FC Utrecht geeft voorsprong uit handen op zomeravond in de Galgenwaard

    FC Utrecht geeft voorsprong uit handen op zomeravond in de Galgenwaard

    donderdag 19 april 2018 om 20:28

    FC Utrecht is er in eigen huis niet in geslaagd af te rekenen met FC Groningen. Door een benutte strafschop van Tom van Weert pakten de Noorderlingen een punt: 1-1. Willem Janssen had de score geopend.

    De aanvoerder van FC Utrecht sloeg al na acht minuten toe. Hij schoot van dichtbij raak nadat achtereenvolgens Dario Dumic en Yassin Ayoub een kopduel hadden gewonnen. De thuisploeg zette de jacht op de 2-0 in en was via Gyrano Kerk een paar keer dichtbij. Groningen-doelman Sergio Padt hield zijn team op de been na een inzet van Sander van de Streek. De bezoekers stelden daar heel weinig tegenover.

    Ook in de tweede helft was Utrecht aanvankelijk sterker. Zakarya Labyad schoot in kansrijke positie echter over, waarna de wedstrijd leek dood te bloeden. Uit het niets trok Groningen de stand echter gelijk. Tom van Weert verzilverde een strafschop, die werd toegekend na een overtreding van Mark van der Maarel op de spits. Utrecht slaagde er niet meer in om het initiatief over te nemen.

    Ondanks de remise lijkt Utrecht zeker van plek vijf. De voorsprong op sc Heerenveen bedraagt vier punten. FC Groningen staat twaalfde en is officieel veilig.

    Plaats een reactie

    donderdag 19 april 2018 om 20:35
    Ed Janssen maar schorsen voor 12 wedstrijden vanwege het hebben van een werkelijk waar bezopen niveau of anders 2 jaar schorsen vanwege het expres in het voordeel van Groningen fluiten. Wat heeft die een bizarre wanprestatie geleverd. Niet normaal.

    Desondanks vind ik dat je als speler wel gewoon bij de wedstrijd moet blijven. Iedereen was meer met Edje bezig dan met de bal en dan verlies je uiteindelijk (in mijn ogen onterecht en zwaar onnodig) ook nog 2 punten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11798
    donderdag 19 april 2018 om 20:43
    Tja Ed Janssen had inderdaad een zonnesteek opgelopen maar alle 11 de spelers vam Utrecht ook... man man man wat een zaadpot. Deze wedstrijd kijken was stukken effectiever dan schaapjes tellen.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:46
    Helemaal met je eens. Je moet eigenlijk altijd naar jezelf kijken en de scheidsrechter niet de kans of de mogelijkheid te geven je wedstrijd te verzieken. Ik vind ook als speler dat je er gewoon boven moet staan, maar het is wel een feit dat ze zich compleet uit de wedstrijd hebben laten halen door hem.

    Maarel, Janssen, Streek, Klich, Ayoub en Labyad met name. Die waren zo druk bezig met Ed dat ze te laat waren bij hun tegenstander. Ik snap het overigens wel hoor, want het was echt genant wat Edje liet zien, maar als profspeler mag het je niet overkomen.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2994
    donderdag 19 april 2018 om 20:36
    Het standaard recept van Utrecht.
    - Voorkomen
    - Achterover leunen
    - Pot uit handen geven.

    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11798
    donderdag 19 april 2018 om 20:44
    Huh?? Kan het ook anders dan?!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:49
    Valt nog mee toch, gebeurd vaker bij groningen haha. :) Na een goal achterover leunen en in de laatste minuten de wedstrijd weggeven.
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 19 april 2018 om 21:56
    Je haalt me de woorden uit de mond! hahahaha
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:36
    Ongelofelijke zaadpot. Als dit doorgaat in de play-offs word het absoluut geen Europees voetbal. Ik zat in het stadion en wij dachten dat het geen penalty was, zijn er tv kijkers die mij willen informeren of het er wel een was?
    Vind ik leuk
    Hupfean +4067
    donderdag 19 april 2018 om 20:38
    Was moeilijk te zien maar het leek dat vd Marel hem haakte. De scheids stond er bovenop dus die zal het wel goed gezien hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:39
    Dan ga ik er maar van uit dat het terecht was, zwaar klote om t weer zo weg te geven. Bedankt voor je reactie!
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:43
    Je hoeft deze supporter van Heerenveen, met alle respect voor hem, niet zo serieus te nemen. Kijk de beelden maar gewoon rustig terug en dan zul je zien dat het een ordinaire schwalbe is.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:50
    Ik ga het sws terugkijken, ik ben benieuwd. Heel eerlijk hoop ik dat ie terecht is, want onterecht zo 2 punten verliezen is echt zwaar kut.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:16
    En heb je hem inmiddels al teruggezien? Ben benieuwd wat je ervan vindt.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:32
    Na het terugkijken vind ik het zeker geen penalty. Hij speelt de bal en raakt Van Weert nauwlijks aan. Slecht gespeeld hebben we zeker, maar deze mocht echt niet op de stip gelegd worden.

    (Excuses als je bericht krijgt van rapporteren, ik drukte per ongeluk naast reactie!)

    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:50
    Het was geen swalbe. Hij trapte tegen de hak van Maarel die zijn voet tussen hem en de bal zette. Dus eigenlijk een vrije trap voor Utrecht. Maar Edje floot alles tegen Utrecht dus zag hij zijn kans om ook de eindstand te bepalen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4067
    donderdag 19 april 2018 om 20:37
    Zaadpartij. nog slechter dan Heerenveen-Ado. En een vieze elleboog van Dumic, die Bacuna een kies kostte.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:42
    Sorry hoor, ik zit nog vol in de emotie, maar je wilt toch niet echt zeggen dat het een elleboog was van Dumic? En dat je uiteindelijk dat als enige uit de wedstrijd haalt terwijl bijvoorbeeld Dumic even daarvoor wel een echte kreeg van Bacuna of dat Ayoub 2x echt vies geschopt wordt van achteren of de zwaar onterechte pingel om maar wat voorbeelden te noemen?
    Vind ik leuk
    Koeien +2427
    donderdag 19 april 2018 om 20:48
    Wat wil je nou zeggen dan? Dat Bacuna een tand uit z'n smoel verloor met een schwalbe?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:10
    Nee.. Dat het geen elleboogstaat was en dat het vreemd is om alleen dit incident aan te halen uit deze wedstrijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:53
    Nee hij liep zelf hard tegen de arm aan. Hij kwam van achter inlopen en Dumic sprong omhoog. Groot verschil, zelfde resultaat.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 20:46
    Lol utrecht in de 2e helft sterker? Heb mijn club meer gezien dan utrecht VP! En die eerste goal had padt kunnen hebben, mja utrecht met hun gatenstadion waardoor de felle zon vollop in padt zn smoel zat. is het ook niet moeilijk om te scoren. Desondanks blij met een punt. (alhoewel het eigenlijk geen reet meer had uitgemaakt.)
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3597
    donderdag 19 april 2018 om 21:10
    Mischien moet padt een petje opdoen?
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:55
    Utrecht liep te wandelen en was slordig. Dus denk nou niet dat Groningen goed was. Dan valt de volgende wedstrijd weer zo tegen.
    Vind ik leuk
    G-Town 1986 +1034
    donderdag 19 april 2018 om 20:57
    1: punt gepakt
    2: Veilig
    3: k*t seizoen z.s.m vergeten
    4: volgend seizoen weer met goede moed aan de slag
    5:Forza Grunn

    Dat was het wel een fijne avond verder aan een ieder hier op VP.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 19 april 2018 om 21:05]
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    donderdag 19 april 2018 om 21:58
    Eens op alle punten!
    Vind ik leuk
    FCU10 +689
    donderdag 19 april 2018 om 21:00
    Zwakke wedstrijd van Utrecht! Moet echt beter in de Play-offs straks. Onterechte strafschop maar je had het zelf allang af moeten maken. Beetje meer inzet in de komende wedstrijd heren!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4067
    donderdag 19 april 2018 om 21:16
    Lars Utrecht jij kijkt met een Utrecht bril. Dat neem ik niet serieus. Utrecht en Groningen waren beide even slecht. Dus 1-1 is logisch.
    Vind ik leuk
    fcu1997 +750
    donderdag 19 april 2018 om 21:16
    En ik maar weken lang schelden op Leeuwin en roepen om Dumic.. blijkt dat ik er flink naast zit. Die vent is onderhand 3,09 meter maar wint totaal geen duel. En Labyad mag na vandaag echt opzouten. Mocht ie al 2 wedstrijden terug, maar na vandaag helemaal. Luie hond.
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:56
    Dan heb ik een andere Dumic gezien. Hij is echt beter dan Leeuwin.
    Vind ik leuk
    Tienus +1101
    donderdag 19 april 2018 om 21:19
    Na de 1-0 hadden ze er duidelijk geen zin meer in. Proberen om op 80 % de wedstrijd uit te spelen...Daarom is een gelijkspel terecht
    Vind ik leuk
    donderdag 19 april 2018 om 21:47
    W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> w­w­w.­S­e­x­yd­r­o­m.­c­o­m
    Vind ik leuk
    WibedePibe +149
    donderdag 19 april 2018 om 22:21
    Fc grunn is veilig, gelukkig maar want ik zag playoffs nog niet eens goed aflopen ook.
    Vind ik leuk
    Voebtal +6595
    vrijdag 20 april 2018 om 02:35
    Sorry maar Utrecht gaat steeds minder spelen. Het zakt helemaal in elkaar sinds ten hag weg is. In het begin ging het nog.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Utrecht geeft voorsprong uit handen op zomeravond in de Galgenwaard