'Toen we onderweg waren, belde Ajax opeens dat we voorzichtig moesten rijden'

'Toen we onderweg waren, belde Ajax opeens dat we voorzichtig moesten rijden'

vrijdag 20 april 2018 om 16:25

Hassane Bandé gaat vanaf maandag aan de slag bij Ajax en dat betekent dat hij zijn pleeggezin in Mechelen gaat verlaten. Zijn pleegmoeder Gerd pinkt een traantje weg in Het Nieuwsblad.

"Natuurlijk ga ik hem missen. Hij heeft hier een jaar gewoond, er waren nul spanningen, ik heb enkel vriendschap gekregen", vertelt ze. "Ik zal hem nog geregeld opzoeken en omgekeerd ook, we blijven toch zijn Europese gezin. Een nieuw gezin in Amsterdam wou hij niet, hij gaat nu op appartement."

Ajax legde Bandé in december vast, waardoor het al een tijdje duidelijk is dat hij aan de slag gaat in Amsterdam. "Hassane werd vaak gebeld, maar hij verwees altijd beleefd door naar z'n manager. We wisten wel dat hij ging vertrekken. En de directeur van Ajax (Marc Overmars, red.) legde dan uit dat hij best niet té hoog sprong, dat Ajax de juiste stap was", aldus Gerd.

Met de transfer is 8,5 miljoen euro gemoeid. "Toen hij pas had getekend, hadden we kaarten gekregen om eens te komen kijken. Maar toen we onderweg waren, belde Ajax plots - dat we voorzichtig moesten rijden, met hem in de auto, want het sneeuwde en de wegen lagen slecht. Ik zei al lachend tegen Hassane: Het zal wel, er zit hier 8,5 miljoen in de wagen. We zijn dan toch maar teruggekeerd."

Plaats een reactie

Kopsterk +6939
vrijdag 20 april 2018 om 16:27
Zijn pleegmoeder Gerd.....Bande's broertje heet Samsom denk ik.....
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
vrijdag 20 april 2018 om 16:28
Wat, en z'n pleegvader dan Marlèneke?
Vind ik leuk
Kopsterk +6939
vrijdag 20 april 2018 om 16:29
nee joh meneer Spaghetti natuurlijk!
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
vrijdag 20 april 2018 om 16:29
Albèrt?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:30
Ten eerst: 't is Alberto.
Vind ik leuk
Kopsterk +6939
vrijdag 20 april 2018 om 16:34
ten tweede: Mwoaahhh Gertje!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:35
Echte fans weten dat ten tweede altijd 'Ik moest kloppen want de bel doet het niet' is ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
Kopsterk +6939
vrijdag 20 april 2018 om 16:38
Ik erken mijn meerdere!
Vind ik leuk
ricsta +505
vrijdag 20 april 2018 om 19:38
Niet altijd. Echte fans weten ook dat het regelmatig is "ik eet geen veel koekjes"
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 19:41]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:42
Ook als antwoord op "Hallo meneer Spaghetti"?
Vind ik leuk
ricsta +505
vrijdag 20 april 2018 om 19:46
Haha nee dan is het ik moest kloppen want de bel doet het niet. Ik eet geen veel koekjes is wanneer die alles op heeft gegeten
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:54
Dag meneer de Burgemeester.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 20:27
Hallo mevrouw Praline!
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:29
Heel sterk..
Vind ik leuk
Kopsterk +6939
vrijdag 20 april 2018 om 16:38
Wel? of ben je weer eesn sarcastish?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:41
Leuke grapjes voor in de brugklas.
Vind ik leuk
Kopsterk +6939
vrijdag 20 april 2018 om 16:43
Jij kon het grapje waarderen merk ik?
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:06
Die likes zijn van je klasgenoten hoor, niet van mij.
Vind ik leuk
Blindsy +6441
vrijdag 20 april 2018 om 17:24
Had graag zo een zo n bijdrage aan willen geven heh, dacht ik zo stil in mijn hoofd, zo.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:50
Whaa zegg gerdje
Vind ik leuk
HJR +6113
vrijdag 20 april 2018 om 16:28
Nou krijgen we weer allemaal negatieve reacties:
Vind ik leuk
Degraaf +13988
vrijdag 20 april 2018 om 17:28
Mooi toch? ;-)
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
vrijdag 20 april 2018 om 16:29
Blijf dit een rare aankoop vinden.. We hebben Kluivert en ook Johnsen die eraan komt, maar goed..
Maar hij is geboren in Ouagadougou, dat maakt veel goed.. :)
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
vrijdag 20 april 2018 om 16:30
Achter Johnson zat niet half Europa aan.
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
vrijdag 20 april 2018 om 16:32
Da's waar..
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
vrijdag 20 april 2018 om 16:34
Al kun je je dan afvragen of we Johnson echt nodig hadden :p
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:21
Achter deze jongen zat ook niet half Europa aan.... dat soort spelers verkassen niet voor 8 miljoen en een beetje naar Nederland.
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
vrijdag 20 april 2018 om 17:23
De scouts zaten er gewoon.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:25
Je zat er ook? Goed argument....
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
vrijdag 20 april 2018 om 17:28
Oke, dus we mogen vanaf nu alleen nog geloven waar we zelf bijwaren?
Ik geef toe dat 'achter hem aan' overdreven is, maar hij werd wel gewoon door een aantal topclubs in de gaten gescout.
Overmars heeft vroeg toegehapt, die jongen heeft daarna bijna geen goal meer gemaakt, dus of het een goede beslissing was moeten we nog zien. In ieder geval zagen grote clubs meer in hem dan in Johnson.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 19:39
Jaja.... echte toppers die voor Ajax kiezen.....hebben we bij Richarlison kunnen zien..... droom maar lekker verder.
Vind ik leuk
#Keizerout +17223
vrijdag 20 april 2018 om 19:47
Als ze het daar net zo snel geregeld hadden als bij Bandé was hij naar Ajax gegaan.
Vind ik leuk
John M. +3848
vrijdag 20 april 2018 om 18:12
Misschien de andere helft.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:30
Hij kan ook als spits.
Kluivert en/of Neres kan zomaar weggaan.
En Johnson gaat t niet worden. Die vind ik echt uitermate zwak.

Vind de spoeling voorin na het wegvallen van Younes juist enorm mager.
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
vrijdag 20 april 2018 om 16:33
Op rechts wel idd..
En Kluivert gaat nog niet weg hoor.. Maar vind 8.5 miljoen voor een speler van een club die is gedegradeerd in Belgie wel vrij veel geld..
Maar goed, misschien kan hij verrassen..
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:35
Oh dat het veel geld is vind ik ook hor.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:19
Geboorteplaats met de meeste klinkers?
Vind ik leuk
MojoRisin +8358
vrijdag 20 april 2018 om 19:37
Haha dat ook..
Maar mijn aarderijkskunde-leraar had het er altijd over.. Vandaar.. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:38
Deze zal wel voor jong ajax zijn toch? samen met Per toch twee mooie aankopen voor de jupiler
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 16:43
"En de directeur van Ajax (Marc Overmars, red.) legde dan uit dat hij best niet té hoog sprong, dat Ajax de juiste stap was"

Gelukkig weet Overmars wél de plaats van Ajax op het Europese toneel. Niet te hoog dus.
Vind ik leuk
JurreB +173
vrijdag 20 april 2018 om 16:53
Ik denk wel dat deze jongen iets te goed te eten krijgt bij Gerdje....
Er mag nogal aan zijn vetpercentage gewerkt gaan worden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:16
Brands heeft dit heel slim gespeeld. Eerst bekend maken dat PSV hem heel graag wil hebben en vervolgens betaald Ajax de hoofdprijs voor een speler die afgelopen seizoen niets heeft laten zien. Wordt weer lachen komend jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:03
Precies , Sulejmani 3 -:)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 17:57
Ojee.. Op zichzelf wonen in Amsterdam. Zoveel meer verleiding dan Mechelen..
Als dat maar goed gaat aflopen.
Vind ik leuk
markus040 +2299
vrijdag 20 april 2018 om 19:00
hij zal de verleiding van junks , zwervers en heroine hoertjes toch wel kunnen weerstaan ????
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:02
Sulejmani ging ten onder aan de verleidingen..
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 18:03
Wat is die gast slecht geworden bij KVM zeg ! Sulejmani3
Vind ik leuk
markus040 +2299
vrijdag 20 april 2018 om 18:59
als je als nederlandse topclub nog een potentieele topper in huis wil halen , moet je het op deze manier doen
een jonge jongen ergens weg halen en dan hopen dat het iets word
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 20:07
Nou we gaan het wel weer zien( voor de zoveelste keer) succes!
Vind ik leuk
Demi +175
vrijdag 20 april 2018 om 22:13
Duur foute van ajax.. miskoop
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Toen we onderweg waren, belde Ajax opeens dat we voorzichtig moesten rijden'