Dolberg is bijna het hele seizoen geblesseerd geweest dus je kan dat niet zeggen dat Luuk de jong meteen de beste spits is. Ja ik ben een Ajacied maar ik geef toe dat PSV dit kampioenschap heeft verdiend
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:12
Dat psv terecht kampioen is weet iedereen. Dolberg wordt niks en de Jong is de beste spits hier
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 14:35
De jong is dus meteen de beste als hij 1 seizoen beter speelt, vorig seizoen kon je hem nergens vinden
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 22:34
Waren .Ad 4 goeie wedstrijden van hem dit seizoen
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 07:55
De jong is niet beter als rvp, zelfs als rvp op 1 been. Loopt....6 schoten 5 goals..,de jong is heel dit seizoen en heel vorig seizoen bar slecht geweest
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 08:20
V Persie speelt op10,hihi
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 09:55
Als je Luuk al zo ontzettend slecht vindt, hoe slecht vind je dan Huntelaar?
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:41
Die vind ik ook.niet goed spelen, maar dat heeft meer te maken met vorm. Luuk heeft gewoon beperkte kwaliteiten. Beste spits in de ere divisie is rvp 6 schoten 5 goals....niet omdat ik Feyenoorder ben. Want Hunter vind ik echt een mega spits, alleen hij en ziyech hebben niet het chemie wat hij had met Sneijder in zijn Ajax tijd...
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:05
Duim om hoog voor de Jong,zich helemaal terug geknokt,wat een klasse.
Mooi de omhelzing met Cocu.
Klasse kerel de Jong.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 10:43
2 leuke wedstrijden gespeeld dit seizoen. En verder kut net als vorig seizoen...seizoen daarvoor vond ik hem mega, maar dat was zijn top, en steeg hij boven zichzelf uit
Vind ik leuk
Rsp5 +94
maandag 16 april 2018 om 08:07
Icoon van onze club. Heeft een cruciale bijdrage geleverd
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:13
Met zijn gejank ja
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:29
Kunnen we jou niet inwisselen met iemand die wel sportief is?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:31
Zoals je bij meerdere topics kan lezen heb ik de PSV-ers netjes gefeliciteerd met het terechte kampioenschap!

Of ik er blij mee ben laat ik in het midden, maar het is maar een spelletje...
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:13
Tis Ziyech niet!
Vind ik leuk
NederBelg +1532
maandag 16 april 2018 om 08:14
14Goedemorgen allemaal. Ik ben net bij positieven. Nu op naar het werk. Gisteren iets te veel gedronken op stratum.
Ik was bij hart van nederland te zien. Uitzending gemist. De fan in het rode shirt. Niet de 1e fan ;-)haha groetjes nederbelg
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15436
maandag 16 april 2018 om 08:16
Succes! Hehe.. Dat is net als met Koningsdag mensen vragen of ze iemand in het oranje hebben gezien ;)
Vind ik leuk
Quareck +5286
maandag 16 april 2018 om 08:16
Tijdens het wk kun je dat dan weer wel prima vragen :)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15436
maandag 16 april 2018 om 08:20
Ja haha ;)
Vind ik leuk
NederBelg +1532
maandag 16 april 2018 om 08:19
Waren maar 2 fans aan het woord riGGY-AFCA.
Als je tot 2 kan tellen komt het gewoon goed. Haha.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +15436
maandag 16 april 2018 om 08:20
oké :).. vandaag huldiging mee pakken?
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:21]
Vind ik leuk
NederBelg +1532
maandag 16 april 2018 om 14:19
Jazeker. Nu bijna klaar op het werk. Iets eerder stoppen ;-)
Dan wederom op naar eindhoven voor de festiviteiten te beleven.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:34
Bier en een paracetamol doet worden volgens je zelf hoop dat je lekker gefeest hebt enne blijf bij ons
Vind ik leuk
fedor2501 +2312
maandag 16 april 2018 om 08:38
Haha jij ben nog dronken:-)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:41
Hoezo moet ik nog dronken zijn? Punt 1 ik drink niet en punt 2 jij praat poep ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:41]
Vind ik leuk
fedor2501 +2312
maandag 16 april 2018 om 09:06
Je reactie was een beetje warrig dus ging ik er vanuit dat je nog aan het genieten was van een mooi kampioenschap.
Foute aanname dus van mij.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:07
No problemo
Vind ik leuk
Korm +27391
maandag 16 april 2018 om 08:35
zag er inderdaad bizar uit! verder speelde hij een prima pot!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:13
Luuk ging gisteren weer, zoals vanouds, voorop in de strijd. Wat hij mist aan voetballende capaciteiten compenseert hij ruimschoots door inzicht, karakter, onverzettelijkheid en winnaarsmentaliteit.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:28
Pfff klinkt pijnlijk nou goed dat die komende dagen veel alcohol binnen krijgt zal de pijn wat minder voelen :P
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:30
Gefeliciteerd alle PSV supporters groet een echte boer uut grunn
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 14:12
Voetballen misschien niet . Winnen wel .
Niet opgegeven ook.
Ziyech die kan pas voetballen. Maar niet winnen.
Geef mij maar meer van type de jong
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bizarre blessure De Jong: "Nog nooit meegemaakt, ik wist niet dat dat kan'