'Grote belangstelling voor Cillessen: drie Europese topclubs informeren bij Barça'

'Grote belangstelling voor Cillessen: drie Europese topclubs informeren bij Barça'

Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 09:58ma 16-04-2018 om 09:58

Jasper Cillessen heeft wat te kiezen in de zomer. De tweede doelman van FC Barcelona staat op het verlanglijstje van drie Europese topclubs: Liverpool, Atlético Madrid en Napoli.

Dat meldt El Mundo Deportivo. De Catalaanse krant schrijft maandag dat Cillessen zich in de spaarzame wedstrijden die hij krijgt van Barça-trainer Ernesto Valverde in beeld heeft gekeept bij de drie clubs. Liverpool, Atlético en Napoli hebben bij Barcelona geinformeerd naar de transferstatus van Cillessen.

De Oranje-international beschikt in Camp Nou over een contract tot medio 2021, waarin een minimale afkoopsom van zestig miljoen euro staat. Napoli ziet in hem een geschikte opvolger van Pepe Reina, terwijl Atletico zich voorbereidt op een leven zonder Jan Oblak. Het is niet bekend wat Liverpool voor plannen met hem heeft.

Toch is een transfer absoluut geen uitgemaakte zaak. Cillessen is ondanks zijn reserverol gelukkig in Barcelona. Veel zal volgens El Mundo Deportivo afhangen van Barça's plannen: als hij sowieso de tweede doelman achter Marc-André ter Stegen blijft, wordt de kans op een vertrek groter.

Poll

Voor welke club moet Cillessen kiezen?

(4393 stemmen)

Plaats een reactie

LuckyLuksch +12645
maandag 16 april 2018 om 10:01
Hij blijft gewoon.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:02
Liverpool of Napoli speelt hij basis. Atletico moet eerst Oblak vertrekken.
Vind ik leuk
jollyrogers +8401
maandag 16 april 2018 om 10:09
liverpool beste optie. die zoeken al jaren naar een goede keeper. als hij de vorm van zn laatste interland kan vasthouden, dan hebben ze ene hele goede aan hem
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
maandag 16 april 2018 om 10:51
Heb je die reddingen niet gezien van de Liverpool doelman? Man die is lekker bezig, die speel je ook niet zomaar uit de basis. Karius heeft Mingolet al lang vervangen en staat lekker te keepen.

Napoli zal de beste optie zijn aangezien Reina vertrekt.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:52]
Vind ik leuk
dhrwobo +43965
maandag 16 april 2018 om 11:04
Oblak gaat toch misschien naar PSG? Dan zou Atletico beter zijn. In Engeland is het veel fysieker in het strafschopgebied, ik denk dat Cillesen daar meer corners om z'n oren krijgt, want in de lucht is hij niet sterk. Ik hoop dat hij naar Atletico kan vertrekken als Oblak vertrekt. Kan hij wat mooie jaren 1 Division spelen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95478
maandag 16 april 2018 om 11:14
Dat kan ook zo maar zijn.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
maandag 16 april 2018 om 12:05
Klinkt logisch, mooie club ook. Laat Oblak maar vertrekken dan.
Vind ik leuk
Ari as +445
maandag 16 april 2018 om 17:28
Ze zoeken een goede keeper ja!!!
Vind ik leuk
power +7727
maandag 16 april 2018 om 10:07
Lekker bij Barca blijven, daar ben je gelukkig nergens anders
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:13
Dan zit hij het komende seizoen weer op de bank. Een sportman wil spelen.
Bij Liverpool kan het maar zo zijn dat hij volgend seizoen mee doet om het kampioenschap in Engeland en is een basisplaats zo goed als een garantie.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:37
No 1 van Nl elftal
Vind ik leuk
Toubo Wedo +241
maandag 16 april 2018 om 16:22
Dan hopen dat coach weggaat, en dan lekker genieten van messi enzo.
Vind ik leuk
BigBoi +2741
maandag 16 april 2018 om 10:02
Liverpool!!!
Vind ik leuk
Toubo Wedo +241
maandag 16 april 2018 om 16:23
Blijven!!!
Vind ik leuk
De Belsj +908
maandag 16 april 2018 om 10:06
Van bank naar bank dus :). Verschrikkelijk overgewaardeerd iemand! Heeft niks, maar dan ook helemaal niks te zoeken bij deze 4 clubs.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:07]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:17
Ja.. jij snapt het beter dan 5 Europese topclubs wil je zeggen hahahah.
Vind ik leuk
De Belsj +908
maandag 16 april 2018 om 10:19
Precies: de eerste de beste die hij daarvan heeft aangedaan brengt onmiddellijk op de bank. Dat is wat ik inderdaad schreef.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:51
Even eerlijk.. je denkt toch niet echt dat Barça een tweede keeper haalt die verre van betrouwbaar/goed is? Dan hadden ze net zo goed een keeper uit de jeugd als 2e keeper neer kunnen zetten. Of eentje van 1 miljoen.
Als de belangstelling er is en diverse topclubs interesse hebben dan kan je toch wel stellen dat de topclubs cillessen iig een hele goede keeper vinden. En je kan het pas echt stellen als hij heeft laten zien dat hij het niveau niet aankan en hij heeft laten zien in de wedstrijden die hij heeft gekeept dat hij het wel kan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13501
maandag 16 april 2018 om 10:49
60 miljoen toch mooi, wat zouden ze nu voor jou geven ?
Vind ik leuk
Nummer Diez +3278
maandag 16 april 2018 om 11:25
Dat zijn daar dan allemaal idioten daar in die clubs of zie ik het mis ?
Vind ik leuk
Padason +1208
maandag 16 april 2018 om 15:18
Dat zijn de worden van De Belsj maar het zijn toch echt de 3 van de 4 die naar hem informeren. Doet hij toch iets goed dan. En bij de laatste club staat hij onder contract. Zullen wel allemaal ernaast zitten en heeft Meneer De Belsj gewoon gelijk.........
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:07
Nou Jasper je kan eisen stellen aan je werkgever of meer speel minuten of ik ben weg, kies voor je carrière jongen en niet voor een plek op de bank daar ben je te goed voor
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12645
maandag 16 april 2018 om 10:09
Psv als zoet weggaat hahaha
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:56
Cillessen wil nog niet eens dood gevonden worden in Eindhoven, laat staan dat hij er wil spelen :)
Vind ik leuk
Toppert +1855
maandag 16 april 2018 om 10:11
Bij Liverpool-ManCity moest ik nog aan hem denken. Cillissen is echt een top keeper die enorm wordt onderschat in NL. Het zal ongetwijfeld door zijn uitstraling komen, want zijn keeperskwaliteiten zijn ongekend. Bij Barca heeft hij geleerd wat het is om in en met de wereldtop te spelen, nu is het zaak dat hij wekelijks op topniveau gaat uitblinken. De PL vind ik hem geschikter voor dan de PD. Napoli zou ik sowieso niet doen, dat is toch echt wel twee niveaus minder dan Barca, Atletico of Liverpool.
Vind ik leuk
Fr!ts +101
maandag 16 april 2018 om 10:11
Daar gaan Karius en Mignolet.
Vind ik leuk
TheRedMen +3608
maandag 16 april 2018 om 10:26
Ik ben er niet zo zeker van hoor. Karius keept erg sterk met veel clean sheets. Ik denk dat Klopp het geen noodzaak vindt om een nieuwe keeper te halen. Karius is ook nog een stuk jonger en kan nog heel wat jaren mee.
Vind ik leuk
HveenLFC +4380
maandag 16 april 2018 om 10:41
Mensen die beweren dat Karius ''slecht is'' zijn waarschijnlijk de mensen die nog steeds claimen dat we een ''slechte verdediging'' hebben. Karius doet het gewoon goed sinds die onder de lat staat en hij verdiend zijn kans.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:42]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 10:15
Alweer een feit dat Cillessen onder de lat hoort te staan bij ons Oranje!
Vind ik leuk
Dedan002 +3014
maandag 16 april 2018 om 10:18
Liverpool, prachtige club met bovendien Nederlands gezelschap!
Vind ik leuk
TheRedMen +3608
maandag 16 april 2018 om 10:20
Liverpool moet niet meer dan 30 miljoen voor hem betalen. Karius doet het de laatste maanden erg goed. En is de beste keeper die we sinds jaren gehad hebben. Liverpool kan het geld beter besteden aan CV of een breedte aankoop.
Vind ik leuk
HveenLFC +4380
maandag 16 april 2018 om 10:39
Mee eens. Maar een goeie concurrent zou geen kwaad doen voor Karius.
Vind ik leuk
markus040 +2135
maandag 16 april 2018 om 10:32
de beste keeper van nederland moet gewoon zorgen dat ie ergens speelt
dus moet ie weg bij barca
Vind ik leuk
HveenLFC +4380
maandag 16 april 2018 om 10:38
''Als'' Liverpool voor hem zou zijn dan zou als concurrentie zijn van Karius. Ik zelf denk dat Mignolet weg gaat, dus een goeie concurrent zou handig zijn.
Vind ik leuk
FCU10 +671
maandag 16 april 2018 om 10:44
Liverpool zou wel heel mooi zijn
Vind ik leuk
Maxx Jw +1440
maandag 16 april 2018 om 10:54
Zou mooi voor hem zijn. Hopelijk gaan ze in Nederland ook een beetje doorselecteren met keepers...straks zijn Cillessen en Zoet te oud en zijn er geen opvolgers.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 10:55]
Vind ik leuk
Batimob +7
maandag 16 april 2018 om 11:09
Even heel objectief gezien, zonder ajax en alle andere gekkigheid in het plaatje. Het is geen slechte keeper. Wellicht wat traag maar niet slecht. Het beleid van Barca is al een tijdje niet aan de uiterste kant maar zij zullen geen halve zool als 2e keeper aantrekken denk ik. De opties die hij heeft zijn lastig. Atletico gaat hetzelfde met hem doen omdat oblak er nog is en moya al de stand-in is. Napoli zou een optie kunnen zijn aangezien reina wat ouder is (maar zozeer nog niet slechter) maar met een sterker vertrek word gelinkt, en ze niet echt een super stand-in keeper hebben. Bij liverpool heeft Loris Karius mignolet al uit zijn basisrol gespeeld en het feit dat mignolet wel gaat stoppen binnenkort duid aan dat hij ook daar een 2e keepers rol gaat spelen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:35
Ik vind Cillessen geen echte absolute topkeeper, maar misschien is hij dat wel. Hij speelt weinig bij Barca, maar als hij in het doel staat is hij er altijd klaar voor, en blinkt hij vaak nog eens uit ook. Ik zou hem wel graag eens een heel seizoen onder de lat willen zien staan.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29715
maandag 16 april 2018 om 11:52
Atleti!

Pittig om Oblak op te volgen.. Die man keept al seizoenen geweldig.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 11:55
NEC
Vind ik leuk
appel1994 +15
maandag 16 april 2018 om 11:57
Ik zou het tof vinden als hij naar Atletico gaat als Oblak vertrekt.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 11:58]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 12:05
Liverpool zou mooie club zijn voor hem .vind die keeper die Liverpool nu heeft niet echt goed
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
maandag 16 april 2018 om 12:33
Lekker naar Atletico
Vind ik leuk
Demi +336
maandag 16 april 2018 om 14:23
Zou mooi zijn als Liverpool hem koopt..
Mooi koppeltje samen met Karius
Vind ik leuk
hantayo +1245
maandag 16 april 2018 om 16:18
Dat gaat niemand betalen, dus hij blijft.
Vind ik leuk
De Haan +610
maandag 16 april 2018 om 17:27
Naar mijn mening de beste Nederlandse keeper. Die moet spelen. Jammer dat hij bij Barça geen 1 is.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 22:28
Er is geen betere back-up keeper in Europa. (zo ja dan hoor ik het graag).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws