Van Ajax naar Chelsea: Ik hoop ooit zo goed te worden als Kluivert

Van Ajax naar Chelsea: "Ik hoop ooit zo goed te worden als Kluivert"

maandag 23 april 2018 om 17:02

Daishwawn Redan (17) maakte in 2017 de overstap van Ajax naar Chelsea. De jeugdinternational deed onlangs mee bij het beloftenteam van de Premier League-grootmacht en wil er nu alles aan doen om door te breken in Londen. 

Veel verschil zit er niet tussen de academies van Ajax en Chelsea, vertelt de jonge spits aan ELF Voetbal Magazine. "Ajax en Chelsea zitten vrijwel op een lijn qua professionaliteit. Ik weet dat het er bij Ajax professioneel aan toegaat, maar toen ik bij Chelsea kwam keek ik mijn ogen uit. Ze houden daar echt alles bij van je."

"Wat je eet, wat je doet naast het voetbal en hoe lang je slaapt", vervolgt Redan. "Het lijkt erg streng, maar om de absolute top te halen is het alleen maar goed voor me. Er is dus wel een duidelijk verschil. En met mijn discipline zit het wel goed."

Patrick Kluivert is zijn idool. "Ik aas op doelpunten en ben van het hoge rendement. Kluivert beschouw ik als een voorbeeld. Hij was een killer, dodelijk in de zestien. Aannemen, schieten en scoren. Ik hoop ooit zo goed te worden als Kluivert." 

Plaats een reactie

maandag 23 april 2018 om 17:05
Misschien leuk spelertje voor Vitesse om te huren volgend seizoen
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:05
Dit was wel een talentje hoor. Maar ja geld verdienen bij Chelsea snap ik wel.
Vind ik leuk
Nashua +6637
maandag 23 april 2018 om 19:23
Ik hoop dat hij wel zo goed als Patrick Kluivert bedoelt, want Justin is nog niet overtuigend genoeg om een vaste basisplek op te eisen.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:24]
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:18
Maar wel 160 miljoen waarde volgend jr. Grote mond voor iemand waar de navelstreng nog niet eens is doorgeknipt.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:22
"Patrick Kluivert is zijn idool."
Eerste zin laatste alinea....
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:05
Ouders hebben flink meegegeten. Dus die zullen niet klagen. We zien wel of je het redt. En anders eindig je net Ouasim Bouy. In het 2e bij Leeds United op je 24e
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:08
Als Kluivert je idool is, had je beter bij Ajax kunnen blijven... Daar kun je hem misschien nog tegen het lijf lopen
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:10
En nog met zijn zoon samen spelen ook
Vind ik leuk
2cents +45871
maandag 23 april 2018 om 17:08
Als je stelt dat het met je discipline wel goed zit dan zijn die extras van Chelsea dus helemaal niet nodig...

Blijft het geld over denk ik?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:12
Ugh discipline :(
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:48
Misschien ook wel de focus.
Kan zich daar helemaal richten op zijn carrière zonder de invloeden van zijn omgeving in Nederland.
Vind ik leuk
2cents +45871
maandag 23 april 2018 om 17:56
Denk dat een deel van z’n omgeving is meeverhuisd. ;)

Maar hij zal toch niet uit zelfbescherming zijn vertrokken? Dat terwijl z’n discipline wel goed zit.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:43
Zal heus niet louter het geld zijn.
Vind ik leuk
2cents +45871
maandag 23 april 2018 om 18:44
Waarom? Denk je dat hij de eerste zou zijn die voor het geld gaat? Of zie je in hem een uitzondering?
Vind ik leuk
Jarinr10 +4542
maandag 23 april 2018 om 17:11
Jammer dat je nooit 't eerste gaat bereiken, hoe goed je ook bent ze kopen toch wel weer een ster. Je bent gewoon ordinair handelswaar.Het is te hopen dat je ook een wereldster wordt bij een andere club en mag aansluiten in 't rijtje Lukaku, de Bruyne, Salah.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:17
Bedoelt ie voetbal of auto rijden
Vind ik leuk
2cents +45871
maandag 23 april 2018 om 17:24
Als je zo doorgaat blijft het de komende 4 jaar ook niks met je.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:26
Oke
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:31
Hoop ik niet voor jou clubje
Vind ik leuk
2cents +45871
maandag 23 april 2018 om 17:39
“Met je”
Vind ik leuk
R94 +782
maandag 23 april 2018 om 17:24
Hoe lang zal het nog duren totdat dit soort gasten eens verteld wordt dat ze niet meer zijn dan handel. Heel leuk die ambitie, maar je hebt na al die mislukte talenten toch wel een flinke plaat voor je kop als je denkt het wel even te redden bij een Chelsea. Wordt tijd dat ze eens gaan beseffen dat een paar jaar Eredivisie veel meer oplevert dan in 5 jaar alle clubs uit de Championship te hebben gehad en dan uiteindelijk ergens in de League One op de bank te belanden. Maar zolang er nog families achter dit soort gasten zitten die alleen maar het geld zien of een gladde aal als die Italiaan zal het talent van dit soort spelers voorlopig nog wel kapot gemaakt worden.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:28
Bijna het zelfde maar een groot verschil tja wat is het nu?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:29
Bizar dat iemand van 17 Kluivert als idool heeft. Ik ben wat ouder dan hem, maar heb eigenlijk geen beelden van hem op me netvlies staan.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:49
*dan hij
*mijn netvlies
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:56
Doe dat lekker in de les Mr. Shortcock.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:00
Wow, goed van je om te verbeteren! Klasse man. Toch begrijp ik precies wat hij bedoeld! Wat is je vak? Leraar Nederlands?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:31
Denkjewel! Didt hat ik Ned nodich
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 18:48
Bizar??? Een van de beste spitsen die nl heeft gekend, en vooral het techinische gedeelte en overzicht. Schaam je, en kijk verder op You Tube!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:14
Mha, heb weinig van filmpjes terugkijken. Ben zelf een persoon van beleving, en wil het op het moment zelf meemaken
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:03
Dat kan, het is je goed recht. Maar toch hoe, in zijn Barcelona tijd was hij zo ontzettend goed.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:58
Hoe? Toen was ik 0 tot 6 jaar :)
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:01
Ja You Tube, maar dat doe je niet, dus je zal er nooit achter komen, wat erg jammer is.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 23:39
Ik zou voor jou zo ff een filmpje zoeken :)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 01:05
Oke laat maar weten " vriend "
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 10:03
Oke, er zitten wat mooie goals bij. Met hoogte punt zijn hakbal.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:55
Bedankt voor de moeite iig!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 17:32
Echt naar Chelsea gaan Als jeugdspeler is zelfmoord voor je carrière gek

Daar breekt nooit iets door

Die kopen alleen maar alles wat los en vast zit
Vind ik leuk
rinirat +1495
maandag 23 april 2018 om 17:58
Hoor je nooit meer wat van,triest verhaal.
Vind ik leuk
Maxx Jw +976
maandag 23 april 2018 om 18:23
Knap dat je dat nu al weet.
Vind ik leuk
rinirat +1495
maandag 23 april 2018 om 20:49
Noem er eens 2 die dit gehaald hebben,ik zeg 0 helaas.
Vind ik leuk
Maxx Jw +976
maandag 23 april 2018 om 20:53
Misschien niet bij Chelsea nee
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:30
Jammer, maar Chelsea zal je carriere alleen maar slopen.
Vind ik leuk
klick +367
maandag 23 april 2018 om 19:51
Enige verschil is $$$$$$$$$
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:18
Dom, dom , dom! Noem mij 1 speler die zo vroeg naar het buitenland is gegaan en het heeft gehaald?
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 22:21
Ake.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 06:33
Seedorf
Vind ik leuk
Sazzz +10933
dinsdag 24 april 2018 om 08:57
Seedorf was al aardig doorgebroken bij Ajax 1 en is niet vanuit de jeugd gegaan.

Bruma, Van Aanholt, Krul
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 12:29
In die tijd was hij nog echt jong tegenover nu. In die tijd ging men pas rond de 27 pas naar het buitenland. Ik meen dat hij tegen de 20 was toen hij naar Sampdoria ging. Ik kan mij natuurlijk vergissen... ik heb ook geen wiki of Google gebruikt. Nu ook niet... :)
Vind ik leuk
Sazzz +10933
dinsdag 24 april 2018 om 15:26
Maar hij was wel deel van een team dat de CLfinale won. Toch iets anders
Vind ik leuk
kees ee +477
maandag 23 april 2018 om 21:59
. . . ai, da's geen vooruitgang !?
Vind ik leuk
myrthewit +1438
maandag 23 april 2018 om 23:10
Als hij echt zo goed wilde worden had hij bij Ajax moeten blijven. Want als Chelsea een spits voor het eerste nodig heeft wordt er een grote ster gekocht. Die wordt betaald van de transferopbrengst van een stuk of 20 Redannetjes.
Vind ik leuk
Sazzz +10933
dinsdag 24 april 2018 om 08:59
Waarom naar Chelsea? Er zijn er wel die het halen, maar die hebben zo'n omweg nodig... En leuk dat ie zich dan spiegelt aan Patrick Kluivert, maar die had allang Ajax 1 gehaald