Advocaat: 'Pot roept al zes maanden dat hij erin moet. En Mario Been ook'

    Advocaat: 'Pot roept al zes maanden dat hij erin moet. En Mario Been ook'

    donderdag 19 april 2018 om 08:35

    Dick Advocaat was woensdag erg succesvol met zijn wissels bij Sparta in de wedstrijd tegen NAC Breda (2-1). Invallers Deroy Duarte en Stijn Spierings scoorden op Het Kasteel, maar de Kleine Generaal kan niet alle credits opeisen.

    Dat vertelde Advocaat na afloop. "Het is vooral leuk voor Cor Pot (zijn assistent, red.), die roept al zes maanden dat Duarte erin moet. En Mario Been ook. Ik heb ze allebei hun zin gegeven", grapt Advocaat in gesprek met FOX Sports. De invallers bezorgden Sparta drie belangrijke punten in de strijd tegen degradatie. Met nog twee duels te gaan bedraagt de voorsprong op hekkensluiter FC Twente vier punten.

    Advocaat was trots op hoe Sparta zich herpakte tegen NAC. "Als je met 7-0 verliest van Vitesse en nu zo'n prestatie neerzet, zit de groep goed in elkaar. Er mankeert niks aan deze jongens. Ze hebben laten zien dat je met de juiste instelling van NAC kan winnen. Het kostte ons ontzettend veel moeite om op 1-0 te komen. Als je dan ziet op wat voor manier we de tegengoal krijgen, zakte me de moed een beetje in de schoenen. Gelukkig wonnen we alsnog."

    Poll

    Blijft Sparta in de Eredivisie?

    (2532 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 19 april 2018 om 08:39
    voorsprong is 4 punten?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +16521
    donderdag 19 april 2018 om 08:40
    VP, volgens mij bedraagt de voorsprong van Sparta op Twente 4 punten..
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    donderdag 19 april 2018 om 08:47
    Volgens mij is de voorsprong 4 punten. Ik zie Twente na deze klap niet meer terugkeren.het doek gaat volgende week vallen ben ik bang.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 09:00
    Ben er nou ook bang voor! Jammer.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3423
    donderdag 19 april 2018 om 09:09
    Als Twente fan zal ik wel moéten hopen op een punt tegen Vitesse en Winst tegen Nac. Uiteraard ook het Verlies van Sparta tegen Feyenoord en die zwart-witte club uit almelo die moet gaan winnen van Sparta.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 09:15
    Alleen al omdat jij de naam heracles niet uit je strot krijgt moet heracles sparta laten winnen als het er op aan komt. Denigrerend zoals jij het verwoord... die zwart/witte club uit almelo... bye bye twente!!
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3423
    donderdag 19 april 2018 om 09:21
    Het is met recht ook een zwart-witte club... niks te beleven daar in Almelo.. Wij zouden in de juup nog meer toeschouwers hebben dan die calimero club uit Almelo. Kom nou niet met allemaal onnodige reacties over iets dat al lang duidelijk is.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 09:25
    Moet je zeker trots op zijn, in de juup met meer supporters ballen. Heracles speelt dan nog gewoon eredivisie. Mooi man!!
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3423
    donderdag 19 april 2018 om 09:34
    Volgend seizoen gewoon terug in de eredivisie. :))
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1944
    donderdag 19 april 2018 om 11:13
    Dit is nou precies de houding waardoor vrijwel iedereen buiten Twente feest zal vieren bij degradatie. Sterker nog, ik voorzie een scenario waarin Heracles op dubieuze wijze verliest van Sparta, juist omdat Twente dan de klos is. Wat zou dat heerlijk zijn.

    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3793
    donderdag 19 april 2018 om 10:23
    Maak je nou geen illusies. Vitesse gaat de plaatselijke Fc de genadeklap uitdelen. Zeer vermakelijke pot tegen AZ gespeeld gisteravond!
    Vind ik leuk
    onbemind +237
    donderdag 19 april 2018 om 10:19
    Advocaat zijn ogen zijn eindelijk geopend, zet eindelijk de goede spelers
    in zijn elftal,. eindelijk een trainer die naar zijn assistenten luisterd, maarja
    of Sparta zich redt, ik geloof het niet, het elftal is ondermaats en zwak.
    We hebben kunnen zien hoe langzaam Fisher en Breuer zijn.
    Vind ik leuk
    Cookee +10635
    donderdag 19 april 2018 om 12:54
    Blijft toch de fijnste trainer die dit land voortbracht.
    Dicky met 't gouwe Pikkie.
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +194
    donderdag 19 april 2018 om 13:51
    Dat zijn geen succesvolle wissels, dat zijn slechte keuzes kwa basis-elftal...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat: 'Pot roept al zes maanden dat hij erin moet. En Mario Been ook'