'Voor mij zou het heel mooi zijn als ik me verder kan ontwikkelen bij Feyenoord'

'Voor mij zou het heel mooi zijn als ik me verder kan ontwikkelen bij Feyenoord'

Gepubliceerd: zondag 22 april 2018 om 23:37zo 22-04-2018 om 23:37

Kevin Diks heeft oren naar een langer verblijf in De Kuip. Dit seizoen wordt de 21-jarige rechtsback door bekerwinnaar Feyenoord gehuurd van Fiorentina. 

Na een stroeve start heeft Diks zich de laatste maanden aardig herpakt bij Feyenoord. Zondagavond stond hij 90 minuten in de basis tijdens de bekerfinale, die met 3-0 werd gewonnen van AZ. 

"Wie zou hier nou niet willen blijven? Ik wil zoveel mogelijk spelen en me ontwikkelen, dat kan ik hier doen", aldus de vleugelverdediger in gesprek met ANP

"Ik heb niet voor niets een vijfjarig contract getekend bij Fiorentina, als ik daar de kans zou krijgen is het ook goed. Maar voor mij zou het heel mooi zijn als ik me verder kan ontwikkelen bij Feyenoord. Dat is echter niet aan mij, maar aan de clubs."

Lees ook: 'Liever vierde en de beker winnen dan als Ajax op de tweede plek eindigen'

Poll

Moet Feyenoord proberen Diks te behouden?

(2774 stemmen)

Plaats een reactie

COYG +7764
zondag 22 april 2018 om 23:41
Absoluut geen denken aan. Blijft vreemd dat hij nog steeds in de basis staat. Deze man overschat zijn kwaliteiten ruimschoots. Past totaal niet bij het niveau dat Feyenoord nastreeft. Als je bij Vitesse in je tweede periode al niet goed genoeg bent, dan hier helemaal al niet.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:42
Lekker terug laten gaan!
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:48]
Vind ik leuk
voetbal!!! +9246
zondag 22 april 2018 om 23:44
Malacia is een lincksback, Diks een rechtsback. Dus dat staat los van elkaar. Ik ben het wel met je eens dat je hem weer lekker terug moet laten gaan naar Italië.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:49
Oeps foutje
Vind ik leuk
Kaar +2019
zondag 22 april 2018 om 23:45
Wie?!
Vind ik leuk
Midden-Noord +94680
zondag 22 april 2018 om 23:42
Vind hem toch wel gegroeid. Vond hem in het begin ook spelen als een natte krant. Om het maar even netjes te houden.
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
zondag 22 april 2018 om 23:46
Erg netjes van je... ;-)
Vind ik leuk
COYG +7764
zondag 22 april 2018 om 23:51
Ja hij heeft duidelijk ruggegraat getoond. Hij is beter gaan spelen. Maar zoals hij nog steeds de simpelste duels verliest en vaak ook geel pakt is beneden 'ons' niveau. Of althans wat ze nastreven.
Vind ik leuk
Romo +1265
maandag 23 april 2018 om 08:21
Begon slecht
Ontwikkeld zich nu goed
Deze jongen is net 21 heh vergeet dat niet.
Nieuwkoop is te vaak geblesseerd.
Dus ik zeg lekker nog een jaartje huren
Hij doet het nu goed
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 09:59
weg er mee ,kort maar krachtig !!!!!!! Silent
Vind ik leuk
Grijs +1225
maandag 23 april 2018 om 10:06
Het is toch niet zo vreemd dat hij in de basis staat? Nieuwkoop is te vaak geblesseerd en ook niet echt beter. Wordt door veel Feyenoord-supporters ook overschat. Verder heeft St. Juste het leuk gedaan op RB, maar dat is een centrale verdediger en ook geblesseerd.

Als Diks weggaat zal je een vervanger moeten halen of St. Juste definitief als RB opofferen en dan hopen dat Nieuwkoop in de tussentijd nog een stuk doorgroeit (en fit blijft).

Vind het Vitesse stukje verder erg kortzichtig. Alsof een jeugdige speler zich niet kan ontwikkelen. En als je goed (en objectief) hebt gekeken, dan heeft hij dat dit seizoen ook prima gedaan.
Vind ik leuk
COYG +7764
maandag 23 april 2018 om 10:48
Natuurlijk kijk ik er objectief naar. Ik doe haast niet anders. Ook zie ik dat hij zich ontwikkeld heeft, maar van wat ik heb gezien (alles) is Nieuwkoop beduidend beter. Alleen moet hij aan zijn fysieker gaan werken anders kan hij beter stoppen. En ook is het duidelijk dat hij nog jong is en nog potentie heeft maar dan denk ik dat hij niet veel meer kan dan de Nederlandse top. Waar hij nu nog te kort voor komt.
Vind ik leuk
Grijs +1225
maandag 23 april 2018 om 11:58
Ik denk dat dat objectieve wel meevalt. Ergens hierboven zeg je namelijk dat hij 'vaak geel pakt'. Gister was het pas zijn tweede gele kaart (waarmee hij er evenveel heeft dan Nieuwkoop). Ik heb het idee dat je bij Diks bewust de fouten zoekt en telt, dan vallen ze ook meer op.

Daarnaast laat Nieuwkoop verdedigend ook zijn steekjes vallen, terwijl zijn drang naar voren juist minder is. Ik ben het dan ook niet met je eens dat Nieuwkoop beduidend beter is.

Dit wordt overigens onderstreept door website whoscored.com, die wedstrijdstatistieken bijhoudt. Dit zijn statistieken over het hele Eredivisieseizoen (dus incl. de slechte periode van Diks).

Statistieken / wedstrijd van Diks tegenover Nieuwkoop
Tackles: 2,3 - 1,7
Interceptions: 1,9 - 1,3
Dribbled past: 1,1 - 0,4
Fouls: 1 - 0,4

Passing: 85,4 - 80,3
Pass/wedstrijd: 50,1 - 33,5
Keypasses: 0,6 - 0,8
Dribbles: 0,6 - 0,4
Bad ballcontrole: 0,7 - 0,9
Dispossessed: 0,3 - 0,7
Vind ik leuk
Come on Utreg +29010
zondag 22 april 2018 om 23:41
Nee, nee niet doen! Terug naar Fiorentina!
Vind ik leuk
Barry Engels +32289
zondag 22 april 2018 om 23:46
Nou Kevin.... op basis van de laatste maanden mag je van mij een kans krijgen.... maar geen vijfjarig contract voor veel te veel geld!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 10:01
Barry jij spreekt geen Hollands zeker ?? weg met Diks kan niks zo lopen er 162 in een dozijn !!!!!!
Vind ik leuk
Sil95 +11841
zondag 22 april 2018 om 23:46
Ik vrees dat dit een gevalletje zelfoverschatting is.. Deze jongen moet lekker in de subtop bij een Heerenveen of Zwolle gaan spelen. Komt echt ruimschoots tekort voor het niveau Feyenoord. Zeker als men volgend seizoen Europees voetbal gaat spelen.
Vind ik leuk
Gid010 +710
zondag 22 april 2018 om 23:47
Ik zou als Feyenoord zijnde toch kijken naar een andere back, die moet concurreren met Nieuwkoop. Diks brengt in aanvallend opzicht net iets te weinig. Je mist de diepgang in bepaalde fases van een wedstrijd.
Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:52
Eens. Dumfries halen zou goed zijn. Fysiek sterk, snel en goede voorzet. Al zie ik psv hem ook wel halen.
Vind ik leuk
Kramertje +1008
zondag 22 april 2018 om 23:47
Doet het de laatste weken beter maar over het gehele seizoen genomen zeg nee Kevin.
Vind ik leuk
Gid010 +710
zondag 22 april 2018 om 23:57
Ja hij moest idd aanpassen. Tegen Heracles thuis speelde Feyenoord niet goed, hij was toen een van de betere. Met Diks als back kan je niet echt meedoen voor de titel. Fiorentina hoopt stiekem dat Feyenoord hem kopen wil. Ik denk niet dat hij de vaste back van Fiorentina wordt
Vind ik leuk
HansVites +5990
maandag 23 april 2018 om 00:42
Voor dat Diks naar Fiorentina ging speelde hij prima bij Vitesse, maar vorig seizoen was het bij Vitesse ook een stuk minder met hem.
Dit seizoen bij Feyenoord speelde hij erg slecht, al gaat het de laatste tijd iets beter, als je de Diks van de eerste periode bij Vitesse terug kan krijgen heb je er een prima rechtsback aan.
Vind ik leuk
Retweet +657
maandag 23 april 2018 om 01:16
De Johan fruit schaal tijdens zilst kermis...
Vind ik leuk
haarlemx +431
maandag 23 april 2018 om 03:04
Hij weet ook dat ie bij Fiorentina niet aan de bak komt.
Vind ik leuk
Smithsonian +41122
maandag 23 april 2018 om 06:16
Nee dankje. Lozen die hap. Alleen maar balletjes breed en risicovolle passes.
Vind ik leuk
Leuv +17
maandag 23 april 2018 om 10:53
Hij was gister en het gehele seizoen werkelijk dramatisch. Ik zou bijna overwegen zelf de voetbalschoenen weer aan te trekken want dit niveau kan menig amateur aan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws