Geschorste Kramer komt met verklaring: Hier bied ik mijn excuses voor aan

    Geschorste Kramer komt met verklaring: "Hier bied ik mijn excuses voor aan"

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 16:22ma 16-04-2018 om 16:22

    Michiel Kramer erkent dat hij een grote fout heeft gemaakt door Alexander Büttner in het gezicht te schoppen tijdens Vitesse - Sparta (7-0). Maandag werd de spits voor zeven wedstrijden geschorst.

    "Mijn reactie naar Alexander Büttner was verkeerd. Ondanks dat het een duel was waarin ik een elleboog op mijn lip kreeg moet je niet zo reageren en hier bied ik mijn excuses voor aan", gaat Kramer door het stof op de website van Sparta.

    Sparta-directeur Manfred Laros spreekt van een 'forse straf'. "Wij accepteren een dergelijke reactie echter niet en gaan daarom mee in het voorstel van de tuchtcommissie. We hebben met Michiel gesproken en hij heeft spijt van zijn reactie. Hij heeft hier de club en het team mee benadeeld."

    Kramer komt dit seizoen niet meer in actie. Laros: "Voor de club is deze zaak nu afgedaan en gaat de focus volledig op de laatste drie competitiewedstrijden, te beginnen met de belangrijke thuiswedstrijd tegen NAC aanstaande woensdag."

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 16:25
    Politiek correct gelul. Gewoon een klootzak en een recidivist!

    Blij dat hij niet meer bij ons zit en niet is gekomen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:25]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 16 april 2018 om 16:27
    Als het slecht gaat is Kramer de eerste die verzaakt en/of zich misdraagt.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 16:28
    In de periode bij ons niet. Kramer is veranderd. Bij ons deed hij dit soort dingen nooit in het veld.
    Vind ik leuk
    Aal +22526
    maandag 16 april 2018 om 16:31
    Dr is geen club meer die m wil hebben in Nederland na deze actie. Alhoewel...Twente in de Juup halen alles!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 16 april 2018 om 16:34
    Die aktie naar Cillessen toe, welke periode was dat dan?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 16:36
    Dat zegt mij even niks meer. Help even?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 16 april 2018 om 16:38
    https://www.vi.nl/nieuws/knvb-wil-kramer-stevig-straffen-na-elleboog-tegen-cillessen

    Die vent heeft echt een historie.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 16:40
    Aha, die dus. Maar dit wat nu is gebeurd is toch vele malen erger. Veel spelers delen wel eens een elleboog uit.

    Dit wat hij nu heeft gedaan is ziekelijk.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 16 april 2018 om 16:43
    Ik weet niet of je die beelden kan herinneren maar dat was ook puur uit frustratie. Geen bal in de buurt. Opgejut door het publiek en die kronkel in zijn kop.
    Nu was het ook weer uit frustratie.

    Maar feit is dat die het al zijn hele carrière doet. Levenslang schorsen van de Nederlandse velden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 16:44
    Hij heeft zeker een kronkel in zijn kop. Waarschijnlijk omdat hij voetbal ook niet leuk vind. Geen liefde voor het spelletje.
    Vind ik leuk
    Spartan +7029
    maandag 16 april 2018 om 17:18
    En die aanslag van Matavz op Dumfries dan?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 17:20
    Ziekelijk maar wat heeft dat met Kramer te maken. We hebben het over de geschiedenis van Kramer.
    Vind ik leuk
    Spartan +7029
    maandag 16 april 2018 om 17:22
    Gaat om meten met 2 maten. Knvb geeft 7 wedstrijden omdat dat precies het aantal te spelen wedstrijden is (incl eventuele NC). Straf moet bepaald worden nav de overtreding an sich en niet obv het aantal te spelen wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 17:24
    Het verleden van Kramer speelt hierin een rol. En deze overtreding was gewoon ziekelijk.

    Zelfde als bij justitie en voorkomen. Ben je vaker in aanraking gekomen dan kijken ze daarnaar.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    Spartan +7029
    maandag 16 april 2018 om 17:26
    Die van Matavz ook.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 17:26
    Die is er bijna niet. Matavs is een vrij rustige speler.
    Vind ik leuk
    Spartan +7029
    maandag 16 april 2018 om 17:30
    Dus de slaande beweging van Lozano (die er al meerdere keren voor geschorst was en dus een recidivist blijkt te zijn) wordt niet bestraft, ondanks zijn geschiedenis?? Waarom dan? Omdat ie mis sloeg? Hij wilde weldegelijk raak slaan.

    Gaat mij erom dat er teveel willekeir is als het gaat om het geven van schorsingen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 17:38
    Je laatste zin ben ik me eens.
    Vind ik leuk
    Spartan +7029
    maandag 16 april 2018 om 18:07
    Mooi, dan heb ik mijn punt gemaakt ;-)
    Vind ik leuk
    Farmer +12720
    maandag 16 april 2018 om 19:39
    Zullen we Neres ook noemen? Kwam bij Groningne ERG goed weg met die geplante elleboog,.. Gisteren tegen PSV trapte hij ook gewoon een op de poten, kreeg ie WEER geel, maar dat was ook gewoon een rode kaart natuurlijk.

    Ach, die discussie hebben we eigenlijk al eens eerder gevoerd, 2 weken geleden, toen Lozano en Neres, beiden werden 'vrijgesproken' van een onderzoek, maar bij JULLIE werd er wel eentje geschorst nav 'onderzoek vd aanklagr'.

    Willekeur is het niet, eigenlijk, het is heel specifiek. Ik vond het, de laatste weken wel érg opvallend hoe de KNVB deze kraker heeft zitten plannen en manipuleren: Die afgekeurde goal in Groningen, dat wás bv een nekslag geweest, Rood voor Neres ook, dan had die pot gisteren niks uitgemaakt en wás PSV er al geweest bv...

    Zelfde scneario kun je dus invullen voor Lozano, en, weer Neres..
    En nu Kramer, (terecht overigens) 7 wedstrijden..
    Ik vind het allemaal VEELS te toevallig.

    PS: Sparta-NAC wordt op een láter tijdstip gespeeld als Roda-PSV hé?

    Stel nu... Roda WINT!...
    heeft Sparta, dan niet zga álle reden om die pot te laten schieten nu, en zich te sparen voor de nacompetitie bv?
    Zouden ze Roda ook een psychologische hak mee zetten: Voor niks van PSV gewonnen, want ze kunnen NAC niet meer achterhalen, waar, als die wedstrijden bv tegelijk gespeeld zouden worden(Logisch? ivm de sportieve belangen???), Zou dít niet meespelen op deze manier, sterker nog, dan zou je júist 2 ERG spannende wedstrijden hebben toch?

    Ondanks het feit dat PSV al uitgespeeld is, voor zichzelf, die hebben dan nog wel degelijk een rol te spelen zo!

    Maar... nee, op deze manier niet...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 16 april 2018 om 16:45
    Kan ik me zo ff niet herinneren, ik weet alleen nog dat incident met Cillessen, verder kan ik me niks herinneren inderdaad.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 16:47
    Dit van nu spant de kroon. Dit was gewoon ziekelijk.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 16 april 2018 om 17:05
    Eens.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    maandag 16 april 2018 om 17:01
    Zijn gewoon reacties uit frustratie. Bij ADO liep het goed met hem, hij speelde veel en het elftal draaide redelijk naar mijn weten.
    Bij Feyenoord was hij 2e keus en daar kan hij niet mee omgaan en nu bij Sparta komt hij erachter dat hij en Sparta middelmaat zijn en als je zoals zaterdag al ruim achterstaat en de kans voor doet dat je een actie/reactie duel krijgt kun je je wel eens niet beheersen, dan is hij de eerste die het lukt om het wel te doen...
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +23860
    maandag 16 april 2018 om 16:25
    Nee oke dan is het goed
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:52
    Haha, inderdaad. Als je achteraf je excuses maakt, mag je prima een vliegje van iemands gezicht afvegen met je noppen. Goed gedaan Kramer. Je bent HET voorbeeld van een voetbalprof.
    Het goede nieuws hieraan is dat we hem hoogstwaarschijnlijk nooit meer in de eredivisie hoeven te zien. Met alle respect voor Sparta natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    maandag 16 april 2018 om 16:25
    je had die Buttner beter een elleboog terug kunnen geven dan had je ook geel gehad succes !!!!!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    maandag 16 april 2018 om 16:26
    Contract zal ook wel worden beeindigd meteen, hij bleef maar tot eind seizoen bij Sparta. Geen club zal deze malloot nog moeten denk ik
    Vind ik leuk
    HanV +4616
    maandag 16 april 2018 om 16:28
    De zaak is afgedaan EN we gaan in beroep?
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    maandag 16 april 2018 om 17:02
    Dat denk ik wel, dan kan hij tegen nac nog meespelen en als ze dan winnen zijn ze zo goed als zeker van nacompetitie en dat zou ook zonder kramer moeten lukken!
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2044
    maandag 16 april 2018 om 16:32
    Excuses is natuurlijk makkelijk gemaakt maar wij zitten met een 7-0 nederlaag die al te beschamend voor woorden is en we moeten nu ook Kramer nog eens de rest van het seizoen missen. Als Kramer zijn kop erbij houdt is het echt een meerwaarde voor ons maar zodra er iets misgaat dan knapt er iets bij hem. Heel erg zonde want het is buiten het veld een hele sympathieke vent. Dat mensen hem nu hier helemaal afbranden snap ik aan de ene kant wel maar aan de andere kant is dit ook gewoon een mens die een fout maakt. Ik weet dat dit niet de eerste keer is dat hij zich misdraagt maar het zit ook een beetje in zijn spel verwoven. Het sleuren en irriteren bij tegenstanders zorgt al gauw voor ophef. Er is verder geen zwaargewonde speler of iets dergelijks dus move on. Hopelijk als we in de eredivisie blijven herpakt hij zich mocht hij ervoor kiezen om bij ons te blijven dan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 16:33]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19469
    maandag 16 april 2018 om 16:35
    Walgelijk. Eerst beginnen over een elleboog en daarna je schijnexcursies maken.
    Huichelaar.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1366
    maandag 16 april 2018 om 16:47
    Niet om het één of ander maar 7 wedstrijden slaat nergens op. Ik vind de elleboog van Matavz veel erger. Die loopt doelbewust op een speler om hem neer te hoeken.

    Dit was dom van Kramer maar hij krijgt een gigantische knal van Buttner (ook rood waardig in mijn ogen) en hij reageert direct in de buiteling erna. Stom en mag niet maar in het licht van de gegeven schorsingen van dit seizoen zal dit bij een beroepscommissie nooit stand houden. De knvb is echt dood en doodziek, het meten met twee maten kent geen grenzen.
    Vind ik leuk
    zwollie +8382
    maandag 16 april 2018 om 16:59
    Matavs had ook minimaal 7 wedstrijden moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1366
    maandag 16 april 2018 om 19:00
    Klopt en daarom zou ik als Sparta zijnde dit niet accepteren. Kramer schopte ook niet hard, ging er niet vol voor maar het was een reflex. 4 wedstrijden zou ik prima vinden.

    Overigens is hij te vaak ergens mee weggekomen dus hij haalt gewoon nog wat wedstrijden in.

    Ik gruwel gewoon van de willekeurigheid in de arbitrage. Ik ben als PSV supporter blij maar vind dat ik me moet uiten. Normaal mag je niet zeuren als je verliest, na een kampioenschap kun je ervan zeggen wat je wil. De knvb en arbitrage in Nederland zijn dramatisch. Ze halen het plezier weg, de ene week Blom die zsm rood trekt en de week erna Nijhuis die zuivere overtredingen laat lopen. Ik denk dat de clubs best redelijk bezig zijn maar de bond verziekt het met kunstgras, arbitrage, willekeurige schorsingen en partijdigheid.
    Maar ik geniet nu weer verder van de huldiging.
    Vind ik leuk
    BassieN +11072
    maandag 16 april 2018 om 16:51
    En maar zeiken dat hij niet genoeg waardering krijgt, idioot dat het is.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10032
    maandag 16 april 2018 om 16:58
    Persoonlijk vond ik de term trappen verkeerd. Hij duwde hem meer met zijn voet. Aldus Joris van Benthem.

    Schandalig natuurlijk.
    Sparta heeft de juiste beslissing genomen door te accepteren.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:11
    Was te verwachten dit. Vreselijke vent. Zou me schamen als dit mijn familie is. Als mens en als sporter zwaar vervelend misbaksel, gatverdamme hoop dat niemand hem een contract geeft. Je voelt je te goed om in te zetten maar je hebt niet eena de kwaliteiten van weghorst laat staan een ronaldo ofzo. Lachwekkend
    Vind ik leuk
    Padason +943
    maandag 16 april 2018 om 17:35
    Zaak is afgedaan, dit is toch ongelooflijk man, op straat kom je er niet zo makkelijk van af!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    maandag 16 april 2018 om 17:40
    Je kunt wel steeds je excuses aan blijven bieden, maar je kunt ook professionele hulp zoeken. Dit is al de zoveelste keer dat hij zich misdraagt op het veld.
    Vind ik leuk
    orion73 +1518
    maandag 16 april 2018 om 18:23
    Buttner kopte gewoon te laag.
    Vind ik leuk
    Hulsink +506
    maandag 16 april 2018 om 18:26
    Natuurlijk moest hij dat van Sparta mededelen! De hoeveelste gemene overtreding was het van deze meneer?
    Vind ik leuk
    Cookee +11239
    maandag 16 april 2018 om 18:41
    Is die jongen net bezig een hoop goodwill te verzamelen.
    We zien ineens hoe belangrijk hij kan zijn en dan doet ie dit.
    Maar ik herinner me, dat een schoolmaatje zijn achillespees afscheurde, die haalde nooit weer het oude niveau. Toen iemand mij elke keer op de hakken liep, dacht ik daar aan en haalde ik ook een keer uit met de elleboog, ook fout maar denk dat Kramer zelf hier 't meest van baalt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:42]
    Vind ik leuk
    Farmer +12720
    maandag 16 april 2018 om 19:45
    Zwaar, maar terecht. Die trap sloeg ook hélemaal nergens op.

    Enige wat niet klopt is de strafmaat tov andere overtredingen dit seizoen. Sommige spelers zijn gewoon vrijgesproken, anderen kregen gewoon geel, waar een díkke rode prent gewoon de regel was...

    En weer een aanvaller van Sparta hé?

    De aanvallers van PSV en Ajax zijn de laatste paar wedstrijden FLINK gematst anders, vooral ene Lozano, en ene Neres...
    Dus in díe vergelijking, slaat deze schorsing wellicht nergens op.

    Maar dat Kramer een flinke sanctie verdiend heeft, voor deze rot-schop, moge toch duidelijk zijn.
    Vind ik leuk
    5by5 +1330
    maandag 16 april 2018 om 20:17
    7 wedstrijden is bullshit. Zo erg was de overtreding nu ook weer niet.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7622
    maandag 16 april 2018 om 22:31
    Kramer is een gefrustreerd zielig mannetje. Zelfs in zijn excuses moet hij eerst verwijzen naar een ander. Zo ongelofelijk zielig. Levenslang schorsen of terug sturen naar feyenoord.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws