Tip voor Ziyech: 'Hakim zou Ali B als adviseur in de arm moeten nemen'

    Tip voor Ziyech: 'Hakim zou Ali B als adviseur in de arm moeten nemen'

    vrijdag 20 april 2018 om 07:18

    Riemer van der Velde snapt er niets van dat Hakim Ziyech het de voorbije weken moest ontgelden bij de fans van Ajax. De twee kennen elkaar uit hun periode bij sc Heerenveen. De clubicoon van de Friezen neemt het op voor de spelmaker.

    "Ik vind het ongelooflijk jammer dat er zó over Hakim werd gesproken en hij werd uitgefloten", zegt Van der Velde in De Telegraaf. "Hakim is een buitengewoon talent en een prima mens. Hakim maakt soms een ongeïnteresseerde indruk. Maar dat is uiterlijke schijn, want ik weet dat hij als geen ander met voetbal bezig is, altijd."

    "En hij kijkt misschien niet zo vrolijk. Dat betekent niet dat hij onvriendelijk is. Integendeel", vervolgt de ex-voorzitter van Heerenveen. "Als Hakim de uitstraling van Ali B had, was er niets aan de hand. Hakim zou Ali als adviseur in de arm moeten nemen", tipt hij de smaakmaker van de Eredivisie. "Als hij les van Ali krijgt, zou hij wat handiger met bepaalde situaties omgaan."

    Van der Velde vindt het verschrikkelijk dat pareltjes als Ziyech de Eredivisie worden uitgejaagd. "Over zijn geweldige kwaliteiten hoeven we niet te discussiëren. Er is geen voetballer in Nederland die zó veel goede ballen geeft. Per wedstrijd zijn er vijf tot tien passes waar de klasse vanaf straalt. En dat is een verademing, want ik word gek van al die neutrale balletjes breed in Nederland."

    "Dan lees ik dat een verdediger 75 van de 80 risicoloze ballen goed heeft gegeven. Gefeliciteerd. Dat zou zelfs een 77-jarige oud-horeca-leverancier uit Langweer kunnen. Maar Hakim is écht goed", besluit Van der Velde.

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 april 2018 om 07:22
    Waarom laten ze mijn bruur niet met rust. Komende zomer lekker tüüüteren door de straten en het is 1 groot feest.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 07:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:19
    Tuut.... tuut uitzetten deze man. Hij git er uut.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 08:20]
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2613
    vrijdag 20 april 2018 om 07:23
    Mooie woorden van een NEDERLANDER! Anderen zitten hier weer te lullen over een MAROKKAAN!

    Moraal van het verhaal: "van der Vekde kijkt naar z'n kwaliteiten en waarde.
    Niet naar de RANDZAKEN!"
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +17669
    vrijdag 20 april 2018 om 07:32
    Volgens mij noemt hij m gewoon Hakim, dus waar dit gezeur over NLers en Marokkanen nou weer op slaat?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 08:37]
    Vind ik leuk
    020west +363
    vrijdag 20 april 2018 om 08:17
    Begin je nou weer over Marokkanen? ;)
    Vind ik leuk
    Thobar +3763
    vrijdag 20 april 2018 om 12:08
    Je hebt een scout, een hoofdscout en Riemer (goed, beter, de beste)
    Vind ik leuk
    pico323 +5323
    vrijdag 20 april 2018 om 07:33
    Riemer een man met verstand van het spelletje. Meer als al die lieden die Kakim afzeiken.
    Vind ik leuk
    Snapje? +3006
    vrijdag 20 april 2018 om 07:35
    Niet elke Marokkaan loopt als lachende gulden door Nederland... maar hij mag iets blijer kijken na een doelpunt.... probeer is een keer een glimlach.... zou al leuk zijn.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:46
    Je hebt gelijk, zeker niet elke Marokkaan heeft daar de reden toe.
    Maar dat snapt men vaak niet, 'blijf lachen als een clown' (ondanks de problemen) is het motto hier.
    Vind ik leuk
    Fr!ts +104
    vrijdag 20 april 2018 om 07:35
    Nou vraag ik me af of hij naar iemand refereert met 77-jarige horeca leverancier uit Langweer haha
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 08:16
    Hij heeft het over zichzelf.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2230
    vrijdag 20 april 2018 om 07:51
    Nou, Riemert: applaus! Ziyech geeft per wedstrijd 5-10 prima balletjes. Wat is die Hakim goed!
    Vind ik leuk
    pietprecies +3273
    vrijdag 20 april 2018 om 08:32
    En minstens 5x zo veel ballen gaan mis waardoor de verdediging weer onder druk komt te staan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 07:52
    Pareltje of niet! Lekker oprotten.
    Vind ik leuk
    jochempje +2372
    vrijdag 20 april 2018 om 08:47
    Als jij nu eens gewoon zelf oprot. Je gaat spelers van je eigen club niet wegjagen. Laat ze dat maar lekker bij andere clubs doen.
    Vind ik leuk
    Nm24 +178
    vrijdag 20 april 2018 om 08:07
    Tip voor hakym zo snel mogelijk weg uit die wespen nest en dat gratis van een super boer
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 08:08]
    Vind ik leuk
    pietprecies +3273
    vrijdag 20 april 2018 om 08:33
    Maak je geen zorgen, moet je eerst een beetje leren spellen zodat hij kan lezen wat je bedoelt
    Vind ik leuk
    Pec010 +1872
    vrijdag 20 april 2018 om 08:09
    Dus omdat Ali B een blije Nederlandse Marokkaan is, moet Ziyech daar van leren? Ik heb Dolberg nog nooit zien lachen en daar klaagt niemand over. Laat die jongen lekker voetballen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 09:55
    Ali b doet onder andere ook het management van rapper boef. Die kampt(e) met een groot imago probleem, treitervlogger. Maar sinds ali hem managed Is zijn carrière in een sneltrein gegaan en gedraagt die zich beter bij media optredens etc.
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5346
    vrijdag 20 april 2018 om 09:04
    Nou ik zie liever ziyech zoals die nu is dan als een soort 2e Ali b.
    Vind ik leuk
    5by5 +1267
    vrijdag 20 april 2018 om 10:02
    Heb een hekel aan Ali B.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +359
    vrijdag 20 april 2018 om 10:34
    Nonsens van der velde jij kijkt zeker naar de verkeerde wedstrijd.
    Hakim schiet helemaal geen 10 ballen goed in een wedstrijd en bij jouw zou dat al geniaal zijn .
    Zo zie je maar dat gehypt van spelers van kleine clubs om aan grof geld te komen.
    Had ziyech maar gehouden.
    Nederland is de weg kwijt wat een speler moet presteren in een wedstrijd en dat is veel en veel meer dan 10 leuke ballen geven naar je medespeler.
    Halo word wakker we spelen op het hoogste niveau in nederland de eredevisie en dan bij een topclub als ajax daar moet je iedere bal goed naar je medespeler geven en geen 10 en 50 het doel over of naast
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 10:35]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15795
    vrijdag 20 april 2018 om 12:05
    Ziyech is uniek, die moet zo blijven. Niet gaan aanpassen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 12:07
    Hakim Ziyech zou er denk niet eens heel slecht aan doen om na WK nog zeker jaar bij Ajax te gaan schitteren en met topscorder en Titel naar bv zijn geliefd barcelona te gaan
    Vind ik leuk
    Andyking +73
    vrijdag 20 april 2018 om 12:37
    Sterker nog, misschien moet Ajax wel iemand als Ali B. in dienst nemen. Jongens als Ziyech verdienen vanuit de club ook een goede begeleiding.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tip voor Ziyech: 'Hakim zou Ali B als adviseur in de arm moeten nemen'