Ziyech vergeleken met ex-Feyenoorder: 'Die schopte het nog tot FC Barcelona'

Ziyech vergeleken met ex-Feyenoorder: 'Die schopte het nog tot FC Barcelona'

vrijdag 20 april 2018 om 09:35

Regi Blinker ziet paralellen tussen Hakim Ziyech en Henke Larsson. Volgens de voormalig linksbuiten was zijn Zweedse oud-ploeggenoot bij Feyenoord en Celtic ook niet zo op zijn plek in Rotterdam.

"Niet dat Henke werd uitgejouwd door de Feyenoord-fans, maar wel doordat hij bij Feyenoord – net als Hakim nu bij Ajax – misschien niet op z'n plek was", zegt Blinker in De Telegraaf. "Hij was een stille, ingetogen jongen en wij waren haantjes met stuk voor stuk grote monden. Na zijn overstap naar Celtic in 1997 kwam hij tot bloei en uiteindelijk schopte hij het nog tot FC Barcelona en Manchester United. Zoiets kan met Ziyech ook gebeuren."

Volgens Blinker zijn twee dingen belangrijk in de zoektocht van Ziyech naar een nieuwe club. "Hakim moet een team vinden, waarin hij wordt geaccepteerd en gewaardeerd, zodat hij zijn geweldige kwaliteiten verder kan ontwikkelen. En hij moet met plezier gaan spelen, zoals hij bij Marokko wél en bij Ajax zichtbaar niet doet. Lukt dat, dan kan hij in mijn ogen een niveau halen, waardoor we later zeggen: 'Dat we die ook nog in de Eredivisie hebben mogen zien…' En dat sluit ik beslist niet uit."

Leo Beenhakker kent het kritische Amsterdamse publiek goed. "Je houdt van Ziyech of je vervloekt hem. Er is geen tussenweg. En bij Ajax zijn de verwachtingen nu eenmaal altijd bijzonder hooggespannen. Als Hakim niet in vorm is, speel je met z'n tienen, maar als hij het op zijn heupen heeft, speel je met z'n twaalven. Dan wint hij wedstrijden voor je."

Poll

Kan Ziyech de Europese top bereiken?

(1888 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +128452
vrijdag 20 april 2018 om 09:40
Maar goed dat we allemaal tot 31 augustus de tijd hebben voor adviezen en speculaties
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:40
Hakim ole, Hakim ole, Hakim Hakim Hakim ole
Vind ik leuk
Hattrick +9416
vrijdag 20 april 2018 om 09:41
Komt wel goed met Ziyech. Gisteren speelde hij met name de 2e helft weer een goede pot.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:43
Hakim Ziyech. Speel de sterren vd hemel op het wk en veeg je reet af met het ajax shirt aub.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:45
Hij kan fantastisch goed voetballen, maar punten pakken voor zijn ploeg heb ik hem nog niet zien doen. Vandaar dat een deel van het publiek hem niet pruimt.... denk ik.
Vind ik leuk
klick +367
vrijdag 20 april 2018 om 09:48
totaal niet met elkaar te vergelijken!
Vind ik leuk
2cents +45697
vrijdag 20 april 2018 om 09:49
Wat er allemaal niet bijgehaald wordt. Ongelooflijk.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 09:57
Ziyech kan nog niet in de schaduw staan van Henke Larsson toen hij nog bij Feyenoord speelde. Dus dat Barcelona kan die Ziyech wel helemaal vergeten.
Vind ik leuk
Bizzy +14743
vrijdag 20 april 2018 om 10:13
Wat een vergelijking. Hakim Ziyech mag niet een de veters strikken van Henke Larsson.
Vind ik leuk
slaski +1994
vrijdag 20 april 2018 om 10:51
Hakim kan beter aan de slag gaan met een gedragsdeskundige om dat nukkige, bokkige gedrag er een beetje uit te krijgen. Denk dat hij dan eerder op meer plekken geaccepteerd zal worden.
Vind ik leuk
RtdDub +6900
vrijdag 20 april 2018 om 11:00
Ziyech begon bij Heerenveen, Twente en Ajax met zichtbaar plezier.

Maar het kan geen toeval zijn dat 3x op rij de beste oplossing een zomers vertrek is.
Vind ik leuk
CPP +538
vrijdag 20 april 2018 om 12:13
Hoe kan je ziyech vergelijken met Henke Larsson. Echt in alles complete tegenpolen! Heb je soms aandacht nodig Blinker?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 12:15
Larsson was bijzonder populair in Rotterdam. Rare vergelijking, zo'n carierre verwacht ik niet voor zyech.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 13:04
Die zogenaamde supporters moeten zich schamen om hem uit te jouwen hij is de beste bij Ajax ik hoop dat die blijft ander haalt Ajax weer niks
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:01
Larsson en Ziyech met elkaar vergelijken.... wat een gek zeg! Die hebben werkelijk niet 1 overeenkomst! Die Blinker heb ik nog nóóit op een intelligente opmerking kunnen betrappen, dus zetten ze hem maar in studio voetbal. En wat voor kut commentaar geeft Leo? Of is dit complete verhaal verzonnen en zat deze schrijver gewoon op het toilet?
Vind ik leuk
Pjotr26 +1370
vrijdag 20 april 2018 om 16:47
hakim......steekt je met een priem
Vind ik leuk
fr1963 +1847
vrijdag 20 april 2018 om 16:49
te ligt, mist kracht en explosiviteit voor de top.
Vind ik leuk
pdavie +430
zaterdag 21 april 2018 om 08:59
Aub zeg! Kan wellicht net mee in de subtop van Spanje.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ziyech vergeleken met ex-Feyenoorder: 'Die schopte het nog tot FC Barcelona'