'Plannetje Abramovich: gewilde CSKA-ster via Londen naar Vitesse'

    'Plannetje Abramovich: gewilde CSKA-ster via Londen naar Vitesse'

    Gepubliceerd: woensdag 18 april 2018 om 07:40wo 18-04-2018 om 07:40

    Vitesse krijgt komend seizoen mogelijk de beschikking over Aleksandr Golovin. Russische media melden deze week dat Chelsea-eigenaar Roman Abramovich van plan is om hoogstpersoonlijk zaken te doen met CSKA Moskou en de talentvolle middenvelder in Arnhem te stallen. 

    Golovin (21) is dit seizoen één van de grote uitblinkers bij CSKA. De jonge spelmakers, die al 17 interlands namens Rusland op zijn naam heeft staan, werd eerder deze maand nog publiekelijk uitgelicht door Arsenal-manager Arsène Wenger. De Fransman noemde Golovin 'een interessante, uitstekende speler'. 

    Miljardair Abramovich heeft nauwe banden met CSKA én met Leonid Slutsky, die vanaf komend seizoen trainer is van Vitesse. Volgens Sport24 is het plan nu dat Chelsea de concurrentie aftroeft, Golovin voor miljoenen euro's contracteert en hem vervolgens voor in ieder geval één seizoen in Arnhem stalt. Slutsky kent Golovin nog goed van de nationale ploeg, waar de twee samenwerkten. 

    Vitesse huurt al jarenlang spelers van Chelsea. Dit seizoen zijn onder meer Matt Miazga en Mason Mount door The Blues in het Gelredome gestald. 

    Plaats een reactie

    woensdag 18 april 2018 om 07:48
    Poen zat en vriendje met de nieuwe trainer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 07:57]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    woensdag 18 april 2018 om 07:48
    Zou een ontzettend domme move zijn, hij is sowieso goed genoeg voor de Europese subtop dan ga je niet als lease object ergens voetballen lijkt me.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 07:55
    Koeroe ik riep je net kom als eerste helaas kwam je niet moest misschien wel harder roepen ;) maar je bent er
    Vind ik leuk
    Koeroe +12548
    woensdag 18 april 2018 om 08:40
    Wat jij wilt pik.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1239
    woensdag 18 april 2018 om 07:54
    Kijk, dit zou een mooie ontwikkeling zijn voor de Eredivisie en Vitesse. Speler kan alvast wennen aan het spelersklimaat in west europa :)
    Vind ik leuk
    Jordtt +1245
    woensdag 18 april 2018 om 09:19
    Haha het topsportklimaat in Nederland, waar de KNVB zich al jaren hard voor maakt.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    woensdag 18 april 2018 om 07:55
    Kijk dit is een serieuze versterking. Nog 3 van dit soort talenten en Vitesse speelt zo mee in de top 4.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 07:56
    Als ze 3 van Mount kunnen krijgen kunnen ze idd mee doen
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13190
    woensdag 18 april 2018 om 08:18
    Precies.. Men mag van alles denken over de Russische invloed bij Vitesse, maar ze nemen wel een toptrainer aan en als er ok nog zulke spelers komen dan gaan ze uiteindelijk wel bovenin meedoen idd..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    woensdag 18 april 2018 om 08:46
    Komt het niveau van de ED ten goede. En uiteindelijk willen we een zo spannend mogelijke competitie met zo sterk mogelijke ploegen.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1245
    woensdag 18 april 2018 om 09:21
    Precies. En zou toch mooi zijn als bijvoorbeeld Vitesse een keer een potje kan breken in Europa League?! Vond ze afgelopen jaar ook niet heel zwak (wel nog tekort komen) maar zoiets kan een club als geheel in groeien door het vaker te spelen!
    Vind ik leuk
    VA1 +2027
    woensdag 18 april 2018 om 16:14
    We hadden thuis moeten winnen van Lazio maar door drie persoonlijke fouten van Van der Werf ging Lazio er zeer onverdiend met de punten vandoor. In Rome werd het gelijk. Geweldige speler trouwens die Immobile.
    Vind ik leuk
    Jordtt +1245
    woensdag 18 april 2018 om 16:56
    Jaa waren ook leuke wedstrijden tegen Lazio. Van der Werf is natuurlijk ook geen Vitesse-materiaal. Bij zulke jongens snap ik het idee echt niet, dan nog beter een jeugdspelertje. Fouten maken ze beide veel, maar dan heb je er tenminste nog wat aan..
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 10:08
    Ja, dat wordt dan top 5 want wij doen er ook mee.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    woensdag 18 april 2018 om 10:17
    Ja, wat dat betreft gaat het een spannende zomer worden. Het gaat lastig worden om Ayoub en Labyad te vervangen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 10:21
    Ik voorzie nog een scenario waarin Labyad geen andere club zal krijgen. Dan zal hij wel blijven en raakt de magie wel ongveer uitgewerkt, denk ik.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 10:21]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +27457
    woensdag 18 april 2018 om 10:24
    Mocht ten Hag aanblijven bij Ajax.. Dan denk ik dat hij Labyad komt oppikken. Zeker als Ziyech vertrekt. En misschien is dat wel goed ook.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 12:29
    Juist, dat bedoel ik. Veel beter voor Ajax ook ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 08:24
    denk dat je hier vooral de rol van slutsky niet moet onderschatten. die wordt heel er gewaardeerd in rusland... daar willen die Russische talentvolle spelers wel mee werken...

    vergelijk het met de trainer van the wolves.. die heeft 5 Portugese talenten waaronder: ruben neves en diogo joto naar de championship gekregen, omdat hun met hem wouden werken.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 09:49
    Die band moeten ze benutten ja, Slutsky is de ideale man. Heel Rusland is ook gek op Leonid. Wat een charismatische persoonlijkheid heeft die man.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 april 2018 om 10:08
    absoluut.. en dat schommelen op de bank vinden we ook wel gezellig
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 10:12
    Beter dan een dooie mus en chagrijn die ergens op een bankie verpietert.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 10:12
    Ja, allereerst geeft hij alle Vitessespelers dansles ;—/))
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 10:14
    Gaaf man, zo'n persoonlijkheid had ik ook in DH willen zien.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    woensdag 18 april 2018 om 08:36
    Vitesse volgend jaar kampioen
    Vind ik leuk
    Blindsy +13660
    woensdag 18 april 2018 om 08:39
    Klinkt als een uitstekende deal. Ben benieuwd!
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +354
    woensdag 18 april 2018 om 08:45
    Zou wat zijn.
    Ik teken er gelijk voor...
    Vind ik leuk
    Pds010 +1260
    woensdag 18 april 2018 om 09:08
    Rust in vrede Vitesse... ziel al jaren geleden verkocht als speeltje van een vermogend persoon.
    Vind ik leuk
    HansVites +5236
    woensdag 18 april 2018 om 10:37
    Ja een persoon of meerdere personen zoals ze Feyenoord uit de stront hebben gehaald wat is het verschil?
    Vind ik leuk
    Pds010 +1260
    vrijdag 20 april 2018 om 22:11
    Feyenoord heeft 5 mensen die Feyenoord een lening verstrekt hebben zonder Rente in ruil voor 40% van de aandelen.

    Dat is heel wat anders dan je hele club verkopen aan een of andere figuur dienhet als een speeltje ziet.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    woensdag 18 april 2018 om 10:49
    Zoals alle clubs in Engeland ook van private eigenaren zijn bedoel je? Dat Engels voetbal waar iedereen altijd zo gek van is.
    Vind ik leuk
    Pds010 +1260
    vrijdag 20 april 2018 om 22:12
    Nou ik ben tegen modern Football dus sowieso tegen Engels voetbal ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    woensdag 18 april 2018 om 09:08
    "Miljardair Abramovich heeft nauwe banden met CSKA"

    Understatement van het jaar.
    Hij is gewoon eigenaar maar net zoals elders is er een stroman ingezet.
    Maakt allemaal niets uit want RB en "City group" doen niet anders.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 10:18
    “Miljardair Abramovich heeft nauwe banden met CSKA”. Normaliter hebben dergelijke figuren nauwe banden met ontzettend veel invloedrijke mensen, inclusief nauwe banden met mensen die speciale aandacht krijgen van politie en justitie. Maar ik geef Vitesse graag het voordeel van de twijfel, want ik kan me niet voorstellen dat dit bij Vitesse ook het geval zou zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 10:19]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    woensdag 18 april 2018 om 10:25
    Hij heeft al bijna 15 jaar "verdachte" links met CSKA. Absurde sponsor bedragen in 2004 deed de alarm belletjes afgaan bij de uefa.
    En vorig jaar zou zijn zoon CSKA wel even kopen. Geen idee of dat door is gegaan of niet.
    En of hij nou wel of niet eigenaar is van Vitesse, boeit me weinig. Kans dat die 2 elkaar in de El of Cl tegen gaan komen lijkt me bijzonder klein.
    Vind ik leuk
    Toppert +1793
    woensdag 18 april 2018 om 09:26
    Oke, ik snap de constructie. Maar waarom dan stallen bij Vitesse? Daar wordt hij toch geen haar beter van. Vitesse is minder dan CSKA, De eredivisie is minder dan de Russische PL en Vitesse speelt ook niet in Europa. Dus de speler wordt bij Vitesse niet beter en dus ook niet meer waard, want uiteindelijk gaat het om deze twee dingen bij iedere ondernemer. Het lijkt me dus een broodje aap.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 09:47
    Dat heeft met een werkvergunning te maken.
    Vind ik leuk
    Toppert +1793
    woensdag 18 april 2018 om 09:53
    Lijkt me niet aangezien hij al 17 interlands achter zijn naam heeft staan. Dat is toch een voorwaarde: A international?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 09:57
    Ik weet even niet precies hoe die regels zijn uit mijn hoofd. Althans niet met 100% maar het lijkt mij de enige reden. En anderzijds krijgt een jongen van die leeftijd weinig kans in Chelsea 1.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 10:00
    Bovendien moeten spelers tijdens de laatste twee jaar ook een percentage van de internationale wedstrijden met hun land hebben gespeeld. Dat percentage hangt alweer af van de plaats van hun land op de ranglijst van de wereldvoetbalbond: top tien (minstens 30%), tussen 11 en 20 (45%), tussen 21 en 30 (60%) en tussen 31 en 50 (75%).



    -Volgens mij moet het ook zijn dat een werkvergunning vaak word afgewezen en er een beroep moet worden gedaan op "exceptioneel talent" wat inhoudt dat een oordeel moet worden genomen op basis van potentie.

    Correct me if I'am wrong.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 10:06
    Er moeten dus schattingen aan te pas komen om te zien met welk ‘exeptioneel talen’ we te maken hebben?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 10:08
    Ja zoiets dacht ik wel ongeveer. Die klote regels ook mcmodd. Als ik straks wat meer tijd heb dan kan ik het goed uitpluizen. Maar het heeft er wel mee te maken.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7717
    woensdag 18 april 2018 om 10:52
    Maar dan nog, om aan dat aantal interlands te komen kan Chelsea hem toch beter aan een betere club uitlenen die wel Europees speelt etc?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 13:17
    Daar kan ik geen oordeel over geven om eerlijk te zijn. Ik weet de regels niet van andere landen.

    In ieder geval zijn de regels iets duidelijker. Die staat hieronder, een reactie van dogo op mij.
    Vind ik leuk
    dogo +195
    woensdag 18 april 2018 om 13:08
    Helemaal correct. Dat was ook de reden dat Chelsea Traore terug naar Londen haalde en niet nog een jaar bij Vitesse. Zijn land was net binnen de top 75 van de Fifa ranking gekomen en hij had het percentage van 75% van de interlands. Dus genoeg voor de werkvergunning en automatisch een waardevermeerdering die meervoudig was.
    Golovin is exeptioneel talent (maar daar moet eerst nog een commissie over gaan beslissen). De overige criteria zullen wel ok zijn. Dus hij zou direct naar Chelsea kunnen gaan. Het is alleen de vraag of hij daar veel zou spelen. Om hem toch aan Europa te laten wennen en gelijktijdg Slutsky een grote dienst te bewijzen kan dit scenario wel eens waarheid worden. Elke Vitesse supporter is daar dan ook meteen mee gematst.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 13:16
    Dank je voor het bevestigen man, zat ik toch goed. Netjes uitgelegd ook, helemaal duidelijk.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    woensdag 18 april 2018 om 09:36
    Zo te lezen komen er wel steeds betere talenten naar Arnhem. Maar het zal zo nog meer een vreemdelingen legioen blijven.
    Vind ik leuk
    HansVites +5236
    woensdag 18 april 2018 om 10:43
    Mount en Miazga tjonge wat een vreemdelingen legioen, er spelen in de eredivisie clubs met meer als 2 gehuurde spelers maar bij Vitesse is het een vreemdelingen legioen.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    woensdag 18 april 2018 om 11:54
    Laat maar dat bedoelde ik niet. Ik doel op al die buitenlanders die er spelen. En dat zullen er weer alleen maar meer worden met die coach. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat het niveau slecht is.
    Vind ik leuk
    arnhem_026 +332
    dinsdag 3 juli 2018 om 14:11
    afgelopen jaren had vitesse juist minder buitenlanderds in het eerste elftal dan de meeste andere eridivisieclubs. dus het was al geen vreemdelingenlegion. dit jaar komen er idd wel wat meer buitenlanders lijkt het maar deze zijn ook weggegaan. Miazga, Kashia, Mount zijn weggegaan en voor deze 3 buitenlanders zijn er nu 4 teruggekomen dit komt mede ook door de russische traner inderdaad maar het valt dus wel mee.
    de basis van nederlanders blijft. denk aan Buttner, Foor, Linssen, Bruns, van Bergen, Kruiswijk, van der Werf Beerens
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 09:45
    Zo dan, dat is een aardig spelertje om er even bij te hebben. Daar heb je wel wat aan, goed gedaan Vitesse!
    Vind ik leuk
    Bhj +1895
    woensdag 18 april 2018 om 09:52
    Opnieuw zou hiermee worden bewezen dat voetbal pure mensenhandel is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    woensdag 18 april 2018 om 10:06
    Iedere club met een beetje geld doet daar aan mee. Ook ajax doet daar gewoon aan mee.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 10:04
    Nou, mogelijk interessant voor Vitesse. Het blijft zo een beetje een rare club, maar als ik zo naar Mason Mount kijk dan kan ik me voorstellen dat dit goede kwaliteitsinjecties met zich mee kan brengen. Jammer dat zulke spelers zomaar weer na een jaar weer weg kunnen zijn, kan je weer opnieuw beginnen.
    Vind ik leuk
    dogo +195
    woensdag 18 april 2018 om 15:09
    Is dat niet het lot van vrijwel iedere club in Nederland? Bij Utrecht is er ook ieder jaar een vertrek van sterkhouders. Bij ajax en psv evenzo. zelfs bij de kleinere clubs in de eredivisie. Nederland is een opleidingsland en Vitesse is een opleidingsclub bij uitstek. Dat weten ze in Londen, maar dat weten ook Nederlandse talenten als Linssen of Foor. Zij kiezen bewust voor de kansen die ze hier krijgen en de aandacht die het netwerk van Vitesse hen biedt. Er hebben al meerdere jonge (maar ook ervaren) spelers via Vitesse hun carriere elders op mooi niveau kunnen vervolgen.
    Dat kan overigens ook prima bij Utrecht, AZ, Pec, Heerenveen of Groningen bijvoorbeeld. De Nederlandse clubs moeten in ieder geval zorgen dat er regelmatig doorverkoop is. Wat ze niet moeten doen is clausules hanteren waardoor de Nederlandse clubs goedkoper kunnen inkopen. Als PSV of Ajax die talenten willen overnemen, moet je zorgen dat ze er dik voor gaan betalen. Tot nu toe wordt het die clubs nog veel te makkelijk gemaakt om de kleintjes, klein te houden.

    Wat Vitesse betreft vergeet iedereen heel snel hoeveel eigen spelers Vitesse heeft. Ook wordt gemakshalve vergeten dat Vitesse vooral de laatste 1,5 jaar hun talenten erg goed heeft verkocht (rechtstreeks naar het buitenland!). Met name daardoor staat de club er nu prima voor. Dat ze tussentijds dan ook nog even enkele Chelsea talenten in marktwaarde hebben opgekrikt is voor de uitlener prettig en de basis voor een constante stroom van talent dat anders niet haalbaar zou zijn. Zo'n vreemd clubje is Vitesse dus niet. Er zit genoeg idee achter om dit spelletje nog heel lang vol te kunnen houden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 april 2018 om 15:13]
    Vind ik leuk
    mcmodd +24212
    woensdag 18 april 2018 om 15:19
    Oh, maar met jouw verhaal kan ik heel goed leven. Wat ik wilde zeggen heb ik gezegd en De Luizige Vader heeft iets verstandigs toegevogd. Baker en Miazga 2 jaar en mogelijk Mount ook nog een jaar Met twee jaar kom je toch weer beter in balans en eigenlijk zou je dan misschien een methode moeten bedenken om daar nog drie jaar van te maken. Je noemt Linssen en Foor, twee heel goede voorbeelden van spelers die spelend bij Vitesse voor continuiteit zorgen en er zo maar minimaal drie jaar voetballen.

    Bij FC Utrecht zijn de contracten over het algemeen ook meerjarig, soms is het voor een jaar zoals bij Labyad bijvoorbeeld. Maar dan weet iedereen: na een jaar moet’ie het elders weer gaan doen, we helpen iemand om zich te ‘rehabiliteren’, weer interessant te worden voor hogere clubs. Intussen hebben wij wel gebruik mogen maken van en mogen genieten van zijn talent. Het heeft ons genoeg punten opgeleverd. Voor wat, hoort wat.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +720
    woensdag 18 april 2018 om 10:31
    En steeds een jaar wat heb je daar aan nederlandse clubs worden niet serieus genomen
    Vind ik leuk
    HansVites +5236
    woensdag 18 april 2018 om 10:48
    Die kan wel aardig ballen van mij mag die komen.
    https://www.youtube.com/watch?v=Kh9zXrmob0E
    Vind ik leuk
    Arbee +2291
    woensdag 18 april 2018 om 11:24
    Voor de speler zou het, afgezien van het financiële aspect, niet echt een stap vooruit zijn. Maar als dit gaat gebeuren mag Vitesse de handjes dichtknijnpen. Golovin is écht goed, en zou een versterking zijn voor elke ploeg in de Europese subtop.
    Vind ik leuk
    Verratti +2131
    woensdag 18 april 2018 om 12:12
    We zullen zien of dit gerucht bewaarheid wordt. Ik hoop het, maar er wordt zoveel geschreven.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +310
    woensdag 18 april 2018 om 12:50
    Ik weet niet of het slim is met teveel huurlingen. Zorg voor een goede opleiding en kijk goed naar wat er in de Jupiler league bovenuit steekt. Die spelers koop je voor een prikkie en kun je bij een gedegen opleiding en doorontwikkeling tegen goed geld verkopen. Wat moet je met een leger huurlingen die niet opgesteld worden of wat te doen met huurlingen die opvallen en een jaar later weer teruggaan om verkocht te worden. Dit levert dus 0,0 Euri op. Stom....stom......stom bezig Vitesse en jullie zijn de club van mij hart, maar iets doen jullie niet goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws