Nieuwe domper voor Ajax: De Jong mist 'topper' tegen AZ na rode kaart

Nieuwe domper voor Ajax: De Jong mist 'topper' tegen AZ na rode kaart

maandag 16 april 2018 om 17:01

Ajax kan in de thuiswedstrijden tegen VVV-Venlo en AZ niet beschikken over Siem de Jong. De middenvelder kreeg zondag als invaller in het duel met PSV een directe rode kaart voor een trap op de achillespees van Santiago Arias.

De Jong en Ajax zijn akkoord gegaan met het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van drie wedstrijden schorsing waarvan één voorwaardelijk wegens 'ernstig gemeen spel'. De Jong kwam in Eindhoven halverwege binnen de lijnen, maar moest kort voor tijd inrukken.

Linksback Nicolas Tagliafico kreeg twee keer geel tegen PSV en is daardoor alleen tegen VVV geschorst. Beide duels zijn in Amsterdam. Door de 3-0 afstraffing tegen PSV rest voor Ajax enkel nog het verdedigen van de tweede plaats. Nummer drie AZ heeft vijf punten minder.

Plaats een reactie

BassieN +10953
maandag 16 april 2018 om 17:05
Ja Siem de Jong daar mis je veel aan
Vind ik leuk
Aal +17112
maandag 16 april 2018 om 17:15
Tobber mist Topper....!
Vind ik leuk
Obl93 +1344
maandag 16 april 2018 om 18:47
Haha niet echt, maar als Ziyech ook niet meer speelt voor Ajax wordt zelfs VVV een pittige wedstrijd voor ze, AZ tweede gok ik!
Vind ik leuk
debacle +455
maandag 16 april 2018 om 19:05
Nooit veel gewonnen me gokken zeker. En geen Ziyech kan ik beest aan wennen hoor
Vind ik leuk
Obl93 +1344
maandag 16 april 2018 om 20:31
Nou, ik wilde deze keer eigenlijk op safe spelen. Maar ik ben benieuwd wie ziyech dan vervangt op 10.
Vind ik leuk
ajax1973 +1826
maandag 16 april 2018 om 19:39
ik hoop dat hij dat niet meer doet word er een stuk beter van
Vind ik leuk
Hyena +25745
maandag 16 april 2018 om 17:05
Wat een ramp. Weer zo'n fantastische aanwinst uit de hoge hoed van Overmars.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:05
Domper....voor VVV en Az
Vind ik leuk
Doe dan! +4935
maandag 16 april 2018 om 17:06
Waar blijft de schorsing voor de slaande beweging van Lozano tegen NAC een paar weken geleden?
Vind ik leuk
poklane +4109
maandag 16 april 2018 om 17:08
Krijgt ie niet, net zoals Neres geen schorsing krijgt voor z'n elleboog tegen Groningen
Vind ik leuk
13 +9097
maandag 16 april 2018 om 17:09
Begin je nou opeens over dat weekend dat zowel Neres als Lozano de dans ontsprongen?
Vind ik leuk
Spartan +4300
maandag 16 april 2018 om 17:16
Zelfde weekemd waarin Chabot van sparta wel geschorst werd op basis van televisiebeelden. En dat terwijl Nijhuis die overtreding gewoon beoordeeld had!
Vind ik leuk
13 +9097
maandag 16 april 2018 om 17:22
Oh ja, nu herinner ik het me weer. Leek mij inderdaad een gevalletje gezien en beoordeeld.
Vind ik leuk
Spartan +4300
maandag 16 april 2018 om 17:24
Maar meneertje Nijhuis durfde dit niet eerlijk toe te geven tegenover de tuchtcommissie.

Maar bij VI lult ie de oren van je kop, die meneer Praatgraag.
Vind ik leuk
Starkoo +441
maandag 16 april 2018 om 17:15
Pff heeft Ajax nu niks meer aan lol
Vind ik leuk
Doe dan! +4935
maandag 16 april 2018 om 17:59
Het gaat me ook helemaal niet om of Ajax er iets aan heeft.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:00]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:26
Och Och doe dan als we zo beginnen kan heel jong ajax opdraven de laatste wedstrijden sukkel.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:50
Waar blijft het vooronderzoek naar neres
Vind ik leuk
John M. +3735
maandag 16 april 2018 om 18:01
@ Doe dan
In het seizoen 1994-1995 is er ook iets voorgevallen wat niet bestraft werd, vergeet dat niet!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:02]
Vind ik leuk
HanV +2987
maandag 16 april 2018 om 21:14
Gelukkig hebben we de beelden nog. Toch?
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:17
Die blijft in hetzelfde hol verscholen als de schorsingen voor de ellebogen van Huntelaar, Neres en Veltman, en het natrappen van Kluivert vorig seizoen en de elleboog van Klaassen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:27
Wat lul je nou dit was gewoon een pure aanslag op een Achillespees pure fustratie van de jong bij lozano is het passie en geen opzet.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:07
Zo’n domper is dat niet
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:07
Ga er nog steeds van uit dat dit een ongelukkige overtreding was. Wel rood. Vond Makkelie goed fluiten.
Vind ik leuk
Mo +11108
maandag 16 april 2018 om 17:13
Ondanks dat dit zeker niks voor Siem is was dit gewoon frustratie. Hele smerige overtreding vind ik, hadden er eigenlijk minimaal 3 moeten zijn.
Vind ik leuk
Ari as +164
maandag 16 april 2018 om 17:17
Denk zelfs dat hij er zelf van schrok.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:17]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:18
Hij had 3x moeten schoppen?
Vind ik leuk
yuuup +7704
maandag 16 april 2018 om 17:29
Het is totaal niet Siem zijn karakter om dit met voorbedachte rade te doen. Echter blijft het inderdaad een rode kaart. Buitensporige inzet met het risico je tegenstander te blesseren.
Vind ik leuk
mike.az +171
maandag 16 april 2018 om 17:07
Balen zeg.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:08]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:08
Wat een gemis voor Ajax.
Kan het kampioenschap kosten.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:18
Ten Hag blijft erin geloven.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:19
Jong Ajax kan kampioen worden haha.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:20
Dat zal een groot feest worden dan op het Museumplein of weet ik waar.
Vind ik leuk
Jens1999 +16397
maandag 16 april 2018 om 17:41
Nou stel jong Ajax wint de titel.... dan verdienen die spelers sowieso wel een feestje..... gewoon lekker op de toekomst een feestje met ze vieren....
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:48
Zo hoort het ook, verdienen ze ook gewoon Jens. Vanavond toch tegen NEC?
Vind ik leuk
Jens1999 +16397
maandag 16 april 2018 om 17:54
Ja vanavond tegen NEC.. straks gezellig naar de toekomst en de jongens aanmoedigen... heb er zin in....xD
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:55
Succes dan.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:53
Nec, vernederen met 7-0.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:19
Zonder supporters is veel gezelliger. ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:19]
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:19
Wanneer is vitesse voor het laatst kampioen geworden.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:21
Maak je hiervoor serieus een accountje aan? Hahaha
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:24
Heb je daarvoor een account gemaakt Kelvin uit nijmegen?
Vitesse,is 977 voor Christus kampioen geweest.

In nijmegen hebben ze de knvb nodig om kampioen te worden van de juup.

Normaal gesproken geef ik geen reacties op heren uit nijmegen.
Dat word toch maar een scheldpartij,maar anders heb jij voor jan doedel een account gemaakt.
Fijne dag nog knul.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:02
Nou, jullie hebben ook wel een beetje hulp gehad voor het winnen van de beker.....en Feijenoord om kampioen te worden....
Vind ik leuk
Sytz +2447
maandag 16 april 2018 om 19:07
Kan me het bij Vitesse niet meer voor me halen. Bij Feyenoord overigens ook niet. Tenzij je een ander seizoen bedoelt dan 16/17.
Vind ik leuk
poklane +4109
maandag 16 april 2018 om 17:08
De enige mensen die dit jammer vinden zijn degene die AZ en VVV en warm hart toedragen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:10
Daar gaat het kampioenschap..........
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:17
AZ zal maar winnen, dan zijn de poppetjes pas echt aan het dansen.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:18
Ai, dit gaat Ajax nog verder pijn doen. Let maar op.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:18
domper,dacht het niet,we leven een beetje teveel in het verleden met siem,na zijn blessures nooit meer de oude geworden,haal sierhuis maar bij de selectie en johnson,daar heb je meer aan.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:20
Dit seizoen doet me een beetje denken aan het seizoen onder v basten. Psv won 6-2 van ajax waardoor az kampioen werd ook toen werd de bus opgewacht bij de arena en met nog een paar wedstrijden te gaan verloor ajax de ene laatste wedstrijd uit bij sparta met 4-0 en gaven ze ook nog cl uit handen aan fc twente. Het kan trouwens ook zijn dat de bus naar die wedstrijd werd opgewacht waardoor v basten ontslag nam. Ik denk dat zn scenario nu ook wel eens kan gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:20
De enige die hier van baalt is die hakkelende hansworst.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:51
It eend over, til it is over.

Wat els do i niet to zee.
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 17:25
En??

Ajax heeft toch al zijn toppers gewonnen.
Teminste dat lees je hier keer op keer.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:21
3-0 winst en 3-0 verlies is gelijk toch. 5-0 verliezen van willem II das pas pijn. ;-)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:30
maar wel kampioen..lekker belangrijk die nederlaag tegen Willem II........of nee wacht kampioen maakt jou niet uit als er maar lekker veel geld op de bank staat bij Ajax ( waar jij overigens geen ene moer aan hebt)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:45
Ik niet want ik geniet van voetbal zoals in emmen. Daar is de bal ook rond.
Vind ik leuk
VVVke +1859
maandag 16 april 2018 om 19:11
Hoe zo verlies.
Blader maar eens door deze site en je komt met enige regelmaat tegen dat Ajax al de toppers heeft gewonnen
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:24
;-) is dat ik jou support geef en ik jou gelijk geef. Zo slecht heeft ajax het niet gedaan met alle omstandigheden waarvan Nouri een heel zware is wat al duidelijk was dat ajax dit niet kon dit seizoen omdat het mensen zijn. ;-)
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:03
Gaan jullie nou serieus nouri de schuld geven dat je geen kampioen ben geworden
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:26
Niks domper, gewoon Eiting erin of Frenkie
Vind ik leuk
2cents +44095
maandag 16 april 2018 om 17:28
Terecht
Vind ik leuk
Dicky +13570
maandag 16 april 2018 om 17:33
3 is wat overdreven.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:40
Siem was maar wisselspeler.. ten Hag mist hem dus niet zo..
Vind ik leuk
Paul1982 +8946
maandag 16 april 2018 om 17:41
Dat Ajax Siem de Jong mist is geen domper. Hij heeft in de invalbeurten echt niets laten zien.
Vind ik leuk
Maxx Jw +896
maandag 16 april 2018 om 18:33
Precies volgend seizoen ook maar stoppen met die oudjes..
Vind ik leuk
Padason +640
maandag 16 april 2018 om 17:41
Nah ja, maakt niet veel uit natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:45
Jammer man! Juffrouw Siem zie ik graag spelen als Vvv er
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:13
Siem is meer waard dan dat hele VVV
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:16
Heb ik gisteren gezien kind! Vernedert werd hij gisteren!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:47
5 punten ... Dat moet mogelijk zijn.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:47
Is alleen maar goed.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 17:51
Nou dat zal een gemis zijn
Wat een mazzel dat deze man er niet bij is
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:04
Alleen Ten Hag ziet wat in deze schijterd
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:23
Durf je je andere account niet te gebruiken hiervoor? Wie is nu een schijterd?
Vind ik leuk
Mauritz +734
maandag 16 april 2018 om 18:07
WEER HELEMAAL NIETS IN Amsterdam!
Vind ik leuk
orion73 +988
maandag 16 april 2018 om 18:17
Het lijkt me meer een zegen dat De Jong niet meedoet. Lachwekkende transfer destijds. Gewoon snel verpatsen aan Duitse degradatiekandidaat ofzo.
Vind ik leuk
Lubje +667
maandag 16 april 2018 om 18:19
Dat wordt voor Ten Hag nog een hele puzzle!
Vind ik leuk
Enden +2602
maandag 16 april 2018 om 18:22
Haha tja inderdaad een domper. Hij sleepte ons er nog doorheen laatst tegen..... Hoe heten ze. Ik kom er de niet op. Die wedstrijd waar hij zo bepalend was. Ligt op het puntje van mijn tong.
Vind ik leuk
JJD +261
maandag 16 april 2018 om 18:27
Ow is een wedstrijd tegen az tegenwoordig ook al een topper dan is het wel erg triest gesteld met de eredivizie.
Vind ik leuk
JJD +261
maandag 16 april 2018 om 18:28
Oeh die gaat geziekt worden door zijn broer.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:32
Dat is niet erg.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:34
wat the fuck is dit strik erom en weg deze veteraan die dit niet meer bij kan benen.......................
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 18:35
Domper?
Die gast heeft alles bijbelvast misschien 5 wedstrijden gespeeld.
Vind ik leuk
Gustavo +1295
maandag 16 april 2018 om 18:42
De Jong heeft de vorige 29 duels toch ook gemist?
Vind ik leuk
jarc +2
maandag 16 april 2018 om 18:45
Nieuwe domper???? Wat is de toegevoegde waarde dan van Siem de Jong.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:16
Totaal geen gemis. Het enige wat ajax maandelijks mist is een riante som van de balans af.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:24
Nou wat zullen we die missen..... @ls kiespijn
Vind ik leuk
Gerro +4590
maandag 16 april 2018 om 19:29
Geloof niet dat ze hem gaan missen er lopen genoeg betere of gelijkwaardige spelers rond binnen Ajax
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 19:39
Terecht, wel milde straf hadden best 4 wedstrijden mogen zijn minimaal
Vind ik leuk
Hammie +1023
maandag 16 april 2018 om 20:06
En Ziyech er niet bij.

Tenminste als ik hem was speelde ik nooit meer voor die kut club.

Wat een supporters.... echt triest volk
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 20:53
Kan er ook nog wel bij!
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 21:01
Balen zeg, was ook zo'n vaste waarde
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 22:21
Wat is dat voor onzin een domper siem de jong voegt helemaal niet toe aan ajax .
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:37
Vreemd. De eerste gele kaart was Tagliafico's vijfde waardoor hij automatisch geschorst is. Daarna krijgt hij rood met zijn tweede gele kaart wat normaal gesproken ook een wedstrijd schorsing inhoudt. Dan zou hij toch twee wedstrijden moeten brommen?
Vind ik leuk
RB75 +0
maandag 16 april 2018 om 23:58
Lees je reactie, net nadat ik hetzelfde had gepost.
Idd vreemd.
Vind ik leuk
maandag 16 april 2018 om 23:49
W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> Se­x­yd­r­o­m.­c­o­m
Vind ik leuk
RB75 +0
maandag 16 april 2018 om 23:57
In het artikel wordt genoemd dat Tagliafico er alleen tegen VVV niet bij is.
Bij de eerste gele kaart van Tagliafico werd door de verslaggever van studio sport vermeldt dat hij voor de volgende wedstrijd geschorst was omdat het zijn 5e was.
Heeft de tweede gele kaart (en dus rood) dan geen extra consequenties?
Vind ik leuk
dinsdag 17 april 2018 om 09:09
Het zit Ajax ook niet mee, hè. Nu de spelbepaler weer geschorst. Hoe goed zijn die talente eigenlijk als een middelmatige Deen op leeftijd en Siem de Jong belangrijke spelers zijn?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuwe domper voor Ajax: De Jong mist 'topper' tegen AZ na rode kaart