PSV doet ook commercieel goede zaken na titel: 'We hebben de begroting verhoogd'

    PSV doet ook commercieel goede zaken na titel: 'We hebben de begroting verhoogd'

    vrijdag 20 april 2018 om 10:04

    De net veroverde landstitel legt PSV commercieel geen windeieren. Voor het eerst in vijftien jaar zijn alle sponsorruimtes van de club volledig uitverkocht, meldt het Eindhovens Dagblad vrijdag.

    Daarmee heeft PSV ruim voor aanvang van het nieuwe seizoen al de zogeheten commerciële lounges allemaal weten te verhuren. Deze jaargang stonden er per wedstrijd gemiddeld nog vijf leeg. Binnenkort gaat PSV ook met huidig kledingsponsor Umbro in gesprek. De intentie is om het bestaande contract te verlengen.

    Hoewel er commercieel behoorlijke veranderingen gaande zijn bij PSV - zo vervangt Alfa Romeo bijvoorbeeld Mercedes als autosponsor - is commercieel directeur Frans Janssen tevreden. "We hebben deze week de begroting voor komend seizoen verhoogd", laat hij weten.

    PSV haalt komend seizoen meer dan 30 miljoen euro uit sponsoring van bedrijven en een aantal commerciële activiteiten in het stadion. Het gaat om een plus van enkele miljoenen.

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:08
    Top beleid in Eindhoven. Met afstand de voetbalhoofdstad van Nederland, zowel in als buiten het veld.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 10:14
    Onzin, de voetbalhoofdstad ligt nog steeds boven de rivieren, in Amsterdam. Daar hebben ze nog steeds veruit de meeste titels, 33 welgeteld. In Eindhoven moeten ze het doen met negen minder.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:16
    Altijd maar die kampioenschappen van voor de oorlog erbij halen, simpele ziel. het gaat over nu, niet over 80 jaar terug oude historicus
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 10:29
    Die kampioenschappen er bij halen zijn net zo subjectief als dat een PSV’er de laatste 20 jaar er bij haalt. Of een Ajacied de laatste 8 jaar.

    Ga je hen er ook even op aanspreken, je mede PSV’ertjes?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 12:39
    Nog steeds zijn de meeste en beste voetballers in Amsterdam en omstreken geboren...
    Vind ik leuk
    JustH +15200
    zaterdag 21 april 2018 om 23:18
    Goochel dan maar lekker door met je cijfertjes.
    Reken wel naar je toe. Maar onthoud dat het ten alle tijde om de totalen gaat.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2340
    vrijdag 20 april 2018 om 10:18
    Komt er weer zo 1 die is blijven hangen in de tijd van de zwart wit tv. Ajax was vroeger absoluut de nr 1 in NL maar zijn voorbijgestreefd.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 10:31
    Ajax is nog steeds de absolute nr. 1 van Nederland en dat zal ook altijd zo blijven.
    Vind ik leuk
    Korm +35216
    vrijdag 20 april 2018 om 10:44
    Dat het altijd zo zou blijven is iets wat jij en ik niet kan weten...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 10:50
    Qua prijzen kan Ajax natuurlijk ingehaald worden, maar qua grootte van imago, supportersschare, naam etc. lijkt het me stug dat iemand Ajax in haalt. Daar had ik het dit keer over in deze comment.
    Vind ik leuk
    Korm +35216
    vrijdag 20 april 2018 om 10:56
    ook dat kan gebeuren. Everton was in Engeland ook altijd heel erg groot... die zijn aardig gezakt in status.. kan Ajax ook zomaar gebeuren over tientallen jaren. Het is iets wat we nooit zullen weten...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 11:00
    Niks in de voetballerij valt te voorspellen op de lange termijn inderdaad, al hebben wij niet zo’n sterke competitie als de PL natuurlijk. Het is al heel wat dat AZ de traditionele top 3 weer eens breekt.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +5371
    vrijdag 20 april 2018 om 12:52
    Vooral al die supporters gisteren op de tribune is goed voor het imago. En die halve zolen van zondag avond.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:03
    Nope nr 2 dat zal zeker nog even blijven ( Bavaria ASML VDL Philips DAF) doei centen zat hier alleen geen grote smoel !!!
    Vind ik leuk
    aphex twin +1156
    vrijdag 20 april 2018 om 11:03
    Het mooiste voetbal en de grootste talenten komen nog steeds uit Amsterdam hoor😉
    Vind ik leuk
    Metal +2565
    vrijdag 20 april 2018 om 11:22
    Mooiste voetbal speelt AZ. Hoewel Twente dit jaar volgens velen ook vermakelijk is, als ik dit forum zo volg.
    Welke talenten komen dan ook daadwerkelijk uit Amsterdam? De meeste spelers komen uit het gebied buiten Amsterdam, men heeft zelfs vele buitenlanders in de opleiding.
    Hou toch eens op om elkaar de loef af te steken met dit soort domme opmerkingen en cijfertjes, krijg je daar nou echt een goed gevoel van? Hou van je club en laat een ander van zijn cluppie houden. Als iedereen van dezelfde club houdt is het ook maar saai.

    Wat ik niet begrijp is dat mensen uit Limburg of Groningen voor een club als PSV, Feijenoord of Ajax is terwijl er in hun eigen regio ook leuke clubs zitten. Voor velen zal het hebben van succes en daarmee pronken wellicht belangrijker zijn dan trots te zijn op je eigen regio.
    Vind ik leuk
    aphex twin +1156
    vrijdag 20 april 2018 om 11:47
    Luister kerel, ik deel je mening hoor. Ik vind persoonlijk dat Ajax met vlagen (dit seizoen) het mooiste voetbal laat zien.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6325
    vrijdag 20 april 2018 om 20:49
    Ik kom uit Groningen en veel zijn hier voor PSV of Feyenoord en hebben juist een hekel aan Ajax.
    De fc is ook wel leuk maar het is toch spannender om fan te zijn van een grotere club. Je bent toch ook voor oranje terwijl er misschien geen speler bij zit van je plaatselijke club. Ook is de competitie leuker en spannender als je club ergens voor mee speelt en daarbij kijk je liever naar een top speler dan naar een speler waarvan er zat rond lopen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:04
    Kijk is naar PSV onder 19 dat is bizar talent !!!
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    vrijdag 20 april 2018 om 11:28
    Die in zwart-wit beelden tellen we niet meer mee.
    Vind ik leuk
    Retweet +361
    vrijdag 20 april 2018 om 13:23
    Bla bla bla bla
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 16:09
    PSV heeft de meeste titels sinds de jaren 80. De titels van voor de 2e wereldoorlog zijn verjaard,
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 16:32
    Onzin.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +989
    vrijdag 20 april 2018 om 16:11
    Behaalde resultaten in het verleden, zijn geen garantie voor de toekomst... zoals je inmiddels wel achter gekomen bent... Je zou een goede zijn voor Voetbal International.... die kunnen ook alleen maar over vroeger spreken...;-)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 16:33
    Haha is dat zo? Lees elke week VI en is me nooit opgevallen.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +989
    vrijdag 20 april 2018 om 16:38
    Nee beste vriend....bedoelde onze vriend derksen en co...;-)
    Voetbal inside.....nee komt niet door het bier...niet gevierd ditmaal...doe ik volgend jaar wel.....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 16:39
    Voetbal Inside, jongen. Zie je, jij spreekt ook in het verleden ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:00
    Tijd van Ben Hur ja , laatste 50 jaar PSV 1 titel meer , de laatste 20 jaar even kijken ?? Wil je niet grt !!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:15
    Tot 1974 met veteranenvoetbal en minder centen. Nu het om veel geld gaat is het niets meer met Ajax. Geven geld uit aan de verkeerde spelers en niets boven 20 milj. En zie: vanaf 1974 is Psv de beste v Nederland en altijd rust in de tent. Is bij die kadaverclub wel anders!
    Vind ik leuk
    plein19 +1928
    vrijdag 20 april 2018 om 10:35
    De organisatie is zeker stabieler dan bij Ajax. Maar Ajax is nooit echt stabiel. Overmars doet het cijfermatig beter dan Brands. Al valt de blunder Ten Hag moeilijk in geld uit te drukken
    Vind ik leuk
    Korm +35216
    vrijdag 20 april 2018 om 10:47
    wat is cijfermatig? in- en verkopen of wordt het uitgedrukt in titels waar het in de voetbal om draait?
    Vind ik leuk
    plein19 +1928
    vrijdag 20 april 2018 om 11:13
    Overmars en Brands beide 3x kampioen. Overmars had er minder jaren voor nodig. En een veel grotere vermogensstijging tijdens zijn periode tov brands
    Vind ik leuk
    Korm +35216
    vrijdag 20 april 2018 om 11:57
    en meer geld tot zijn beschikking ;)
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    vrijdag 20 april 2018 om 10:38
    In het veld de laatste jaren heb je een punt, echter commercieel gezien mag je de schoenen nog niet poetsen van Ajax, die halen dat alleen al op aan sponsering, laat staan de inkomsten aan activiteiten.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:41
    Wat interesseert mij dat dan? Volgens mij raak je het einddoel van een voetbalclub een beetje uit het oog. Sportieve resultaten daar gaat het om. met meer geld kun je die sportieve resultaten stimuleren, maar niet sturen! dat betekent dat je beleid nodig hebt, met de juiste mensen aan het roer. Op dat gebied mag ajax de schoenen van PSV niet poetsen.
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    vrijdag 20 april 2018 om 10:43
    Als het je niet interesseert moet je het niet benoemen, je begint er zelf over. En wat sportieve prestaties, laatste 4 jaar geen prijs, de 4 jaar daarvoor 4 titels achter elkaar, successen komen vanzelf weer.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:47
    Ik benoem geen sponsors? Geef aan dat de bankrekening van PSV mij niet interesseert. wil leuke/goede spelers op het veld zien. Ajax supporters willen dat ook, maar omdat ze geen sportieve successen meer halen gooi ze het over een andere boeg en zijn het ineens allemaal hoofd financiele zaken
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    vrijdag 20 april 2018 om 10:50
    Kijk je post na kerel, je zegt zelf binnen en buiten het veld. Buiten het veld horen dingen bij als sponsering en dergelijke, dus je benoemt het wel dergelijk.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:52
    Buiten het veld heb ik het over de sturing van een organisatie. Die sponsorsdeal van ajax is geen gevolg van goed beleid
    Vind ik leuk
    Kleutje +336
    vrijdag 20 april 2018 om 10:54
    Nee maar geeft wel aan dat Ajax gewoon vele maten groter is dan PsV buiten het veld. Daar heb je het niet specifiek over beleid, dan moet je dat aangeven.
    Vind ik leuk
    plein19 +1928
    vrijdag 20 april 2018 om 11:24
    Overmars en Brands hebben evenveel titels behaald. Overmars in minder jaren. En heeft veel meer vermogen opgebouwd
    Vind ik leuk
    Lulookmee +989
    vrijdag 20 april 2018 om 16:47
    Je moet de schoenen ook niet poetsen in Amsterdam je kunt ze beter een keer vuil maken.... inzet tonen bijvoorbeeld.... zodat de Kampioenen niet uitgerekend tegen jou kampioen worden.... je weet wel.... Geen woorden maar daden....;-)
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    vrijdag 20 april 2018 om 11:27
    Nu de beste en binnenkort ook de rijkste.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23126
    vrijdag 20 april 2018 om 11:31
    Als we het objectief bekijken de laatste 10 jaar, doen beide het goed. Evenveel titels behaald en Ajax streepje voor met de kas. Eigenlijk is Feijenoord de club, die het niet zo best doet. 1x kampioen in 19 jaar. Dat zou met de mogelijkheden wel wat beter moeten. Feit is, dat ik me nu alweer verheug op de gesprekken bij de koffiemachine volgend seizoen. En we mogen toch verdorie hopen dat beide in de CL komen!!!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11084
    vrijdag 20 april 2018 om 14:03
    In R'dam vieren ze de beker alsof ze de EC 1 hebben gewonnen. Er heerst daar geen topsportklimaat zoals bij AJAX en PSV gekeken naar de afgelopen 30 jaar.
    Vind ik leuk
    13 +12777
    vrijdag 20 april 2018 om 14:38
    1999 t/m 2018 = 2 titels in 19 jaar, niet veel, ik weet het, maar wel 100% meer dan jouw notatie :-p Overigens binnen die 19 jaar naast bekers ook UEFA-cup, dat wordt elke keer vergeten.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 14:40]
    Vind ik leuk
    Bullet +3077
    vrijdag 20 april 2018 om 12:22
    Op financieel gebied snap ik dat topbeleid niet zo, maar misschien kun je me het uitleggen. Begin niet over het sportieve succes want dat weet ik wel. Maar je hebt het over beleid. Dus ik ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 12:25
    Lees je eigen reactie nog een keer en probeer niet in de lach te schieten. ''begin niet over het sportieve succes''. dat is het einddoel van een voetbalclub man, dat sportieve succes komt door het goede beleid. Het aantrekken van de juiste spelers, geen overhaaste beslissingen en het vertrouwen in trainers als Cocu.
    Vind ik leuk
    Bullet +3077
    vrijdag 20 april 2018 om 15:28
    Misschien moet je lange termijn denken en begrijp je me wel!
    Geld is heel belangrijk, dat weet jij ook! Hoeveel clubs zonder geld staan in de CL kwartfinale en verder? Ajax doet zeker niet alles goed, maar PSV ook zeker niet! Kan ook zomaar afgelopen zijn met de titels de komende jaren. Dat weet jij niet en ik niet.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 15:30
    Ik zeg ook dat geld belangrijk is, maar in Nederland is dit relatief. Waarom? 180 miljoen en 80 miljoen is in nederland hetzelfde. Je kunt namelijk als eredivisie clubs geen spelers kopen van boven de 15 miljoen, puur door de salarisplafonds. Daaorm staat goed beleid en juiste scouting op 1.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 15:31]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13766
    vrijdag 20 april 2018 om 12:23
    Voor het eerst in 15jaar de boxen allemaal verhuurd, man in de Arena hebben ze het veelvoud al sinds jaar en dag allemaal verhuurd.

    Afgelopen wedstrijd was de Arena half leeg, er zaten maar 30,000 man, dat het Philips Stadion dan bommetje vol zou zitten zegt genoeg. Een halve Arena = 1 Philips stadion.

    Hoezo voetbalhoofstad?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:09
    Lekker miljoentjes bij schrijven betekend geen tekort! Mooi om wat leuke spelertjes te kopen;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:19
    Vraag me af wat al die Amsterdamse boekhoudertjes nu denken
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3754
    vrijdag 20 april 2018 om 10:19
    De nieuwe Messi’s en Chiellini’s zijn onderweg :D
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    vrijdag 20 april 2018 om 10:10
    Gaan ze nou met dat extra geld eindelijk de gemeente terug betalen?
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:14
    Dat geld is jaarlijks begroot, aflossingstermijn is allang bepaald. Maarja het is zon beetje het enige waar als ajax supporter nog over kan beginnen wat betreft PSV. Waar alles goed geregeld is, geen trainers ontslagen worden, geen domme aankopen worden gedaan, en bovenal waar wel kampioenschappen worden gehaald.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    vrijdag 20 april 2018 om 10:16
    Hap.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 10:19
    zo lul je jezelf makkelijk eruit inderdaad
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    vrijdag 20 april 2018 om 10:58
    Ik heb feitelijk gewoon gelijk, maar verwacht niet dat jij dit wil snappen. De gemeente is de reden dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren bij PSV. Die hebben het niet op eigen kracht allemaal behaald. Maar dat doen de supporters wel.

    Over de gemeente beginnen is altijd een rode lap voor de PSV supporter want ze beseffen echt wel hoe het zit maar blijven het liever ontkennen. En ze kunnen niet tegen die waarheid.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 11:00
    Dus een gemeente Eindhoven mag PSV geen geld lenen, wat vervolgens allemaal wordt terugbetaald. Dit is niet alleen in het belang van PSV. De gemeente eindhoven heeft ook grote belangen. Kijk nou is wat een kampioenschap met die stad doet! Zonder PSV is Eindhoven een stuk minder aantrekkelijk.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    vrijdag 20 april 2018 om 11:06
    Dát zeg ik toch niet. Tuurlijk mag de gemeente geld lenen. Maar het huidige beleid is alleen maar mogelijk door die zak geld. Terwijl elke PSV supporter het puur aan het beleid daar toeschrijft. Terwijl dat beleid alleen maar mogelijk is door die zak geld.

    Daarom vind ik ook dat PSV de gemeente zo snel mogelijk helemaal moet terugbetalen en ook een veelvoud daarvan erboven op als rente.
    Vind ik leuk
    kladblok +606
    vrijdag 20 april 2018 om 11:09
    je begint goed, daarna sla je weer door. Dat beleid is ook een tijdje slecht geweest bij PSV. de aanstelling van brands en gebrands heeft het echter doen kantelen. Over die rente zal ik maar niet eens beginnen. Het gaat hier toch om wederzijds belang, dan is terugbetalen uiteraard voldoende
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 12:14
    Mag ik jou er ff aan herinneren dat Ajax van de gemeente Amsterdam ruim 35 miljoen euro gekregen heeft bij de bouw van die nichtendisco in de vorm van fopaandelen...
    Vind ik leuk
    plein19 +1928
    vrijdag 20 april 2018 om 10:41
    Brands verkocht spelers tegen goede prijzen. Maar PSV werd geen kampioen. Nu is de omgekeerde situatie ongeveer het geval. Alleen is de CL niet meer gegarandeerd
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:19
    Haha, weer zo'n dombo die niet tegen z'n verlies kan. Psv betaald de gemeente jaarlijks netjes terug. Psv was de enige club in NL die stadion zelf volledig heeft gefinancierd. Niet zoals de Arena door de GEMEENTE. Aangezien gemeente Eindhoven ook profiteert van PSV als club in de stad heeft men PSV eenmalig geholpen op een legale manier toen het even tegen zat. Psv betaald netjes terug en de gemeente verdiend er 200k per jaar aan! Win - win situatie. Succes met Ten Hag en van de Sar volgend seizoen. Ge kunt de groeten uit Brabant krijgen,...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:22
    Die is allang terug betaalt jammer he wel bij blijven
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:27
    Ajaxied_8

    geen linksback haalde omdat Luuk de Jong niet vertrok.


    image: http://static.voetbalzone.nl/images/photos/ori_576_324/1343532357635.jpg

    Gerbrands wijst erop dat PSV een schuld van bijna vijftig miljoen euro had. Dit moest worden teruggebracht zonder de sportieve ambities geweld aan te doen. "Nou, dat is gebeurd. We zijn twee keer kampioen geworden, hebben Champions League gespeeld en we hebben onze financiële huishouding op orde." Stabiel beleid is het credo van PSV. "We voeren al vier jaar stabiel beleid, we hebben steeds een eerste elftal neergezet dat om de titel meedoet en we houden onze liquiditeit op orde. We hadden na het seizoen 2016/17 een spaarpotje van ongeveer achttien miljoen euro."

    Meer: Lof voor teamgeest PSV: ‘Afgelopen jaren had je hier nog vedettes rondlopen’ | Van den Brom schiet uit zijn slof: ‘Blom krijgt het weer voor elkaar’

    PSV speelt niet zomaar met een dergelijk potje. Daarmee wordt bijvoorbeeld de verbouwing op De Herdgang, van ongeveer acht miljoen euro, bekostigd. "Dan halen we geen dure linksback als Luuk de Jong niet wordt verkocht, maar dan zetten we in op talenten die we al in huis hebben. Ik heb de verantwoordelijkheid PSV financieel gezond te houden." De Eindhovenaren hebben bij de posten langlopende schulden en achtergestelde leningen in totaal liefst 48 miljoen euro heeft weggewerkt.

    "En het mooie is dat niemand daar iets van heeft gemerkt en we sportief gewoon goed hebben gepresteerd in die drie jaar." PSV start ieder seizoen met een exploitatietekort van tussen de drie en vier miljoen euro, maar dat is volgens Gerbrands 'voor een club als PSV beheersbaar' en hij wijst erop dat het verkopen van spelers ook het businessmodel van de club is. Door het mislopen van Europees voetbal in het huidige boekjaar moet PSV nog wel ergens vijf miljoen euro inlopen. "We zullen dus nog één of twee spelers moeten verkopen, maar daar hebben we een jaar de tijd voor. Het belangrijkste is dat wij denken dat er opnieuw een goede selectie staat die meedoet om de titel. We hebben in de slotdagen nog tussen de dertig en veertig miljoen aan biedingen gehad op onze spelers. Dat we niemand hebben laten gaan, is misschien wel de grootste winst in deze hectische transferperiode."


    Lees meer op www.voetbalzone.nl
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    vrijdag 20 april 2018 om 11:02
    Aangezien jij enigszins inhoudelijk reageert zal ik ook op jouw reageren. De lap tekst is te groot, maar die heb ik gescand gelezen.
    Natuurlijk wat PSV allemaal momenteel voor elkaar krijgt is mooi. Goed voor het Nederlandse voetbal etc.

    Maar zonder het geld van de gemeente was dit allemaal niet mogelijk geweest. Ze kunnen wel alles terug betalen, maar eigenlijk verdient de gemeente het 3 dubbele.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 11:15
    Azijn zeikerd lekker boeiend het gaat goed met ons clubke!
    Vind ik leuk
    Just dekler +1644
    vrijdag 20 april 2018 om 13:31
    Dan heeft Ajax nog een stadion af te betalen vriend.....
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19743
    vrijdag 20 april 2018 om 13:34
    Ze betalen huur. Dat is iets anders dan een hypotheek.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1644
    vrijdag 20 april 2018 om 13:51
    Is wel heel veel geld van de gemeente Amsterdam in gestopt, precies datgene waar veel ajacieden om zeuren als het om PSV gaat. Beetje hypocriet maar als zelfreflectieloze overmoedige en niets winnende ajacied kun je dat het beste negeren.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20641
    vrijdag 20 april 2018 om 10:11
    Prachtig nieuws en dat in de ochtend uren. Mijn club is goed bezig.
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1453
    vrijdag 20 april 2018 om 10:11
    Slimvesteren ;-)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 10:15
    Prima zaken voor PSV! Lekker voor de mensen daar dat er dit keer geen gedoe is met de begroting.
    Vind ik leuk
    Entombed +1098
    vrijdag 20 april 2018 om 10:33
    Voor een (denk ik) Ajacied, voel jij jezelf niet te groot voor de PSV draadjes. Iedere keer dat ik jou hier weer zie brengt het een lach op mijn gezicht. Merci, dat jij er bent "Doe dan!".

    Nu even naar het onderwerp, PSV doet aan een gezond beleid, geld uitgeven om te presteren, voortijdig financiële problemen oplossen. Een mooi voorbeeld is het opvangen van het het missen van de Europa League door Locadia en/of Pröpper te verkopen.
    Het kapitaal van PSV staat voornamelijk op het veld en dat zie je terug in de resultaten van PSV. In de jaren dat PSV dit niet deed zijn ze bijna failliet gegaan, dus prima beleid!

    De wissel van Nike naar Umbro heeft geld opgeleverd, de wissel van Mercedes naar Alfa Romeo doet dat waarschijnlijk ook. Ondanks dat het misschien een merk dat lager staat op de totempaal dan bijvoorbeeld Mercedes. Vind ik het een gezond beleid. Een sport bedrijf moet eerst naar de opbrengsten en mogelijkheden die het oplevert kijken, de status van die keuzes is meer voor de mensen die dat belangrijker vinden en blijkbaar liever veel status hebben dan veel winnen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 10:44
    PSV draadjes? Wat zijn dat nou weer?

    Verder ben ik het grotendeels met je eens ja, al is er uiteindelijk aan het begin natuurlijk wel een fout gemaakt door EL in te calculeren in de begroting. Ook vind ik Brands niet zo’n geweldenaar, ondanks het kampioenschap staat er (als je er objectief naar kijkt) een (middel)matige selectie met een slechte verdediging, ook na een kampioenschap moet je kritisch kijken en dan zie je dat Brands maar gedeeltelijk (aankoop Lozano, huren Van Ginkel) zijn werk goed heeft gedaan.

    Maar grotendeels is het beleid van PSV prima te noemen inderdaad.
    Vind ik leuk
    Skkky50 +3754
    vrijdag 20 april 2018 om 11:06
    Probleem was wel, en dat moet je nageven, dat twee keer op het laatste moment een transfer van een linksback in het water viel. Daar kon Brands vrij weinig aan doen.

    Wel is het teleurstellend inderdaad hoeveel er is gespendeerd aan twee spelers (Lozano en Romero), terwijl we achterin toch veelal middelmaat hebben.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 11:10
    Kijk, dit is een goede objectieve reactie. Ik hoor vaak bij zulke comments alleen maar dingen als ‘10 punten’, ‘kampioen’ etc. Ook als je kampioen bent mag je kritisch kijken naar je club.
    Vind ik leuk
    Entombed +1098
    vrijdag 20 april 2018 om 11:24
    Dat is inderdaad zo, goede verdedigers blijken moeilijk te vinden. Ik hoop dat Obispo volgend seizoen meer aan bod zal komen. Volgens mij heb je met hem en Schwaab uit eindelijk best een sterk centrum. Vervangen van Arias wordt wel erg lastig. Ben heel benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 10:36
    Voor zo'n boerengehuchtje zoals Eindhoven is, doet men het nog niet zo slecht bij PSV. De economie floreert in zuidoost Brabant, wat niet voor niets de economische motor van Nederland is. Ondanks het feit dat PSV niet de grootste begroting van de ED heeft, niet de rijkste voetbalclub van Nederland is en volgens velen niet de beste spelers heeft, zijn de sportieve resultaten prima (de afgelopen 4 jaar maar ook daarvoor). Schijtbakkenvoetbal, countervoetbal of what ever; PSV is de terechte kampioen en dat zal de rest van Nederland, maar meer nog de rest in Holland, maar moeten accepteren.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6706
    vrijdag 20 april 2018 om 11:07
    Je hebt gelijk hoor, maar ik heb sinds zondag geen Ajacied meer horen zeggen dat het onterecht was, dat kampioenschap van PSV. Als je zo goed speelt tegen de nr. 2 op de ranglijst en deze uitslag neerzet, is de titel 100% verdiend.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 11:12
    Het klopt dat de discussies over het "schijtbakkenvoetbal" of countervoetbal wat PSV speelt, veel minder zijn geworden na zondag. PSV behaalde "gewoon" 15 punten uit de onderlinge wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en AZ. Zelfs de kritische H. Borst meldde afgelopen zaterdag al dat de sympathie voor PSV met de week groeit. Na het behalen van het kampioenschap en de manier waarop PSV dit kampioenschap vierde met haar aanhang, zal deze sympathie alleen maar groter geworden zijn.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11084
    vrijdag 20 april 2018 om 12:30
    De economische motor van NL? Verklaar je nader, ben benieuwd naar je antwoord. Naar mijn mening is dat natuurlijk de randstad een gebied met 8 miljoen inwoners,de grootste haven van Europa, regeringstad Den Haag, wereldstad Amsterdam, 1 vd grootste luchthaven van Europa, grootste afzetgebied ter wereld qua bloemen en zo ben ik nog een hoop vergeten. De economie rondt Eindhoven groeit wel 't hardst, maar das wat anders als de economische motor van NL.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 12:30]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 12:52
    Zie:
    -https://www.bd.nl/den-bosch-e-o/brabant-motor-voor-nederlandse-economie~af6bd872/
    -https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10331096/en-de-motor-van-de-nederlandse-industrie-isbrabant
    -https://nos.nl/artikel/2114708-schiphol-en-rotterdam-niet-meer-motor-economie.htm
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11084
    vrijdag 20 april 2018 om 13:18
    https://www.bnr.nl/nieuws/economie/10336584/a2-niet-alleen-een-snelweg-ook-een-motor



    Het is juist de as Amsterdam-Utrecht-Eindhoven die 't sterkst is in 2018.
    Vind ik leuk
    Korm +35216
    vrijdag 20 april 2018 om 10:41
    Toch hoop ik weer dat we sponsoren hebben van naam. Geen umbro maar Adidas of Nike...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 11:16
    Hoop dat Adidas komt die hebben mooiere kleding maar dat is mijn mening
    Vind ik leuk
    stratumseind +164170
    vrijdag 20 april 2018 om 11:38
    Zo dat zal onze Amsterdamse fiscalisten hier op vp ook weer wat gerust stellen
    Vind ik leuk
    Nm24 +177
    vrijdag 20 april 2018 om 12:05
    Voor sommige Ajax supporters die nog steeds praten in alles groter te zijn ,Het enigste wat bij jullie groot ie zijn jullie neuzen en snavels en voor de rest kotsen ze jullie allemaal uit
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11084
    vrijdag 20 april 2018 om 14:09
    Begin van 't nieuwe seizoen kan je alles weer vergeten wat er is opgebouwd, je begint letterlijk allebei weer op 0. Simpelweg omdat beide teams toch helemaal leeggeroofd worden.Dus alle roem wat PSV krijgt en AJAX de jaren ervoor kunnen zo de prullenbak in.
    Vind ik leuk
    K V ASSEL +194
    vrijdag 20 april 2018 om 14:27
    Ik denk dat het in heel NL steeds duidelijker wordt welke club de laatste 30 jaren toonaangevend is in NL.
    En het mooie is dat PSV steeds groter wordt....en dat doet links en rechts pijn....maar je kunt het toch moelijk ontkennen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV doet ook commercieel goede zaken na titel: 'We hebben de begroting verhoogd'