Ajax bevestigt afsluiting van het seizoen in Dubai: Het is voor ons een eer

    Ajax bevestigt afsluiting van het seizoen in Dubai: "Het is voor ons een eer"

    vrijdag 20 april 2018 om 16:52

    Ajax bivakkeert van 9 tot en met 12 mei in Dubai. Daar wordt op vrijdag 11 mei een wedstrijd gespeeld tegen de Egyptische kampioen Al-Ahly.

    Ajax heeft het tripje naar de Verenigde Arabische Emiraten vrijdag bevestigd via de officiële kanalen. De winnaar van de vriendschappelijke wedstrijd Ajax - Al-Ahly ontvangt de Champions Golden Cup. De twee clubs trappen om 18.00 uur Nederlandse tijd af in het Hazaa Bin Zayed stadion.

    "Het is voor ons een eer om een legendarische club als Ajax te ontvangen in de Emiraten", wordt Mina Nagib, directeur van het organiserende bedrijf iMCC Sports geciteerd op de Ajax-website. "We kijken enorm uit naar de wedstrijd en hopen dat we in de toekomst vaker met Ajax kunnen samenwerken."

    Ajax belegde in de winter van 2008 ook een trainingskamp in Dubai. Van de huidige selectie zijn Siem de Jong en Klaas Jan Huntelaar de enige spelers die er toen ook bij waren. De Amsterdammers spelen op 6 mei de laatste competitiewedstrijd van het seizoen, uit tegen Excelsior.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Kim Jung-On +2191
    vrijdag 20 april 2018 om 16:53
    Zullen de spelers blij mee zijn....na afloop van een teleurstellend seizoen nog even voor 24 jurken in het publiek voetballen...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17810
    vrijdag 20 april 2018 om 17:02
    in 58 graden
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:28
    Lekker man, beetje bijkleuren en een prijs pakken haha (met een beetje geluk dan)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 17:28]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 22:33
    58 graden is wat overdreven, trek er 30 graden vanaf en je heb het goed, het zal zo'n 28 graden zijn tussen 2000 en 2200 uur s avonds.
    Ziyech hoeft in ieder geval geen handschoenen aan te doen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15686
    vrijdag 20 april 2018 om 16:53
    Heerlijk zo'n vakantie tripje. ook echt verdient voor dit geweldige seizoen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    vrijdag 20 april 2018 om 16:54
    Champions Golden Cup. Schitterende naam.
    Kunnen we toch nog een prijs pakken dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15497
    vrijdag 20 april 2018 om 17:24
    De euro's stromen weer binnen ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    vrijdag 20 april 2018 om 17:25
    Nu alleen nog uitgeven en ik ben helemaal blij.
    Vind ik leuk
    Verratti +1837
    vrijdag 20 april 2018 om 23:38
    Spelen tegen de Egyptische kampioen en bij winst een prijs winnen met een fantastische naam. Het opgebrachte oliegeld zal zwaarder wegen dan het winnen van die cup. En voor de spelers is winst geen kers op de taart.
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1603
    vrijdag 20 april 2018 om 16:54
    voor de gezelligheid zeker......wat een poenerige graf club is t toch. stadion zat lekker vol gisteren....trommeltje erbij.......god god....wat een armoe.....en dat met 400 mil op de bank....
    Vind ik leuk
    Muscles +611
    vrijdag 20 april 2018 om 16:56
    Weer azijn bij het ontbijt gehad? Als de haat voor een club dieper is dan de liefde voor je eigen club, zegt dat veel over EQ......
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1603
    vrijdag 20 april 2018 om 16:58
    meer muscles dan brains zie ik......fijn weekend jerommeke
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    vrijdag 20 april 2018 om 16:58
    Sorry maar.. bedoel je dat we betere fans zouden moeten kunnen betalen met al dat geld?
    Of vind je dat we betere trommels moeten kopen?
    Vind ik leuk
    BassieN +11147
    vrijdag 20 april 2018 om 17:01
    Haha ja ze klinken wat hol! Misschien eens laten spannen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    vrijdag 20 april 2018 om 17:04
    Oh maak je geen zorgen, onze supporters zijn al een heel jaar gespannen :p
    Misschien was het de akoestiek van een halfleeg stadion
    Vind ik leuk
    markus040 +2222
    vrijdag 20 april 2018 om 18:05
    diegenen die er gisteren gewoon waren zijn natuurlijk wel echte supporters
    diegenen die het al een paar wedstrijden af laten weten zijn namaaksupporters
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:01
    inderdaad, veel geld op de BANK. niet in het veld, altijd lekker trommeltje erbij toch
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:26
    kom maar door...ajacieden genieten van je afgunst.
    Vind ik leuk
    13 +10546
    vrijdag 20 april 2018 om 18:02
    Je generaliseert en ik gun jullie die beker van harte trouwens, jammer hè :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:30
    Lekker trommelen man, niks mis mee. Het ajaxpubliek zijn ook maar mensen waar ik er een van ben, wij kunnen lastig met teleurstellingen omgaan, niks mis mee. Onze tijd komt wel weer.
    Vind ik leuk
    Busk +1171
    vrijdag 20 april 2018 om 16:56
    Reactie verwijderd door vp

    Wat is dit nu weer voor onzin, om deze reactie te verwijderen???

    Ajax supporters willen zich sinds heel erg lang geleden (ikzelf weet niet beter) identificeren met de Israelische vlag. Een witte vlag met een blauwe david-ster erop.
    Ik heb helemaal niks tegen Israel. Kom er wel eens voor m'n werk.
    Streng zijn ze wel. Maar okee zal z'n redenen hebben.

    De emiraten, dat schimmige oliestaatje dat westerse dollars bijeenharkt, maar ons verder helemaal niet moet,mag je niet eens binnen met een Israelische stempel in je paspoort!

    Ben er ooit gearresteerd omdat de volgende bestemming Qatar was. En daar hadden ze ook weer ruzie mee.
    Alsof ik daar wat aan kan doen.

    En is zo'n bananen-republiek moet je zonodig een wedstrijdje spelen, als je supporters zich zo Joods voelen ???

    Ga dan in Tel Aviv een potje voetballen.

    Of op Texel ook goed.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 18:46]
    Vind ik leuk
    Pjotr26 +1603
    vrijdag 20 april 2018 om 17:42
    .................................... hahaha
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3823
    vrijdag 20 april 2018 om 16:57
    Een eer, ik denk eerder dat het om een enorme zak dollars gaat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24772
    vrijdag 20 april 2018 om 17:00
    "Het is voor ons een eer om een legendarische club als Ajax te ontvangen in de Emiraten", wordt Mina Nagib, directeur van het organiserende bedrijf iMCC Sports geciteerd op de Ajax-website.

    Of bedoelde je dat het hem ook om de dollars gaat?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3823
    vrijdag 20 april 2018 om 17:03
    Natuurlijk gaat het in de 1ecplaats om de centen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11330
    vrijdag 20 april 2018 om 17:10
    Niet voor de sportieve uitdaging, de sfeer in het stadion en de toonaangevende prijs?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:31
    De prijs denk ik! Als we die hebben gewonnen mag je ophouden met helemaal niks in Amsterdam hehe
    Vind ik leuk
    13 +10546
    vrijdag 20 april 2018 om 18:03
    Future Cuppie, misschien Jong kampioen, jullie stikken straks vd prijzen! E-sporter, vrouwen nog wat? Pfff... en wij hebben vooralsnog alleen nog maar de JC-schaal en mogelijk 5e keer op rij schaal voor beste grasmat :)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 23:14
    Ppfff.. beste grasmat is overschat, doen wij niet aan haha.
    Jajo lekker vieren wat er te vieren valt. Ben blij als dit seizoen voorbij is.. overduidelijk niet een seizoen waar mijn hart sneller van gaat kloppen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    vrijdag 20 april 2018 om 17:08
    En dan zeggen ze ‘helemaal niks in Amsterdam’ :p
    Vind ik leuk
    Eendracht +13915
    vrijdag 20 april 2018 om 17:10
    Ok, sorry:
    Helemaal niks in Amsterdam EN Dubai...
    Zo beter?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147537
    vrijdag 20 april 2018 om 17:13
    Oei tegen de kampioen aldaar.... 3-0 vur ali waarschijnlijk
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 17:31
    En moohtje dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147537
    vrijdag 20 april 2018 om 17:44
    Ligt eraan welke Mo je bedoelt.....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6825
    vrijdag 20 april 2018 om 17:43
    Zouden ze daar ook topspelers als J. Brenet, J. Hendrix en N. Isimat-Mirin hebben dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +147537
    vrijdag 20 april 2018 om 17:45
    nee dat niet , onmogelijk natuurlijk maar een trapje lager zal ook nog teveel gevraagd zijn voor paulus zijn kornuiten
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 22:49
    Na ja, hij doelt op de bokser Mohammed Ali, maar dat begrijpt een simpele ziel uit Eindhoven natuurlijk niet. De reactie kwam -neem ik aan- omdat het voor deze Brabander zelfs te moeilijk is om de clubnaam Ahly correct over te schrijven waar Gezondverstand direct gevat op reageerde.
    Overigens gaat iedereen er vanuit dat Ajax deze wedstrijd even gaat winnen en de eerste prijs van het seizoen gaat pakken, maar ik moet dat nog zien.
    Twee jaar geleden won El-Ahly in de strijd om dezelfde Champions Golden cup ook van AS Roma. Ik moet dus nog zien dat Ajax dit gaat winnen, de WEgyptenearen zijn gewend om met 30 graden te voetballen maar de Ajacieden niet en ik schat AS Roma ook hoger in dan Ajax, dus de 3-0 voorspelling van stratumseind zou nog wel eens dichter bij de waarheid kunnen gaan liggen dan de auteur zelf had bedoeld. Ik hoop in ieder geval dat Ajax leuk startgeld heeft bedongen.
    Vind ik leuk
    Nm24 +178
    vrijdag 20 april 2018 om 17:17
    Konden ze niemand anders krijgen op deze ploeg zit je toch niet te wachten
    Vind ik leuk
    De Haan +169
    vrijdag 20 april 2018 om 17:19
    Fijn, leen onze jongens uit om een paar oliesjeiks te vermaken... kan er ook nog wel bij.
    Vind ik leuk
    14forever +8373
    vrijdag 20 april 2018 om 17:29
    Knaakies...
    Vind ik leuk
    Blindsy +9465
    vrijdag 20 april 2018 om 17:33
    Ajax 2017-2018: winnaar Champions Golden Cup. Hoppa!
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 17:34
    Lucratief snoepreisje naar de elite-creme-de-la-creme.
    Zal de nodige euries opleveren.
    Ga er maar van uit dat er een mooi hotel gereserveerd staat voor Ajax, nette accomodaties, en de nodige luxe.

    Ach, na een shit-seizoen mag men ook wel een keetje de benen strekken toch?

    Nu is Dubai wel meteen hét kakkerigste verspillings-staatje in de wereld, maar goed.

    "Het gaat om de wedstrijd' moet je maar denken :P
    Vind ik leuk
    stratumseind +147537
    vrijdag 20 april 2018 om 20:12
    meedoen is belangrijker dan winnen...
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 20:16
    Met al die super-rijke bitterballen in de boxes daaro, hahaha, geloof maar dat er een légertje lobbyisten van de RVC en Aandelhouders aanwezig zijn :P

    1 dubaise grapjurk die JA zegt, en Ajax heeft ipv 150Miljoen, geowon een garantstelling voor 150Miljard bv.

    'Meedoen' :P hehe, T gaat Ajax dr om dat dr een paar van die grootgeld-bezitters daar, met Ajax gaan meedoen.(PSV daar nog niet aan gedacht? Gewoon als soortelijke 'suikeroom' :P)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147537
    vrijdag 20 april 2018 om 20:17
    mannen in jurken is niet zo ons ding
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 22:51
    Dubai is een staat ? Huh ?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19430
    vrijdag 20 april 2018 om 17:38
    Lekker biertje na afloop
    Vind ik leuk
    stratumseind +147537
    vrijdag 20 april 2018 om 17:53
    eentje maar ? het is daar volgens mij 63 graden in de schaduw
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +19430
    vrijdag 20 april 2018 om 18:24
    Dat zijn atleten voor mij gelden andere wetten.
    Vind ik leuk
    Farmer +11211
    vrijdag 20 april 2018 om 20:19
    En in je koelkast? ^^ Dát telt!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 18:07
    Aan het eind van het seizoen op schoolreisje
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8407
    vrijdag 20 april 2018 om 18:29
    Wellicht winnen ze de ahl Ali cup en worden ze gehuldigd in Amsterdam !
    Vind ik leuk
    Marco S +4125
    vrijdag 20 april 2018 om 19:29
    Hoi Mark, kun je Edwin proberen te slijten?
    Vind ik leuk
    Angelo.v.g +109
    vrijdag 20 april 2018 om 22:21
    Altijd fijn er even tussen uit te gaan toch. 2de plaats behaalt weer geen feestje in amsterdam. En maar vuurwerk gooien naar de mensen die het wel verdiend hebben. Als een ajaxied hier nog wat zegt over een andere supporter van een andere club dan kan je net zo goed meteen stoppen. Want je eigen beste speler uit fluiten en aanvallen is wel het laagste. Dus voortaan eerst even nadenken hoe jou clubje het heeft gedaan in de slechte tijden. Ik snap dat dat moelijk gaat want de laatste 4 jaar zijn nogal moeilijke tijden geweest
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 22:23]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 22:38
    Snap het best dat ze daarvoor de beste en mooiste club van Nederland uitnodigen
    Vind ik leuk
    Teamgeest +1418
    vrijdag 20 april 2018 om 23:49
    Boeiend
    Vind ik leuk
    Voebtal +3641
    zaterdag 21 april 2018 om 01:36
    Belachelijk. Echt belachelijk om in dit soort landen te gaan voetballen. Mensen worden daar als slaaf gebruikt. Voor geld gaan de normen en waarden massaal overboord.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 03:05
    godverdomme! zo'n belabberd seizoen gedraaid en alsnog als prins heerlijk naar dubai!!! Is toch niet te geloven dit!
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 08:13
    Als je zo goed presteert na alle opgebouwde spanning door je trainer verdien je een geweldige vakantie! Geniet ervan mannen zonder karakter. Pas op voor de spiertjes want het kan warm zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax bevestigt afsluiting van het seizoen in Dubai: "Het is voor ons een eer"