Nieuwe domper voor Ajax: De Jong mist 'topper' tegen AZ na rode kaart

Nieuwe domper voor Ajax: De Jong mist 'topper' tegen AZ na rode kaart

Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 17:01ma 16-04-2018 om 17:01

Ajax kan in de thuiswedstrijden tegen VVV-Venlo en AZ niet beschikken over Siem de Jong. De middenvelder kreeg zondag als invaller in het duel met PSV een directe rode kaart voor een trap op de achillespees van Santiago Arias.

De Jong en Ajax zijn akkoord gegaan met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van drie wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk wegens 'ernstig gemeen spel'. De Jong kwam in Eindhoven halverwege binnen de lijnen, maar moest kort voor tijd inrukken.

Linksback Nicolas Tagliafico kreeg twee keer geel tegen PSV en is daardoor alleen tegen VVV geschorst. Beide duels zijn in Amsterdam. Door de 3-0 afstraffing tegen PSV rest voor Ajax enkel nog het verdedigen van de tweede plaats. Nummer drie AZ heeft vijf punten minder.

Plaats een reactie

BassieN +11332
maandag 16 april 2018 om 17:05
Ja Siem de Jong daar mis je veel aan
Vind ik leuk
Aal +23433
maandag 16 april 2018 om 17:15
Tobber mist Topper....!
Vind ik leuk
Obl93 +2750
maandag 16 april 2018 om 18:47
Haha niet echt, maar als Ziyech ook niet meer speelt voor Ajax wordt zelfs VVV een pittige wedstrijd voor ze, AZ tweede gok ik!
Vind ik leuk
debacle +551
maandag 16 april 2018 om 19:05
Nooit veel gewonnen me gokken zeker. En geen Ziyech kan ik beest aan wennen hoor
Vind ik leuk
Obl93 +2750
maandag 16 april 2018 om 20:31
Nou, ik wilde deze keer eigenlijk op safe spelen. Maar ik ben benieuwd wie ziyech dan vervangt op 10.
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
maandag 16 april 2018 om 19:39
ik hoop dat hij dat niet meer doet word er een stuk beter van
Vind ik leuk
Hyena +30510
maandag 16 april 2018 om 17:05
Wat een ramp. Weer zo'n fantastische aanwinst uit de hoge hoed van Overmars.
Vind ik leuk
Mr.Writer +381
maandag 16 april 2018 om 17:05
Domper....voor VVV en Az
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
maandag 16 april 2018 om 17:06
Waar blijft de schorsing voor de slaande beweging van Lozano tegen NAC een paar weken geleden?
Vind ik leuk
poklane +5406
maandag 16 april 2018 om 17:08
Krijgt ie niet, net zoals Neres geen schorsing krijgt voor z'n elleboog tegen Groningen
Vind ik leuk
Starkoo +644
maandag 16 april 2018 om 17:15
Pff heeft Ajax nu niks meer aan lol
Vind ik leuk
Doe dan! +6383
maandag 16 april 2018 om 17:59
Het gaat me ook helemaal niet om of Ajax er iets aan heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:00]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:26
Och Och doe dan als we zo beginnen kan heel jong ajax opdraven de laatste wedstrijden sukkel.
Vind ik leuk
John M. +5157
maandag 16 april 2018 om 18:01
@ Doe dan
In het seizoen 1994-1995 is er ook iets voorgevallen wat niet bestraft werd, vergeet dat niet!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
HanV +5484
maandag 16 april 2018 om 21:14
Gelukkig hebben we de beelden nog. Toch?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:27
Wat lul je nou dit was gewoon een pure aanslag op een Achillespees pure fustratie van de jong bij lozano is het passie en geen opzet.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6178
maandag 16 april 2018 om 17:07
Zo’n domper is dat niet
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:07
Ga er nog steeds van uit dat dit een ongelukkige overtreding was. Wel rood. Vond Makkelie goed fluiten.
Vind ik leuk
Mo +12884
maandag 16 april 2018 om 17:13
Ondanks dat dit zeker niks voor Siem is was dit gewoon frustratie. Hele smerige overtreding vind ik, hadden er eigenlijk minimaal 3 moeten zijn.
Vind ik leuk
Ari as +445
maandag 16 april 2018 om 17:17
Denk zelfs dat hij er zelf van schrok.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
yuuup +10843
maandag 16 april 2018 om 17:29
Het is totaal niet Siem zijn karakter om dit met voorbedachte rade te doen. Echter blijft het inderdaad een rode kaart. Buitensporige inzet met het risico je tegenstander te blesseren.
Vind ik leuk
mike.az +594
maandag 16 april 2018 om 17:07
Balen zeg.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:08]
Vind ik leuk
poklane +5406
maandag 16 april 2018 om 17:08
De enige mensen die dit jammer vinden zijn degene die AZ en VVV en warm hart toedragen.
Vind ik leuk
Kerim Hemdi +2419
maandag 16 april 2018 om 17:10
Daar gaat het kampioenschap..........
Vind ik leuk
Midden-Noord +95487
maandag 16 april 2018 om 17:17
AZ zal maar winnen, dan zijn de poppetjes pas echt aan het dansen.
Vind ik leuk
SlideAway +99
maandag 16 april 2018 om 17:18
Ai, dit gaat Ajax nog verder pijn doen. Let maar op.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:18
domper,dacht het niet,we leven een beetje teveel in het verleden met siem,na zijn blessures nooit meer de oude geworden,haal sierhuis maar bij de selectie en johnson,daar heb je meer aan.
Vind ik leuk
Zoonvanmnoma +6773
maandag 16 april 2018 om 17:20
De enige die hier van baalt is die hakkelende hansworst.
Vind ik leuk
VVVke +1977
maandag 16 april 2018 om 17:25
En??

Ajax heeft toch al zijn toppers gewonnen.
Teminste dat lees je hier keer op keer.
Vind ik leuk
Muscles +1753
maandag 16 april 2018 om 17:26
Niks domper, gewoon Eiting erin of Frenkie
Vind ik leuk
2cents +61655
maandag 16 april 2018 om 17:28
Terecht
Vind ik leuk
Come on Utreg +29731
maandag 16 april 2018 om 17:40
Siem was maar wisselspeler.. ten Hag mist hem dus niet zo..
Vind ik leuk
Paul1982 +12071
maandag 16 april 2018 om 17:41
Dat Ajax Siem de Jong mist is geen domper. Hij heeft in de invalbeurten echt niets laten zien.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1458
maandag 16 april 2018 om 18:33
Precies volgend seizoen ook maar stoppen met die oudjes..
Vind ik leuk
Padason +1208
maandag 16 april 2018 om 17:41
Nah ja, maakt niet veel uit natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:45
Jammer man! Juffrouw Siem zie ik graag spelen als Vvv er
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:13
Siem is meer waard dan dat hele VVV
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:16
Heb ik gisteren gezien kind! Vernedert werd hij gisteren!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:47
Is alleen maar goed.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:51
Nou dat zal een gemis zijn
Wat een mazzel dat deze man er niet bij is
Vind ik leuk
Op afstand +1336
maandag 16 april 2018 om 18:04
Alleen Ten Hag ziet wat in deze schijterd
Vind ik leuk
Mauritz +1254
maandag 16 april 2018 om 18:07
WEER HELEMAAL NIETS IN Amsterdam!
Vind ik leuk
orion73 +1532
maandag 16 april 2018 om 18:17
Het lijkt me meer een zegen dat De Jong niet meedoet. Lachwekkende transfer destijds. Gewoon snel verpatsen aan Duitse degradatiekandidaat ofzo.
Vind ik leuk
Lubje +781
maandag 16 april 2018 om 18:19
Dat wordt voor Ten Hag nog een hele puzzle!
Vind ik leuk
Enden +4762
maandag 16 april 2018 om 18:22
Haha tja inderdaad een domper. Hij sleepte ons er nog doorheen laatst tegen..... Hoe heten ze. Ik kom er de niet op. Die wedstrijd waar hij zo bepalend was. Ligt op het puntje van mijn tong.
Vind ik leuk
JJD +295
maandag 16 april 2018 om 18:27
Ow is een wedstrijd tegen az tegenwoordig ook al een topper dan is het wel erg triest gesteld met de eredivizie.
Vind ik leuk
JJD +295
maandag 16 april 2018 om 18:28
Oeh die gaat geziekt worden door zijn broer.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
maandag 16 april 2018 om 18:32
Dat is niet erg.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:34
wat the fuck is dit strik erom en weg deze veteraan die dit niet meer bij kan benen.......................
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:35
Domper?
Die gast heeft alles bijbelvast misschien 5 wedstrijden gespeeld.
Vind ik leuk
jarc +0
maandag 16 april 2018 om 18:45
Nieuwe domper???? Wat is de toegevoegde waarde dan van Siem de Jong.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3434
maandag 16 april 2018 om 19:16
Totaal geen gemis. Het enige wat ajax maandelijks mist is een riante som van de balans af.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1089
maandag 16 april 2018 om 19:24
Nou wat zullen we die missen..... @ls kiespijn
Vind ik leuk
Gerro +9015
maandag 16 april 2018 om 19:29
Geloof niet dat ze hem gaan missen er lopen genoeg betere of gelijkwaardige spelers rond binnen Ajax
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:39
Terecht, wel milde straf hadden best 4 wedstrijden mogen zijn minimaal
Vind ik leuk
Hammie +1154
maandag 16 april 2018 om 20:06
En Ziyech er niet bij.

Tenminste als ik hem was speelde ik nooit meer voor die kut club.

Wat een supporters.... echt triest volk
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:53
Kan er ook nog wel bij!
Vind ik leuk
bombaste +488
maandag 16 april 2018 om 21:01
Balen zeg, was ook zo'n vaste waarde
Vind ik leuk
johan2602 +62
maandag 16 april 2018 om 22:21
Wat is dat voor onzin een domper siem de jong voegt helemaal niet toe aan ajax .
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:37
Vreemd. De eerste gele kaart was Tagliafico's vijfde waardoor hij automatisch geschorst is. Daarna krijgt hij rood met zijn tweede gele kaart wat normaal gesproken ook een wedstrijd schorsing inhoudt. Dan zou hij toch twee wedstrijden moeten brommen?
Vind ik leuk
RB75 +0
maandag 16 april 2018 om 23:58
Lees je reactie, net nadat ik hetzelfde had gepost.
Idd vreemd.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:49
W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> Se­x­yd­r­o­m.­c­o­m
Vind ik leuk
RB75 +0
maandag 16 april 2018 om 23:57
In het artikel wordt genoemd dat Tagliafico er alleen tegen VVV niet bij is.
Bij de eerste gele kaart van Tagliafico werd door de verslaggever van studio sport vermeldt dat hij voor de volgende wedstrijd geschorst was omdat het zijn 5e was.
Heeft de tweede gele kaart (en dus rood) dan geen extra consequenties?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws