'Barça en Iniesta uit elkaar: middenvelder tekent voor drie jaar bij nieuwe club'

    'Barça en Iniesta uit elkaar: middenvelder tekent voor drie jaar bij nieuwe club'

    maandag 16 april 2018 om 17:20

    Andres Iniesta heeft de knoop dorgehakt. De middenvelder van FC Barcelona vertrekt na afloop van dit seizoen naar China, meldt AS. Hij is een driejarig contract overeengekomen met een nog niet bekende club uit het Aziatische land.

    Volgens het Spaanse dagblad zal Iniesta zijn beslissing na de finale om de Copa del Rey, zaterdag tegen Sevilla, bekendmaken. De 33-jarige clubicoon wilde zijn loopbaan bij de Catalanen dolgraag afsluiten met de Champions League-winst, maar die droom zag hij afgelopen week in duigen vallen. Barça werd in de kwartfinale uitgeschakeld door AS Roma.

    Iniesta kan in zijn laatste maanden in Camp Nou nog wel de Spaanse titel en wellicht de Spaanse beker op zijn palmares bijschrijven. Dat betekent zijn achtste kampioenschap met Barça. Hij debuteerde in 2002 onder Louis van Gaal in het eerste elftal en won verder onder meer vier keer de Champions League.

    Overigens had Iniesta lucratieve aanbiedingen van vier Chinese clubs op zak. Een belangrijke reden om naar Azië te vertrekken is zijn eigen wijnmerk, Bodega Iniesta. De club die hem binnenhaalt verwerft de distributierechten, aldus AS.

    Plaats een reactie

    Laliga +1771
    maandag 16 april 2018 om 17:23
    Zoveel genoten van deze kleine magiër . Had ook best een x de gouden bal verdient vind ik persoonlijk, zal altijd een van mijn favoriete spelers blijven en zullen hem zeker terug gaan zien bij barca in een andere functie later !
    Vind ik leuk
    J de Wit +990
    maandag 16 april 2018 om 17:23
    Topper, we gaan je missen! 🙌🏽
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4962
    maandag 16 april 2018 om 17:23
    Als dat waar is, is het zonde. Hij is gewoon nog steeds ontzettend goed. Had hem graag nog een jaar zien voetballen in Europa.
    Vind ik leuk
    Tomajo +330
    maandag 16 april 2018 om 17:28
    Deze vent heb ik geen respect voor , echt niet.
    Ons wk verneukt , arrogant en helenaal opgehemeld omdat ie toevallig bij barca speelt.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6029
    maandag 16 april 2018 om 17:31
    Jij kan beter een andere sport gaan volgen want jij snapt er helemaal niks van.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:34
    Jij kan beter ballet gaan kijken en diegene die jou nog een like heeft gegeven moet zich al helemaal schamen
    Vind ik leuk
    Tomajo +330
    maandag 16 april 2018 om 17:36
    Whahah puta barca ;)
    Grootste galbakken club op die rioolbewoners na,
    Al uitgehuild daar ? Of moet Ziyech eerst op de brandstapel ?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:38
    Ik zie in dit topic maar 1 galbak...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:39
    Gaat verder alles goed met je? En ik ben geen Ajax fan. Het boeit me ook niet wie er kampioen wordt. Ik gun ze het allemaal en hoop dat ze Europees zo ver mogelijk komen.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2730
    maandag 16 april 2018 om 18:14
    Visca weer een gek hier op VP
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:52
    Ik snap echt niet hoe die zulke dingen kan zeggen. Je kan een bepaalde speler niet mogen, maar om te zeggen dat die overschat is enzo moet je wel heel gek zijn
    Vind ik leuk
    Tomajo +330
    maandag 16 april 2018 om 17:38
    Daarbij 'koning van de assists' ja dat snap ik al je een beetje kan voetballen met spelers zoals Messi Suarez , vroeger Ronaldinho om je heen.
    Laatst andres vs ozil gezien ?
    Die maakte hem helemaal af. Zo goed is ie niet
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:39]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:41
    Ik weet niet waar je allemaal over lult, maar hij heeft al genoegen laten zien. Dat jij heel zijn carriere op een wedstrijd oordeelt zegt genoeg over jou als persoon. Misschien moet je eens beelden van hem terug kijken.
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +374
    maandag 16 april 2018 om 18:48
    Is een van de beste middenvelders van de afgelopen 20 jaar.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +820
    maandag 16 april 2018 om 17:59
    Wat ben jij dom zeg
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2730
    maandag 16 april 2018 om 18:13
    Idioot Tomajo
    Vind ik leuk
    power +4856
    maandag 16 april 2018 om 21:06
    wat een onzin, Ik zal je niet serieus nemen
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:30
    Ook nog eve cashe in china alsof deze man niet genoeg geld heeft.
    Vind ik leuk
    power +4856
    dinsdag 17 april 2018 om 10:37
    waarom ben jij jaloers dan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22041
    maandag 16 april 2018 om 17:32
    Iniesta, Xavi, Busquets en Messi. Ik heb ze gelukkig een paar keer live mogen aanschouwen in Camp Nou. Beter zal het niet snel meer worden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:36
    Kramer, Bilal en Nelom heb ik anders live gezien.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22041
    maandag 16 april 2018 om 17:38
    Ook een mooi rijtje hoor!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6029
    maandag 16 april 2018 om 17:33
    Bah dat China.Niemand is hier gebaat bij. Kom je in een team met Chinezen die de doos nog om hun schoenen hebben.Zo moet Iniesta niet eindigen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:34
    En Ajax heeft weer zitten slapen zoals gewoonlijk.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18877
    maandag 16 april 2018 om 17:37
    Hahahahahahahahahahahahaha.... meer kan ik er niet van maken...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:36
    Ik hoop nog op een wonder en dat die toch nog een jaartje blijft. Het zal ons pijn doen als die toch echt gaat. Al zolang op topniveau gepresteerd en altijd zijn hoofd koel gehouden. Je kan niks anders dan liefde en respect hebben voor Iniesta
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:38
    Jammer had hem nog zo lang mogelijk zien wilen spelen bij Barca :(
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1663
    maandag 16 april 2018 om 17:39
    Fenomeen is te vaak niet geroemt maar is net zo als Messi heel belangrijk geweest de laatse jaren voor barca en het nationale elftal
    Vind ik leuk
    Padason +734
    maandag 16 april 2018 om 17:41
    De verschrikkelijkste voetbal speler in mijn history vanwege het WK maar wat een geweldenaar is deze voetbalspeler, inzicht en een echte haar zuivere paas, iets wat Ziyech altijd beweerd maar deze man ook echt heeft. Xavi en Iniesta zijn (waren) toch wel de architecten van Barcelona, zonder deze 2 was messi nooit zo goed geweest.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    maandag 16 april 2018 om 17:53
    Iniësta heb ik het heel snel vergeven. Wat een klasbak! Bij mij is het Iker die ik nog vaak genoeg vervloek...
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    maandag 16 april 2018 om 17:44
    Aaah leuk, China altijd al willen voetballen.... :)
    Vind ik leuk
    yoshi38 +5
    maandag 16 april 2018 om 17:53
    Hahaha
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    maandag 16 april 2018 om 17:46
    Natuurlijk leuk voor hem dat ie keihard gaat cashen, maar hoop echt dat ie naar ten minste nog naar één van de topclubs gaat. Anders is het heel jammer om zo'n ster te zien eindigen.

    Zag van de week dit langs komen: https://as.com/videos/2018/04/08/portada/1523217680_740015.html?autoplay=0
    Gaat echt helemaal nergens over bij die kleinere clubs...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:47]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:00
    Prachtige voetballer. Voor in de zaal
    Vind ik leuk
    berwi +410
    maandag 16 april 2018 om 18:03
    jammer don andres
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    maandag 16 april 2018 om 18:04
    Het einde van een tijdperk.als Real fan altijd kunnen genieten van Iniesta bij Barca.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:37
    Ik zat gewoon te huilen toen ik dit las, ik ken geen Barca zonder Iniesta. Deze legende zal voor altijd in mijn hart blijven. Vaarwel Don Andres, ik ga je echt missen
    Vind ik leuk
    Cantona +957
    maandag 16 april 2018 om 18:46
    Zal hij nog geen genoeg geld hebben?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 11:10
    Jij zou toch nog even cashen als je de mogelijkheid zou krijgen.
    Vind ik leuk
    Cantona +957
    dinsdag 17 april 2018 om 16:35
    tja wanneer heb je genoeg?
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +374
    maandag 16 april 2018 om 18:46
    Heb altijd genoten van iniesta. Wat een speler. Zeker 1 van de beste middenvelders van de afgelopen 20 jaar
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18386
    maandag 16 april 2018 om 18:54
    Jammer hoor, echte baas
    Vind ik leuk
    Bizzy +16767
    maandag 16 april 2018 om 18:56
    De man die trekker overhaalde tegen Oranje. Ja de finale wk die wij verloren hebben.

    Maar idd respect voor deze voetballer.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 22:09
    Jammer dat hij barca zal verlaten, prachtige speler gewoon. Gelijk heeft ie even 3 jaar extra cashen en dan misschien een rol binnen barca.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 22:26
    Hopen dat we ooit nog zo'n speler gaan zien.
    Vind ik leuk
    Ou Sou Baa +374
    maandag 16 april 2018 om 23:11
    Kevin de Bruyn en modric komen in de buurt
    Vind ik leuk
    willem_hvn +161
    dinsdag 17 april 2018 om 12:27
    Matige voetballer die Door gebrek aan gewicht omhooggevallen is. En dan ook nog een eigen wijnmerk beginnen.
    Vind ik leuk
    power +4856
    dinsdag 17 april 2018 om 16:40
    wakker worden,
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barça en Iniesta uit elkaar: middenvelder tekent voor drie jaar bij nieuwe club'