37-voudig Duits international blijft club trouw, ondanks bijna zekere degradatie

37-voudig Duits international blijft club trouw, ondanks bijna zekere degradatie

maandag 23 april 2018 om 19:38

Opmerkelijk contractnieuws vanuit Duitsland: Jonas Hector heeft zijn contract met 1. FC Köln verlengd tot de zomer van 2023. De 36-voudig Duits international gaat hoogstwaarschijnlijk degraderen met Die Geissböcke, maar heeft besloten om zijn club trouw te blijven.

De 27-jarige verdediger maakte in 2010 zijn debuut voor FC Köln en is vervolgens uitgegroeid tot aanvoerder van de hoofdmacht. "De club heeft me de mogelijkheid geboden om van de Regionalliga door de groeien naar het Duitse nationale elftal", laat Hector weten in een statement op de clubsite. Ik ben daar nog altijd dankbaar voor. Bovendien voel ik me verbonden met de club en de stad. Het zou nu niet goed voelen om ergens anders te gaan voetballen."

Dat Hector en de zijnen volgend seizoen in de Tweede Bundesliga gaan spelen, lijkt onvermijdelijk. FC Köln haalde afgelopen seizoen nog Europees voetbal, maar is sindsdien in de onderste regionen van de Bundesliga beland. De hekkensluiter heeft nog slechts drie wedstrijden de tijd om een gat van acht punten met nummer zestien SC Freiburg te dichten.

Plaats een reactie

Hattrick +9421
maandag 23 april 2018 om 19:43
Zegt nog niks natuurlijk. Als er een mooie club met een zak geld komt kan hij alsnog vertrekken.
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 19:44]
Vind ik leuk
Pruus +72
maandag 23 april 2018 om 19:55
Onzinpraat!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:02
Hector is een kind van de club. Hij had allang een transfer kunnen maken maar wat is er mis mee om te blijven? Clubliefde komt hedendaags niet vaak meer voor. Ik verwacht hem overigens ook in de basis tijdens het WK, uitstekende linksback!
Vind ik leuk
Hattrick +9421
maandag 23 april 2018 om 20:04
Niets mis mee, helemaal niet zelfs. Maar je zegt zelf al dat hij een uitstekende speler is, dan kan er altijd interesse komen en als ze werkelijk degraderen dan is de kans wel groter dat hij wel een keer vertrekt.

Als hij dan net zijn contract verlengd heeft verdiend de club er ook meer aan.
Vind ik leuk
abraksas +1028
dinsdag 24 april 2018 om 07:10
Gek he dat er voetballers bestaan die nog zoiets als clubliefde kennen. Bijna net zo gek als het feit dat er spelers bestaan die niet aan het grote geld denken.
Vind ik leuk
kevinleo +2337
maandag 23 april 2018 om 20:08
Toen met juve was pure clubliefde, bijna iedereen bleef terwijl ze degradeerden
Vind ik leuk
VVVke +2156
maandag 23 april 2018 om 20:16
Hattrick,
Voetballer en clubliefde.
Moeilijk te bevatten voor een beursbengeltje.
Vind ik leuk
Hattrick +9421
maandag 23 april 2018 om 20:27
Zucht... Ga toch Pokémon spelen :$
[Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 20:30]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:31
Lekker negatief gesteld. De speler verteld je iets anders...
Vind ik leuk
Hattrick +9421
dinsdag 24 april 2018 om 15:39
Ze kunnen allemaal zo veel vertellen...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 22:21
Net als jij...
Vind ik leuk
Rodajc +7948
maandag 23 april 2018 om 19:46
Heel mooi gebaar, al verdient hij wel een stap hogerop naar Europese subtop.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 19:46
dat is de juiste mentaliteit, duits international, gaat gewoon mee in de 2e liga.
klasse jonas, direkt weer promoveren. Köln is te groot voor de 2e liga
Vind ik leuk
Pruus +72
maandag 23 april 2018 om 19:54
Kunnen ze hier nog wat van leren....
Vind ik leuk
HveenLFC +4506
maandag 23 april 2018 om 19:55
Schitterend van Hector. Dat noem ik pas ''echte liebe''.
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:02
Dat is clubliefde!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 20:18
Ondenkbaar bij een Nederlandse voetballer.
Vind ik leuk
Itsese +2908
maandag 23 april 2018 om 20:55
Blijft leuk, hele item over Jonas Hector, maar Robben hoor je echt helemaal niks over! Top journalistiek.
Vind ik leuk
Maan88 +2090
maandag 23 april 2018 om 21:23
Dat is karakter. En mocht er nu een club komen (zeer waarschijnlijk!!) dan moeten ze flink dokken en ook in dat geval heeft Jonas zijn club enorm geholpen!
Vind ik leuk
maandag 23 april 2018 om 21:24
Echte Kölsche jung die in zijn stad en bij zijn club blijft! Wat een held en zal nog meer op handen worden gedragen in Köln! Kölle Alaaf!
Vind ik leuk
Mokes +107
maandag 23 april 2018 om 22:08
Liebe kennt kein liga!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

37-voudig Duits international blijft club trouw, ondanks bijna zekere degradatie