FC Den Bosch-directeur: 'De assistent vond het nodig om aan het veld te plukken'

FC Den Bosch-directeur: 'De assistent vond het nodig om aan het veld te plukken'

vrijdag 20 april 2018 om 21:30

FC Den Bosch-directeur Paul van der Kraan stelt dat de schuld van het niet doorgaan van FC Den Bosch-FC Emmen deels bij de arbitrage ligt. De Jupiler League-wedstrijd werd vrijdagavond afgelast nadat de rubberen ondergrond in De Vliert losliet.

"We hadden drie kwartier de tijd gekregen om het te repareren. En binnen die tijd hebben wij het ook gerepareerd", vertelt Van der Kraan aan Omroep Brabant. "Maar één van de assistent-scheidsrechters vond het nodig om aan het gras te plukken. En die heeft op meerdere plaatsen het gras het gras kapot te trekken. De man van het onderhoudsbedrijf had gezegd dat het veld gewoon prima was. Maar ja, als je aan die mat gaat lopen plukken, dan komt hij omhoog."

Van de Kraan weet nog niet of de afgelasting gevolgen zal hebben voor zijn club. "We hebben al zo veel aanklachten gehad, dan kan deze er ook nog wel bij", reageert hij met veel gevoel voor cynisme. "Of FC Den Bosch een aparte club is? Tja, ik weet niet of ik op deze manier apart wil zijn. We gaan naar huis, het is niet anders. Ik kan je wel een drankje aanbieden", besluit hij het interview met de Omroep Brabant-verslaggever.

Lees ook: 'Kunstgrasprobleem' in Den Bosch te groot: wedstrijd afgelast

Lees ook: Woede na 'kunstgrasgate' in Den Bosch: 'KNVB, stop er toch mee!'

Poll

Moet kunstgras verboden worden?

(2445 stemmen)

Plaats een reactie

Butsbal +10607
vrijdag 20 april 2018 om 21:34
De fik derin
Vind ik leuk
Ajacied_8 +5717
vrijdag 20 april 2018 om 21:36
Alle velden in 1 keer. Dan maar een paar dagen fijnstof happen.
Vind ik leuk
harryheck +1183
zaterdag 21 april 2018 om 06:25
Dat probeerden een paar van "onze" supporters al in Kerkrade. Gevolg: 1 uitwedstrijd zonder supporters.
Trouwens: ben benieuwd welke straf Ajax krijgt voor vuurwerkfakkels naar PSV vak gooien afgelopen zondag.........
Vind ik leuk
fedor2501 +3233
zaterdag 21 april 2018 om 10:20
Wat zeg jij nou????? Heeft Ajax niet al genoeg geleden dit seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 10:24
denk niets..... tis Ajax he
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 17:08
Een wedstrijd zonder publiek. Zijn ze daar in Amsterdam tegenwoordig toch gewend :)
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:34
Ja ga nou niet lopen plukken aan dat plastic joh!
Vind ik leuk
Farmer +8392
zaterdag 21 april 2018 om 00:48
Ach, t is net als met seks... Dan wil je ook niet gaan lopen vorken met n stukkie plastic, maar wil je gewoon púúr natuur! :P
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 00:56
Precies, helemaal mee eens.
Vind ik leuk
Farmer +8392
zaterdag 21 april 2018 om 01:18
haalt de passie uit 'het spel' :)

En echte sfeerdoder!
Vind ik leuk
Guusman +5607
vrijdag 20 april 2018 om 21:36
Dus de rubbermat kan niet tegen een beetje 'plukken' ... maar is wel bestand tegen een wedstrijd voetbal van 90 minuten door 22 volwassen kerels..?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 april 2018 om 21:37]
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 21:56
kan in ieder geval tegen een regenbui, hoeveel wedstrijden op natuurgras zijn daarvoor al afgelast? ook maar mee kappen dan?
Vind ik leuk
Spiegel +7153
vrijdag 20 april 2018 om 22:26
Wat mij betreft kappen we met die regen ja!
Vind ik leuk
HanV +3170
zaterdag 21 april 2018 om 09:52
Vorige week nog plantjes erin gezet. Dus dat gaat mooi niet door.
Vind ik leuk
13 +9616
vrijdag 20 april 2018 om 22:00
Echt gras is ook niet bestand tegen plukken hoor, LOL.
Vind ik leuk
Guusman +5607
vrijdag 20 april 2018 om 22:23
Was in den haag ook raak afgelopen weekend, had ik voorspeld he..
Vind ik leuk
13 +9616
vrijdag 20 april 2018 om 22:30
Weet ff niet waar je op doelt?
Vind ik leuk
Guusman +5607
vrijdag 20 april 2018 om 23:45
Waar we het eerder over hadden in ander topic, tijdje geleden.
Vind ik leuk
13 +9616
zaterdag 21 april 2018 om 01:26
Zoals ik al zei, weet ff echt niet waar je op doelt Guus.
Vind ik leuk
HansVites +4100
vrijdag 20 april 2018 om 21:46
Per direct verbieden dat kunstgras, dat is geschikt voor Hockey niet voor voetbal, en dan nog in een land waar ze het beste gras van de wereld hebben.
Vind ik leuk
Farmer +8392
zaterdag 21 april 2018 om 00:51
Das nog wel het ergste hé?

NB, van álle ondergronden waar gras op groeiien wil, zelfs het (engelse)Queen's Grass groeit het beste op de hóllandse zoden. Onze veen, turf, klei, en andere bagger, werkt gewoon het állerbeste(ja, wellicht een paar zuidelijke taiga-velden in Rusland, maar daar heeft men die moeite nog niet genomen :P)..

En dan van álle landen,, komen ze hier juist met die plastic-shit aanzetten... "Experimenteel"... ja tuurlijk, de Nederlandse bestuurders stellen zich wel weer als proefkonijn beschikbaar. Wat maakt het uit immers?

Als het mis gaat, betalen mensen als jij en ik de rekening toch wel...
Vind ik leuk
BassieN +11054
vrijdag 20 april 2018 om 21:55
Ah joh fuck op leg gewoon een goed grasmat neer, slap gelul
Vind ik leuk
hassel +283
vrijdag 20 april 2018 om 22:28
Pleurt op met je nepgras.
Vind ik leuk
Voebtal +2002
vrijdag 20 april 2018 om 22:31
Mooi man plastic.
Vind ik leuk
vrijdag 20 april 2018 om 22:58
Zo grensrechter die moet zich consentreren op die vlag zo in zijn re..
Vind ik leuk
Dorzon +3681
vrijdag 20 april 2018 om 23:18
Het is geen gras dat is het hele probleem
Vind ik leuk
wil +809
vrijdag 20 april 2018 om 23:29
Hij kan beter aan zijn vrouw plukken als aan dat kunstgras.
Vind ik leuk
poklane +4212
vrijdag 20 april 2018 om 23:32
Als je kunstgrasmat niet tegen plukken kan ziet ie waarschijnlijk al niet goed vast, bij de plaatselijke amateurclub hier ligt al jaren een kunstgras en vooral de jongere spelers plukken er constant aan tijdens trainingen (inclusief ik als kind) en nooit ook maar 1 probleem gehad.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 00:03
Nu op maandag avond spelen, dat is een aanrader om te kijken hoor. Het kan daar spoken in de Vliert.
Vind ik leuk
koosje +250
zaterdag 21 april 2018 om 07:10
ik snap dat je een geintje maakt. maar laatst tussen den bosch en fortuna, zeker een hele mooie wedstrijd gezien. dus wie weet maandag.
Vind ik leuk
zaterdag 21 april 2018 om 08:14
Aha je doelt op de 2-0. Klopt hoor leuke pot.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 21 april 2018 om 08:15]
Vind ik leuk
koosje +250
zaterdag 21 april 2018 om 12:05
die was ok . maar ik bedoelde de 2-4 in de vliert. was een spectaculaire wedstrijd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

FC Den Bosch-directeur: 'De assistent vond het nodig om aan het veld te plukken'