NEC onder hoogspanning: interviewverzoek geweigerd, 'kritische' media aangepakt

    NEC onder hoogspanning: interviewverzoek geweigerd, 'kritische' media aangepakt

    maandag 16 april 2018 om 23:51

    NEC staat stijf van de kampioensstress, stelt Voetbal International vast. Het weekblad volgde de Nijmegenaren in de aanloop naar het cruciale inhaalduel met Jong Ajax van maandagavond, dat uiteindelijk met 1-0 verloren werd.

    VI trof een zenuwachtige stemming aan in en rondom het Goffertstadion. De Nijmegenaren hadden gerekend op niets minder dan promotie, maar staan aan het einde van het seizoen achter Jong Ajax én Fortuna Sittard. Bovendien lijkt er intern niet veel vertrouwen te zijn in trainer Pepijn Lijnders en technisch directeur Remco Oversier. De twee worden mogelijk geslachtofferd als NEC ook volgend seizoen in de Jupiler League speelt. "Als het fout gaat en NEC niet promoveert, wordt na dit seizoen het complete stadionplein leeg geveegd. Dan kan de club weer op nul beginnen", laat een anonieme NEC-medewerker weten aan VI.

    Bovendien wordt de pers zo veel mogelijk buiten de deuren van het stadion gehouden. "Wat ga je dan precies vragen? Zolang het maar over het slot van de competitie gaat, zie ik geen probleem. Dan kan ik dat met Pepijn kortsluiten", reageerde de persvoorlichter op de vraag of VI met trainer Lijnders kon spreken. Een interviewverzoek met aanvaller Arnaut Groeneveld werd zelfs helemaal geweigerd. Bovendien werden enkele regionale media aangesproken op hun 'te kritische' benadering. Ook wil NEC uitgewerkte interviews eerst zelf doornemen, voordat deze gepubliceerd mogen worden.

    De Eredivisie-missie van de Nijmegenaren is er na de nederlaag op De Toekomst niet makkelijker op geworden. NEC moet, met nog twee Jupiler Leauge-wedstrijden te gaan, twee punten goed maken op Fortuna Sittard. De club speelt nog thuis tegen Jong AZ en uit tegen FC Dordrecht.

    Poll

    Gaat NEC promoveren?

    (1688 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 april 2018 om 23:54
    Ze promoveren horen thuis in de eredivisie, dan maar via nacompetitie
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 april 2018 om 23:55]
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22069
    maandag 16 april 2018 om 23:57
    O ja denkt dat ze het via de nacompetitie niet gaan redden..Roda... die blijft er denk ik gewoon in via de nacompetitie..... NEC heeft geen kans tegen die 2 clubs... en grote kans dat de superboeren ook wel eens kunnen promoveren via de nacompetitie....
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:10
    De graafschap schat ik ook het hoogst in voor de nacompetitie. NEC nu een paar keer gezien, zwak elftal. Hebben last van het ‘Nederlandse syndroom’. Die hebben een aantal spelers Kardioglu, Groeneveld die aardig kunnen voetballen maar zichzelf ontzettend overschatten. Zijn leuke spelers voor JL, maar te lui om te lopen en werken. Zonder inzet echt slechte spelers.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8853
    dinsdag 17 april 2018 om 08:21
    Wij kunnen wel eens gek gaan doen, maar Telstar kan wel eens verrassen. Hebben de miste druk
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 08:34
    Succes iig voor de nacompetitie.wij zijn er ook nog niet maar nu wel heel kort bij !
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20470
    dinsdag 17 april 2018 om 09:40
    Tegen wie spelen jullie de laatste 2 wedstrijden?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 09:51
    Jong utrecht en jong PSV de laatste.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20470
    dinsdag 17 april 2018 om 09:52
    Thuis en uit of andersom? Jullie gaan promoveren goos! Ik gun het jullie echt van harte.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 10:11
    Eerst utrecht uit dan PSV thuis dus 4 punt zou moeten kunnen
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20470
    dinsdag 17 april 2018 om 10:38
    Je kan beter Utrecht uit hebben die spelen niet zo best en staan ook niet voor niks laatste en PSV thuis zou je ook moeten kunnen hebben. Moet minimaal 4 punten kunnen opleveren.

    Veel succes goos.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 11:48
    Dank je. Als nu nog mis gaat dan kan je alleen jezelf de schuld geven.maar alle 3 de teams bovenin spelen verkrampt voetbal de laatste weken maar ik ga er wel vanuit dat we gewoon promoveren nu !
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 11:50
    Als jullie vandaag winnen komen voor jullie de playoffs wel heel kort bij.en nederland kan wel wat meer grown geel gebruiken toch ?
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20470
    dinsdag 17 april 2018 om 12:00
    Als wij vandaag winnen dan zijn de play offs wel binnen handbereik.

    Forza YelloeGreenArmy!
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5354
    dinsdag 17 april 2018 om 16:54
    Jullie mogen wel terug. Heerlijk stadion, aardig uitvak en de bijna beroemde kroeg iets van het stadion. Voor een awayday een absolute aanrader.

    En Fortuna en Telstar erbij, maken we dat ook nog eens mee.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 16:55]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    dinsdag 17 april 2018 om 02:24
    Je hoort alleen maar in de Eredivisie thuis als je sportieve prestaties
    daar aanleiding voor geven, anders niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 07:00
    Inderdaad. Die hele play-offs kunnen mij ook gestolen worden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    dinsdag 17 april 2018 om 08:11
    Voor de centjes he......?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:43
    Ja. Het verschil tussen de nummer 4 en de nummer 8 is nu al 15 punten. Waarom zou je in vredesnaam als KNVB zijnde het risico willen lopen dat de nummer 8 zich plaatst voor de Europa League?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    dinsdag 17 april 2018 om 08:49
    Inkomsten korte termijn.
    Eerlijk gezegd kan je natuurlijk van tevoren niet weten dat het kwaliteitsverschil zo groot is.
    Ik bedoel, Feyenoord staat ook 23 achter op PSV ha ha die moet je dan ook niet de EL in laten (af) gaan.....
    Vind ik leuk
    elmagico070 +20470
    dinsdag 17 april 2018 om 09:46
    Ook nr 5 staat 8 punten achter op nr 4, dus geldt niet alleen voor nr 8. Btw geen enkele Nederlandse club heeft wat in Europa te zoeken.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 12:41
    Zoals vroeger was beter.de nummers 1 en 2 promoveren en dan de nummer 3 een wedstrijd tegen de nummer 16 voor promotie degradatie en de laatste 2 gewoon degraderen uit se eredivisie.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9012
    dinsdag 17 april 2018 om 12:48
    Ja, dat is ben ik met je eens, maar misschien financieel minder aantrekkelijk ?
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    dinsdag 17 april 2018 om 08:15
    Ik zou niet weten waarom NEC in de eredivisie hoort. Op basis van wat? Als je twee keer verliest van Jong Ajax heb je volgens mij niet zoveel in de eredivisie te zoeken. Falende organisatie daar. Rare trainerswissel in de winterstop kost ze mogelijk de promotie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:17
    Net als met Ten Hag want Keizer begon het degelijke op de rit te krijgen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 08:36
    Zo denk ik er ook over.degene die bovenaan staat heeft afgedwongen te promoveren.net zoals iedereen roept dat twente verdiend om in de eredivisie te zijn.als je laatste staat verdien je dat dus niet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    maandag 16 april 2018 om 23:57
    Die kampioensstress komt snel ten einde. Wel vrees ik ervoor dat ze ons pakken in de nacompetitie.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +22069
    maandag 16 april 2018 om 23:59
    Hoezo.... NEC speelt erg slecht.... mag geen probleem zijn voor Roda..... 180 + minuut geen goal kunnen maken tegen jong Ajax.... moet je daar bang voor worden als Roda zijnde...?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 00:09
    NEC gaat over 2 wedstrijden niet van Roda winnen. Zoals het uitziet word het nog een jaar JL. mochten wij nu niet direct promoveren san moeten we ons schamen ! Forza Zitterd !!!
    Vind ik leuk
    Spangen +69
    dinsdag 17 april 2018 om 00:27
    Zoals het er nu uit ziet wordt het sparta-nec.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8411
    dinsdag 17 april 2018 om 00:32
    Dan denk ik dat sparta volgend jaar ook gewoon eredivisie speelt.zoals NEC de laatste weken speelt is echt niet goed.al mag van mij NEC ook promoveren want hebben goed seizoen gedraaid al is het vanaf het moment dat peppijntje daar is gekomen niet echt beter geworden
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    dinsdag 17 april 2018 om 00:46
    Nacompetitie zijn gewoon totaal andere wedstrijden, verkramping en spanning treed op bij de ene ploeg terwijl anderen onverwacht boven zichzelf uitstijgen. Het is gewoon een grote loterij waarin wij vaak gelukkig zijn geweest, dat geluk blijft niet duren.
    Vind ik leuk
    Sebasje +319
    dinsdag 17 april 2018 om 12:08
    Nacompetitie is wel een beetje een loterij op het einde. Heb vorig jaar de wedstrijden tegen NAC gezien en als NAC niet gelukkig de 1-0 maakt aan het einde vd 1e wedstrijd, wil ik het nog wel eens zien. Overigens, NAC speelde het daarna perfect uit en NEC bakte er geen reet meer van dus onterecht was het allemaal niet.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    dinsdag 17 april 2018 om 08:16
    Welnee joh
    Vind ik leuk
    pico323 +5338
    dinsdag 17 april 2018 om 01:05
    Zeer matig elftal. Ik heb de wedstrijd gezien. Spelers waren wat opgefokt en nerveus. Schreeuwen om kaarten voor de tegenstander. Weinig voetbal laten zien. Laat nogmaals. Een jaar of wat in de Jupiler comp spelen.overnieuw opbouwen die club.
    Vind ik leuk
    Aramius +346
    dinsdag 17 april 2018 om 05:33
    Ik vond het wel grappig dat ze vorig jaar degradeerde maar ze mogen nu wel weer terug dat Nec.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    dinsdag 17 april 2018 om 08:17
    Heb ze niet gemist en zal ze ook niet missen.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1183
    dinsdag 17 april 2018 om 08:31
    Voor wat? Laat ze lekker verpieteren onderin de juup. 1 club in Gelderland is veel beter
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 06:51
    Havana aan de Waal
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:10
    Ze hadden 4 jaar geleden grote schoonmaak moeten houden!
    Eigen schuld.....enz.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1183
    dinsdag 17 april 2018 om 08:21
    Zou het geweldig vinden als nec niet promoveert en langzaam doodbloed
    Vind ik leuk
    Wil240 +0
    dinsdag 17 april 2018 om 08:36
    Zou zonde zijn als NEC doodbloed.
    Bang dat je met Vitesse verliest?
    Één van de mooiste derby's hoort er te zijn.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1183
    dinsdag 17 april 2018 om 11:54
    Sowieso niet bang om te verliezen en de derby is helemaal geen mooie derby. De derby leeft alleen in Nijmegen. In Arnhem interesseert niemand zich in die zogenaamd spannende derby
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 08:53
    Wat is de staat van dienst van de huidige leiding van NEC?
    Van Schaik wordt zelfs minachtend in Utrecht "Pinokkio" genoemd en de "Ratelband van Utrecht" waar hij apetrots rondreed in een Maserati!
    Oversier, wat heeft hij bij RKC nou gepresteerd?
    En Pep?
    Vind ik leuk
    HansVites +4593
    dinsdag 17 april 2018 om 08:55
    Als NEC promoveert kunnen ze elke week stenen naar de bus van de tegenstander gooien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 april 2018 om 09:19
    Helemaal niets in Nijmegen. Come on you Sittard!!!!!!!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 april 2018 om 09:19]
    Vind ik leuk
    Sebasje +319
    dinsdag 17 april 2018 om 12:03
    Door verhalen van een bevriende journalist kan ik bovenstaand verhaal inzake de relatie met de pers helaas bevestigen.
    Vind ik leuk
    13 +11403
    dinsdag 17 april 2018 om 12:28
    Ook wil NEC uitgewerkte interviews eerst zelf doornemen, voordat deze gepubliceerd mogen worden => Niks raars aan toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    NEC onder hoogspanning: interviewverzoek geweigerd, 'kritische' media aangepakt