'Deze titel ook de overwinning van het beleid, bij Ajax is het een wanboel'

    'Deze titel ook de overwinning van het beleid, bij Ajax is het een wanboel'

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 17:35ma 16-04-2018 om 17:35

    PSV krijgt volop lof toegezwaaid na het 24e kampioenschap in de clubhistorie. Kees Jansma prijst de mentaliteit van de ploeg van Phillip Cocu, nadat rivaal Ajax zondag met 3-0 werd verslagen.

    "Telkens zie ik een bijna on-Nederlandse strijdlust en standvastigheid", zegt Jansma bij Studio Voetbal. Dat ziet hij overigens niet alleen op het veld, maar ook in de beleidsvoering van PSV. "Ik vind deze titel ook de overwinning van het beleid. In tegenstelling tot Ajax.  Daar hebben ze er een complete wanboel van gemaakt."

    PSV hield het hoofd koel na de exit in de voorronde van de Europa League tegen NK Osijek. Dat terwijl de druk op Cocu van buitenaf groot was. "Toen hebben ze ook gesproken over zijn positie en gezamenlijk besloten om door te gaan", aldus Jansma.

    "Naar buiten toe is het bij PSV altijd rustig en het is altijd een eenheid. Dat betaalt zich nu uit", concludeert de voormalig perschef van Oranje. "Je kunt een nederlaag blijkbaar overwinnen met beleid en verstand. In Amsterdam gebeurt het tegendeel."

    Lees meer over:EredivisiePSVAjax

    Plaats een reactie

    Mass +5477
    maandag 16 april 2018 om 17:39
    Zo ist...
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:43
    Wij zijn deze eeuw gewoon de beste voetbal stad van nederland 10x kampioen worden ajax 6 dus tja wat zijn wij EINDHOVEN?!!!
    Vind ik leuk
    Aal +22495
    maandag 16 april 2018 om 17:46
    PSV is wel een warme club das zeker!
    Vind ik leuk
    Cookee +11235
    maandag 16 april 2018 om 18:31
    Ajax support is ook heetgebakerd lees ik.
    Dus warmte vind je overal wel.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:20
    Feyenoord is de grootste club, PSV de beste club en tja Ajax dan wel nummer 3.
    Vind ik leuk
    Aspers +535
    maandag 16 april 2018 om 18:32
    Nu nog een keer met mooi voetbal een Europese finale halen en jullie doen helemaal mee met de grote jongens!
    Vind ik leuk
    Sanuk +3263
    maandag 16 april 2018 om 18:49
    Zelfs in de micky mouse leaque?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    maandag 16 april 2018 om 19:58
    Wauw... de beste van de afgelopen 18 jaar, knap hoor...
    Wij zijn trouwens de beste aller tijden, maarja er is altijd baas boven baas he ;-)
    Er wordt geroepen en gelachen dat we al 4 jaar geen prijs hebben gepakt, terwijl 4 jaar eigenlijk helemaal niet zo lang is, maar het is begrijpelijk dat er meer wordt verwacht van de beste en grootste club van Nederland.
    Maar dat 4 jaar zonder prijs zo slecht is voor een club als Ajax zegt wel genoeg over hoe groot we eigenlijk zijn, bedankt voor bevestigen ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:54
    Het feest is/was geweldig. Op naar het volgende kanpioenschap
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6584
    maandag 16 april 2018 om 22:32
    Daarom had Ajakkes ook gewoon Keizer het vertrouwen moeten geven.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:42
    Daar is ie hoor! Wanbeleid. De term net zo vaak voorkomend aan het eind van het seizoen als het klassieke degradatiespook... Alleen nu in een ander jasje 'wanboel'. Bij Ajax is het toch al jaren hetzelfde...
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 17:43]
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:01
    Degradatiespook, das een mooie! Had ik nog niet gehoord dit jaar, Thanks ;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:46
    Klopt
    Vind ik leuk
    Chucky +772
    maandag 16 april 2018 om 17:55
    Mooi Fiske
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:57
    Heeft psv dan ook 3 sterren op hun shirt. Psv wordt de hemel in geprezen terwijl het seizoen van PSV heel matig was. Counter voetbal voor een club die de media omschrijft als een topclub
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 17:58
    Nu 80 punten.....82 voor en 34 tegen.
    Ajax 70 punten...80 voor en 31 tegen.

    Wat bedoel je?
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:19
    Je wilt hier toch niet gaan vertellen dat PSV oogstrelend voetbal heeft gespeeld
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 18:29
    Moet dat dan?

    Wat boeit dat nou weer? Kampioen worden gaat het om en hoe dat maakt geen flikker uit. Was het onder F. de Boer wel oogstrelend? En werd je toen liever niet kampioen omdat het effectief was?
    Vind ik leuk
    Bizzy +21341
    maandag 16 april 2018 om 18:27
    Ajax treft ook nog een keer Az. Wordt spannend.

    Ps die Wilfried Kanon kan mij wel bekoren. Heerlijk spelertje man
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 18:30
    Zal spannend worden Biz.

    Kanon is een beest en kan zo bij jullie mee als het moet. Ik vind het zelfs een betere speler dan met alles respect Isimat.
    Vind ik leuk
    Bizzy +21341
    maandag 16 april 2018 om 18:38
    Daar zijn we het over eens :)
    Vind ik leuk
    Counterattack +10908
    maandag 16 april 2018 om 18:58
    Tjeerd voorzichtig met mijn Avatar. Overigens duidelijk de beste dit seizoen, PSV. Ook gisteren overvleugelden ze hun directe concurrent volledig. Als je het arrogante geroep van Ziyech nog echt gelooft of serieus neemt dan snap je ‘t niet
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 17:57
    Kees leest ook op VP, hij gebruikt mijn woorden. Vooral het on-Nederlands voetbal spelen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +11438
    maandag 16 april 2018 om 17:59
    Of jij bent stiekem Kees, dat kunnen we natuurlijk ook niet uitsluiten ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    maandag 16 april 2018 om 18:03
    Hij is origineel en we hebben ook nog eens beide dezelfde clubvoorkeur. Alleen Kees heeft bijna geen haar meer. Ik heb gelukkig alles nog. :-p
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 17:59
    Ben het wel met hun eens. Elk jaar trammelant in de tent bij mijn Ajax. Wordt er wel een beetje moe van. En wij zijn er nog lang niet vanaf jammer genoeg.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 18:02
    ‘T was gezellig bij ‘t lempke
    Vind ik leuk
    Mauritz +1273
    maandag 16 april 2018 om 18:05
    Een wanboel bij ajax.......ik zeg HELEMAAL NIETS IN Amsterdam!
    Vind ik leuk
    Jordtt +1246
    maandag 16 april 2018 om 18:06
    Nouja je kan veel overdrijven. In september werd precies het omgekeerde geroepen. PSV's beleid leverde ook een schandalig Europees avontuur op! Dus om het beleid van de ene boven het andere te preveleren is wat voorbarig.

    Vind ik leuk
    Doe dan! +6665
    maandag 16 april 2018 om 18:10
    Wat is het beleid dan? Een zo slecht mogelijke verdediging opstellen?
    Vind ik leuk
    Butterz +44
    maandag 16 april 2018 om 18:16
    Een goeie keeper is niet per definitie een goed bestuurder, ook niet als hij veel penalties heeft gestopt ... een cursusje van de Johan Cruyff academie is niet voldoende om iemand, die zich jarenlang heeft bezig gehouden met de vraag of hij wel of niet iemand bij de eerste paal wil bij corners, om te scholen tot directeur van een op de beurs genoteerd bedrijf.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    derksen +8912
    maandag 16 april 2018 om 18:27
    Ahahahah ja gemeente steun wordt gauw vergeten bij een kampioenschap
    Dat jeugd op 1of 2 spelers na nooit geen kans krijgt en alleen maar kopen kopen kopen met steun van gemeente is top beleid
    Psv helemaal waar ander wordt je geen kampioen
    Maar eerlijk is eerlijk bij feyenoord, ajax is het ook een groot tering zooitje
    En bij psv misschien minst ernstig
    Maar tjongejonge wat een beleid bij psv,ajax en feyenoord echt top clubs!
    Vind ik leuk
    Snapje? +7575
    maandag 16 april 2018 om 18:29
    Allemaal papagaaien....de een wordt kampioen...daar gaat alles geweldig...de rest wordt geen kampioen en allemaal door wanbeleid...logica van een bierviltje.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1591
    maandag 16 april 2018 om 18:29
    Waarom continue Ajax erbij gehaald moet worden is me n raadsel... Vier gewoon je verdiende feestje
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    maandag 16 april 2018 om 18:30
    Ik ben op dit moment net bezig met het lezen van de autobiografie van Johan Cruyff. Nou volgens mij is het dan altijd een wanboel geweest en zal dat ook altijd zo blijven met die ingewikkelde constructie van ledenraad, RVC en wat weet ik allemaal nog niet meer.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13847
    maandag 16 april 2018 om 18:49
    Wanbeleid haha, en zelf geld moeten lenen bij de gemeente.. pannenkoeken.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +217
    maandag 16 april 2018 om 18:52
    Eens
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:04
    Psv kampioen. Az 2e en Feijen de beker! Wat een seizoen!!
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6271
    maandag 16 april 2018 om 19:11
    de Cruijf revolutie heeft niet zo goed uitgepakt als we hier hadden gehoopt

    een hoop mensen beschadigd, veel clubiconen vernederd ( Jonk, Berkamp. enz enz)

    maar de laatste jaren een hoop wanbeleid, met alleen zelf opleiden, leuk voor de kas maar heb liever ieder jaar geen winst maar wel een schaal of een andere prijs

    ok vorig jaar was het leuk Europees. en Vorig jaar speelde ze leuk voetbal alleen was er een club die wat meer geluk had

    dit jaar toch wel ondermaats. begrijpelijk hoe het begonnen is met Nouri.
    maar na de winterstop met de trainers wissel is het niet veel beter gegaan

    en laten we eerlijk wezen, ik zie het Ten Hag ook niet beter doen dan nu

    je ziet het elftal na de winter gewoon uit elkaar vallen, waar er voor de winterstop nog wel eens geknokt werd voor elkaar gebeurt dat de laatste weken totaal niet meer

    en speelde we de laatste weken voor de winterstop aardig voetbal. na de winterstop zijn er nog maar weinig wedstrijden geweest om te smullen

    Ten Hag er gewoon uit ( voordat we weer een kut jaar hebben) en haal de Boer of des noods Peter Bosz terug. of stel Van 't schip aan. desnoods John van de Brom

    maar met ten Hag gaan we nog een kut jaar tegemoet
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 19:32
    Hahaha wat worden ze overal voor lul gezet , heerlijk
    Vind ik leuk
    Gerro +7263
    maandag 16 april 2018 om 19:33
    Een paar jaar geleden werd er bij psvee over wanbeleid gesproken toen ze de titel niet binnen haalde. Overigens staan ze er financieel nog altijd niet geweldig voor.
    Vind ik leuk
    peewee +57
    maandag 16 april 2018 om 20:30
    Tjonge jonge jonge ... wat zijn we weer goed bezig hier in Nederland ... ieder maar lekker voor zichzelf. Internationaal stellen we op dit moment hier met z'n allen toch geen reet voor? De discussie zou moeten gaan over hoe we het niveau in Nederland weer zouden kunnen opkrikken? Het spelen van anti-voetbal (wat in onze competitie veelal vooral tegen Ajax wordt gehanteerd) helpt hier niet bij.
    Vind ik leuk
    maandag 16 april 2018 om 20:53
    Hoppa!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws