Belangstelling voor PEC neemt toe: 750 plaatsen extra in 'kleine Kuip'

Belangstelling voor PEC neemt toe: 750 plaatsen extra in 'kleine Kuip'

vrijdag 20 april 2018 om 14:11

PEC Zwolle speelt volgend seizoen in eigen huis niet voor 13.250, maar voor 14.000 fans. De Zwollenaren gaan het MAC3PARK Stadion met 750 plekken uitbreiden.

Dat heeft de club vrijdag op een persconferentie bekendgemaakt. De leiding van PEC hoopt vooral dat het stadion nog sfeervoller wordt. Op de lange zijde is eerder al een extra tribune gebouwd. Deze wordt nu achter één van de doelen gezet.

"De zogeheten Stentor-tribune die nu nog aan de lange zijde staat, komt voor de Klaas Drost-tribune. We willen een soort 'kleine Kuip' gaan creëren, waar supporters heel dicht op het veld zitten", citeert NU.nl voorzitter Adriaan Visser.

"Door de stijgende toeschouwersaantallen de afgelopen seizoenen, ontstond de behoefte het MAC3PARK Stadion nog verder uit te breiden", aldus Visser, die vooral blij wordt van het feit dat de tribunes dicht op het veld zullen staan. "Ik vind het mooi dat de thuishaven naar beneden wordt uitgebreid. Dit zorgt ervoor dat de sfeerbeleving in het stadion, maar ook op bijvoorbeeld de televisie, verder wordt vergroot."

Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

Poll

Denk je dat het stadion van PEC Zwolle er mooier op wordt?

(625 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 20 april 2018 om 14:15
''kleine kuip'' met zo'n nep grasmat, hoe durf je
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 14:16]
Vind ik leuk
mazu +1036
vrijdag 20 april 2018 om 14:45
Heb je weer zo'n voorspelbare reactie.......dat kunstgras is over 3 seizoenen weg, of eerder, als de Knvb met geld over de brug komt. Het is ook geen kwestie van niet kunnen betalen, het gaat om het principe dat het gewoon is toegestaan, en als het vervangen moet worden door echt gras kost dat dus geld. Laat de Knvb gewoon clubs uit de eredivisie, eerste divisie en tweede divisie verplichten om echt gras aan te leggen met een redelijke vergoeding en je bent van alle gezeik af.
Vind ik leuk
Farmer +8392
vrijdag 20 april 2018 om 20:13
Eens, de KNVB is zelf absurd dom geweest door hier zo mee te experimenteren. Nu blijkt dat men zichzelf 'toch in de voet heeft geschoten', laten ze het op de clubs aankomen.

De KNVB moet gewoon éénmalig een soort 'subsidiepotje' ter beschikking stellen, waar elke BVO bv 50-75k uit kan ontvangen tbv veldverbetering: de Arena zou bv een bijna complete nieuwe mat kunnen kopen, net als Zwolle of Sparta, in de Kuip de Eurobrg en het Gelredome betekend het een leuke opsteker voor de afdeling onderhoud: daar kan men bv die nieuwe zitmaaier van anschaffen oid?(Ja op de lange termijn zullen de écht-gras-clubs er een klein centje aan overhouden)

T wordt tijd dat die streep eindelijk eens getrokken wordt. De KNVB schuift het voor zich uit en wuift het van zich af: "Dat is verantwoordelijkheid, daar zijn ze niet voor, de KNVB is louter voor controle, en boetes uitdelen. Dit soort dingen kósten geld, dus dit moeten clubs zélf maar oplossen. Ze hebben het ook zélf aangelegd'... oid.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:14
ze gaan ook van kunstgras af binnen een jaar of 2
Vind ik leuk
52N6E +910
zaterdag 21 april 2018 om 11:34
Tis idd een gewaagde uitspraak maar wel in de lijn zoals wij in Zwolle naar voetbal kijken en vinden dat nuchterheid icm met financieel stabiel beleid maar vooral voetbalbeleving bovenaan staan.
Er zijn wel meer dingen nep bij PEC. Ook de salarissen komen niet overeen met vele spelers uit de eredivisie. Wij zien aan Twente wat dit voor een gevolgen kan hebben.

Wij incasseren deze opmerkingen over nep grasmat liever dan over een paar jaar weer in de JL te spelen.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
vrijdag 20 april 2018 om 14:18
De eerste stap denk ik om zich ook financieel bij de subtop te gaan voegen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:19
inderdaad, 750 extra supporters gaat ze de europa league in brengen.....
Vind ik leuk
HJR +6125
vrijdag 20 april 2018 om 14:22
De eerste stap zegt hij toch ;). Denk niet dat het een goed idee is om er gelijk 15. 000 plaatsen erbij te doen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 14:23]
Vind ik leuk
Toppert +1370
vrijdag 20 april 2018 om 14:36
Hoeveel supporters passen er bij AZ in het stadion?
Vind ik leuk
Hattrick +9571
vrijdag 20 april 2018 om 14:24
Pec is groeiende. Leuk man. Leuke club ook.
Vind ik leuk
Simpel +147
vrijdag 20 april 2018 om 14:27
mooie stad ook is ook in de lift
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:26
Een betere stap zou zijn om het kunstgras te vervangen voor echt gras!
Vind ik leuk
#KeizerIn +4428
vrijdag 20 april 2018 om 14:28
Alles op zijn tijd. PEC is nog niet heel rijk. Stap voor stap.
Vind ik leuk
Decimius +2843
vrijdag 20 april 2018 om 17:10
Je mot je naam veranderen.. Boven alles is nou niet echt toepasselijk..
Vind ik leuk
52N6E +910
zaterdag 21 april 2018 om 11:36
We zijn niet zo rijk als Twente zich waande...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:21
14.000 fans? Vette bek zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:51
Nee, capaciteit van 14.000 bezoekers, het aantal fans is echt wel meer...Bekerfinale in de Kuip 22.000 Zwolse bezoekers, de huldiging de volgende dag in het stadspark meer dan 50.000 bezoekers!! Nog maar 6 jaar geleden waren er gemiddeld circa 5500 bezoekers in de Jupiler..
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:24
T is eerder een Madurodam kuip met kunstgras. De volgende stap is hybride gras aanleggen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:03
Dat gaan ze dus ook doen over 3 jaar, deze kutmat ligt er pas sinds de zomer.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:24
700 meer wat veel zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:42
Je zou ze allemaal maar een biertje moeten trakteren.
Vind ik leuk
Nistel +2623
vrijdag 20 april 2018 om 15:11
Of erachter staan in de rij bij de kassa.
Vind ik leuk
Tossa +1357
vrijdag 20 april 2018 om 15:49
Beter stap voor stap dan zoveel lege stoelen zoals te zien in bijv Groningen, Arnhem of Amsterdam.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:05
In de afgelopen 5 jaar zijn er stapsgewijs al 4000 plekken bijgekomen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:26
Zo slecht dat ze dit niet gewoon gelijk hebben gedaan.

Toen dat nieuwe stadion er net was vond ik het één van de lelijkste stadions in de eredivisie. Nu met de uitbreiding is het het 100x beter maar wanneer het direct tot aan het veld was aangelegd dan zou je die lelijkse scheiding niet hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:48
Die scheiding verdwijnt nu dus...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:06
En hadden we in de Jupiler League met 10000 lege stoeltjes gezeten.
Vind ik leuk
Rodajc +7955
vrijdag 20 april 2018 om 14:27
Altijd mooi zo'n plaatsen dicht op het veld. Maar verder is de vergelijking met de Kuip lachwekkend.
Vind ik leuk
HanV +3170
vrijdag 20 april 2018 om 16:10
Als het maar niet gaat bewegen of hele krappe gangen krijgt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 16:20]
Vind ik leuk
RtdDub +6900
vrijdag 20 april 2018 om 14:27
Myyeaahhhhh.... Als je je zolang er plastic in dat stadion ligt zou willen onthouden van iedere vergelijking met HET stadion van Nederland, zou dat redelijk op prijs gesteld worden
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:38
Supporters die zo dicht op het veld staan is ook een risico. Straks heeft Boer ook van zijn eigen supporters een beker pils in zijn nek
Vind ik leuk
mazu +1036
vrijdag 20 april 2018 om 14:40
Boer houdt wel van een biertje, dat drinkt ie lekker op hoor?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:42
Beter pils in de keel dan pils in de nek
Vind ik leuk
52N6E +910
zaterdag 21 april 2018 om 11:39
Klopt als tie weer eens een penalty houdt vindt tie dat nog leuk ook...
Vind ik leuk
Gustavo +2596
vrijdag 20 april 2018 om 14:40
De beste poll ooit.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:53
Welke scheiding heb je het over?
Vind ik leuk
dikky8 +158
vrijdag 20 april 2018 om 15:21
PEC zwolle mooie club geworden beetje zoals Heracles rustig uitbouwen geen gekke dingen.
Ook de jeugdopleiding wordt daar beter en beter
En inderdaad daar hoort een grasveld te liggen
Vind ik leuk
Paul1982 +9287
vrijdag 20 april 2018 om 15:32
'De demontabele deel van de tribune langs de lange zijden gaan we nu achter het doel opbouwen. Op deze manier stijgt de capaciteit.'

Klinkt niet heel erg logisch toch?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:55
Misschien nog een keer het artikel lezen?
Vind ik leuk
Paul1982 +9287
vrijdag 20 april 2018 om 16:01
Op de lange zijde is eerder al een extra tribune gebouwd. Deze wordt nu achter één van de doelen gezet.

"De zogeheten Stentor-tribune die nu nog aan de lange zijde staat, komt voor de Klaas Drost-tribune."

Ja? Dus?
Vind ik leuk
HanV +3170
vrijdag 20 april 2018 om 16:26
Dat ligt aan de schrijver. Met het uitbreiden naar beneden wordt bedoeld het vergroten van de FredPatrick-tribune. Die eindigt dan waar nu de Stentor-tribune staat, die moet dus verplaatst worden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:44
Het blijft een spuuglelijk stadion met ook nog eens kunstgras. Desondanks is het knap dat PEC is uitgegroeid van een subtopper in de JL spelend voor drie tot vier duizend man tot een volwaardige Eredivisie club met tweewekelijks dertien en nu dus veertien duizend toeschouwers.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:19
Van de buitenkant ziet het er idd niet uit. Maar na de zomer zijn dus zowat alle betonnen muren waar je eerder tegen aan keek verdwenen zijn. Tribunes tot aan het veld. Van binnen dan prima stadion. En het is straks helemaal af als de plastic mat eruit is
Vind ik leuk
Tossa +1357
vrijdag 20 april 2018 om 16:19
Mede mogelijk gemaakt door dat spuuglelijk stadion en kunstgras.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:43
Nepkuip zul je bedoelen. Geef je geld eerst eens uit aan normaal gras, boeren.
Vind ik leuk
Aihlre +145
vrijdag 20 april 2018 om 17:02
Boeren? Ik zeg maar zo; bij ons leefden ze al in een stad toen Rotterdam nog in een moeras lag...
Vind ik leuk