Vijftienjarig talent nú al basiskracht bij Ajax O19: Het begon te kriebelen

    Vijftienjarig talent nú al basiskracht bij Ajax O19: "Het begon te kriebelen"

    dinsdag 24 april 2018 om 13:24

    Het gaat hard met Ryan Gravenberch. Op vijftienjarige leeftijd is de middenvelder al basisspeler bij Ajax O19. Gravenberch beseft dat zijn razendsnelle ontwikkeling bijzonder is.

    "Ik had aan het begin van het seizoen niet verwacht dat ik nu basisspeler van Ajax O19 zou zijn", wordt de tiener geciteerd op het digitale thuis van Ajax. "Ik begon steeds beter te spelen en dat zag John Heitinga ook. Hij gaf mij het vertrouwen en maakte van mij een basisspeler. Ik denk dat de trainer mij een goede speler vindt. Ik kan veel brengen voor het team, vooral in het creatieve gedeelte."

    Gravenberch weet dat het in Amsterdam snel kan gaan. "Het begon te kriebelen toen ik Jurgen zijn debuut zag maken. Dan zie je hoe snel het gaat", doelt hij op Jurgen Ekkelenkamp. "Voordat je het weet kan ik het zijn, of iemand anders. Dat beseffen we allemaal."

    Ekkelenkamp maakte dit seizoen de ene na de andere goal namens Ajax O19. Afgelopen week liet Ajax-trainer Erik ten Hag de tiener debuteren in de Eredivisie. 

    Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

    Plaats een reactie

    Topdrie +2664
    dinsdag 24 april 2018 om 13:27
    Dan maar een contract aanbieden op z'n 16e. Ajax zal wel geleerd hebben van het scenario Malen
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:33
    Hoop dat ze snel zijn want zoals altijd ligt Engeland op de loer!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    dinsdag 24 april 2018 om 13:52
    Waar maak je je druk om joh.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:55
    Nergens maar is gewoon zo, met de clubs uit de top van Engeland kopen ergens anders stallen en niet goed bevonden weer verkopen voor 10+
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    dinsdag 24 april 2018 om 15:15
    Gravenberch blijft wel bij Ajax. Ik sprak z'n vader ooit. Verstandige man. Ook zijn oudere broer zal hem dat advies wel geven
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3794
    dinsdag 24 april 2018 om 14:01
    Hij gaat gewoon een contract bij Ajax tekenen. Hij heeft al aangegeven dit zelf ook te willen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:04
    Ja is te hopen kijk eens naar Redan die ging ook ineens
    Vind ik leuk
    Bizzy +20725
    dinsdag 24 april 2018 om 13:38
    Ach bij PSV leiden we ze op tot echte kerels.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:43
    Lijden we op tot echte kerels? Waarom hebben ze dan het hele seizoen met een pusy tussen de benen gespeeld?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 14:52]
    Vind ik leuk
    R2 +5056
    dinsdag 24 april 2018 om 14:28
    Dan hoef je blijkbaar geen echt mannen team te hebben om die schooljongens van jullie op de tweede plaats te zetten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    Iggy +3693
    dinsdag 24 april 2018 om 13:57
    Dat zal allemaal wel, maar jouw clubje heeft nog nooit een echte topper opgeleid.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13848
    dinsdag 24 april 2018 om 14:00
    Zoals Ritzmaier zeker...
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:49
    Ja, bij jullie is een overbodige bankzitter uit engeland meer waard dan de rest van de selectie....

    Warme club hoor, poehh eej
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    dinsdag 24 april 2018 om 14:54
    Heerlijk!!! Het doet echt pijn he....

    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 18:21
    Waarom vallen ze dan bij elk briesje om ?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20725
    dinsdag 24 april 2018 om 18:32
    Nee dat niet. Celine Dion muziek is verboden in Eindhovense kleedkamer. Onderdeel van een echte kerel worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 19:28
    Nee guus meeuwis is echte mannen muziek whaha
    Vind ik leuk
    Bizzy +20725
    dinsdag 24 april 2018 om 19:46
    Goed te doen met bier. Niks mis mee
    Vind ik leuk
    Drobtine +2428
    dinsdag 24 april 2018 om 23:43
    Alleen te doen na 3 liter bier !!!!
    Vind ik leuk
    yuuup +9476
    dinsdag 24 april 2018 om 13:34
    Pfff dit zal vast een hoop boze en geïrriteerde reacties veroorzaken. En terecht. 15 Jaar en dan al voor O19 spelen. Hoe durft hij.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13848
    dinsdag 24 april 2018 om 14:01
    En dan noemt Ajax deze jongen straks ook eigen jeugd zeker? Het is te gek voor woorden.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5022
    dinsdag 24 april 2018 om 14:05
    Het is in ieder geval een toptalent waarschijnlijk....
    Vind ik leuk
    yuuup +9476
    dinsdag 24 april 2018 om 14:39
    Het is zeer zeker een toptalent. Anders speel je op je 15e niet bij de O19 van een topclub. Of is dat woord ook al een rode lap? Of hij ook een topspeler gaat worden weet niemand.
    Vind ik leuk
    Jozef +37111
    dinsdag 24 april 2018 om 15:21
    Het verklaart misschien toch het verlies van Ajax o19 afgelopen weekend, of zeg ik iets raars?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:21]
    Vind ik leuk
    yuuup +9476
    dinsdag 24 april 2018 om 17:35
    Wie weet. Maar dat kan aan honderden dingen liggen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5022
    dinsdag 24 april 2018 om 15:22
    Voor mij geen rode lap. Meer in algemene bewoordingen aangegeven dat het waarschijnlijk een toptalent is. Niks mis mee toch?
    Of vind je dat een hatelijke opmerking?
    Vind ik leuk
    yuuup +9476
    dinsdag 24 april 2018 om 17:38
    Soms valt het niet mee om de serieuze reacties eruit te vissen. Mijn excuus.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5022
    dinsdag 24 april 2018 om 17:44
    Klopt, dat is wel eens lastig.
    Vind ik leuk
    Enden +4051
    dinsdag 24 april 2018 om 17:08
    Ik zie een verschil tussen eigen jeugd en een zelf opgeleide speler.
    Als ik een auto koop mag ik toch ook gewoon zeggen dat het mijn eigen auto is?
    Vind ik leuk
    elmoo +645
    dinsdag 24 april 2018 om 13:34
    Proficiat
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:35
    Vraagje, hoe stuur je een artikel door bv naar iemand zn whatsapp? Ik krijg dat niet gevonden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:36
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 14:49]
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 13:42
    Alweer een pareltje uit de jeugdopleiding! Ongelooflijk hoe warm ons clubje is en hoeveel talenten het waarmaken! Prachtig ons Ajax
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    dinsdag 24 april 2018 om 14:55
    En wat maken jullie waar????
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:56
    De transferprijzen waarvoor ze de deur uit gaan....
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    dinsdag 24 april 2018 om 14:57
    Oke, misschien een huldiging houden op P2?
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:59
    Nee hoor, we gaan eerst eens een paar sjekkies binnenharken! Over 3 jaar zijn we helemaal het Bayern Minchen van Nederland en leggen ze voor aanvang van het seizoen de schaal alvast in Amsterdam neer
    Vind ik leuk
    Senn +7377
    dinsdag 24 april 2018 om 16:01
    Dacht dat dat ook al de bedoeling was afgelopen jaar.
    Vind ik leuk
    Topdrie +2664
    dinsdag 24 april 2018 om 23:03
    Fantastische opleiding maar de warmte in Amsterdam valt ontzettend mee. Dat Bayern verhaal gaat nooit gebeuren met de personen die nu de leiding hebben daar
    Vind ik leuk
    VVVke +2050
    dinsdag 24 april 2018 om 13:44
    Een misser van de redactie
    Manneke zou toch een nominatie hebben moeten krijgen voor de
    VP Award 2018
    Vind ik leuk
    jepo10 +700
    dinsdag 24 april 2018 om 13:45
    Nederlandse Pogba
    Vind ik leuk
    Eindje040 +799
    dinsdag 24 april 2018 om 13:56
    Nu al 240 miljoen waard
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 14:48
    Groot talent maar niet de beste uit de 0-19 naar mijn mening. Mitchel bakker is een verademing op links sterk snel goeie trap hoop dat juist hij volgend jaar veel minuten gaat maken in ajax 1
    Vind ik leuk
    Ajakkus +114
    dinsdag 24 april 2018 om 15:09
    Hee mannen, ga eens aan het werk in plaats van elkaar af te zeiken....
    Vind ik leuk
    Jozef +37111
    dinsdag 24 april 2018 om 15:24
    Jammer van de naam die je kiest, maar ik ben het eens met je.
    Vind ik leuk
    Ajakkus +114
    dinsdag 24 april 2018 om 22:07
    Whats in a name ?
    Vind ik leuk
    Jozef +37111
    dinsdag 24 april 2018 om 22:10
    Een vervelende taalfout misschien?
    Vind ik leuk
    Ajakkus +114
    dinsdag 24 april 2018 om 22:11
    Nee, taalgrapje: ik ben wel degelijk een Ajaxsupporter....
    Vind ik leuk
    dinsdag 24 april 2018 om 15:39
    Sorry hoor, heel leuk allemaal dit soort talenten maar ik denk dat we met z'n allen wel moeten beseffen dat het zeer jonge mannetjes zijn. Als ik het hier zo lees, zijn er echt veel te veel mensen klaar om de totale hoop van het Nederlandse voetbal in de schoot van deze jongens te werpen. Laat ze gewoon lekker rustig doorontwikkelen en dan zien we het wel. Het is echt triest met het Nederlandse voetbal gesteld dat er zoveel hoop in deze gastjes gestort wordt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:39]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1907
    dinsdag 24 april 2018 om 15:46
    Wat kunnen wij hier elkaars jeugd lopen afzeiken... en dan te weten dat de jeugd misschien wel onze redding moet worden... Er komen zowel bij Ajax, PSV en iets minder mate Fijenoord prima jeugdspelers aan ... (bovenbouw) ... wat de onderbouw betreft voert AZ momenteel de boventoon in Nederland... laten we dit soort spelers koetsren.. Jongens als Redan (Ajax) en Chong (Feijenoord) zijn wederom voorbeelden van jongens die gezwicht zijn voor het geld... Hopelijk redden ze het alsnog... Chong fantastisch talent btw. Ik zie de toekomst best goed zitten. Gravenbergh en Unuvar bij Ajax nu zeer grote talenten.. PSV ook een paar leuke pareltjes... gaat best de goede kant op met onze talenten
    Vind ik leuk
    Ajakkus +114
    dinsdag 24 april 2018 om 22:06
    Fijn dat er mensen zij die een zinnige bijdrage hier kunnen leveren! Absoluut mee eens.
    Vind ik leuk
    klick +800
    dinsdag 24 april 2018 om 18:03
    zal waarschijnlijk voor hij 16 is naar Engeland vertrekken
    Vind ik leuk