37-voudig Duits international blijft club trouw, ondanks bijna zekere degradatie

    37-voudig Duits international blijft club trouw, ondanks bijna zekere degradatie

    maandag 23 april 2018 om 19:38

    Opmerkelijk contractnieuws vanuit Duitsland: Jonas Hector heeft zijn contract met 1. FC Köln verlengd tot de zomer van 2023. De 36-voudig Duits international gaat hoogstwaarschijnlijk degraderen met Die Geissböcke, maar heeft besloten om zijn club trouw te blijven.

    De 27-jarige verdediger maakte in 2010 zijn debuut voor FC Köln en is vervolgens uitgegroeid tot aanvoerder van de hoofdmacht. "De club heeft me de mogelijkheid geboden om van de Regionalliga door de groeien naar het Duitse nationale elftal", laat Hector weten in een statement op de clubsite. Ik ben daar nog altijd dankbaar voor. Bovendien voel ik me verbonden met de club en de stad. Het zou nu niet goed voelen om ergens anders te gaan voetballen."

    Dat Hector en de zijnen volgend seizoen in de Tweede Bundesliga gaan spelen, lijkt onvermijdelijk. FC Köln haalde afgelopen seizoen nog Europees voetbal, maar is sindsdien in de onderste regionen van de Bundesliga beland. De hekkensluiter heeft nog slechts drie wedstrijden de tijd om een gat van acht punten met nummer zestien SC Freiburg te dichten.

    Plaats een reactie

    Rodajc +14137
    maandag 23 april 2018 om 19:46
    Heel mooi gebaar, al verdient hij wel een stap hogerop naar Europese subtop.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 19:46
    dat is de juiste mentaliteit, duits international, gaat gewoon mee in de 2e liga.
    klasse jonas, direkt weer promoveren. Köln is te groot voor de 2e liga
    Vind ik leuk
    Pruus +66
    maandag 23 april 2018 om 19:54
    Kunnen ze hier nog wat van leren....
    Vind ik leuk
    HveenLFC +4449
    maandag 23 april 2018 om 19:55
    Schitterend van Hector. Dat noem ik pas ''echte liebe''.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91029
    maandag 23 april 2018 om 20:02
    Dat is clubliefde!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 20:18
    Ondenkbaar bij een Nederlandse voetballer.
    Vind ik leuk
    Itsese +4510
    maandag 23 april 2018 om 20:55
    Blijft leuk, hele item over Jonas Hector, maar Robben hoor je echt helemaal niks over! Top journalistiek.
    Vind ik leuk
    Maan88 +3595
    maandag 23 april 2018 om 21:23
    Dat is karakter. En mocht er nu een club komen (zeer waarschijnlijk!!) dan moeten ze flink dokken en ook in dat geval heeft Jonas zijn club enorm geholpen!
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    maandag 23 april 2018 om 21:24
    Echte Kölsche jung die in zijn stad en bij zijn club blijft! Wat een held en zal nog meer op handen worden gedragen in Köln! Kölle Alaaf!
    Vind ik leuk
    Mokes +117
    maandag 23 april 2018 om 22:08
    Liebe kennt kein liga!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    37-voudig Duits international blijft club trouw, ondanks bijna zekere degradatie