Cocu, Van Bronckhorst en Van den Brom strijden om Rinus Michels Award

Cocu, Van Bronckhorst en Van den Brom strijden om Rinus Michels Award

dinsdag 24 april 2018 om 14:48

Phillip Cocu (PSV), Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord) en John van den Brom (AZ) zijn genomineerd voor de Rinus Michels Award. Dat is de jaarlijkse prijs voor de beste trainer van de Eredivisie. 

Cocu won de award éen keer eerder. Dat was in 2015. Van Bronckhorst en Van den Brom kunnn de prijs voor de eerste keer in hun loopbaan binnenslepen. Afgelopen seizoen werd Van Bronckhorst weliswaar landskampioen met Feyenoord, maar collega-trainer Peter Bosz (Ajax) ging toen aan de haal met de eer.

Dit seizoen pakte Cocu de landstitel met PSV. Van Bronckhorst won met Feyenoord de KNVB Beker. In de finale werd Van den Brom met 3-0 verslagen. AZ wordt al maanden geroemd om het aanvallende, aantrekkelijke voetbal dat de ploeg speelt. Met nog twee speelrondes te gaan staat AZ op de derde plaats in de Eredivisie. 

Jupiler League
Ook de beste oefenmeester van de Jupiler League krijgt een Rinus Michels Award. Daar vijf kanshebbers: Michael Reiziger (Jong Ajax), Henk de Jong (De Graafschap), Dick Lukkien (FC Emmen), Gérard de Nooijer (FC Dordrecht) en Mike Snoei (Telstar).

Poll

Wie verdient de award?

(1858 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 24 april 2018 om 14:54
Cocu

Deel reactie verwijderd door vp.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:04]
Vind ik leuk
Bizzy +14744
dinsdag 24 april 2018 om 14:55
Tijd om je magische vinger uit je neus te halen. Cocu is een held !
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:58
Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, sarcastisch bedoeld mag ik hopen!
Vind ik leuk
elmoo +587
dinsdag 24 april 2018 om 15:00
Wat ben jij zielig waar is ten hag oh ja die heeft geen prijs gewonnen. Misschien wilt die wel een prijs voor de beste persconferentie
Vind ik leuk
:O +1721
dinsdag 24 april 2018 om 16:03
Die heeft wel een prijs gewonnen. De jank Award
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:35
hoho it ain t over till its over!
Vind ik leuk
dezink +808
dinsdag 24 april 2018 om 16:46
Je kan het die jongen niet kwalijk nemen dat hij zielige reacties geeft gezien zijn pestverleden en zijn nog immer voortdurende nachtincontinentie ..
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:20
Niet alleen maar Johan Derksen napraten hè! Heb je geen eigen mening?!
Vind ik leuk
HJR +6125
dinsdag 24 april 2018 om 19:07
Vd Brom heeft toch ook geen prijs gewonnen ;)?
Vind ik leuk
elmoo +587
dinsdag 24 april 2018 om 15:14
Meer een held als ten hag en keizer bij elkaar.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:18
DAN
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
dinsdag 24 april 2018 om 18:15
Bartje, je medicatie nog niet gepakt?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:19
Cocu van schijtbakken voetbal naar KAMPIOEN he Verbeek :)
Vind ik leuk
Den Daats +1562
dinsdag 24 april 2018 om 15:27
En Verbeek van degradatie kandidaat nummer 1 naar uwv... haha!
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 15:21
Eerlijk is eerlijk. Als je met spelers als Brenet, Isimat, Hendrix, Luuk De Jong en Zoet kampioen wordt dan ben je wel een toptrainer :p
Vind ik leuk
Den Daats +1562
dinsdag 24 april 2018 om 15:28
De helft van die namen zouden bij jullie echt niet misstaan hoor!

Wanneer jullie daarin gaan geloven zal ook voor jullie de hoop gaan groeien.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:28]
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 15:29
Geen van die spelers zou bij Ajax in de basis staan hoor. Alleen Arias en Lozano zouden van toegevoegde waarde zijn voor Ajax.
Vind ik leuk
Bizzy +14744
dinsdag 24 april 2018 om 15:35
Mensen roepen dat Ajax betere spelers heeft dan PSV. Maar is dat werkelijk zo ? Waaruit blijkt dat Ajax betere spelers heeft. Misschien hebben de kenners PSV wel onderschat.

Zoals jij het stelt had Ajax de afgelopen 5 jaar minimaal 2x kampioen moeten worden.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:39]
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 15:38
Dat is wel zo inderdaad. Psv is wel een beter team gebleken en daarom terecht kampioen
Vind ik leuk
Bizzy +14744
dinsdag 24 april 2018 om 15:40
Ajax en PSV ontlopen elkaar niet veel. Dat roep ik al jaren.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 24 april 2018 om 16:08
De meeste van die mensen zeggen toch ook dat PSV als team verder is?
Vind ik leuk
Cookee +8548
dinsdag 24 april 2018 om 18:30
Kan zomaar zijn dat PSV nu denkt geweldig te zijn dat ze weer voor eigen succes gaan. En dan is Cocu ineens weer een slechte trainer.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 24 april 2018 om 19:06
Nou, zulk realisme juich ik van harte toe.
Vind ik leuk
Cookee +8548
dinsdag 24 april 2018 om 19:32
Alleen AZ heeft beleid, en mensen met voetbalkennis.
Wie een topscorer weet te vinden heeft meteen beste trainer/publiek/ scout, directeur.
Kan deze even vastgelegd in het archief?
Dan bereid ik alvast mijn 'heb het al gezegd speech voor'. Met o.a. de zin;
vd Sar liet zich niet van de wijs brengen, bleef geloven in het ingeslagen pad.
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
woensdag 25 april 2018 om 08:10
Haha, met Sol en Ogbeche snap ik dan niet dat Van de Looi weg moest.

Haha, is die voor als Schöne op zijn 40e de CL boven zijn hoofd houdt?
Vind ik leuk
Cookee +8548
donderdag 26 april 2018 om 14:14
Haha... laat me nou even in de waan gelijk te hebben. :p
Ja dan is er ook nog zoiets als supporters die leuk voetbal willen zien. Die middenmoot voetbalt al jaren nergens om, die willen leuk voetbal, top-supporters willen ptns.

Waarom niet, Schöne overleefde al vele stormen... met dat succes van vd Sar kruipen alle barracuda's terug in hun hol... wachtend op zijn volgende misstap.

We geloven in maakbaar succes, dus bij gebrek daaraan is de trainer of AD de pineut.
Maar dit is ook sport, wie zekerheid wil, ga dan een Hollywood film zien... de man vindt een nieuwe geliefde en all ends well.
Sport doet daar niet aan, zelfs niet als je het meeste geld hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:09
De beste spelers zijn de spelers die het wekelijks laten zien en punten pakken, zoals een van Ginkeltje! Ajax heeft wel potentie, daar zijn ze kampioen in.
Vind ik leuk
Sanuk +1652
dinsdag 24 april 2018 om 15:39
Bij PSV zouden alleen deligt, ziyech en onana(als reserve) bij de selectie zitten
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 15:50
Dat klopt niet. Onana, De Ligt, Tagliafico, Schone,Ziyech, Neres en Huntelaar zijn allemaal beter dat wat er bij Psv op die positie loopt, dus die zouden allemaal in de basis staan.

Ik noem Neres omdat Lozano links véél beter is dus dat is meer een linksbuiten en Neres is weer beter dan Bergwijn.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:02
Schone.... omhooggevallen voetballer.

Tagliafico.... daarvan gaan er 13 in een dozijn.

Jij hebt er echt kijk op..... misschien tijd voor een ander brilletje.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 16:24
Het gaat om de vergelijking met de spelers die op dezelfde positie spelen....

Schone is dan beter dan Hendrix en Tagliafico is 100 x beter dan Brenet natuurlijk...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:39
Sorry hoor, maar Schone is echt niet beter dan Hendrix, hij heeft hooguit een grotere mond en Brenet hoort echt wel tot dezelfde categorie backs waartoe Tagliafico ook behoort: geen hoogvliegers.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:00
Sorry maar jou kan ik dus niet meer serieus nemen...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:01
Dat was andersom al het geval sinds je eerste post. Je blik is vertroebeld door wat er in je hart zit.....
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:21
Brenet kan niet eens voetballen... Hij kan amper lopen en die vind jij gelijkwaardige aan Tagliafico, dat moet ik serieus nemen? Haha
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:26
Een blind paard dat maar naar voren blijft rennen..... meer dan dat is die Argentijnse topper van je niet.... moet je bekend voorkomen aangezien je je zo goed in Brenet hebt verdiept.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:31
Dat is Haps die jij benoemd. Tagliafico is verdedigend juist prima.
Vind ik leuk
Bizzy +14744
dinsdag 24 april 2018 om 16:05
Waaruit blijkt dat deze spelers aantoonbaar beter zijn ?
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 16:24
Gezonde ogen...
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:40
Maar toch kijk je door een brilletje.... wat je zegt is behoorlijk discutabel.
Vind ik leuk
Bizzy +14744
dinsdag 24 april 2018 om 17:07
Hou dingen graag meetbaar. Met gezonde ogen kijken heeft een hoog subjectief gehalte.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:21
Als je er verstand van hebt niet ;)
Vind ik leuk
Bizzy +14744
dinsdag 24 april 2018 om 18:30
Een objectief brilletje helpt ook.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 18:32
Klopt. Daarom ik het zo goed maat :p
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:42
Hoe haal jij het in je hoofd om tagliafico bier dan brenet te noemen. Maar aan de andere kant zijn de spelers die je noemt beide niet goed genoeg voor zowel Ajax als psv
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:05
Bergwijn is op dit moment Beter dan Neres, en die Schöne mogen ze zeker thuis houden en Voor Onana geld hetzelfde.
Vind ik leuk
Cookee +8548
dinsdag 24 april 2018 om 18:32
Als je blijft denken dat Ajax goede spelers heeft, dan zul je komend seizoen weer teleurgesteld zijn, ze geven te vaak niet thuis. Dus dan moet je niet zeggen dat een speler beter is dan wat PSV heeft.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 18:34
Psv is kampioen omdat ze als team beter zijn. Daar draait het ook om maar dat is een andere discussie. Individueel vind ik Ajax echt beter.
Vind ik leuk
Cookee +8548
dinsdag 24 april 2018 om 19:08
Hoe kan je dat nou denken? Alleen Ziyech en Schone zijn voetballers en Taglia, de rest is bleek en middelmaat.
Huntelaar is een goede spits maar met die dwazen als Kluivert en Neres krijgt die ook niks.
Maar ik vermoed dat intern bij Ajax ze echt wel doorhebben dat die jongens niet zo goed zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:42
Dat is het mooie, zo lang ze dat bij Ajax denken hoeven we niet echt bang te zijn dat ze snel kampioen worden. Hendrix is niet de meest spectaculaire speler maar zo belangrijk in de bewaking van de balans en het veroveren van ballen. Een middenveld met Vd Beek, Schone en Ziyech is top kwaliteit qua voetbal maar op het moment dat je niet de betere bent en het loopt niet worden ze overlopen. Dat mist Ajax echt een goede controleur maar die kopen ze toch niet. En kom niet aan met Frenkie de Jong want die is geen controleur maar vult het redelijk in als hij daar zou staan. Maar wel dezelfde problemen bij tegenslag.

Bij Ajax kijken ze nog steeds naar wat zijn de beste spelers en stellen die op. Het draait toch echt om de beste teamprestatie samen één keer meer scoren dan de tegenstander.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:41
Zolang ze zichzelf bij Ajax zo fantastisch vinden gaat er de komende jaren opnieuw niets gewonnen worden.
Vind ik leuk
stratumseind +128455
dinsdag 24 april 2018 om 16:04
Zie daar jullie probleem...
Vind ik leuk
Bizzy +14744
dinsdag 24 april 2018 om 16:30
Kleine reality check is voor sommigen geen overbodige luxe. Ze zeggen ook wel "bescheidenheid siert de mens".

Recent in een interview met Overmars over Ten Hag: “Erik doet het hartstikke goed en je moet hem de tijd geven om aan een elftal te bouwen. Dat gaat hem ook lukken, met onze steun. Hij is er pas drie maandjes.

Wederom wordt Keizer ritueel geslacht. Idd zie daar het probleem.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:14
Haha hoe vaak heeft veltman bij ajax in de basis gestaan en zelfs dijks laat me niet lachen hattrick.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 16:22
En die spelers zie je mij noemen?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 16:22]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:37
Nee sukkeltje hattrick maar je wou toch niet zeggen dat er bij de concurrenten geen betere opties zijn.

En eh haps is by far de beste back van nederland daar mag die tagliafico nog niet bij in de shaduw staan.

Jij zit echt na 4 jaar droog staan nog steeds met je neuzenbril op te reageren.

Maar gefeliciteerd met de superselectie van je cluppie en het 4e jaar op rij met:

HELEMAAL NIKS !!!!.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:41
Aldus een kakkerlak uit Mokum..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 17:44]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:43
Valt me al mee dat je kan lezen ,want als ik jou reacties lees vraag ik me af of je wel hersencellen bezit.

Dus ja moet ik een klein kind of zwak begaafde hier serieus nemen .............
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:44
Lees hierboven even kneusje
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:46
Oh je noemt jezelf kneusje, ja daar kan ik inkomen.
Tenminste nog enige vorm van zelfkennis.
Vind ik leuk
Den Daats +1562
dinsdag 24 april 2018 om 16:22
En precies daarom pakken wij de prijzen en kunnen jullie lekker cashen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:37
op het moment maakt Bergwijn meer indruk dan Kluivert. Denk dat je die vergeten was.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:40
Bergwijn en Kluivert zijn gelijkwaardige talenten.
Vind ik leuk
Bertus +3564
dinsdag 24 april 2018 om 17:56
Nee joh, natuurlijk zouden die bij Ajax niet in de basis staan.
Jullie hebben zo veel meer kwaliteit in de selectie.
Blijf vooral daar in geloven, dat je beste bent en dat anderen niks kunnen. Al 4 jaar geen kampioen met die vedettes van je. Wel eens van het woord karakter gehoord? Daar win je titels mee en niet met sterallures.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 17:59
Klopt. Veel meer kwaliteit
Vind ik leuk
Bertus +3564
dinsdag 24 april 2018 om 18:02
Nu nog de juiste persoon er voor dan om er een collectief van te maken. Want iets ontbreekt er toch blijkbaar.
Vind ik leuk
Hattrick +9428
dinsdag 24 april 2018 om 18:04
Dat gaf ik zelf ook al aan... Psv is meer eer team en dus terecht kampioen. Ik vind wel dat Ajax betere spelers heeft
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:31
Dat is eerlijk Hattrick
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:33
Betere spelers zijn niet meetbaar , kampioen worden wel .
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:55
Brenet iets minder dan Tagliafico
Isimat beter dan Wober
Hendrix beter dan Schone
de Jong beter dan Huntelaar.
Zoet iets beter dan Onana

Ik zou niet willen ruilen in elk geval.
Vind ik leuk
:O +1721
dinsdag 24 april 2018 om 16:02
Jij zegt het nog netjes.
Vind ik leuk
Unity +12
dinsdag 24 april 2018 om 17:02
Ik had eerder peter bosz, marcel keizer en erik ten hag verwacht.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:10
Echt waar, dat wordt al verwijderd? Wow... Beetje zout nodig, VP?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:54
nou die zal Van Bronkhorst wel niet winnen xD
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:54
ik mis Sunday Oliseh in het lijstje
Vind ik leuk
RtdDub +6900
dinsdag 24 april 2018 om 14:55
Aangezien ze vorig seizoen achterlijk genoeg waren om hem aan Bosz uit te delen zal nu Bromsnor hem wel krijgen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:57
Hoezo Calimero 'tje?! Dat was meer dan verdiend na het halen van de Europa League finale en het attractieve spel!! Ben je jaloers?!
Vind ik leuk
feyeniels +23190
dinsdag 24 april 2018 om 15:00
Over Calimero'tjes (zoals jij het schrijft) gesproken... Volgens mij is er maar een iemand die alleen maar loopt te janken over de kampioen. Dat is toch wat er bedoeld wordt met Calimero?
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 24 april 2018 om 16:11
Calimero: Zij zijn groot en ik ben klein. En dat is niet eerlijk.
Als grootste kun je geen calimero zijn.
Bij Ajax is het meer "wij zijn groot en zij zijn klein en toch zijn ze kampioen en dat is niet eerlijk."
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:23
Dus als ik jouw reactie in 1 woord samenvat: zelfoverschatting. :)
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 24 april 2018 om 16:39
Daar leiden er in elk geval een heleboel aan. Ook binnen de selectie.
Het ging me er nu vooral om dat je geen Calimero zegt tegen de grootste van de twee :p
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:49
Als ik Bayernfan zou zijn en ik ga klagen dat wij altijd minimaal 2 rode kaarten krijgen en een penalty tegen, dan is dat volgens mij ookgewoon calimero-gedrag. ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +17273
dinsdag 24 april 2018 om 18:44
Ja, maar dat is het niet :p
Calimero vindt het niet eerlijk dat hij klein is en anderen groot. Als iemand een calimero is moet hij kleiner zijn :p
Vind ik leuk
RtdDub +6900
dinsdag 24 april 2018 om 15:08
"Hoezo Calimero 'tje?!"

Sorry, guus, maar dan stop ik altijd met lezen.
Succes er mee.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:09
Elke verwijzing naar PSV of Phillip Cocu wordt instinctief en vol frustratie door jou vol minachting gepareerd op je Ajax-hobbelpaardje. Je staaft dat doorgaans met lachwekkend selectieve observaties en 'feiten'.

Ben jij in cognitief opzicht 12, ben jij (partieel) geestelijk gehandicapt, lijd jij aan (een vorm van) een autistische stoornis of is het hele scala en spectrum op jou van toepassing? Je bent dan geëxcuseerd voor je chronische kinderachtige bijdragen.
Vind ik leuk
Niels92 +10672
dinsdag 24 april 2018 om 14:55
Wat Mitchell van der Gaag voor elkaar krijgt met Excelsior, vind ik een stuk knapper, die hadden ze ook wel mogen nomineren :)
Vind ik leuk
Cazzy +1081
dinsdag 24 april 2018 om 14:58
Dat is ook een goeie ja.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:03
Absoluut helemaal mee eens, ik was van mening na de aanstelling van Ten Hag dat ze beter vd graag hadden moeten contracteren gezien het feit ze geen grote naam voor de groep hebben gezet
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:51
Met stip op 1 cocu
Vind ik leuk
Pec010 +1548
dinsdag 24 april 2018 om 15:57
Precies, helemaal mee eens. Geen 1 van de genomineerden heeft echt top gepresteerd. Zeker als je voor PSV aan het Europese seizoen denkt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:55
Waarom Cocu,?!
Vind ik leuk
Cazzy +1081
dinsdag 24 april 2018 om 14:58
Aan het begin van het jaar geloofde geen enkele kenner dat PSV kampioen zou worden, maar onze Cocu kreeg het toch voorelkaar!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:01
Ben jij echt zo stom?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:08
ja dat is hij echt..... Anti psv......
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 24 april 2018 om 15:07
Probeer je anderhalve hersencel eens te activeren en denk dan nog eens na.
Vind ik leuk
mcmodd +18762
dinsdag 24 april 2018 om 15:42
Je moet nu ook niet al te veel van hem verlangen Nistel, dat is onmenselijk.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:51
Omdat Cocu het GEWELDIG heeft gedaan.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:52
Als je met deze selectie kampioen word is dat zeker verdiend.
Vind ik leuk
Tim +2932
dinsdag 24 april 2018 om 14:55
Als je die prijs serieus wilt blijven nemen dan móét Cocu wel winnen. Feyenoord heeft linksom of rechtsom gewoon een kutseizoen en AZ speelt leuk voetbal maar kan de top niet echt uitdagen. Cocu pakt gewoon de mooiste prijs en en laat stabiliteit zien.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:55
Cocu!
Vind ik leuk
Cazzy +1081
dinsdag 24 april 2018 om 14:57
Cocu gaat deze natuurlijk winnen, wat een top prestatie dit jaar!
Vind ik leuk
Dedan002 +2338
dinsdag 24 april 2018 om 14:57
Erik ten Hag!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:52
Ten Hag over 100 jaar misschien
Vind ik leuk
Dedan002 +2338
dinsdag 24 april 2018 om 16:11
Nou ja, hij heeft er al eentje. Niet dat dit een serieuze nominatie was natuurlijk.
Vind ik leuk
Sanuk +1652
dinsdag 24 april 2018 om 16:24
Nee ook niet over 100 jaar
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:57
Rare keuze om Van Bronckhorst te nomineren, Steijn, Groenedijk of Van der Gaag hadden het veel meer verdiend.

Cocu gaat winnen denk ik. Hij heeft echt het maximale uit zijn spelers gehaalt.

Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:09
Ik wil net zeggen. Van Bronckhorst heeft met Feyenoord een schandalig slechte poging tot titelprolongatie gehad, dan verdien je het echt niet om hiervoor genomineerd te zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:49
Maar de nominatie van Van den Brom is in dat licht wel logisch?!

Komaan zeg....
Vind ik leuk
Leeuw +4365
dinsdag 24 april 2018 om 14:57
Philip wint dit met gemak. Niet omheen draaien.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 14:58
Het spreekt toch voor zich dat wat Cocu gepresteerd heeft beloond moet worden.
Vind ik leuk
feyeniels +23190
dinsdag 24 april 2018 om 14:58
Ik vind dat Cocu hem wel verdiend heeft. Hij heeft de zwakheden van zijn elftal gecamoufleerd door een realistische speelwijze te hanteren. Dit heeft uiteindelijk het kampioenschap opgeleverd en dus heeft Cocu gewoon goed werk afgeleverd.
Vind ik leuk
Quareck +5500
dinsdag 24 april 2018 om 16:27
Helemaal mee eens, en ook nog eens schijt hebben aan alles en iedereen, zijn eigen koers blijven varen en niet in paniek raken. Dit jaar is er m.i maar 1 kanshebber.
Vind ik leuk
kaazelien +1694
dinsdag 24 april 2018 om 15:00
Hahahahaha,Brommetje!! Het is toch al 1 april geweest?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:04
Van de Brom heeft het toch uitstekend gedaan bij AZ ? 3e plek en de finale van de beker.
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 24 april 2018 om 15:08
Van alles net niks. Van de Brom zal hier dus ook wel naast de prijzen grijpen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:10
Tuurlijk gaat Cocu hem pakken, maar van de Brom heeft toch voor een uitzondelijk resultaat gezorgd door 3e te worden in de competitie en 2e in de beker.
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 24 april 2018 om 15:17
Is een 3e plek voor AZ als Feyenoord het af laat weten zo bijzonder dan? AZ beschouw ik sportief als de 4e club van Nederland momenteel, dus als Feyenoord het laat liggen schuift AZ een plekje op. Het is ook niet zo dat ze serieus voor het kampioenschap meegespeeld hebben. Ze staan zo ongeveer waar ze horen wat mij betreft. En dat zonder aansprekende resultaten, tegen de grote ploegen stonden ze steevast met lege handen.

En de beker moet je eerst winnen om ook de beste coach te worden vind ik.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:18]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:21
Jaa buiten kijf staat dat Cocu de beste coach is. Maar AZ is licht in het voordeel tegen ploegen als Utrecht, Vitesse en Heerenveen dus ik vind het die 3e plaats een uitzondelijk resultaat ook al laat FR het afweten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:21]
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 24 april 2018 om 15:48
Een prima resultaat is het ook zeker, wat dat betreft zijn ze in elk geval 'best of the rest' geworden. Maar AZ draait al jaren net achter de top mee. Een 3e plek is voor AZ niet echt uitzonderlijk. Zeker niet uniek.
Vind ik leuk
kaazelien +1694
dinsdag 24 april 2018 om 15:15
Dat had mijn demente oma van 93 ook wel gered hoor.Brom heeft wederom geen 1 aansprekende wedstrijd gewonnen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:54
Van de Brom moet eerst eens leren iemand aan te kijken met een interview,hij kijkt alle kanten op behalve zijn interviewer.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:00
Cocu verdient hem echt een wereldprestatie geleverd heeft na Heerenveen de boel volledig omgegooid en op een andere manier gaan spelen 80% op zijn conto die titel.
Vind ik leuk
Doe dan! +7148
dinsdag 24 april 2018 om 15:00
TEN HAG!!! :p

Even nu serieus: Cocu natuurlijk, van een zeer matig elftal vol eenlingen een kampioenselftal gemaakt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:01]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:08
T jonge Doe dan,
Nette woorden van jou.
Compliment
Vind ik leuk
Topdrie +1938
dinsdag 24 april 2018 om 15:02
Deze gaat naar Cocu. De coach die het meest z'n stempel heeft gedrukt op een heel team en het beste uit een selectie heeft gehaald.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:02
Ok...jongens we tellen af...de Award gaat naar....5....3....2.....
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:03
Philip Cocu!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:11
Jurgen Streppel :-) :-) :-)
Vind ik leuk
Donnygo +853
dinsdag 24 april 2018 om 15:04
Ere: Mis toch echt V/D Gaag uit die drie zal wel Cocu worden al is V/d Brom ook een goede kans hebber goed voetbal en ook een Finale beker met az 2e jaar op rij (wellis waar weer verloren)

JL : Reiziger denk ik leuk voetbal wat ik gezien heb en waarschijnlijk kampioen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:04]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:06
Ik vind dat Cocu op basis van verwachtingen/ resultaat het verdient, niemand gaf vooraf een stuiver voor de kansen van PSV maar met zoveel punten en ruim voor het einde Kampioen,dan verdien je het. Zo niet,dan maar Gert Jan Verbeek,die verdient 'm
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:07
Ik mis Maurice Stein. Aan het begin van het seizoen werd VVV bestempeld als DE nummer 18. Bij zulke awards moet eens niet worden gekeken naar de prijzen. Evenals de prestatie van Stein met VVV is ook de prestatie van Van der Gaag met Excelsior zeer knap.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4407
dinsdag 24 april 2018 om 15:20
Of Van 't Schip met PEC Zwolle. Hebben het allemaal een stuk beter gedaan dan Van Bronckhorst. En voormij hoort er natuurlijk maar 1 te winnen en dat is Marcel.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:27
Jij snapt het. Vd Gaag , Groenendijk en Steijn hadden het meer verdiend
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:08
Na vorig jaar geen Gio steek die prijs maar in je reet. Tenzij het van goud is dan is tie voor ons logischerwijs :)
Vind ik leuk
pos +7252
dinsdag 24 april 2018 om 15:09
Arne Slot zeg ik.
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 24 april 2018 om 15:10
Cocu, vooraf aan het seizoen al afgeschreven met zijn selectie. Mocht blij zijn als hij de top 3 überhaupt zou halen. En nu toch kampioen met nauwelijks puntverlies.

Feyenoord speelde als regerend kampioen geen enkele rol van betekenis in de competitie, vraag me dus af waarom Gio genomineerd is. Ja, de KNVB beker. Een handvol thuiswedstrijden afwerken (alweer) met in de meeste wedstrijden amper tegenstand en je staat al met de beker in je handen.

AZ heeft het redelijk gedaan, maar eigenlijk ook wel enigszins wat je van AZ mag verwachten. Doordat Feyenoord het danig heeft laten afweten in de competitie zijn ze 3e geworden. Een 4e plek zou normaal zijn voor AZ. Bekerfinale gehaald, maar dan moet je die ook winnen om voor een dergelijke prijs te gaan.

Van der Gaag had ik zeker ipv Gio genomineerd.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:46
Je 2e alinea vind ik beetje triest. Kijk eens tegen wie Feyenoord moest spelen en Ajax en PSV. Dan had Feyenoord de meeste weerstand. En dat ze thuis spelen is geloot, of denk je dat het opzettelijk is gedaan ;)
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 24 april 2018 om 15:50
Dat doet aan de winst niks af, maar maakt dat Gio een kandidaat voor de beste coach van Nederland van afgelopen seizoen?

Alleen omdat ze een keer thuis tegen PSV moesten en de finale tegen AZ, wat nooit van een topclub weet te winnen? En dan ook nog elke keer thuis?

Of vind je het een wereldprestatie dat Feyenoord ook nog gewonnen heeft van ADO, Swift, Heracles en Willem II (ook alles thuis).

Feyenoord is de terechte winnaar van de KNVB beker deze editie, maar dat maakt Gio nog niet de beste trainer van het land.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:55
Nee oke, dat bedoelde ik ook niet. Ik zou voor Cocu gaan nu. En anders idd die trainer van Excelsior maar dat kan niet meer.

Dat je doet alsof het zo simpel is geweest dat Feyenoord de beker had gewonnen reageerde ik op. AZ is toch beter sowieso al. Die staan 3e.

Maar in je context snap ik het ook wel, zo erg was het ook niet wat je zei :)
Vind ik leuk
Nistel +2623
dinsdag 24 april 2018 om 16:04
Ja ik bedoel maar dat een prestatie over 34 wedstrijden (vooruit, op dit moment nog 32) wel iets anders gewogen mag worden dan een prestatie over 6 wedstrijden, waarbij er eigenlijk maar 2 redelijk sterke tegenstanders waren. De rest was Feyenoord aan de stand verplicht om gewoon te winnen. Helemaal als regerend kampioen, dan valt het totale rapport over Feyenoord toch niet heel positief uit over dit seizoen. Dat kan een bekerwinst niet verbloemen.

AZ bakt er sowieso al niks van tegen de topclubs en in de Kuip met ook nog eens de finalestress had ik er helemaal al niks van verwacht. De winst van Feyenoord was in de finale voor mij dan ook zeker geen verrassing :)
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:11
Sowieso Cocu.

Als je met dit materiaal ver boven Ajax en Feyenoord eindigt dan lijkt me dat de juiste terechte keuze.
Vind ik leuk
Champ1 +31
dinsdag 24 april 2018 om 15:12
Die trainer van vvv mag ook wel in dat lijstje
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:12
Hors catégorie gaat de award in morele zin naar coach Marcel Keizer voor de elegante wijze waarop hij het incident rond Abdelhak Nouri in sociale,maatschappelijke en communicatieve zin wist te 'dresseren'.

Marcel Keizer is een heer van stand.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:16]
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:50
Kaiserlich genosse !
Vind ik leuk
Koeroe +7942
dinsdag 24 april 2018 om 15:14
Ten Hag, heeft me goed vermaakt dit seizoen
Vind ik leuk
#KeizerIn +4407
dinsdag 24 april 2018 om 15:17
Waarom staat Van Bronckhorst hier wel bij en Van 't Schip niet?

En natuurlijk lachwekkend dat Keizer er niet bij staat.

Maar Cocu gaat deze winnen en terecht!
Vind ik leuk
stratumseind +128455
dinsdag 24 april 2018 om 15:20
Onzen Phillip natuurlijk
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:24
Ik snap de nominaties eigenlijk niet zo goed. Cocu begrijp ik nog wel en verdiend uit deze genomineerden te winnen.

Cocu, kampioen maar wel vroegtijdig uitgeschakeld in Europa en de beker.

Bronckhorst, beker maar rest van seizoen mislukt

Vd Brom, geen een wedstrijd tegen de top 3 gepresteerd.

Voor mij kunnen er maar 3 genomineerden zijn.

1. Vd Gaag
2. Groenendijk
3. Steijn

Vd Gaag, geweldig seizoen gedraaid met Excelsior. Laagste begroting met VVV

Groenendijk, speelt met ADO nog voor playoffs en doet het fantastisch.

Steijn, minste begroting met Excelsior en bijna geen een speler met eredivisie . Tevens door velen genoemd als degradatie kandidaat nummer 1

Deze prestaties vind ik 10 malen beter dan de genoemde 3

Als ik dan moet gaan kiezen kies ik voor Mitchel vd Gaag als trainer van het jaar.
Vind ik leuk
michelhx +2791
dinsdag 24 april 2018 om 15:28
Ik ben het met je eens, in die zin dat ik de nominaties voor van Bronckhorst en van den Brom ook niet goed begrijp. Cocu lijkt me duidelijk, maar wat mij betreft hadden van der Gaag en Groenendijk zeker niet misstaan als andere genomineerden. Op basis van de genomineerden die er nu zijn zie ik Cocu het makkelijk winnen.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:33
Dat ben ik met je eens dat cocu het gaat winnen en niet verkeerd heeft gedaan.

Helaas moeten we niet vergeten dat we wel in de voorronde tegen Osijek zijn uitgeschakeld. Wat dat betreft is dat voor mij toch een grote smet op het seizoen.

Desalniettemin vind ik Cocu wel terecht.

Objectief gezien vind ik vd Gaag , Groenendijk en Steijn echt een wereldprestatie wat die hebben geleverd. Misschien is dat nog wel een grotere prestatie dan Cocu
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:04
Ik sluit me aan bij je relaas.
Vind ik leuk
michelhx +2791
dinsdag 24 april 2018 om 15:25
Dat lijkt me wel duidelijk: Cocu.
Vind ik leuk
derksen +8285
dinsdag 24 april 2018 om 15:30
Als Sparta in de eredivisie blijft is er maar een trainer die een prijs en standbeeld verdient en dat is advocaat!
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:30
Wat raar ten hag er niet bij en keizer er niet bij en laten we Sjaak zwart niet vergeten heel raar
Vind ik leuk
larzyy +85
dinsdag 24 april 2018 om 15:34
Cocu de enige verdiende winnaar hier.

VD brom zeer goede trainer, veel oog voor de jeugd ook. Heeft al op veel plekken succes geboekt. Jammer dat hij zijn aanvallende tactiek niet aanhoudt tegen de topclubs.

Van Bronckhorst komt niet in aanspraak naar mijn mening. De 4e plek van Feyenoord en de resultaten in Europa zijn niet goed te praten door de bekerwinst.
Vind ik leuk
Sanuk +1652
dinsdag 24 april 2018 om 15:41
Paulus ten hakkelaar
Vind ik leuk
plein19 +1088
dinsdag 24 april 2018 om 15:42
Cocu. de enige grote prijs met duidelijke cijfers gewonnen
Van Bronkhorst de beker maar ook de slechts presterende kampioen in de competitie.
vd Brom toelicht onnodig
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 15:47]
Vind ik leuk
Lipu +569
dinsdag 24 april 2018 om 15:43
V.d Gaag, van't Schip !?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:45
Cocu. Die andere 2 verdienen geen nominatie.

Had zelf voor vd gaag gekozen.
Zoveelste keer dat knvb alleen naar de hoog geplaatste clubs kijkt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:47
Mitchell van der Gaag zou een goede kandidaat zijn.

De genomineerden zijn wat mij betreft een stuk minder overtuigend. Het spel van PSV was verre van overtuigend, dat van Feyenoord was helemaal niet om aan te gluren en AZ laat het steeds afweten als het erom gaat....
Vind ik leuk
Dicky +14782
dinsdag 24 april 2018 om 15:52
Goh geen Fräser? Als ik de reacties op VP las de afgelopen maanden is Fräser de meest fantastische trainer ooit in de Eredivisie. Vreemd dat hij er niet bij staat.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 15:54
Duidelijk cocu! Van bronckhorst verdient er dit jaar helemaal niet tussen te staan...
Vind ik leuk
mcmodd +18762
dinsdag 24 april 2018 om 15:54
Jammer dat ze niet even een weekje later kwamen met deze poll. Ik denk namelijk dat als Sparta in de eredivisie blijft Dick Advocaat een wereldprestatie heeft geleverd.
Nu zou ik zeggen: Cocu heeft hem in 2015 al gehad, is zonder spectaculair voetbal toch kampioen geworden. Maar Van den Brom heeft een team neergezet dat het Nederlands voetbal weer op de kaart weet te zetten. Je kunt ook niet ineens van een wat lagere plek ineens kampioen worden, maar van een ploeg die nu derde staat kan je verwachten dat het volgend jaar nog beter gaat. Dus v.d. Brom krijgt van mij alle eer. En Bronckhorst? Nee, die nog niet. Een beker is een tweede prijs en alleen eerste prijzen tellen. Dan had hij hem vorig jaar moeten hebben. Van den Brom heeft mooi voetbal met goede resultaten laten zien en belooft gewoon nog beter te worden met zijn team. Blijkbaar weet hij het nog steeds goed over te brengen en daar gaat het om bij goed trainerschap.
Vind ik leuk
kaazelien +1694
dinsdag 24 april 2018 om 18:16
Mag ik een teiltje? U ode aan Van den Brom is lachwekkend aan het worden.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:14
Is niet zo moeilijk, AZ speelt het mooiste voetbal dit competitie.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:16
Gio hoort hem met 4 uit 3 jaar te krijgen!.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:16
Groenendijk en Ten Hag niet, die hebben toch wonderen verricht bij Ado en Utrecht!
Vind ik leuk
Guzzi +423
dinsdag 24 april 2018 om 16:27
Van den Brom? wat heeft die dan bereikt dan.
Vind ik leuk
Hyena +26464
dinsdag 24 april 2018 om 16:33
Wat doet Gio hiertussen?
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:36
Dat moet natuurlijk Cocu zijn , v/d Brom aangetoont dat hij geen toptrainer isin de topwedstrijden , v Bronkhoorst de beker maar in de competitie was het niet best .
Vind ik leuk
Sanuk +1652
dinsdag 24 april 2018 om 16:42
Telegraaf nu, na het instorten van ajax staan nu ook de bruggen en kades in amsterdam op instorten :))
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 april 2018 om 16:42]
Vind ik leuk
Cookee +8548
dinsdag 24 april 2018 om 16:45
Keizer werkte onder de moeilijkste omstandigheden, kreeg nogal wat op zijn bord en kreeg geen support van 'boven'. Hij wist een team wat ondermaats presteerde andere waarden bij te brengen waardoor ze weer oprichtten.

Als je Cocu die prijs geeft dan devalueert de prijs. Phillip had vorig seizoen geen idee hoe hij het moest keren en ook Gio dit seizoen niet.

vd Brom blunderde in de finale, maar heeft ons wel verreweg het leukste voetbal gegund. En ook die van Roda, vind ik best knap zo stand te houden.
Vd Gaag deed ook prima en Geel-Groenendijk.

Kijk nu eens buiten die top-3, die zijn totaal oninteressant.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:50
Top trainer
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:51
MARCEL KEIZER!!!


Een dikke middelvinger naar de Ajax directie vanuit de collega trainers
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:51
Van Bronkhorst? Die heeft het toch ronduit zwak gedaan
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 16:59
Van den Brom! Speelt het mooiste en beste voetbal.
Vind ik leuk
Mo +11216
dinsdag 24 april 2018 om 17:03
Hahahaha dit slaat hélemaal nergens op. Gio?? Serieus?? Wat te denken van Van der Gaag. Haha moet er nog steeds om lachen.
Vind ik leuk
Dorzon +3677
dinsdag 24 april 2018 om 17:15
van de brom is echt een lachertje, hij laat zien dat in wedstrijden waar het om draait absoluut niet bij machte om een goede tacktiek neer te zetten
Vind ik leuk
lemon9 +620
dinsdag 24 april 2018 om 17:22
Eigenlijk voor Hake en Verbeek samen
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:30
Duidelijk lijt me ! Cocu
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:31
De nominatie voor van Bronckhorst is werkelijk waar belachelijk.. Dan had Keijzer er zelfs nog bij mogen staan.. Wat is de invloed van van Bronckhorst geweest in het bekertoernooi waar feyenoord alleen maar thuis speelde.. De beste man heeft gigantisch veel punten achterstand op PSV in de competitie.. Wie verzint zo'n nominatie?? Cocu verdient het overigens wel.. Die heeft van een matig elftal een winnend elftal gemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 17:32
Ten Hag
Vind ik leuk
Korm +27986
dinsdag 24 april 2018 om 17:55
Cocu zonder twijfel
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:15
Geen ten hag ? Vreemd na de 3-0 oorwassing
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 18:31
Alledrie 10 keer niks!
Vind ik leuk
HJR +6125
dinsdag 24 april 2018 om 19:10
Verrassend een discussie over Ajax in een topic wat helemaal niet over Ajax gaat :)
Vind ik leuk
Berbr +670
dinsdag 24 april 2018 om 19:43
Van Bronckhorst? Afgang in CL, 4e in comp en, OK, beker, maar wel met alleen thuiswedstrijden...
Vind ik leuk
rpaulp50 +6775
dinsdag 24 april 2018 om 19:59
Cocu heeft de beste cijfers, v.d. Brom in ieder geval niet.
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 20:03
#Broxit
Vind ik leuk
FACT +1932
dinsdag 24 april 2018 om 20:51
Cocu denk!

Waarom staat Ten Hag niet in dit lijssie? Heeft 't toch goed gedaan in Utrecht?

Hahaha!
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 18:51
Tuurlijk zal cocu het winnenhij is kampioen maar niemand kijkt wat van der Brom heeft gedaanvan een leeg gelopen elftal naar de derde plek geholpe
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu, Van Bronckhorst en Van den Brom strijden om Rinus Michels Award