KNVB eert recordinternational Sneijder met afscheidsduel: Zoals ik het droomde

    KNVB eert recordinternational Sneijder met afscheidsduel: "Zoals ik het droomde"

    maandag 23 april 2018 om 13:42

    Wesley Sneijder krijgt op 6 september een groots afscheid bij het Nederlands elftal. In een oefenduel met Peru speelt de recordinternational van Oranje zijn 134e en definitief laatste interland namens de nationale ploeg. 

    "Ik ben hartstikke blij met wat er nu gaat gebeuren. Dit is het afscheid zoals ik het droomde, vergelijkbaar met zoals Podolski dat bij de Duitsers deed. Gewoon: afscheid nemen in een wedstrijd, in een team dat me dierbaar is en op een plaats die me dierbaar is", zegt Sneijder op het digitale thuis van de KNVB.

    "Ik had dit eerlijk gezegd wel een beetje verwacht", vervolgt de spelmaker, die sinds begin 2018 in dienst is van Al-Gharafa. "Dit wilde zowel de KNVB als ikzelf heel graag. Nou, dan komt het er meestal wel van. En je ziet dat het gebeurt. Ik ben er de KNVB oprecht dankbaar voor. Een mooier afscheid kan niet."

    Na een gesprek met bondscoach Ronald Koeman werd besloten dat Sneijder een afscheid krijgt ín een wedstrijd. Daarna moest nog een juist moment worden gevonden. "Zoiets moet uiteraard passen in het programma van de bondscoach. Maar de intentie om onze recordinternational dit afscheid aan te bieden was er bij alle betrokkenen meteen nadat zijn afscheid vast stond. Uiteindelijk leidde het tot de afspraak om op 6 september alles te laten samenvallen", aldus Nico-Jan Hoogma, directeur topvoetbal bij de KNVB

    Plaats een reactie

    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 13:45
    Zo hoort het ook, een held voor het Nederlandse voetbal!
    Vind ik leuk
    Bertjes +861
    maandag 23 april 2018 om 13:55
    Beetje jammer alleen dat dit soort dingen nooit vanuit de KNVB zelf komen, maar dat ze er altijd op gewezen moeten worden..
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 13:56
    Eens.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22704
    maandag 23 april 2018 om 14:52
    Klopt, maar daar zijn ze niet echt scherp op dit soort dingen.
    Vind ik leuk
    PRICE +26071
    maandag 23 april 2018 om 15:39
    Nice
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:41
    Maar het is dan ook de eerste keer dat er een speciale afscheidswedstrijd wordt gespeeld in Nederland.
    Toch?
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:45
    Verdient hij zeker!
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 13:47
    *verdient
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:50
    Die bedoel ik ja ;)
    Vind ik leuk
    Voebtal +3766
    maandag 23 april 2018 om 13:46
    In de Arena dus.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 13:47
    Zoals het hoort, Sneijder zijn thuis.
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 14:18
    Ik weet het niet hoor

    Bizarre onthulling: 'Sneijder speelt liever in De Kuip' - SoccerNews
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    dinsdag 24 april 2018 om 09:26
    Dat is utrecht
    Vind ik leuk
    Frietbakker +4955
    maandag 23 april 2018 om 13:46
    Spelen van der vaart en van persie ook mee?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 13:48
    Opa Van Persie kan maar 1 wedstrijd per maand spelen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9589
    maandag 23 april 2018 om 13:51
    Speciaal voor Wesley perst hij er een extra wedstrijdje uit.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    maandag 23 april 2018 om 13:53
    Van Persie speelt op een hoger niveau dan Sneijder. Hij verdient ook een afscheidswedstrijd. Is nog altijd de topscorer aller tijden van oranje.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 13:53]
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 13:55
    Nu krijg je bij elke speler dit soort verhalen inderdaad.
    Vind ik leuk
    Spiegel +8944
    maandag 23 april 2018 om 14:00
    Van persie heeft nooit gezegd te stoppen.

    En als ik eerlijk ben. Mag ie van mij nog steeds opgeroepen worden.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    maandag 23 april 2018 om 14:06
    Daarom had ik als KNVB zijnde ook nog even gewacht met de afscheidswedstrijd. Dan kan je volgend jaar 1 afscheidswedstrijd doen met Sneijder, Robben, Van Persie en Van der Vaart.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 17:42
    Van Persie kan geen hele wedstrijd volhouden.
    Sneijder wel.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:56
    Beetje respect graag voor de topscoorer aller tijden van het Nlds elftal.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 13:57
    En hoeveel goals heeft ie daarvan de laatste pakweg 2/3 jaar gemaakt? Precies... Het is bij lange na niet meer de voetballer die hij ooit is geweest.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:38
    Wat ben je toch een droevig figuur....
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 14:42
    Ik mag jou ook heel graag, thnx!
    Vind ik leuk
    Sytz +2975
    maandag 23 april 2018 om 19:15
    Hoeveel wedstrijden heeft ie gespeeld de afgelopen 3 jaar? Precies, een stuk of 5. Daarbij waren er 3 meer dan een helft. Daar kan je niemand op afrekenen. Daarbij laat hij een rendement zien dit halfjaar dat gelijk staat aan de goals per minuut van Huntelaar, Neres en vd Beek samen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    Spiegel +8944
    maandag 23 april 2018 om 14:00
    In die wedstrijd is ie wel telkens een van de beste op het veld en bijna altijd beslissend...
    Dus leuk dat je hem zwart probeert te maken. Maar alleen al qua rendement is zijn terugkomst al meer geslaagd dan die van bijvoorbeeld Klaas jan Huntelaar...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 14:04
    Ik probeer hem niet zwart te maken, ik vind het alleen best wel genânt om te zien hoe weinig Robin kan spelen door zijn fitheid. Wanneer ie speelt doet ie het prima, maar je zou hem als voetballiefhebber meer willen zien spelen toch?

    En Huntelaar doet het prima toch? Meer van waarde geweest dan Van Persie, 12 goals toch?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Spiegel +8944
    maandag 23 april 2018 om 14:20
    Zet dat af tegen het aantal wedstrijden.
    Doe hetzelfde bij van Persie.

    Ook staat RvP op 10 en niet op 9
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 14:23
    Ah ja, Van Persie is natuurlijk in de winterstop gekomen. Ff in de war.

    Laten we er op houden dat ze beide hun waarde hebben gehad dit seizoen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 14:23]
    Vind ik leuk
    Spiegel +8944
    maandag 23 april 2018 om 14:26
    Zeker.

    Kijk Hunter was in zijn Schalke jaren maar ook in zijn eerste Ajax periode een goalgetter pur sang.
    RvP is zoveel meer dan dat. Die techniek, die finesse, die manier waarop hij tot 2x toe in de PL een hele ploeg kon dragen (Arsenal en Man Utd).

    In zijn eerste wedstrijd voor Feyenoord dit seizoen heb ik hem een bal zien doodleggen waar de Vilhenatjes, Ramselaartjes en de Hendrikxjes van deze wereld 3 balcontacten voor nodig hebben.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 14:32
    Qua doelpunten scheelt het niet zo veel tussen The Hunter en Van Persie en ik ben/was meer een fan van Huntelaar (zeker qua karakter, misschien door clubvoorkeur), maar het verschil tussen Van Persie en Huntelaar was natuurlijk wel het verschil tussen absolute top en net daaronder (al heeft Huntelaar het qua rendement erg goed gedaan bij Real en Milan).

    Echter, zou zowel graag de nieuwe Van Persie als de nieuwe Huntelaar willen zien doorbreken, maar ik zie ze nog niet in de Eredivisie...
    Vind ik leuk
    Kaar +200
    maandag 23 april 2018 om 14:24
    Ook bij dit artikel weer ‘opa’. Het zit je nog al dwars he.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 14:26
    Wat zit me precies dwars?
    Vind ik leuk
    Kaar +200
    maandag 23 april 2018 om 14:31
    Dat hij het zo goed doet en bij onze mooie club speelt.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 14:34
    Waarom zou me dat dwars zitten? We eindigen boven Feyenoord, dus waarom zou me dat dwars zitten? Heb niks tegen zowel Feyenoord als Van Persie.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 14:27
    Kuijt, Huntelaar en Van Persie hebben de moed gehad om nog wat te laten zien op de Nederlandse velden en verdienen jouw denigrerende benaming niet.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8091
    maandag 23 april 2018 om 14:32
    Opa van Persie kiest ervoor om tenminste nog op enig niveau te voetballen en voor prijzen te gaan. Die had ook elders kunnen spelen
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 14:34
    Het woord ‘opa’ is misschien misplaatst.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    dinsdag 24 april 2018 om 09:26
    En tog heeft die opa dit seizoen meer bereikt dan het trieste ajaks
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:52
    Als hij ze uitnodigt denk het wel
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36115
    maandag 23 april 2018 om 14:10
    Dost schijnt ook en afscheidspot te hebben aangevraagd.
    Vind ik leuk
    HJR +6852
    maandag 23 april 2018 om 14:22
    Wordt gecombineerd met die van Sneijder. Dost begint dan wel op de bank ;). Stond in De Speld laatst.
    Vind ik leuk
    WTSGD +1344
    maandag 23 april 2018 om 13:49
    Als je maar lang genoeg huilt krijg je je zin dus.
    Vind ik leuk
    yuuup +8983
    maandag 23 april 2018 om 13:54
    Jij spreekt vast uit ervaring.
    Vind ik leuk
    Makis +1123
    maandag 23 april 2018 om 13:49
    hij verdient een GROOTS afscheid, absoluut
    Vind ik leuk
    Blindsy +9589
    maandag 23 april 2018 om 13:49
    Heheh. En dik verdiend ook. Maar wordt die wedstrijd nu speciaal voor Sneijder ingepland? Of stond deze al op de agenda? Komt toch wel apart over, een wedstrijd voor het huidige Oranje te gebruiken voor t afscheid van iemand die je eigenlijk niet meer wil opstellen.
    Laat je hem dan 1 helftje meespelen? Gun het hem van harte hoor. Recordinternational verdient een fraai afscheid. Maar was een afscheid tussen 2 allstar-teams niet logischer geweest?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 14:30
    Dat is veel lastiger te realiseren.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9589
    maandag 23 april 2018 om 15:23
    Klopt. Maar dat had ik leuk gevonden omdat je dan ook Robben , RVP en Vd Vaart had kunnen bedanken (moeten laatste 2 dat ook wel willen, officieel zijn die nog beschikbaar). Het was mooi geweest, maar inderdaad erg moeilijk te organiseren. Doe je vaak wat meer op clubniveau, en niet of nauwelijks als international. Is ook wel weer logisch.
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 23 april 2018 om 16:46
    Sneijder wilde shinen zonder tegelijk met anderen afscheid te nemen. En je kunt niet tig afscheidswedstrijden organiseren.
    Vind ik leuk
    Blindsy +9589
    dinsdag 24 april 2018 om 13:11
    Nee, maar 1 potje met die hele generatie nog 1x in tenue, had best gekund. Hoorde toevallig dat dit ook op tv door ex-spelers al eens is geopperd in een praatprogramma, dus zo gek was dat idee nog niet van mij. Maar het is goed zo, Sneijder krijgt zíjn afscheid. Iets wat hij sowieso verdient als recordinternational.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:36
    stond al op de agenda
    Vind ik leuk
    Blindsy +9589
    maandag 23 april 2018 om 15:06
    Dan is Koeman bereid om het oefenen voor het nieuwe Oranje een klein beetje aan te passen, ten faveure van een mooi afscheid van Sneijder. Ach, het is geen kwalificatiewedstrijd, denk ik dan maar, en Sneijder wilde dit zo het liefst, dus iedereen tevree. Ook best leuk dat Koeman hier aan mee wil werken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:08]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    maandag 23 april 2018 om 13:54
    Klasse deze kleine, grote voetballer hoort een afscheid te krijgen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:37
    Uitzwaaien met een bloemetje moet daarvoor genoeg zijn.

    Afscheidwedstrijden horen thuis op clubniveau!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    maandag 23 april 2018 om 14:39
    Ik vindt dat er wel wat georganiseerd mag worden.Wordt tijd dat wij eens trots mogen zijn op onze oud internationals.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:43
    En een bloemetje met een uitzwaaibeurt is dan niet genoeg?!

    Trots kan ook inhouden dat je ze voor iedere wedstrijd uitnodigt.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    maandag 23 april 2018 om 14:52
    Toch heerlijk man oud internationals die ff 't huidig Oranje inmaken:)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:55
    Van der Vaart en Van Persie en Robben ???
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    dinsdag 24 april 2018 om 09:28
    Je moet er openlijk om vragen.... kleine huilebalk die Wesley
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 13:56
    ''eerst' recordinternational?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +36115
    maandag 23 april 2018 om 14:09
    Pleur Robben, van Persie en vd Vaart er nou ook meteen in tijdens die pot.
    Verdienen alle 4 hetzelfde. Misschien zelfs Kuyt ook.
    Vind ik leuk
    guusje +970
    maandag 23 april 2018 om 14:09
    Leuk! Tegen het trollenleger van Dotan.
    Vind ik leuk
    Gid010 +672
    maandag 23 april 2018 om 14:09
    Dat is wat Wesley verdiend, echt een klasse speler. Ik vind jammer dat hij afgelopen jaar al naar de zandbak ging. Als hij op niveau bij een club zat, had hij zijn waarde nog kunnen laten zien. Ik ben nooit voor Ajax geweest, ik heb hem wel altijd een goede speler gevonden. Een speler die tweebenig is, oog voor de goal, traptechniek. Hopelijk komt ook hij voor de afscheidswedstrijd van Kuyt, volgende maand
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:35
    Verdiend? En de rest van die internationals die de afgelopen tijd gestopt zijn? Dit is gewoon een egotrip voor Sneijder!
    Vind ik leuk
    Gid010 +672
    maandag 23 april 2018 om 14:48
    Als record international mag je wel een waardig afscheid krijgen toch? Hij heeft met Kuyt ook mooie momenten gehad in het Nederlands elftal. Ja hij heeft een 020 verleden. Het gaat niet om Sneijder dan, waar het feit dat Kuyt geeerd wordt. Ook door spelers met 020 verleden die met hem speelde, Kuyt verdiend ook respect. Van der Vaart hoeven ze niet te vragen, die heeft vast een frikandel te veel op :)
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:15
    Held!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 14:18
    In sartoriaal opzicht kon Wesley Sneijder zich geen betere opponent wensen.
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    maandag 23 april 2018 om 15:08
    Tja, ik kan nu niet echt zeggen dat deze tegenstander bij bekoort dan wel intimideert idd.

    Een 'infantiel en vrijwillig stukje kanonnenvlees voor een geforceerd hosanna-evenement".... Zo zie ik het eigenlijk.

    Sneijder's hoogtepunt in zijn Interland-carriëre lag in de wedstrijden tegen Spanje, op de laatste WK's, de verloren finale, en de 'bloedwraak'.

    Uit respect voor díe prestatie, had ik bv als KNVB met Felipe Scolari gebeld, en hem gevraagd een assemblage van "Iniësta en Vrienden' bijeen te roepen, voor een gezellig potje benefiet in Zeist of Amsterdam of Rotterdam bv...

    En om mijn part is dat een voorafgesproken wedstrijd die Dreamteam Nederland bv met 5-4 wint van een Dreamteam van Spanje.

    Je zegt Koeman dat hij Wesley de week er voor even flink op vrije trappen laat oefenen bv...En penalty's.. En op die manier zet je de man dan in het zonnetje....

    Peru...Komt Peru ook hierheen, om moet Sneijder vast op de fiets die kan uit?
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    Kramertje +823
    maandag 23 april 2018 om 14:19
    mischien gelijk een wedstrijdje voor Robben, Kuyt en Van der Vaart
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:34
    Precies.... dit is gewoon een hele grote egotrip voor Sneijder!

    Zit niemand op te wachten.
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    maandag 23 april 2018 om 15:14
    Te geforceerd... zul je straks ook in die wedstrijd zien. Spelers komen wel, maar, hebben dr eigenlijk geen zin in...

    Dit plan je toch soepeler in. Net voordat de competitie weer begint bv, heb je altijd wel een interland-weekje. En als we weer 3-4-5 week bezig zijn, ook gelijk weer een week er tussenuit...

    Ik had toch echt met de Spaanse bond gebeld, en gevraagd om een mooie benefietwedstrijd van te maken. Ja, maak dr hardstikke doorgestoken kaart van, Pingel voor spanje pingel voor ons, vrije trappen, en een mooie klinkende 5-4 overwinning voor Nederland, met schitterende goals van bv Iniësta, Costa, etc...
    En een paar mooie goals van Sneijder.
    Laat Koeman bv een paar dagen met hem op vrije trappen oefenen oid ^^

    Daar gaat het om toch Nederland's (absolute)recordinternational, even mooi in het zonnetje zetten.

    Dan heb je ook een affiche dat iets betekend.

    Sorry maar... wie is Peru? Hoevaak heeft Nederland al tegen Peru gespeeld?

    Vind ik gewoon goedkoop, 'zwakke tegenstander, die bereid is om als kanonnenvlees te dienen'...

    Als je Scolari vraagt of hij met een nette spaanse delegatie, een benefiet en afscheidswedstrijd wil spelen tegen 'een Elftal olv Wesley Sneijder', dan weet i kbijna zeker dat deze man een dergelijke eer graag zal ontvangen.

    Sterker nog, die spanjaarden zouden het een énorme eer vinden!
    Vind ik leuk
    FCU10 +692
    maandag 23 april 2018 om 14:27
    Wauw mooi gebaar van de KNVB. Een afscheid van een bijzonder goede speler, waar ik vele jaren met bewondering naar gekeken heb!
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    maandag 23 april 2018 om 14:30
    En terecht! Wat heeft deze man veel betekend voor het Nederlands elftal.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:33
    Over dat eerste lopen de meningen uiteen.

    Ik vind een afscheidswedstrijd thuis horen op clubniveau. Wat ze nu willen doen is naar mijn bescheiden mening echt teveel eer. Van Persie is topscorer aller tijden en die heeft ook geen wedstrijd gekregen.... en het boeit 'm ook niet! Het is dus een egotrip van Wes en daaraan moet de KNVB niet meedoen!
    Vind ik leuk
    larzyy +80
    maandag 23 april 2018 om 14:41
    Waar ik het zeker mee eens ben qua ‘egotrip’ is het feit dat Wesley er zelf om gevraagd heeft. Dat is zijn eer te na. Het zou meer vanzelfsprekend moeten zijn vanuit de KNVB om voor hem, en natuurlijk ook voor Robin van Persie een afscheidswedstrijd te organiseren. Al is RVP nog niet ‘officieel’ afgeschreven als international. Dit gaat natuurlijk wel snel gebeuren en zonder twijfel zal er dan een eerbetoon volgen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:44
    Ik zit als toeschouwer helemaal niet te wachten op een afscheidswedstrijd van Sneijder of wie dan ook.... heeft niks te maken met respect of eer, maar meer met dat het nergens om gaat en dat het er waarschijnlijk niet uitziet!
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    maandag 23 april 2018 om 15:27
    Het is geen verkeerde gedachte om bv voor internationals die meer dan 100 caps hebben gespeeld, toch even een attentie als dit bv te houden.

    Maar de manier waarop dít tot stand komt is mij wel té geforceerd...

    Ligt ook een tikje aan het feit dat Sneijder het vraagt, of beter gezegd: vragen móet!.

    De KNVB had van zichzelf ook een dergelijk initiatief kunnen bedenken.

    Ik heb gewoon het gevoel dat men daar in Zeist nu met de nodige schaamte, hals-over-kop, de eerste de beste tegenstander heeft proberen te regelen om hier maar niet af te gaan.

    En dan komen ze met Peru....

    Ja, Peru, daar hebben we als Oranje oo wéérgaloze krakers tegen gespeeld... Zo.. Spektakel, legendarische, dan wel historische wedstrijden, of niet?.... pfff..

    Had effe een appje naar het Iberisch schiereiland gestuurd, Daar zitten 2 voetbalnaties, die elk de naam 'Nederland' nog omstreept hebben op hun internationale voetbalkalenders.

    Spanje zal ons nooit vergeten, iig deze generatie voetballers niet.
    Die Finale, en gruwel-wraak daarna zal diep in de spaanse voetbalhistorie gegrift staan.

    Maar buurland Portugal kent ons ook nog wel! Wie heugt zich we wedstrijd nu niet met die 16 gele kaarten en 4 roden! Wat een beest van een partij was dat.

    Om nóg maar een eregast te noemen; Duitsland! Onze 'alte vertraute nachbarn".. zeker weten dat de Mannschafft graag een erepotje had gespeeld. Men heeft daar altijd respect gehad voor het Nederlandse voetbal, en ook voor Sneijder bv.

    Brazilië. Genoeg belangrijke, en zga legendarische WK-potten zijn uitgevochten tussen de Oranje Leeuwen en de Goddelijke Kanaries.

    Italië. De Azurri hebben ons ook meer dan eens getroffen, en met het afzwaaien van Gianluigi Buffon hadden beide voetbalbonden misschien een hele mooie slag kunnen slaan.

    Stuk voor stuk tegenstanders die een geschiedenis hebben met Nederland, dan wel met de speler Sneijder. En stuk voor stuk tegenstanders die toch 100x meer aanspreken dan 'Chico-Lama-land".... met alle respect.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +364
    maandag 23 april 2018 om 18:52
    Tegen de tegenstanders die jij noemt kom Sneijder niet eens aan de bal. Had lekker een Denemarken/Zweden gekozen, dichtbij huis en prima tegenstanders met bekende eredivisie gezichten.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +29343
    maandag 23 april 2018 om 14:31
    Bah bah.... veel te veel eer voor deze speler!
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    maandag 23 april 2018 om 15:31
    Had de KNVB beter moeten doen idd.. En gróte benefietpot waar ze bv van Persie ook meenemen, Nigel de Jong,(bas dost? :P haha), en bv Dirk Kuyt, en dan ook een tegentander die er toe doet.

    Peru hebben we zga geen geschiedenis tegen...

    Ik vind Peru echt een fláter van een keuze, als ik eerlijk ben.
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 15:32]
    Vind ik leuk
    Fce9091 +1923
    maandag 23 april 2018 om 14:47
    Onnodig, ereronde na een wedstrijd had ook genoeg geweest. Oranje moet bouwen aan een toekomst, hoeft een pensioenaris niet tussen te gaan lopen omdat ie dat zo graag wil
    Vind ik leuk
    Mari +6788
    maandag 23 april 2018 om 14:51
    Zoals ik het eiste
    Vind ik leuk
    Farmer +11267
    maandag 23 april 2018 om 15:04
    " ....oefenduel met PERU".... HEH?? Krjigen we de vedetten van FC-Chico-Lama hiero?

    Naah.. DE recordinternational van Oranje.. daar had de KNVB toch ook wel een íets mooiere tegenstander voor kunnen vinden?

    Had effe met Scolari gebeld, zéker weten dat hij Iniesta-en-co wel zover kon krijgen voor een potje bal tegen een gerespecteerde en succesvolle voetballer.
    Dan heb je een affiche waar je je RECORD-international mee eert.

    Het WK-2010, dát was het hoogtepunt van Sneijder's carriére, en die wedstrijd tegen Spanje in het bijzonder. De 'Ultime Wraak' in 2014's openingswedstrijd er na, ja. Dat zal menig Nederlander nog lang bijblijven. Menig Spanjaard net zo.

    Dat is een stukje voetbalhistorie waar Sneijer ook een fundering in heeft gelegd.

    ...En dan komen ze aan met Peru...

    Alle respect, mooi land hoor....maarreeh... ja.. =derp=
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:12
    Lijkt wel een klein kind mag ik aub
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 15:14
    Wat nou afscheid? Sneijder kan nog prima een paar jaar mee in ons middenveld. Zelfs op zijn 38e zal hij de huidige concurrentie nog de basis uit spelen...
    Vind ik leuk
    ajaxdev +366
    maandag 23 april 2018 om 16:01
    Mooi dat heeft hij verdiend als speler die zeveel succes heeft gevierd ook met ons nederlands elftal
    Vind ik leuk
    klick +735
    maandag 23 april 2018 om 16:44
    onbegrijpelijk. de lol is er nu denk wel vanaf als je er zelf om moet vragen!
    Vind ik leuk
    Lampenpit +364
    maandag 23 april 2018 om 18:48
    Zal je zien dat hij een week ervoor geblesseerd raakt.. laten we hopen dat hij deze wedstrijd topfit is en er nog een heerlijke vrije trap in jaagt!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    KNVB eert recordinternational Sneijder met afscheidsduel: "Zoals ik het droomde"