PSV doet ook commercieel goede zaken na titel: 'We hebben de begroting verhoogd'

20 april 2018 om 10:04

De net veroverde landstitel legt PSV commercieel geen windeieren. Voor het eerst in vijftien jaar zijn alle sponsorruimtes van de club volledig uitverkocht, meldt het Eindhovens Dagblad vrijdag.

Daarmee heeft PSV ruim voor aanvang van het nieuwe seizoen al de zogeheten commerciële lounges allemaal weten te verhuren. Deze jaargang stonden er per wedstrijd gemiddeld nog vijf leeg. Binnenkort gaat PSV ook met huidig kledingsponsor Umbro in gesprek. De intentie is om het bestaande contract te verlengen.

Hoewel er commercieel behoorlijke veranderingen gaande zijn bij PSV - zo vervangt Alfa Romeo bijvoorbeeld Mercedes als autosponsor - is commercieel directeur Frans Janssen tevreden. "We hebben deze week de begroting voor komend seizoen verhoogd", laat hij weten.

PSV haalt komend seizoen meer dan 30 miljoen euro uit sponsoring van bedrijven en een aantal commerciële activiteiten in het stadion. Het gaat om een plus van enkele miljoenen.