'Zes, zeven, acht miljoen euro verliezen in een jaar is best een beetje vervelend'

    'Zes, zeven, acht miljoen euro verliezen in een jaar is best een beetje vervelend'

    maandag 23 april 2018 om 07:41

    Frans van Seumeren peinst er niet over om FC Utrecht te verkopen. De afgelopen jaren kreeg de populaire eigenaar van de eredivisionist veel aanbiedingen uit het buitenland.

    Van Seumeren ging er niet op in. "Er zijn meerdere partijen geweest die interesse hadden om de club te kopen. Uit het Midden-Oosten, China, Amerika, Rusland en Frankrijk", vertelt hij aan De Telegraaf. "Die grotere partijen zien niet alleen de voetbalclub. Die kijken ook naar de omgeving en of een stad interessant is."

    Ruim veertig miljoen euro stak Van Seumeren de afgelopen tien jaar in FC Utrecht. "Ik heb het niet precies nageteld. Maar het zal wel ergens rond die koers zijn. Het is in ieder geval niet minder geweest", zegt hij lachend.

    "Als ik het grosso modo over de afgelopen tien jaar bekijk dan vind ik het hartstikke leuk geweest", maakt Van Seumeren de balans op. "Maar er zijn ook wel mindere momenten geweest. Als je zes, zeven, acht miljoen euro verliest in een jaar, dan is dat natuurlijk best een beetje vervelend."

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    Marco S +4129
    maandag 23 april 2018 om 07:44
    Voor de club heerlijk natuurlijk maar wat een geld heeft die gast zeg..
    Vind ik leuk
    The Iceman +6699
    maandag 23 april 2018 om 07:55
    Zelf verdiend met hard werken, het is 'm gegund.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1846
    maandag 23 april 2018 om 08:19
    Dat vind ik zo’n onzin, niemand verdiend zulke bedragen. Hij heeft het gekregen en hard gewerkt maar de verhoudingen zijn helemaal zoek.
    Vind ik leuk
    The Iceman +6699
    maandag 23 april 2018 om 08:26
    Dat mag je vinden. Ik vind dat iemand die iets opbouwt, risico neemt en voor werkgelegenheid zorgt daarvoor beloond mag worden. Liever dat dan iemand die miljoenen krijgt om tegen een bal aan te schoppen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 08:26]
    Vind ik leuk
    Pec010 +1846
    maandag 23 april 2018 om 11:28
    Voetballers verdienen ook veel te veel inderdaad. Gaat ook niet om hem persoonlijk.
    Vind ik leuk
    kvg29 +44
    maandag 23 april 2018 om 09:06
    Zeker GroenLinks gestemd.... Hij heeft een succesvol eigen bedrijf opgebouwd en heeft daardoor een vermogen opgebouwd. Prima toch? Voetballers die € 300.000,- per week verdienen, dat is belachelijk....
    Vind ik leuk
    Pec010 +1846
    maandag 23 april 2018 om 11:29
    Ik weet dat de meeste mensen er zo over denken, daarom is de VVD waarschijnlijk de grootste partij. Maar goed laten we hier maar gewoon over voetbal praten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8302
    maandag 23 april 2018 om 09:17
    Alles wat je eerlijk hebt verdient, verdien je, punt uit.
    In dat geval helemaal prachtig, investeert het weer in Utrecht en dat geld blijft dus rollen en iedereen profiteert daar weer van, dat heet Economie, hoe meer hoe beter.
    Aan grootheden zoal Frits Philips, Albert Heyn etc is veel meer verdient door andere dan dat de personen zelf hebben verdient.
    Hoe meer schatrijke Nederlandse ondernemers des te beter het is voor onze economie.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 08:27
    V.Seumeren is Utrecht knap hoor dat je gewoon zo veul liefde hebt voor je club en je poen hebt
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24003
    maandag 23 april 2018 om 07:45
    Wat leuk een oud artikel in stukjes knippen en herkouwen.. Bij VP begint men de maandagmorgen in ieder geval relaxed..
    Vind ik leuk
    Clown123 +253
    maandag 23 april 2018 om 07:48
    Mooi dat deze man er is voor FC Utrecht. Kan ik zeggen dat zonder zijn geld FC Utrecht niet meer had bestaan?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24003
    maandag 23 april 2018 om 07:52
    Gaat wat ver.. Maar Utrecht had absoluut een rol in de marge van de ED gespeeld.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    maandag 23 april 2018 om 10:45
    nee ook zonder vseumeren waren er wel mensen ingestapt want utrecht kan net als bvb twente niet failliet gaan
    Vind ik leuk
    Clown123 +253
    maandag 23 april 2018 om 11:27
    Duidelijk beargumenteerd. Niet dat ik jullie failliet wil hebben hoor haha. Was gewoon even benieuwd naar wat meningen.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    maandag 23 april 2018 om 08:04
    Is ze vrouw er ook zo blij mee?
    Vind ik leuk
    Spiegel +8908
    maandag 23 april 2018 om 08:34
    Als zij vergelijkbare bedragen aan haar hobby’s uit mag geven, denk ik niet dat er veel discussie zal zijn.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    maandag 23 april 2018 om 08:37
    Dure vrouw :-)
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 23 april 2018 om 08:40
    Is ook grappig dat dit soort mensen rijk wordt door goed zakendoen en dan doodleuk beweert niet precies te weten hoeveel er is uitgegeven.

    Meer waarschijnlijk is dat hij het op de cent nauwkeurig weet en dat ook gaat gebruiken als de onvermijdelijke verkoop ooit volgt en hij zich tegen het volk moet verdedigen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    maandag 23 april 2018 om 10:48
    gelul de club word niet verkocht en mocht vseumeren overlijden krijg de club nog een verassing maar verkopen doet hij het nooit hij geeft de club gewoon weer terug aan de supporters en de club zelf
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    maandag 23 april 2018 om 11:06
    Ben benieuwd.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    maandag 23 april 2018 om 10:46
    ja hoor en zn broers ook al vinden ze wel dat het iets minder mag maar frans laat zich niet tegenhouden hij heeft wat in zn kop zitten en dan gebeurd dat gewoon
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3769
    maandag 23 april 2018 om 08:23
    De afgelopen jaren heeft Utrecht toch ook veel geld verdient? Haller, Amrabat, Ramselaar, Letschert zijn allen toch voor miljoenen verkocht?
    Vind ik leuk
    stephank +95
    maandag 23 april 2018 om 09:02
    Juist niet, ik had ze allemaal voorgefinancieerd in ruil voor mijn aandelen in BV Veendam en daarna zijn ze allemaal transfervrij vertrokken.
    Vind ik leuk
    Carl +3914
    dinsdag 24 april 2018 om 12:56
    ?
    Vind ik leuk
    Hakbal +741
    maandag 23 april 2018 om 10:03
    Als je zoveel geld er in stopt had je wel mee mogen doen om de bovenste 4 plekken. Nu is het water na de zee brengen
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    maandag 23 april 2018 om 11:02
    volgens mij heeft utrecht tot een paar wedstrijden terug nog mee gestreden om plek 4 en zijn ze de laatste jaren 4e 5e en 5e geindigd niet slecht toch met de 9e begroting en gezien dat we een paar seizoenen terug nog in de middemoot speelden
    Vind ik leuk
    Hakbal +741
    maandag 23 april 2018 om 11:06
    De nummer 5 tot 9 a 10 zijn allemaal gelijkwaardig. Dus je bent niet veel opgeschoten als middenmoter. En de negende begroting is gewoon middelmatig
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 11:07]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    maandag 23 april 2018 om 11:14
    niet veel opgeschoten? van bijna 100 miljoen schuld na schuldenvrij en een plek in de subtop noem het maar niets.
    en met alle respect voor onze concurrenten groningen heerenveen en twente maar die zijn ingehaald door fcutrecht de laatste seizoenen wat natuurlijk ook zomaar weer kan veranderen want zo gaat het al jaren tussen deze clubs maar met vseumeren en de nieuwe investeerders zie ik de toekomst zonnig tegemoet de top 3 inhalen lukt toch niet en is ook de doelstelling niet vd club dus als je dat bedoeld met niets opgeschoten heb je het toch echt mis.
    en geen verschil tussen de nummers 5 t/m 10 dus jij wil beweren dat bvb een ado den haag gelijkwaardig aan fc utrecht is wat een onzin.
    de 9e begroting middelmatig ? gezien dat utrecht de vierde stad vh land is misschien wel maar 4e 5e en 4e worden met de 9e begroting is gewoon ontzettend knap.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    maandag 23 april 2018 om 20:58
    ADO Den Haag doet weinig onder voor Utrecht en zeker niet qua begroting en salarissen. Utrecht is normaliter een middenmoter en dat het nu de laatst 2/3 jaar boven hun kunnen presteert is knap, maar structureel meedraaien op alle fronten in de subtop is nog niet aan de orde. Laat Utrecht maar 10 jaar in de subtop spelen dan kunnen we spreken van een structurele subtoppper.
    Vind ik leuk
    Carl +3914
    dinsdag 24 april 2018 om 13:01
    Het was de doelstelling van Van Seumeren om Utrecht binnen 10 jaar een stabiele subtopper te maken. Als je van die 10 jaar de laatste 3 in de subtop eindigt dan mag je zeggen dat de doelstelling bereikt is. Natuurlijk zie ik ook graag dat Utrecht 10 jaar lang op rij in de subtop eindigt, maar dat is een kwestie van tijd.

    Overigens zou ADO niet veel onder doen voor Utrecht? Leg de prestaties van die 2 clubs eens naast elkaar. Laatste jaar, laatste 3 jaar, laatste 5 jaar. Utrecht is structureel beter op dit moment dan ADO hoor. Beide mooie clubs, begrijp mij niet verkeerd. Maar Utrecht is echt verder dan ADO en het fundament (clubman versus onbetrouwbare Chinese investeerder) is velen malen sterker.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    dinsdag 24 april 2018 om 13:20
    qua begroting is ado veel kleiner en utrecht speelt ieder jaar voor playoffs europees voetbal ado niet hoor bij lange na niet zelfs met alle respect voor ado maar ze zijn niet een maatje maar meerdere maten kleiner
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    dinsdag 24 april 2018 om 19:49
    Hahahaha lul toch niet man. Den Haag heeft een begroting van 18 miljoen euro hoor en betaald zelfs hogere salarissen uit dan Utrecht met een max salarisplafond van 250k. Paar maten kleiner hahahaha grappenmaker. We hebben het hier over Utrecht hoor. Doe toch normaal man!
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    dinsdag 24 april 2018 om 21:07
    klopt we hebben het over utrecht die altijd boven ado eindigd die een hogere begroting hebben en betere spelers ado mag het doen met een afdankertje van utrecht duplan waar utrecht toornstra weg haalt .
    en denk jij nou echt dat een ayoub of een labyad max 250k verdienen die verdienen echt wel meer hoor anders waren ze al lang weg maar dat word door frans gewoon betaald via zijn bedrijven.
    ook eindigd utrecht zo goed als altijd in het linkerrijtje waar ado halvewege de rechter eindigd en moet je als ado zijnde ook maar afwachten wat er met die chinees gaat gebeuren dat zal bij frans nooit gebeuren laten we de gewonnen prijzen maar helemaal niet bekijken dus hoezo gelijkwaardig grappenmaker

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 08:53
    Duplan is geen afdankertje Utrecht kon hem geen langdurige grootse contract aanbieden en Den Haag wel en Toornstra is verkocht omdat Den Haag toen een transfer moest maken, anders was hij nooit weggegaan en zeker niet voor dat bedrag. Ken je feiten man! Welke gewonnen prijzen de beker en JC schaal?
    Den Haag is een roemruchte traditieclub en dat is Utrecht niet. Je overdrijft wel met je Utrecht-:)
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 11:14
    utrecht wilde hem geen contrackt voor 5 jaar geven gezien zijn vele blessures en leeftijd en gelijk hadden ze nu zit ado met een speler met een gigantisch salaris die op de bank zit dus wanbeleid hoezo ken je feiten?.
    ado moest een transfer maken met toornstra en wie kon hem halen precies fc utrecht en hoeveel spelers heeft ado bij utrecht weggekocht?
    maar je weet het allemaal zo goed vertel eens waar ado groter of gelijkwaardig in is want ik zie het de laatste 50 jaar niet aan de stand.
    en als je zegt dat ado een roemruchte traditieclub is en utrecht niet dan ben je niet helemaal lekker maar hoeveel fruitschalen en bekers heeft ado ook al weer gewonnen en hoe vaak heeft ado europees voetbal gespeeld precies bijna nooit in vergelijking met fcutrecht het enigste wat ado gepresteerd heeft wat utrecht nog nooit heeft gepresteerd is degraderen maar blijf lekker dromen dat ado gelijkwaardig is aan utrecht met die eigenaar die geen reet om de club geeft maar alleen om zijn loempias en de club continu in de problemen helpt
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 11:25]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 11:54
    Je spreekt jezelf zo tegen kerel. Duplan wilde niet eens een 5 jarig contract maar 2 jaar bijtekenen. Den Haag speelde Europees toen jullie daar nog niet eens van hadden kunnen durven dromen man. ADO is zeker een een roemruchte traditie wat Utrecht zeker nooit is geweest. Jullie hebben sinds jaren 80 een jeugdopleiding man wat kom je nu stoer doen met je Utrecht haha. ADO speelde zelfs 2x kwartfinale Europa cup 2
    2x landstitels
    2x beker gewonnen +7 bekerfinales gespeeld ofzo. Jij hebt totaal geen idee waar je over praat en lult maar wat in de lucht.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 12:01
    blijf lekker dromen vriend en een landstitel haha ja ik kan die van dos ook meerekenen en 7 bekerfinales haha leugenaar en wanneer won ado al die prijzen?.
    kijk ff hier op vp vandaag staat er een intervieuw met bakker in die ziet een club als vitesse wel een stap omhoog ten opzichte van ado maar blijf lekker in je droomwereld zitten .
    en hoeveel keer is ado wel niet boven utrecht geeindigd de laatste pak hem beet 25 jaar precies 1 keer uit mn hoofd maar droom lekker verder met je gelijkwaardig
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 12:03]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 12:08
    Dat jij niet weet wanneer al die prijzen behaald zijn zegt meer over jou. DOS Elinkwijk Velos laat me toch niet lachen man.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 12:20
    ik geef het op ado is in alles groter dan utrecht man man wat een niveau haha over een paar jaar maar weer naar telstar met ado pik en daar hoeft geen club wat voor te doen dat doen ze zelf wel samen met wang .
    en nee ik weet idd niet wanneer ado die prijzen won wat ik wel weet is dat ik 48 jaar ben en ado nog nooit een prijs heb zien winnen dat zegt al genoeg lijk me zo en hoeveel keer was ado ook al weer boven utrecht geeindigd in de afgelopen 25 jaar?
    ps het is velox ipv velos die club waar v.hanegem o.a vandaan kwam.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 12:28
    1975 bekerwinst en 1987 de bekerfinale verloren van 020 dus dat moet je wel mee hebben gemaakt en 2011 EL gespeeld. En lekker belangrijk velox betreft.

    Jij kan het niet hebben dat ADO een roemruchte club is wat je van Utrecht niet kunt zeggen. Duik maar eens in de hustorie van de clubs en je krijgt je antwoord! Bij ADO zaten er vroeger 30.000 man op de tribune en ADO speelde Europees voetbal al in de jaren 60 man:D toen bestond FC Utrecht niet eens. En kom nou niet met je Velox Elinkwijk en DOS aan. Grappenmaker ben jij.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 12:37
    precies en sinds fcutrecht wel bestaat zijn ze groter dan ado en hoeveel mensen zitten er nu bij ado op de tribune? er kunnen er nog 15000 in en het is half vol.
    en ik mag niet met elinkwijk velox en dos aankomen maar jij waarschijnlijk wel met alle oude namen van den haag want hoevaak is die naam wel niet veranderd van ado? maar ik ga de discussie stoppen want je praat poep en kan alleen maar dromen om zo groot als utrecht te zijn die trekken al meer toeschouwers dan er in het stadion van ado passen
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 12:48
    Velos Elinkwijk Dos kan je zeker niet vergelijken met ADO! Een stadion dat nooit vol zit ja wat heb je daar aan. Ik zou maar geen grote mond hebben, want straks trekt van Seumeren zijn handen er vanaf en je hebt wederom ellende binnen de club, wees blij dat het nu ff kan en geniet ervan.

    ADO was vroeger een grootmacht gozer en dat is een feit! En de potentie in Den Haag is vele malen groter dan Utrecht.

    Maar goed ik stop er ook mee want toegeven doe je niet en dit is verspilde tijd voor mij.

    Wens je een mooie dag verder.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 12:43
    bekerwinst 42 jaar geleden kampioen bijna 80 jaar geleden daarna alleen maar jl
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 12:53
    Historie noemt men dat! 44 jaar Ereďivisie tot nu. Zo zijn er clubs die zich zogenaamd subtop noemen hier alleen maar van kunnen dromen ook qua prijzen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 13:01
    ook qua prijzen heeft utrecht meer gewonnen dan jou zielige clubje maar blijf lekker over je titels praten uit 1941 en 1943 maar die van utrecht in 1958 mag niet meetellen hoor .
    ik hoorde overigens dat circus rens nog een clown zoekt lijk me wel wat voor jou want je ben zo grappig
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 13:05
    Zielig is jouw club je sukkel beetje RESPECT tonen jij achterlijke tokkie.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 13:06
    Neem je die degradaties ook mee van je amateurs clubjes:D
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 12:32
    tja dom van mij dat ik dat niet weet maar in de oorlog toen ado kampioen werd in 1941 en 1943 was ik nog niet geboren maar jij blijkbaar wel dat zal een feestje geweest zijn ben je al nuchter?hahaha .
    google ook ff duplan transfer van utrecht na ado daar staat heel duidelijk dat utrecht hem 1 jaar contrackt wilde geven met een optie voor nog een jaar ivm zijn leeftijd en blessuregevoeligheid dat ado dan zo dom is om het wel te doen tja moeten ze zelf weten nu zat hij met een dik salaris meer op de bank dan op het veld wees er blij mee
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 12:58
    1942/42 landskampioen of denk je dat de topclubs in NL dit soort kampioenschappen uit het verre verleden niet meetellen-:)


    ADO Den Haag speelt sinds 1965 in diverse Europese competities. Hieronder staan de competities en in welke seizoenen de club deelnam:

    Europa League
    2011/12
    Europacup II
    1968/69, 1972/73, 1975/76, 1987/88 1988/1989
    UEFA Cup
    1971/72 1973/1974
    Intertoto Cup
    1968, 1970, 1973, 1980, 1988, 1989
    International Football Cup
    1965/66, 1966/67 1976/1977
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 13:04
    0, 0-1 0.0
    Vlag van Denemarken Hvidovre IF 1-3, 1-2
    Vlag van Zwitserland FC Winterthur 4-3, 5-1
    1980/81 UEFA Cup 1R Vlag van Roemenië (1965-1989) FC Argeş Piteşti 0-0, 2-0 5.0
    2R Vlag van Duitsland Eintracht Frankfurt 2-1, 1-3
    1981/82 UEFA Cup 1R Vlag van Duitsland Hamburger SV 1-0, 3-6 2.0
    1982/83 UEFA Cup 1R Vlag van Portugal FC Porto 0-1, 0-2 0.0
    1985/86 Europacup II 1R Vlag van Sovjet-Unie (1980-1991) Dynamo Kiev 2-1, 1-4 2.0
    1987/88 UEFA Cup 1R Vlag van Oostenrijk Linzer ASK 0-0, 2-0 4.0
    2R Vlag van Italië Hellas Verona 1-1, 1-2
    1991/92 UEFA Cup 1R Vlag van Oostenrijk SK Sturm Graz 1-0, 3-1 4.0
    2R Vlag van Spanje Real Madrid CF 1-3, 0-1
    2001/02 UEFA Cup 1R Vlag van Oostenrijk Grazer AK 3-0, 3-3 4.0
    2R Vlag van Italië AC Parma 1-3, 0-0
    2002/03 UEFA Cup 1R Vlag van Polen Legia Warschau 1-4, 1-3 0.0
    2003/04 UEFA Cup 1R Vlag van Slowakije MŠK Žilina 2-0, 4-0 5.0
    2R Vlag van Frankrijk AJ Auxerre 0-0, 0-4
    2004/05 UEFA Cup 1R Vlag van Zweden Djurgårdens IF 4-0, 0-3 2.0
    Groep Vlag van Spanje Real Zaragoza 0-2
    Groep Vlag van Oekraïne Dnipro Dnipropetrovsk 1-2
    Groep Vlag van België Club Brugge 0-1
    Groep Vlag van Oostenrijk Austria Wien 1-2
    2007 Intertoto Cup 3R Vlag van Zweden Hammarby IF 0-0, 1-1 0.0
    2010/11 Europa League 2Q Vlag van Albanië KF Tirana 4-0, 1-1 9.5
    3Q Vlag van Zwitserland FC Luzern 1-0, 3-1
    PO Vlag van Schotland Celtic FC 0-2, 4-0
    Groep Vlag van Engeland Liverpool FC 0-0, 0-0
    Groep Vlag van Italië SSC Napoli 0-0, 3-3
    Groep Vlag van Roemenië Steaua Boekarest 1-1, 1-3
    2013/14 Europa League 2Q Vlag van Luxemburg FC Differdange 03 1-2, 3-3 0.5
    2017/18 Europa League 2Q Vlag van Malta Valletta FC 3-1, 0-0 3.5
    3Q Vlag van Polen Lech Poznań 0-0, 2-2
    PO Vlag van Rusland Zenit Sint-Petersburg 1-0, 0-2
    en dan heb ik het alleen over europa
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 13:09
    Ohh wat een puinhoop is dat zeg.hahaha.

    Nogmaals wij speelden Europees toen jullie nog in de wieg lagen man. Heb respect voor je meerdere sukkel
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 13:19
    hahaha meerdere in de jaren 60 lol daarna stelt ado niets meer voor
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 13:43
    Ook daarna in de 70ger jaren nog en in de jaren 80 werd dat minder. Maar je kunt niet ontkennen dat het geen grootmacht was vroeger en ADO van nu maakt ook stappen richting de subtop. En de begroting is 18 miljoen euro!
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 14:34
    en in de jaren 80 90 00 stelt ado niets meer voor en spelen zelfs jarenlang eerste divisie en zijn maar liefst 1x boven utrecht geeindigd maar blijf in je sprookjes geloven dat ze gelijkwaardig zijn de stand zegt iets heel anders.
    sambal dr bij?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 14:38
    Alsof Utrecht wat voorstelt ze doen het de laatste 3 seizoenen leuk en stijgen boven hun kunnen en dan ineens zo arrogant doen als dat 020 clubje...doe eens normaal man en gedraag je nederig, want dat past meer bij een club als Utrecht.

    Maar je kunt niet ontkennen dat het geen grootmacht was vroeger en ADO van nu maakt ook stappen richting de subtop. En de begroting is 18 miljoen euro-;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 14:44
    weet je wat arrogant is roepen dat je een grotere club ben en al dertig jaar niets presteerd over titels praat van 80 jaar geleden en blijven roepen dat je de betere ben ja idd je lijkt wel een 020 supporter die praten ook zo.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 14:51
    Jij zegt veel groter dit en dat haha. niet mij woorden in de mond leggen aub. Lees alles maar terug en kijk wie wat zegt. Om maar voorbeeld op te noemn... Jij zegt Utrecht heeft een veel gotere begroting en zojuist zei je beide hebben 18 miljoen.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 08:55
    Vergelijk de begrotingen maar eens met elkaar voor je wat roept!
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 14:42
    begroting fc utrecht 18 miljoen ado ook 18 miljoen maar ado moet nog schulden aflossen en utrecht heeft vseumeren die financieel graag een miljoentje extra neer legt voor een leuke speler en dat doet die loempia uit china niet die betaald alleen als het hem uitkomt
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 14:47
    Utrecht zegt elk jaar zwarte cijfers te kunnen schrijven alleen komt het er elke keer bedrogen uit. ADO betaald anders hogere salarissen uit dan Utrecht. Utrecht geeft jaarlijks inclusief alle transfers niet meer dan een miljoen uit. Dus kom niet met die ongein van Seumeren geeft dit en dat, van Seumeren is het zat om elke keer de gaten te vullen in een bodemloze put.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 14:55
    dit seizoen heeft utrecht nog ruim 3 miljoen aan transfers uitgegeven dus je hebb geen idee waar je over praat en wat geeft ado aan transfers uit?niets die moeten het met transfervrije spelers doen sterker nog die moeten op hun knieen in china voor hun geld om uberhoupt een selectie rond te krijgen.
    kijk ook ff na de verkopen van spelers als mertens strootman haller ramselaar om er maar een paar te noemen allemaal voor dikke miljoenen verkocht en wie heeft ado verkocht voor bedragen boven het miljoen? eh niet een .
    utrecht komt helemaal niet bedrogen uit utrecht heeft afgelopen seizoen bewust gekozen om geen zwarte cijfers te draaien omdat vseumeren en ten hag het trainingscomplex nog ff wilde verbouwen.
    vseumeren het zat hahaha duidelijk dat jij de beste man niet ken al moet er nog 100 miljoen bij hij laat de club niet vallen het is wang niet.
    en hogere salarissen ik geloof er niets van maar al zal dat zo zijn mag ado zich wel kapot schamen dat ze weer onder utrecht eindigen terwijl ze beter betalen en als ze zo goed betalen waarom hoor je dan nooit een speler die na ado wil? maar wel spelers die graag na utrecht heerenveen az of vitesse willen precies omdat het een stap omhoog is tov ado.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 15:05
    Janmaat 3 miljoen, Kramer 2.5 Havenaar 2.5 van Duinen 1.5 Martin Hansen en Immers en zo zijn er meer die bóven een miljoen zijn verkocht. Geef je wel gelijk dat wij ons spelers goedkoop verkochten ivm financiële zorgen in het verleden maar het bestuur laat niemand meer gaan nu voor een appel en een ei. Nieuw beleid! En al zou UVS weggaan, want ADO zal nooit vallen en is te groot om te vallen! Wij hebben een prachtige nieuw trainingscomplex met alles erop en eraan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:07]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 15:16
    ado was al bijna gevallen dus ik zou voorzichtig zijn met dat soort uitspraken.
    haller 9 miljoen met doorverkoop
    ramselaar 7,5 miljoen met doorverkoop
    mertens 8 miljoen met doorverkoop
    strootman 7,5 miljoen met doorverkoop
    al met al utrecht is in alles groter en groeit als een idioot volgend seizoen komen er nog meer investeerders bij die vseumeren gaan helpen en utrecht gaat weer een aantal plekken stijgen op de tv geldenlijst wat ook weer bijna 3 miljoen opleverd door de mindere prestaties van o.a twente en groningen en door het onder ons houden van vitesse gaan we die clubs voorbij op de lijst waarop ado overigens 11e staat

    Pos Club Percentage Bedrag
    1 Ajax (1) 12.95 9,155,650
    2 PSV (2) 11.65 8,236,550
    3 Feyenoord (3) 10.35 7,317,450
    4 AZ (4) 9.05 6,398,350
    5 FC Twente (5) 8 5,656,000
    6 Vitesse (8) 6.95 4,913,650
    7 Utrecht (9) 5.9 4,171,300
    8 FC Groningen (6) 4.85 3,428,950
    9 SC Heerenveen (7) 4.05 2,863,350
    10 Heracles Almelo (10) 3.7 2,615,900
    11 ADO Den Haag (11) 3.45 2,439,150
    12 PEC Zwolle (12) 3.2 2,262,400
    13 Roda JC Kerkrade (14) 3 2,121,000
    14 NAC Breda (-) 2.8 1,979,600
    15 Willem II (15) 2.6 1,838,200
    16 Excelsior (16) 2.55 1,802,850
    17 Sparta Rotterdam (18) 2.5 1,767,500
    18 VVV-Venlo (-) 2.45 1,732,150
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:23]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 15:32
    ADO zou echt nooit vallen en die uitspraak durf ik wel met de volle overtuiging te zeggen. ADO is te groot om te vallen en speelt op maatschappelijk vlak ook een belangrijke rol in de regio. Er zullen altijd mensen opstaan als de club dreigt om te vallen en dat is altijd al zo geweest. Haller is voor 5 miljoen verkocht en Ramseler voor 4 en dat doorverkoop moet je nog maar eens zien en de hoogte daarvan heb ik ook mijn twijfels bij. Weet dat jij het ietsje overdrijft-:)

    ADO gaat nu ook stijgen op de tv gelden-ranglijst aangezien ze boven Groningen en FC Twente gaan eindigen? Waar staat 3.45 voor bij Den Haag, percentage?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 15:39
    haller 5 ramselaar 4 haha grapjas dat van ramselaar kan ik me nog voorstellen omdat psv deed voorkomen dat het een koopje was maar later is de waarheid uitgekomen lees maar terug
    haller 5 miljoen hahahaha dan had vseumeren hem wel gehouden om zijn tuin op te knappen hoor zeker omdat er biedingen van 15 miljoen waren uit england en 21 miljoen uit china maar helaas zag haller zelf dat niet zitten.
    zeg je nou dat ado met de tv gelden over groningen en twente heengaan nou dan zou ik me er eerst eens in verdiepen als ik jou was want zo werkt het niet het gaat over een periode van 10 jaar dat er gekeken word.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:44]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 15:43
    Die 15 miljoen en 21 mljn moet je met een berg zout nemen kerel. Dat is mosterd na de maaltijd roepen.

    Ik zeg niet dat ze over Groningen en Twente heen gaan, maar dat ze nu zullen stijgen met 1 of 2 plekjes.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:43]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 15:55
    met een berg zout oke maar 21 miljoen is gewoon verschikkelijk veel geld waar je heel veel zout voor kan kopen of zou vseumeren dat allemaal verzinnen
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 16:03
    Als dat waar zou zijn waarom niet verkocht voor dat bedrag dan? Haller wou niet, toch?:D
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 15:51
    en dan overdrijf ik haha hoogste transfer van ado ooit kramer 2,2 miljoen sterker nog de 4e hoogste transfer van ado was na utrecht toe.
    ik mis overigens die rus op de lijst is die soms transfervrij vertrokken?
    1. Michiel Kramer € 2.200.000 Feyenoord 2015/16
    2. Daryl Janmaat € 1.800.000 SC Heerenveen 2008/09
    3. Wesley Verhoek € 1.500.000 FC Twente 2011/12
    4. Jens Toornstra € 950.000 FC Utrecht 2012/13
    5. Martin Hansen € 950.000 FC Ingolstadt 04 2016/17
    6. Lex Immers € 800.000¹ Feyenoord 2012/13
    7. Tjaronn Chery € 800.000 FC Groningen 2013/14
    8. Timothy Derijck € 750.000 PSV 2011/12
    9. John van den Brom (trainer) € 700.000 Vitesse 2011/12
    10. Tommie van der Leegte € 500.000 VfL Wolfsburg 2005/06
    11. Danny Hoekman € 500.000 Manchester City FC 1991/92
    12. Mike van Duinen € 500.000 Fortuna Düsseldorf 2015/16
    13. Jan-Paul Saeijs € 350.000 Roda JC Kerkrade 2005/06
    14. Harry van der Laan € 341.000 Feyenoord 1990/91
    15. Garry Mendes Rodrigues € 300.000 Levski Sofia 2012/13
    16. Hans Galjé € 280.000 AFC Ajax 1980/81
    17. Tim Krul € 230.000 Newcastle United 2005/06
    18. Lex Schoenmaker € 227.000 Feyenoord 1971/72
    19. Eljero Elia € 200.000 FC Twente 2007/08
    20. Csaba Horváth € 150.000 Zaglebie Lubin 2010/11
    21. Tscheu La Ling € 127.000 AFC Ajax 1975/76
    22. Aad Mansveld € 113.000 Feyenoord 1977/78
    23. Rydell Poepon € 100.000 Valenciennes FC 2014/15
    24. Gavin Price € 75.000 St. Johnstone 1997/98
    25. Ferrie Bodde € 75.000 Swansea City 2007/08
    26. Guus Haak € 57.000 Feyenoord 1963/64
    Betaalde transfergelden
    [Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 15:59
    Dit lijstje klopt niet hoor en zeker niet met doorverkooppercentages. Kramer zat met bonussen tegen 3 miljoen Janmaat zat ook hoger en zo zijn er meer die hoger zijn lagen. Elia klopt al helemaal niet:D
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 16:01
    uiteraard klopt het lijstje ineens niet maar dit is wel een officiele lijst van de knvb
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 16:06
    Geloof me nou maar dat het lijstje niet voor 100% klopt. Waar staat van Duinen en Havenaar en Alberg en zo staan er meerdere spelers niet op. Knvb is een grote maffia club en die moet je niet geloven .
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 15:09
    Vitesse en Heerenveen in mindere mate hebben beiden een grotere begroting waar ze mee werken dan Utrecht. De enige echte subtopper in Nederland is AZ en alle andere clubs daaronder schommelen daar tussenin.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 15:33
    vitesse en heerenveen hebben idd een hogere begroting maar wel mindere prestaties de laatste jaren omdat heerenveen niet vooruit kan financieren en vitesse maar moet afwachten wat chelsea af wil staan utrecht kan dat dankzij frans wel.
    het schommelt al jaren tussen clubs als utrecht groningen heerenveen twente en vitesse en daar hoort ado nog niet bij.
    az is ons dik voorbij daar geef ik je gelijk in maar de rest is de laatste jaren toch echt minder dan utrecht sterker nog utrecht is de enigste club die bij az in de buurt komt.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 15:39
    ADO schurkt wel tegen de subtop aan en denk dat ADO de komende jaren zeker wel zich in de subtop kan gaan nestelen. We gaan het zien allemaal de komende jaren wat ons allemaal te wachten staat.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 15:43
    het zou kunnen maar laat ado eerst maar zorgen dat ze vast in het linker rijtje eindigen zodat ze playoffs kunnen spelen ieder jaar en af en toe eens europa in kunnen daarna eens kijken of ze in de subtop kunnen gaan spelen wat ik ado overigens wel gun hoor.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 15:47
    Heb er alle vertrouwen in met het nieuwe beleid en ADO is nu in rustig vaarwater gekomen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    woensdag 25 april 2018 om 15:57
    rustig vaarwater ik ben nog niet overtuigt zolang wang de aandelen bezit zie ik het niet rustig worden wat het natuurlijk ook nooit word bij ado net zoals dat nooit bij utrecht word
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    woensdag 25 april 2018 om 16:01
    Voorlopig is het al een jaar rustig en dat is te zien aan prestaties op alle vlakken. Club maakt echt stappen.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    maandag 23 april 2018 om 20:59
    Heb je gelijk in!
    Vind ik leuk
    4everfcu +1678
    maandag 23 april 2018 om 11:29
    Frans van Seumeren, clubeigenaar van FC Utrecht keek verrast naar een borstbeeld van zichzelf. Supporters van FC Utrecht hadden het beeld laten maken en pontificaal voor stadion Galgenwaard geplaatst. Daarmee willen ze Van Seumeren bedanken dat hij tien jaar geleden hun club van de ondergang redde en de club heeft teruggebracht naar de subtop van Nederland.

    De FC-eigenaar, wiens vrouw Gonnie het beeld onthulde, was ronduit geëmotioneerd om het gebaar. ,,Of het beeld lijkt, moeten anderen maar beoordelen. Het beeld is knapper dan ik, geloof ik. Maar ik vind dit echt een grandioos gebaar. Vooral omdat het uit de harten van de fans komt.’’

    Waar andere clubs oude voetbalhelden als Coen Moulijn (Feyenoord) en Abe Lenstra (Heerenveen) voor het stadion hebben staan, lijkt Van Seumeren een ietwat vreemde eend in de bijt. ,,Eigenlijk vind ik het ook teveel eer, het raakt me vol in mijn hart. Ik ben pas tien jaar aan de gang met deze mooie club. Het heeft dik 40 miljoen gekost, maar we zijn bijna self-supporting. Het is een mooie investering geweest. Wie A zegt moet ook B zeggen. Dat doe ik. En dat kost dan af en toe een ‘investerinkje’. Maar ik doe het voor de mensen die Utrecht een warm hart toedragen. Dat ze mij nu op deze wijze laten weten dat het zo wordt gewaardeerd, maakt me trots.’’
    Teun den Hartog, voorzitter van de supportersvereniging FC Utrecht (SVFCU), benadrukt dat het profvoetbal in stadion Galgenwaard dood en begraven zou zijn als Van Seumeren in 2008 niet was ingestapt. ,,Wat Frans uit liefde voor zijn club heeft gedaan, is ongekend. Daar zijn we hem meer dan dankbaar voor. Je merkte onder de fans dat ze zo graag iets terug willen doen. Dit beeld, dat onder de luifel bij de hoofdingang staat, zegt alles over hoezeer we hem waarderen.''

    Clubs worden tegenwoordig vaak overgenomen door allerlei zakenlieden'', vervolgt hij. ,,Wij mogen ons in de handen knijpen dat het door iemand is gebeurd die ook echt een clubhart heeft. Dat zie je in alles terug. Hij wil zijn investering niet terug – dat is op zich al bijzonder- en het liefst wil hij dat Utrecht winst gaat maken, maar je merkt aan alles dat de drie punten op een speeldag voor hem het allerbelangrijkste zijn.’’ (bron: Ard Schouten (AD))
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 11:55
    Dat is nog eens een goede leider, die het goed voorheeft met de club.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Zes, zeven, acht miljoen euro verliezen in een jaar is best een beetje vervelend'