Borst: 'Hij kan de kop van Van Persie niet uitstaan. Iets persoonlijks'

Borst: 'Hij kan de kop van Van Persie niet uitstaan. Iets persoonlijks'

Gepubliceerd: maandag 23 april 2018 om 10:40ma 23-04-2018 om 10:40

Hugo Borst vindt het vooral 'moedig' dat Robin van Persie in de nadagen van zijn imposante carrière terugkeerde naar Feyenoord. Zondagavond zag de columnist van het Algemeen Dagblad hoe de jaren gaan tellen bij de bijna 35-jarige Van Persie. 

'Het is zo moedig dat hij terugkeerde bij de club uit zijn jeugd. Hij wist (weet) dat er sleet op zijn lichaam zit, maar wat heeft hij gelijk gehad: ook op 80 procent en in 60 minuten geeft hij Feyenoord de broodnodige kleur op de wangen', schrijft Borst. 

'Er zijn altijd zeikerds die het te weinig vinden, die de gemakzuchtige vergelijking maken met zijn gouden jaren. Zij zien niet in dat weinig ook veel kan zijn - zeker in een verschraalde Eredivisie.'

Borst vindt dat 'alles klopt' aan het lichaam van Van Persie. 'De lengte. Die prachtige rechte schouders. De slanke, gespierde torso. Zijn benen. Pezige O-benen. Echte voetballersbenen. Dat alles te zien bewegen, zelfs op zijn 34ste zit dat choreografisch vernuftig in elkaar.'

'Dan dat hoofd. Ik ken een voetbalduider die die kop niet kan uitstaan. Iets persoonlijks tussen die twee. Robin van Persie is louter zachtaardig voor intimi, en vooruit, supporters. Ben je tegen hem, of te kritisch, dan wordt hij formeel, afstandelijk. Maar hartelijkheid honoreert hij ruimschoots. In wat voor bui ook: een prachtig hoofd is het.'

Lees ook: Van Persie zaait twijfel over Feyenoord-toekomst: "Er is ook een andere kant"

Poll

Moet Feyenoord door met Van Persie?

(6663 stemmen)

Plaats een reactie

The Iceman +12951
maandag 23 april 2018 om 10:45
Van Hooijdonk was toch best positief? Of gaat dit over een andere 'voetbalduider'?
Vind ik leuk
MojoRisin +13586
maandag 23 april 2018 om 11:02
Klopt, Pierre is juist heel positief over hem, weet ook niet waar dit op slaat..
Vroeger was het minder,maar beide heren hebben zich ontwikkeld..
Vind ik leuk
2cents +57669
maandag 23 april 2018 om 11:18
De problemen tussen beiden bestaan nog steeds hoor.

Maar negatief doen over deze Van Persie doet Van Hooijdonk natuurlijk wel heel erg door de mand vallen.
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 23 april 2018 om 11:42
Ja uiteraard gaat over van Hooijdonk. Dat lijkt me toch wel duidelijk.
Vind ik leuk
Cookee +11836
maandag 23 april 2018 om 15:47
Wie is die voetbalduider?
Vind ik leuk
zaterdag 28 april 2018 om 12:48
Ja zowaar...t was voor het eerst een keer positief zonder 'maar' of "". Het is echt wel duidelijk dat Pierre al jaren lang onrust stookt, zeker als het om Van Persie gaat... maar laten we deze laatste keer koesteren..

overigens gaat dit echt niet alleen over Pierre denk ik
[Reactie gewijzigd op zaterdag 28 april 2018 om 12:50]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 10:46
Reactie verwijderd VP.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 13:33]
Vind ik leuk
The Iceman +12951
maandag 23 april 2018 om 10:47
Maar jij bent dan ook Ajacied ;-)
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9557
maandag 23 april 2018 om 10:49
Gelukkig ben jij geen van Persie....eerder kansloos.
Vind ik leuk
Midden-Noord +93851
maandag 23 april 2018 om 10:51
Kansloze opmerking.
Vind ik leuk
Och jeh +2205
maandag 23 april 2018 om 10:56
Heb je hem weer, gerapporteerd
Vind ik leuk
markus040 +2142
maandag 23 april 2018 om 12:50
hij is bang dat feyenoord volgend jaar boven zijn club eindigd met van persie .
dan zijn ze gewoon derde misschien
is gewoon pure angst en afgunst van een stumperd deze opmerking
gefeliciteerd trouwens boy's , dik verdiende overwinning gisteren
er zijn nog maar 2 topclubs in nederland die een prijs pakken tegenwoordig ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 12:52]
Vind ik leuk
Och jeh +2205
maandag 23 april 2018 om 10:56
Had je hem maar gehad, hadden jullie na 4 jaar ook weer eens een rol van betekenis gehad in het NL voetbal.
Vind ik leuk
Alisteas +402
maandag 23 april 2018 om 11:00
We kunnen het ook niet helpen dat ex-ajacieden niet eens terug willen keren of dat teruggekeerde ajacieden door mand gevallen zijn.
Vind ik leuk
Bep Slatter +11256
maandag 23 april 2018 om 11:37
Gelukkig ben jij maar een
Zwabberbalp gevuld met lucht en condens. Verkleinwoorden gebruiken is vaak heel onverstandig en bovenal irritant.
Vind ik leuk
Nick Kools +12217
maandag 23 april 2018 om 11:52
Jullie hebben Ziyech, waar je geen ruk mee wint :)
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
maandag 23 april 2018 om 12:29
'kakkerlakken', 'neuzen', '010 en 020'. Dit soort kinderachtige bezigheden staan allemaal synoniem voor het failliet van het Nederlandse voetbal.
Vind ik leuk
Jarinr10 +10547
maandag 23 april 2018 om 10:53
Ik als Ajacied geniet elke minuut van 'm dat hij meedoet.Wat een geweldenaar blijft dit.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 10:58
Tis niet alleen een geweldenaar op het veld, maar ook een prachtkerel naast het veld..
Vind ik leuk
Monnikehuize +1437
maandag 23 april 2018 om 10:54
Van Hooijdonk is zo jaloers op de carriere van Van persie!!
Vind ik leuk
Sargon +1482
maandag 23 april 2018 om 11:11
Volgens mij heeft Pierre meer prijzen gewonnen dan van Persie, dus dat valt wel mee
Vind ik leuk
Jordtt +1380
maandag 23 april 2018 om 11:18
Topscorer aller tijden NL elftal vergeten?
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 11:19]
Vind ik leuk
Monnikehuize +1437
maandag 23 april 2018 om 11:27
Van Hooijdonk was een prima spits die mooie dingen heeft bereikt, maar aan de carriere en het niveau van Van Persie kan hij niet tippen hoor
Vind ik leuk
Midden-Noord +93851
maandag 23 april 2018 om 11:37
Ben jij op je achterhoofd gevallen?

https://www.transfermarkt.nl/robin-van-persie/erfolge/spieler/4380
Vind ik leuk
Nistel +3583
maandag 23 april 2018 om 10:54
Volwassen speler geworden die niet wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid. Had ik hem in het begin van zijn carrière niet gegeven. Heeft zich zowel als voetballer als persoonlijkheid enorm ontwikkeld in de jaren. Mooi dat hij nog zo van waarde kan zijn. Benieuwd of hij het nog een seizoen aandurft. Dit zijn de namen die je graag nog in de Eredivisie terugziet, zolang ze nog een meerwaarde kunnen zijn.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:01
Er zijn weer nutteloze pubertjes met het iq van een kakkerlak zie ik, ik weet zeker dat je hard schreeuwt en huilt mocht je echt ooit een kakkerlak zien, zeker amerikaanse...
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:02
Als Psv-er zeg ik , hoort zeker bij de iconen vh Nederlandse voetbal,afmaker pur sang,met veel plezier naar gekeken.
Vind ik leuk
rinirat +3024
maandag 23 april 2018 om 11:10
Heeft borst verkeerde medicijnen ingenomen?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 11:17
Kun je niet gewoon zeggen wat je waarom met hem oneens bent, in plaats van zo'n popie jopie cliché.

En nu ga je zeggen: verder gaat alles goed vandaag?
Vind ik leuk
Markus80 +2529
maandag 23 april 2018 om 11:41
Het is en blijft een topper en ja het wordt minder met de jaren. Volgens mij geldt dat voor iedereen. Gewoon niets dan lof voor deze speler, dat zouden we vaker moeten doen in Nederland.

Met `iets persoonlijks` weet iedereen wel wie hij bedoelt lijkt me. Dan kan hij net zo goed de naam noemen.
Vind ik leuk
Dedan002 +2748
maandag 23 april 2018 om 11:55
Pezige O-benen is wel de perfecte omschrijving. Knap gevonden van Borst.
Vind ik leuk
Gid010 +669
maandag 23 april 2018 om 13:44
Ja, ik hoop het wel..

Volgende week kan jij zijn kop niet aanstaan, Hugo Borst.
Een spatrafan ziet hoe zijn club punten morst
Bij betweters heb je niet altijd de beste voorspelling
Dat Sparta 3 punten uit de kuip pakt, is een dromerige telling
Hij heeft nu vast over Van Hooijdonk
Het zorgt nu niet eens voor een rel of vonk
Tussen Pierre en Robin is er wat "oudzeer"
Hugo praat als een romanticus, hij is Sparta`s boze heer:)
Vind ik leuk
Esmik +2
maandag 23 april 2018 om 14:51
Is het niet bij de selectie dan maar als spitsentrainer of in de jeugd .hij hoort bij de club.
Vind ik leuk
zaterdag 28 april 2018 om 13:02
Hij heeft wel gelijk. maar ik denk dat dit niet zo zeer alleen over Pierre gaat. Pierre is misschien wel een goed voorbeeld met wat er hier bedoeld word. Pierre viel door de mand nadat Robin hem ooit bij naam noemde. Maar het is duidelijk, je mag hem of je mag hem niet..dat laatste ligt toch wel aan diegene zelf en niet aan Van Persie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws