'Barça rondt 'Plan Renove' af: twee Ajacieden enthousiast over droomtransfer'

'Barça rondt 'Plan Renove' af: twee Ajacieden enthousiast over droomtransfer'

Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 08:20ma 16-04-2018 om 08:20

Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn een belangrijk onderdeel van het 'Plan Renove' van FC Barcelona. Dat meldt El Mundo Deportivo. De contacten met Ajax en de twee spelers zouden al zijn gelegd vanuit Camp Nou.

Barcelona heeft concrete belangstelling voor De Ligt (18) en De Jong (20). De twee Ajacieden zijn inmiddels tientallen keren bekeken door scouts van de Catalaanse grootmacht, die telkens met een positief rapport thuiskwamen. Ook algemeen directeur Pep Segura en technisch secretaris Robert Fernandez zijn overtuigd. De derde speler op het verlanglijstje is Antoine Griezmann (Atlético Madrid).

Volgens El Mundo Deportivo heeft Barcelona al 'stappen gezet' in de jacht op De Ligt en De Jong. Het liefst handelt de aanstaande kampioen van Spanje snel, omdat de twee toptalenten in de gaten worden gehouden door meer clubs. De kans bestaat dat Barça ze deze zomer al vastlegt en vervolgens nog een tijdje stalt bij Ajax.

De Ligt wordt omschreven als een lange, krachtige centrumverdediger, die op termijn Gerard Piqué moet opvolgen in Camp Nou. De Jong is volgens MD een spil bij Ajax, die uitblinkt met zijn passing en spectaculaire techniek. Hij wordt geroemd om het feit dat hij zelfs in het centrum van de verdediging kan spelen, zoals De Jong sinds december deed. Hij is nu geblesseerd.

Ajax zou op de hoogte zijn van de belangstelling voor De Ligt en De Jong. De twee spelers zijn zelf enthousiast over het perspectief op een overstap naar de Europese top, maar beoordelen pas of het tijd is om Ajax te verlaten als er een aanbieding op tafel komt. Mogelijk moet Barça enkele spelers verkopen om de komst van de twee Ajacieden te financieren.

Poll

Zijn De Ligt en De Jong klaar voor Barcelona?

(4211 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 16 april 2018 om 08:25
Ja die zullen wel weg willen na zo’n blamage.
Vind ik leuk
Garinsha +5074
maandag 16 april 2018 om 09:12
Als Barça zijnde zou ik daar maar nog niet aan beginnen.. Als je je niet staande kan houden in een topper moet je als speler zelf ook niet eens denken aan een transfer.. Als hij(de ligt) dat al doet trouwens.. en voor de jong komt het ook nog veelste vroeg. Het zijn leuke spelers voor de ED in Spanje is het andere koek.
Vind ik leuk
Gerro +8937
maandag 16 april 2018 om 10:09
Daar waren ze zelf onderdeel van dus mogen ze zichzelf net zo hard aanrekenen. Nee er is er nog niet 1 doe klaar is voor Barça eerst maar eens in nederland laten zien dat je er met kop en schouders boven uit steekt
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:48
Zelfs na blamages wilt een club als Barça ze halen, doen ze toch wel iets goed...
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:26
Meteen gaan, wellicht redden ze het niet. Maar Ajax is zo’n barslecht elftal daar kunnen beide niks meer leren. Met zulke slechte spelers om je heen wordt je alleen maar slechter.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:30
Dit is natuurlijk een onzin reactie. Dan kan beter niemand meer naar de Eredivisie komen of alle talenten zo vroeg mogelijk weggaan, want als dit 'barslechte' Ajax 2de wordt in deze competitie, hoe slecht moet de rest dan wel niet zijn?

De Ligt is echter wel klaar voor de stap omhoog, Frenkie de Jong nog lang niet.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:33
Echt grote talenten komen hier ook niet meer, tweede/derde garnituur komt er maar geen toppers meer.
Vind ik leuk
Basik013 +719
maandag 16 april 2018 om 08:53
Damn man , jij bent echt ALTIJD negatief , word jij niet moe van jezelf...

Ikdenk als Barca je wil hebben je wel degelijk een potentiele topper bent hoor ik weet niet..
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:55
Barca heeft genoeg mislukkelingen gehaald hoor, matthieu bijvoorbeeld. Ook die slaan regelmatig de plank mis.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:02
Wat te denken van Chygrynski voor €25 miljoen enkele jaren terug. Dat was een miskoop. Die jongen heeft heel weinig wedstrijden gespeeld en is na een jaar terug gegaan naar Shakhtar.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:13]
Vind ik leuk
yuuup +10843
maandag 16 april 2018 om 09:13
Dus is het hun intentie om mislukkingen te halen???
Vind ik leuk
rpaulp50 +13501
maandag 16 april 2018 om 08:43
Een bar slechte Trainer ......met spelers als de Ligt, Hakim,vd Beek, Kluivert en Neres die niets heel lieten van PSV onder Keizer is deze afgang onder ten Hag veelzeggend.
( van Hanegem benoemde dat toevallig ook nog )
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 16 april 2018 om 10:19
Alleen de ligt en hakim zijn goed.. maja als je dan zo omgaat met eigen spelers... triest clubje
Vind ik leuk
rpaulp50 +13501
maandag 16 april 2018 om 10:21
Nee, met Keizer speelde ze PSV en Feyenoord van de mat, zo dat is feitelijk onjuist wat je stelt.
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 16 april 2018 om 13:11
Psv had die wedstrijd een offday, volgens mij ben jij feitelijk onjuist.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:11]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
maandag 16 april 2018 om 09:02
En laatst zei je nog dat alleen Ziyech goed was en de rest brandhout. Waarom staan deze 2 dan in de belangstelling van Barca? Leg me dat eens uit dan?
Vind ik leuk
Maan88 +6558
maandag 16 april 2018 om 08:27
Gisteren wel gezien! Barcelona gaat nog eerst voor Brenet en Schwaab dan voor een ajacied hahaha
Vind ik leuk
pietprecies +11746
maandag 16 april 2018 om 08:30
Wat zei ik nou, hou het bij zingen
Vind ik leuk
Maan88 +6558
dinsdag 17 april 2018 om 09:24
Pietjeprecies weet het weer beter. Lekker genoten van de wedstrijd zondag :-D
Vind ik leuk
jochempje +4177
maandag 16 april 2018 om 08:36
Maar gelukkig kunnens PSVers per definitie niet arrogant zijn.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:28
En uiteindelijk klotst het geld weer tegen de plinten en moet Brands weer wachten tot er weer het een en ander is verkocht...

Brands zal toch wel gaan, die is het ook kotsmoe in dat zwijnenhol
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
maandag 16 april 2018 om 08:28
Gezamenlijk €50.000.000,- en weg zijn ze.
Waarom in NL ballen tegen sneue clubs
Vind ik leuk
Blindsy +18821
maandag 16 april 2018 om 08:35
Ik denk dat je gaat schrikken van het totaalbedrag. Denk dat je aan minimaal 70 miljoen mag gaan denken.
De Ligt wordt op dit moment gezien als een van de grootste talenten in Europa, als clubs als Barcelona je dan ook nog n's willen kun je al 40-50 miljoen voor De Ligt gaan aftikken, let maar op.
Vind ik leuk
Woudo +7628
maandag 16 april 2018 om 08:29
En dan jaren verhuurd worden.. Laat ze eerst maar een tussenstap maken.
Vind ik leuk
Foebele +53329
maandag 16 april 2018 om 08:30
120 miljoen plus 2 jaar stallen bij Ajax, dan valt er te praten.
Vind ik leuk
Eindje040 +778
maandag 16 april 2018 om 10:22
Die willen echt niet nog 2 jaar voor zon trieste club spelen joh...
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
maandag 16 april 2018 om 08:31
Verkopen en nog 1 seizoen huren. Allebei.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:32
Inderdaad, top secret. Voor Ajax interessant, voor De Ligt en De Jong is trainen en spelen in een sterkere competitie voor hun eigen ontwikkeling op lange termijn mogelijk verstandiger. En in dat perspectief zijn de Duitse en Spaanse competitie zinvoller. Ik verwacht dat je daar een completere speler wordt dan in de Engelse.
Vind ik leuk
Mari +12489
maandag 16 april 2018 om 08:33
Ajax kent 5 goede spelers, die alle 5 dit jaar weggaan
De Ligt, Kluivert, Neres (de beste), Zyech, F de Jong.

PSV heeft dit gisteren duidelijk gemaakt.
Jammer dat ze niet het gehele jaar zo hebben gespeeld.

Onana vergeten
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:39]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:35
Kom maar met een zak geld....

Als ze dan toch weg gaan, dan moet je ook alles op alles zetten om er zoveel mogelijk uit te trekken!

60 voor de Ligt en 30 voor Frenkie...
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:39
hallo barselona, prima als ze DeLigt en Frenkie nog een jaar bij Ajax laten. Ajax heeft nog veel meer talent achter de hand, jongens van de Future cup kunnen aansluiten! Een jongen van14! die moeiteloos meespeeld met jongens uit de grote competitie, dan ben je een groot talent. Ik ben benieuwd of hij doorbreekt! mvg ritje
Vind ik leuk
Blindsy +18821
maandag 16 april 2018 om 08:39
Kortom, Ajax heeft straks genoeg poen om de ArenA te kopen maar kan weer aan een nieuw elftal bouwen.
Vind ik leuk
Ryan82 +1074
maandag 16 april 2018 om 08:39
Ja rond die transfer snel af, hoeveelste de Ligt -> Barca bericht is dit al wel niet?
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18960
maandag 16 april 2018 om 08:43
Hoppa, 120 miljoen voor Overmars. Waarvan dan maximaal 7 miljoen van uitbesteed wordt aan middelmaat. Hulde.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 08:47
De Jong zeker niet, de Ligt moet ook nog veel leren.
Vind ik leuk
Paulus1962 +1302
maandag 16 april 2018 om 08:56
Snel gaan jongens,jullie zitten nu op een zinkend schip
Vind ik leuk
Eindje1913 +332
maandag 16 april 2018 om 09:01
Als je jaren niks meer wil winnen moet je die twee opgehemeld spelers halen
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 16 april 2018 om 09:04
Dan hebben ze gisteren zeker niet gekeken. Ze zullen ze toch niet halen op basis van een leuk potje tegen VVV ?
Vind ik leuk
Korm +39909
maandag 16 april 2018 om 09:05
De ligt snap ik wel, vind het een goede verdediger en in Oranje heeft hij ook zijn mannetje weerstaan. Hij is er nog niet maar de potentie is er zeker. De jong vind ik dan wel weer verrassend, doet het redelijk maar er valt nog veel te leren voor hem.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:06
Fake news van VP weer. De Jong zou nog kunnen, maar De Ligt gaat zeker niet naar Barcelona. Hij is te goed voor deze middelmatige club uit Zuid-Europa.

De Ligt gaat tekenen bij FC Buzzing Lightyears (Engelse vertaling), de meervoudig kampioen van de Interstellar League van het Gamma-Kwadrant van Sector 4.

Bazoer speelt daar al.
Vind ik leuk
yuuup +10843
maandag 16 april 2018 om 09:18
Welke lijm snuif je vandaag?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:24
Pattex contactlijm, heb je al voor 7,61 bij Staples.
Vind ik leuk
yuuup +10843
maandag 16 april 2018 om 09:31
Moet wel heftig spul zijn.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:54
Ja nou heb je hem twee keer ingeschoten terwijl hij eral in lag.
Vind ik leuk
yuuup +10843
maandag 16 april 2018 om 10:05
Het zekere voor het onzekere. En het waren trouwens kopballen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 15:50
Ja klopt, kopballen. Mijn fout.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:20
inde spaanse krant staat het iets anders,
Vind ik leuk
Kevinm +1900
maandag 16 april 2018 om 09:22
Kan Barca mooi de rotte appels verkopen. Weg met Alcacer, Digne, Denis Suarez, Vidal en André Gomes. De Ligt en de Jong zouden prima bij de speelstijl van Barcelona passen. Hoop alleen wel dat ze inderdaad dan nog één of twee seizoenen in Amsterdam blijven voetballen. Zonde om zulke spelers op de bank te zetten.
Vind ik leuk
SjeH +410
maandag 16 april 2018 om 09:31
Waar blijft Sjaak Swart?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 09:31
bericht klopt niet helemaal , een broodtje aap verhaal
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
maandag 16 april 2018 om 09:35
Zoals Hugo Borst al zei gisteren, Ajax heeft gewoon gigantisch veel last dat ze elk jaar weer opnieuw moeten beginnen. Dit is ook van de redenen dat 't al 4 jaar niet lekker loopt. Nu ook weer, je wordt 2e waarschijnlijk en je verliest weer je halve elftal.
Vind ik leuk
De Belsj +908
maandag 16 april 2018 om 10:12
Dat geldt voor ELKE club. In de Eredivisie, de JL en alle andere niveaus daaronder. Dat verschijnsel is van alle tijden.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
maandag 16 april 2018 om 10:19
Ik vindt dat Ajax hier veel meer last van heeft dan de rest. Nu ook 2e en je halve elftal gaat waarschijnlijk al weer vertrekken. Bij PSV en Feyenoord is dit toch minder 't geval.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:19]
Vind ik leuk
De Belsj +908
maandag 16 april 2018 om 10:22
Dat laatste is waar. En je kunt je afvragen (na 4 seizoenen zonder titel zou je je eigenlijk moeten afvragen) waar dat aan ligt. Ik kan je een tip van de sluier oplichten: aan een cultuur, bij Ajax, die alles kapot krijgt gemaakt! Een cultuur van MISPLAATSTE arrogantie. Is nergens voor nodig een zo over-het-paard-getilde houding aan te meten. In het buitenland lachten ze een hartelijk over dat cluppie.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:24]
Vind ik leuk
Jarinr10 +10361
maandag 16 april 2018 om 10:36
Klopt, snap ook niet waar die misplaatste arrogantie vandaan komt, ik heb 't iig niet.Maar er zijn meer dingen,de onrust die er steeds boven de club hangt, de vele stromingen binnen de club. Eigenlijk is 't een vicieuze cirkel.Supporters hebben hoge verwachtingen want AJAX moet altijd voor de titel gaan, vervolgens komen de clubs met de geldbuidel, Ajax moet weer opnieuw beginnen kost weer punten. Vervolgens komt Ajax weer op achterstand supporters en media gaan zich roeren, intern moeten er weer mensen vertrekken en eind van het seizoen sta je weer met lege handen. Eigenlijk moet nu de hele club en supporters een signaal afgeven dat ze achter Ten Hag staan, dan heb je veel meer rust binnen Ajax.
Vind ik leuk
Mo +12881
maandag 16 april 2018 om 09:51
De Ligt kan al een stap hogerop maken, geen Barcelona uiteraard. Frenkie is er echter nog totaal niet klaar voor. Eerst volgend seizoen maar ene heel jaar lang op het middenveld presteren.
Vind ik leuk
dhrwobo +43965
maandag 16 april 2018 om 09:56
Als die beiden worden gekocht en niet worden teruggehuurd, dan gaat Ajax volgend seizoen echt een zwaar seizoen krijgen. Want dan moeten ze nog meer spelers kopen, en goede spelers kopen is voor Overmars soms nog best moeilijk. Zeker als al je dragende spelers vertrekken.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:08
Roof Ajax maar weer leeg! Elk jaar hetzelfde gelul!
Vind ik leuk
De Belsj +908
maandag 16 april 2018 om 10:10
Ja hoor, de volgende twee mislukkelingen in het buitenland. Hebben beide niks te zoeken bij een club als Barcelona. Meer dan het niveau van een Levante of Alavès is het niet. En dat zal het ook NOOIT worden!
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
maandag 16 april 2018 om 10:53
Ze hebben nog geen enkele titel gepakt nee dan word het niks in buiteland de concurentie zal je daar gek mee maken.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:15
Te licht en niet goed genoeg voor Spaanse en Europese top. Met name Frenkie de Jong is een overhypte speler die nog weinig heeft laten zien.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:25
beide over 3 seizoenen naar barsa dat zou voor ajax en ook voor barsa super deal betekenen.
Vind ik leuk
Jos Drity +79
maandag 16 april 2018 om 11:41
Ga daar maar lekker op de bank zitten zoals Cellisen.
Maar ja je bankrekening puilt dan natuurlijk wel uit, dat is het "belangrijkste"toch?
Vind ik leuk
AfcaJB +212
maandag 16 april 2018 om 13:36
Cillissen is gekomen om 2de keeper te worden...
Vind ik leuk
Green +65
maandag 16 april 2018 om 12:19
Laat ze eerst maar eens kampioen worden met Ajax, op hun 30e kunnen ze dan altijd nog weg.
Vind ik leuk
AfcaJB +212
maandag 16 april 2018 om 13:35
Contract tekenen en vliegen! Bedankt Ajax, bedankt technische staf bedankt allen. Eerst riedewald, tete en bazour. Nu na een jaar Frenkie en matthijs weg. Gaat goed heren vooral zo doorgaan. Gelukkig tekent klaas de doelpunten machine bij en heben we een rechtsback gekocht waarmee we ons volgend jaar wel gaan redden!
Vind ik leuk
Padason +1208
maandag 16 april 2018 om 15:31
Als ze beide vertrekken komende zomer hoeven ze van mij ook nooit meer terug te keren bij ajax ook niet als (jeugd)trainer. 1 leuk seizoen gespeeld en willen dan gelijk weg, dan laat je ajax wel erg in de steek en ben je in mijn ogen geen echte ajacied. Voor de ligt heeft zijn hele leven bij Ajax gespeeld en kans gekregen doordat Ajax deze hem gegunt had. Nu zal hij dat moeten terugbetalen en Ajax laten genieten van zijn talent.
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 16 april 2018 om 15:43
Barca is de laatste jaren al langzaam de weg kwijt, dus zal me niks verbazen als die 2 gekocht worden. Gisteren totaal overspeeld maar goed genoeg voor Barca?
Vind ik leuk
Gerro +8937
maandag 16 april 2018 om 23:46
Nou die ene die niet mee gister dus dat lijkt me sterk.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 16:31
De Ligt en de Jong gaan in de Toekomst ons Nederlands elftal alleen maar sterker maken doordat zij in een grotere compete spelen en Champion league
Vind ik leuk
Gerro +8937
maandag 16 april 2018 om 23:45
Ik zie Barca deze twee niet halen om ze vervolgens nog 2 jaar bij Ajax te stallen tenzij ze eisen dat deze twee altijd opgesteld staan en dat gaan ze bij Ajax niet doen lijkt me want dan ben je geen baas in eigen huis meer. Wanneer ze deze eis niet zouden stellen lopen ze het risico dat deze twee misschien wel weer gepasseerd worden als ze een mindere periode kennen en andere het wel laten zien.Nu is ook nog maar de vraag of Barca voor deze twee samen 100 miljoen wil gaan aftikken terwijl de 1 pas een jaar en de ander pas een half jaar in Ajax 1 spelen en Ajax zal het niet voor de helft gaan doen want dan houden ze ze liever in Amsterdam.
Vind ik leuk
donderdag 19 april 2018 om 14:50
Belachelijk dat getrek, laat Barca oprotten. Ze maken alles kapot. Straks alleen Engeland, Spanje Duitsland nog top teams. Geen zak aan, alles wordt voorspelbaar en decadent.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws