Cocu zet 'winnaar' van PSV voor 2000 man: Even uit je comfortzone komen

    Cocu zet 'winnaar' van PSV voor 2000 man: "Even uit je comfortzone komen"

    zondag 22 april 2018 om 16:50

    Phillip Cocu is vol lof over Santiago Arias. De Colombiaanse rechtsback van PSV beschikt volgens zijn trainer over een uitstekende mentaliteit en heeft de laatste jaren hard gewerkt aan zijn persoonlijkheid.

    Cocu werkt sinds 2013 met Arias. "Je merkte het meteen, zijn intrinsieke motivatie was: winnen. Ook het 96ste duel op de training: winnen. En dat slaat over", aldus de PSV-coach in het Algemeen Dagblad. "Veel Zuid-en Midden-Amerikaanse jongens brengen ook sfeer in je kleedkamer. Ze zijn extravert. Muziek erbij. Dat brengt ook iets teweeg."

    Arias kreeg van Cocu een belangrijke rol binnen de selectie. "Voor dit seizoen zei ik tegen hem: Guardado en Moreno zijn weg, jij hebt nu een leeftijd dat je jongeren zoals Gastón (Pereiro, red.), Mauro Junior of Lozano moet gaan beïnvloeden. Jij wilt een keer een transfer maken, nou, waaraan kun je nog werken? Ik hoef je niet meer uit te leggen hoe je in het veld een één-tweetje maakt. Maar je kunt het ook zoeken in het ontwikkelen van je persoonlijkheid."

    Vervolgens werd op de nieuwjaarsreceptie Maxi Romero gepresenteerd. Cocu: "En dan zeg je tegen Arias: Jij krijgt ook een rol bij die presentatie. Ga maar eens tolken op dat podium in het stadion, voor 2000 man publiek. Even uit je comfortzone komen. Jongens op die manier aansturen, dat vind ik óók mooi aan dit vak."

    Plaats een reactie

    stratumseind +165208
    zondag 22 april 2018 om 16:49
    Haal nog maar een paar van dat soort aub
    Vind ik leuk
    Farmer +11985
    zondag 22 april 2018 om 16:51
    Ik viel bijna van mn stoel... een NIET-Ajax topic!! Het gaat over een Niet-Ajax-trainer, en zelfs een niet-Ajax-spéler!

    Zijn er dan tóch nog andere clubs in de competitie dan alleen Ajax?

    Is het wonder geschied?
    Vind ik leuk
    stratumseind +165208
    zondag 22 april 2018 om 16:52
    ik begon me anders wel af te vragen hoe het met ziyech gaat.......
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    zondag 22 april 2018 om 19:14
    .....en waar Younes volgend seizoen speelt.
    Vind ik leuk
    De Belsj +923
    dinsdag 24 april 2018 om 08:40
    met wie?
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +5043
    zondag 22 april 2018 om 16:54
    Gelukkig noem jij Ajax 4 keer in je bericht.....
    Vind ik leuk
    035 +5553
    zondag 22 april 2018 om 20:31
    Waar het hart vol van is loopt de mond mee over....
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 20:33]
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    zondag 22 april 2018 om 17:43
    wat valt er nog over ajax te zeggen? Zelfs de jeugd wat altijd het paradepaardje was verliest van psv ;-) Geintje natuurlijk er valt genoeg over ajax te zeggen maar verandering van spijs doet eten
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44791
    zondag 22 april 2018 om 18:05
    Een geintje? Oww, ik nam het anders heel serieus.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1651
    zondag 22 april 2018 om 18:22
    Niet teveel geintjes maken hoor. Sommigen kunnen daar maar moeilijk tegen.
    Vind ik leuk
    Jasperkoos +2159
    zondag 22 april 2018 om 17:53
    Gefeliciteerd Farmertje, 2e reactie op een PSV-topic en 4x ajax noemen! Ga zo door.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 21:54
    Is er eindelijk een Psv topic voor jou, ga je het over Ajax hebben Whahahaha!!! Jullie calimero's kunnen het niet laten he!
    Ajax, Ajax, Ajax, jullie staan ermee op, en jullie gaan ermee naar bed, en jullie dromen er ook nog over! Nep supporters in het kwadraat jullie! Echt neppers!!
    Vind ik leuk
    stratumseind +165208
    zondag 22 april 2018 om 23:53
    blufke ik dacht dat jij ons beloofd had hier niet meer te komen?
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:53
    Ga jij ze bekostigen maat??
    Vind ik leuk
    stratumseind +165208
    zondag 22 april 2018 om 16:54
    kan me nie schelen , het afgelopen weekend wil ik ieder jaar weer opnieuw beleven
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:57
    Ja idd! Komt veel goei jeugd aan dus dat gaan we zeker zien en meemaken!!
    Vind ik leuk
    Jozef +36999
    zondag 22 april 2018 om 17:00
    Dat op zich belooft niks. Daar weten wij nou wel alles van.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:05
    Malen breekt door, Obispo breekt door, Gudmundsson breekt door, Mauro breekt door, Rigo breekt door, Teze breekt volgend seizoen door, Lammers jaartje verhuren hebben en we er al 6 en er komt nog meer jong talent aan wij als psv selecteren ook de jeugd door. Gelukkig heeft Cocu nu het licht in zijn ogen gezien om talenten ook op te stellen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165208
    zondag 22 april 2018 om 17:05
    arias koste destijds nie veul dus.....
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    zondag 22 april 2018 om 17:05
    Arias was een koopje. Paar ton
    Vind ik leuk
    stratumseind +165208
    zondag 22 april 2018 om 17:06
    zo is het dus doe mij er nog maar een paar van zulke
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    zondag 22 april 2018 om 17:46
    Stuk of 11
    Vind ik leuk
    Toubo Wedo +247
    dinsdag 24 april 2018 om 15:11
    Meest gewaardeerde reacties


    "stratumseind"



    Wij hebben gefaald als mensheid om dit te laten gebeuren.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165208
    dinsdag 24 april 2018 om 16:01
    Trek het je niet persoonlijk aan er zijn er velen die mijn hoogstaande niveau niet kunnen volgen , laat staan benaderen.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8688
    zondag 22 april 2018 om 16:50
    Heeft zich heel goed ontwikkelt de afgelopen jaren. In het begin had ik mijn twijfels over hem. Ik weet nog wel een wedstrijd tegen Go Ahead in zijn eerste seizoen waar die continu voorbij gelopen werd door Houtkoop en na 30 minuten werd gewisselt. Nu is het met afstand de beste back in de eredivisie en ik gun hem echt een mooie transfer.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:53
    Arias is misschien wel de beste aankoop die Brands hier gedaan heeft. 3 ton voor een speler als hem gaat je nooit meer lukken. Santiago bedankt voor alles. hopelijk neemt Brands je mee naar Everton en doet ie dat voor de 15 mil vraagprijs.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:01
    Dimitri dat is hij zeker voor paar ton gekocht en lekker voor veul verkopen Brands verdiend een standbeeld
    Vind ik leuk
    PSVFU +4817
    zondag 22 april 2018 om 17:05
    1 jaar contract nog he
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:02
    Kostte maar 7 ton
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91446
    zondag 22 april 2018 om 16:53
    Dat doet Cocu wel heel erg goed. Leuke dingetjes om te horen.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:59
    Cocu is een top trainer net dat hij top voetballer was en dat kan je niet van veel trainers zeggen wat hij presteert....
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91446
    zondag 22 april 2018 om 17:07
    Een hele realistische trainer is het. Die speelt naar het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8918
    zondag 22 april 2018 om 16:53
    Watford zou ook voor hem mooi zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 16:59
    Nee is te min voor hem hij kan vele betere club krijgen
    Vind ik leuk
    Rene Tak +147
    zondag 22 april 2018 om 16:59
    Blijf daarom nog 1 of 2 seizoenen (niet meer, daarna frisse wind..)bij ons Philip,.laat Marcel daar een seizoen opstarten om hem vervolgens te volgen...
    Als brands werkelijk gaat en lozano mee wilt nemen... gelijk volle mep van 50 miljoen!
    Vind ik leuk
    Jozef +36999
    zondag 22 april 2018 om 17:01
    Je kunt het vragen, ja....
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:07
    Vragen staat altijd vrij maar de Mirror is onbetrouwbaar
    Vind ik leuk
    Sanuk +3330
    zondag 22 april 2018 om 17:05
    Wat een verschil een wereldcoach tov tenhakkelaar, met zijn mapje met a4's van looplijnen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9428
    zondag 22 april 2018 om 17:24
    Kan ook geen Spaans de pater kan niet eens Nederlands -:)
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:08
    Ik vind dat Cocu echt gegroeid is als coach,hij weet die gasten wel telkens te prikkelen,je hebt jongens die in het buitenland niet hebben kunnen overtuigen (Luuk,v.Ginkel, Schwaab, Guardado, Moreno) daarnaast talenten ( Ramselaar,Bergwijn,Hendrix,Brenet) en reguliere aankopen( Lozano,Arias, Pereiro) en jeugd aan de andere kant die aan de deur klopt, zelden of nooit hoor je vanuit de spelersgroep slechte geluiden, stabiliteit en rust equals resultaten.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9428
    zondag 22 april 2018 om 17:22
    Cocu is echt top. En belangrijk een Spaans sprekende trainer. 3x kampioen in 4 jaar is top
    [Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:25
    Natuurlijk Cocu, en nu met z'n allen...

    Do do do do do de do do do do do do do do do
    Mahna Mahna
    Do doo be-do-do
    Mahna Mahna
    Do do-do do
    Mahna Mahna
    Do doo de-do-do de-do-do de-do-do de-do-do-doodle do do do-doo do!
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 17:27
    Beperking overgehouden van je domme ouders toch
    Vind ik leuk
    stratumseind +165208
    zondag 22 april 2018 om 17:51
    Zo das knap en dat zonder adem te halen... kan je dat ook langer?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 22 april 2018 om 20:33
    Het knAllende carnavalsrompertje. Is da niks ?
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    zondag 22 april 2018 om 18:02
    Ja dat is ook teambuilding heeft Amsterdam nooit van gehoord. Bluffen en swalbes oefenen ze daar.
    Vind ik leuk
    zondag 22 april 2018 om 18:58
    Is een voetballer uit duizenden meer niet of minder hoor
    Vind ik leuk