FC Den Bosch-directeur: 'De assistent vond het nodig om aan het veld te plukken'

    FC Den Bosch-directeur: 'De assistent vond het nodig om aan het veld te plukken'

    vrijdag 20 april 2018 om 21:30

    FC Den Bosch-directeur Paul van der Kraan stelt dat de schuld van het niet doorgaan van FC Den Bosch-FC Emmen deels bij de arbitrage ligt. De Jupiler League-wedstrijd werd vrijdagavond afgelast nadat de rubberen ondergrond in De Vliert losliet.

    "We hadden drie kwartier de tijd gekregen om het te repareren. En binnen die tijd hebben wij het ook gerepareerd", vertelt Van der Kraan aan Omroep Brabant. "Maar één van de assistent-scheidsrechters vond het nodig om aan het gras te plukken. En die heeft op meerdere plaatsen het gras het gras kapot te trekken. De man van het onderhoudsbedrijf had gezegd dat het veld gewoon prima was. Maar ja, als je aan die mat gaat lopen plukken, dan komt hij omhoog."

    Van de Kraan weet nog niet of de afgelasting gevolgen zal hebben voor zijn club. "We hebben al zo veel aanklachten gehad, dan kan deze er ook nog wel bij", reageert hij met veel gevoel voor cynisme. "Of FC Den Bosch een aparte club is? Tja, ik weet niet of ik op deze manier apart wil zijn. We gaan naar huis, het is niet anders. Ik kan je wel een drankje aanbieden", besluit hij het interview met de Omroep Brabant-verslaggever.

    Lees ook: 'Kunstgrasprobleem' in Den Bosch te groot: wedstrijd afgelast

    Lees ook: Woede na 'kunstgrasgate' in Den Bosch: 'KNVB, stop er toch mee!'

    Poll

    Moet kunstgras verboden worden?

    (4618 stemmen)

    Plaats een reactie

    Butsbal +13412
    vrijdag 20 april 2018 om 21:34
    De fik derin
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +15700
    vrijdag 20 april 2018 om 21:36
    Alle velden in 1 keer. Dan maar een paar dagen fijnstof happen.
    Vind ik leuk
    harryheck +1356
    zaterdag 21 april 2018 om 06:25
    Dat probeerden een paar van "onze" supporters al in Kerkrade. Gevolg: 1 uitwedstrijd zonder supporters.
    Trouwens: ben benieuwd welke straf Ajax krijgt voor vuurwerkfakkels naar PSV vak gooien afgelopen zondag.........
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3471
    zaterdag 21 april 2018 om 10:20
    Wat zeg jij nou????? Heeft Ajax niet al genoeg geleden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 april 2018 om 10:24
    denk niets..... tis Ajax he
    Vind ik leuk
    Dave VVV +301
    zaterdag 21 april 2018 om 17:08
    Een wedstrijd zonder publiek. Zijn ze daar in Amsterdam tegenwoordig toch gewend :)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    vrijdag 20 april 2018 om 21:34
    Ja ga nou niet lopen plukken aan dat plastic joh!
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    zaterdag 21 april 2018 om 00:48
    Ach, t is net als met seks... Dan wil je ook niet gaan lopen vorken met n stukkie plastic, maar wil je gewoon púúr natuur! :P
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84728
    zaterdag 21 april 2018 om 00:56
    Precies, helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    zaterdag 21 april 2018 om 01:18
    haalt de passie uit 'het spel' :)

    En echte sfeerdoder!
    Vind ik leuk
    HansVites +4617
    vrijdag 20 april 2018 om 21:46
    Per direct verbieden dat kunstgras, dat is geschikt voor Hockey niet voor voetbal, en dan nog in een land waar ze het beste gras van de wereld hebben.
    Vind ik leuk
    Farmer +11228
    zaterdag 21 april 2018 om 00:51
    Das nog wel het ergste hé?

    NB, van álle ondergronden waar gras op groeiien wil, zelfs het (engelse)Queen's Grass groeit het beste op de hóllandse zoden. Onze veen, turf, klei, en andere bagger, werkt gewoon het állerbeste(ja, wellicht een paar zuidelijke taiga-velden in Rusland, maar daar heeft men die moeite nog niet genomen :P)..

    En dan van álle landen,, komen ze hier juist met die plastic-shit aanzetten... "Experimenteel"... ja tuurlijk, de Nederlandse bestuurders stellen zich wel weer als proefkonijn beschikbaar. Wat maakt het uit immers?

    Als het mis gaat, betalen mensen als jij en ik de rekening toch wel...
    Vind ik leuk
    BassieN +11148
    vrijdag 20 april 2018 om 21:55
    Ah joh fuck op leg gewoon een goed grasmat neer, slap gelul
    Vind ik leuk
    hassel +604
    vrijdag 20 april 2018 om 22:28
    Pleurt op met je nepgras.
    Vind ik leuk
    Voebtal +3665
    vrijdag 20 april 2018 om 22:31
    Mooi man plastic.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 april 2018 om 22:58
    Zo grensrechter die moet zich consentreren op die vlag zo in zijn re..
    Vind ik leuk
    Dorzon +4174
    vrijdag 20 april 2018 om 23:18
    Het is geen gras dat is het hele probleem
    Vind ik leuk
    wil +936
    vrijdag 20 april 2018 om 23:29
    Hij kan beter aan zijn vrouw plukken als aan dat kunstgras.
    Vind ik leuk
    poklane +4534
    vrijdag 20 april 2018 om 23:32
    Als je kunstgrasmat niet tegen plukken kan ziet ie waarschijnlijk al niet goed vast, bij de plaatselijke amateurclub hier ligt al jaren een kunstgras en vooral de jongere spelers plukken er constant aan tijdens trainingen (inclusief ik als kind) en nooit ook maar 1 probleem gehad.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Den Bosch-directeur: 'De assistent vond het nodig om aan het veld te plukken'