Kampioen City neemt geen gas terug en haalt thuis hard uit tegen Swansea City

Kampioen City neemt geen gas terug en haalt thuis hard uit tegen Swansea City

zondag 22 april 2018 om 19:21

Manchester City heeft in het Etihad Stadium een overtuigende 5-0 overwinning geboekt op Swansea City. Het doelpunt van Kevin de Bruyne was de mooiste van de middag.

City is al kampioen en heeft dus niets meer om voor te spelen. Dat was voor de mannen van Pep Guardiola echter geen reden om het rustig aan te doen. Swansea, dat tegen degradatie strijdt, stond na zestien minuten spelen al met 2-0 achter. David Silva maakte na 12 minuten 1-0 en Raheem Sterling verdubbelde vier minuten later de score. Swansea maakte geen schijn van kans en kon alleen maar hopen dat de schade beperkt bleef.

De Bruyne besliste de wedstrijd in de tweede helft met een snoeiharde afstandsknal: 3-0. Tien minuten later miste Gabriel Jesus een strafschop, maar de rebound werd benut door Bernardo Silva. Jesus zou twee minuten voor tijd alsnog trefzeker zijn en de eindstand bepalen op 5-0.

City staat nu in totaal 90 punten. Swansea heeft een voorsprong van vier punten op Southampton (18e) en Stoke City (19e). De onderste drie ploegen degraderen naar het Championship.

Plaats een reactie

Hattrick +9425
zondag 22 april 2018 om 19:26
Tiki Taka City vandaag weer.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15557
zondag 22 april 2018 om 19:45
Eerste club in de PL met meer dan 1000 passes ooit. Waren er 1015 vandaag ook 83% balbezit
Vind ik leuk
Hattrick +9425
zondag 22 april 2018 om 19:47
Terecht kampioen ook toch? Dit jaar ver uit de beste ploeg van Engeland.
Vind ik leuk
Jozef +30890
zondag 22 april 2018 om 20:19
Maar zoals gewoonlijk weer redelijk vroeg uitgeschakeld in Europa. Je kunt nog zoveel superlatieven gebruiken, als je het op het hoogste podium telkens weer laat afweten, dan ontbreekt het toch aan absolute klasse vind ik.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15557
zondag 22 april 2018 om 20:20
Laatste 3 jaar halve finale, kwart en 8ste. Alle 3x uitgeschakeld door uitstekende teams en als het een beetje mee zat was City alle 3x door gegaan
Vind ik leuk
Jozef +30890
zondag 22 april 2018 om 20:56
Natuurlijk zijn het uitstekende teams. Ik zou het topteams noemen. Om dat te zijn moet je die wedstrijden winnen lijkt me.
Vind ik leuk
Hattrick +9425
zondag 22 april 2018 om 20:32
Het moet ook een beetje meezitten. Barca heeft ook absolute klasse maar werd uitgeschakeld door Roma bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Jozef +30890
zondag 22 april 2018 om 20:33
Barcelona heeft ook wel eens wat gewonnen dacht ik.
Vind ik leuk
Hattrick +9425
zondag 22 april 2018 om 20:56
City ook :p kampioenschappen
Vind ik leuk
Jozef +30890
zondag 22 april 2018 om 20:57
Ja, van Engeland. Hartstikke goed, maar geen Europese prijs. En dat wil steeds maar weer niet lukken toch?
Vind ik leuk
Hattrick +9425
maandag 23 april 2018 om 07:59
Dat is slechts een kwestie van tijd denk ik.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 19:27
Spelen nergens meer voor. Er is totaal geen druk meer, dan krijg je vaak van dit soort wedstrijden.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 19:31
Wat een kogel! Hopelijk doet hij dit deze zomer nog een paar keer.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 20:10
Tuurlijk strijden ze nog, er zijn nog records te breken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kampioen City neemt geen gas terug en haalt thuis hard uit tegen Swansea City