Overmars: 'Selectie Ajax komend seizoen zeker op tijd rond, absoluut'

Overmars: 'Selectie Ajax komend seizoen zeker op tijd rond, absoluut'

Gepubliceerd: vrijdag 20 april 2018 om 14:27vr 20-04-2018 om 14:27

Marc Overmars, directeur spelerszaken van Ajax, heeft er veel vertrouwen in dat er aan het begin van de voorbereiding op het nieuwe seizoen een goede spelersselectie staat. Dat was precies waar het dit seizoen onder meer mis ging in de Arena.

In gesprek met FOX Sports werd Overmars gevraagd om hem dat komend seizoen wél gaat lukken. "Dat gaat zeker lukken. De play-offs (voor de Champions League, red.) beginnen vrij snel. Dat gaat absoluut lukken ja", aldus de directeur, die dus rond begin juli een volledig volwaardige selectie denkt te hebben. "Daar ben ik honderd procent van overtuigd. Ik durf ook te zeggen dat de jongens die wij willen houden ook binnenboord blijven."

Achter de namen van Overmars en algemeen directeur Edwin van der Sar zelf staan ook vraagtekens. Overmars is meermaals met Arsenal in verband gebracht, terwijl de druk op Van der Sar enorme vormen aanneemt. Blijft Overmars zelf? "Daar ga ik wel vanuit. In het voetbal weet je het nooit, maar ik denk dat dat goed komt. En Van der Sar? Dat moet je Edwin vragen. Wie ben ik om voor hem te gaan praten?"

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Gaat Overmars deze belofte waarmaken?

(1735 stemmen)

Plaats een reactie

0343 +438
vrijdag 20 april 2018 om 14:31
Gaan we weer.....
Vind ik leuk
baku +954
vrijdag 20 april 2018 om 14:45
Ja of niet... En half augustus er achter komen dat er wellicht toch nog 2 spelers bij moeten
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:09
En eind augustus toch nog de beste spelers verkopen ?
Vind ik leuk
jaja_PSV +48297
vrijdag 20 april 2018 om 16:27
Het.befaamde Ziyech verhaal, die werd gehaald na uitschakeling in Europa op advies van de supporters.
Zie nu hoe de supporters Zijech behandelen.
Vind ik leuk
baku +954
vrijdag 20 april 2018 om 17:42
Ja schandalig, een van de beste spelers in de eredivisie. Daar schaam ik me voor
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
vrijdag 20 april 2018 om 14:32
Een goede selectie voor de tweede plek, is goed zat hoor Overmars.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:33
Ziek ben jij... echt alle topics moeten vergald worden door enorme sukkels zoals jij.
Vind ik leuk
Always PSV +14201
vrijdag 20 april 2018 om 15:00
Wordt een 'lange' Ajax zomer op VP!
Vind ik leuk
Wijtze +0
vrijdag 20 april 2018 om 15:43
Helaas Kopsterk is Ajax wel de enige Nederlandse club met drie sterren op het voetbal shirt. En die krijg je niet met 2e plekken!!!!!
Vind ik leuk
Kopsterk +7116
vrijdag 20 april 2018 om 15:44
Nee anders zou Ajax al 6 sterren hebben als 2e plekken mee zouden tellen...
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:32
je kan beter in sinterklaas geloven dan in Dhr. Overmars.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 14:34
???

Weet jij wel waar je het over hebt?
Vind ik leuk
Rodajc +17389
vrijdag 20 april 2018 om 14:33
Eerst nog even de CL halen natuurlijk. AZ zal zich volgende week niet zomaar gewonnen geven en wat Excelsior op eigen veld aan het eind van het seizoen altijd kan weten we ook inmiddels...
Vind ik leuk
Topdrie +3330
vrijdag 20 april 2018 om 15:27
Ze gaan die voorrondes nooit doorkomen. Europa League het hoogst haalbare
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20587
vrijdag 20 april 2018 om 14:33
Heb het interview gezien en moet eerlijk zeggen; Ik geloof hem niet.. :o
Vind ik leuk
Unity +10
vrijdag 20 april 2018 om 14:44
Ik zag het aan zijn neus
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20587
vrijdag 20 april 2018 om 14:45
Neusje.. :)
Vind ik leuk
MagicFeeling +4047
vrijdag 20 april 2018 om 14:34
Gladde praat weer van Netto. Nu nog waarmaken...
Vind ik leuk
kladblok +601
vrijdag 20 april 2018 om 14:43
het enige wat rond is tegen die tijd is de bal in amsterdam
Vind ik leuk
Topdrie +3330
vrijdag 20 april 2018 om 15:26
Ik denk dat er wel meer dingen rond zullen zijn tegen die tijd. Onder andere de middencirkel en het extra nulletje op de bankrekening
Vind ik leuk
Topdrie +3330
vrijdag 20 april 2018 om 14:43
Een nieuwe selectie in een nieuwe spelersbus met daarop de slogan
"Ajax Amsterdam - It ain't over 'till it's over"
Vind ik leuk
pos +8997
vrijdag 20 april 2018 om 15:05
In het voetbal weet je het nooit. Daar had hij het weer bij moeten laten. Is ie een keer aan het woord zegt ie nog niks.
Vind ik leuk
HupHolland +3240
vrijdag 20 april 2018 om 16:23
Transfer indow opent pas over 2 maanden en is over 4 maanden pas gesloten. Wat voor zinnig antwoord kan Overmars dan geven?
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6077
vrijdag 20 april 2018 om 15:07
nog 2 of 3 ervaren krachten halen zoals Tagi. en dan komt het wel goed,

Mark, je zou eens moeten vragen bij Chelsea wat van Ginkel kost. en die dan gewoon kopen. troef je PSV ook meteen eens af

die heeft bewezen een grote waarde te zijn voor PSV en kan tenminste een penalty er in schoppen

kluivert verkopen en dan bij PSV Lozano kopen.
Vind ik leuk
HupHolland +3240
vrijdag 20 april 2018 om 16:25
Van Ginkel wegkapen is wel een leuk idee.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:04
Van Ginkel wil echt niet voor zn bout club spelen. Droom maar lekker verder.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6077
vrijdag 20 april 2018 om 18:10
hij speelt al jaren voor zo een bout club. en hij heeft zelf aan gegeven jaren geleden dat Ajax zijn droom club is. ging alleen toen niet door vanwege chelsea
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:56
Iedereen maakt wel eens fouten in zijn leven als ze nog zo jong zijn.
Van Ginkel zal nooit meer voor Ajax uitkomen. En weet je waarom. PSV is de mooiste club van Nederland.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6077
vrijdag 20 april 2018 om 15:10
Haal gewoon wat meer ervaren krachten mark, gewoon wat meer betalen. eventueel ook meer betalen aan de spelers.

dat verdient zich zelf terug. als je zoals vorig jaar ver komt in de EL of misschien eens CL dan worden je eigen talenten ook veel meer waard.

Vind ik leuk
stratumseind +187303
vrijdag 20 april 2018 om 15:18
loze beloftes weer natuurlijk want dat "woord" hij natuurlijk nooit houden .
Denkt hij dat de ajacied van lotje getikt is
Vind ik leuk
Mo +11870
vrijdag 20 april 2018 om 15:26
Ik heb er op de een of andere manier veel vertrouwen in dat het nu een keer wel lukt.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 15:56
Onana en Ziyech weg, Schöne zal stoppen, Viergever naar PSV, Veltman mist begin seizoen. Heel wat werk aan de winkel voor Marc.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
vrijdag 20 april 2018 om 16:04
Brands weg,Zoet, Arias, de Jong, Lozano en van Ginkel ook weg. Heel wat werk aan de winkel voor de nieuwe technisch directeur van PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:06
Je hebt gelijk. Het publiek zal ook wegblijven in Arena, ze komen namelijk alleen bij successen, en die heeft Ajax al jaren niet meer behaald.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
vrijdag 20 april 2018 om 16:08
Ach ja ik doe niet mee aan 't trollen naar elkaars club, feit blijft dat beide clubs veel krachten gaan verliezen, dus beide beginnen straks gewoon weer op 0.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:09
Afgelopen seizoen heeft PSV Guardado Moreno Willens Propper en Locadia laten gaan. Dit heeft uiteindelijk niet zo heel veel uitgemaakt. Zijn toch weer gewoon kampioen geworden.
En dat zal volgend jaar weer niet anders zijn.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
vrijdag 20 april 2018 om 18:21
En wat voor plek zijn jullie geëindigd verleden jaar?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:51
Op de zelfde plek als dat jullie dit jaar gaan eindigen.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10548
vrijdag 20 april 2018 om 22:38
Dus wat zegt dat? Dat de Eredivisie elk jaar niet te voorspellen is.
Vind ik leuk
HupHolland +3240
vrijdag 20 april 2018 om 16:31
Viergever speelt nooit, Veltman mis je niet, Schoene stopt niet, voor Ziyech heb je Frenkie en Eiting al, en Onana gaat denk ik niet weg.

Ze hebben verdedigers nodig, echte verdedigers. Met name op rechts en in het cetrum. Een goeie middenvelder en striker erbij. Komt wel goed.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:00
Het is echt triest dat je dit moet zeggen! Ten hag dr uit en de selectie is rond!
Vind ik leuk
Gerwin Vink +1964
vrijdag 20 april 2018 om 16:28
Zie het somber in vind alleen Neres tot nu toe wat toevoegen Ajax mist gewoon een goede spits
Vind ik leuk
Butsbal +14876
vrijdag 20 april 2018 om 17:14
De derde plaats is geen play offs CL... wanneer moeten ze weer beginnen als ze derde worden ?
Vind ik leuk
Barry Engels +31950
vrijdag 20 april 2018 om 17:56
"Ik durf ook te zeggen dat de jongens die wij willen houden ook binnenboord blijven"

Mag je durven Marc..... geloofwaardig is het niet. Gaat ie straks natuurlijk roepen dat hij Onana, Kluivert, Dolberg, De Jong en De Ligt niet wilde behouden voor de club.
Vind ik leuk
Futjebal +2497
vrijdag 20 april 2018 om 19:29
Weet Marcje wel dat de 3e plaats geen voorronde CL speelt?
Vind ik leuk
FACT +2324
vrijdag 20 april 2018 om 21:11
Net zoals in de afgelopen 4 seizoenen zeker?!

Whoahahahaha!!!
Vind ik leuk
Gerro +7962
vrijdag 20 april 2018 om 21:52
De grote vraag is wie ze allemaal binnenboord willen houden dat maakt de beoordeling hierop straks een stuk makkelijker.
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
vrijdag 20 april 2018 om 23:48
De praatjes beginnen weer..
Vind ik leuk