NEC onder hoogspanning: interviewverzoek geweigerd, 'kritische' media aangepakt

    NEC onder hoogspanning: interviewverzoek geweigerd, 'kritische' media aangepakt

    Gepubliceerd: maandag 16 april 2018 om 23:51ma 16-04-2018 om 23:51

    NEC staat stijf van de kampioensstress, stelt Voetbal International vast. Het weekblad volgde de Nijmegenaren in de aanloop naar het cruciale inhaalduel met Jong Ajax van maandagavond, dat uiteindelijk met 1-0 verloren werd.

    VI trof een zenuwachtige stemming aan in en rondom het Goffertstadion. De Nijmegenaren hadden gerekend op niets minder dan promotie, maar staan aan het einde van het seizoen achter Jong Ajax én Fortuna Sittard. Bovendien lijkt er intern niet veel vertrouwen te zijn in trainer Pepijn Lijnders en technisch directeur Remco Oversier. De twee worden mogelijk geslachtofferd als NEC ook volgend seizoen in de Jupiler League speelt. "Als het fout gaat en NEC niet promoveert, wordt na dit seizoen het complete stadionplein leeg geveegd. Dan kan de club weer op nul beginnen", laat een anonieme NEC-medewerker weten aan VI.

    Bovendien wordt de pers zo veel mogelijk buiten de deuren van het stadion gehouden. "Wat ga je dan precies vragen? Zolang het maar over het slot van de competitie gaat, zie ik geen probleem. Dan kan ik dat met Pepijn kortsluiten", reageerde de persvoorlichter op de vraag of VI met trainer Lijnders kon spreken. Een interviewverzoek met aanvaller Arnaut Groeneveld werd zelfs helemaal geweigerd. Bovendien werden enkele regionale media aangesproken op hun 'te kritische' benadering. Ook wil NEC uitgewerkte interviews eerst zelf doornemen, voordat deze gepubliceerd mogen worden.

    De Eredivisie-missie van de Nijmegenaren is er na de nederlaag op De Toekomst niet makkelijker op geworden. NEC moet, met nog twee Jupiler Leauge-wedstrijden te gaan, twee punten goed maken op Fortuna Sittard. De club speelt nog thuis tegen Jong AZ en uit tegen FC Dordrecht.

    Poll

    Gaat NEC promoveren?

    (1688 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 23:54
    Ze promoveren horen thuis in de eredivisie, dan maar via nacompetitie
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:55]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10243
    dinsdag 17 april 2018 om 02:24
    Je hoort alleen maar in de Eredivisie thuis als je sportieve prestaties
    daar aanleiding voor geven, anders niet.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1905
    dinsdag 17 april 2018 om 08:15
    Ik zou niet weten waarom NEC in de eredivisie hoort. Op basis van wat? Als je twee keer verliest van Jong Ajax heb je volgens mij niet zoveel in de eredivisie te zoeken. Falende organisatie daar. Rare trainerswissel in de winterstop kost ze mogelijk de promotie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:17
    Net als met Ten Hag want Keizer begon het degelijke op de rit te krijgen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    dinsdag 17 april 2018 om 08:36
    Zo denk ik er ook over.degene die bovenaan staat heeft afgedwongen te promoveren.net zoals iedereen roept dat twente verdiend om in de eredivisie te zijn.als je laatste staat verdien je dat dus niet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15730
    maandag 16 april 2018 om 23:57
    Die kampioensstress komt snel ten einde. Wel vrees ik ervoor dat ze ons pakken in de nacompetitie.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1905
    dinsdag 17 april 2018 om 08:16
    Welnee joh
    Vind ik leuk
    pico323 +6519
    dinsdag 17 april 2018 om 01:05
    Zeer matig elftal. Ik heb de wedstrijd gezien. Spelers waren wat opgefokt en nerveus. Schreeuwen om kaarten voor de tegenstander. Weinig voetbal laten zien. Laat nogmaals. Een jaar of wat in de Jupiler comp spelen.overnieuw opbouwen die club.
    Vind ik leuk
    Aramius +345
    dinsdag 17 april 2018 om 05:33
    Ik vond het wel grappig dat ze vorig jaar degradeerde maar ze mogen nu wel weer terug dat Nec.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1905
    dinsdag 17 april 2018 om 08:17
    Heb ze niet gemist en zal ze ook niet missen.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1227
    dinsdag 17 april 2018 om 08:31
    Voor wat? Laat ze lekker verpieteren onderin de juup. 1 club in Gelderland is veel beter
    Vind ik leuk
    Talentscout +1369
    dinsdag 17 april 2018 om 06:51
    Havana aan de Waal
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:10
    Ze hadden 4 jaar geleden grote schoonmaak moeten houden!
    Eigen schuld.....enz.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1227
    dinsdag 17 april 2018 om 08:21
    Zou het geweldig vinden als nec niet promoveert en langzaam doodbloed
    Vind ik leuk
    Wil240 +0
    dinsdag 17 april 2018 om 08:36
    Zou zonde zijn als NEC doodbloed.
    Bang dat je met Vitesse verliest?
    Één van de mooiste derby's hoort er te zijn.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1227
    dinsdag 17 april 2018 om 11:54
    Sowieso niet bang om te verliezen en de derby is helemaal geen mooie derby. De derby leeft alleen in Nijmegen. In Arnhem interesseert niemand zich in die zogenaamd spannende derby
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:53
    Wat is de staat van dienst van de huidige leiding van NEC?
    Van Schaik wordt zelfs minachtend in Utrecht "Pinokkio" genoemd en de "Ratelband van Utrecht" waar hij apetrots rondreed in een Maserati!
    Oversier, wat heeft hij bij RKC nou gepresteerd?
    En Pep?
    Vind ik leuk
    HansVites +5239
    dinsdag 17 april 2018 om 08:55
    Als NEC promoveert kunnen ze elke week stenen naar de bus van de tegenstander gooien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 09:19
    Helemaal niets in Nijmegen. Come on you Sittard!!!!!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Sebasje +397
    dinsdag 17 april 2018 om 12:03
    Door verhalen van een bevriende journalist kan ik bovenstaand verhaal inzake de relatie met de pers helaas bevestigen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws