Ayoub maakt alvast kennis: 'Heb gezegd dat hij gewoon in De Kuip moet blijven'

    Ayoub maakt alvast kennis: 'Heb gezegd dat hij gewoon in De Kuip moet blijven'

    maandag 16 april 2018 om 08:39

    Een mooi moment voor FC Utrecht-middenvelder Yassin Ayoub, die zondagmiddag tegen zijn toekomstige club Feyenoord speelde. Toen Ayoub een kleine tien minuten voor tijd gewisseld werd, kreeg hij een staande ovatie van De Kuip.

    "Dat was niet ongemakkelijk voor mij. Zoiets streelt je, want het komt natuurlijk niet zo vaak voor dat ze hier voor een speler van de tegenstander zingen", liet Ayoub na afloop van de 3-1 nederlaag in De Kuip weten aan het Algemeen Dagblad. "Als het 0-3 voor Utrecht had gestaan, hadden ze het denk ik ook gedaan. Zo zijn ze wel. Ze waarderen een speler, dan maakt de uitslag niet zoveel uit."

    Ayoub had tijdens de wedstrijd nog een onderonsje met Robin van Persie. "Robin heette me alvast welkom. Dat was een bijzonder moment voor mij, want hij is een heel grote speler. Het is alleen al bijzonder om tégen hem te spelen." Dat Van Persie ook volgend seizoen bij Feyenoord speelt, is nog niet zeker. Ayoub hoopt in ieder geval van wel. "Ik heb hem gezegd dat hij dan ook nog volgend seizoen in de Kuip moet spelen, want ik kan nog veel van hem leren. Dat zag je alleen al aan die goal die hij vandaag maakte tegen ons."

    Poll

    Wordt Ayoub een succes bij Feyenoord?

    (6171 stemmen)

    Plaats een reactie

    Woudo +8020
    maandag 16 april 2018 om 08:43
    Prima aanwinst voor Feyenoord, ik hoop ook dat RVP blijft volgend jaar, als hij mee doet druipt de klasse er van af.
    Vind ik leuk
    kladblok +607
    maandag 16 april 2018 om 08:52
    ayoub is gewoon de volgende in het rijtje: Ambrabat, toornstra, tapia etc etc etc. middelmaat wat de klok slaat. Bij PSV zie je het ook met spelers als ramselaar. Lijkt leukt, valt uiteindelijk vies tegen de stap van sub top naar top
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:08
    Voor, in eerste instantie als aanvulling is het goed. Als je hen niet haalt, maar buitenlanders, dan gaat het niveau van Nederlandse spelers alleen maar meer omlaag. Dat wil je ook niet toch?
    Vind ik leuk
    kladblok +607
    maandag 16 april 2018 om 09:12
    Wat interesseert mij (als psv supporter) het niveau van nederlandse spelers als ayoub in de subtop? Als je naast de eredivisie mee wil doen in europa dan zul je verder moeten kijken. Spelers als van ginkel, pereiro en lozano zijn dan de norm, niet ayoub,ramselaar, tapia, toornstra, etc
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:16
    Toornstra had vorig jaar net zulke goeie statistieken als van Ginkel nu. Maar als je alleen buitenlandse spelers haalt haar Nederland in zijn geheel slechter worden. Straks heb je in je basiself 11 buitenlanders. Dan gaat ons niveau niet geheel vooruit.
    En wat maakt mij het uit voor welke club je bent. We zijn toch allemaal Nederlanders? We willen allemaal toch een hoger niveau van Nederlandse spelers?
    Vind ik leuk
    kladblok +607
    maandag 16 april 2018 om 09:19
    dat maakt zeker uit, je vraagt me namelijk of het niveau van nederlandse spelers mij zorgen baart. Het antwoord is dus nee, of wil je beweren dat spelers als Ayoub kans maken op het Nederlands elftal? dat is een andere categorie. En er hoeven zeker geen 11 buitenlanders in te staan, maar voor de balans is dat wel wenselijk. Psv scout al jaren in landen als mexico, colombia, en zie het resultaat.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:30
    Natuurlijk verrijken deze grote talenten daarvandaan de competitie. En natuurlijk leren onze 'eigen' spelers daarvan. Ook wat meer geroutineerde spelers zijn welkom. En of dat nou ook spelers uit Zuid-Amerika zijn of uit Nederland maakt in principe niet uit. Maar het moet wel een goede balans worden. Niet zoals in Engeland waar de 'eigen' spelers in het Engelse team gewoon slecht zijn qua niveau, met bepaalde uitzonderingen.
    Vind ik leuk
    Kramertje +889
    maandag 16 april 2018 om 10:14
    Toornstra moet zoiezo meer vuilwerk opknappen dan afgelopen jaar.

    daardoor komt hij vaak of te weinig voor het doel
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25348
    maandag 16 april 2018 om 09:34
    Toornstra ook? Dacht die in het jaar dat Feyenoord kampioen werd erg belangrijk was door zijn goals in de Kuip..
    Vind ik leuk
    kladblok +607
    maandag 16 april 2018 om 10:17
    schei is even uit, wanneer het moeilijk wordt zul je hem niet zien op staan. Zeer beperkte middenvelder die meeging op de flow in het kampioensjaar
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25348
    maandag 16 april 2018 om 11:39
    Check ff zijn goals van vorig seizoen..
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9091
    maandag 16 april 2018 om 08:57
    Buiten om dat ayoub gewoon. Een top speler is en volgend jaar welkom is in de kuip.
    denk ik dat er minder mensen waren opgestaan of geklapt zouden hebben als we die wedstrijd verloren :0)
    Maar de sfeer was goed dat is belangrijk en de winst was binnen .
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    maandag 16 april 2018 om 09:21
    Seizoenskaart, ik denk dat als FC Utrecht gisteren gewonnen had en Ayoub, zoals wel vaker, als de beste van het veld was gestapt met twee doelpunten en een assist, dat de Feyenoordfans nog meer en harder hadden geklapt bij zijn publiekswissel. Immers, weten dat zo’n speler voor jouw club wil spelen is een prachtig vooruitzicht.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 09:07
    Van persie kan op dit niveau zeker nog 10 jaar de ster zijn.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10419
    maandag 16 april 2018 om 08:51
    Zo doen wij dat, in Rotterdam. Typisch Feyenoord, als je van ons bent, laten we je dat goed merken. En ook als je straks weer vertrekt. Eens een Feyenoorder, altijd een Feyenoorder. Alvast welkom namens het hondstrouwe Feyenoord-publiek, Ayoub!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3395
    maandag 16 april 2018 om 09:33
    Vraag maar aan Kramer en Vejinović hoe ze dat doen in Rotterdam. En van dat geromantiseerde "hondstrouw" gezever valt allemaal reuze mee. De seizoenkaarthouders van RKC, Telstar Sparta, Excelsior etc zijn pas hondstrouw. Die kopen ieder jaar een seizoenkaart terwijl ze voor 100% zekerheid hebben dat er nimmer iets gewonnen wordt en er vooral nederlagen geïncasseerd gaan worden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10419
    maandag 16 april 2018 om 13:44
    Nou, in ieder geval één die hapt. Had er meer verwacht, maar allez, toch bedankt.
    En ben het met je analyse eens hoor. Kudo's voor de supporters van de kleine clupjes.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    TheMariner +3395
    maandag 16 april 2018 om 13:45
    Your welcome. ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +11911
    maandag 16 april 2018 om 08:52
    Vooropgesteld dat ik die jongen altijd alleen maar 90 minuten tegen Feyenoord zie, zal hij me toch danig verrassen als hij een vaste waarde wordt.
    Ik zie het in elk (nog) geval niet. maar goed, transfervrij binnen gehengeld dus kost niks.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    maandag 16 april 2018 om 09:03
    Feyenoord zal aan hem exact de speler hebben die bij ze past. Hij werkt altijd keihard, heeft een goede techniek, een prachtige vrije trap in zijn poten en gaat door het vuur voor zijn teamgenoten. Geloof me, die heeft aan het begin van de nieuwe competitie een basisplaats.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2814
    maandag 16 april 2018 om 09:09
    Ik gun Ayoub het beste, maar dan zal hij beter moeten spelen dan gisteren. Ik denk niet dat de Feyenoorders gisteren heel erg onder de indruk geweest zijn van Ayoub.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22693
    maandag 16 april 2018 om 09:34
    Dedan, we speelden gisteren niet bepaald onze beste wedstrijd, maar ik vond wel dat we goed hebben meegedaan. Je ziet altijd in wedstrijden die we verliezen dat de doorgaans uitblinkende spelers het ook minder doen. Uitblinken doe je altijd dankzij je teammaatjes.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2814
    maandag 16 april 2018 om 09:41
    Klopt, het was vooral achterin niet best. Met name de eerste helft ging het voetballend helemaal niet onaardig. Nu nog 3 potjes winnen en de play-offs in!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29551
    maandag 16 april 2018 om 09:45
    Prima aanwinst en transfervrij ook.
    Vind ik leuk
    hassel +705
    maandag 16 april 2018 om 09:47
    Die was me een partij slecht gisteren, de volgende mispeer van From Yellow.
    Vind ik leuk
    Just Nuts +201
    maandag 16 april 2018 om 09:49
    Wat zou het nieuwe middenveld van Feyenoord worden . Ayoub , Amrabat, Gustafson, Tapia. Hopen dat er 1 doorontwikkeld tot een topper blijft toch allemaal een vraagteken
    Lijkt me dat Vilena weggaat verder geen idee
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 09:50]
    Vind ik leuk
    Horas +545
    donderdag 19 april 2018 om 09:32
    Tapia is niet de droomkandidaat
    Vind ik leuk
    freek1958 +118
    maandag 16 april 2018 om 09:50
    had ma eerde gegaan zo goed ben je ook niet meer bij fc
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 11:01
    Ayoub kan een grote aanwinst worden voor Feyenoord!
    Vind ik leuk
    fons2018 +780
    maandag 16 april 2018 om 13:35
    Ik had gisteren al het gevoel dat hij speler was van Feyenoord tjonge wat was hij zwak .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ayoub maakt alvast kennis: 'Heb gezegd dat hij gewoon in De Kuip moet blijven'