'De beste, maar het heeft me verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan'

    'De beste, maar het heeft me verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan'

    maandag 23 april 2018 om 06:40

    Frans van Seumeren baalt van de manier waarop Erik ten Hag in de winterstop is vertrokken bij FC Utrecht. De succesvolle trainer hapte meteen toen Ajax aanklopte.

    "Erik is de beste trainer die we hebben gehad bij FC Utrecht. Voor mij persoonlijk staat dat buiten kijf, maar het heeft me wel verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan", vertelt Van Seumeren, voorzitter van Utrecht, aan De Telegraaf. "Enerzijds omdat hij hier volop bezig was met een proces, zoals hij dat zelf noemde, en anderzijds dat hij niet het geduld kon opbrengen om te wachten tot het einde van het seizoen."

    "We zijn op een goede manier uit elkaar gaan, maar het is wel een voorbeeld van hoe het eraan toe gaat in de voetballerij. Iemand die in het bedrijfsleven op een vergelijkbare positie zou zitten als Erik bij FC Utrecht, die zou er toch wat langer over nadenken voordat hij weg zou gaan."

    Van Seumeren is verrast door het gebrek aan loyaliteit in de voetbalwereld. "Dat is echt een denkfout geweest. Loyaliteit bestaat niet in de voetbalwereld. Ik vind het jammer, juist omdat het voor mijzelf een van de drijfveren is in het leven. Samen iets opbouwen. Loyaliteit staat voor mij altijd voorop. (...) Als je dan in de voetbalwereld komt, schrik je jezelf dood."

    Plaats een reactie

    Koeroe +8077
    maandag 23 april 2018 om 06:44
    Ja Frans maar It ain't over till it's over.
    Vind ik leuk
    Butsbal +10745
    maandag 23 april 2018 om 10:08
    Wel goed doen he: "it aint't ove ain''t o ain't ove ain't over till it's over"
    Vind ik leuk
    Lulookmee +133
    maandag 23 april 2018 om 11:52
    Euhhhh...de competitie is afgelopen hoor....tis over.....paar maandjes....mag je weer....net zoals bij je vriendin.....;-)
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 06:45
    Ambitie hé? En status.. Dat past wel bij dat narcistische egocentrisch karaktertrekje wat Ten Hag laat zien.
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 07:34
    Als jij Erik Ten Hag zou kennen, zou je je direct diep kapot zitten schamen. Zelfs nu nemen fans Erik niets kwalijk en was na zijn vertrek alleen teleurstelling te bespeuren. Het is ook typerend dat Frans hier ook zegt dat het logischer zou zijn geweest dat hij tot ende seizoen zou zijn gebleven, terwijl Erik nog een contract van tweeëneenhalf jaar had, tot medio 2020 dus. Er werd hem deze stap gewoon gegund, terwijl Ajax bij wedstrijden nu niet bepaald ons vriendje is.
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 07:38
    Als ik Erik zou kenne zou ik me nu direct diep kapot schamen?? Ehm... nee, gewoon nee.

    Buiten dat, ik hoef hem niet te kennen, zijn tv optredens zijn genoeg. Maar excuus als ik je bubbel heb doorgeprikt.
    Vind ik leuk
    Morris +19025
    maandag 23 april 2018 om 07:39
    Wat maakt dat jij dat kan beoordelen?
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 07:40
    Ogen en oren aan me kop. Maar kom vooral niet jullie trainert he?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:50
    Me kop?
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 15:39
    Je weet wel, dat grafding tussen je oren.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +5634
    maandag 23 april 2018 om 07:51
    Spelers hebben ze daarentegen minder moeite mee in Amsterdam ;-)
    Vind ik leuk
    Morris +19025
    maandag 23 april 2018 om 07:57
    nee hoor.. jij mag vinden wat je wilt maar zonder enige kennis van zaken ben je niet serieus te nemen.
    Vind ik leuk
    Sanuk +1736
    maandag 23 april 2018 om 08:22
    jij weet blijkbaar alles, paulus werd bij psv als hulptrainer al uitgelachen.
    Vind ik leuk
    Morris +19025
    maandag 23 april 2018 om 08:39
    Beweer ik alles te weten?

    Ik vraag uit wat hij weet. Antwoord is bedroevend.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:42
    Ik word echt een beetje moe van de agressieve manier van reageren op posts van een flink aantal mensen hier.Misschien moeten we hier wat aan doen. Anders zie ik een hoop mensen afvallen op VP forum. De bedoeling is toch om op een normale manier over voetbal te praten?
    Vind ik leuk
    Morris +19025
    maandag 23 april 2018 om 09:48
    Doel je nu op mij? Dus een vraag stellen om dialoog te voeren is agressief?

    Het is stuitend dat iemand van achter een pc ten hag onjuist in een hoek zet.

    Als ik hier niet iets van mag vinden dan is het vrij ernstig gesteld in dit land
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:59
    ik steunde jou juist. Ik erger me aan de reacties om je heen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Morris +19025
    maandag 23 april 2018 om 10:00
    Daarom ook mijn vraag :-)

    Ach ja. Dit is de reden dat ik vrij weinig nog reageer.

    Het niveau was al nooit hoog maar kan blijkbaar nog lager zakken.
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 15:38
    Houden zo, hoef je voortaan ook niet meer te reageren, scheelt weer geneuzel.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:55
    Haha wat een ventje ben je ook he. Je weet gwn dat je nu bullshit aan et lullen bent. Je hebt geen idee hoe Ten Hag is. Slechts een (negatief) idee in je kop is waar je op terugvalt
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 15:34
    Als het een idee in mijn kop is, dan is het voor mij geen bullshit toch? Ik vind dat, degene die het bullshit vind is ook helemaal prima.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 16:44
    Het is meer dat als het een idee in je kop is, het nog wel altijd bullshit kan zijn...sneppie? Ook al is het in jouw eigen belevingswereld niet zo ;-)
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 17:44
    Dus is het geen bullshit, de cirkel is rond. Thnx ;)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:13
    In jouw belevingswereld. Helaas staat jouw belevingswereld niet gelijk aan de realiteit. Dus no thnx ;-) en volgende keer beter
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 20:20
    Dus wanneer jij iets vind is het realiteit, maar wanneer een ander het vind is het zijn belevingswereld? Zelfde trekjes als Ten Hag dus.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:30
    Nee dat zei ik niet. Ik zei als jij iets vindt dan wilt dat niet zeggen dat het automatisch ook de realiteit is. Moeilijk he lezen...
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 20:32
    Hou maar op met het gedraai, je bent geen haar beter. Maar daar hebben alle neuzen last van, dus ken je ook niks aan doen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:36
    Ik draai niet, ik herhaal wat ik zei aangezien je moeite hebt met lezen.

    Zwak hoor om gelijk weer over 'neuzen' te praten.

    Niet je sterktse optreden vandaag ;-)
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 20:39
    Neuzen is nie zo erg toch? Dacht dat wel gewend was inmiddels.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:45
    Blijft niet je sterkste optreden vandaag.

    Voortaan beter lezen en dan praatjes hebben ;-)
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 20:47
    Vandaag nie
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:49
    Ben eigenlijk niet anders van je gewend. Maar normaal gesproken ben je ietwat scherper...
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 08:51
    Je hoeft hem niet te kennen om hem narcistisch en egocenrrisch te noemen? Ik zou zeggen: voordat je zo’n negatief oordeel over iemand uitspreekt moet je hem in ieder geval heel goed kennen. Daarna zou je jezelf moeten onderzoeken en je afvragen of het gepast is en plein publique je oordeel uit te spreken als onbevoegde over dit soort zaken, voordat je met een bescheiden vermoeden kunt komen.
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 15:36
    Onbevoegde nog wel hahaha. Kerel, ik zeg hier waar ik zin in heb. Of het gepast is zal me aan me reet roesten. Dat moraalridder gedoe, pfff.
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 16:47
    Nee, joh, beter nog dat gescheld en dat neersabelen. Makkelijk he, zo anoniem lullen.
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 17:47
    Heerlijk, maar hoezo, wou je m'n contactgegevens erbij willen hebben ofzo?
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 18:22
    Nee, van jou wil ik eigenlijk niks. Ik denk dat ik mijn reacties op jouw maar sterk decimeer, je bent me teveel een trol zonder respect.
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 18:36
    Mooi, je heb de boodschap begrepen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:15
    Hij heeft soms zn humeurtje. Niet teveel aandacht aan schenken. Maar je hebt zeker een punt chief
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:51
    Geen blijvertje bij AJAX,op termijn gaat het niet werken.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +9701
    maandag 23 april 2018 om 09:08
    Iedere trainer is een passant. Vroeg of laat kunnen ze gaan of vertrekken ze zelf!
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 09:39
    Dat denk ik ook niet. Er moet iemand komen waar de jonge spelers tegenop kijken. Dan kom je al gauw uit op ex topvoetballers. Het is volgens mij geen toeval dat Frank de Boer, Cocu en van Bronckhorst het goed doen en aantoonbaar beter doen dan trainers zonder ervaring als voetballer op het hoogste niveau.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +963
    maandag 23 april 2018 om 10:14
    Leo Beenhakker, Louis van Gaal, Bert van Marwijk en Guus Hiddink. Weet je wat zij allemaal gemeen hebben? Dat ze als speler een hele minieme carriere hebben gehad en als trainer een hele hoop gewonnen en bereikt hebben. Daar zou ik Mourinho, Villas-Boas (in mindere mate) nog aan toe kunnen voegen die me tijdens het schrijven invallen.
    Aan de andere kant heb je Marco van Basten, Clarence Seedorf, Philippo Inzaghi en Gennaro Gattuso die een topcarriere hebben gehad en totáál niet uit de verf komen als trainer. Ook dat rijtje kan uitgebreid worden. Een goede speler is per definitie geen goede trainer.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 11:17
    Daar heb je gelijk in, maar het zijn wel uitzonderingen he? En daarnaast ook trainers die al wat bereikt hadden, waardoor spelers tegen hen op keken. Dat idee had ik niet met Keizer en ook niet met Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +963
    maandag 23 april 2018 om 12:10
    Nee dat is zeker waar. Een trainer die zijn strepen al heeft verdiend zal veel sneller respect af dwingen, maar oud topvoetballers zijn zeker niet altijd toptrainers. Vaker niet dan wel zelfs. Overigens moet je ook met je aanpak respect af zien te dwingen. Kijk naar Peter Bosz. Zo een geweldig CV had hij ook niet voordat hij bij Ajax kwam en toch leek het toen wel te werken met die jongens.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 30 april 2018 om 19:20
    Het is inderdaad niet altijd een garantie voor succes. Dat klopt. Maar aangezien trainers zonder al te veel ervaring als profvoetballer al snel naar het buitenland gaan voor het grote geld, is het toch wel handig om een trainer te hebben waar spelers naar opkijken. Dat idee heb ik nu niet met Ten Hag en daarvoor Keizer.

    Of je moet een uitzondering hebben zoals Bosz. Met zijn houding en manier van spelen heeft hij snel het vertrouwen gewonnen. Alleen ging hij wel iets te veel van zijn eigen spelletje uit. Dat kan niet meer als Nederlandse club. Af en toe moet je je Europees aanpassen aan een tegenstander.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 07:53
    Van Seumeren is ontzettend teleurgesteld in ten Hag dat hij midden in het proces met de noorderzon is vertrokken.
    Hij zegt toch: Voor mij is loyaliteit nummer 1 maar kijk je naar de VOETBAL WERELD DAN SCHRIK JE JE DOOD......
    Hij zegt dit nav het vertrek van ten Hag !
    Kijk, van Seumeren was wel loyaal naar ten Hag, dat is het lullige,
    hij was sportief en wilde hem niet houden aan zijn contract einde tot medio 2020.....Dus een tussenweg, eind seizoen 2018 mag je weg.....Nee. zegt ten Hag keihard, ik ga gewoon midden in het seizoen weg, dooeeeeg en daar staat van Seumeren dan.......
    ontzettend teleurgesteld en in de steek gelaten.
    Je kan je nu weer in 100.000 bochten gaan wringen om dit goed te praten, maar van Seumeren spreekt duidelijke taal.
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 09:01
    Dus je weet niet dat in behoorlijk lang durende onderhandelingen van meer dan een week Ajax èn Ten Hag een smak geld hebben moeten betalen om Ten Hag voortijds te laten vertrekken? Frans van Seumeren is niet zomaar miljonair geworden, elke cent van zijn vermogen heeft hij zelf verdiend, dus laat dat onderhandelen maar aan hem over.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 09:07
    Het gaat van Seumeren in dit stukje juist NIET over geld maar over loyaliteit , de betrouwbaarheid dan wel de onbetrouwbaarheid van mensen.......
    Natuurlijk draait hij Ajax een poot uit, gelijk heeft hij, maar je mist het hele punt, de man is teleurgesteld in de persoon ten Hag.
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 09:30
    Dat heb ik niet gemist, ik heb om 07:34 u hier over die teleurstelling geschreven. Die teleurstelling was ook heel groot. Zie het in verhouding tot Frans’ uitspraak dat hij tot heden de beste trainer van FC Utrecht was. Dus ja, het ontbreken van die loyaliteit was de aanleiding van die teleurstelling. Anderzijds komen hier ook terecht opmerkingen over ‘de kans van zijn leven’ enz. voorbij. Daar hebben mensen ook gelijk in, soms wordt je door mensen teleurgesteld waar je van bent ‘gaan houden’. Dat zie je zelfs wel in huwelijken gebeuren. Je blijft respect houden, maar je ziet die partner toch mooi bij die ander intrekken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 09:41
    We gaan zien of ten Hag zijn verdiende beloning krijgt.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 09:44
    Dat begrijp ik ook wel, maar als je zoveel geld in een voetbalclub steekt dan zou je eigenlijk beter moeten weten. De clubs zijn al heel lang niet meer de baas.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 09:43
    Idd. zoals gezegd, spelers en trainers zijn onder de huidige regeling gewoon de baas. Er worden toptransfers en topsalarissen betaald en wat heb je aan een trainer of speler die niet meer gemotiveerd is omdat zijn club een transfer tegen houdt?

    Ik ben er zelf absoluut geen voorstander van, maar we hebben het te doen met de regels van de luie, trage en veel geld kostende voetbalbonden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 09:54
    Dat weet van Seumeren ook wel, daarom heeft hij het over loyaliteit en niet over iemand keihard aan z'n contract houden en doet dat dus ook niet.....
    Het kritieke punt: ( geven en nemen )
    Hij geeft ten Hag wat; " vooruit ga dan maar naar Ajax einde seizoen 2018 ( ipv 2020 ! ) " en DAN krijgt hij een klap in z'n gezicht van ten Hag....

    Vind ik leuk
    markus040 +2299
    maandag 23 april 2018 om 08:38
    als hij echt zo'n goede trainer was , dan had hij het seizoen gewoon afgemaakt bij fc utrecht
    hij praat elke week over proces dit en dat , maar hij klapt er zelf wel uit halverwege een proces
    ook doet hij het duidelijk minder als keizer bij ajax
    maar je kunt hem natuurlijk pas echt beoordelen na volgend seizoen
    maar het zal wel moeten verbeteren , want tot nu toe is het nog goed genoeg wat ie laat zien bij ajax
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 09:12
    Markus, ik ken Ten Hag tamelijk goed en als je twijfelt aan zijn kwaliteiten als trainer, loop je de kans dat op een bepaald moment ik ga hopen dat al je doemdenken zomaar bewaarheid wordt. Dat je volgend jaar, al of niet tijdens een slechte periode, een ‘nog slechtere’ trainer ziet komen en de resultaten zo bedroevend worden dat Ajax niet hoger komt dan de tiende plaats. Dat dan meer dan half Nederland Ajax heel hard gaat uitlachen en zal zeggen: Hier heb je Ajax, de allerbeste. Veel geluk ermee.

    Ik stel dit met grote moeite, want natuurlijk wens je dat niemand toe, maar al dat negatieve over een trainer vraagt een keer op een gloeiende zeperd. Het is wat jij wil. Gelukkig dat je als PSV-fan er geen last van hebt, maar de Ajaxfans komen jou in dat mooie stadion ook een keer tegen, snap je?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    markus040 +2299
    maandag 23 april 2018 om 09:28
    ik twijfel niet zozeer aan zijn kwaliteiten als trainer , maar wel aan zijn kwaliteiten als peoplesmanager
    ik zeg volgens mij ook duidelijk dat je iemand pas kan beoordelen na een volledig seizoen , maar tot nu toe heeft ie bijna alleen maar fouten gemaakt in amsterdam
    jij kent ten hag tamelijk goed zeg je , en misschien bekijk je hem daarom niet kritisch genoeg
    het is gewoon een feit dat de gemiddelde cijfers van ten hag op alle fronten lager liggen als onder keizer
    punten , doelpunten voor enz
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 09:44
    Daar gaan we weer: toen PSV kampioen werd had Ajax... 10ptn achterstand op PSV, toen hij Keizer ging vervangen had Keizer... 5 punten achterstand. Beiden hebben 5 punten vermorst, dus effectief even goed. Ajax had meer tegendoelpunten onder Keizer dan onder Ten Hag, de eerste effecten van Ten Hag’s proces. Echt, vergelijkbaar met FC Utrecht, dat ook eerst in prestaties achterbleef bij de verwachtingen. Na een goede zomervoorbereiding zal je een ander Ajax zien, moderner, meer variabel en veel effectiever.

    Peoplemanager. Net als bij Ajax wilden de spelers in het begin ook niet mee in dat ‘proces’, maar alle spelers gingen ‘om’ naar gelang de voorbereiding van het seizoen vorderde en de eerste wedstrijden werden gespeeld. Ze kregen vertrouwen en ieder had zijn eigen persoonlijke band met hem. Dat kon ook wel eens knallen, want alles en ieder die dat het groepsproces verstoorde flikkerde hij zo overboord.

    Toen Ten Hag vertrok waren sommigen niet overtuigd van de assistent trainer die hem opvolgde. Toen Frans daarachter kwam is hij naar de kleedkamer gegaan waar de hele selectie op dat moment bij elkaar had. Van dit soort toestanden houdt Frans niet. Hij heeft ze stuk voor stuk aangekeken en ze gezegd: Indien je het met de opvolging door Jean-Paul niet eens bent en niet onder hem wil werken, mag je het nu zeggen. Dan ben je vanaf hetzelfde moment geen speler meer van deze club en kan je oplazeren. Dat is ook Frans. Binnen een paar wedstrijden was iedereen om: Er werd nog beter gepresteerd dan daarvoor. Had je in die kleedkamer je vinger opgestoken, dan had hij die persoonlijk willen afbijten alvorens hij je op straat gooide. Dat is ook Frans.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +133
    maandag 23 april 2018 om 11:55
    Soweee....jij hebt vrije tijd zo te zien...;-)
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 12:23
    Jij blijkbaar ook, maar het (gedeeltelijk) geconsumeerd pensioen geeft het voordeel dat je wat uurtjes over kunt houden.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +133
    maandag 23 april 2018 om 12:40
    Met alle respect tov jouw inschatting van lineaire tijd....maar....2 of 5 zinnen nemen wat minder tijd in beslag ,dan het volgende deel van tolkien....
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 13:01
    Ja maar als je zo’n beetje alles van Tolkien hebt gelezen, speelt dat niet meer ;-) Inderdaad, ik zou wat kortere zinnen kunnen gebruiken, maar dan is het effect dat ook de trollen mijn teksten gaan begrijpen en dan gaan ze nog meer reageren, snap je? :-)
    Vind ik leuk
    Lulookmee +133
    maandag 23 april 2018 om 13:06
    Goh ..laat ik nu denken dat de zwijgzame elfen uit eindhoven juist minder last hebben van trollen...;-)
    Vind ik leuk
    markus040 +2299
    maandag 23 april 2018 om 12:22
    dus jij vind het slim van ten hag hoe die met younes is omgegaan ???
    jij vond het ook slim van ten hag dat ie in de week voor psv-ajax ging roepen dat psv bang was voor ajax , waardoor de spelers van psv nog meer gemotiveerd waren , en ajax geen enkele kans gaven
    de selecties van psv en ajax zijn ongeveer gelijkwaardig denk ik , maar dat was geen moment te zien in deze wedstrijd
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 09:50
    Heel eerlijk. Hij heeft zijn kans gekregen in mijn ogen. En hij heeft met Ajax elke wedstrijd enorm veel kansen gecreëerd die telkens weer gemist werden door de middenvelders, maar vooral de aanvallers. Het is dan natuurlijk de vraag of dat zijn schuld is, maar hij komt niet sterk over. In mijn ogen moet er gewoon een ex voetballer komen waar spelers tegenop kijken, dat doen ze kennelijk niet richting Ten Hag.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 09:33
    Goede, nette en onderbouwde reactie van een FC Utrecht fan. Zo kan het ook kennelijk.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +133
    maandag 23 april 2018 om 11:53
    Zal hem noooit leren kennen.... kan hem niet verstaan joh...
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 23 april 2018 om 16:26
    Mij verraste het. Want hij weet dat je bij Ajax geen tijd krijgt om aan een proces te werken. Met het vertrek gooit hij 2 jaar werk in de prullebak en bovendien, alle gehaalde spelers zet hij voor joker.
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 16:57
    Je ziet dat hij constant door zijn werkgever uit de wind wordt gehouden wat zijn prestaties betreft. Deze werkgever heeft ook gezien dat bij Ajax de laatste jaren geen prijzen werden gehaald. Zonder dat ze hun supporters durven te zeggen dat ze een ommekeer maken hebben ze afspraken met Ten Hag gemaakt die daarop wel degelijk duiden. En dat heeft alles met Ten Hags beoogde proces te maken.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 23 april 2018 om 17:09
    Ajax is al zoveel jaar de kluts kwijt.
    Dat klinkt goed dat hij zijn kans gaat krijgen. Ik vermoed dat hij een flink verlanglijstje zal hebben, want deze groep is minder divers dan bij Utrecht.
    Maar als Ajax na 10 wedstrijden straks weer 7pt achter staat, dan moet ik dat nog zien.
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 18:20
    Ja, dat denk ik ook. De mindere diversiteit bij Ajax heeft toch te maken met het gegeven dat heel erg op techniek is geselecteerd en veel minder op mentaliteit. Ik heb de laatste jaren geen spelers gezien die echt kunnen knokken voor een resultaat. Nu komt daar Tagliafico nog een beetje in de buurt, maar die gaat al vaak te ver met overtredingen die hem kaarten opleveren. Dat is iets anders dan een sportief duel aangaan op pure kracht.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    maandag 23 april 2018 om 18:33
    Ja, nu is Ajax wel vaker geen team geweest met beukers.

    Maar Utrecht heeft nu heel veel opties, Ayoub die de kleine ruimte beheerst, vd Streek combinatie, kopsterk... ach ik hoef jou dat niet te vertellen, jullie hebben gewoon veel meer opties dan Ajax om iets om te keren. Ik denk dat Hag dat ook bij Ajax wil, weg met de labiele mannetjes, die iedereen ZO goed vindt.
    Had ten Hag een vrijheid van aankopen of zit er bij jullie ook een TD die de keuzes maakt?
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 18:39
    Nee, dat deed hij samen met Jordy Zuidam. We hebben in bepaalde landen hele goede scouts, veelal exvoetballers bij FC Utrecht, dat is bijvoorbeeld in Frankrijk zo (denk aan de komst van Haller als voorbeeld). De kunst is om juist de mensen in FC Utrecht om de spelers heen goed op te leiden, het leren van Frans is een tussenstap voor het leren van Nederlands door Franse spelers. Enzovoorts.
    Vind ik leuk
    Cookee +8556
    dinsdag 24 april 2018 om 17:29
    Lijkt me prima geregeld, dus Jordy is de constante factor, waardoor een voorbijganger die een trainer toch is, geen schade kan doen. Zit goed inelkaar.
    Maar zo had Cruyff het ook bedacht bij Ajax en daar werkte het niet.

    Haller halen was wel een stunt, want die viel daar niet zo op, dat moet wel een heerlijk moment geweest zijn toen die zo goed bleek. Alles begint natuurlijk met het talent te hebben te weten wie een goed scout kan zijn, Na-praters zijn er genoeg nietwaar?
    Jan van Halst dacht dat waarschijnlijk ook van zichzelf.
    Dessers heb ik nog twijfels over, maar andere aankopen waren erg goed.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 09:35
    Ach man, wat ik zeg een nobel streven, maar daar heb je de UEFA en de FIFA voor die enkel aan inkomsten denken. Als een speler tegenwoordig een euro meer kan verdienen elders dan gaat die speler ook gewoon. Het is gewoon uit de hand gelopen.
    Vind ik leuk
    JustH +8935
    maandag 23 april 2018 om 13:58
    Wat 99% van de mensheid laat zien waaneer ze zich kunnen verbeteren. Is ook niks mis mee. Mensen hier maken vaak de vergissing, om het financieel plaatje voor een ander te gaan bepalen.
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1002
    maandag 23 april 2018 om 22:42
    Beste Decimius.

    Je kent Erik ten Hag persoonlijk dus niet. Maar je gaat iemands karakter omschrijven als narcistisch en egocentrisch?
    Een ziekmakende beschuldiging van een onbenul aan het adres van Erik ten Hag, dat is het, meer niet.
    Vind ik leuk
    Decimius +2887
    maandag 23 april 2018 om 22:54
    Hahaha ziekmakend.. Ben je ongesteld?
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    maandag 23 april 2018 om 06:49
    Onzin natuurlijk. Hij kon naar een grotere club. Had hij nee gezegd dan had er een andere trainer naar toe gegaan en was die kans verloren gegaan.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 06:59
    Omdat in de voetbalwereld maar 1 iemand belangrijk is Frans en dat is 'ikke'....... Ten Hag heeft een ego groter dan de Utrechtse Dom.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1483
    maandag 23 april 2018 om 07:08
    Nou Frans.. Heb je zitten slapen het afgelopen deccenium?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:13
    Wel benieuwd naar de uitleg van ten Hag wat nu precies het "proces" is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 07:40
    Het proces van zakken vullen....
    Vind ik leuk
    mcmodd +18839
    maandag 23 april 2018 om 09:17
    Voetbal lief...enz., zullen we je dat maar gewoon n i e t uitleggen? Ook Ten Hag praat graag tegen mensen die hem snel begrijpen, dan houdt hij de vaart er een beetje in, okay?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:40
    Okee. Jij je zin.
    Vind ik leuk
    Marco S +3643
    maandag 23 april 2018 om 07:23
    Ik snap hem wel, hij wilde het ook eens een half jaar meemaken. Maar nu snel weer terug de regio in kale vriend.. toedeloe
    Vind ik leuk
    Berbr +708
    maandag 23 april 2018 om 07:24
    In het bedrijfsleven heb je 1 tot 3 maanden opzegtermijn Frans. Daar ben je dus ook zo weg, zonder afkoopsom.
    Vind ik leuk
    Laliga +1518
    maandag 23 april 2018 om 07:25
    Mensen die denken dan clubs wel weer voorbijkomen hebben het mis , voor zowel speler als trainer. Kom je niet ? Dan nemen we een ander , en wie garandeerd je dat die club later nog komt? Sommigen kansen moet je gewoon met beide handen aanpakken. En als je trainer ben van utrecht az heerenveen etc en ajax feyenoord psv komt langs moet je gewoon gaan. Als dat je ambitie is natuurlijk
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 07:58
    Waarom maak je dan een contract.......?
    Je belooft iets en dan doe je het niet......
    Het is nu zo dat er een contract is, de club wordt aan elke letter gehouden maar Trainers en Spelers kunnen er gewoon onderuit, te gek voor woorden en een ondermijning van ons rechtsstelsel.
    Vind ik leuk
    HJR +6127
    maandag 23 april 2018 om 08:21
    Je weet toch niet wat er in zijn contract stond. Misschien mocht hij wel weg bij een aanbieding, als de nieuwe club betaalde. Weet jij veel, in voetbal wereld, kunnen wij als supporters nooit iemand vertrouwen. 99% spreekt in voordeel van zichzelf. Ook hier nu, Ten Hag is weg bij Utrecht en moet toch even worden gezegd ondanks dat alles in overleg was, dat het niet netjes was. Dan was er dus ook geen goed overleg
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 08:39
    Lees nu gewoon wat van Seumeren zegt, die man is gewoon lullig en respectloos behandelt door ten Hag.
    Je hebt een contract tot 2020 en van Seumeren rept geen woord over een clausule, integendeel hij schrikt zich dood van het gebrek aan loyaliteit.
    Het lulligste is nog dat van Seumeren hem eerder wilde laten gaan, eind seizoen 2018......maar zelfs zo coulant was ten Hag niet, die heeft het gewoon keihard gespeeld en heeft de boel meteen in de steek gelaten.
    Nu zitten ze helemaal niet meer op ten Hag te wachten bij Utrecht, het gaat prima daar zonder die Tuinkabouter.
    Vind ik leuk
    HJR +6127
    maandag 23 april 2018 om 14:20
    Denk je dat Ten Hag met hetzelfde verhaal komt? Ik wil Van Seumeren best geloven hoor, maar er zijn altijd 2 kanten van een verhaal. Ook niet iedereen is het altijd blij geweest met Van Seumeren. Dat hoeft ook niet, maar je heb altijd 2 kanten van het verhaal. Neem niet weg dat ik eerder VAN Seumeren zal geloven. Geef alleen aan dat er dingen kunnen zijn die Van Seumeren niet benoemt. En die kan jij ook niet weten, toch?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +6787
    maandag 23 april 2018 om 19:55
    Natuurlijk, ik reageer op van Seumeren en niet op ten Hag.
    Maar het feit is dat ten Hag een contract had tot nota bene 2020 en hij dat heeft verbroken, dat hij tegen de wens in midden in het seizoen is vertrokken en dat er geen sprake was van spanningen { zoals bij Bosz }.
    Van Seumeren is een gevoelsmens en er is niets aan zijn verhaal aantoonbaar twijfelachtig, je kan met de huidige media aandacht grote problemen niet meer weg moffelen, dat komt uit via spelers, bestuurders etc.,
    Maar ten Hag mag zijn verhaal vertellen hoor.......en mits verstaanbaar ben ik benieuwd welke cliche's hij er dan weer uit gooit, ten Hag is onbetrouwbaar.
    Vind ik leuk
    Retweet +166
    maandag 23 april 2018 om 07:28
    Die zal spijt hebben...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:34
    Ging hem gewoon om de poen
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:33
    Moet ook wel een heleboel zijn geweest, anders ga je niet in zo'n slangenkuil werken...
    Vind ik leuk
    FCU10 +719
    maandag 23 april 2018 om 07:49
    Niet eens met beste FC Utrecht trainer, WEL eens dat hij wel heel happig was om zo nodig naar Ajax te gaan, nu wil Ajax ook heel happig van Ten Hag af
    Vind ik leuk
    Blindsy +6475
    maandag 23 april 2018 om 07:51
    Een man naar mijn hart, die Van Seumeren.
    Welcome to the jungle, Frans.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7432
    maandag 23 april 2018 om 08:02
    Ben toch blij Frans dat je nog wat geld hebt gehad voor deze pater ten hag
    Vind ik leuk
    Korm +28154
    maandag 23 april 2018 om 08:11
    Ten hag had ook beter het seizoen af kunnen maken bij Utrecht en Keizer bij Ajax!
    Vind ik leuk
    pim4ever +469
    maandag 23 april 2018 om 08:21
    Uit de categorie; lekker makkelijk scoren bij me 'n achterban nu dhr Van Seumeren..
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:46
    Groot gelijk van ten Hag! Welke trainer wil nu niet de allermooiste, allergrootste en allerwarmste club van Nederland trainen!?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:48
    Erik ten Hag gaf in een parallel universum gehoor aan een Loreleilokroep.

    Niemand kan zijn beweegredenen op juiste merites beschouwen.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Renelas +118
    maandag 23 april 2018 om 08:49
    Ik heb dat altijd al verbazend gevonden in de voetbalwereld, en de meeste zijn alleen maar bezig met hun eigen ambities... Sport is toch iets hartstochtigs waar het gevoel voor een club belangrijk is.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:52
    Wat een gelul zeg geef de goede man wat tijd. Hij moet ook wennen aan het feit dat alles wat hij doet onder een VERGROOTglas komt te liggen. Heb el vertrouwen voor het volgend jaar alleen heeft hij de affaire Younes niet goed aangepakt.EN die Van Seumeren moet niet lullen over loyaliteit want als hij Van Gaal kon krijgen bij Utrecht had hij wel eens 2 keer nagedacht over Erik en zijn proces....
    Vind ik leuk
    berwi +403
    maandag 23 april 2018 om 09:03
    100% gelijk van seumeren
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1039
    maandag 23 april 2018 om 09:05
    Ik persoonlijk denk dat ten Hag beter tot zijn recht komt, bij een club waar hij niets (of minder) te verliezen heeft. Iedereen verwacht van Utrecht dat ze in de middenmoot staan, en ze kunnen eigenlijnk alleen amar uitblinken als ze hoger komen. Bij Ajax is er de druk van 1e worden en prijzen winnen.

    Wellicht lukt ten Hag dit volgend jaar, of hij zal altijd geschikt blijven voor underdog clubs, om die optimaal te laten presteren.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2371
    maandag 23 april 2018 om 09:21
    Ondanks zijn prestaties bij Utrecht is het gewoon niet netjes geweest om er halverwege tussenuit te knijpen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:29
    Frans moet niet ouwehoeren. Als Utrecht 5x verliest., gooit hij ten hag er ook uit. En dan begint r weer een ander proces met een andere trainer. Hij zit toch in het zakenleven? Dan weet hij echt wel hoe het gaat. Zal r ongetwijfeld goed aan over gehouden hebben.
    Vind ik leuk
    Markus80 +1824
    maandag 23 april 2018 om 09:32
    En daar komt hij nu achter nadat hij 40 a 50 miljoen in de club heeft gestoken?

    Ik vind het wel een nobel streven en zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar door de gigantische geldstromen in het voetbal zijn spelers en trainers de baas. De clubs worden verplicht mee te doen in deze ellende. Wellicht tijd voor de UEFA en de FIFA om daar iets aan te doen, maar die hebben het kennelijk ook druk met geld tellen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4210
    maandag 23 april 2018 om 09:39
    Was die maar bij jullie gebleven .......
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:45
    Utrecht moet blij zijn dat zo blaaskaak weg is
    Vind ik leuk
    Hulsink +204
    maandag 23 april 2018 om 09:45
    Mij verrast het niet, mede gezien zijn vertrek indertijd bij fc twente.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:50
    De hele voetballerij staat in de etalage. En er zijn genoeg kapers op de kust. Niet alleen bij Ajax. Niet alleen de voetballers, trainers, maar de hele voetballerij.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:52
    Daar heeft Van Seumeren gelijk in. Bij de amateurs gaan ze al voor een tientje in de maand meer naar een andere club...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:58
    Loyaliteit bestaat nog wel maar het wordt wel schaars in de voetballerij. Bij PSV bestaat technische leiding en visie uit ex-clubspelers die de cultuur van haver tot gort kennen. Niet alleen Cocu, ook Van Nistelorroy, van Bommel, Nilis, Zenden, Hofland, Dirkx. Allemaal echte clubjongens. Zo kweek je een goede basis voor successen
    Vind ik leuk
    Pruus +72
    maandag 23 april 2018 om 14:10
    Sowieso n vent van nix
    Die wordt ook niet oud bij ajakkes
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:55
    Niemand is er mee opgeschoten dat Ten Hag naar Ajax is gegaan, had hem maar gehouden!....
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:45
    Hij hapte maar hapte naar iets dat te groot is voor hem,
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:54
    Hij hoort daar wel,ook zo'n grote muil.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De beste, maar het heeft me verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan'