Gullit over Ajax-fans en mikpunt Ziyech: Ik kon er gewoon niet naar kijken

Gullit over Ajax-fans en mikpunt Ziyech: "Ik kon er gewoon niet naar kijken"

Gepubliceerd: zondag 22 april 2018 om 23:48zo 22-04-2018 om 23:48

Ruud Gullit vond de spreekkoren, het gejoel en het gefluit aan het adres van Ajacied Hakim Ziyech tijdens het thuisduel met VVV-Venlo erg pijnlijk. De voormalig assistent-bondscoach zei dat zondagavond tijdens talkshow Rondo op Ziggo Sport. 

Donderdagavond was Ziyech wederom het mikpunt van enkele aanwezigen in de thuishaven van Ajax. Gullit hoorde en zag het met afgrijzen aan. "Als het stadion niet zo vol is, dan hoor je bijna alles. Ik kon er gewoon niet naar kijken. Ik voelde zó mee met die jongens."

"Er is niemand die slecht wil spelen en Ziyech is gewoon een geweldige voetballer, de beste die ze hebben. Dat kán gewoon niet."

Enkele dagen voor de wedstrijd tegen VVV werd Ziyech door een fan geduwd bij de spelersbus van Ajax. Wim Kieft vindt het zorgwekkend dat - bijvoorbeeld - algemeen directeur Edwin van der Sar daarna niet met een duidelijk statement naar buiten trad.

"Ik heb eigenlijk heel Ajax er weinig over gehoord. Ik ben erg benieuwd naar wat voor maatregelen ze hiertegen gaan nemen."

Plaats een reactie

zondag 22 april 2018 om 23:50
Gullit heeft gelijk hij is de beste middenvelder van Nederland mooie pass mooie vrije trap. Vind v.Ginkel no2. En geloof mij Ajax gaat er echt wel wat mee doen of hebben al gedaan waar is de media?
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:52]
Vind ik leuk
stratumseind +187318
zondag 22 april 2018 om 23:51
niks willem , dat gaat in het bekende doofpotje.

Vind ik leuk
zondag 22 april 2018 om 23:55
Geen slapen honden wakker maken maat
Vind ik leuk
Gid010 +669
zondag 22 april 2018 om 23:51
Overmars gaat op de bank hangen en wachten tot er een goed aanbod komt voor Zyech. Het is inderdaad wel een beetje raar om te zien dat ze vanuit de club niets gedaan hebben om Zyech te beschermen, of zeggen dat je achter hem staat. Dan lijkt t alsof ze al besloten hebben om uit elkaar te gaan..
Vind ik leuk
Sil95 +11672
zondag 22 april 2018 om 23:52
Ik was dan ook erg content met het feit dat een groot gedeelte van de aanwezige fans in het stadion deze spreekkoren direct afkeurde en vervolgens de naam van Ziyech begon te scanderen! Jammer dat daar nou net geen aandacht aan gegeven wordt. Want deze wanklanken naar Ziyech toe wordt lang niet door alle Ajacieden toegejuicht/ondersteunt.
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:56]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 00:01
Ik ben een fan van de voetballer Ziyech en vind dat je hem moet aanmoedigen en zeker van hem af moet blijven.

Maar Ziyech is natuurlijk geen echte Ajacied en het punt is dat hij dat ook meermaals heeft uitgesproken. Hij heeft uitgesproken een broodvoetballer te zijn die het op dat moment in zijn carrière het beste vond om voor Ajax te gaan spelen.

Was dat eerlijk? Ja.

Was dat slim? Wat denk je zelf?
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
zondag 22 april 2018 om 23:56
Beste speler van de Eredivisie!❌❌❌
[Reactie gewijzigd op zondag 22 april 2018 om 23:57]
Vind ik leuk
buddha +9981
maandag 23 april 2018 om 00:01
toch wel kut als je de beste speler van nederland bent en je wint al jaren geen prijs. en dan word je nog eens uitgefloten door je eigen fans ook. ik zou gelijk weg gaan naar een lekker warm land.
Vind ik leuk
Doe dan! +6413
maandag 23 april 2018 om 00:25
En dan noemen jullie ons successupporters... Lees je wel wat je schrijft?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 00:08
Dat is hij zeker ben er jaloers op maar vind het wel momenteel heel erg te ver gaan. Maar gelukkig is hij een prof en kan er wel mee omgaan.
Vind ik leuk
Sanuk +3416
maandag 23 april 2018 om 03:42
Misschien op plaats 5.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 03:42]
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
zondag 22 april 2018 om 23:57
Volgende keer gewoon een vol stadion dan. Dan hoor je het minder.


Respect voor degene die eroverheen gingen.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
maandag 23 april 2018 om 00:21
dan kan ie pas weer komen als de toppers er staan....
Vind ik leuk
Midden-Noord +93608
maandag 23 april 2018 om 00:25
Is er toch nog een feestje. Al klinkt het voor mij als geblaat.
Vind ik leuk
stratumseind +187318
maandag 23 april 2018 om 00:27
mij zullen ze er in ieder geval nooit zien....
Vind ik leuk
Niels92 +31424
maandag 23 april 2018 om 00:30
Daar kan ik je geen ongelijk in geven. Ik snap sowieso niet dat er zoveel liefhebbers zijn van al dat Nederlandse jankmuziek :(

Van Guus Meeuwis tot en met Dre Hazes, ik zal er geen euro aan uitgeven :)
Vind ik leuk
Barry Engels +31961
maandag 23 april 2018 om 00:01
Gullit.... bijna alles wat die man zegt klopt nooit!

En zijn Engels is ook al waardeloos.... bij de BBC krijgt hij tegenwoordig van te voren uitgelegd wat hij moet zeggen!
Vind ik leuk
The Iceman +12942
maandag 23 april 2018 om 00:09
"Fantastic game" kwam er nog best soepel uit.
Vind ik leuk
Iggy +4116
maandag 23 april 2018 om 00:07
Het pro "Ziyechkamp" overtrof het "antikamp" ruimschoots en ik kan het weten want ik was erbij.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 00:18]
Vind ik leuk
Sanuk +3416
maandag 23 april 2018 om 03:43
Had iemand jouw zijn seizoenkaart geleend? En hoe was het in keer in een station?
Vind ik leuk
Iggy +4116
maandag 23 april 2018 om 20:35
Ach kleine droeftoeter toch!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 00:51
Gewoon slechte combinatie. Ziyech en Ajax .
Verkeerde keuze .
Soms past een club niet bij je .
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 01:16
Wim en gullit hebben op zekers gelijk slappe zak van de sar is een looser
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 01:16]
Vind ik leuk
Iggy +4116
maandag 23 april 2018 om 20:32
Aldus een looser pur sang!
Vind ik leuk
Chebaisit +1449
maandag 23 april 2018 om 04:53
Kijk je toch andere kant op gullit
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 06:38
Dat een speler door zijn eigen supporters wordt uitgejoeld is best gek. Zeker wanneer 99% van het land beweerd dat dit ook nog eens de beste speler van het team en de hele eredivisie is.

Je kunt dan enerzijds het gedrag van deze supporters als triest bestempelen, maar het is geen gedrag dat vaker of eerder is voorgekomen. Dus logischerwijze moet je bedenken dat er iets bijzonders aan de hand is...

De directeurtjes bij Ajax hebben het de afgelopen jaren wel heel druk gehad om elkaar het leven zuur te maken. Zo druk dat er meerdere jaren aan het begin van het seizoen, de voorrondes van de CL geen uitgebalanceerd team stond. Het gekke hierbij was, dat iedereen inclusief die "trieste" supporters dit zag en uitsprak. Alleen de zelfingenomen heren die het TH vormden zagen dit niet en riepen dan ook in koor dat er een volwaardig team was. En in een specifiek geval was ook Ziyech hier onderwerp in... Iedereen zag dat Ziyech bepaalde voetbalkwaliteiten had die Ajax zeer miste. Maar nee hoor riepen Overmars en daarom ook Peter Bosz, Ziyech hebben we helemaal niet nodig... Plotseling na een paar trieste potjes kwam meneer Ziyech toch binnen als een soort verlosser.

Hoe bestaat het dat deze verlosser in korte tijd zijn status heeft ingeruild tot die van iemand die uitgefloten wordt door zijn eigen publiek en zelfs een duwtje in de verkeerde richting kreeg... Namelijk de richting van een transfer!

Of was deze transfer al aangekondigd door hem... En zijn enorme frequentie in onnodig balverlies. Ja, hij heeft ook iedere wedstrijd een paar onnavolgbare acties, maar ik kan mij goed voorstellen dat bij een grote club als Ajax waar al vier jaar geen prijs meer is gewonnen, de directie elkaar bestookt met vieze spelletjes en er wederom geen prijs gewonnen dreigt te worden, dat je dan als supporter iemand die behalve een paar mooie passes geeft maar ook 35x balverlies lijdt dat je hier enige vorm van anti waardering wilt uiten.

Want een mooie pas verdient applaus. Een doelpunt gejuich. En 35x balverlies in een wedstrijd....?

En als je dan ziet dat de heer Ziyech dan openlijk wegwerp gebaartjes maakt naar zijn eigen fans en zich heel een heel negatieve vervelende houding aanmeet op een moment dat hij scoort of een beslissende pass geeft.... Tja dan snap ik ook wel dat er een reactie bij het publiek wordt uitgelokt.

En heeft Ziyech dergelijke relaties met eigen supporters niet al eerder gehad bij Twente en Heerenveen...? Jawel!

Maar een eigen speler duwen is iets waar ik vooraf niet aan heb gedacht dat zou gebeuren, net als het functioneren van de Ajax directie toen deze werd aangesteld, wat maken ze er een janboel van.

En het grappige is, dat Overmars plotseling alle credits verdient zou hebben bij Ajax en dit verzilvert heeft in een heel sterke machtspositie. Zo sterk zelfs dat hij een eigen trainer mag aanstellen. Een trainer die uitblinkt in een lachwekkend slechte prestatie voor de camera en in staat is om een team dat in de winning mood was helemaal dood te slaan. Zelfs tegen degradatie kandidaten heeft het team van hem vanwege zijn tactiek geen swung zoals dat op het laatst bij Keizer wel het geval was...

Nee deze trainer presteert werkelijk waar voor geen meter en dan komt Overmars met de conclusie dat goede spelers niet altijd een goed team vormen of garant staan voor goede prestaties.... Ik denk dan, maar hoe kan dat nou... Je hebt een team dat prima voetbal speelt... Dan komt er een nieuwe trainer en alles wat goed was, spelers die fantastisch speelden......... In een keer veranderd dat... Zou dat dan niet aan de trainer kunnen liggen....

Zou de uitspraak van Overmars niet anders moeten zijn..? Zou de uitspraak dan niet moeten zijn: een vriendje als trainer aanstellen om je eigen interne positie te versterken is niet altijd een garantie voor goed voetbal en goede resultaten...?

Maar nee Overmars zit goed in het zadel en waarom..? Omdat hij geld heeft verdiend voor Ajax... Maar zouden de spelers die hij heeft verkocht echt de verdienste zijn van Overmars, zijn het zijn uitstekende verbale prestaties aan de onderhandelingstafel zijn geweest die onverkoopbare spelers toch verkoopbaar zijn geworden hierdoor...

Het wordt wel een heel lang verhaal, maar kort samengevat... Volgens mij is Ajax beter af wanneer ze op nul beginnen. Andere directie en andere trainer. En heel misschien ontstaat er dan wel weer iets positiefs in de Arena.

Want 1 ding is duidelijk negatief gedrag en of beleid roept en lokt negatief gedrag uit!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 06:41
Zyech (en de rest trouwens ook) mag zich dit verloren seizoen volledig aanrekenen.
Als je ziet hoe plichtmatig het soms is.
Ze zijn allemaal bezig met het buitenland.
Ze zouden zich kapot moeten schamen voor WEER een seizoen NIETS.
Ze vergeten gemakshalve wel dat jan de arbeider flink betaald per jaar om in het stadion te zitten of anderzins geld uit te geven.
Mag je dan verwachten dat ze op zijn minst het gras op willen vreten om te winnen?.
Maar je blijft wel van ze af!
En laten we eerlijk zijn..... wat meer rendement op zijn vrije trappen zou mogen als je ze altijd opeist.
Verder word het tijd dat er tussen de jochies ook echte mannen gaan lopen anders is het volgend jaar weer kudt ja met dt!
Vind ik leuk
Cappie +7544
maandag 23 april 2018 om 06:45
Maatregelen en duidelijk statement van Ajax? Net als in het geval viergever van een tijdje terug zeker?
Vind ik leuk
renemar +640
maandag 23 april 2018 om 07:28
Ridicuul dat er mensen zijn die hem steevast de beste speler van de eredivisie noemen. Het gaat niet alleen op een prachtige pass als je niet onder druk staat. Er komt zoveel meer bij kijken. Veel aspecten waarin hij matig/onvoldoende is.
Dat zal allemaal duidelijk worden als hij naar het buitenland gaat.
Klaassen was ook zgn. de beste. Die komt juist op voetballend gebied te kort maar heeft weer andere kwaliteiten die Ziyech niet heeft. En hoe gaat het nu met Davy?
De beste voetballer moet op zijn positie in het elftal compleet zijn. En daar zijn er meer van in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 07:49
Haha een discussie over 'niveau' op deze site. Zowel onder de redactie als de reacties is er puur sprake van een gebrek daaraan.
Vind ik leuk
Marco S +6554
maandag 23 april 2018 om 07:50
Ze doen niks ruudje want ze kunnen niks
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
maandag 23 april 2018 om 08:05
Ach die paar man die in het stadion zaten ruudje -:) Successupporters zijn het. Misschien moeten ze een busje tegen houden.
Vind ik leuk
Renelas +215
maandag 23 april 2018 om 09:00
Ben ik de enige die vind dat je over het algemeen geen eigen spelers hoort uit te fluiten, onafgezien het je beste of minst sterke spelers in je clubbie is. Als Ziyech een misselijk mannetje was geweest die je niet met de club wil associëren of absoluut geen inzet toont, oke, tot daar aan toe maar ze fluiten hem gewoon weg omdat ze hem niet mogen of zelf niet tevreden zijn met zijn prestaties. Uitermate vuil hoe je het ook bekijkt.
Vind ik leuk
Garinsha +4871
maandag 23 april 2018 om 09:16
Mee eens.
Vind ik leuk
Garinsha +4871
maandag 23 april 2018 om 09:15
"Wim Kieft vindt het zorgwekkend dat - bijvoorbeeld - algemeen directeur Edwin van der Sar daarna niet met een duidelijk statement naar buiten trad."

En waarom denk je dat het zo is gegaan...........

Schijterds.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 12:00
Symptomatsch voor het klinische beleid bij Ajax. Kille zakenmensen zonder hart voor de club. Ze moeten zich schamen! Zeker ex spelers als vd Sar en Overmars hadden Ziyech in bescherming moeten nemen. En waar blijft Sjakie nou?
Vind ik leuk
Makis +1143
maandag 23 april 2018 om 13:48
Als het stadion niet zo vol is?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 07:48
hallo vorig jaar was het Traore, dit jaar is het Ziyech en veltman! Wie volgend jaar, mvg ritje
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws