'De beste, maar het heeft me verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan'

    'De beste, maar het heeft me verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan'

    maandag 23 april 2018 om 06:40

    Frans van Seumeren baalt van de manier waarop Erik ten Hag in de winterstop is vertrokken bij FC Utrecht. De succesvolle trainer hapte meteen toen Ajax aanklopte.

    "Erik is de beste trainer die we hebben gehad bij FC Utrecht. Voor mij persoonlijk staat dat buiten kijf, maar het heeft me wel verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan", vertelt Van Seumeren, voorzitter van Utrecht, aan De Telegraaf. "Enerzijds omdat hij hier volop bezig was met een proces, zoals hij dat zelf noemde, en anderzijds dat hij niet het geduld kon opbrengen om te wachten tot het einde van het seizoen."

    "We zijn op een goede manier uit elkaar gaan, maar het is wel een voorbeeld van hoe het eraan toe gaat in de voetballerij. Iemand die in het bedrijfsleven op een vergelijkbare positie zou zitten als Erik bij FC Utrecht, die zou er toch wat langer over nadenken voordat hij weg zou gaan."

    Van Seumeren is verrast door het gebrek aan loyaliteit in de voetbalwereld. "Dat is echt een denkfout geweest. Loyaliteit bestaat niet in de voetbalwereld. Ik vind het jammer, juist omdat het voor mijzelf een van de drijfveren is in het leven. Samen iets opbouwen. Loyaliteit staat voor mij altijd voorop. (...) Als je dan in de voetbalwereld komt, schrik je jezelf dood."

    Plaats een reactie

    Koeroe +12882
    maandag 23 april 2018 om 06:44
    Ja Frans maar It ain't over till it's over.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    maandag 23 april 2018 om 10:08
    Wel goed doen he: "it aint't ove ain''t o ain't ove ain't over till it's over"
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1166
    maandag 23 april 2018 om 11:52
    Euhhhh...de competitie is afgelopen hoor....tis over.....paar maandjes....mag je weer....net zoals bij je vriendin.....;-)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 06:59
    Omdat in de voetbalwereld maar 1 iemand belangrijk is Frans en dat is 'ikke'....... Ten Hag heeft een ego groter dan de Utrechtse Dom.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1517
    maandag 23 april 2018 om 07:08
    Nou Frans.. Heb je zitten slapen het afgelopen deccenium?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:13
    Wel benieuwd naar de uitleg van ten Hag wat nu precies het "proces" is.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 23 april 2018 om 07:40
    Het proces van zakken vullen....
    Vind ik leuk
    mcmodd +23559
    maandag 23 april 2018 om 09:17
    Voetbal lief...enz., zullen we je dat maar gewoon n i e t uitleggen? Ook Ten Hag praat graag tegen mensen die hem snel begrijpen, dan houdt hij de vaart er een beetje in, okay?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:40
    Okee. Jij je zin.
    Vind ik leuk
    Marco S +4391
    maandag 23 april 2018 om 07:23
    Ik snap hem wel, hij wilde het ook eens een half jaar meemaken. Maar nu snel weer terug de regio in kale vriend.. toedeloe
    Vind ik leuk
    Berbr +1989
    maandag 23 april 2018 om 07:24
    In het bedrijfsleven heb je 1 tot 3 maanden opzegtermijn Frans. Daar ben je dus ook zo weg, zonder afkoopsom.
    Vind ik leuk
    Laliga +2055
    maandag 23 april 2018 om 07:25
    Mensen die denken dan clubs wel weer voorbijkomen hebben het mis , voor zowel speler als trainer. Kom je niet ? Dan nemen we een ander , en wie garandeerd je dat die club later nog komt? Sommigen kansen moet je gewoon met beide handen aanpakken. En als je trainer ben van utrecht az heerenveen etc en ajax feyenoord psv komt langs moet je gewoon gaan. Als dat je ambitie is natuurlijk
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 23 april 2018 om 07:58
    Waarom maak je dan een contract.......?
    Je belooft iets en dan doe je het niet......
    Het is nu zo dat er een contract is, de club wordt aan elke letter gehouden maar Trainers en Spelers kunnen er gewoon onderuit, te gek voor woorden en een ondermijning van ons rechtsstelsel.
    Vind ik leuk
    HJR +7501
    maandag 23 april 2018 om 08:21
    Je weet toch niet wat er in zijn contract stond. Misschien mocht hij wel weg bij een aanbieding, als de nieuwe club betaalde. Weet jij veel, in voetbal wereld, kunnen wij als supporters nooit iemand vertrouwen. 99% spreekt in voordeel van zichzelf. Ook hier nu, Ten Hag is weg bij Utrecht en moet toch even worden gezegd ondanks dat alles in overleg was, dat het niet netjes was. Dan was er dus ook geen goed overleg
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 08:21]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 23 april 2018 om 08:39
    Lees nu gewoon wat van Seumeren zegt, die man is gewoon lullig en respectloos behandelt door ten Hag.
    Je hebt een contract tot 2020 en van Seumeren rept geen woord over een clausule, integendeel hij schrikt zich dood van het gebrek aan loyaliteit.
    Het lulligste is nog dat van Seumeren hem eerder wilde laten gaan, eind seizoen 2018......maar zelfs zo coulant was ten Hag niet, die heeft het gewoon keihard gespeeld en heeft de boel meteen in de steek gelaten.
    Nu zitten ze helemaal niet meer op ten Hag te wachten bij Utrecht, het gaat prima daar zonder die Tuinkabouter.
    Vind ik leuk
    HJR +7501
    maandag 23 april 2018 om 14:20
    Denk je dat Ten Hag met hetzelfde verhaal komt? Ik wil Van Seumeren best geloven hoor, maar er zijn altijd 2 kanten van een verhaal. Ook niet iedereen is het altijd blij geweest met Van Seumeren. Dat hoeft ook niet, maar je heb altijd 2 kanten van het verhaal. Neem niet weg dat ik eerder VAN Seumeren zal geloven. Geef alleen aan dat er dingen kunnen zijn die Van Seumeren niet benoemt. En die kan jij ook niet weten, toch?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9692
    maandag 23 april 2018 om 19:55
    Natuurlijk, ik reageer op van Seumeren en niet op ten Hag.
    Maar het feit is dat ten Hag een contract had tot nota bene 2020 en hij dat heeft verbroken, dat hij tegen de wens in midden in het seizoen is vertrokken en dat er geen sprake was van spanningen { zoals bij Bosz }.
    Van Seumeren is een gevoelsmens en er is niets aan zijn verhaal aantoonbaar twijfelachtig, je kan met de huidige media aandacht grote problemen niet meer weg moffelen, dat komt uit via spelers, bestuurders etc.,
    Maar ten Hag mag zijn verhaal vertellen hoor.......en mits verstaanbaar ben ik benieuwd welke cliche's hij er dan weer uit gooit, ten Hag is onbetrouwbaar.
    Vind ik leuk
    Retweet +397
    maandag 23 april 2018 om 07:28
    Die zal spijt hebben...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 07:34
    Ging hem gewoon om de poen
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 10:33
    Moet ook wel een heleboel zijn geweest, anders ga je niet in zo'n slangenkuil werken...
    Vind ik leuk
    FCU10 +689
    maandag 23 april 2018 om 07:49
    Niet eens met beste FC Utrecht trainer, WEL eens dat hij wel heel happig was om zo nodig naar Ajax te gaan, nu wil Ajax ook heel happig van Ten Hag af
    Vind ik leuk
    Blindsy +11209
    maandag 23 april 2018 om 07:51
    Een man naar mijn hart, die Van Seumeren.
    Welcome to the jungle, Frans.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9436
    maandag 23 april 2018 om 08:02
    Ben toch blij Frans dat je nog wat geld hebt gehad voor deze pater ten hag
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 23 april 2018 om 08:11
    Ten hag had ook beter het seizoen af kunnen maken bij Utrecht en Keizer bij Ajax!
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    maandag 23 april 2018 om 08:21
    Uit de categorie; lekker makkelijk scoren bij me 'n achterban nu dhr Van Seumeren..
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:46
    Groot gelijk van ten Hag! Welke trainer wil nu niet de allermooiste, allergrootste en allerwarmste club van Nederland trainen!?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:48
    Erik ten Hag gaf in een parallel universum gehoor aan een Loreleilokroep.

    Niemand kan zijn beweegredenen op juiste merites beschouwen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 08:49]
    Vind ik leuk
    Renelas +196
    maandag 23 april 2018 om 08:49
    Ik heb dat altijd al verbazend gevonden in de voetbalwereld, en de meeste zijn alleen maar bezig met hun eigen ambities... Sport is toch iets hartstochtigs waar het gevoel voor een club belangrijk is.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:52
    Wat een gelul zeg geef de goede man wat tijd. Hij moet ook wennen aan het feit dat alles wat hij doet onder een VERGROOTglas komt te liggen. Heb el vertrouwen voor het volgend jaar alleen heeft hij de affaire Younes niet goed aangepakt.EN die Van Seumeren moet niet lullen over loyaliteit want als hij Van Gaal kon krijgen bij Utrecht had hij wel eens 2 keer nagedacht over Erik en zijn proces....
    Vind ik leuk
    berwi +452
    maandag 23 april 2018 om 09:03
    100% gelijk van seumeren
    Vind ik leuk
    B. Alrond +1359
    maandag 23 april 2018 om 09:05
    Ik persoonlijk denk dat ten Hag beter tot zijn recht komt, bij een club waar hij niets (of minder) te verliezen heeft. Iedereen verwacht van Utrecht dat ze in de middenmoot staan, en ze kunnen eigenlijnk alleen amar uitblinken als ze hoger komen. Bij Ajax is er de druk van 1e worden en prijzen winnen.

    Wellicht lukt ten Hag dit volgend jaar, of hij zal altijd geschikt blijven voor underdog clubs, om die optimaal te laten presteren.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2809
    maandag 23 april 2018 om 09:21
    Ondanks zijn prestaties bij Utrecht is het gewoon niet netjes geweest om er halverwege tussenuit te knijpen.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:29
    Frans moet niet ouwehoeren. Als Utrecht 5x verliest., gooit hij ten hag er ook uit. En dan begint r weer een ander proces met een andere trainer. Hij zit toch in het zakenleven? Dan weet hij echt wel hoe het gaat. Zal r ongetwijfeld goed aan over gehouden hebben.
    Vind ik leuk
    Markus80 +2142
    maandag 23 april 2018 om 09:32
    En daar komt hij nu achter nadat hij 40 a 50 miljoen in de club heeft gestoken?

    Ik vind het wel een nobel streven en zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar door de gigantische geldstromen in het voetbal zijn spelers en trainers de baas. De clubs worden verplicht mee te doen in deze ellende. Wellicht tijd voor de UEFA en de FIFA om daar iets aan te doen, maar die hebben het kennelijk ook druk met geld tellen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6078
    maandag 23 april 2018 om 09:39
    Was die maar bij jullie gebleven .......
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 09:45
    Utrecht moet blij zijn dat zo blaaskaak weg is
    Vind ik leuk
    Hulsink +482
    maandag 23 april 2018 om 09:45
    Mij verrast het niet, mede gezien zijn vertrek indertijd bij fc twente.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:50
    De hele voetballerij staat in de etalage. En er zijn genoeg kapers op de kust. Niet alleen bij Ajax. Niet alleen de voetballers, trainers, maar de hele voetballerij.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:52
    Daar heeft Van Seumeren gelijk in. Bij de amateurs gaan ze al voor een tientje in de maand meer naar een andere club...
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:58
    Loyaliteit bestaat nog wel maar het wordt wel schaars in de voetballerij. Bij PSV bestaat technische leiding en visie uit ex-clubspelers die de cultuur van haver tot gort kennen. Niet alleen Cocu, ook Van Nistelorroy, van Bommel, Nilis, Zenden, Hofland, Dirkx. Allemaal echte clubjongens. Zo kweek je een goede basis voor successen
    Vind ik leuk
    Pruus +66
    maandag 23 april 2018 om 14:10
    Sowieso n vent van nix
    Die wordt ook niet oud bij ajakkes
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:55
    Niemand is er mee opgeschoten dat Ten Hag naar Ajax is gegaan, had hem maar gehouden!....
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:45
    Hij hapte maar hapte naar iets dat te groot is voor hem,
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:54
    Hij hoort daar wel,ook zo'n grote muil.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'De beste, maar het heeft me verrast dat hij zo happig was om naar Ajax te gaan'