Afscheid van icoon nadert: Hij zal geen gebrek aan aanbiedingen hebben

    Afscheid van icoon nadert: "Hij zal geen gebrek aan aanbiedingen hebben"

    maandag 23 april 2018 om 22:21

    Het dienstverband van Arsène Wenger bij Arsenal nadert zijn einde. David Dein, vicevoorzitter van de Londense club toen Wenger in 1996 werd aangesteld, komt superlatieven tekort voor de ervaren coach. In gesprek met Sky Sports legt hij uit wat de Fransman heeft betekend voor Arsenal.

    "In eerste instantie wordt het zwaar. Wenger zal ook het gevoel hebben dat zijn werk er nog niet op zit. Hij is altijd als eerste op de club en gaat als laatste weg. Het heeft iets van een sterfgeval en de fases die daarmee gepaard gaan: eerst is er ontkenning, dan acceptatie en uiteindelijk ga je verder", beschrijft Dein het proces dat de twee partijen tegemoet gaan. "Hij zal geen gebrek aan aanbiedingen hebben."

    "Zelf zal Wenger in de zomer moeten bepalen wat hij wil gaan doen. Hij wordt 69 in oktober, maar is nog enorm fit. Hij heeft nog hetzelfde gewicht als het moment waarop ik hem ontmoette: 75 kilo. Hij houdt zijn hersenen actief en heeft enorm veel kennis van het spelletje. In de afgelopen jaren is hij benaderd door enkele van 's werelds grootste clubs: Real Madrid en Paris Saint-Germain. Ook de nationale ploeg wilde hem op een gegeven moment."

    "Ik ben gisteren door meerdere mensen gebeld met de vraag of ze Wenger konden spreken. De vraag is of hij zelf nog door wil. Het wordt alsmaar moeilijker", aldus Dein. De voormalige preses heeft louter positieve woorden over voor Wenger, die the Gunners drie keer landskampioen maakte en zelfs naar twee Europese finales leidde. "Zijn resultaten spreken voor zich. Hij is enorm succesvol geweest en zal ongetwijfeld de geschiedenis in gaan als de beste trainer ooit van Arsenal."

    Plaats een reactie

    maandag 23 april 2018 om 22:22
    Wat een BAAS jammer dat hij niet al te veul kadootjes ( kampioenschapppen) binnen harkte;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    PRICE +26042
    maandag 23 april 2018 om 22:26
    Beleid Arsenal totaal anders dan de top in Engeland.
    Zit veel verschil in.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3477
    maandag 23 april 2018 om 22:32
    Beleid van Arsenal zal nu hetzelfde worden als de top in Engeland en dat zie je al aan de aankopen dit jaar.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22705
    dinsdag 24 april 2018 om 09:47
    Klopt, het beleid van Arsenal was de laatste 10-15 jaar anders dan in de rest van de top. Precies daarom lukte het Arsenal ook jaar in jaar uit niet om aan te haken. Terwijl ze toch veel geld uitgaven aan Ozil, Sanchez, Aubameyang enz.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 22:24
    Zou de ideale trainer zijn voor Ajax, al is dat financieel niet haalbaar natuurlijk.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8338
    maandag 23 april 2018 om 22:26
    En Guardiola zou de ideale trainer zijn voor PSV. Al is dat financieel niet haalbaar natuurlijk...
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 april 2018 om 22:27]
    Vind ik leuk
    danny9874 +901
    maandag 23 april 2018 om 22:34
    En De Bruyne zou bij de gereformeerde VV Kontknittel B3 ook ideaal zijn.... Al vraag ik me af of dat financieel te behapstukken is...
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 22:52
    VV Kontknittel B3 heeft vast nog wel ergens een oude sok met wat geld liggen ;-)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 22:37
    Ik bedoel meer qua type, Guardiola past qua type spel en qua opleiden totaal niet bij PSV natuurlijk. Wenger wel bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Eindje040 +807
    maandag 23 april 2018 om 22:49
    Hahahahahah
    Vind ik leuk
    ruuddevil +2953
    maandag 23 april 2018 om 22:52
    Omdat Wenger ook al 4 jaar geen kampioen is?
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 22:53
    Omdat Wenger zijn elftallen aanvallend laat voetballen en jonge spelers beter maakt.
    Vind ik leuk
    Timmio :D +15094
    maandag 23 april 2018 om 22:29
    Als in: Hij is al 14 jaar geen kampioen ? ;)
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 22:37
    Haha leuk hoor ;-)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84791
    maandag 23 april 2018 om 22:34
    En Simeone voor Den Haag. Midden-Noord zal smullen!
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 22:38
    Ah joh, dat gif dat ie heeft hebben jullie al genoeg in jullie elftal ;-)

    Maar mijn opmerking wordt verkeerd opgevat, ik doelde meer erop dat Wenger voor aanvallend voetbal en jongere spelers staat en daarom goed bij Ajax zou passen. Totaal niet haalbaar natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84791
    maandag 23 april 2018 om 22:43
    Net als Simeone niet haalbaar zou zijn voor ons.

    Maar zou wel passen.
    Vind ik leuk
    Doe dan! +6826
    maandag 23 april 2018 om 22:51
    Jij begreep me dus wel, fijn.

    En qua type zou Simeone inderdaad geweldig passen bij jullie ja, net als Atlético zijn jullie ook een echte volksclub.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 22:25
    Misschien niet veel prijzen gepakt naar de wens van de supporters maar is en blijft een baas. Veel betekend voor Arsenal!
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 22:28
    Herbert Chapman. The Great Innovator. 1925-1934.
    Vind ik leuk
    danny9874 +901
    maandag 23 april 2018 om 22:30
    Topcoach gezien de uitgaven die Arsenal door de jaren heen heeft gedaan! Al krijgen ze daar qua salaris ook wel wat meer dan een stroopwafel en een tientje voor de bus maar vergeleken met de big spenders heeft ie altijd super aantrekkelijk voetbal laten zien met veel minder geldsmijterij.

    Daarnaast ook nog eens een gentleman pur sang!
    Vind ik leuk
    Bizzy +18689
    maandag 23 april 2018 om 23:05
    Arsenal had verder kunnen zijn. Ook dat kan je Wenger aanrekenen. Onder zijn bewind is Arsenal de afgelopen jaren in de subtop beland. Jammer.
    Vind ik leuk
    maandag 23 april 2018 om 23:29
    Een van de rijkere clubs in Engeland, mooi voetbal en wereldsterren gebracht. Vergeet niet dat het een cafe elftal was en hij er voetbal in heeft gebracht. Daarom krijgt hij nog zoveel krediet...
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 06:18
    Nou dat is ook wat overdreven. Onder de trainer voor Wenger hebben zij ook prijzen gepakt. Alleen was de speelstijl totaal anders.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Afscheid van icoon nadert: "Hij zal geen gebrek aan aanbiedingen hebben"