'Barça rondt 'Plan Renove' af: twee Ajacieden enthousiast over droomtransfer'

    'Barça rondt 'Plan Renove' af: twee Ajacieden enthousiast over droomtransfer'

    maandag 16 april 2018 om 08:20

    Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn een belangrijk onderdeel van het 'Plan Renove' van FC Barcelona. Dat meldt El Mundo Deportivo. De contacten met Ajax en de twee spelers zouden al zijn gelegd vanuit Camp Nou.

    Barcelona heeft concrete belangstelling voor De Ligt (18) en De Jong (20). De twee Ajacieden zijn inmiddels tientallen keren bekeken door scouts van de Catalaanse grootmacht, die telkens met een positief rapport thuiskwamen. Ook algemeen directeur Pep Segura en technisch secretaris Robert Fernandez zijn overtuigd. De derde speler op het verlanglijstje is Antoine Griezmann (Atlético Madrid).

    Volgens El Mundo Deportivo heeft Barcelona al 'stappen gezet' in de jacht op De Ligt en De Jong. Het liefst handelt de aanstaande kampioen van Spanje snel, omdat de twee toptalenten in de gaten worden gehouden door meer clubs. De kans bestaat dat Barça ze deze zomer al vastlegt en vervolgens nog een tijdje stalt bij Ajax.

    De Ligt wordt omschreven als een lange, krachtige centrumverdediger, die op termijn Gerard Piqué moet opvolgen in Camp Nou. De Jong is volgens MD een spil bij Ajax, die uitblinkt met zijn passing en spectaculaire techniek. Hij wordt geroemd om het feit dat hij zelfs in het centrum van de verdediging kan spelen, zoals De Jong sinds december deed. Hij is nu geblesseerd.

    Ajax zou op de hoogte zijn van de belangstelling voor De Ligt en De Jong. De twee spelers zijn zelf enthousiast over het perspectief op een overstap naar de Europese top, maar beoordelen pas of het tijd is om Ajax te verlaten als er een aanbieding op tafel komt. Mogelijk moet Barça enkele spelers verkopen om de komst van de twee Ajacieden te financieren.

    Poll

    Zijn De Ligt en De Jong klaar voor Barcelona?

    (4210 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 08:25
    Ja die zullen wel weg willen na zo’n blamage.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42569
    maandag 16 april 2018 om 08:41
    Heb je 2 goede spelers, gaan die alweer weg. Het nieuww zal waarschijnlijk met gejuich worden ontvangen in amsterdam, daar waar alleen geld nog telt als winst.
    Vind ik leuk
    Jozef +36071
    maandag 16 april 2018 om 09:01
    Onzin. We vinden er niks aan dat ze al zo vroeg vertrekken. Met die centen kun je niks in Nederland. De tragiek van Ajax : prachtige spelers opleiden en brengen, maar we hebben er sportief te weinig profijt van.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 09:28
    Eigenlijk moet jouw conclusie, overigens volkomen goed, de conclusie van Ajax worden. Ze moeten gewoon langer met een ploeg spelen en na een jaar of drie, vier zit je dan aan de Europese top. Voor de overige clubs in Nederland komt het huidige beleid goed uit, zo hebben meer clubs hier nog de kans om hogerop te komen of zelfs kampioen te worden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:32
    Vandaar dat ze nu gewoon 50 miljoen plus vragen , en zelfs dat betalen de clubs, dus wat moet je dan als club? Spelers gaan toch wel ondanks een contract
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    maandag 16 april 2018 om 12:20
    Geen geld vragen. Volkomen negeren en vooral met de spelers bij tekenen van verlengings)contract goed afspreken: zolang je bij ons voldoet dien je dit contract volledig uit. Dat hoort dus ook in het contract te staan. Geen speler kan om de wet heen en als een contractant (de club) hieraan vasthoudt is er niemand die iets daartegen kan ondernemen. Vroeger had je nog de rechtszaken van spelers die voor de rechter gelijk kregen met het argument: ik kan me verbeteren. Dat is gewoon goed in een contract uit te sluiten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:37
    Een speler heeft altijd de vrijheid om te gaan... ook met een goed contract, een goed contract houd tegenwoordig alleen maar in dat de verkopende club maar ook de speler er flink aan verdiend
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    dinsdag 17 april 2018 om 08:55
    Je zou eens een paar colleges arbeidsrecht moeten volgen, ik kan het je van harte aanbevelen. Zo verhelderend. Casestudies hierover, ook niet verkeerd, dan kan je zien hoe het in de praktijk gaat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 19:01
    In de praktijk hebben clubs aan een spelers die toch niet willen blijven, straffen heeft geen zin want dat vermindert hun waarde. Hoef ik geen college voor te volgen want zo zal het altijd gaan
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    maandag 16 april 2018 om 10:15
    Tja in Mestreech zègge veer: 't IS nix en 't zaal aoch noets gèt weure!
    Vind ik leuk
    Jozef +36071
    maandag 16 april 2018 om 13:10
    T zal wel iets typisch Maastrichts zijn..
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:14
    verhaal klopt niet , ik lees in de spaanse media heel wat anders
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:18
    en wat dacht je van Willem 2 die vangen 40 % van de verkoop ha/ha/ha jaja_PSV
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 08:47
    Blamage? Is tweede worden een blamage?
    Vind ik leuk
    popiejopie +2395
    maandag 16 april 2018 om 08:52
    Zo voelt het wel in elk geval.

    1 of 2 jaar oke, dat gebeurd zelfs Bayern wel eens maar 4 jaar kom op?
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 08:59
    Je doet ieder jaar mee, met een nieuw elftal.
    Ik vind het allemaal wel mee vallen.
    laatste 8 jaar 4 x 1ste en de rest tweede.
    Misschien zijn onze verwachtingen wel wat te hoog.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12400
    maandag 16 april 2018 om 09:09
    Dat je tweede wordt is geen ramp op zich
    Als het na een lange titelstrijd op de laatste wedstrijddag is met een uitstekende tegenstander die de titel pakt, ok kan gebeuren.

    Het gaat om de kansloze manier waarop Ajax tweede wordt in een seizoen waarin je geen moment de koppositie in zicht hebt gehad.
    En de grootste vernedering is misschien wel dat het al drie wedtrijden voor het einde beslist is
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 09:16
    Ruud ga is kijken wanneer die 7 punten zijn blijven liggen.
    Mensen vergeten zo snel, en nee het is geen excuus.
    ik vind tweede worden na zo'n horror seizoen knap.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:25
    Nouja, het is een vorm van een excuus, en telt natuurlijk wel degelijk mee. De echte blamage is wat mij betreft echter dat Ajax er niet in is geslaagd Peter Bosz te behouden. Vorig jaar leek alles in Mei op de rit voor een topseizoen dit jaar. Dat is nu door verschillende wisselingen vies tegengevallen en kwalificeert wat mij betreft wel als blamage.
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 09:30
    Bosz heeft gekozen voor geld, en een grotere club.
    Dan is een speler of trainer nooit te behouden.
    Daar kan niemand wat aan veranderen. Keizer was voor de jongens in het begin een top kerel.
    Hij had van mij het seizoen af mogen maken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:46
    Ja, dat zegt Ajax. Bosz zegt iets anders he. Het sentiment rondom Keizer is daarna nooit echt goed geweest. Maargoed, dat is met ten Hag nu ook niet geweldig.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    maandag 16 april 2018 om 10:13
    Alleen: AZ zal tweede worden!
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 10:54
    Heb je weer een nieuwe hoop?
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    maandag 16 april 2018 om 09:40
    Als je laatste 8 jaar zegt oke, maar als je naar de laatste 12 jaar kijkt? Of als je in ogenschouw neemt dat die 4 jaar een opeenvolgende periode was en er verder heel weinig is bereikt? Ajax-onwaardig.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1804
    maandag 16 april 2018 om 09:44
    Of 6x kampioen in 20 jaar.. Dan kinkt het toch wel erg mager.
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 09:48
    Ja maar als het om de totalen gaat, moet iedere andere club zich kapot schamen. Het is hier gelukkig niet zoals in Duitsland waar ik je nu al kan vertellen wie er de komende 3 jaar kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1804
    maandag 16 april 2018 om 11:17
    In totalen zit Ajax zeker op een ruime voorsprong, maar over de laatste 20 jaar is er toch echt maar 1 team dominant geweest en dat is PSV.

    Ajax is de club met de grootste begroting, het grootste stadion en de club die de meeste top spelers heeft voortgebracht. Dit vind ik toch wel een reden dat Ajax het eigenlijk gewoon slecht heeft gedaan in al die jaren.

    Voor de meeste mensen hier in NL is het natuurlijk fijn dat het niet zoals in Duitsland is, maar dat had het gezien de budgetten wel meer moeten zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:34
    Ajax had een aantal jaar geleden helemaal geen geld. En ze stonden in het rood. Nu overmars er is gaat de bankrekening goed omhoog. Wees blij dat 't geld op de bank blijft staan. Anders was die vereniging van je nu ook geen kampioen
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1804
    maandag 16 april 2018 om 12:42
    Mijn vereniging is dan ook geen kampioen.. wij staan op een knappe 10e plek die we woensdag veilig kunnen stellen. Al moet ik toegeven dat deze positie voor mij en vele andere Excelsior supporters als een kampioenschap gevierd mag worden.
    Vind ik leuk
    popiejopie +2395
    maandag 16 april 2018 om 09:57
    Meen je dat serieus?

    Met de middelen die we bij Ajax hebben zou in februari al duidelijk moeten zijn dat we kampioen zouden worden.

    Ik neem de spelers ook niks kwalijk maar wel de mannen in pak die bepaalde keuzes maken op basis van emotie. Dat kan bij een club met 10 miljoen omzet en een achterban van 10.000 man. Bij Ajax mag je toch verwachten dat er mensen zitten die verstand van zaken hebben en bestuurlijke ervaring.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:58
    Ja sommige PSV fans vinden dat Ajax elk jaar hun club moet verslaan... lijken net Ajacieden
    Vind ik leuk
    Metal +2495
    maandag 16 april 2018 om 09:18
    als enkel de titel telt dan wel ja.
    Tweede of derde is natuurlijk gewoon een goede prestatie, er zijn altijd meer clubs die geen kampioen, er is uiteindelijk maar 1 die bovenaan kan staan.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4601
    maandag 16 april 2018 om 09:12
    Als Barça zijnde zou ik daar maar nog niet aan beginnen.. Als je je niet staande kan houden in een topper moet je als speler zelf ook niet eens denken aan een transfer.. Als hij(de ligt) dat al doet trouwens.. en voor de jong komt het ook nog veelste vroeg. Het zijn leuke spelers voor de ED in Spanje is het andere koek.
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    maandag 16 april 2018 om 10:09
    Daar waren ze zelf onderdeel van dus mogen ze zichzelf net zo hard aanrekenen. Nee er is er nog niet 1 doe klaar is voor Barça eerst maar eens in nederland laten zien dat je er met kop en schouders boven uit steekt
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 12:48
    Zelfs na blamages wilt een club als Barça ze halen, doen ze toch wel iets goed...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:26
    Meteen gaan, wellicht redden ze het niet. Maar Ajax is zo’n barslecht elftal daar kunnen beide niks meer leren. Met zulke slechte spelers om je heen wordt je alleen maar slechter.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:30
    Dit is natuurlijk een onzin reactie. Dan kan beter niemand meer naar de Eredivisie komen of alle talenten zo vroeg mogelijk weggaan, want als dit 'barslechte' Ajax 2de wordt in deze competitie, hoe slecht moet de rest dan wel niet zijn?

    De Ligt is echter wel klaar voor de stap omhoog, Frenkie de Jong nog lang niet.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:33
    Echt grote talenten komen hier ook niet meer, tweede/derde garnituur komt er maar geen toppers meer.
    Vind ik leuk
    Basik013 +377
    maandag 16 april 2018 om 08:53
    Damn man , jij bent echt ALTIJD negatief , word jij niet moe van jezelf...

    Ikdenk als Barca je wil hebben je wel degelijk een potentiele topper bent hoor ik weet niet..
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:55
    Barca heeft genoeg mislukkelingen gehaald hoor, matthieu bijvoorbeeld. Ook die slaan regelmatig de plank mis.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:02
    Wat te denken van Chygrynski voor €25 miljoen enkele jaren terug. Dat was een miskoop. Die jongen heeft heel weinig wedstrijden gespeeld en is na een jaar terug gegaan naar Shakhtar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:13]
    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    maandag 16 april 2018 om 09:13
    Dus is het hun intentie om mislukkingen te halen???
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 09:18
    Ja die speelt nu samen met Dost.
    Wat een mislukking zeg.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9008
    maandag 16 april 2018 om 08:43
    Een bar slechte Trainer ......met spelers als de Ligt, Hakim,vd Beek, Kluivert en Neres die niets heel lieten van PSV onder Keizer is deze afgang onder ten Hag veelzeggend.
    ( van Hanegem benoemde dat toevallig ook nog )
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    maandag 16 april 2018 om 10:19
    Alleen de ligt en hakim zijn goed.. maja als je dan zo omgaat met eigen spelers... triest clubje
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9008
    maandag 16 april 2018 om 10:21
    Nee, met Keizer speelde ze PSV en Feyenoord van de mat, zo dat is feitelijk onjuist wat je stelt.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    maandag 16 april 2018 om 13:11
    Psv had die wedstrijd een offday, volgens mij ben jij feitelijk onjuist.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    maandag 16 april 2018 om 09:02
    En laatst zei je nog dat alleen Ziyech goed was en de rest brandhout. Waarom staan deze 2 dan in de belangstelling van Barca? Leg me dat eens uit dan?
    Vind ik leuk
    Maan88 +3510
    maandag 16 april 2018 om 08:27
    Gisteren wel gezien! Barcelona gaat nog eerst voor Brenet en Schwaab dan voor een ajacied hahaha
    Vind ik leuk
    pietprecies +4209
    maandag 16 april 2018 om 08:30
    Wat zei ik nou, hou het bij zingen
    Vind ik leuk
    Maan88 +3510
    dinsdag 17 april 2018 om 09:24
    Pietjeprecies weet het weer beter. Lekker genoten van de wedstrijd zondag :-D
    Vind ik leuk
    jochempje +2483
    maandag 16 april 2018 om 08:36
    Maar gelukkig kunnens PSVers per definitie niet arrogant zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 08:50
    Wordt weer is tijd voor een goeie, en lange maansverduistering!
    Vind ik leuk
    Maan88 +3510
    dinsdag 17 april 2018 om 09:26
    Dan moet je rechtsboven naar de pagina gaan, daar staat een knopje met: ‘log uit’! Veel plezier ermee
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    dinsdag 17 april 2018 om 09:34
    Die is goed zeg!
    Vind ik leuk
    Maan88 +3510
    dinsdag 17 april 2018 om 09:58
    Ik vond maansverduistering ook niet verkeerd! Gepast, grappig en niet disrespectvol, zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen.
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    dinsdag 17 april 2018 om 10:11
    Disrespectvol was jouw eerste opmerking.
    En ja daar wordt op gereageerd. Vooral als je er hahaha achter plaatst.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3510
    dinsdag 17 april 2018 om 23:20
    Ik gaf je een compliment maar blijkbaar accepteer je hem niet. Ook goed
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:28
    En uiteindelijk klotst het geld weer tegen de plinten en moet Brands weer wachten tot er weer het een en ander is verkocht...

    Brands zal toch wel gaan, die is het ook kotsmoe in dat zwijnenhol
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42569
    maandag 16 april 2018 om 08:31
    Hij zei gisteren toch het tegenovergestelde.
    Ik begrijp dat je gefrustreerd bent, maar blijf svp objectief.
    Het is het kampioenshol van Nederland. Thx.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:32]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:32
    Jij denkt dat hij blijft? Lieve vriend, als een concurrent jou een aanbieding doet van het 3 dubbele salaris, dan ben jij ook weg...

    Geld maakt alles kapot, niet alleen het voetbal...
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42569
    maandag 16 april 2018 om 08:39
    Jij doet net alsof Brands wil wegrennen uit een Zwijnenhol.
    Dit is bullshit.

    Dat hij vertrekt behoort inderdaad tot de mogeljjkheden, maar niet omdat hij het niet naar zijn zin had.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:40]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:42
    Nee, omdat hij op een andere plaats veeeel meer kan verdienen! Ik zou het koelomp vinden van hem als ie bleef!
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    maandag 16 april 2018 om 13:14
    Geen prijzen maakt alles kapot... kijk maar hoe de hersenloze supporters van ajax tekeer gaan tegen hakim... jullie beste speler... jullie mogen trots zijn op Jullie eigen clubje ajax!!! Echt waar hoor.... trieste bende
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 13:22
    Ja, scheer het hele volk maar over 1 kam, lekker makkelijk.

    Maar het scheelt natuurlijk dat het in Eindhoven wel altijd koek en ei is
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:28
    Gezamenlijk €50.000.000,- en weg zijn ze.
    Waarom in NL ballen tegen sneue clubs
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    maandag 16 april 2018 om 08:35
    Ik denk dat je gaat schrikken van het totaalbedrag. Denk dat je aan minimaal 70 miljoen mag gaan denken.
    De Ligt wordt op dit moment gezien als een van de grootste talenten in Europa, als clubs als Barcelona je dan ook nog n's willen kun je al 40-50 miljoen voor De Ligt gaan aftikken, let maar op.
    Vind ik leuk
    Woudo +8022
    maandag 16 april 2018 om 08:29
    En dan jaren verhuurd worden.. Laat ze eerst maar een tussenstap maken.
    Vind ik leuk
    Foebele +53832
    maandag 16 april 2018 om 08:30
    120 miljoen plus 2 jaar stallen bij Ajax, dan valt er te praten.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +805
    maandag 16 april 2018 om 10:22
    Die willen echt niet nog 2 jaar voor zon trieste club spelen joh...
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25329
    maandag 16 april 2018 om 08:31
    Verkopen en nog 1 seizoen huren. Allebei.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:32
    Inderdaad, top secret. Voor Ajax interessant, voor De Ligt en De Jong is trainen en spelen in een sterkere competitie voor hun eigen ontwikkeling op lange termijn mogelijk verstandiger. En in dat perspectief zijn de Duitse en Spaanse competitie zinvoller. Ik verwacht dat je daar een completere speler wordt dan in de Engelse.
    Vind ik leuk
    Mari +7589
    maandag 16 april 2018 om 08:33
    Ajax kent 5 goede spelers, die alle 5 dit jaar weggaan
    De Ligt, Kluivert, Neres (de beste), Zyech, F de Jong.

    PSV heeft dit gisteren duidelijk gemaakt.
    Jammer dat ze niet het gehele jaar zo hebben gespeeld.

    Onana vergeten
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:39]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:35
    Kom maar met een zak geld....

    Als ze dan toch weg gaan, dan moet je ook alles op alles zetten om er zoveel mogelijk uit te trekken!

    60 voor de Ligt en 30 voor Frenkie...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:39
    hallo barselona, prima als ze DeLigt en Frenkie nog een jaar bij Ajax laten. Ajax heeft nog veel meer talent achter de hand, jongens van de Future cup kunnen aansluiten! Een jongen van14! die moeiteloos meespeeld met jongens uit de grote competitie, dan ben je een groot talent. Ik ben benieuwd of hij doorbreekt! mvg ritje
    Vind ik leuk
    Blindsy +10387
    maandag 16 april 2018 om 08:39
    Kortom, Ajax heeft straks genoeg poen om de ArenA te kopen maar kan weer aan een nieuw elftal bouwen.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +942
    maandag 16 april 2018 om 08:39
    Ja rond die transfer snel af, hoeveelste de Ligt -> Barca bericht is dit al wel niet?
    Vind ik leuk
    JustH +14905
    maandag 16 april 2018 om 08:54
    Als je ze niet leest, weinig
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18043
    maandag 16 april 2018 om 08:43
    Hoppa, 120 miljoen voor Overmars. Waarvan dan maximaal 7 miljoen van uitbesteed wordt aan middelmaat. Hulde.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 08:47
    De Jong zeker niet, de Ligt moet ook nog veel leren.
    Vind ik leuk
    Paulus1962 +1210
    maandag 16 april 2018 om 08:56
    Snel gaan jongens,jullie zitten nu op een zinkend schip
    Vind ik leuk
    Eindje1913 +340
    maandag 16 april 2018 om 09:01
    Als je jaren niks meer wil winnen moet je die twee opgehemeld spelers halen
    Vind ik leuk
    orion73 +1356
    maandag 16 april 2018 om 09:04
    Dan hebben ze gisteren zeker niet gekeken. Ze zullen ze toch niet halen op basis van een leuk potje tegen VVV ?
    Vind ik leuk
    Korm +33503
    maandag 16 april 2018 om 09:05
    De ligt snap ik wel, vind het een goede verdediger en in Oranje heeft hij ook zijn mannetje weerstaan. Hij is er nog niet maar de potentie is er zeker. De jong vind ik dan wel weer verrassend, doet het redelijk maar er valt nog veel te leren voor hem.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:06
    Fake news van VP weer. De Jong zou nog kunnen, maar De Ligt gaat zeker niet naar Barcelona. Hij is te goed voor deze middelmatige club uit Zuid-Europa.

    De Ligt gaat tekenen bij FC Buzzing Lightyears (Engelse vertaling), de meervoudig kampioen van de Interstellar League van het Gamma-Kwadrant van Sector 4.

    Bazoer speelt daar al.
    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    maandag 16 april 2018 om 09:18
    Welke lijm snuif je vandaag?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:24
    Pattex contactlijm, heb je al voor 7,61 bij Staples.
    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    maandag 16 april 2018 om 09:31
    Moet wel heftig spul zijn.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:54
    Ja nou heb je hem twee keer ingeschoten terwijl hij eral in lag.
    Vind ik leuk
    yuuup +9310
    maandag 16 april 2018 om 10:05
    Het zekere voor het onzekere. En het waren trouwens kopballen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 15:50
    Ja klopt, kopballen. Mijn fout.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:20
    inde spaanse krant staat het iets anders,
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    maandag 16 april 2018 om 09:22
    Kan Barca mooi de rotte appels verkopen. Weg met Alcacer, Digne, Denis Suarez, Vidal en André Gomes. De Ligt en de Jong zouden prima bij de speelstijl van Barcelona passen. Hoop alleen wel dat ze inderdaad dan nog één of twee seizoenen in Amsterdam blijven voetballen. Zonde om zulke spelers op de bank te zetten.
    Vind ik leuk
    SjeH +278
    maandag 16 april 2018 om 09:31
    Waar blijft Sjaak Swart?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:31
    bericht klopt niet helemaal , een broodtje aap verhaal
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    maandag 16 april 2018 om 09:35
    Zoals Hugo Borst al zei gisteren, Ajax heeft gewoon gigantisch veel last dat ze elk jaar weer opnieuw moeten beginnen. Dit is ook van de redenen dat 't al 4 jaar niet lekker loopt. Nu ook weer, je wordt 2e waarschijnlijk en je verliest weer je halve elftal.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    maandag 16 april 2018 om 10:12
    Dat geldt voor ELKE club. In de Eredivisie, de JL en alle andere niveaus daaronder. Dat verschijnsel is van alle tijden.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    maandag 16 april 2018 om 10:19
    Ik vindt dat Ajax hier veel meer last van heeft dan de rest. Nu ook 2e en je halve elftal gaat waarschijnlijk al weer vertrekken. Bij PSV en Feyenoord is dit toch minder 't geval.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    maandag 16 april 2018 om 10:22
    Dat laatste is waar. En je kunt je afvragen (na 4 seizoenen zonder titel zou je je eigenlijk moeten afvragen) waar dat aan ligt. Ik kan je een tip van de sluier oplichten: aan een cultuur, bij Ajax, die alles kapot krijgt gemaakt! Een cultuur van MISPLAATSTE arrogantie. Is nergens voor nodig een zo over-het-paard-getilde houding aan te meten. In het buitenland lachten ze een hartelijk over dat cluppie.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    maandag 16 april 2018 om 10:36
    Klopt, snap ook niet waar die misplaatste arrogantie vandaan komt, ik heb 't iig niet.Maar er zijn meer dingen,de onrust die er steeds boven de club hangt, de vele stromingen binnen de club. Eigenlijk is 't een vicieuze cirkel.Supporters hebben hoge verwachtingen want AJAX moet altijd voor de titel gaan, vervolgens komen de clubs met de geldbuidel, Ajax moet weer opnieuw beginnen kost weer punten. Vervolgens komt Ajax weer op achterstand supporters en media gaan zich roeren, intern moeten er weer mensen vertrekken en eind van het seizoen sta je weer met lege handen. Eigenlijk moet nu de hele club en supporters een signaal afgeven dat ze achter Ten Hag staan, dan heb je veel meer rust binnen Ajax.
    Vind ik leuk
    Mo +11358
    maandag 16 april 2018 om 09:51
    De Ligt kan al een stap hogerop maken, geen Barcelona uiteraard. Frenkie is er echter nog totaal niet klaar voor. Eerst volgend seizoen maar ene heel jaar lang op het middenveld presteren.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    maandag 16 april 2018 om 09:56
    Als die beiden worden gekocht en niet worden teruggehuurd, dan gaat Ajax volgend seizoen echt een zwaar seizoen krijgen. Want dan moeten ze nog meer spelers kopen, en goede spelers kopen is voor Overmars soms nog best moeilijk. Zeker als al je dragende spelers vertrekken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 10:08
    Roof Ajax maar weer leeg! Elk jaar hetzelfde gelul!
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    maandag 16 april 2018 om 10:10
    Ja hoor, de volgende twee mislukkelingen in het buitenland. Hebben beide niks te zoeken bij een club als Barcelona. Meer dan het niveau van een Levante of Alavès is het niet. En dat zal het ook NOOIT worden!
    Vind ik leuk
    Chebaisit +358
    maandag 16 april 2018 om 10:53
    Ze hebben nog geen enkele titel gepakt nee dan word het niks in buiteland de concurentie zal je daar gek mee maken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:15
    Te licht en niet goed genoeg voor Spaanse en Europese top. Met name Frenkie de Jong is een overhypte speler die nog weinig heeft laten zien.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:25
    beide over 3 seizoenen naar barsa dat zou voor ajax en ook voor barsa super deal betekenen.
    Vind ik leuk
    Jos Drity +81
    maandag 16 april 2018 om 11:41
    Ga daar maar lekker op de bank zitten zoals Cellisen.
    Maar ja je bankrekening puilt dan natuurlijk wel uit, dat is het "belangrijkste"toch?
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    maandag 16 april 2018 om 13:36
    Cillissen is gekomen om 2de keeper te worden...
    Vind ik leuk
    Green +41
    maandag 16 april 2018 om 12:19
    Laat ze eerst maar eens kampioen worden met Ajax, op hun 30e kunnen ze dan altijd nog weg.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    maandag 16 april 2018 om 13:35
    Contract tekenen en vliegen! Bedankt Ajax, bedankt technische staf bedankt allen. Eerst riedewald, tete en bazour. Nu na een jaar Frenkie en matthijs weg. Gaat goed heren vooral zo doorgaan. Gelukkig tekent klaas de doelpunten machine bij en heben we een rechtsback gekocht waarmee we ons volgend jaar wel gaan redden!
    Vind ik leuk
    Padason +956
    maandag 16 april 2018 om 15:31
    Als ze beide vertrekken komende zomer hoeven ze van mij ook nooit meer terug te keren bij ajax ook niet als (jeugd)trainer. 1 leuk seizoen gespeeld en willen dan gelijk weg, dan laat je ajax wel erg in de steek en ben je in mijn ogen geen echte ajacied. Voor de ligt heeft zijn hele leven bij Ajax gespeeld en kans gekregen doordat Ajax deze hem gegunt had. Nu zal hij dat moeten terugbetalen en Ajax laten genieten van zijn talent.
    Vind ik leuk
    Cookee +9939
    maandag 16 april 2018 om 15:43
    Barca is de laatste jaren al langzaam de weg kwijt, dus zal me niks verbazen als die 2 gekocht worden. Gisteren totaal overspeeld maar goed genoeg voor Barca?
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    maandag 16 april 2018 om 23:46
    Nou die ene die niet mee gister dus dat lijkt me sterk.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 16:31
    De Ligt en de Jong gaan in de Toekomst ons Nederlands elftal alleen maar sterker maken doordat zij in een grotere compete spelen en Champion league
    Vind ik leuk
    Gerro +6163
    maandag 16 april 2018 om 23:45
    Ik zie Barca deze twee niet halen om ze vervolgens nog 2 jaar bij Ajax te stallen tenzij ze eisen dat deze twee altijd opgesteld staan en dat gaan ze bij Ajax niet doen lijkt me want dan ben je geen baas in eigen huis meer. Wanneer ze deze eis niet zouden stellen lopen ze het risico dat deze twee misschien wel weer gepasseerd worden als ze een mindere periode kennen en andere het wel laten zien.Nu is ook nog maar de vraag of Barca voor deze twee samen 100 miljoen wil gaan aftikken terwijl de 1 pas een jaar en de ander pas een half jaar in Ajax 1 spelen en Ajax zal het niet voor de helft gaan doen want dan houden ze ze liever in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 14:50
    Belachelijk dat getrek, laat Barca oprotten. Ze maken alles kapot. Straks alleen Engeland, Spanje Duitsland nog top teams. Geen zak aan, alles wordt voorspelbaar en decadent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barça rondt 'Plan Renove' af: twee Ajacieden enthousiast over droomtransfer'